Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A legtöbb vonat sajnos nem azért tűnik koszosnak, mert azokat a MÁV nem takarítja, hanem azért, mert néhány „utas” tönkreteszi őket. Felsikálhatják a MÁV takarítói akárhogy a padlót, kipucolhatják a WC-t, és lemoshatják az üléseket, de a komfortérzetünk semmit sem fog nőni, ha az oldallemezeken, üléseken még ott díszeleg a firka, és a karc. A MÁV rengeteg pénzt öl bele abba, hogy a „művészek” munkáit valahogy eltávolítsa. Szerintem megelőzni kellene ezeket, bár nincs még megfelelő módszer. A vonatok az állomásokon állnak, őrizetlenül, hajnalban és késő este. Ilyenkor történik a legtöbb rongálás. Hiába újít fel a MÁV vasúti kocsikat. A legtöbbet már az első héten tönkreteszik. Olvasónk képei:

Címkék: kép máv olvasó vonat vasút utas rongálás észrevétel firkálás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr841036549

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Download site 2019.03.09. 07:15:06

army prt composite risk management - Cephalexin and rimadyl for dogs

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.31. 09:32:01

A legtobb vonaton azonban te valasztod meg, melyik vagonba ulsz. Van ugy, hogy masodosztalyu vagonok jobban neznek ki, mint az elsoosztalyuak. Szerintem erdemes utazas elott vegigmenni, hogy lassuk, mi az aznapi valasztek.

Kar, hogy tonkreteszik az emberek, pedig eppen tegnap javasoltam mindenkinek, hogy vonatozzon, mivel sokkal olcsobb (es kornyezetbaratabb is), mint autozni...

sonny · http://karcolat.blog.hu 2009.03.31. 09:37:57

Néha egész jó, ha ott állnak őrizetlenül a vonatok, koncert után kényelmesen lehet rajtuk aludni reggelig - jobb, mint egy kocsmában ülni.
Persze aki tönkreteszi a vonatot, annak el kellene törni a kezét, ez így igaz.

petya.bacsi 2009.03.31. 09:39:51

@Penzgyik: olcsóbb vonatozni, mint autózni? Háát... ahogy látom egyre több előnye van az autózásnak.

Az pedig, hogy rongálnak, szomorú.
De a MÁV is ölhetne pénzt a megelőzésbe, illetve a felügyeletre, ezeket főleg a kora hajnali, illetve a késő esti órákban rongálják. Őrző-védő kft., utasoknak is jó, mert biztonságérzetet ad, és a cégnek is jó, mert megóvja a tulajdonukat.

Az pedig nem megoldás, hogy "kitörték az üveget, nem javítjuk ki, úgyis kitörik újra...". Én nem tudok mit tenni a "művészekkel".

histar007 2009.03.31. 09:41:05

A köztulajdon mint olyan etgy elég nehezen értelmezhetõ dolog. Azt mondod a tagnak hogy na tegye tönkre, mert az övé is. Erre azt mondja, hogy akkor meg azt csinál vele amit akar.

Aki fel tudja oldani ezt az ellentmondást, az meg tudja oldani a problémát is.

maestro1 2009.03.31. 09:42:00

@Penzgyik: Azért azzal vitatkoznék, hogy olcsóbb... Ha egy ember megy autóval, akkor lehet, de ha már legalább kettő, akkor szinte biztos, hogy az autó jön ki olcsóbbra. De igazából nem is ez a baj, hanem a komfort, és a sebesség, amin javítani kéne. Akkor biztos, hogy többen választanák a vonatot autó helyett.

K0vasz 2009.03.31. 09:42:11

@Penzgyik: LOL, méghogy olcsóbb:) Ha ketten mentek egy autóval, akkor árban már ugyanott vagytok, mintha vonattal mennétek. Sőt, ha négyen mentek, akkor még úgy is olcsóbb a kocsi, ha bérlitek azt:D

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.31. 09:47:32

@petya.bacsi: @K0vasz: Nem szamoltad a kedvezmenyeket, amiket a MAV ad, es nem szamoltad azt a koltseget, amennyibe egy auto fenntartasa, sot, sok esetben a hiteltorlesztese kerul.

Igen, akadhat olyan eset, ha pl. 4 ember valahova menni akar, es berelt autovaql olcsobb. Ki kell szamolni, mikor, melyik.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.03.31. 09:48:03

A legtöbb vagon nem azért gusztustalan, mert össze van firkálva. Az undort kevéssé kelt, legfeljebb nem örülök neki.

