Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



MÁV kommunikáció

 2008.11.25. 13:43

A MÁV új Flirt motorvonatait is utolérte a Backdoor kommunikáció. Ennek a tájékoztatásnak a célja, hogy gyorsan, általában egy tömör mondatban felhívja az olvasó figyelmét valamire. Backdoort általában ideges emberek írnak, akik legtöbbször csúnya szavakat használnak. Most két visszafogottabb példányt olvashattok a MÁV WC-ből:

Sokan vannak a vonaton WC-zők közül, akik kézszárítás (esetleg kézmosás) nélkül hagyják el a mellékhelységet. Az ilyen utasok a vizes kezükkel összefogdosnak mindent, amit a MÁV takarítói pucolhatnak naphosszat. Az egyikük valószínűleg ezt unta meg, amikor WC-papír gurigából kis üzenőfalat barkácsolt, melyre a kézszárítás menetét jegyezte fel:

„I. Szárítsd meg a kacsóidat (lent), II. Menj a dolgodra! Üdv: MÁV”


Ezen a képen egy megrémült utas üzenete, és az arra érkezett reakció látható. Utasunk valószínűleg dolga végeztével szerette volna termését eltüntetni, mely a tartályból kifogyó víz miatt nem sikerült neki. Amikor az ellenőrzés megtörtént, már feltöltötték a tartályt (válasz):

„Nincs víz! Eresszél, hazug f*sz!”

Címkék: budapest vicc hülyeség vonat wc mav flirt backdoor


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr55783594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2008.11.25. 15:35:23

Khm. Figyelo, honnan tudod ilyen biztosan, hogy az elso is MAVos, ill Takaritos ember muve, nem valami masik utase, akit mar nagyon idegesit a vizes kilincs/gomb?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.25. 15:39:46

Kopi3.14 2008.11.25. 15:35:23 >>>

Amelyik postban címkék között a "hülyeség, vicc" szerepel, az általában hülyeség, és vicc. Azok tartalma általában vicces próbál lenni és ironikus. Ezt nem veheti észre mindenki, így jogos az észrevétel, de aki olvassa a BKV-figyelőt, az már ezt megszokhatta :)

Kopi3.14 2008.11.25. 16:54:43

Tudod, ha a cinmke a vegen van a cikknek, akkor maceras. Plusz a vegen mar a fene fogja nezni, szovegnek vege, a szovegbol sehol nem derult ki ironai, sem humor, igy a cimkenemnezo olvasok nem fogjak figyelni. Lehet a cimket akkor az elejere kene attenni, hogy lasson.

Ákibard! 2008.11.25. 19:29:20

Igen Figyelő, ez elég komoly genyóság így írni, ahogy írtad... :-(
Nem tudom miért kell ilyen színvonalon tálalni ezeket az amúgy szánalmas dolgokat :-(
A következő lépés az, hogy a vezérigazgató válaszait olvassuk...? :-( :-(

Süllyedünk, kapitány, süllyedünk!
\
\
\
\
\
\

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.25. 19:44:19

Ákibard!

A MÁV vonatán a WC-ben megjelent egy rövid üzenet, MÁV aláírással, melynek margójára készítettem egy viccesnek szánt bevezetőt. Bíztam benne, hogy a kép és a bevezető láttán valaki egy kicsit elmosolyodik, bíztam benne, hogy senki nem gondolja komolyan. Nem színvonaltalan tálalásnak készült, hanem viccnek.

Nem ismerem a blog olvasótáborát még annyira. Tudom, hogy a BKV-figyelőn egy ilyet hogyan olvasnak az emberek (Lásd: Mai kijelzős post). Ők értik a viccet, itt még sajnos nem. Tanultam ebből, legközelebb nem viccelődök.

Ákibard! 2008.11.25. 19:53:06

Figyelő!

Nem a viccel van a baj, hanem a tálalással...
Alapban nincs gond a viccel, csak ne így lálald, mintha láttad volna, hogy egy takarító írja oda a feliratot.

Ugynígy javasolnám az Update alkalmazását, pl a kettővel korábbi szerelvényhiányos postnál is.
Megválaszolták, hogy nem szerelvényhiány volt, hanem baleset. Miért nem lehet odaírni?
Miért így kell tálalni, hogy ennyire szarban van a MÁV vagy annyira...?
Te is gondolhattad, hogy nincs akkora szerelvényhiány, hogy ne tudjanak vonatot kiadni egyáltalán két vonalra!
Tudom, úgy nem bulvárosabb, de esküszöm, több olvasót riaszt el ez a fajta tálalás, mint amit hoz...!

Érdemes lenne meggondolni...!

dontals 2008.11.25. 19:54:22

Én érdekes módon értem és nincs is kifogásom a tálalással.

