Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk annyira figyelmetlen volt, hogy a vonaton felejtette a bőröndjét. Segítséget kért a MÁV dolgozóitól, akik néhány telefon, és egy kis várakozás után előkerítették az eltűnt csomagot. Teljes történet alant:

Üdv Mindenkinek!

Hogy ne csak rosszat olvassunk nemzeti vasúttársaságunkról, íme egy tegnapi (2009.01.15.) sztori ami jómagammal esett meg.

Vessen rám követ bárki, de az én szememben tegnap nagyot nőtt a MÁV, vagy legalábbis néhány MÁV alkalmazott. Történt ugyanis, hogy külföldi utamból visszaérkezvén autó híján legegyszerűbben vonattal tudtam hazamenni. A célállomás Herceghalom. Volt egy hátizsákom illetve egy kis bőröndöm. A kis bőröndöt feltettem az ülések feletti csomagtartóra, amiről aztán leszálláskor sikeresen megfeledkeztem. Csak akkor ugrott be, hogy valami hiányzik, amikor a vonat már nagy sebességgel gurult ki az állomásról. Rögtön siettem a forgalmi irodába, hogy esetleg sikerül-e telefonon "utolérni" a vonatot. A forgalmista srác rögtön telefonált, hogy kiderítsék a jegyvizsgáló telefonszámát. Végülis sikerült utolérni a jegyvizsgálót, emellett a tatabányai forgalmistát is, aki később kiment a vonathoz, hogy átvegye a megtalált bőröndöm. A lényeg, hogy Tatabányán a bőröndöm befejezte a potyaútját, mert visszajelezte ezt az ottani forgalmista. Igazából egy egyórás akció volt, mire újra nálam volt a bőrönd. Így utólag is örök hála a herceghalmi forgalmista srácnak, majd az őt váltó hölgynek, illetve a tatabányaiaknak is, a segítőkészségükért.

KÖSZÖNÖM!

Üdv: Whaides

Címkék: dolgozó máv csomag vasút levél utas dicséret


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr85890061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.01.20. 11:24:46

Jó ilyet olvasni, és ilyen tényleg van, mielőtt jönne a "photoshop" meg kamu duma (ismerősöm is felejtett fent egy elég drága cuccot, és meglett a csomag...). Persze az is szerencse, hogy nem tűnt el a csomag, nem vitte haza senki sem a bőröndöt.

Jó volna több ilyet olvasni (sóhaj).

Kopi3.14 2009.01.20. 12:40:25

Szerencse, es lelkiismeretes munka. Sajnos nekem egyszer a keletiben ejszakazo kocsiban felejtett zakom nem lett meg. :(

Ákibard! 2009.01.20. 13:30:26

@Kopi3.14:
Én egyszer a Keleti metróállomáson eszméltem rá, hogy a vonaton maradt a pulóverem. Futás vissza, a szerelmény még ottvan. Felszállok, szinte azonnal elindul kifelé... A pulcsi már nem volt ott, a szerelvénnyel meg kivittek a tárolóvágányra. Leszálltam, előreballagtam, és akkor egy tolatásvezetőnél megláttam egy nagy zacskót. A pulóverem volt benne...
Mondta, hogy szerencsém mert még nem adta le, ha leadja fizethettem volna érte :D
Sértetlenül megkaptam, és egy mozdonyon visszavittek a peron mellé.

Pistie 2009.01.20. 22:48:53

Én egyszer rajzmappámat felejtettem a vonaton(A3) a Nyugatiban. Már a villamosnál jártam mikor beugrott, mikor futottam vissza az utasok már mosolyogtak hogy ottlesz az (nyilván észrevették a csodálatos műszaki rajzalkotásaimmal teli mappát és átnézték hogy nincs-e benne hiba:p). Tényleg meglett :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.20. 23:13:34

@Ákibard!: Napok óta látok a Pusztaszabolcsi vonalon MÁV mozdonyos szlovák (szlovén?) vagonos vonatot. Nem igazán értek hozzá, az érdekelne, hogy mit keresnek ezek itt, és miért ezen a vonalon járnak?

Jobban mint a Bhv-k, semmi bajom nincs velük, csak hiányzik a MÁV felirat róla, meg egy kicsit a látvány még szokatlan/zavaró.

