Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Vasúti szakmai topic

 2008.03.13. 00:00

A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét.

Címkék: blog máv vonat vasút kérdés utas szakmai válaszok topic


A bejegyzés trackback címe:

http://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1152124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Ákibard! 2009.06.17. 23:28:10

@GeriRoli:
A menetrend tudta. Az összes menetrendi tájékoztató jelzi.

Valóban, nem hívtak fel téged és közölték személyesn a változást...

_Totty_ 2009.06.18. 09:54:53

nem erre gondoltam :D de egy normális ember nem bújja a menetrend könyvet hogy nézzük csak mikor tünik el 3-4 vonat aztán még 3-4 aztán már várja h mikor indul az utolsó... meg nem az lett h akkor mától nem fog menni csak minden második... hanem mondjuk a 18:26-os jön a 19:26os már nem de a 20:26os megint jön. Azér ennyire pontosan tudni h melyik járatok kihasználatlanok...

Ákibard! 2009.06.18. 11:16:53

@GeriRoli:
Miazhogy normális ember nem bújja? A 100a vonal mentén lassan 10 éve páylafelújhítás van van hogy 3 hetente menetrendváltás. És élnek az emberek. Nem esik nehezükre alkalmanként rápillantani hogy változás lesz.

Nem értem konkrétan mire gondoltál tájékoztatás címén. Ezért mondtam, hogy a menetrend jelzi, a könyv jelzi a fali jegyzék jelzi. Amit a MÁV szokott máshol is jelezni azt jelezte. Ha utánanéztél volna tudtad volna...

_Totty_ 2009.06.18. 20:24:25

épp ez azh senki nem néz utánna ott ahol nem szokás menetrendetváltoztatni... ma is csomo ember kinn volt annál a vonatnál ami nincs. De szerintem ezt már kibeszélte midneki mostanra ez van, nincs más választás vagy ez vagy a busz :D

charlie 2009.06.18. 21:58:30

@GeriRoli: az elvira.hu-n már talán egy hónapja öles betükkel kiírja, hogy figyeljek, mert június nemtomhányadikán menetrendváltozás lesz.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.23. 13:00:34

@Ákibard!:

Azt kéne a MÁV-nál megérteni, hogy a vasút van azért, hogy elszállítsa az utast. A rendszeres utasok 90%-a megszokásból utazik: tudja, hogy X óra Y perckor jön a vonat, kisétál, felszáll, és kész. És ez így is van rendjén.

A tájékoztatás nem merülhet ki abban, hogy feltüntetjük a menetrendkönyvben, meg kirakunk egy 15x12cm-es fecnit a pénztárcsarnok hátsó ajtajára, a nyolc éve lejárt hirdetmények közé.

Ha előző nap minden vonatnál bemondják, ha a főbejáraton messziről észrevehető, feltűnő színű táblák hirdetik a változást, ha szórólapot osztanak, az elfogadható tájékoztatásnak nevezhető.

---

Az ütemes menetrendnek pedig többek közt az lenne az előnye, hogy az utasnak nem kell állandóan "szótáraznia", hanem a vonat megbízhatóan mindig ugyanakkor jön. Ha X óra Y perckor, akkor X+1 óra Y perckor, és X+11 óra Y perckor is.
Most ezt a rendszert sikerült széjjelcseszni azután, hogy az utasok pár évig szokhatták a jót...

Ákibard! 2009.06.23. 16:59:09

@Comandante en Jefe:
Persze, igazad van. Meg minden utast díszlevélben értesíteni, emellett sms-ben mms-ben elküldve az új menetrend stb stb.

Komoylan olyanon vitatkozunk, ami minden évben bekövetkezik. Minden évben van nyári menetrend, és mindig sikerül észrevenniük. És ezen vitázunk, hogy most mit nem tett emg. Szerintem megfelelő volt a tájékoztatás, aki AKARTA megtudta. Nem akarásnak pedig nyögés a vége, akár itt a MÁVfigyelőn is...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.23. 18:51:19

@Ákibard!:
A MÁV-os ős-szakikon nem lepődöm meg, de egy kicsit szomorú vagyok, hogy egy fiatal, a szakmában elhelyezkedő ember is így gondolkodik.

Azért nem kell kifacsarni a szavaimat - amiket leírtam, azok bevált utastájékoztatási eljárások. Nem mondom, hogy csak nyugaton, nem kell messze menni hozzá, a BKV is alkalmazza őket (jobb esetben legalábbis).

A tájékoztatás akkor megfelelő, ha az utasok elsöprő többsége _nem_ szívja meg. Egyébként nem megfelelő. (Ez ennyire egyszerű. Egy-két hülye mindig van, de a ~90% az nem az.)

A nyögéssel kapcsolatban pedig: az utasoknak elvárásaik vannak, a vasút pedig -bár ezt nem ismerte fel- versenyhelyzetben van.
Az utassal ki lehet baxxni, de az elpártolt utasokat a vasút, illetve Budapest nyögi majd...

