Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Amikor a felújított állomások, megállóhelyek szétverése mint téma előkerül, akkor Barosstelep megállóhelyről is szó esik. A felújított állomások közül a vandálok ezt verték szét, már az első héten.

Barosstelep megállóhely az érdi fejlesztések keretein belül épült a XXII. kerületben épült. Azóta is sok vita van arról, hogy megérte-e, mert kevés az utas, a 33-as autóbusz megállója alig 3 perc sétára van a megállóhelytől, és a vonatok többsége meg sem áll itt. Amíg én az állomáson voltam (~ 1 óra) 4-5 emberrel találkoztam, és azok között is volt, aki nem is a vonatra várt. Nem tudom visszajön-e valaha a megállóhely ára, és volt-e egyáltalán valami értelme annak, hogy ezt megépítették.

A megállóhelyre beköltöztek a hajléktalanok. A kukákat, padokat és a tetőt is megrongálták. Az LCD-kijelzőket a MÁV már le is szerelte, miután a 4-ből 3-at teljesen széttörtek. Az érdi állomások szerencsére nincsenek még ennyire szétverve.

Még mindig nem értem, hogy felújítás után miért nem kamerázták be az összes állomást. Akkor is lenne rongálás biztosan, mert van akiket tényleg nem érdekel a kamera, de legalább valami nyom lenne az illetékesek kezébe, és a jelenlegi tökvakargatás helyett tudnának intézkedni.

További képek:

Címkék: budapest kép máv képek vonat vasút felújítás állomás megállóhely


A bejegyzés trackback címe:

http://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr971059126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Ákibard! 2009.04.13. 10:56:12

A kamera sem lett volna különösebben megoldás, mert mindenki tudja, hogy nem rögzít.
Ombucmanok országában élünk mindenki ismeri a jogait mást nem.

Kérdés, hogy azzal ki foglalkozik, hogy én nekem jogom van kultúrált körülmények között várni a vonatot. Persze ezzel a joggal nem foglalkozik senki, de a rongáló jogaival, azzal igen...

petya.bacsi 2009.04.13. 12:02:09

Ez iszonyat! :( Nem kicsit felháborító.

Igen, ahogy Ákibard! is írta, joga mindenkinek van, kötelessége azonban csak pár embernek. A többi meg nem akar erről tudomást venni.

Nem tudom, hogy miért, de régen, 20-40 évvel ezelőtt a rongálást igen szépen büntették, nem is volt ilyen mértékben elfajulva ez az egész, nem volt ennyi szétvert, megrongált állomás/vonat stb.
Ma meg, csak a klasszikus példát vegyük: a tanár nem fegyelmezheti, nem szólhat a gyerekre, nem osztályozhatja, nem javíthat piros tollal, mert a kis csöppség lelkileg széttörik. A mi időnkben még eljárt a tanár keze, és ha elmondtuk otthon, a szülőktől kaptuk a másikat. Mert a mi időnkben tudták, hogy ha a tanár büntet, az jogos. Ma hiába büntetne jogosan a tanár... semmilyen eszköz nincs a kezében, a legtöbb szülő nem törődik a gyerekkel, nevelje a tanár, az a dolga.

Kifordult ez a világ magából, elengedték a gyeplőt, és ennél csak rosszabb lesz.

Sherlock20 2009.04.13. 13:55:10

Ez borzasztó, hogy egyes emberek mit nem engednek meg maguknak. Ebben az országban télleg minden bűnözőnek és stb.-nek joga van, aki meg adózik és fizet a szolgáltatásokért, az le van szarva. Ehhez a volt Köki egy álomállomás, pedig az se volt semmi... Nyilván ehhez az állapothoz az is hozzájárult
- egy, hogy nincs kamera, pedig legalább a fő vonalakra kéne, ami minimum 5 napig tárolja a felvételeket, hogy az illetők ellen lehessen eljárást indítani
- kettő, ha kihalt az állomás, a vandálok is tök nyugodtan folytatják "hobbijukat", míg ha azért lenne ott forgalom, már nem menne ilyen simán... És majd akkor télleg mi lesz 5 - 10 év múlva? Már peron se lesz, mert a cigányok - párdon, romák - megélhetési bűnözést folytatnak, mert a többsége szarik dolgozni? És ezért nem büntethető? A becsületes emberek által fizett adóból tartja el az állam a romákat, miközben azok folyton verik, megtámadják, kirabolják, megölik a többséget? ÉS nincs roma bűnözés, mi?