De az, hogy a kapaszkodók, ajtók kilincsei, asztalok, karfák, ablakok ragadnak a dzsuvától, az nem az utasok hibája. Az, hogy a szappan-víz-kéztörlő szentháromságból mindig legfeljebb kettő áll rendelkezésre, nem az utasok hibája. Az, hogy a wc-ülőke nem marad fölhajtott helyzetben, így egy idő után csupa húgy, megint nem a vizelni próbáló utasok hibája. Az, hogy legtöbbször pár hétre visszamenőleg az összes bátor utas ürüléke visszanéz rád a budiból, szintén nem a szükségben hősiesen helytálló utasok hibája.

A járműveket elvileg 2-3 naponta kellene takarítani, közte többször söprögetni, szemeteseket üríteni. Ennek ellenére a kisasztalok állapota olyan, hogy valószínűleg évek óta nem voltak lemosva. A legtöbb takarító véleménye az utas által gyakran fogdosott dolgokról az, hogy már olyan mocskosak, hogy fölösleges megpróbálni lemosni őket.

Miért csodálkozunk, hogy például a Putnok-Eger vasútvonalon nincs utas, amikor így néz ki május 12-én a járműtakarítási ellenőrzőlap: www.benbe.hu/gallery/87-extra/pic1_noframe_hun.php

Ne védjük már a MÁV takarítását! A szolnoki vonatok belső burkolatát még a kocsik 3-7 éves élettartama alatt egyszer nem törölték meg.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.03.31. 09:52:26

Tényleg nem tartana semmiből két - akár fegyveres - őrt kiállítani legalább a nyugatihoz, meg a keleti tárolóvágányaihoz, a 37-es villamos hídja alá, meg az egészet bekamerázni és kész. SOKKAL olcsóbb lenne, mint utálna vakargatni a graffitiket.

Tamas88 2009.03.31. 09:53:24

Kézlevágás, diófa.
A probléma megoldva.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.03.31. 09:57:19

Nem az enyem, miert vigyazzak ra mentalitas.

El kene torni a rongalok kezet es mellekbunteteskent otthon a sajat lakasukban (szuleik lakasaban) csinaljak ugyan ezt.

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.31. 09:57:38

@maestro1: @K0vasz: Ja, es meg egy fontos szempont: ha veszel egy autot, akkor a penzed abban all, es minden evben oriasit veszit az ertekebol. Ha mindezt csak a bankba teszed, ugyanannyi ido alatt meg kamatot is kapsz ra. Igy mar sokkal olcsobb a vonat.

Lalikiraly 2009.03.31. 10:08:05

Bármikor ott az elvira.hu két embernél már olcsóbb szokott lenni a kocsi... Három négynél meg már bőven van különbség. És a menetidőket még nem is néztük. Amúgy igen a firkálós köcsögöknek meg jól el kell törni a kezét figyelmeztetés nélkül. Érdeks arra van pénz, hogy az utasokat kordon közé állítsák a felszálláskor, órákat lehet állni sorba a jegyért. Ott a sok ork meg melák, tessék őrizni a vagonokat és a kártevőket eltávolítani. Ehelyett már megint azt baszogatják, aki fizet... Ez is pont fordítva működik mint külföldön...

gozos 2009.03.31. 10:11:09

Nézzük meg a Szentendrei HÉV-et. Azt is rendszeresen összefújkodja egy-két olyan gyerek, akinek tuti nem volt gyerekszobája.
(hogy érthető legyen: az ilyen otthon tuti nem mert semmit se csinálni, nem tanította meg apja barkácsolni sem, se egyéb szép dolgokra. És amint a szülei nincsenek a sarkában, akkor tör ki magából - ilyen formában.)

DE !!!

Ahogy a HÉV kiér Szentendrére, még abban az órában ELMASZÁLJÁK és egész nap hírdeti, kár volt a gőzért a f***fejnek, nem hírdeti a "művészetét". Ez jelzés értékű a többi fújkálni vágyónak is. Kár a gőzért, nem a HÉV az ideális hely...
Aztán éjjel szépen letakarítják.

MÁV:
----

Egy hónapja Pilisvörösváron sorompót kaptam. Az áthaladó Deziró középső kocsija kívül alaposan össze volt pingálva, szinte nem volt szabad négyzetméter rajta.

Ezt is az első firka megjelenése után látványos elmaszálással kellett volna 2 napig ugyanazon a vonalon járatni, aztán alaposan letakarítani.