És lehet majd csodálkozni, amikor a minisztérium beint, és nem a vasúttól rendeli majd meg a szolgáltatást.

Ákibard! 2009.06.23. 19:39:16

@Comandante en Jefe:
Oks, szorri kicsit cinikusra vettem.

De továbbra is azt mondom, hogy megannyi vasútvonalon változik elég sűrűn vagy ritkán a menetrend, és mégis tájékozódnak az emberek. Az iskolaégi ritkítás nem új találmány minden évben bekövetkezik!!

Ha azt mondom októben 12.-én csak úgy ad-hoc ritkítanak azt mondom vaze nem volt kommunikálva, de neharagudj egy olyan változást ami rendszeres, mindig úgy van, nemhiszem, hogy külön szórólapokat kellene nyomtatni róla... Akkor már a vágányzárakról nyomtassanak nem egy rendszeres dologról...

De én még mindig azt mondom, ha utazni akarok tájékozódom... Aki nem veszi észre a táblát, az nem vesz észre semmi mást sem...

Ákibard! 2009.06.23. 19:40:47

@Comandante en Jefe:
Ja a minisztériumi beintésről: Beintett, ezért van a ritkítás. De ezért is a máv a felelős. A máv közlekedtetné a vonbatait amit most nem, de a minisztérium nem kért belőle. Erről ennyit.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.23. 20:01:51

@Ákibard!:
Oké, nó problem. :)
Persze, én is igyekszem tájékozódni, de nem mi vagyunk a mérvadóak a kérdésben.
Te otthon vagy a vasút világában, de a legtöbb embernek fingja nincs róla, mikor van menetrendváltás. Egy kis emlékeztető figyelemfelhívás senkinek nem árt, és pl. a hangosbeszélőn keresztül nem is kerül szinte semmibe.

Hát igen, a minisztérium beintett, de ehhez a MÁV is kőkeményen kellett. Ha legalább hihető adatokat szolgáltatott volna, ha nem a rövidtávú személyi érdekek diktálnák, hogy a vasút merre fordul, mit képvisel "fölfelé", akkor talán nem így történik a dolog.

blokkos 2009.06.23. 21:16:54

@BKV figyelő: örülj, hogy van, ne reklamálj!

blokkos 2009.06.23. 21:20:27

@Snake: ha olyan valakit kérdeznétek, aki tudja is az autentikus választ, jobb lenne. Egyébként igaz amit írsz, csak ez a laikusoknak megfeleleő, szakember ezen mosolyog,.

Ákibard! 2009.06.23. 21:51:31

@blokkos: Itt általában laikusok kérdeznek akiknek az EVM-120 és egyéb szaxavak nem mondanak semmit. De ha konyhanyelven elmondod, akkor a lényegét megérti és ez a fontos. Nem az, hogy holnap már meg tudja szerelni.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.25. 23:44:41

Néztem ma a menetrendet Érd-alsón, és olyan jót mosolyogtam rajta. Van egy esti siófoki vonat, Posta Bhv-s. Így van kiírva a menetrendben:

"Inga vonat, csíkos (vagy oldalán sárga csíkkal)"

Ez a meghatározás nagyon tetszett! :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.26. 14:15:56

@BKV figyelő:
kiírva tényleg vicces, de a felújított bhv-s vonatokat tényleg "csíkosingának" is szokták hívni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.26. 18:00:09

VEKE: Járatritkítás helyett országos ütemes menetrend

veke.hu/index.php?fc=cikk&par=472

Nem vennék minden állításukra mérget, de alapvetően jónak tűnik a koncepció.

Kiemelném, hogy hatékony eszközfelhasználással (főleg a Dunántúlon) 440 személykocsit kívánnak megtakarítani.
NÉGYSZÁZNEGYVENET. Miközben a MÁV kocsihiányról siránkozik, és erre hivatkozva rúgja szét az elővárosi menetrendet...

Ákibard! 2009.06.27. 13:46:42

@BKV figyelő:
Felétek nem megszokott a csíkosinga gondolom sok volt a: Tényleg fel lehet rá szállni? Nme kell rá pótjegy? Biztos ez az? Tuti? kérdés ezért kiírták.

Snake 2009.06.30. 00:01:45

Ákibard! Jól emlékszem, hogy a jegykiadó gép csak 15 útvonalpontot fogad el?

Mert ha igen, akkor ez érdekes lehet: img1.tar.hu/gmark/img/38346386.jpg

(A kép mark_015 500+-os jegye)

Snake 2009.06.30. 00:02:23

@Snake: Helyesbítek, ha jól látom a jegy E-tickettes, de ez a lényegen nem változtat.

