Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



MÁV karbantartója okos ember. Kitalálta, hogy az üres Traubisodás palackot nem dobja ki, hanem környezetkímélően visszaforgatja a természetbe. Komposztálni nem lehet, ha elássa 100 év múlva is ugyan ott marad, ezért a felhasználás ezen opcióitól elállt. Kettévágta őket, és az állomáson lévő oszlopokra tette az ellopott fém takarólemezek helyére:

Címkék: kép internet máv karbantartás utas állomás észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr34722243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csoki 2008.10.20. 07:31:20

most mivan? nem is a szokásos építőipari tendet nyomta; majd odaragaszjuk purhabal, oszt a szélit kikenjük szílóval. Ez egy egyedi, új irány !

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.10.20. 07:47:58

A kép hol készült?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.20. 07:51:06

georgejr · mav.blog.hu 2008.10.20. 07:47:58 >>>

Szinte lényegtelen, mert bármelyik állomáson készülhetett volna. Diósdon, Nagytétényben, de még a Déliben is tudok neked olyan oszlopot mutatni, ami nincs letakarva, és bárki belenyúlhat.

Robbie73 2008.10.20. 07:54:32

erintesvedelmileg: az uveg kivalo szigetelo
amugy meg szarjon sunt az, aki ellopja a fedeleket, es szarjon ikersunt az, aki atveszi a szinesfem-atvevohelyen...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.20. 07:58:35

MÁV az ilyeneket egyébként sem szereti annyira karbantartani, úgyhogy ez még egy megoldás, hogy mégis tettek oda valamit...

A vasútállomásokkal, megállóhelyekkel az a baj, hogy a MÁV megépíti őket, és kész. Karbantartás, felújítás, csak a legvégső esetben. (Tapasztalat).

[PhD]Blokkolnam 2008.10.20. 07:59:55

persze, az üveges traubit vagdalták gyémánttal a szakik... :D LOL az ott műanyag pillepalack :D

Mr. Gumby 2008.10.20. 08:05:47

Bkv figyelő: "A vasútállomásokkal, megállóhelyekkel az a baj, hogy a MÁV megépíti őket, és kész. Karbantartás, felújítás, csak a legvégső esetben. (Tapasztalat)."

Ez Magyarországon szinte minden területen így van. Megépítik a csillivilli ojjektumot, aztán karbantartás híján (mert arra már ugye nem jut pénz) rohad le folyamatosan.

nagyzee · http://okosdolgok.hu 2008.10.20. 08:05:51

Node azért a főbűnös az, aki az eredeti takarólemezeket lelopta, ne csak a MÁV-ot fikázzuk már.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.20. 08:11:15

nagyzee · okosdolgok.hu 2008.10.20. 08:05:51 >>> Reméltem, hogy ez mindenki számára egyértelmű. Tényleg nem a MÁV a főbűnös, sőt, én azt is megértem, hogy csak jót akartak. Érden a lakótelepen csak néhány éve jöttek rá, hogy az ellopott fémet nem éri meg fémre cserélni, mert azt is ugyan úgy elviszik.

Ilyen oszlopokra most már PVC csövekből vágnak ki darabokat, és azzal takarják az oszlopot. Nem mutatós, de jobb mint a Traubis palack, és nem lopják el:)

komment 2008.10.20. 08:14:33

Én nem raknék rá fedelet, inkább színesfémdrótokat - csalinak. Természetesen feszültség alatt, hogy az uruk-hai orkok száma csökkenjen.

Vérnűsző Barom 2008.10.20. 08:14:46

Szerintem konkrétan dicséret jár annak a szakinak, aki ilyen frappánsan megoldotta a feladatot.

Majjom 2008.10.20. 08:21:41

Azon sem csodálkoznék, ha nem a MÁV csinálta volna, hanem egy gondos szülő, akinek a gyereke gyakran jár erre. És azzal dolgozott ami van/nem lopják el másnap.
Annak meg tényleg tőből mind a két kezét, aki lelopja a fedelet, de még annak is, aki átveszi!

2008.10.20. 08:24:38

Szerintem ez jó. Ezt nem fogják ellopni, mutatja a szaki leleményességét, szóval egyetértek a többiekkel.
És, hogy hogy néz ki? K*rvára mindegy. Majd ha ez lesz a legnagyobb gond, és minden más rendben lesz, fennakadhatunk rajta.