K0vasz 2009.03.31. 10:15:20

@Penzgyik: Hát, ha teljesárú jegyet kell venned (mert nem vagy se diák, se nyugdíjas, se csoport:)), akkor már egyáltalán nem olcsó a vonat.
De hogy a témához is hozzászoljak: legutóbb Szolnokra mentem IC-vel, és maximálisan meg voltam elégedve: vonat beérkezik, alig szállok fel, már takarítják is a vonatot szorgosan és szedik össze a szemetet - csak pislogtam, mert korábban ilyet én még nem láttam vonaton:D Szóval - elvétve - vannak azért tiszta vonatok is szerencsére

Kazimír 2009.03.31. 10:15:34

Ha eltöröd a rongálók kezét, mivel takarítják le a saját "alkotásukat"? :)
Mert ezt szabnám ki rájuk, és természetesen "felszerelésről a pályázónak kell gondoskodnia", vagyis a takarítóeszközöket megfizettetném velük.

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.31. 10:18:31

@K0vasz: Szerintem is, tisztak az IC-k. A nemzetkoziek mar hatareset, a szemelyvonatokkal lehet a legnagyobb gaz, de olyannal mar en is nagyon regen utaztam.

Teljes aru jegyet meg nem feltetlenul kell venni, pl. javaslom a Hungary cardot! Abban vannak szevenyek felaru vonatozasra. Mar egy ut eseten megterulhet.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.31. 10:18:32

Kézeltörés nem megoldás. Le kell vele takaríttatni, ki kell vele fizettetni, és be kell tenni a kiéhezett sorozatgyilkosok közé 30 napra a börtönbe, azok majd elintézik.

Amikor már fütyül a valaga, elgondolkodik azon, firkál-e legközelebb:)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.31. 10:20:25

@Penzgyik:

Azért koszosabbak a személyvonatok, mert a vidéki suttyók azzal járnak be a városba, azzal közlekednek minden nap. És nem érdekli őket, hogy ez az övék is... Annál inkább firkálják.

Gyorsvonatokra, IC-kre az ilyenek nem jutnak fel, mert szerencsére még nem áll meg minden fűcsomónál az IC sem.

maestro1 2009.03.31. 10:20:28

@Penzgyik: Nem azt mondtam, hogy vegyél autót, mert az olcsó. Hanem azt, hogy ha amúgy is van autód, nem kérdés, hogy melyik jön ki olcsóbbra.
De hogy a témához is szóljak: az autót takarítja az ember, mert a saját tulajdona, ergo valószínűleg tiszta belül, és nem ragad a dzsuvától, nem vakarózól fél napig egy két órás vonatút után...

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.31. 10:27:48

@BKV figyelő: Gondolom, a szemelyvonatokra pedig nem eri meg biztonsagi oroket alkalmazni meg plusz takarito szemelyzetet, mert kicsi a bevetel a jegyekbol...

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.31. 10:30:16

@maestro1: En azt mondom, ha mar van autod, akkor gondold meg, mennyit hasznalofd, mert lehet, hogy megeri eladni, es helyette vonatozni. Persze ha szigoruan az anyagi oldalat nezzuk. Ha meg akarod fizetni a kenyelmedet, a rugalmassagot, a tisztasagot, akkor mas a helyzet,autora van szukseg. Ugyancsak auto kell, anyagi megfontolasbol is, ha mindig tele van, es sokat hasznalod. En viszont tenyleg csakis azt allitottam, hogy vonattal olcsobb altalaban. ;)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.31. 10:30:38

@Penzgyik:

Lehetne erre pénz, mert sok minden másra is van. Kalauzok mellett is elférne az az őr, amennyi támadás éri őket...

Nick Leeson 2009.03.31. 10:41:55

Az autó még két emberrel is jobban megéri. Budapestről az ország szinte bármely pontját el lehet vele érni 2 óra alatt. Míg vonattal, csomagokkal, koszban, szarban, ez jóval tovább tart.

Egyébként európában élen járunk a vasúti személyforgalomban, hozzánk hasonlóan a románok utaznak sokat vonattal. A többi ország töredékét... Talán ezért veszteséges ennyire a MÁV...

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.03.31. 10:43:34

Ha köztulajdon és mindenkié. Akkor persze mondhatja azt, hogy mivel mindenkié ezért az enyém is és azt csinálok vele amit akarok.
Erre mondhatom, hogy ezzel a logikával az enyém is és én nem szeretném, hogy összefírkáld.