Amúgy simán el tudom képzelni, hogy máv-os takarító csinálta.

Ákibard pedig mindenhol a mávot védi már több fórumon láttam, hogy próbálja védeni a mundér becsületét. Ha jól emlékszem, hogy a youtube-os videóimat is ő oltogatta, hogy az nem tartalmazza a flirteket csak a rosszat. Úgyhogy a kritikáját nem kell túl komolyan venni.

Ákibard! 2008.11.25. 19:59:33

Dontals!

Nem a MÁV-ot védem, csak mint irtam Neked annó, amire vannak konkrét magyarázatok, azt el kell fogadni, kész pont.
Pl az egyik hozzászólásoddal egyetértek, valóban fogynak a kocsik, egyre kevesebb kocsival járnak a szerelvények, rég elmúltak a dupla BDV motorvonatos idők. Itt Győr felé is megszaporodtak a 4 kocsis gyorsok korábban 10-11 kocsi jött...

Tehát van amiben egyetértünk, csak amire van magyarázat és az ésszerű, vagy épp logikus, azt el kell fogadni.

Amennyiben pedig a személyemmel kapcsolatban van kritikád, javaslom privátban intézzük el. Részemről semmi bajom veled, csak egy kicsit ferdítés volt a videód, de láttam kaptál rá egy másik ferdítést, ami csak a jót mutatja...
Egyiket sem támogatom...

Amúgy a videóidat nem oltogattam, a Gaskós kimondottan tetszett, dícsértem is, csak valami módon törölted a hozzászólásom, úgyhogy erről ennyit...

dontals 2008.11.25. 20:11:19

Ákibard, nekem semmi gondom nincs a személyeddel, azt írsz, amit akarsz, és arról amiről csak akarsz. Ha a MÁV-ot akarod védeni, hát tegyed. A videóm elsősorban a 70-es vonalat mutatta, mindenben megfelelve a valóságnak, nem ferdítettem benne. Sajnos ez a helyzet, ilyenek a körülmények.

Engem amúgy az se zavart, amikor seggfejnek neveztél a videó-kommenteknél, most is olvasható, vissza kell lapozni. A Te kommentjeidet sem töröltem, mint senki másét sem.

dontals 2008.11.25. 20:14:38

p.s.: Amúgy Te voltál "Nyekidani" nicknév alatt is, akivel egymásnak helyeseltetek? Mert ő írt a Gaskós videóhoz dícsérő szavakat, most néztem.

Ákibard! 2008.11.25. 20:15:55

Dontals!

Védeni védem, csak nem ész nélkül. Vannak dolgok, amit magam is látok utasként egyetértek vele. Ilyen a kocsihiány, sokszor a takarítatlanság, kosz stb. De mint mondtam, amire van magyarázat, azon nem illik túllépni, mert onnan hitelét veszti az egész.
Olvasd át a kommenteket, miről is írtam. Nem az volt a baj, hogy bemutattad amit láttál, hanem hogy csak a rosszat mutattad be, pedig volt ott más is bőven. (Igaz csak rövid ideig látható :-)) Vagyis inkább: :-( :-( )
A legszomorúbb vonal a 70/71 rongálások, állapotok terén, de továbbra is tartom magam ahhoz, hogy nem a vasutasoktól ilyen, és a vasútnek nem feladata a rongálásokat a végtelenségig javítani.
Két oldal kell a javuláshoz, egyik a MÁV aki rendberakja, rendbentartja, a másika z utas aki nem rongálja, és vigyáz rá, adott esetben nyaklevest ad a rongálónak, és átadja a rendőrnek.

Na, de hagyjuk mert szétoffoljuk a témát :-)

Ákibard! 2008.11.25. 20:16:58

Nem, nyekidani más, és mindenhol Ákibard nicken szerepelek. Nyekidani ha jól emlékszem az Indexen is leledzik.
Ákibard néven írtam a Gaskóhoz is.

dontals 2008.11.25. 20:21:49

Akibard, ha tutsz valami pozitív dolgot a 70-es vonalról, ami elkerülte a figyelmemet, akkor könyörgöm szólj! Én becsület szavamra csinálok belőle videót!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.25. 20:23:23

Ákibard! 2008.11.25. 20:15:55 >>>

Végre egymásra találtatok, és megbeszélhetitek a problémákat. Főleg, ha MÁV-os, akkor nem off, mehet nyugodtan :)

Ákibard! 2008.11.25. 20:26:09

Dontals!

Én bőven találkoztam felújított motorvonattal, vagy épp kocsival a vonalatokon. Találkoztam csíkos szerelvénnyel is, plusz takarítóval a Nyugatiban, mellette egy kukásnellényes, MÁV-Startos nővel, aki a takarítást ellenőrtizte.
Beszéltem is vele, mondta, hogy felügyelik, és amivel nem elégedettek, azért nem fizetnek.
Ezek már pozitívumok pl...