Kicsit eltértem a témától a végén, ezért bocs, de kifakadtam... xD

Starfighter 2009.04.13. 14:28:33

Javaslom az angol módszert: vagyis minden állomásra (de legalábbis az elővárosi vonalakon) beléptetőkapukat szereljenek fel, mellé pedig 1-2 biztonsági őrt. Ezt még pár kamera létesítésével meg is lehet fűszerezni, és máris nem rongálja majd senki az új állomásokat. Lehet, hogy sokba kerülne, de szerintem megérné.

Adani 2009.04.13. 15:49:17

Esetleg vasútőröket odavezényelni főleg a felújítás utáni pár hétben, de kamerákat is kell tenni és min. 1 hétig rögzítsen, meg ki lehet tenni hírdetményt, h kérjük az utasokat, h ha rongálást látnak akkor jelentsék be itt és itt ( 06-80-as telefonszám ill. internetes elérhetőség weboldal vagy e-mail) bejelentés alapján meg lehetne tudni ,h menteni kell a kameraképet és lehet a rendőrségen feljelentést tenni.

Jegkoko 2009.04.13. 19:52:11

én sem értem mi értelme van ennek a barostelep állomásnak, ahogyan pl az érd liget megállóhely is tök fölösleges, hiszen ott se igazán állnak meg a vonatok.Akkor még nagytétény és budafok belváros,albertfalva állomásnak kéne megszünni.Mert ezek kihasználtsága is elég gyenge

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.13. 19:58:11

@Ákibard!:

Kamerának azért lehet visszatartó ereje, főleg ha felhívják az emberek figyelmét rá, és leírják, hogy a videó visszanézhető stb.

Érden 2 percre van a rendőrség (kocsival) az állomástól. Ott még intézkedni is tudnának...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.13. 20:02:17

@Jegkoko:

És akkor szüntessük meg a mellékvonalakat is... :)

Érdligeten azért van utas, főleg a délutáni csúcsban. Személyvonatok azért megállnak, tehát igenis kell. Budatétény és Budafok belvárosra is szükség van, ott is rengeteg az utas.

Egyedül a Budafok-Háros értelmetlen, ott tényleg kevés az utas, és Belváros-Budatétény alig 1 buszmegálló, néhány perc séta.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.13. 20:07:31

@petya.bacsi:

Én mindig is azt mondtam, hogy megfelelő büntetést kell kiszabni a szabálysértőkre, és a bűncselekmények elkövetőire. El kell őket kapni, közmunka, kemény pénzbírság és börtön.

Halálért pedig járjon halál.

holex20 2009.04.13. 21:46:32

Nem tudom mit sírtok, ez Magyarisztán...
Ahonnan ez az egész graffiti őrület indult (Amerika) egy ezerszer tisztább, kulturáltabb, normálisabb hely, mint fővárosunk és környéke.

Budafuck 2009.04.13. 22:47:21

Ez siralmas!Épp ma jöttem a déliből vonattal a Camponáig!Láttam kelenföld milyen kulturált kezd lenni!És ott is megvárják mig összefújnak mindent és mindent összetörnek a pisis aberált,unatkozó faszkalapok?MEg gondolom ott sem lesz takaritás és 3hónap után minden sárga kőporos.
Sajna rengeteg rongáló van és mig nem lesz drasztikus büntetés ezért addig mindent megtehetnek!

Ákibard! 2009.04.13. 23:03:10

@BKV figyelő:
Ferihegyen ott a kamera, és mégis szarrá van rongálva...
Utastájékoztató tábla nincs kitürve mrt nincs. De tiszta szemét és greff az egész...

Jegkoko 2009.04.14. 07:49:20

@BKV figyelő: Szerintem meg akkor ennyi erővel nagytétény és albertfalva is fölösleges, mert minimális utasforgalmat generálnak és szinte sose száll ott fel senki.Alig pár 100 méterre meg ott van érd liget ahol megáll a vonat.Furcsa mód a régi martoni inga nem állt meg itt csak érd ligeten és az elött csak kelenföldön.Nem tudom miért kellett ezt megszüntetni, mert fölösleges ilyen kihalt állomásokaon állni perceket.

Mesteri Margarita 2009.04.14. 07:50:51

@Ákibard!: de mi (én) olyan kameráról beszélünk, ami rögzít és egy hétig tárolja a felvételeket, mint a Flirt-ökön.