Amúgy én lazán mennék gőzborotvával és végigmosnám a vagonokat. Ilyen retkeket a szappan és a rongy már nem tüntet el.

Amúgy tényleg kell pár biztonsági őrt még megfizetni most úgyis sok a munkanélküli. Biztos találnak olyat aki becsülettel végzi a dolgát.

Ha mégse akkor kamerákat kell elhelyezni.

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.31. 11:01:46

@steevo: Tegyuk fel, hogy veszel egy autot 5M Ft-ert. 3 ev mulva 4M-ert tudod eladni hasznaltan. Ez azt jelenti, hogy havonta majd 30.000 Ft-ot veszitesz rajta, es nem szamoltam a benzint, a biztositast, sulyadot, szervizt stb. 30.000 Ft-bol havonta eleg sokat lehet vonatozni. Ja, es ha azt az 5M Ft-ot bankbetetbe teszed, 3 ev alatt havi 4-5.000 Ft-ot biztos hoz. Tehet tul.kepp a kamatokbol tudsz havonta egyszer-ketszer vonatozni :)))

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.31. 11:03:35

"@Penzgyik: Kar, hogy tonkreteszik az emberek, pedig eppen tegnap javasoltam mindenkinek, hogy vonatozzon, mivel sokkal olcsobb (es kornyezetbaratabb is), mint autozni..."

Sajnos nem nagyon igaz ez...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.31. 11:05:36

@Penzgyik: És ki fizeti meg azt,hogy ami auóval 2 óra az vonattal 5? 3 óra szabadidő nem megefizethető. Ezt szorozd fel sok sok évvel.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.31. 11:06:54

@Penzgyik: Csak az a pénz emléleti. Nem tudod megfogni barátom...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.31. 11:08:14

"@BKV figyelő: Kézeltörés nem megoldás. Le kell vele takaríttatni, ki kell vele fizettetni"

AZTÁN jöhet a kéztörés. Talán tudatosul bennük valami.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.03.31. 11:08:19

egy fontos dolgot nem vesztek figyelembe ez pedig a "betört ablak" elmélet.

ha ben van törve egy ablak egy házon, akkor egy idő után az összes többit is betörik.

ha szemetes egy utca, vagy egy hely, nem takarítja senki, akkor mindenki könnyedén hajigálja el a saját szemetét.

megfordítva: ha szép, tiszta, nem "elhasznált" egy vonatkocsi, jobban odafigyelnek rá az utasok, nem szemetelnek, tisztaságot hagynak maguk után.

ha már mélyen retkes, akkor nem törlik fel a kiömlött italt maguk után, stb.

másik példa: ha szépen fel van takarítva egy utca, akkor te sem dobod el a csikket, még akkorsem,ha máskor el szoktad.

sajnos a 30 éves vonatkocsikat már hiába takarítják, azok már belülről rohadnak - az IC viszont azért tisztábbak mert jóval fiatalabb járművek meg gondolom rozsdásodás, beázás akármi ellen is jobban fel vannak vértezve.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.31. 11:09:27

@gozos: Volt aki lefújta a szép új Desiro-t is? Porrá törném a kis gecit aki ezt teszi.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.03.31. 11:11:11

@dw1: a flirtökön, desirokon belül pl egyáltalán nincsen graffiti úgy, ahogy mondjuk az átlag kocsikon - bár az üveget ott is karcolják.

a budapesti volvo buszokat, de még anno az ikarusokat sem baszkodták össze sokáig, mert az első "kapavágáshoz" mindig nagyobb elszántság kell. de amikor már kosz van a buszon, látszik hogy szarnak a takarításra, akkor megjelenik a firka is.

summa summarum rendszeresen kell takarítani és preventíve megakadályozni hogy a vonat maga rohadjon szét, akkor az utasok is sokkal inkább vigyáznak majd rá.
aki meg mindenképpen firkálni akar, az úgyis fog, azt gyorsan le kell szedni, hogy ne legyen nyoma, se értelme csinálni.

tiszta pszichológia.

Independent 2009.03.31. 11:13:10

Igen, ez a ""Giuliani-formula"
Ugyanaz a helyzet mint az utcai szemeteléssel, stb. Egy szemét eldobása: 5 rongy. Egy szándékos rongálás 100 rongy + helyreállítás költsége. Csakhogy ebben az országban arra szocializálják a honpolgárt, hogy a szabályokat értelmezgesse, nem arra, hogy betartsa.
Annyi országban meg tudták már ezt oldani... (lásd: Prága "szeméttelenítése), stb.)

