Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Nem irigylem a MÁV azon utasait, akik napi rendszerességgel átszállással együtt veszik igénybe a társaság igen magas színvonalú szolgáltatásait. Olvasónk Gyulán szeretett volna átszállni IC-re, de jegyvásárlásra és átszállásra csak 5 percet kapott. A MÁV szerint szándékosan nem várják be egymást a vonatok, nincs csatlakozás:

Kedves MÁV-figyelő!

Mivel rendszeres használója vagyok a MÁV Start ZRt. szolgáltatásainak, ez útón adnék hangot sérelmemnek, amit a pofátlanság netovábbjának tartok!

Békéscsaba központtal utazgatom. Budapestre a vonatok 90 % IC. Nem is lenne ezzel nagy probléma, még a késések is beleférnek, de az, hogy Gyula állomáson kiadják a pótjegyet rájuk és átszállásra 5 percet adnak, ez már sok(k). Ha késik a kis piros az IC-k nem várnak; a békéscsabai pénztárban pedig közlik, hogy a pótjegyet sem térítik vissza, hiszen benne van a menetrendben a pici jel, hogy csatlakozásra nem vár. Ráadásul én vagyok a hülye, hogy Gyulán veszem meg a pótjegyet! Ha Csabán venném ez nem fordulna elő!

No igen, akkor 5 perc alatt rohanjak el a pénztárig, álljak sorba, vegyem meg a jegyet és még érjem is el az IC-t! (most hivatkozzon arra a Start, hogy 60 nappal korábban megvehetem a jegyet!) :-) Ehhez mind az kell, hogy ne késsen a Bz. Természetesen az utasok 99%-a erre nem vállalkozik! Így kell könnyen szolgáltatás nélkül pénzhez jutni!

Ez úton szeretném felkérni a Start bármely fürgelábú résztvevőjét, hogy mutassa meg hogyan kell ezt megcsinálni télikabáttal és csomaggal! Még azt a segítséget is megadom, hogy figyeljen arra, ha a Pest felöl érkező általában késett vonatot a Kötegyáni megvárja, akkor vissza felé is annyit fog késni és én állom a pótjegye árát!

Természetesen lehet szidni a szakszervezeteket, a vasutasokat! Én '89 óta utazom, de soha ennyi időt várakozással nem töltöttem és az a véleményem, hogy ezért a MÁV cégvezetése a hibás! Mi utazóközönség soha nem kérjük ezt tőlük számon!

Üdv: Jamy

Címkék: budapest máv ic gyula utas panasz átszállás csatlakozás bz


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr51871897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.01.13. 11:20:09

"Ráadásul én vagyok a hülye, hogy Gyulán veszem meg a pótjegyet! "
Ha Csabán veszed meg, akkor lényegében ugyanott vagy, mert 7 perc időtartam alatt az utas saját felelősségére vehet csak pótjegyet, késés esetén nem térítenek vissza, csak 7 perc felett.

Ákibard! 2009.01.13. 11:21:18

@Ákibard!:
Vagy 5? Hmm, ezen most elbizonytalanodtam... :-)

Ákibard! 2009.01.13. 11:23:15

Ara viszont még kiváncsi lennék, hogy a szokásos bulváros címnek hol van az alapja?

A postban nem találtam rá magyarázatot, talán nincs is???

"Direkt"...

dontals 2009.01.13. 12:04:17

@Ákibard!: "hiszen benne van a menetrendben a pici jel, hogy csatlakozásra nem vár."

Ákibard! 2009.01.13. 13:04:51

@dontals:
Jaaaa, hogy ez a postoló szerint azt jelenti, hogy DIREKT nem várja be. Ahhaaaa.

Szerintem ez csak annyit jelent, hogy a vonatra nem vonatkozik az adott időszakban meghatározott várakozás, magyarán az IC, amin azért fizetsz pluszban, hogy kényelmes, komfortos utazásod legyen (hahaha) nem vár meg minden kis picsa, mocsoládalsóföldi vonatot.
Ez mindig így volt, és így van rendjén. Ha mindegyikre várakozna, akkor nem lenne több egy gyorsvonatnál, kicsit kultúráltabb kocsikból összeállítva.

oolajtoo 2009.01.13. 13:50:30

" békéscsabai pénztárban pedig közlik, hogy a pótjegyet sem térítik vissza, hiszen benne van a menetrendben a pici jel, hogy csatlakozásra nem vár. Ráadásul én vagyok a hülye, hogy Gyulán veszem meg a pótjegyet!"