Az meg, hogy csak bejelentés után nézzék meg a képeket, hülyeség. Az érdi állomásokon mondjuk lehet, hogy működne a szemmozgalom, de egy ilyen kihalt állomáson, mint Barosstelep, hát nem hiszem.

Mesteri Margarita 2009.04.14. 07:57:17

@Jegkoko: most melyik vonalról beszélsz?

Az Érd felsői (~40-es) után Érdliget, Nagytétény-Diósd és Barosstelep van Budatétény előtt, utána Háros, ami tényleg nagyon közel van Budatétényhez, látni lehet a két állomást, a vonat pedig fel sem tud gyorsulni, egyszerűen csak átcsorog a másik állomásra.

Egyébként néha tényleg bosszantó, hogy minek álltunk meg azért az 1-2 emberért, aki fel/le akar szállni, de ha te vagy én lennénk az az 1-2 ember, akiknek amúgy is óránként jön egy vonat, akkor lehet, nem így gondolnánk.

Azoknak, akiknek Érd alsó és felső jó, nagyon ki van nyalva a segge (nekem is), legalábbis ha a környező megállókat nézem: megállnak balatoni gyorsok, martoni, fehérvári, szabolcsi vonatok...

Amúgy azok a martoniak, amik Érd alsótól nem álltak meg Kelenföldig, gyorsított személyvonatok voltak. Most is vannak gysz-ok, csak pl. Pusztaszabolcsig mindenhol megáll, utána meg Dunaújvárosig suhan. Én is szerettem, hogy negyedóra alatt Kelenföldre értem, de a BudapestBérlet bevezetésével adott volt, hogy így fog megváltozni.

Marr 2009.04.14. 11:05:28

@BKV figyelő: Ha nem óránként egy vonat jönne teljesen random időpontban (új vonat: korábban megy el/öreg vonat: késik), talán lenne utas. Ja, és talán hetente/havonta rá kéne ereszteni egy takarító különítményt, ez a leggusztustalanabb állomás a környéken.

Annyira negatív hozzáállás ez a megszüntetősdi... :( Inkább terelnék a 47-est a vasúti sínekre, hogy legyen sok-sok járat Nagytétény/Érd/mindenfelé. És fűszőnyeg is kéne Budafok Belvárosba. :)

Marr 2009.04.14. 11:07:07

Ja és Budafok-Hároson van messze a legközelebb egymástól a BKV buszmegállója és a MÁV állomása, legjobb átszállóhely.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.14. 11:13:39

@Marr:

Én nem azt mondtam, hogy meg kellene szüntetni, hanem azt, hogy meg se kellett volna építeni:D

Tényleg 3 perc séta a 33-as megállója. Én a fotózás után terveztem, hogy vonattal megyek haza, de a menetrendet ellopták, kijelző ugye már nincs, azt sem tudtam, mikor jön vonat. Elővehettem volna a laptopot megnézni, de annyira nem éreztem magam ott biztonságba, hogy netezgessek:)

Felszálltam a 33-asra, Nagytétény, és a martonvásári vonatot még épp elértem. 5 percet kellett buszoznom, tehát onnan max. 10 percre vagytok a Nagytétényi vasútállomástól.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.14. 11:14:47

@Marr: Jó átszállóhely lenne, ha lenne utas. Aki BKV-val megy, és vonatozni akar, az vagy belvárosban várja a vonatot, vagy a Camponánál.

scooby doo 2009.04.14. 13:52:56

@Jegkoko: Főleg Budafok-Belváros, meg Budafok-Albertfalva. Még jó a tömegközlekedése is, villamos is van, ami nem kerül dugóba. EZ főleg Budafok-Albertfalvára igaz. Aki a Délibe akar menni, felszáll a 18 villamosra, és az elviszi

scooby doo 2009.04.14. 13:55:02

@Jegkoko: Nagytéténynek még van értelme, elég messze van, a vonat gyorsan bevisz. De pl. még Budafok-Hárosnak sincs sok értelme. Ott szinte se le, se felszállás

Marr 2009.04.14. 17:11:40

@scooby doo: 18-as??? Micsoda?? Ilyen szempontból összehasonlíthatatlan egy vonat meg egy villamos. Tudod mennyire sok a különbség időben?? Úr isten. Jó, hogy nem azt írtad, hogy Albertfalván szálljanak fel a hetesre, aztán Kelenföldön át a 103-ra, az Etelénél gyalogoljanak át a sínek alatt, onnan 239-cel a Fehérlóig, de onnan 139A... Esetleg a végén a 61-essel egy megállót még...

