Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Mindenfelől azt hallani, hogy a vasutasok családtagjainak járó szabadjegyet vissza akarják vonni, tehát csak a vasutasok utazhatnának ingyen (és a rászorulók természetesen). A szabadjegyek, ingyenes bérletek évente több milliárd forint kiesést jelentenek a tömegközlekedési társaságoknak. Kocsis István a BKV vezérigazgatója egyszer már beszélt arról, hogy ezt a kedvezményt meg kellene szüntetni. A Bajnai-csomag is tartalmaz is egy ilyen megszorítást a MÁV-dolgozókra nézve. Minden normális munkahelyen megtérítik az utazás költségeit, ezért a dolgozóktól ezt a kedvezményt nem szabad elvenni.

Biztos vagyok benne, hogy nagy sztrájkok lesznek, ha megszüntetik a kedvezményt. Így is sok sztrájk van, tehát ok sem kell rá. Sztrájkolni fognak, mert sem a biztos munkahelyről, sem az ingyenes utazásról nem mondanak le sem a BKV-sok sem a MÁV dolgozók. Pedig ha az utóbbit megtennék (a családtagok), akkor több munkahely maradhatna meg.

Többen elmondtátok már a véleményeteket erről, de kíváncsi vagyok a többiekére is. Egyetértetek azzal, hogy a vasutasok családtagjai is fizessenek az utazásért?

Címkék: dolgozó máv vonat kedvezmény sztrájk vasút bérlet észrevétel szabadjegy


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr571083040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.04.24. 13:14:05

Elképzeltem erre a mintára, ahogy az APEH-os dolgozóknak és családtagjaiknak nem kell a jövedelmük után adót fizetni. Mert majd a többi adófizető kifizeti helyettük. Mert az jár nekik. Mert ez a tízmillió "jár" országa. Csak kevés bennünk a zsíroldó erő....

divatdrukker 2009.04.24. 13:15:47

Alapvetően minden ingyenes utazás ellen vagyok, azaz a nyugdíjasoknak is csak 50% kedvezményt adnék, ingyenjegyet semmiképpen. A vasutasok családjától is elvenném a kedvezményt, hiszen bármilyen analógiát nézünk, nem nagyon találni olyan munkahelyet, ahol a családtagok ingyenesen vehetik igénybe a munkahely szolgáltatásait.

Rabbeleben 2009.04.24. 13:15:55

@petya.bacsi:
Mintha többen szóba hozták volna a saját jogút is.
Ja, az sincs ingyen. Akik eddig megkapták, azoknak 1200 HUF-ba került.
A többit meg vigyék.
De azon nem gondolkodott még el senki, hogy miért van 300 000-nél több forgalomban?
És persze ettől nem lesz kevésbé pénznyelő a cég.

Ez az egész egy cégcsoporton belüli meccs.

Reggie 2009.04.24. 13:17:03

@HavocS: Igen te vagy a felelos, mert a te szakszervezeted nem engedi azt, hogy racionalizaljak a letszamot.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.04.24. 13:17:15

@Rabbeleben: Egyébként léteznek még ebben az országban emberek, akik a saját költségükön cserkészik be reggelente a munkahelyüket. Hihetetlen, mi?

nekemirj 2009.04.24. 13:17:45

Ennyi kedvezmény még a szocializmusban sem volt mint most. Emlékszem, hogy ált iskolában külön ki kellett váltani a közalkalmazotti félarut nekem, hogy féláron utazhassak. Középiskolában is 50%-volt a kedvezmény, vagy bérlet, pedig még chipkártya sem volt. Egyébként mehettél teljes jeggyel.
A 10-20 ember ingyen utazása 1 vonalon is komoly veszteség, plána ha 11-n vannak a vonaton.
De a vasutasokat nem lehet úgysem meggyőzni, mert ők kiváltságosak. Ha tökös miniszter meg vezérigazgató lenne, akkor kb 10 000-n dolgoznának a cégnél és még nyereség is lehetne. Csak a megfelelő 10000 embert kell kiválasztani. A baj az, hogy akik értenek is valamihez azok nem ott dolgoznak.

petya.bacsi 2009.04.24. 13:19:14

@Rabbeleben: a saját jogú az szerintem jár, a legtöbb - nem az összes! - munkahely 85 (?) %-át amúgy is fizeti. ha a MÁV-nál dolgozó emberek 100%-os térítést kapnak, az engem speciel nem zavar.

záporjózsi 2009.04.24. 13:20:27

@bennic: 1989-ben 120.000 volt. Utána ez még jó 5-6 évig változatlan maradt, a kiszervezésekkel névlegesen csökkent. 2000-re már biztosan 100.000 alá ment, egyesek szerint 70.000-re, mások szerint kb. 90.000-re, ami a mai napig megmaradt. Ebből állományi vasutas 55.000 volt. Ezt vitték le mostanra, de a valódi létszám alig csökkent.

Rabbeleben 2009.04.24. 13:20:49

@Cyr:
Képzeld, én is.
Felülök a BKV különféle viszonylataira és huss, ott is vagyok.
De!
A munkaszerződésem fix munkahelyre vonatkozik, ott a kezdés-végzés.
De a meló gyakran onnan sok kilométerre.
Mit szeretnél? saját pénzemből vegyek jegyet, hogy felvirágoztassam a nemzetgazdaságot?

záporjózsi 2009.04.24. 13:22:40

@Amrisha: ...és lehet, hogy az sem, akinek van...

záporjózsi 2009.04.24. 13:23:24

@divatdrukker: ...és a nyugdíjat felemeled annyival, hogy ne látszódjon? A 90% reálisabb...