Ákibard! 2009.07.01. 12:46:23

@Snake:
Jól emlékszel a VMAEF 15 közbensőt fogad el.
Ez eTicketes, és a lényegen változtat, ugyaniy ez bizonyos esetekben jóval több közbensőt is elfogad, pon tosabban bevitelnél rövidíti az útvonalbeadást de a jegyen hosszabban tűnteti fel.
Ráadásul ez egy eltérű útirányú mtti, ott ugye duplán hosszú az útvonal.

Ákibard! 2009.07.01. 12:46:55

@Snake:
Márk meg nagyon ráér mostanában :-))))))

Ákibard! 2009.07.01. 12:47:41

@Ákibard!:
Javítok is ez nem eltérő útirányú, bocs :) Sima 500+.

Ákibard! 2009.07.13. 11:35:54

Megelőzendő a ma vagy holnap megjelenő postot, ma Tatabánnyán tolatási baleset történt, aminek részese volt 4 FLIRT.
Emiatt maradt el pár hajnali vonat.

ytsejams 2009.07.13. 14:20:51

Üdv!
Mi a különbség a megállóhely, az állomás és a pályaudvar között?

Ákibard! 2009.07.13. 14:33:26

@verzohold:
Megállóhelyen nincs forgalmi szolgálat, az állomáson van.

Persze ez nem mindig igaz, pl Szőny megállóhely, de van szolgálat.

A pályaudvar pedig az állomás nagyobb verziója, általában jóval több vágánnyal, nem csak személy hanem teherforgalom céljára is.

Alkotás mánia 2009.07.17. 19:22:40

@racionálisan radikális: olvasd el az F2-esben az átmenő fővágány fogalmát.Nem a váltókkal kell babrálni hanem csinálni kell még egy átmenő fővágányt és peront a 2.vágányhoz.3 vágányos állomáson még egy normális keresztet sem lehet csinálni nem,hogy vonatközlekedést.

alaszka 2009.08.01. 20:51:17

Miért csak a nyári menetrendben van Nyíregyháza-Bp.-Keszthely közvetlen járat? Még a Mávnak is jobb, mert nem kell vonatot cserélni a pályaudvaron.

Snake 2009.08.01. 23:35:08

@alaszka: "Miért csak a nyári menetrendben van Nyíregyháza-Bp.-Keszthely közvetlen járat?"Mert ez egy un. fürdős vonat.
"Még a Mávnak is jobb, mert nem kell vonatot cserélni a pályaudvaron. " Ez egyeltalán nem előny, hiszen így a szerelvény sokkal hosszabb utat tesz meg. Márpedig minél hosszabb, annál zavarérzékenyebb a vonat útja. Továbbá ha pl minden Nyíregyháza-Bp és Bp- Keszthely vonat össze lenne vonva, akkor is ugyan annyi szerelvény kellene, mert amíg lemene Keszthelyre, addig most elmegy Nyíregyre és vissza, tehát a futáskilóméter azonos. Ellenben valószínű, hogy a két vonal forgalma nem azonos, ezáltal a vonat az út felén pl. 80%-os, a másik felén pedig 120%-os kihasználtsággal menne, vagy meg kéne bontani, ami technológiaialg bonyolultabb, mint külön leközlekedtetni a 2 vonatot.

Alkotás mánia 2009.08.02. 12:13:38

@alaszka: A másik oka pedig az lehet,hogy ilyenkor rengeteg ember utazik a balcsihoz.Télen viszont csak töredéke.Ezért indokolatlan lenne ilyen hosszú távon járatni a szerelvényeket.Valamint a szerelvények takarítása vízzel való feltöltése és a wc-k szippantása is ritkábban oldható meg ha hosszabb távot tesznek meg a kocsik.

charlie 2009.08.02. 15:52:51

@utazóbagoly: mert azokat amúgy sűrűn megejtenék...

Ákibard! 2009.08.03. 13:26:22

@charlie:
Sűrűbben megejtik mint gondolnád...

Tomi324 2009.08.03. 20:25:06

@BKV figyelő: Tippelek rá, hogy a 29-est nemsokára villamosítják, mert eleinte kiszurkodtak kis pálcikákat 3-asával háromszög alakba rendezve, olyan távolságba egymástól, ahova én felsővezetéktartóoszlopokat képzelek.


Egyébként ha síktolatást szeretnék látni, szerintetek hova menjek? (BP-i vok) Egyáltalán alkalmazzák még ezt a munkamódszert?

charlie 2009.08.03. 22:41:51

@Ákibard!: aham, persze. akkor nem jól végzik a munkájukat. nagyon ritkán utazok olyan vonattal, ahol van víz. meg tisztaság. hmm, talán ált. a gysev vonatokon van az, hogy mindig így van.

Gergő 92 2009.08.05. 12:09:47

Nemtudom, hogy ki merre szokott közlekedni, a MÁV-al, de aki esetleg tudja, hogy hova tüntek a Tallent motorvonatok, akkor az kérem válaszoljon, mert én egész budapesten eggyel sem találkoztam az utobbi időkben.