Pistie 2009.01.21. 10:00:37

@BKV figyelő: A MÁV konkurenciájaként meg fognak jelenni Szlovák és Román vasúti társaságok is. Ugyanis ez volt a privatizációnak a célja, hogy konkurencia teremtődhessen. Mondjuk én csak a MÁV-cargonak tudok szlovák konkurenciáról, tehát teherszállítás. Ha te személyszállító vagonokat láttál akor nemtudom, de gyanítom hogy hasonló téma.

Ákibard! 2009.01.21. 10:12:37

@PistiKSK:
Jujj-Jujj-Jujj... Ezt nagyon kár volt mondani.
Talán az "A" betű a mondat elején volt igaz...

Ákibard! 2009.01.21. 10:17:06

@BKV figyelő:
A konkrét vonatra nem tudok válaszolni, ahhoz legalább valami konkrét-közeli időpont és útirány kellene, de azért vannak jelent a magyar vasúton külföldi kocsik, mert így lehet ellentételezni a magyar kocsik külföldi futását. Minden kocsitípusra meg van adva, hogy az azáltal külföldön lefutott km hányas szorzóval számít. (Nyilván egy sima másodosztály az 1 körül, az elsőosztály már több és legtöbb az étkezőkocsi)
Tehát ha egy magyar étkezőkocsi 1 km-t fut Szlovákiában azt pl 3 km Magyarországi szlovák kocsi futással lehet kiegyenlíteni.

Hogy miért pont ott futnak? Ezért kellene az időpont, tudni, hogy melyik vonatban ment. Ha egy egyszerű személy pl. vagy valami ilyesmi, akkor egyszerű a válasz: Nem a tárolóvágányon porosodik, hanem beforgatják egy belföldi körre.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.21. 10:40:55

@Ákibard!: Tegnap este 22.58-as indulás volt Psz-felé.

Pistie 2009.01.21. 14:11:14

@Ákibard!: Nem értem a gondod, a BME közlekedésmérnöki karának ezt tanítják.

..::Froschlama::.. (törölt) 2009.01.21. 17:58:29

BOCS MOST NINCS IDŐM EMILT IROGATNI DE EZT NÉZZÉTEK! NEKED IS SZÓL FIGYELŐ...ÚGY NÉZ KI A MÁV-START MÉGISCSAK FEJLŐDŐKÉPES. KÉR HOGY ÚJ KOCSIKAT NEM SZEREZNEK BE...CSAK PEST ELŐVÁROSIRA:( NAH SKUBIZZÁTOK: vonatinfo.mav-start.hu/index_1.php?lang=0

Sheldrake (törölt) 2009.01.21. 18:31:35

@..::Froschlama::..:
--------------------
Pirospont nekik!

Reméljük, hogy hamarosan országos, hiteles és wapos is lesz. :)

rp_bubu 2009.01.21. 21:44:47

@PistiKSK: Remélem csak ismerősöd jár oda, és csak a felét jegyezted meg annak amit mesélt tanulmányairól egy részeg este, és innen ez a baromság, mert ha oda jársz, és ezt sikerült összehoznod, jobb ha sóval hintik be a felszántott helyét a tanszéknek.

Üdv: egy végzett közlekedésmérnök

Pistie 2009.01.22. 00:19:33

@rp_bubu: Attólmég tény az, hogy a MÁV privatizáció lényegében egy EU-s célkitűzés volt. alapvetően nem magyar találmány. Ebben eddig remélem egyetértünk. EU-s követelmény az, hogy nem lehet állmi cég monopol helyzetben, kell versenyeztetni! A szétválás mindenhol publikált célja az hogy a működést átláthatóbbá tegye, megszüntesse a keresztfinanszírozásokat, de amiről nem beszélnek az, hogy ezzel egyidőben lehetőséget adjon egyéb (esetünkben külföldi) vasúttársaságnak arra hogy belépjen a magyar piacra. és ezzel megteremtsék a versenyhelyzetet. Amit előbb írtam az szerintem ezek alapján megállja a helyét, csak ott tévedtem hogy a kocsik valóban a fent említett más módon is kerülhettek hozzánk, tehát nem a kérdésre válaszoltam.
Ha ez ügyben nem értünk egyet akkor írj emailt és felőlem vitatkozhatunk, de ezt ma így tanítják. (persze fiatal tanárok tévedhetnek, bár sztem ennek van értelme)