Közöd?? (törölt) 2009.04.24. 13:24:48

@záporjózsi: miért is? ez mindenhol előfordul.

szemig jimmy 2009.04.24. 13:25:40

javaslom hogy a vasút kezdje el a tíz évi tartó folyamatos sztrájkot
legalább rájön mindenki hogy anélkül is lehet élni
és amikor fel akarják venni a munkát majd leshetnek hogy munkanélküliek lettek

Habzsolháp 2009.04.24. 13:26:11

Szerintem legyen ingyen minden: Orvos , Utazás,Gáz, Víz,Tej, Kenyér....

zsoltix 2009.04.24. 13:26:52

Ez egyértelmű,persze,hogy fizessenek! Én perkálom a teljesárú jegyért az ezreket, ők meg ingyen utazgatnak. Ez olyan,mintha egy bolti dolgozó családtagjainak nem kéne fizetni a kasszánál. Annyi kedvezmény van,hogy eszméletlen. 65ön felülieknek is ingyenes, ilyen nincs sehol máshol.

záporjózsi 2009.04.24. 13:27:33

@petya.bacsi: 80/86%. És téríthet 100%-ig (elvileg adó szempontból jobban jár, mint a kp. kifizetéssel.)

Tojglius 2009.04.24. 13:28:48

Rabellion:
azért ferdítés, mert egy állami tulajdonú közlekedési vállalatnak nem az a közvetlen célja, hogy profitot termeljen, nem is tud, így nem nyereséges a világon sehol - ha minden igaz -, hanem az, hogy lehetővé tegye a gazdaságnak a profittermelést aminek az adóbevételéből lehet finanszírozni a veszteséget és még marad is másra...

de lássuk már be, hogy a máv esetében a a deutsche bahnnal példálódzni nem életszerű... ott nem jut 1 dolgozóra 3 léhűtő, nem lop 4ből 4 dolgozó és nem jár fűfavirágnak kedvezmény... nem is hiszem, hogy annyi veszteséget termel mint a máv, bár most nincs kedvem utánanézni a számoknak, mert döglődik a net...

Vakmacska 2009.04.24. 13:28:48

Nem itt van sztem a gáz. Magáncégnél dolgozom, kapok ingyen olyan szolgáltatást, amit ez a magáncég állít elő (igaz, nem veszteséges, és nem adóból tartják fent). A gond inkább van ott, ahogyan adminisztrálják ezt az egész kedvezmény-kört, ahogyan sztem anyósom után is elszámolják a kedvezményt, aki nyugdíjas létére legalább 5 éve mentőn és a fia kocsiján kívül nem látott közlekedési eszközt belülről. Én nem sajnálom speciel a nagynénémtől, aki 60 ezer körüli nyugdíjjal néha felül a vonatra-buszra, majd autóhoz képest 2-3 óra plusz menetidő után megérkezik a lányához. Végigdolgozta az életét, csak szar munkái voltak. Attól virágzik fel a nemzetgazdaság, ha Kati nénémet röghöz köti, mert nincs havi tízezre a koszos, késős, utasbarát menetrenddel nem rendelkező "közösségi közlekedésre"? mondanom se kell, kocsija az nincs neki, biciklivel meg 230 km nem tehető meg 67 évesen...

Közöd?? (törölt) 2009.04.24. 13:29:24

@záporjózsi: miért is? ez mindenhol előfordul.

záporjózsi 2009.04.24. 13:29:37

@Közöd??: Ne forduljon. Azért tartunk itt...

Tojglius 2009.04.24. 13:31:56

@Rabbeleben:

ha a cég érdekében utazol akkor arra az útra járjon a kedvezmény/ visszatérítés... ahogy mindenhol...
de miért járhatnál ingyen nyaralni, haverokhoz buliba rokonokat látogatni?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.04.24. 13:36:12

@Rabbeleben: Bocs, de ezt nem tudtam, egyéni elbírálás kérdése akkor a dolog és kizárólag a munka idejére vonatkozzon! Persze te egész biztos máskor nem veszed igénybe, ugye? De Teri néni a jegypénztárban is ugyanúgy igénybe veszi, ahogy te. A családjával együtt. Pedig max a kávé idejére emeli fel a fenekét. Így van, vagy nem?

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.04.24. 13:41:14

@Reggie: "racionalizálják a létszámot".
Mit jelent ez nálad? Hogy amikor minden hónapban van legalább 5-10 túlóra, akkor küldjenek el embereket? Fejtsd már ki légyszíves, mert nagyon kíváncsi vagyok rá...

Rabbeleben 2009.04.24. 13:43:03

@Tojglius:
Tényleg!
Miért ne járhatnék ingyen nyaralni? :o)

Átsiklottak a T Egybegyűltek egy apróságon.
Említettem, hogy több, mint 300 000 arcképes van forgalomban.
Ha van 40 000 MÁV alkalmazott (bár ez sem jó, a Cargo dolgozói már nem kapnak) és mindegyik 4 tagú családban él, akkor az 4x40 000=160 000 db.
No kérem, lehet tippelni, hol a többi.
Minisztériumokban, hadseregnél, itt-ott?
Ezt miért nem kóstolgatja senki?

Reggie 2009.04.24. 13:43:18

@HavocS: hat ki kene baszni 1 rakat lezengot. aki csak alibibol van ott mert nem lehet kirugni. ha megnezed valahogy a mav dolgozoinak hatekonysaga erosen alulmulja az atlaget.