Ákibard! 2009.08.05. 12:21:10

@Gergő 92:
2 hónapja le lettek állítva, mert vészesen elkopott a féktárcsájuk a javítás meg rahedli pénz, ráadásul nem tudják eldönteni, hogy az idő előtti kopás az a Bombardier sar mint gyártó vagy a MÁV-é.

Hallottam olyat is, hogy idén már nem fognak közlekedni.

Gergő 92 2009.08.05. 12:22:04

Ha esetleg valaki jobban benne van a szakmában, mondja már meg nekem, hogy a lassúmenet végét jelző tábla utánn (állított fehér téglalap, fekete csíkkal áthúzva) milyen sebességet kell alkalmaznia a vonatnak?

Tomi324 2009.08.05. 13:54:07

@Gergő 92: Tudomásom szerint a vonalra megengedett legnagyobb sebességet szabad alkalmazni (de javítsatok ki, ha tévedek, nem vok vasutas)

Gergő 92 2009.08.05. 20:49:26

@Tomi324: Jó, és azt honnan tudnám meg, hogy az mennyi?

Ákibard! 2009.08.06. 07:54:50

@Gergő 92:
Ha egyéb lassúmenet előjelző vagy lassúmenet eleje jelző nincsen kitőzve akkor a vonalszakaszra alkalmazható legmagasabb sebességgel haladhatsz feltéve, hogy az nem magasabb mint a vonatra engedélyezett sebesség.

Ákibard! 2009.08.06. 07:55:24

@Gergő 92:
Állandó lassúmenet kimutatásból, ideiglenes lassúmenet kimutatásból, egyeseket pedig írásbeli rendelkezésről.

otirt 2009.08.06. 08:14:57

@Ákibard!, @Gergő 92:

Nagy valószínűséggel a Bombardier lesz a hunyó, mert a féktárcsák hőkezelése szvsz nem volt megfelelő. Bár a francia gyártmányoktól mást várni nem is lehet.

Ákibard! 2009.08.06. 15:17:38

@otirt:
Kérdés a máv rá tudja-e verni bombira...

Gergő 92 2009.08.06. 15:41:21

Hát, kár azokért a vonatokért, mert szerintem jobbak, mint a FLIRT motorvonatok, legalábbis szerintem.

Ákibard! 2009.08.06. 15:42:30

@Gergő 92:
Szerencsére csak szerinted. Üzemviteli okokból és gazdaságosági szempontok miatt is jobbak a flirtek.

Snake 2009.08.06. 15:50:23

@Ákibard!: + szolgálati menetrendből.

Tomi324 2009.08.06. 20:32:10

@Gergő 92: bocs, nem tudtam, hogy egy konkrét számra gondolsz, de ez minden vonalon más...azt nem írtad, melyik vonalra lennél kiváncsi... /attól függetlenül én azt már nem tudnám/

Snake 2009.08.07. 00:34:02

Kattints a listázra, majd a kívánt vonal számára és a megjelenik a vonal szakaszainak az alap pályasebessége.

Gergő 92 2009.08.07. 16:22:35

@Snake: Köszi szépen, ez igazán nagy segítség volt!!!!!!!!!! :)))))))))))

Alkotás mánia 2009.08.08. 10:45:10

A lassúmenet vége jelző után ha nincs újabb sebesség csökkentésre utaló jelzés akkor a vonatnál alkalmazható legnagyobb sebességgel lehet közlekedni.Ez az érték a szolgálati menetrendkönyvben vagy ha attól eltérő akkor az írásbeli rendelkezésen van feltüntetve.
A talentek nem is biztos,hogy újra forgalomba állnak.Mert a gyártó megszegte a szerződést aminek szerződés bontás is lehet a vége.

otirt 2009.08.08. 20:19:11

@Ákibard!:

Egy elektronmikroszkópos vizsgálat sec-perc alatt kideríti :D

Már csak az a kérdés, hogy a garancia akkor is fennállna-e, ha az egyik kerékpárt megbontanák szétszabdalásra.

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09. 15:21:00

@otirt:
Szerintem kizárt dolog, hogy a garancia kiterjedne a szétbarmolásra is... Nomeg ha a bombi sara akkor a máv nem fogja fizetni a vizsgálatot az biztos...

otirt 2009.08.10. 07:47:35

@Ellenmenetet kizáró biztosítóberendezés:

A garanaciával, gyártói hibával kapcsolatos kifogások esetén a kifogásoló feladata a hiba bizonyítása, így a költségek is a kifogásolót terhelik. Jogos kifogás esetén azonban a garanciával együtt érvényesíthető a gyártóval szemben.

A szétszabdalás alatt nem szétbarmolást (essünk neki, mint bolond tehén a borjának) értettem, hanem megfelelően megalapozott, jól kidolgozott terv alapján történő mintavételt.