Ákibard! 2008.11.25. 20:32:58

A seggfejezésért pedig akkor itt kérem elnézésed, elragadtatam magam. Amúgy (nem néztem utána lusta vagyok) de nekem részedről néámi hazugozás is rémlik, tehát lényegében egál...

Amúgy azóta egyszer is utánanéztél a személykocsik fővizsgájának? :-) (Tudod: REV Dk. )

dontals 2008.11.25. 20:36:44

Felújított motorvonat? ITT? Na neee
Ok néhányban talán kicserélték a széket, mert olyan állapotban volt már, hogy nem lehetett beleülni

Csíkos szerelvény nagyon ritka, és nekem komoly fenntartásaim vannak vele

Takarítás: én nem hiszem, hogy olyan színvonalú, ami említést érdemelne. Sok szék rohad a mocsoktól, az ablakok piszkosak. Ok, láttam már sepregetni én is, de ez tényleg pozitívum?

Ákibard! 2008.11.25. 20:40:04

Igen, nemrég kijött egy BDV a járműjavítóból, és mivel csak a 70/71-esen járnak csak hozzátok kerülhetett :-) :-)
Illetve az Északi most fog kiadni egyet decemeberben, az is kizárásos alapon hozzátok kerül.
Az üléseket pedig az összes motorvonatban cserélték.

A csíkosok kb az összjárművel 40%-át teszik ki, tehát nem elhanyagolható. Forda szerint forognak Cegléd/Szolnok-Vác irányban.

Takarítás: Láttam amit láttam... (Amúgy inkább az ellenőrzésén volt a hangsúly!)

dontals 2008.11.25. 20:41:37

Én nem haragszom a seggfejezésért tehát nincs ok elnézést kérni. Amúgy kötve hiszem, hogy hazugoztalak volna, de visszanézem majd.

A személykocsik fővizsgája szerintem sokat nem jelent, a kocsik állapotán nem sokat változtat (te azt írtad, hogy az utolsó csavarig megnézik és teljesen felújítják a kocsit szerintem ez nyilvánvalóan nem így van, hiszen olyan vonatokon utazom, amiken láthatóan évtizedek óta semmit nem csináltak)

dontals 2008.11.25. 20:47:50

Én felújított motorvonaton még nem utaztam. Mondom, láttam néhány újabbnak látszó ülést. Viszont kis túlzással minden 2. ajtó rossz, vagyis vagy rohangálni kell az állomáson, vagy az ajtóvésznyitóval nyitni, ami után a kaller rohangál végig, hogy bezárja. Úgyhogy ezek TUTI nincsenek felújítva.

CSíkos szerelvényen én nagyon nagyon ritkán utazom. Feltételezem akkor, hogy zónázóként közlekedhet erre, vagyis a Vác és Budapest között lakó mintegy 60-70 ezer embert nem érinti.

Ákibard! 2008.11.25. 20:51:26

Szerintem a személyeskedésen lépjünk már túl... Megvolt a bocsi, no harag.

A fővizsga továbbra is ugynaaz, az utolsó csavart nem szó szerint értve, de alaposan sétszedik.
Az, hogy fél év után nem látszik rajta, az más kérdés...

Az a baj, hogy fotót nem nagyon tudok mutatni, mert JJ-be ritkán jut be az ember még nekem se nagyon volt szerencsém :-(

De az ülések kiszedése, ajtók-ablaok cseréje belső dekorit csere, ahol a firka nem eltávolítható, (mostanában újdonság, hogy lefestik az egész felületet) burkolatcsere, wc-k renoválása, kerékpárhely kialakítása, stb ezek benne vannak a repertoárban.
Ugyanígy a gépészeti berendezések is teljesen felújítottak lesznek.
Külső fényezés, antigreff bevonat. Hirtelen ezek jutottak eszembe.

Ákibard! 2008.11.25. 20:56:16

Bmxt 011 és szerelvénye egy hónapja lett felújítva:
imgfrm.index.hu/imgfrm/7/1/7/7/BIG_0004917177.jpg
Persze egy héttel a kiadása után már firkás...

A 3-as motor szerelvénye is nemrég lett renoválva:

imgfrm.index.hu/imgfrm/5/9/1/9/BIG_0004905919.jpg

Ő is két hónapos csirke:
imgfrm.index.hu/imgfrm/4/8/3/3/BIG_0004814833.jpg

dontals 2008.11.25. 20:58:34

Sorry, nem akartam személyeskedni, nem is értem, mit értettél annak.