Rabbeleben 2009.04.24. 13:44:23

@Cyr:
Egész biztosan nem veszem igénybe.
Az elmúlt 4 évben biztosan nem használtam magáncélra.

szemig jimmy 2009.04.24. 13:47:04

a máv egy szar
ingyen se ülnék fel rá
.

uns97 2009.04.24. 13:47:55

Az ingyenes utazas sok MAV-os dolgozo csaladjan segit, ez eddig ok. De a legtobb csaladnak nincs MAV-nal dolgozo tagja, oket KI segiti, s foleg MIVEL ? Oket a MAV-os dolgozok az allando sztrajk fenyegetozessel stb nemhogy nem segitik, de csak gatoljak, a rossz munkajukkal, irritalo "megnemertlek" hozongesukkel egyre tavolabb taszitjak a tomegkozlekedestol. /en sem ulnek se buszra, se vonatra soha tobbet/ Ingyenjegyeket, berleteket befejezni, mindenki fizessen mindenert. Ugyanez vonatkozik gazartamogatasra, paneltamogatasra, mindennemu szolgaltatasi kedvezmenyt beszuntetni. S akkor majd az ado nem a brutto ber tobb mint fele, hanem 1/4-e lesz, s lesz (pontosabban marad) penze az embereknek, s nem lesznek idegbetegek, szivbetegek, onyilkosok stb a kilatastalan fizetesek miatt. Normalis bert, s akkor lehet fejlodni ennek a K orszagnak. A normalis ber alapja pedig a normalis adozas, s mindennemu "potyazas", "mutyizas" megszuntetese.

Megjegyzes: nehogy szetdaraboljak a a MAV-ot... isten orizz, lenne meg 3x-or annyi "felsovezeto", "kozepvezeto", no meg titkarno, auto, stb... inkabb olvasszak egybe, legyen 1 ceg, 1 igazgato, 1-2 "alvezer" s ennyi. Ezeknek sem millios premiumok, fizetesek, mert szerintem ha ok nem vallaljak kevesebbert, mindig lesz majd hozzaerto aki kevesebbert is eligazgatja a ceget. Ilyen szinten amin ma meg "mukodik" a legtobb allami ceg meg egy majom is eltudna igazgatni barmelyiket, par bananert naponta.

MAV dolgozoktol elnezest, nem ellenuk iranyul a "kirohanasom", az osszes allami intezmennyel tele a hocipom, mert az orszag szarba levese a politikai toketleneken kivul elsosorban ennek a szektornak koszonheto. Sajnos.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.04.24. 13:49:20

@Reggie: lézengő? Mire gondolsz? Mikor lemegy az ember éjszaka Szobra, és öt óra múlva jön vissza az első vonattal? Erre gondolsz? Mert aláírom, ez tényleg lézengés. De ilyenkor mit vársz? Menjen a mozdonyvezető szerelvényként még két kört, hogy addig se aludjon, meg melegyen a kilométer? Vagy az, hogy van 6-7 körvasutas forda aminek a munkáját a fele el tudná végezni? Ez nem annak a hibája, aki nem mondja le, hanem inkább fizeti a személyzetet rá?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.04.24. 13:54:51

@Rabbeleben: Teri néniről és a nagy családról nem beszélsz. Értem.
Tudod, mindenki úgy gondolja, hogy neki márpedig jár valami és azzal ráadásul totál becsületesen él, soha nem él vissza. Akkor, gondolom, minden rendben van. Ugye?
Egyébként nem járok MÁV-val, úgyhogy nekem totál mindegy. Lenne. Ha nem az én adómból éreznéd úgy, - és még sokan mások - hogy ez jár. De amíg ez a helyzet, addig nem fogsz meggyőzni, sajnálom.

Dezsőjóska 2009.04.24. 13:56:09

Az electroluxban dolgozom. Nemhogy a családon nem kap ingyen hűtőt, de még én sem!

bazs 2009.04.24. 13:57:22

Kedvenc mondatom: attól, hogy valamiért nem kell fizetni, még nem biztos, hogy ingyen van.
Pl. én, meg még sokan mások fizetjük a vasutascsaládtagok ingyenjegyét. Ha valaki azt mondja, hogy jó ez így, az legyen szíves havonta egy-egy gokart bérlettel meglepni, mert én meg azt szeretnék ingyen.

vwxyz (törölt) 2009.04.24. 13:57:24

@Rabbeleben: Ha a munkába vonatozás és a munkából hazatérés költségét megtérítené a MÁV, azt elfogadnám, dacára annak, hogy elég sokan magunk fizetjük a bejárás költségeit. Akkor is magamnak vettem a BKV-bérletet, amikor másfél-két órát kellett utaznom, hogy beérjek a céghez, de mivel ez helyi közlekedésnek számít, ezért nem számít olyan nemes önfeláldozásnak, mintha három megállónyit vasutaznék negyed óra alatt.

csillagkutya7 2009.04.24. 13:57:40

én az ingyent megszüntetném a család tagok részére, de valami kedvezményt adnék, mondjuk a MÁV-nál évente 3x ingyen utat.
a BKV-nál is megszüntetném, de valami kedvezményt adnék ott is, mondjuk félárú bérlet.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.04.24. 13:58:37

@Rabbeleben: Mindenki reménykedett, hogy okék ezek a számok, továbbá bíztunk a folyamatos MÁV-utánpótlásban, - már csak a szakma becsülete miatt is - ezért hittük, hogy a MÁV-osok valamennyien nagycsaládosok.

Rabbeleben 2009.04.24. 14:00:17

Nem ismerem Teri nénit, hiba lenne más alkalmazottakról és azok családi szokásairól barmit írnom.
Nem gondolom úgy, hogy nekem jár. Többször írtam, vigyék a francba.
Nem gondolom, hogy minden rendben van.
Nem gondolom, hogy jár. Írtam volna ilyet? Miből következtetsz erre?
Nem gondolom, hogy meg tudlak győzni.

ui: Én is fezetek adót.

Rabbeleben 2009.04.24. 14:04:16

@vwxyz:
Nem érted. Nem akarod?
A munkába járás költségeit magam állom.
A munkaidő alatti közlekedést is magamnak kéne finanszírozni?