ZBR 2009.08.11. 01:31:18

@Tomi324:
Rákosrendező pl.

@otirt: épp most jövök a DB fékvizsgáló laborjából. Nagyon érdekes dolgot tudtam meg. Az ICE és a TGV féktárcsája minimálisan hasonlít egymásra (kb. annyiban, hogy mind a kettő féktárcsa).
Egy féktárcsánál ugyanis csak egy dolog, hogy miből csinálod, hogyan hőkezeled. Ugyanúgy fontos az is, hogy mire és hogyan használod? Az ICE/TGV féktárcsák közötti különbség is leginkább erre vezthető vissza.

A mondanivalóm lényege röviden tehát: nem, nem dől el egy elektronmikroszkópos vizsgálattal.

otirt 2009.08.11. 07:24:41

@ZBR:

Szóval azt mondod, hogy egy konstrukciós hibával állunk szemben?

ZBR 2009.08.11. 13:01:59

@otirt:
Az is lehet, de az is, hogy a MÁV használja rosszul a vonatokat.
A MÁV érdeke annak bizonyítása, hogy a konstrukció/kivitelezés a rossz...
A Bombardier érdeke annak bizonyítása, hogy a MÁV-nál rontották el.

Most jön a huza-vona, hogy kiderüljön, kinek van igaza... És ez eléggé eltarthat, mert összetett a dolog.

Pedró_27 2009.08.12. 15:39:50

Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani, hogy a nyári vágányzáre menetrend ideje alatt mit csináltak a 120a vasútvonalon?

Jegkoko 2009.08.15. 14:44:41

Nem tudja vki, hogy kelenföldön mik azok a peronőr emberek?Mert csinálni nem igazán csinálnak semmit, de érdekelne, hogy miért vannak akkor ott.Vagy miért lennének ott?

Alkotás mánia 2009.08.16. 15:36:16

@Jegkoko: Azok nem peron őrök.Azért vannak ott,hogy figyeljék mikor közlekedik valami a vágányon és olyankor ne engedjenek átmenni senkit.Az utasok biztonságára ügyelnek,nehogy valaki egy mozgó vonat vagy mozdony elé lépjen.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.08.16. 16:25:57

Szolnokon hol van a 14-es vágány? Hogy lehet oda eljutni? Csak azért, mert a középső aluljáróból nem lehet elérni.

ZBR 2009.08.17. 22:40:14

@Labzo:
az nem épült meg.

matteo14 2009.08.24. 12:15:32

A Flirteken mmire jó a WC-ben lévő S.O.S gomb?(A WC papír tartó mellet.)Ha sz*rban vagy nyomd meg ezt?

ZBR 2009.08.26. 00:13:49

@matteo14:
Nem. Ha mondjuk berepül egy katicabogár, akkor nyomd meg...

Egyébként viccet félretéve, azért, hogy ha beragadsz, vagy ilyesmi, tudj segítséget hívni. Azt a WC-t pl. már rokkantak is használhatják. Ha adódik olyan helyzet, amit önerőböl nem tudnak megoldani, tudjanak segítséget hívni.

Snake 2009.08.26. 16:35:31

@ZBR: Ha beragadsz a WC-be, akkor az ajtón a tekerőkapcsolót az ellentétes irányba kell fordítani és akkor kinyílik. Ki is van írva, hogy az a vésznyitó funkció.

airknocker 2009.08.28. 13:36:28

Az történt velem, h a pénztáros pár ezer forinttal többet adott vissza, mint amennyi járt volna, sajnos ezt csak a vonaton vettem észre. Persze most hülyének nézhettek, h miért zavar ez engem: azért mert tudom, h ezt a szegény pénztárosnő fizetéséből fogják levonni, aki ráadásul még segítőkész is volt, és sietett, h elérjem a vonatom. (BP kelenföldön történt)

Többször hívtam a MÁVot és csak addig jutottak, hogy "tehetek észrevételt", tehát sosem jutna el hozzá a pénz. Megvan a jegy és rajta a pénztáros száma. Hogyan tudok eljuti az illetőhöz/megtudni a telefonszámát? Kihez fordulhatok?

A pénztáros száma: 12792211
A gogbonk@live.com -ra várom az illető telefonszámát - ha esetleg a MÁVtól olvassa ezt valaki akiben van némi jószándék. A pénzt személyesen fogom átadni és emlékszem az arcára, tehát kamu telszámokat felesleges küldözgetni.

Kössz a segítséget.

Nagymoli 2009.08.28. 14:40:29

@airknocker: Döbbenet... Ilyen is van? Elismerésem! ;-)

Ákibard! 2009.08.29. 15:12:36

@airknocker:

Az illető telefonszámával nem tudok szolgálni (és szerintem más sem) de a kelenföldi pénztárfőnökség számát megadom, szerintem ott el tudod intézni:

Vasútüzemi:
01 + 59-61 pénztárak
01 + 53-06 pénztárfőnökség.