Ülések kiszedése? Ajtó-ablak csere? Te most viccelsz, ugyi? Vagy mikor holnap felszállok a jó kis bhv-ra, akkor egy legfeljebb 4 éves ajtón keresztül lépek be az utastérbe, 4 éves ülésen ülök és 4 éves ablakon nézem a suhanó tájat? Mert nekem úgy tűnt, hogy az ezeken lévő mocsok évtizedes...

Ákibard! 2008.11.25. 21:04:36

Nem, nem volt vicc.

Nyilván az ajtók azok csere, amiket cserélni kell, esetleg szétrúgták, vagy épp nincs is... Amúgy javítás, de mindenképp kiveszik, pl. ilyenkor kerül bele az általad nehezményezett faberakás.
Üléseket szokás mostanában kárpitozni (Helytelenül Remot-Bhv-nak is becézik ezeket) ugye ehhez ki kell szedni a helyéről őket, nomeg a fűtőtestek javításánál is útban vannak.
Az ablak meg nyilvánvalóan csere, a karcolásokat sajnos csak a kétkilós kalapács javítja... :-( (Amúgy látszik, melyek a cseréltek, sokszor újabban benne van a MÁV logó, vagy épp Salgogls, Sichor vagy épp az autóknál megszokott évjelölések is)

A mocsok nem évtizedes, holott annak tűnik...:-S Sajna a fékezéskor felszálló foszforos vaspor vízzel érintkezve rozsdaszerű bevonatot képez, ami eléggé visszataszító, és mindemellett a takarítók kis rongyocskájával igen nehéz leszedni... (De nem lehetetlen)

dontals 2008.11.25. 21:19:08

Nézd, én azon a véleményen vagyok, hogy ilyen kocsikat már nem szabadna közlekedtetni. Nekem hiába mondod, hogy ezeket felújítják, látom, amit látok. A múltkor pl. nem volt lámpa a vonaton, töksötétben jöttünk. Elemi dolgok hiányoznak. Az összes bhv-nak a kohóban lenne a helye, nem pedig újítgatni.

A csíkos bhv-k már jobbak egy szinttel, azokat tényleg teljesen átépítették, viszont egész egyszerűen nem hasonlítható egy minőségi elővárosi kocsihoz. (Számos problémám van vele nem kezdek bele felsorolni) Csak egy pl. Ceglédre mi a bánatnak építettek liftet a peronhoz, ha arra sem közlekedik alacsony padlós vonat (mert ugyebár ezek a felújított bhv-k egyik nagy gondja ez, mert elővárosi közlekedésnél már alap (lenne) az alacsonypadló, illetve a peronnal egy szintű ajtó). Nos akkor minek a lift, mikor valaki majd úgyis kell, aki felsegíti azt a tolókocsis embert a vonatra?

De messzire vezetne ebbe most belemenni, nem is teszem, talán legközelebb. Üdv:dontals

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.11.25. 23:11:36

A csíkos BDt-n (már amelyiken) van mozgássérült lift.

georgejr · http://linkgyujto.info 2008.11.26. 09:47:44

nyilvan valami kedves utas volt az elso kiotloje is. Egyebkent a nyugatis takaritokrol megvan a velemenyem. A multkor szalltunk volna fel a siemensre, de elottuk a takaritok szalltak fel. a kreten kopasz 482-es szamu mellenyt viselo takarito a csikket a vonat oldalan nyomta el... ennyit a takaritasrol...

Kopi3.14 2008.11.26. 12:34:57

dontals, megfinanszirozod a MAVnak az uj kocsikat? Csak ugy jofejsegbol sajat zsebbol?

Rabbeleben 2008.11.26. 16:05:54

"Utasunk valószínűleg dolga végeztével szerette volna termését eltüntetni, mely a tartályból kifogyó víz miatt nem sikerült neki. Amikor az ellenőrzés megtörtént, már feltöltötték a tartályt"

Csak halkan kérdezem: A FLIRT klotyója nme zár le, ha nincs benne víz?
Csak a hitelesség kedvéért!

anonim 2008.11.26. 17:59:34

Hát én őszintén szólva nagyon szomorú vagyok.

Ez a blog nagyon jó volt, színvonalas volt, a dizájn is tetszett.
Erre megkapta BKV-Figyelő a MÁV blogot, és olyan eszméletlen színvonalromlást tapasztaltunk emiatt pár nap alatt, hogy csak na... Ebből a blogból is bulvárszart csináltál. Csak ez soha sem volt régebben ilyen, csak azóta, mióta a tied a blog.

Azt hiszem ezek után sokan elpártolnak ettől a blogtól is. Puszi neked... -.-

Korrektor 2008.12.02. 18:26:22

mellékhelységet ->> HELYESEN ->> mellékhelyiség
süti beállítások módosítása