Reggie 2009.04.24. 14:10:29

@HavocS: nem csak mozdonyvezetokbol all a MAV, nem feltetlen rajuk gondolok. De itt egy regebbi hozzaszolasom:

Ha csak az utasszallitast nezzuk:
2006-ben a MAV-nal 154 millio utasfot szallitottak 7677km-es halozaton, 9450 millio utaskilometer teljesitmennyel kb 38000 alkalmazottal.

2006-ben a Deutsche Bahn-nal 1682 millio utasfot szallitottak 36000 km-es halozaton, 77800 millio utaskilometer teljesitmennyel. kb 242000 alkalmazottal.

Tehat a nemetek 6.36x annyi dolgozoval 4.68x annyi halozatot tartanak fenn, es 10.92x annyi utasforgalmat es 8.23x annyi utaskilometert bonyolitanak le. (Es az o halozatukon 300km/h-s szakaszok se olyan ritkak, valamit ha vki az aruszallitasra is kivancsi a nemetek mindemellett 11.65x tobb tonnakilometernyi arut fuvaroztak)

Azaz a nemeteknel az 1 dolgozora eso utaskilometer 30%-al tobb mint nalunk, ergo nalunk a MAV csoport dolgozoi _LUSTAK_.

Tojglius 2009.04.24. 14:13:03

@Rabbeleben:

Tény és való, hogy tökéletesen abszurd a 300ezer ingyenes igazolvány, de lássuk be a 160ezer is ugyanilyen abszurd...

De ha egyszer rendet rakunk akkor rakjunk végre rendet és ne csak a szőnyeg alá söpörjük a fekáliát...
40ezer 50%kedvezmény meg 160ezer20%os kedvezmány és nomore kedvezmény senkinek... (kivéve persze vakok, igazi rokkantak stb, esetleg 75év felett...)

kopzol 2009.04.24. 14:14:11

Minden nagyobb valamire is adó vállalat, ad kedvezményt a dolgozójának (Eon, Vízművek, Távhő, Maláv stb.)Ha a vasutasoktól megvonjuk, akkor vonjuk meg mindenkitől, nem de?

Ákibard! 2009.04.24. 14:20:06

@Reggie:
"Azaz a nemeteknel az 1 dolgozora eso utaskilometer 30%-al tobb mint nalunk, ergo nalunk a MAV csoport dolgozoi _LUSTAK_."

Aha. Tehát szerinted a MÁV dolgozói lusták, ezért kevés a vaston fuvarozott árú, és ezért utaznak kevesen vonattal. (Legalábbis a DB-hez viszonyitva)

Aha. Ez a mai nap legnagyobb ökörsége :-))))

A következő az lesz, hogy azért van este sötét, mert a kocka alakú föld elől a korong alakú hold eltakarja a napot?

ave 2009.04.24. 14:22:12

Fel kell vallalni.
Ha fel evig nem lesz vasut, akkor nem lesz, de ezt a penznyelo vallalatot rendbe kell tenni vegre!!!

Ákibard! 2009.04.24. 14:23:02

@kopzol:
Itt ilyet nem szabad írni, mert jön petya.bacsi és leüvölti a fejed, hogy az energiások nem kapnak kedvezményt, a matáv nem ad kedvezményt, a posta nem ad, a távhő nem ad a ..... nem ad a .... nem ad stb.

Abd 2009.04.24. 14:28:43

a vödöeszesz tényleg egy szemét banda :) szintiszta politikai zsarolás
kiváncsi vook ha nyer a vitya akkor mi ellen fog küzdeni. max a személyszállítással szurnak ki. a Cargo magáncég jellegű. a Trakció kiszolgálja, ergo árufuvarozás lesz.
majd szopnak az utasok

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.04.24. 14:30:13

@Reggie: te Reggie, no offense, de te totális tévedésben vagy a MÁV struktúráját illetően. Egyrészt az "én szakszervezetem" nem a VDSZSZ, úgyhogy közöm nincs a sztrájkoló naplopókhoz.

Másrészt: szerinted úgy megy a munka, hogy:

1) a mozdonyvezetőnek megmondják, hogy kétszer fordul mondjuk BP és Győr között, a második fordulónál Győrben lesz másfél óra várakozás, mert úgy van csatlakozás. Ez alatt a másfél óra alatt, hogy hatékonyabb legyen, átül Győrben egy tehervonatra, és gyorsan leviszi Győrszemerére, és ezért ő minta munkás, mert még egy tehervonatott is elvitt pluszba, és a következő mozdonyvezetőnek már csak gépmenetben kell lemennie Győrből. Ja, igaz, vinnie kell valakit, aki megcsinálja utána a fékpróbát, ha egy órán belül nem ér oda.

2) a féklakatosnak megmondják a Keletiben, hogy az 1,3,4,5,11,13 vágányon levő vonatokat fékpróbázza meg. Ezután mivel nincs hirtelen több vonat, kisétál a tárolóvágányokra, és az ott álló szerelvényeket végigkopogtatja a kalapácsával. Igaz, hogy rendes fékpróbát nem lehet csinálni vele, mert vagy van benne fék vagy nem, de ez nem számít, ő jó féklakatos, mert pluszban végigkopogtatta a kerekeket.

3) a kalauznak kiadják, hogy menjen le a keletiből mendére a 7.23-as személlyel. A keletiben felszáll 10 ember, Kőbánya-Felsőn 3, Rákoson 2. Több utas azon a vonaton már nem is lesz, de ő kitartóan minden menesztés után újra elkéri az összestől, és tízszer ráírja a vonatszámot, hogy addig is nőjön a hatékonysága.