Ha külső vonalról hívod (normál vezetékes vagy mobil) akkor:
06-1-51x-xx-xx formátumban kell hívni azaz:
06/1 511 5961 és 06/1 511 5306

Nem 100% hogy még mindig jó számok, 1991-es a telefonkönyv, de 80%-ban jók a számok benne. Frissebbet sajna nem adnak ki...
Az biztos, hogy kicsöng, tehát él, de lehet nem ott szól... :( Állandóan változik.

De ha felhívod elmondod a problémádat, egészbiztosan lesz aki segít.

Gergő 92 2009.09.02. 14:37:03

Ha valaki esetleg tudja, hogy miért jó az hogy a vonatok a belvárosban, például Rákos és a Keleti, vagy Kelenföld és a Déli pu. között bal oldalt közlekednek, akkor mondja már meg, mert évek óta gondolkodok rajta, és nem tuduk rájönni.

Ákibard! 2009.09.02. 15:03:40

@Gergő 92:
Rákos és Keleti között nem lett átéptve jobbmenetre a pálya.

Kelenföld és Déli között pedig üzemviteli oka van, nevezetesen az, hogy ha jobbmenet lenne, akkor a Déliből a tárolórakihúzó tolatási mozgások rendszeresen akadályoznák a bejáró vonatokat.
Így hogy balmenet van, a kijáró vonatok helyes vágányán végzik a tolatásokat, miközben a másik vágányon "ellenmenetként" (hivatalosan nem ellenmenet a balmenet miatt) közlekedhet a bejárós vonat, így azt nem kell a tolatás miatt az alagútban megállítani. Röviden ennyi.

xoghad 2009.09.04. 17:40:11

@ZBR: Járatszám?
Minek?
Kell egy kis földrajzi ismeret, ennyi!

Csak az Érd felsőn át közlekedő vonatok érintik Budatétényt.

Vajon mit mond például a 6-os villamos járatszáma annak nem nem tudja, hogy melyik a Margit-híd és melyik a Petőfi-híd?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.09.10. 18:39:37

@Hegylako:

Van már nekik kiutalt szám a BKSz-ben, csak a MÁV-nál nem használják. (A 30-as vonal asszem V3 néven fut, mint ahogy a 70-es V1 - de a 71, az V71 stb.)
Legyünk őszinték, amíg nincsenek igazán fonódó, átmenő elővárosi vonalak, addig ez nem olyan életbevágó a dolog - ahogy a HÉV-ek beszámozása sem.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.09.10. 18:40:58

@Comandante en Jefe:
jav.: a 70-es (váci), az természetesen V7, a V1 az az 1-es (Tatabánya stb.)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.09.10. 18:50:29

@xoghad:
"Vajon mit mond például a 6-os villamos járatszáma annak nem nem tudja, hogy melyik a Margit-híd és melyik a Petőfi-híd?"

Önmagában nem sokat, de könnyebben megjegyezhető, mint hogyha "Moszkva tér - Blaha - Móricz Zs. krt." járatnak hívnák. És ha van egy bonyolult hálózatunk, akkor ugye a megkülönböztetéshez egyre több elemet kell felvenni az útvonalból. Nem véletlen, hogy már az 1900-as évek körül gondot jelentett a "Városliget - Aréna-ut - Thököly-ut - Rákóczi-ut - Muzeum-körut - Lónyai-u.-Soroksári-ut - Közvágóhíd - Gróf Haller-u.- Orczy-ut - Köztemetõ u. - Rottenbiller-u. - Damjanich-u. - Városliget" tipusú viszonylatjelzés, és bevezették először a színkódot, majd 1910-től a számokat. A vasút elővárosi hálózata egyelőre nem ilyen bonyolult, de majd ha esetleg lesz pl. Érd-Vác meg hasonló viszonylatok, akkor szerintem szóba fog kerülni.

Feri BPO-537 2009.09.12. 15:38:42

@xoghad: A távolsági és nemzetközi vonatoknak valóban nem kell járatszám, de az elővárosiakon előbb-utóbb lesz, ha lesznek a BKSZ-en kívül egyéb közlekedési szövetségek is.
Ha már BKSZ: a Volánbusz elővárosi járatai folyamatosan beszámozódnak (300-899 közé), aminek köszönhetően sokkal könnyebb tájékozódni.
A személy- és zónázó vonatokon is jól fog jönni a számozás, hidd el ;)

@Comandante en Jefe:
Számomra is ismertek a vasútvonalak tervezett számozásai, de szvsz. ezek a számok csak vonalat azonosítanak, járatot még nem.
Éppen ezért olyat kéne csinálni, hogy a személyvonatok járatszáma S, a gyorsított személy- és zónázó vonatok száma pedig R betűvel kezdődne; így sokkal könnyebb azonosítani a járatokat.
Például (maradva Vác környékén) a 70-es vonal vonatai így lennének számozva:
- személyvonat: S7,
- zónázó vonat: R7,
- gyorsított személy: R70.
A veresegyházi vonal személyvonatainak száma értelemszerűen S71 lenne....