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.31. 11:13:43

@molnibalage:
Az idonk nagyon egyszeruen szamolhato. Egy magyar atlag munkaorajanak erteke 762FT. Reszleteket ld itt: penzgyik.blog.hu/2009/02/20/hany_munkaora

Ha hetente elvonatozol plusz 2 orat, az egy honapban 6400 Ft, meg mindig joval kevesebb, mint 30.000..

Ezt nem ertem: "Csak az a pénz emléleti." - Elmeleti penzen veszel autot?

freeware2000 2009.03.31. 11:13:51

Semmit sem ér a védelem, ha amikor elkapják a tettest, semmi sem történik.
90-es évek elején történt, hogy a biztberes elkapta az illetőt kábellopás közben. Az első két tárgyaláson nem jelent meg az elkövető, majd a harmadikon elővezettették, és a vasutast marasztalták el, mert korlátozta a személyes szabadságát a tolvajnak. (miközben a MÁV-nál érvényes jutalom-tarifa van a tettenérésre). Na ezután mondta a dolgozó, hogy ha legközelebb ilyet lát, ad neki vágószerszámot, hogy gyorsabban menjen.

A törvényi háttérnek és a bírósági gyakorlatnak kell megváltoznia először. Mind a közvagyon, mind a magánvagyon védelmének ügyében. Addig minden pont egyforma lesz. Koszos, összefirkált felületek vonaton és az utcán egyaránt.

The reaper 2009.03.31. 11:15:32

Pár hétig utasszámlálóként dolgoztam a mávnál és azt vettem észre, hogy a desiro-knál és a flir-eknél hatásos a felszerelt kamera, mert belülről szép tiszták. Én simán eltűrném, hogy kamerák vannak minden vonaton, mert én nem rongálok.
Amíg meg hajnalban valahol áll a vonat addig meg bizony valami őrző-védő céggel kéne megoldani az őrzést.

SzDaniel 2009.03.31. 11:18:57

De ott vannak pl az "uj" siemens elovarosi vonatok. Mindenhol ott a felirat, hogy kamera... nincs is megtagelve. Nem lehet hogy a vagonok bekamerazasa megoldast jelentene? Meggyozodesem hogy a siemensekben sincs minden helyen megfigyelo, csak 1-2 helyen, de ha ott a sostet uveg, meg a kiiras, kamera, lehet eleg es tavoltartja a rongalokat?!

Énszóltam 2009.03.31. 11:28:25

Önbíráskodás rulez.

Meglátni, megütni, elmenni onnan feltűnés nélkül.

A firkálók amúgy is úgy dolgoznak, hogy nem látja őket senki, tehát ha fejberugdalod a tizenéves pöcsöket azt sem fogják látni.

millesei (törölt) 2009.03.31. 11:30:24

@sonny: "koncert után kényelmesen lehet rajtuk aludni reggelig - jobb, mint egy kocsmában ülni. " Kocsmában ülni jobb!!!:)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.31. 11:43:25

@Penzgyik: Nem. Az az elméleti, hogy közlöd, hogy az autó értéke csökken. Viszont annak nincs pénnzben kifejezhető értéke, hogy gyakorlatilag szinte mindig gyorsabb minden tömegközlekedésnél.

Jóval több időt spórol vele az ember. Továbbá, mindg fűtőtt, nem ül csöves mellettem, nem késik, stb.

A MÁV-ot nagyrészt kényszerűségból használja az ember.

1. Nem telik két autóra.

2. Tényleg gyorsabb, mint autó (ritka).

3. Cég fizeti.

Balatonra két óra míg leér. És akkor még 1,5 óra a déli otthonról. Hol jó ez? Autóval ajtótól ajtóig 90 perc.

Vicc az egész. MARGINÁLIS kisebbségnek reális az autóval szemben.

Ez a HÉV-re is igaz. 36-40 perc alatt tesz meg 22 km-ert. SZÁNALOM. És mindkeettő kurva drága.

2005-ben volt egy diákjegy asszem 700 Ft Déliből Balatonszárzóra. Egy felnőtt akkor ~2000. Akkor 230 volt egy liter benya. 10 liter benya az hány km autózőás autópályán? Idő? Autóban nem volt hely, haverral vonattal mentünk haza. Faterék utáunk 1 órával indultak és 2-vel előbb értek haza.