Érted már, miért nem lehet az egyszerű, tápláléklánc legalján levő dolgozóknál hatékonyságról beszélni?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.24. 14:34:10

@kopzol: @Ákibard!:

Eon, Vízművek, Távhő, Malév stb. kedvezményt ad. De se a villany, se a víz se a távhő nincs ingyen.

A vasutasokkal ellentétben, mert nekik az utazás ingyen van. Sőt, a családtagoknak is.

Nem mindegy, hogy egy adott összeg 20 százalékát engedik el, vagy az egészet...

A vasutas továbbra is utazhatna ingyen. A családtag meg kedvezménnyel. Tehát a teljes ingyenesség megszűnne, ki az Eon, Vízművek, Távhő, Malév dolgozóknak járó kedvezmény a vasúton nekik is járna.

rp_bubu 2009.04.24. 14:44:26

1.) Munkaszerződést egyoldalúan nem lehet így megváltoztatni, kár is próbálkozni. Esetleg az új dolgozóknál, a régieknél kár is erőlködni, mert botrány lesz, ha ezt kompenzáció nélkül próbálja meg.
2.) Legyen a pénzénél a Start, vegye meg reális áron az anyavállalat, és a többi leányvállalat a dolgozóinak az arcképest.

Tojglius 2009.04.24. 14:45:02

@kopzol:
az eon és a malév nem állami vállalat, arra költi a profitját amire akarja...

az állami cégek viszont az adófizetőkből élnek közvetett módon és az még hagyján is, hogy kedvezményt adnak a dolgozóknak, de az, hogy 300e ember ingyen utazik a mávon az nonszensz...

amúgy Akibárd: igen a máv dolgozói lusták... nézz körül egy állomáson egy vonalon egy vonaton egy máv székházban... pöcsvakargató senkiházi a nagyrésze és senki se venné észre ha utcára tennék őket de nemhogy nem rugjuk ki őket még a komplett családot is utaztatjuk....

Tisztelet a nemes kivételnek aki dolgozni próbál...

Ákibard! 2009.04.24. 14:48:55

@Abd:
Sőt. A Cargot már kiszolgálja majd az osztrák Trakció. Hamarosan jönnek az Osztrák mozdonyok magyat Cargos matricázással.
Az osztrák sem hüklye, hogy a saját magyar Cargoját magyar mozdonnyal húzza nem sajáttal...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.04.24. 14:55:16

@Abd: dehogy az utasok, ha itt valaki szopni fog, az a Trakció, pont azért, amit mondasz. A Cargonak személyzettel együtt is jobban megéri osztrák gépet bérelni mint MÁV-ost, a Start eleve csak motorvonatban gondolkozik, majd ő is bérel külön Startos mozdonyvezetőt, a Trakció meg majd pislog, hogy mi maradt neki.
Én már csak abban tudok reménykedni, hogy ezt az egész szart egyszer átveszi az ÖBB, akkor még németül is hajlandó vagyok megtanulni...

vwxyz (törölt) 2009.04.24. 14:55:39

@kopzol: Nálunk 10% kedvezményt kapnak a munkatársak. Az APEH (teljesen jogosan) kimutatást kért tőlünk arról, hogy mennyivel alacsonyabb a költségszintünk a dolgozói szerződések esetében, merthogy csak ekkora mértékű kedvezményt adhatunk "ajándékba", az ezen felüli kedvezmény már béren kívüli juttatásnak minősül. Arra meg illik közterheket fizetni, legalábbis ha nincs szétbarmolva az adórendszer ezerféle adómentes juttatási lehetőséggel.

A MÁV-nál mennyi a költségelőny, ha a munkatársak és/vagy családtagjaik utaznak?

Ákibard! 2009.04.24. 14:56:59

@Tojglius:
Nem mondom, valóban van naplopó is bőven, és a vízfej is nagy.
De az árufuvarozási és személyszállítási teljesítmény és a lustaság között arányt keresni nevettséges.
Akkor lenne ez igaz, ha millió utas és fuvaroztató állna sorban, de a dolgozók lustasága miatt nem lennének elszállítva. Akkor igaz lenne. Igy nem.

Csocsika 2009.04.24. 15:00:42

Csak egy kérdés!
A tanárként dolgozó apámnak és anyámnak miért kellett tandíjat fizetni az iskolába járásért?
Az öcsém és én miért fizettünk közalkalmazott szülők gyerekeiként az állami főiskolán tandíjat?
... vagy ez nem ugyanaz, mint az, hogy MÁV alkalmazott apával a háta mögött ingyenjeggyel jár a barátnőm országszerte???

Reggie 2009.04.24. 15:01:33

@Ákibard!: valoban lustak, kulonben engednek leepiteni a felesleges allomanyt, csak akkor tobbet kene dolgozni...

"Aha. Tehát szerinted a MÁV dolgozói lusták, ezért kevés a vaston fuvarozott árú, és ezért utaznak kevesen vonattal. (Legalábbis a DB-hez viszonyitva)"
Ha keves az aru, akkor kevesebb dolgozoval is meg lehet oldani. Ezert irtam, hogy mennyi az egy fore juto teljesitmeny.

Tojglius 2009.04.24. 15:07:41

@Ákibard!:

Ahogy Reggie írta: ha viszont nincs kit vinni és mit fuvarozni akkor nem kell annyi ember...

a butikból is elküldik az eladókat ha nincs elég vevő... különben mindkettő csak ott fog unatkozni... és a butikos meg is teszi gondolkodás nélkül hisz a saját vállalkozását veszélyezteti ha felesleges embereket tart el... a máv viszont jó kis begyepesedett szocreál állami monstrum nevetséges szakszervezettel akik képesek megbénítani egy országot ha valaki felveti, hogy be kéne zárni a felesleges vonalakat és el kéne küldeni a felesleges embereket (hamár nincs munka amiről valóban esetleg nem ők tehetnek)

Reggie 2009.04.24. 15:13:38

@HavocS: Hat inkabb a tied mint az enyem:) De ugy ertettem, hogy a vasutas szakszervezetek tehetnek arrol hogy nem sikerul leepiteni a letszamot.