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.09.15. 21:59:59

@Feri BPO-537:

Ja, de nézd meg a Volánbusz hálózatát mondjuk itt (és ez csak egy szelet):
www.volanbusz.hu/uploadpics/60_VB-nyugat-kis.png
A MÁV ev. hálózatának komplexitása ettől elég messze van.

Megj. szerintem a Volán kissé túllőtt a célon azzal, hogy minden viszonylatot más számmal jelölt akkor is, ha alig van eltérés, vagy az egyik a másiknak betétjárata - és így egy halom számhoz csak napi néhány járat tartozik, aminek hát nincs sok értelme. Pl. a 317-es, amihez iráyonként 1 db. indulás tartozik, és persze külön menetrendi lappal nehezíti a tájékozódást. Sokkal célszerűbb lett volna szvsz. betűjelzéssel megkülönböztetni, a menetrendben meg a betűjelzéshez tartozó lábjegyzettel. Akárcsak a Bp-Fót-Dunakeszi-Bp körjáratoknál a betérős változatokat.

alaszka 2009.09.17. 20:07:56

Mióta kezeli ilyen rugalmasan a menetrendet a MÁV? Ma reggel a mozdonyvezető utasította a kalauzt. Azonnal szállítson fel mindenkit a vonatra, most beszélt É.-val és előbb kell indulniuk, mert jön az IC. Aki nem tud felszállni, majd eljön a következő személyvonattal. A szerelvény 9.24-kor kihúzott az állomásról(menetrend szerint 9.27- kor kellett volna indulnia)

Feri BPO-537 2009.09.17. 20:49:07

@Comandante en Jefe: Az még hagyján, hogy a Volánbusz minden betétjáratot más számmal jelölt, mert a számmezőben van bőven hely hozzá.
Viszont abban egyetértek, hogy a napi pár indulásos járatoknak (mint az általad említett 317-esnek) felesleges külön számokat adni; érdemesebb lenne az ilyen viszonylatokat beépíteni más vonalakba, vagy pedig vasútra/HÉV-re ráhordóvá tenni.
Ami még zavaró a Volánnál, hogy vannak járatok (pl. a dunakeszi helyi buszok), melyeknek van 3-4féle útvonala; és persze a neten a járatok nincsenek külön-külön szedve (mint a BKV-nál), így bogarászhatsz rendesen.

A MÁV ilyen téren talán jobb, mert ott a vonatok útvonala állandóbb; csak apróbb eltérések vannak (pl. a szobi vonalon este nincs zónázó vonat, így a személy megy tovább Szobig).

Tomi324 2009.09.18. 13:50:02

Sziasztok! Vki nem tudja, hogy a Diósgyőri vaskohó bezárása miatt a MÁV honnan fogja beszerezni a síneket?

Feri BPO-537 2009.09.18. 18:48:26

@Tomi324: Gondolom, külföldről :S

Tomi324 2009.09.18. 22:56:49

@Ákibard!: KÖszönöm a választ!

@Feri BPO-537: Ettől féltem én is. Mert Diósgyőrön kívül nem igazán van olyan gyár, ahol erre képesek lennének...
Én ezt egyébként kötelezővé tenném, hogy ilyen nagy vállalatoknak, mint MÁV, BKV kötelező legyen ha lehetséges hazai terméket használni
Izzóból Tungsram, sínből DGY, ablaküvegből Salgótarján, vagy Orosháza....
És ha lenne egy ilyen megbízható felvevőpiac, egyből nem lennének ilyen jellegű gyárbezárások...

Ákibard! 2009.09.19. 00:25:40

@Tomi324:
Az a helyzet, hogy a Tungsram sem hazai. Ahogy az Orosházi üveg sem.
A Tungsram már GE...
Amúgy meg az EU nem engedi az ilyen jellegű hazabeszélést. Ha van egy tenderpl kell sín, egyelő esélyekkel kell induljon a magyar és a szerb gyártó pl.

charlie 2009.09.19. 09:27:21

@Ákibard!: a szerb az pont nem, mert eun kívüli.

hát igen, mikor még előírták, hogy magyar anyagokból kell építeni a vasutat...

Ákibard! 2009.09.19. 11:15:31

@charlie:
AZ tudom hogy a szerb EUn kívüli, pont ezért mondtam, hogy ugyanolyan esélyekkel indul egy EU-n belüli tenderen egy hazai cég, egy EU-n belüli és egy EU-n kívüli cég is.