Most biztos valamit félreértettem, csak nagyon felidegesít, mikor nem a járatsűrítésről vagy fejlesztésről van szó, hanem a még véletlenül megmaradt vonalak hanyagolásáról... És a 18-as tényleg rohadt lassú.

policy 2009.04.15. 10:51:14

Régóta olvaslak titeket, de most kénytelen voltam billentyűzetet ragadni. Egyrészt egyetértek, hogy nagyon hamar sikerült lepukkaszatni Barosstelep megállót, bár azért úgy három hónapig nem rombolódott le. A MÁV vigyázhatna jobban - különösen ha nem is saját forrásból, hanem EU támogatásból készít valamit. Szükség lenne kamerákra és a rendőrség, polgárőrség együttműködésére is. Talán a MÁV-ot arra is lehetne kötelezni, hogy a tönkretett megállót, állomást X időn belül hozza újra helyre, ez esetben valószínűleg nagyobb lelkesedéssel őriznék, vigyáznának rá. Egyébként meg nyakleves annak, aki szétbarmolja a megállókat...

Néhány gondolat a feltételezett értelmetlenségéről. Véleményem szerint egyáltalán nem kihasználatlan. Gyertek ki reggel 6 és 8 között! Ilyenkor nem egy-két utas van, hanem feketélik a megálló az emberektől. Ugyanez van délután is a leszállókkal. Csúcsidőn kívül persze, hogy nincs sok utas.
Írjátok, hogy kevés vonat áll meg, igaz, de remélhetőleg előbb utóbb több fog - többen használnák, ha nem egy órás ütem lenne csúcsidőn kívül. A megálló jövője esetében nézzétek meg a főmterv által készített S-Bahn koncepciót,eszerintlényegesen több vonat áll majd meg itt.

Közel van a 33-as busz megállója, ez volt a kedvenc érven. A 33-as, vagy leánykori nevén a 3-as busz a Nagytétény-Móricz távolságot ha nincs dugó, olyan 40 perc alatt teszi meg (irgalmatlan zötykölődés árán). Ez a reggeli órákban 30 perccel simán megnőhet. A vonat 20 perc alatt a Déliben van, még ha állni kell rajta (ami gyakran előfordul reggel - ennyit a kihasználatlanságról), akkor is jobb, mint a busz (ex-terhes feleségem ajánlásával). Az eredeti tervek szerint egyébként a NAgytétény-Diósd állomás helyett készült a Barosstelep megálló, de a helyiek tiltakozása miatt a régi bezárása egyelőre nem történt meg. Szerintem sok értelme nincs a Nagytétény-Diósnak, mert eléggé kiesik a település lakott részeitől, de aki használja annak biztosan fontos.

Természetesen sokat lehetne javítani a szolgáltatásokon. Csak néhány ötlet: jegyautomata és bringatároló (őrzött) a megállókba, régi vonatok lecserélése, késések megszüntetése. De! Igenis kell a barosstelepi megálló. Sőt, én biztos vagyok abban is, hogy a Budafok-Hárost is sokkal többen használnák, ha nem úgy nézne ki, mint egy patkányfészek. Ráadásul most kezdik, Budafok-Belváros és Budafok-Háros esetében is a P+R parkoló építését.

Mióta megvan a Barosstelepi megálló, azóta gyakrabban hagyom itthon az autót is, ami a 33-as esetében szinte elképzelhetetlen lenne.

Ralesk 2009.04.15. 18:29:08

Az ilyeneknek egyenként törném el az összes ujjpercét :(

Pityu454 2009.04.15. 22:13:10

@Mesteri Margarita:

Egyálatlán nem kötöszködésből, mert régebben tényleg minden, most elsősorban, balatoni gyors megállt érden, azonban az új menetrend, hát.. hogy is mondjam, kicsit ritkábban járnak pl. Siófokra a vonatok Érd-felsőről átszállás nélkül. (Számszerint 1)

elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/uf?mikor=-1&isz=0&k=&ref=&retur=&nyit=&vparam=&language=1&i=%E9rd+fels%F5&e=Si%F3fok&d=2009.4.15&u=29

Remélem nyárra átvariálják kicsit, de tavaly, a télihez képest csak több kocsival közlekedtek vonatok nyáron, az én észrevételem szerint. :S