Ákibard! 2009.04.24. 15:17:43

@Reggie:
Az a baj, hogy a leépítés nem onnan történne, ahol lehetőség van rá. Irodistából annyi van mint a rohadás. A végrehajtó szervezetből vennék el a létszámot, ahol amúgy is hiány és túlóra van...
Pénztáros ismerősöm is mondta, hogy 1 ember hiányzik, rendszeresen 10-12 túlórája van. De azért rúgják még ki őt is, és a maradék 2 pénztárosra háruljon az Ő 12 órás műszaka+ túlórája is???

Nem lehet a végrehajtástól a végtelenségig leépíteni...Így is kevés az ember...

Ákibard! 2009.04.24. 15:19:49

@Tojglius:
Azért a butikot összehasonlítani egy összetett rendszerrel több mint nevettséges...
Kit tudsz még elküldeni? Forgalmászt? Jegyvizsgálót? Mozdonyvezetőt? Netán a váltókezelőt? Esetleg kocsivizsgálót?

A butikhoz kell egy ember. Több nem. A vasút működéséhez, egyetlen vonat leközlekedéséhez zöbb tíz ember összehangolt munkája kell. És többségük már így is plusz 2-3 ember melóját végzi...

Reggie 2009.04.24. 15:22:27

@Ákibard!: "Az a baj, hogy a leépítés nem onnan történne, ahol lehetőség van rá. Irodistából annyi van mint a rohadás."

Az a baj, hogy ez nem jo indok. Tortenjen ott, ahol lehetoseg van. Mert nem azert tuntetnek a szakszervezetek hogy irodistakat epitsek le?

rp_bubu 2009.04.24. 15:25:09

@Tojglius: "a butikból is elküldik az eladókat ha nincs elég vevő... különben mindkettő csak ott fog unatkozni..."

A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.

Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.

A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.

rp_bubu 2009.04.24. 15:25:50

@Tojglius: "a butikból is elküldik az eladókat ha nincs elég vevő... különben mindkettő csak ott fog unatkozni..."

A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.

Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.

A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.

Ákibard! 2009.04.24. 15:27:47

@Reggie:
Úgy emlékszem a szakszervezetek mostanában nem tűntetnek semmiért.

Jaaaa, hogy te a VDSS-re gonolsz. Velük ki foglalkozik még?

Megint sztrájk lesz, megint kiszámítható vonatközlekedéssel :-) Kit érdekel a bohóckodásuk?

Tavaly is minden óra x. percében jött Győrbe és ment Győrből vonat. Előre megmondták több órával előre.
Én is utazok majd aznap, és nem izgatom magam emiatt. És havijegyem van.

Reggie 2009.04.24. 15:34:38

@rp_bubu: "A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 a vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan."

A 10 vonat altal vonzott munkaronek kevesebb fizut kell adni mint a 20 vonat altal vonzott munkaeronek(nem a mozdonyvezetore gondolok), hiszen fele annyit kell dolgozniuk. Tehat akkor itt fizetescsokkentest v nem emelest lehetne eszkozolni.

Mozvez 2009.04.24. 15:35:29

A lényeg:
feleségnek addig jár mig feleség. ha elvállik akkor csak a gyerekeknek jár maximum 25 vagy 26 éves korig, ha nem jár nappali tagozatos iskolába akkor az iskola elvégzéséig. Mindezeket igazolni kell. Mind a házasságot, mind pedig a gyerekek iskolai jogviszonyát.
A legnagyobb problémát az államnak az eddigi egy cég helyett a leányválalatok sokasága jelenti, mert a törvényben csak a MÁV szó szerepel. Most a szétvállásnál az APEH érdeklödött: természetbeni jutattás vagy pedig alanyi jogon járó dolog.
Ha elöbbi akkor SZJA és járulék köteles.
Ha megvonják akkor az összes szakszervezet beigérte a sztrájkot,hiszen Bp-en rengeteg "vidéki" mozdonyvezető dolgozik (miskolc, nyíregy, dombovár, kaposvár stb.. Sokan, mert a társaság jobb, sokan, mert nem volt más választása, mert bezárt a kis mellékvonal, vagy a gyárak. Azért megnézném melyikötök elölegez meg a cégének 30.000 Ft-ot utazási költségként.

Reggie 2009.04.24. 15:35:57

@Ákibard!: Nem a mostanaban torteno sztrajkokra gondolok, hanem az evi rendszeres fizetesemelesert sztrajkolasokra. Mindenevben van legalabb egyszer.

world2.0 2009.04.24. 15:37:39

@Csocsika: nme isteni kinyilatkoztatás, de szerintem:

"A tanárként dolgozó apámnak és anyámnak miért kellett tandíjat fizetni az iskolába járásért?"

hm. vagy nem állami intézmény, vagy sokadik diploma, de leginkább mert vszeg akkor még nem voltak tanárok.

"Az öcsém és én miért fizettünk közalkalmazott szülők gyerekeiként az állami főiskolán tandíjat?"

nem akarlak megbántani, de lehet hogy azért mert nbem vettek fel állami finanszírozásra?

... vagy ez nem ugyanaz, mint az, hogy MÁV alkalmazott apával a háta mögött ingyenjeggyel jár a barátnőm országszerte???

nem egészen. ha a volánon, a maharton a bkvn és miegyében is ingyen járna, az talán hasonlítana.

az oktatási példára visszatérve. azért az ált. isk. és a gimi ingyen volt, nem? azért az is fizetett akinek nincs gyermeke...