üdv, egy 2.os közlekedésmérnök

lurkó 2009.01.22. 00:23:41

@BKV figyelő: Mint sajnos ezeken a vonatokon dolgozó vezetőjegyvizsgáló sajnos tudok rá két választ amiket én is kaptam erre a kérdésre a menetirányitoktol. 1:nem tudják a füttést biztositani és szétfagynának a viztartályok(hazugság) 2: az örzést nem tudják megoldani a tároló vágányokon és félnek a graffitisektől és a hajléktalanoktól(érdekes). Úgyhogy a tél folyamán még sűrün fogod látni ezeket. Remélem ha megjön a második adag Flirt akkor kiveszik őket mert jó kocsik de nem az elővárosba valók. És a fő ok : az új menetrendben a 40a-vonalon az öszes vonat sebességét 120-ra emelték, menetrendet is igy készitették a Bhv kocsik engedélyezett sebessége 100 tehát ha Bhv-bol áll a szerelvény akkor tuti a késés már induláskor.

lurkó 2009.01.22. 00:40:35

@BKV figyelő: Egyébként Szlovén kocsik és a Citadella nemzetközi gyors vonat szerelvénye. Azért itt járnak mert Déli pu.-rol indul. Szivunk vele mert minden szlovén nyelven van feliratozva benne és nem kis munkába tellik pl: világitást kapcsolni bennük. :-)

Kopi3.14 2009.01.22. 17:33:59

lurkó: Citadella jár Pszabocls fele? Az nem Vp felé jár? Kérdezem, mert mitnha arra rémlene, hogy utaztam ilyennel.

De van valami elég vegyesvágott szerlvény, ami Pécsre jár Bp-ről ICként.

lurkó 2009.01.22. 20:24:19

De arra jár a vonat de amikor állna a Déliben akkor járatják elővárosi vonatként a szerelvényét. Hogy miért azt már leirtam.

Ákibard! 2009.01.23. 09:57:40

@BKV figyelő:
Akkor csak egyszerűen beforgatják egy személyvonatba, ahelyett, hogy a tárolón álldogáljon.

Ákibard! 2009.01.23. 10:13:30

@PistiKSK:
Egyetértek rp_bubuval...

lurkó 2009.01.24. 01:22:10

@Ákibard!: Akkor sem ide való kocsik. Mint ahogy a Bo,Bko,Ao kocsik sem elővárosba valók.

Ákibard! 2009.01.25. 00:24:42

@lurkó:
Jelen kocsihelyzetben nincs lehetőség válogatni.

Mondjuk ha idepottyan 1200 személykocsi. Na majd akkor :-((((

lurkó 2009.01.25. 19:18:55

@Ákibard!: Okés most megnyugodtam! :-( Nem lehetne hogy addig is TE dolgozz helyettem ezekkel?

Ákibard! 2009.01.25. 20:39:09

@lurkó:
A fizetésed is megkapom? :D
Vagy inkább :-((((( ??

2009.01.26. 10:54:58

@lurkó: "...az új menetrendben a 40a-vonalon az összes vonat sebességét 120-ra emelték"

Ezt valahogy nem igazán érzékeltem. 01. 24-én utaztam haza a Zengővel Sárbogárdra, csimbi új 3. generációs IC kocsis vonattal (nagyon szép kocsik!), de ugyanúgy tötyögtünk-zötyögtünk, mint máskor. Mondjuk, a hipermodern kocsiban alig érezni a pályahibákat. A 120 km/h sajna, nem volt meg sehol (bár úgy lenne). Az azért meglepett, hogy ezek csak 140-es kocsik, azt hittem, legalább 200-asok, külsőre simán beférnének a Railjetbe. :-))))

lurkó 2009.01.28. 00:06:40

@Selkath: Mondjuk IC-vel nem utazok de azoknak eddig is 120 volt a sebességük. Most a személyekét emelték 100-ról 120-ra.

lurkó 2009.01.28. 00:13:30

@Ákibard!: Hát persze!!! Csak ne lepődj meg hogy menyiért csináljuk. Nem egy álomfizetés! Még kétszer megemelik a minimálbért akkor azt fogjuk kapni. A vasúton bellül azok kapják a legkevesebbet akik az utassal találkoznak. A pénztárosok(hogy az életük is feladják) és a jegyvizsgálók (hogy elcsábuljanak a korrupció felé)
süti beállítások módosítása