2008.10.20. 08:25:45

Ja, és a másik, figyeldoda: Traubit isznak a szakik, nem teszkós KOCCINTÓS műanyag palackost. Azért csak haladunk (valamerre)!

ljm 2008.10.20. 08:26:59

Aki ezt a fotót beküldte, legközelebb a fedlapok eltulajdonitójának fotóját is tegye közzé. Nem mocskolódni kellene azzal aki a veszélyt ideiglenesen elhárította (megoldotta), hanem ilyen és ehez hasonló eseteknek nem szabadna megtörténednie.

Atesz 2008.10.20. 08:33:50

Ember,álljon meg a gyászmenet!Ha összekarcolják az autódat,lelopnak róla ezt-azt és emiatt Téged fikáznak,milyen csuffadt verdával jársz,az a Te hibád?A MÁV egy koszos,igénytelen pénznyelő cég,irreális viteldíjakkal.Ez tény.De ha lelopják "fémgyűjtők" a fedeleket az oszlopokról (is),az talán nem róható fel neki.Ha pótolnák,újra lelopnák.Elsősorban a rongálók,tolvajok ellen kell lépni vasszigorral,nem csak babusgatni őket.Pl:kényszermunka kőbányában,embertelen feltételek között.Soha többet nem merne lopni semmit.

Hozzászóló 2008.10.20. 08:34:04

Remélem még sokáig nem fogják jópénzért beváltani a plasztikot. Addig legalább ez az oszlop biztonságban tudhatja magát.

hhh 2008.10.20. 08:34:17

Igen. A főkurva anyját annak, aki a takarólemezt ellopta. Ha éppen nincs más, benyulkálás ellen ez is megteszi, amíg tart a szigetelőszalag.

scsaba1 2008.10.20. 08:55:55

Én szintén megdicsérném a szakit, aki legalább erre vette a fáradságot. A totál nyitott oszlopnál még ez is jobb.

Valószínűleg már bejárta a szolgálati utat: azaz észrevették, hogy nincs fedlap, raktáron nincs, mer' takarékoskodás van, megigényelték, de majd 2010 közepére igérték, hogy lesz is belőle valami.

Mert ilyen ország márpedig nincs...

djimi 2008.10.20. 08:57:00

Mindenki olyan óvatosan fogalmaz, de ennek ellenére mindenki tudja, hogy akik ezeket a fémfedeleket lopkodják, azok olyan büdös cigányok akik megkéselik a gyerekedet a 16-os buszon. És ezért a máv a felelős... Ha a műanyagot is átvennék a MÉH-be, akkor nem lenne ott traubis üveg se, meg még a teszkógazdaságos cipőtalpatokat is ellopnák ezek a szemétláda beltenyészett népség! Szép napot!

homeo 2008.10.20. 08:59:25

az igazi probléma ott kezdődik :
az oszlop gyártója is tudja , a mozditható részeket , fémgyüjtők ellophatják , és mégsem öntik eleve PVC-ből .
vagy legalább utólagosan árúlhatnák az ilyen ajtókat , jú üzlet lenne mert mégis tetszetős , és mégsem Traubis , Cólás flakon .

scsaba1 2008.10.20. 09:02:18

"Azon sem csodálkoznék, ha nem a MÁV csinálta volna, hanem egy gondos szülő, akinek a gyereke gyakran jár erre. És azzal dolgozott ami van/nem lopják el másnap.
Annak meg tényleg tőből mind a két kezét, aki lelopja a fedelet, de még annak is, aki átveszi!"

Igen, ez is lehettséges, hogy valamilyen településszépítő kör csinálta, vagy éppen egy felelőségteljes szülő. Tudom javasolni a MÁV-nak, hogy jelentsék fel azt, aki ezt csinálta kontárkodás miatt... [....I] (Mert én ezt is el tudom képzelni.)

Egyébként meg igencsak megszaporodnának a kéz nélküli emberek.

nyi 2008.10.20. 09:03:26

remélem a CIGÁNY gyerekét bassza agyon az áram, aki elvitte a MÉH-be.

scsaba1 2008.10.20. 09:10:30

az igazi probléma ott kezdődik :
az oszlop gyártója is tudja , a mozditható részeket , fémgyüjtők ellophatják , és mégsem öntik eleve PVC-ből .