Ákibard! 2009.04.24. 15:37:43

@Reggie:
"A 10 vonat altal vonzott munkaronek kevesebb fizut kell adni mint a 20 vonat altal vonzott munkaeronek(nem a mozdonyvezetore gondolok), hiszen fele annyit kell dolgozniuk. "
Ember, Te tényleg ennyire értetlen vagy?
A szoliban lévő vasutasok szerinted vonat alapján kapják a fizetésüket???
A 10 vonat nem feleannyi időtartamban közlekedne, mint a 20! Nem az lenne, hogy a 3-23-ig tartó üzemidő lecsökkenne 3-13-ra! Csak annyi, hogy 3-23-ig nem 20 hanem 10 vonat megy el attól a forgalmász ott van teszi a dolgát jelzőt kezel stb.
Az nem megy, hogy amikor vonat jön visszajön dolgozni amúgy menjen haza fizetés nélkül...

Úgy fogd fel mint egy gépírót. Ha 20 oldalt kell legépelnie akkor is annyi pénzt kap mint ha 1 oldalt gépelne, és egyéb időben nem lenne más munkája.

Ákibard! 2009.04.24. 15:38:59

@Reggie: Ja persze, csak már azt sem támogatja senki a VDSS-en kívül....
A legutóbbi bérmegállapodást is aláírta minden szakszervezet a VDSS-en kívül... (Csak ezt nagyon kevesen tudják, mert a sajtó vasutasokat hangoztat nem vdss-t)

world2.0 2009.04.24. 15:44:42

pff. senki nem gondol arra ebben az univerzumban, hogy a VDSZSZ nem hülye kallerek gyülekezet? egy. a kallerek nem hülyék. 2. a VDSZSZ a politikai manipuláció egyik eszköze. képes olyan közhangulatot gerjeszteni a vasúton belül, hogy a tényleg hülyék azt gondolják, nekik jár 125%os béremelés, fejenként 250 ropi az állami vagyonból, és egész éves szoláriumbérlet. ezután a sajtó elkönyvewli ahogy az összes vasutas élhetőbb munkahelyet akar, szegényeknek jár aza negyed milla és milyen f*sz aki nem adja meg nekik. nem tudom feltűnt-e hogy a rendes éves sztrájk is csak az elmúlt pár évben lett rendszeres jelenség...

rp_bubu 2009.04.24. 15:58:44

@Tojglius: "a butikból is elküldik az eladókat ha nincs elég vevő... különben mindkettő csak ott fog unatkozni..."

A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.

Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.

A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.04.24. 16:04:22

Mi lenne, ha mindenki ingyen utazna? Akkor nem lenne szükség kallerra, jegyárúsa, annyi vezetőre, miegymásra. Mindent automatizálni! És a sztrájk miatt sem kellene aggódni.

Csocsika 2009.04.24. 16:13:00

@world2.0:
Kedves!
Tanárok voltak a szüleim akkor is, amikor végezték az iskolát! Tudod a pedagógusoknál kötelező 7 évenként elvégezni egy tanfolyamot, iskolát. Ezt előírják, a tandíjat fizesd te!
Én és az öcsém szinte max.pontszámmal kerültünk be a főiskolára, nyelvvizsgával a kezünkbe. Az, hogy fizetni kell az államilag támogatott diákoknak is ezek szerint neked újdonság! ... hát igen, aki nem járt ilyen helyre az nem tudhatja!
Egyébként ilyen alapon kapjanak a vasutasok családtagjai 18 éves korukig ingyenességet, a pedagógus gyerekek is addigra fejezik be jó esetben a középiskolát! Miért jár egy felnőtt embernek ingyenesség ilyen alapon???

world2.0 2009.04.24. 17:07:38

@Csocsika: tényleg újdonság, legjobb tudommásom szerint az első diploma megszerzése ingyenes, ha teljesíted a felvételi követelményeket. a szüleid iskolája ezek szerint nem központi képzés, nem az állam finanszírozza, vállalatoknak meg hát persze hogy kell fizetni. nem akartam a lelkedben maradandó károsodást okozni. felnőtt embernek addig jár ingyenesség, amíg be nem tölti a 25öt, és amíg nappali képzésben részesül. azért van így megállapítva, mert (tisztelet a kivételnek) a nappali képzésben részt vevők többsége nem önellátó, a családjával él, a szülő állja az utazási költségeit, ez alól mentesít a MÁV

Rabbeleben 2009.04.24. 17:19:08

@Ákibard!:
Az a 10 db piros Taurusz nem a világ vége.
Ki fog rajta ülni? Trakciós mv. Akkor meg rendben.
Semmi extra nem történt, eddig is jártak így be tehervonatok (Pl Audi).
Az ÖBB egy évvel ezelőtt még nagyon féltette a Taukat, most adja szívesen.
Miért? Gondolj a lovak finanszírozására, tulajdonosára.
Túl sok meg jelenleg nem tud bejönni, 0-25 ig és még néhány darab.

Rabbeleben 2009.04.24. 17:21:33

@HavocS:
Lásd feljebb!
A START a motorvonatokra honnan szed embert? A Trakciótol. Változik valamit a jelenlegi felállás? Nem.
Akkor mi a gond?
Ez nem MOSZ aktíva!

Ákibard! 2009.04.24. 17:34:21

@Rabbeleben:
Ebben igazad van, de ez még csak a jelenlegi helyzet. Aztán majd ha belendülnek... Vagy nem?

Rabbeleben 2009.04.24. 17:38:15

öööööööizéééééé....
Korán lenne még itt erről írni.
Nekem meg főleg.
Vannak szép tervek, vannak mocorgások.
Majd látjuk.