A lényeg itt lakozik. 5 perc átszállásra, olyan helyen ahol csatlakozásra nem vár jelű vonatra szállnál át, teljesen esélytelen. Nem világos viszont, hogy mi a hőbörgés oka, ha a máv a MENETRENDBEN LEÍRJA, hogy ha késik a vonatod, akkor az IC nem fogja megvárni. Ez minden normális helyen így van, az IC nem fogja megvárni a regionális mindenbokorban megálló vonatokat.

Az természetesen más kérdés, hogy a menetrend miért úgy van igazítva, hogy esély se legyen a vonatot elérni...

dontals 2009.01.13. 17:32:58

@Ákibard!:
Igen, DIREKT nem várja be, elvileg nem véletlenül került be a menetrendbe, nem nyomtatási hiba.

Az Interpici és a hasonló jelleggel működtetett járatok pedig valóban piszlicsáré vonatok, ócska Bz kocsival, viszont azért lettek kitalálva hogy RÁHORDJÁK az IC-re az utasokat, illetve TOVÁBBVIGYÉK az IC utasait.

Ergo ha 5 percet hagynak az átszállásra, akkor eleve nincs értelme, mert általában 10 perctől kezdődnek a késések a mávnál.
Így tehát az értelmetlen a ráhordás, és az erre az elvre épülő ütemes menetrend, ha órákat kell várni a csatlakozásra, mert az előző vonat pont elmegy. Tehát rossz a menetrend. _Ennyi

Remélem érthető voltam.
Nem arról van tehát szó, hogy az IC bevárjon minden vonatot, hanem arról, hogy azzal összehangoltan működtessék az olyan vonatokat, amiket az IC-hez találtak ki, illetve IC-hez csatlakozhatnának.

Ákibard! 2009.01.13. 17:39:38

@dontals:
"az olyan vonatokat, amiket az IC-hez találtak ki, illetve IC-hez csatlakozhatnának. "

Látom nem érted. Az említett vonat (ha úgy van írva, hogy csatlakozásra nem vár), akkor NEM ráhordó szerepet tölt be.
Valószínüleg ha ott bevárná, akkor a következő állomáson bukná el a csatlakozást a vonat. (Mondjuk Szolnokon.)
Valahol engedni kell.

Az IP-k teljesen más témák, főleg azért, mert nem is nagyon léteznek már IP-k... (Asszem 2 van csak)

Ákibard! 2009.01.13. 17:46:41

@dontals:
"Igen, DIREKT nem várja be, elvileg nem véletlenül került be a menetrendbe, nem nyomtatási hiba."

Persze hogy DIREKT nem várja be, hisze az IC prioritást élvez. Mi lenne ha az IC minden kis b.szott vonatot bevárna?? Gondolkozz már.
Ha meg az IC-n ülnél, azon háborognál, hogy 30 percet késett az IC-d mert hol itt hol ott vártál 5-10 perceket, azért mert 1 vagy 2 ember a pusztametróról átszállt az IC-re.

NYILVÁN nem véletlenül jelzik, hogy nem vár a csatlakozásra, és nyilván nem véletlen, hogy bizonyos idő alatt nem garantálják az átszállásod. (5-7 perc, nem emléxem pontosan.)

Ezen kár hőbölögni, aki az IC-re válr jegyet azért teszi, hogy gyorsabban komfortosabban utazzon, ebben nincs benne az, hogy 10 perceket ácsorogjon és várjon a Bz-re. Vagy ha vár, akkor az IC elveri a többi ott közlekedő vonatot, és innen indul a dominó-elv.

Remélem érthető voltam...

Ákibard! 2009.01.13. 17:49:08

@dontals:
"Az Interpici és a hasonló jelleggel működtetett járatok "

Ezalatt mit értesz? Vagy próbáltál okos lenni de nem sikerült?

IP 2 van összvissz.
Más oylan járatról, aminek KIMONDOTTAN az a célja, hogy IC-re ráhordást végezzen, olyanról nem tudok. Te igen?

"Így tehát az értelmetlen a ráhordás, és az erre az elvre épülő ütemes menetrend,"

Ezzel megbélyegezted az egész hozzászólásod. Épült is valaha arra az ITF, hogy ráhordás legyen? Anyáááám...

..::Froschlama::.. (törölt) 2009.01.13. 18:04:39

Csabai vagyok én is...
1, InterPici már jó rég nincs Gyulára.
2, Az író miért nem veszi meg a neten a jegyet? 2 perc mire bemegy az állomásra és bepötyögi a számot...sorba sem kell állni. Az Intercity amúgy sem áll benn, mert Romániából közlekedik...
3, Létezik még egy megoldás: Járjon busszal Csabára. 20 perc az út, a Buszpu és a nagyállomás egybe vannak, szóval átszállással sem lehet gond.
4, Én örülök a sok IC-nek. Mást úgysem használtam eddig se...