Ezeket az oszlopokat még a "boldog békeidőkben". Akkoriban annyira még nem lopták az aluminiumot. Akkoriban még a szeméttartók, hamutálak is aluminumból voltak a vagonokban. Meg aluminimból csinálták a közlekedési táblákat, a szalagkorlátot stb...

frankóbence 2008.10.20. 09:12:20

Óbazmeg, kezet kéne csókolni annak aki ezt befoltozta, mert megtehette volna, hogy addig vár a gyári védőfedélre, amíg az összes környékbeli gyereket agyonbassza az áram. Erről ennyit.

lala 2008.10.20. 09:13:11

A mocskos cigányok folyamatosan ellopnak minden fémet, és egyszerűen nem lehet minden pénzt erre fordítani sajnos, hogy ezeket pótolja az ember. Minden nap 8x lehetne ezeket cserélni, ugyanúgy eltünne idővel, viszont pénzügyileg még akár bele is rokkanhatna a MÁV. Ez még egy okos gesztus, hogy így csinálták meg. Legalább valaki figyelt erre is, hogy nehogy valaki belenyúljon. Bár én azt látnám szívesen, hogy az összes ilyen rohadt cigány a purdéival együtt szénné égne ilyen oszlopoknál. Méltó büntetés lenne számukra (halál halálért).

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.20. 09:15:10

Ezt a mocskos cigányozást kéretik itt abbahagyni. Mindenki véleménye fontos, egy bizonyos határig. Nem kell ilyen mélységekre süllyedni. A mondanivalótokat biztosan meg fogjuk érteni akkor is, ha nincs benne a fenti jelző.

Köszönöm.

scsaba1 2008.10.20. 09:19:02

Ezt a mocskos cigányozást kéretik itt abbahagyni. Mindenki véleménye fontos, egy bizonyos határig. Nem kell ilyen mélységekre süllyedni. A mondanivalótokat biztosan meg fogjuk érteni akkor is, ha nincs benne a fenti jelző.

Azért a színesfém lopásokban magasan felülreprezentált ezen népcsoport aránya.

Nem mondjuk, de gondoljuk... Jó kis PC megoldás.:)

lol 2008.10.20. 09:35:02

ez biztos nem fog elrohadni ellopódni sőt még jobban is szigetel mint a fém :)

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.10.20. 10:02:21

Konkret helyet is irj legyszives, hogy azt a MAV fele is tudjuk tovabbitani.

SztónerVaszics · http://ingyenajandek.freeblog.hu 2008.10.20. 10:02:23

Használjuk inkább a "steril pi-réz" kifejezést!

dontals 2008.10.20. 10:08:33

A múlt héten balesetett szenvedett vonatot is szétlopták már, annak ellenére, hogy a máv állítása szerint biztonsági őrök álltak mellette(!).

Visznek ezek mindent, majd eszükbe is jut szerintetek, hogy emiatt akár agyon is üthet valakit az áram.
Ugyan már.

A NYugati aluljáróját is szétlopták, mert fémlemezekből volt a fal burkolata. Azóta az ott látható bóvlisokkal rosszabbul néz ki, mint a józsefvárosi piac.

Az, hogy ezeket ellopják viszont nem feltétlenül a MÁV hibája.

ati 2008.10.20. 10:24:47

Most mit csodálkoztok, lassan az egész ország ilyen lesz. Lassan kezdjük előszedni az apáinktól látott buhera trükköket, amiken úgy röhögtünk még 20 éve.
Szégyen, gyalázat.

Kazimír 2008.10.20. 10:30:00

Igen. Érzem, hogy ez nem külföld, itthon vagyok.. :))
Szerintem, ha kerül rá fém takarófedél újra, akkor is hagyják meg rajta a flakonokat, talán nem veszik észre újra alatta az "értéket" a begyűjtők. Tudom, naív vagyok, de hátha..

adamcser 2008.10.20. 10:46:18

Szerintem is gáz ez a megoldás, de legalább van ott valami, ami ha nem is szabványos megoldás a problémára, de legalább nem vág agyon senkit.