O\'Malley 2009.04.17. 13:47:14

Sziasztok, én a MÁV-TR-nál dolgozom, mint mozdonyvezető, ott lakom a Bartók B. lakótelepen, mikor megépült ez az állomás 2006, ment a nagy EU mánia, és a jól ismert szlogen: "Én azt mondom csináljuk meg!"
Megcsinálták, meg ám, fain is volt az első 2 hónapig utánna, felszerelték több mint 1,5milláért(!) a kijelzőket, számszerint 4 db-ot... EU utastájékoztatás... akkoriban NTT-Diósdról az ügyeletes forgalmász lelkesen be is mondta a vonatok adatait, minden rendben ment, aztán elkezték szétkúrni az egésszet. Minden munkanap és még azon kívül is onnan utazom vonattal, és szószerint fájt a szívem, mikor láttam, hogy napról napra egyre jobban szét van szedve az állomás.
A kijelzőket azóta leszedték mivel a sok kis nyomorék mindet betörte!
Anno a menetrend+reklám célból és szélfogóként üzemelő táblák is ki vannak törve, az összes!!!

Amúgy meg néhány emberrel vitatkoznék Barosstelep forgalmáról!
Nagytétény-Diósd állomásnak teherszállítási feladatai vannak, csakhogy ott utasforgalom átlag napi max. 40 ember, míg barosstelepen a reggeli csúcsban 1 vonatra várnak annyian! Gondoljuk csak át?!
Mindkét állomásra szükség van, ezért vagy azért. Ebbe nem kell belekötni, én abba kötnék bele, hogy miért hagyjuk környezetünket így lepusztulni.
Én csak ezt látom egész nap munka közben is, szétvert állomások, ellopott táblák...stb..
Tisztelettel kérek mindenkit, lehet itt mindenkinek nagy a szája, de tenni is kéne ez ellen! Ne panaszkodjatok, hanem ha van szabadidőtök, (dohányzóknak pl) menjetek ki a levegőre irány az állomás, gyujtsatok egy cigit, és nézzetek ki, ha láttok valami nem odaillőt, rendőrség vagy egyéb...

Bocsánat a személyeskedésért!
Megoldás a problémára: Kamera+összetartás!

scooby doo 2009.04.19. 21:09:43

@Marr: Annyira azért nem. Végállomástól végállomásig fél óra.

scooby doo 2009.04.19. 21:12:58

@O\'Malley: Azon a lakótelepen? Hát nem irigyellek. Elég sok arc lakik arrafelé

Amarant 2009.04.30. 15:05:05

@Jegkoko: Szerintem pedig szűntessék meg az összes megállót, és akkor biztos nem lesz utas.... Érd és Kelenföld között elég sokan laknak, és nem igazán örülnék, ha előbb be kellene másznom Kelenföldre ( 1 óra) hogy utána mehessek a vonattal Fehérvárra (másik 1 óra, illetve onnan 1 1/2 óra)

Medogazda 2012.03.14. 11:23:40

Nem azért, de az még senkinek sem jutott eszébe, hogy bevezessenek egy zöld számot, amit bárki hívhat(INGYEN), ha vandálkodást lát valahol? A rendőrséget hívhatod, azoknak fontosabb, hogy basztassák az autósokat. Vagy valami különleges szolgálat, vagy exkluzív prioritás az ilyen ügyekre a legközelebbi rendőrségnél, és azonnal kiszállnak. Úgy érzem a vandalizmus megfékezésére a büdös életben egy hivatalos szervezet sem tett különös erőfeszítést, és ez kiábrándító. Ez szándékos károkozás, és minden hozzákapcsolható váddal együtt kéne megbűntetni ezeket a senkiháziakat, minimum 200000 ft-ra. Hátha elmegy a kedvük. Ezt miért nem szankciózzák? Bezzeg külföldi rendszámmal el ne merjen indulni az ember...

Aki pedig tudni akarja, miért csinálják: Volt lehetőségem megkérdezni egy-két ilyen embert. Azt mondták, a lényege az, hogy ott hagyod a kéznyomod, egyfajta "itt járt Béla" nyom. Ennyi, amúgymeg élvezik, hogy a saját "kézjelükre" vonzzák a tekintetet, ha belerondítanak egy felületbe.

Aki lát ilyet, kérem vegye el tőle a filctollját, és kenje szét az arcán. Köszönöm.