Nevetséges, hogy egyesek hogyan védig a MÁV-ot. Vicc szinte az egész. Ez szinte az egész magyar tömegközlekedésr igaz.

NULLA szinten mutat gyors hálózati jelleget. Egy 40 évvel ezelőtti szinten megragadt az egész ország.

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.31. 12:03:44

@molnibalage:
Marpedig az auto erteke csokken. Megveszed a szalonban, majd utana ha akar 1 honappal kesobb is akarod eladni, max a kifizetett penz 80%-at fogod megkapni erte. Es el akarod adni egy ido utan, minek tartanad meg 100 evig? Valodi penzen valodi autot veszel. En csak azt mondom, ha arakat hasonlitunk, ne csak a benzint tegyuk a vonatjeggyel, hanem az auto arat is, mert igy fair.

Nekem semmi okom nincs vedeni a MAV-ot, valoban osszehasonlithatatlanul rosszabb a szinvonal, mint pl. a nemet vonatokon. Am annal joval olcsobb is. Es megis, a nemetek oriasi tomegben hasznaljak a vonatokat, ott mar valoban a gyorsasag es a szinvonal miatt + a koltsegek miatt is.

Az elvesztegetett orakrol pedig az a velemenyem, hogy inkabb utazzon az ember Szegedre fel oraval tobbet, de vegig dogozhatja az utat (a tanar dolgozatot javit, a diak tanul, az uzletember a a laptopjan prezentaciot keszit stb.) egy IC-n, mig az autoban erre nincs lehetosege, mert vegig vezenie kell.

Mindkettonek van elonye es hatranya. A dontes elott pedig erdemes szamolni.

banderas97 2009.03.31. 12:03:46

@Benbe: "Ne védjük már a MÁV takarítását! A szolnoki vonatok belső burkolatát még a kocsik 3-7 éves élettartama alatt egyszer nem törölték meg."
Csak hogy ne írj ilyen hülyeségeket, szívesen látunk itt Szolnokon bármikor. Ha eltöltesz itt egy napot, láthatod hogyan történik a kocsik takarítása és milyen a takarítás színvonala a kocsik átvételekor. Aztán ugyanezt a szerelvényt megnézheted pár nap múlva, hogy milyen lett. (Elárulom, hogy nem a vasutasok fogják összekenni)
Üdv!

jack o'neill 2009.03.31. 12:31:16

Ez a "ki a hibás a mocskos vonatokért" dolog, egy külön kategória. Nagyjából az utazóközönségesség 60% és a takarítók 40%-ban. Az utasok egy igen erőteljes hányada lazán sz*rik az egészre, ugyanakkor a MÁV takarítói sincsenek a helyzet magaslatán. Erre tán a legjobb példa, szálljunk fel egy posta BHV-ra (pl Szolnok felé), majd' utána az egyik FLIRT-re pl Martonpolis felé (ez utóbbit úgy tudom a Stadler tartja karban Pszablocson), ég és föld.
Azt a sok, kis abortuszmaradványt aki "művészkedik" annak meg térfigyelő kamera (sza*ok a sok személyiségjogvédőre) és ha meg vannak >> irány a közmunka (de mellette más munkát nem csinálhatna!).

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.03.31. 12:32:52

Nekem 30km a meló és autóval 1 óra (mióta nincs annyi kamion a hungárián) vonattal ugyanez másfél óra. Ajtótól ajtóig.

Autóval fárasztóbb mert a vezetéssel megy az energiád míg a vonaton/villamoson olvashatsz vagy aludhatsz akár.

Mégis autóval járok mert egyszerűen elfogadhatatlannak tartom, hogy minden magyarázat nélkül kimaradnak vonatok. (nem indulnak el Keletiből) vagy késnek. A retek egy dolog a BKV is retkes és ha azt elviselem a MÁV is elmegy.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.03.31. 12:54:23

@banderas97: A belső, műanyag burkolat eredeti szín valami törtfehér, ehhez képest legtöbbször inkább vörösben játszik a fékportól. Az pedig nem 2-3 nap alatt gyűlik össze rajta. Ahogy a korom és a por az ablakkeretekben sem. Sőt, nincs az a zsíros haj, ami 2-3 nap alatt feketévé teszi a halványlila ülést.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.31. 13:12:58

"Marpedig az auto erteke csokken. Megveszed a szalonban, majd utana ha akar 1 honappal kesobb is akarod eladni, max a kifizetett penz 80%-at fogod megkapni erte."