Kopi3.14 2009.01.13. 20:50:09

Ákibard: késés mindegy, mivel a 120-on nincs belföldi IC, ezért egikre sem hajlandók visszafizetni a jegyárat. Pedig ők szolgáltatást adnak el, a kedvezményes jegynél is, amiben maximum a helybiztosítás nincs benne, de az meg nem a díjvisszatérítést jelenti. Csak még senki nem baxtatta meg őket érte

Adani 2009.01.14. 08:23:08

Az IC nemhogy 5 percet nem szokott várni még fél percet sem, ha épp úgy alakul. Cegléden nekem Kecskemétről Békéscsabára vezető úton rendszeresen 7 perceim voltak átszállásra, nem is volt gond ezzel addig ameddig pontosan jött minden vonat ( tegyük hozzá az esetek kb. 70%-ban így volt). Viszont nem egyszer maradtam 1 órát Cegléden, mert a késett vonatot nem várta be a csatlakozás. Akár IC volt akár nem. Volt mikro az IC-t szó szerint az orrom előtt engedték ki. Már bent volt a peronon a késett ic+gyors vegyes már nyitottam az ajtót mikor menesztették az IC-t. Fél perc, sőt 10 mp elég lett volna, h átszaladjak és felszálljak a vonatra ( közös peronon állt), de még annyit sem várt, pedig nem kevés átszálló lett volna, akikkel később közös témát találtunk a MÁV anyázásával ( meg persze a kormányt is szidtuk ez ilyenkor mondhatni rutinszerű:)

Kopi3.14 2009.01.14. 15:04:00

..::Froschlama::..

Hmm. ja, marha jo, jelenleg nicns semmilyen kozlekedesi lehetoseg Bcs-Bp kozott, mint a sima gyorsvonatkent kozlekedo IC, nemzetkozi vonatkent, potjeggyel, amit keses eseten persze nem fizetnek vissza, mert nemzetkozi. A Pannonia midnig ugyanennyit ment, ugyanott allt meg, de csak ujabban gunyoljak ic-nek.mondhajtuk rohejes, hogy jelenleg magyarorszagon egy megyeszekhelyet nem kepesek belfoldi vonattal direkt osszekotni a fovarossal, ami kozlekedesileg is kulcspontja az orszagnak.
Regebben (vagyis 10 evvel ezelott, amikor heti ingazasokat kezdtem folytatni Bcs-Bp viszonylatban) meg volt vonat, amelyik egy resze Mo-rol indult, vagy akar teljesen helybol. Gyorsvonatkent ment Bp-re, es a helyi indulas miatt altalaban nem kesett. Namarmost amikor elmaradoztam utazasilag, akkor tetszolegesen kivalasztott gyorsvonathoz kimenve az rendre kesett- persze midn nemzetkozi volt-. eljen a szoglaltatas fejlesztese.

magocska 2009.01.16. 12:08:30

@Ákibard!:
"Ezen kár hőbölögni, aki az IC-re válr jegyet azért teszi, hogy gyorsabban komfortosabban utazzon"
Hát nem. Aki Budapestről utazik Békéscsabára (mint én) azért vesz IC jegyet, mert éppen az megy a megfelelő időpontban. És az a bizonyos megfelelő időpont valahogy mindig pont az IC indulására esik (általában felváltva mennek óránként: 1 ic - 1 gyors). Tudom, várhatok még egy órát és akkor nem kell IC-vel mennem, csak hát havi egyszer járok haza és akkor igyekszem a legtöbb időt otthon tölteni, az egy óra plusz is számít.
Na meg az új menetrend bevezetésével a megállók között semmi különbség nincs. Tehát tényleg csak a plüss üléshuzatot és a dohányfüstmentes utazást fizetem meg.

Adani 2009.01.16. 12:30:19

Igen, ezt én is figyeltem. Mostmár az IC is megáll Mezőberényben is, ami alapvetően nem baj, főleg nekem ,mert én általában ott szállok fel ( Békéstől ugyanolyan messze van mint a csabai állomás és ha kivisznek kocsival akkor jobb ha ott szállok fel, ráadásul kevesen vannak így a pénztárnál sincs sorbaállás). Vagyis kb. ott meg az IC is ahol a gyorsok. Eddig az IC Szolnoktól csak Mezőtúron és Gyomán állt meg Békéscsabáig. Most viszont néhány gyors ha jól tudom megáll pluszban Kétpón meg Csárdaszálláson és Muronyban is. A személyek meg értelem szerűen mindenhol.
süti beállítások módosítása