Tomi324 2009.09.19. 21:14:47

@Ákibard!: Hát akkor az eu menjen a ....-ba. Oda.
A Tungsramról meg annyit, hogy lehet, hogy nem hazai, de itthon gyártják, itthoni munkahelyeket biztosít...erre gondoltam. Lehet tőlem akármilyen cég, dolgozzanak magyarok, lehetőleg magyar alapanyagokból, mert akkor annak a létesítménynek is biztosítjuk a fenntmaradását, ahol az alapanyagot gyártják.

Feri BPO-537 2009.09.21. 13:11:46

@Ákibard!: "Amúgy meg az EU nem engedi az ilyen jellegű hazabeszélést."

Az EU elmehet a halál f...ára, mert a legtöbb ország a saját termékeit részesíti előnyben; ennyi hazafiasság pedig mindenkinek jár.
Csak pár példa:
A francia nagyvárosokban milyen villamosok járnak? Alstom Citadis.
A lengyelek milyen buszokat vesznek mostanában? Solaris, Jelcz, AutoSan.
A csehek kitől vesznek villamosokat és mozdonyokat? Naná, hogy a Skodától!
A németek milyen buszokat vesznek?
Mercedes, MAN, Neoplan.
Nekünk is így illene, mert az nem éppen normális dolog, ha a saját munkásaink helyett a külföldit tartjuk el.
Ezért (is) tartunk ott, ahol tartunk :S

(Az első mondatom természetesen nem ellened szólt; csak arra akartam utalni, hogy az EU inkább azt preferálja, hogy mindenki a sajátját vegye.)

Tomi324 2009.10.05. 21:47:56

Sziasztok!
valaki nem tudja, hogy ma, éjjeli 1 órakor mit csinált egy gőzmozdony a körvasúton? Mert én csak a hangját hallottam, ahogy sípolt, meg mintha a sziszegését is hallottam volna. De a sípját biztos hallottam.

Ákibard! 2009.10.05. 22:22:59

@Tomi324:
Tegnap olyan 23 körül Győrben volt. Ment 4 kocsival Pest felé.

Tomi324 2009.10.06. 17:28:47

@Ákibard!: Azt nem tudod melyik gép volt? Nem szeretném megvárni a jövő havi Indóházat ;))

Ákibard! 2009.10.06. 22:52:54

@Tomi324:
Passz. Csak kinéztem az ablakon és láttam elhúzni.

Gergő 92 2009.11.07. 22:22:10

@Tomi324:
Azt én sem tudom, hogy merre mezhetett, de itt Rákos állomáson is elhaladt, és Miskolc felé tartott, de én meg csak az ablakból hallottam a sípolást, és láttam a nagy füstöt. Amúgy én éjjel 3-kor hallottam.

Tomi324 2009.11.08. 18:48:00

@Gergő 92: Hát ez már rejtély...

Gergő 92 2009.11.25. 12:36:35

Sziasztok, nem tudja, esetleg valaki, hogy Budapest-Székesfehérvár vonalon mikor fejezik be, a pályafelujjítást, mert úgy hallottm, hogy elvileg, ha elkészül, 160 Km/h pályasebesség lessz arra!

alaszka 2009.12.13. 00:44:00

Az azért durva. hogy senki sem emlékezett meg az újabb vonalbezárásokról.

Akkor tényleg ennyi embert érdekel a dolog.

BYE-BYE vidék.

Tomi324 2009.12.13. 01:38:28

@alaszka:
Totál ki van halva ez a topik. Sokaknak bennt van radaron, de senki nem ír semmit. Utoljára egy rejtélyes éjszakai gőzmozdony útvonalát boncolgattuk kisebb-nagyobb sikerrel, de inkább kisebbel. Akik meg írnak, azok inkább pestiek. De voltak a vonalbezárásokról topicok, de csak vitatéma lett belőle, úgyhogy abbamaradt. Utána meg a MÁV-figyelő szünetelt, ide se jött senki. Azóta megint nem örvend nagy népszerűségnek, ellentétben a többi 3 szakmai topikkal. És ha jól tudom Ákibard! le lett tiltva, egy törzskommentelő ugrott egyből.
Ha érdekel a téma index-fórumon van szoba, ami messze nincs kihalva.

Alkotás mánia 2009.12.28. 16:50:07

Nem kell kétségbe esni.Ha az emberek tudomást szereznek róla,hogy megint él ez a fórum akkor vissza térnek.Most téma se nagyon van a főoldalon.

Sindare · http://sindareakvarisztika.blog.hu/ 2010.01.13. 16:50:30

Sziasztok !

Valaki tudna nekem képet szerezni a Flirt vonat vezető fülkéjéről ?
Van 1-2 a neten de egyik sem az igazi.
Olyan kéne amin teljes egészében látszik. Esetleg üveg ajtó mögül.

Előre is köszönöm !

A képet akár emailben is küldhetitek : gitarosmark@gmail.com