És? Nem számolod bele az értékbe azt, hogy közben kiszolgálja igényedet te zseni. Mi az értéke annak, hogy elvisz fele annyi idő alatt melóba és odaérsz a gyerekért az oviba? Stb. Ha eladod az autód akkor meg semmi nem lesz. Csak egy ELMÉLETI érték, hogy csökken az éréke. Pont. NEM reálisan kivehető haszon.

"Es el akarod adni egy ido utan, minek
tartanad meg 100 evig?"

Ki beszél száz évrő? Egy jól karbantartott és nem széthajtott autó 12-13 évesen is kiváló.


"Valodi penzen valodi autot veszel. En csak azt mondom, ha arakat hasonlitunk, ne csak a benzint tegyuk a vonatjeggyel, hanem az auto arat is, mert igy fair."

Még úgy is necces, ha valóban messziről jársz be naponta (30-40 km oda vissza).


"Am annal joval olcsobb is. Es megis, a nemetek oriasi tomegben hasznaljak a vonatokat, ott mar valoban a gyorsasag es a szinvonal miatt + a koltsegek miatt is."

Magyarán az időnyereség miatt éri meg. A MÁV drága magyar szemmel, mocskos, lassú és megbízhatatlan is sokszor.


"Az elvesztegetett orakrol pedig az a velemenyem, hogy inkabb utazzon az ember Szegedre fel oraval tobbet, de vegig dogozhatja az utat (a tanar dolgozatot javit, a diak tanul, az uzletember a a laptopjan prezentaciot keszit stb.) egy IC-n, mig az autoban erre nincs lehetosege, mert vegig vezenie kell."

Csak nem fél óra a difi az a probléma édes drága aranycsillagom. Az autó nem jelent hóhelyzetet" 1 cm hónál...


"Mindkettonek van elonye es hatranya. A dontes elott pedig erdemes szamolni."

És ezért győz többnyire az autó. Ha ketten használják akkor főleg.

sonny · http://karcolat.blog.hu 2009.03.31. 13:29:06

@millesei: Néha igen, csak ha minden budapesti koncert után kocsmában ücsörögnék az üres vonat helyett, már rég májzsugort és tüdőrákot kaptam volna :)

Egyébként érdekes, múltkor AC/DC utáni éjszaka egy fűtött vonaton vasutasok aludtak, gondolom munka helyett. Lazán felbaszták a patájukat, olajos göncben heveredtek végig az üléseken, nekik biztos lehet. Nem sajnálom tőlük a pihenést, csak legalább tegyenek maguk alá valamit.

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.31. 13:51:17

@molnibalage:
Tegyuk fel, hogy ma mindkettonk zsebeben van ma 5M Ft. Havonta 1000km-ert kell 2 fonek megtenni a te csaladodban es az enyemben is.

Te veszel egy autot 5M-ert.
Evente 250.000 Ft-ot koltesz benzinre. (7 liter/100km az 1000km-re 70 liter *12 honap * 300Ft). Ez 10 ev alatt 2.5M Ft. Emellett evente fizetsz szervizre, sulyadora, biztositasra stb kb. 15.000Ft-ot, ami 10 ev alatt 150.000Ft

10 ev mulva eladod az autot 3M Ft-ert (persze nagyon ugyesnek kell ahhoz lenni, mert szerintem egy 10 eves kocsiert jo nem kapsz ennyit :) ). A vegen a zsebedben lesz 350.000Ft:
3.000.000-2.500.000-150.000=350.000Ft

En a kezdeti 5M Ft-om bankba teszem, eves 8% kamatra es vonatozom.
A penzem kamatos kamattal 10 ev alatt majdnem 10M lesz. (keress valahol a neten egy kamatos kamat szamitot).
A vonatra, 2 fore koltok 1000km-en havonta 30.000Ft-ot, ami egy evben 360.000Ft, 10 ev alatt 3.6M Ft.
10 ev mulva a zsebemben 10-3.6=6.4M Ft lesz, mintegy 6 millio forinttal tobb, mint a tiedben. Ennyi a kenyelem ara 10 ev alatt.

Reszemrol a vita itt lezarva, a tovabbiakban e-mailen vagy a sajat blogomon szivesen vitatkozom, esetleg egy sorre is szivesen meghivlak, hatha szemelyesen tobbre jutunk.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.31. 14:25:14

@Penzgyik: Jaj...