Dekatlon 2008.10.20. 10:58:39

1. A "szaki", ha hivatásos volt, ha önkéntes volt, kúrvajól tette amit tett. Jó, olcsó, hatékony, kreatív, nem lopható átmeneti megoldás.
2. Szarjon sünt, aki ellopta, ikersünt, aki átvette, meg egy fél sünit azért az is, aki ezt az egészet egy jó vaskos cigányozásra használja itt fel.
Ha a cigánysága miatt szidod, akkor bántod az összes cigányt, azt a nagyobb részt is, aki nem ezt csinálja. És ha egyszer nagyon nekikeserednek és ők is elkezdik, még kilincs se marad a bejárati ajtódon.

scsaba1 2008.10.20. 11:27:26

Dekatlon

A süni másik felét pedig szarja ki az, aki elmaszatolni akarja a tényeket.

A darazsak nagyobbik részét sem azért utálja az ember (és fél is tőle), mert csikos a potroha és "darázs"-nak hívják, hanem a természete miatt.
Hogy pofátlanul megdézsmálja a szőlőt, beleszáll az üdítődbe, és amikor el akarod zavarni, akkor belédcsíp...

Dekatlon 2008.10.20. 11:34:46

scsaba1

_Minden_ darázs szereti a szőlőt és csíp, ezért nem jó a hasonlatod. De ha ezen komolyan elkezdenénk beszélgetni, félrevinnénk a témát, úgyhogy vissza az oszlopra... :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.20. 12:37:19

scsaba1 >>> Vissza az oszlopra! :)

Youkai 2008.10.20. 12:41:32

Én arra az illetőnek a micsodájára kötném a fázist az oszlopból aki anno leszedte a fedelet. Itt már a Sünszarás sem segít

ZBR 2008.10.20. 13:50:46

Én még sosem nyúltam ilyen oszlopba és nem nagyon hallottam olyanról az elmúlt időszakban, aki igen. A felsővezetéket azért néha-néha az értelmesebbje lehugyozza felüljáróról.
Természetes kiválsztódás a folyamat neve.

Aki ellopta, annak is a fenti folyamatot kívánom és ez független az etnikai hovatartozásától.

lurkó 2008.10.20. 14:07:33

Ne is túl régen Sárbogárd-Székesfehérvár között szép késéseket szedtek ösze a vonatok mert 3 km-es szakaszon a sineket rögzitő csavarokat lopták ki! 20km/h-s sebesség. Kár hogy azokat nem lehet müanyagpalackal pótolni. Meg fog ismétlődni.
Ha emiatt kisiklik egy vonat nem az fog meghalni aki kiszedte a csavart,és az oszlopba sem az ő gyereke fog bele nyúlni.Ez nem természetes kiválasztódás.

Bit Rot 2008.10.21. 10:45:27

Lehet, hogy cigányoznak itt páran, de ne feledjük, hogy van A KORMÁNYBAN egy MINISZTER, akinek a pletykák szerint erős színesfém érdekeltségei vannak, és onnan jelentős pénz csurog neki.

Ezek után nem csoda, ha nincs szigorítás.

Ákibard! 2008.10.21. 20:30:01

Most őszintén: Ezzel mi a baj???
Ha nyitva van, az a baj. Ha nincs fedél, az a baj. Ha van fedél (ex-traubi flakon) akkor az a baj...
Amúgy az Oktogonnál az egyik oszlopon kettő "jelzőlámpa-napellenző" van feltéve egy óriási Abba-bilinccsel... :-)

Elektrikus 2008.10.23. 20:30:59

A 0,4 KV térvilágítási hibák/rongálások bejelenthetők a MÁV Ingatlankezelő KFT vagy a MÁV Energiaellátási Alosztály telefonszámaira. Amúgy a műanyag fedeleket megveszik a fröccsöntők.

^Clown (törölt) · http://logout.hu/blog/clown_2/index.html 2008.10.29. 11:18:49

Azért ehhez kell rutin, hogy ilyet ki lehessen találni :)

AnonImre 2008.12.05. 18:03:40

A vezetékeket is műanyaggal vonják be. Most mi a probléma?
süti beállítások módosítása