1. Hol és mikor van 8% kamat? Perpillanat sehol...2

2. Nagyvonalú vagy a távolságok megállapításánál. Havi 1000 km az nagyon alábecsült.

3. Nem csak dolgozni jár autóval az ember.

4. Az időnyereség ára még most sem tűnik fel sehol. Ha autóval járnék be a céghez reggel akkor és félig autó és félig BKV akkor nem 70 perc lenne a z út, hanem 45-50 és hazafele nem 90-110 hanem 60. Ezt szorozd fel jó sokkal.

Biztos az fél ország hülye, hogy inkább nem vonatozik. Én tömegközlekedéspárti vagyok, de nem ilyen árom.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.31. 14:26:07

@molnibalage: Az autónál még azzal sem számolsz, hogy más családtag is haszánlhatja ami fajlagosan még olcsóbb. Sebaj.

Ilyen ócska pirmitív modellezést öcsém...

wpetya 2009.03.31. 22:34:09

@Penzgyik: Háát avval vitatkoznék, hogy olcsóbb... 6-7ezer forintból Tiszadobra (250Km durván)leautózunk 5ten oda-vissza. ha 7-8 litert számolok 100 Km.enként, és akkor nem spóroltam a benyával. Durván 5ezerbe kerül a vonat/fő. x5=25 ezerbe kerülne a vonat 5tünknek. Melyik az olcsóbb?

wpetya 2009.03.31. 22:43:56

Nem beszélve arról, hogy bárhonnan bárhová (főleg manapság, amikor egyre több járatot szüntetnek meg, rákényszerítve a szűk buszokra, ahol alig fér el a nagyobb csomag.) bármikor(nem naponta háromszor) és olcsóbbban lejutok, nembeszélve arról, hogy nem vernek meg útközben, és tiszta helyre ülök mindig. Szeretném, ha a tömegközlekedés nem a mindennapi nyűg lenne, hanem a javunkat szolgálná.

Ákibard! 2009.03.31. 23:42:49

@wpetya:
Persze csak az üzemeltetés karbantartás költségét felejtetted el beleszámolni meg azt, hogy a kocsi is pénzbe kerül megvenni.
Ha a vasútnál is nem számolnánk a járulékos költségedet csak az elfogyasztott gázolaj vagy villamosenergia rád eső részét, akkor az összeg fejenként 6-700 ft lenne max. Tehát ha lehet akkor fair play összehasonlítás legyen.
Ha a kocsiban is számolod az 50e kötelezőt, a szervízt, meg egy kicsit belekalkulálod, hogy mennyiért vetted rögtön nem lesz ilyen olcsó...

wpetya 2009.04.01. 01:06:33

Még szervízköltséggel se jönne ki 25ezer Ft-ra 250e.Km!(Nem beszélve, hogy a kocsit én javítom, tehát évente talán 25 ezer a szervízköltségem. -van amit csak ott lehet kijavítani-.) mint a vonat. Nem beszélve arról, hogy az én kocsim gáz-benzines, és a gáz csak 170 Ft itt nálunk. Üzemanyagköltségen kívül én kb.: 150e. Ft-ot költök a kocsira évente (Kötelező, az elengedhetetlen szervíz, alkatrész, vizsga.) A gáz kevésbé szennyezi a levegőt, mint a szénerőművek által táplált villamos mozdony, vagy a diesel. Tiszadobra azért is kénytelen vagyok kocsival menni, mert a vasuti megállótól 25 perc gyaloglásra van a cél. Üres kézzel még hagyján, de nagy tömött sporttáskával már meggondolandó. Ha olyan a helyzet, én is tömegközlekedéssel vagy gyalog megyek valahova.

@kukac@ 2009.04.01. 10:43:53

Nem tudom, a takarítóbrigádoknak mik tartoznak pontosan a feladatköreibe, de azt bizton állíthatom, hogy ablakokat sosem mosnak, ezért nem ritka az a látvány, hogy nincs látvány, azaz hogy nem lehet kilátni az ablakon. Ahogy már mások is írták, az ülések sincsenek takarítva, a fejtámlák gyakran gyomorforgatóan néznek ki, rosszabb esetben az egész ülés. A padlózaton látható szokott lenni, hogy söpörték, vagy felmosták, de ez édeskevés. Főleg a BHV-ken és régebbi gyorsvonati kocsikon, ahol már rohadásnak indult a vagon, és ennek tetejébe' még a dzsuva is rajta van. Félelmetes.
süti beállítások módosítása