Ákibard! 2009.04.24. 18:00:17

@Rabbeleben: :-))) Kíváncsi vagyok mit hoz a jövő.

Kopi3.14 2009.04.24. 18:08:20

Mondom én, ingyen sört, meg ingyen malájkurvákat midnenkinek. Miért kell a családtagokkal is jótékonykodni? A vasutasok kapják meg, munkábajáráshoz, és ennyi. Többet nem kell adni. Különben ugyanúgy kérjük midnen magyar állampolgárnak, ahogy a 250k HUF-ot a Cargoból.

gizmoo 2009.04.24. 18:19:58

Vasutas alkalmazott: ingyen utazás
Buszos alkalmazott: ingyen utazás

---tovább---

gyógyszerész: ingyen gyógyszer
orvos: TB mentesség
pék: ingyen pékárú
kábel tv-s alkalmazott: ingyen műsorszolgáltatás
áramszolgáltató alkalmazott: ingyen áram
vízműszolgáltató alkalmazott: ingyen víz
gázszolgáltató alkalmazott: ingyen gáz
bányász: ingyen szén
hőerőmű alkalmazott: ingyen áram, távhő
etc.

Azt hiszem pontot tettem az ügy végére...:)

Vadászkés 2009.04.24. 18:46:40

Akkor szüntessék meg a külföldről hazatelepült, 65 év feletti nyugdíjasok ingyenes utazását is. Ők elég jó anyagi helyzetben vannak ahhoz, hogy legalább a nyugdíjasbérletet meg tudják venni.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.04.24. 22:20:06

@world2.0: ezt mondtam én is már egy ideje, hogy nem kéne a VDSZSZ sztrájkot úgy leírni, hogy a vasutasok nem akarnak dolgozni, mert pl. az index lenne legjobban megsértődve, ha egy kurucinfós tüntetés után leírnák azt, hogy a "a újságírók rasszista tüntetésén"...

emvé 2009.04.25. 09:03:35

@HavocS: *****

Mindig szeretjük felhozni a nyugatot ellenpéldának. Németországban, Franciaroszágban nem egy-egy napra, hanem két-három hétre áll le a vasúti forgalom. És ehhez már ennél sokkal kevesebb is elég. Jah és még valami: a sztrájk több (nem vasutas) szakszervezet részvételével zajlik.

Ott már felfogták, hogyha A szakszervezet támogatja B szakszervezetet, akkor, amikor neki ebből semmi haszna nem származik, akkor B is fogja A-t, amikor ő sztrájkol. És együtt már kétszer olyan erősek, mint külön-külön...

Aki azt írja, hogy máshol sincsenek ilyen juttatások, az egyszerűen hazudik.

A vezigen vajon miért nincs válság? A millárdos prémiumok szerintetek jogosak egy ilyen helyzetben lévő cégnél? Ez nem zavar senkit sem? Kapjanak ők is szabadjegyet, ne szolgálati autót.

zozoli10 (törölt) 2009.04.25. 18:27:01

én is használom édesanyám által az arcképes igazolványt!!!
szerintem jogosan kapják meg a családtagok is az ingyen utazást!!!

én maximálisan ki is használom!!!
hétköznap iskolába járok vele
nyáron több meg kimegyek Erdélybe és vissza. a helyegyet kell megvennem csak!
ezzel több ezer forintot spórolok meg!
szerintem hülyeség elvenni mert más cégeknél is van kedvezmény a családtagoknak is!

de ha azt vesszük akkor az is kap kedvezményt aki munkájához igénybe veszi a tömegközlekedést!!!!

vargyula 2009.04.25. 22:42:17

Lehet hogy az irgység beszél belőlem, de egyetemista ként rosszul esik néha az hogy a Szolnok-BP távot minden egyes alkalommal ki kell fizetnem ösztöndíjból míg a vasutas gyerekek ingyen feszítenek az első osztályon. Megértem én hogy járnak kedvezmények jó pár cégnél, de sztem az felháborító hogy korlátlanul utazhatnak ráadásul első osztályon és IC-n is csak pótjegyet kell váltaniuk. Ha rajtam múlna csak 90%-os kedvezmény járna minden családtagnak az is csak másodosztályra!! Ráadásul ha így 90%-os kedvezménnyel megveszi a vasutas csemete a bérletét/menetjegyét akkor azzal nyugtathatja magát hogy a maradék 10%-ból amit kifizetett a szolgáltatásért akár fizetésemelést is kapható a Mávos szülő....
Szerintem :D

Kicsi79 2009.04.26. 02:35:27

Abszolúte egyetértek vele. Nekem se fizeti a cégem a családtagjaim utazását, nem is értem, ők miért kapják ha nem ott dolgoznak. Ugyanez igaz a BKV-ra is.

emvé 2009.04.26. 12:17:31

@Kicsi79: Én is egyetértek. Annak idején az volt a duma, hogy most nem emeljük a fizut, de cserébe jár a szabadjegy a családtagoknak is. Minden vasutas kapja meg évente ennek az igazolványnak az eszmei értékét (az előző cikk szerint ez több, mint 1000000 Ft-, ami erősen túlzás, de most számoljunk ezzel. Ha jó volt ezzel az adattal gerjeszteni a népet, akkor most is jó lesz). Ez sokkal igazságosabb lenne így.

Na, ki támogatja? :)

Ákibard! 2009.04.26. 15:28:04

@emvé:
Az eszmei érték alatt mit értünk? Amit leírnak egy papírra vagy amennyit ténylegesen ér?

A papírra leírt összeg 1.5 M ft, ellenben kb 550.000.-ért bárki megveheti a GySEV és a MÁV-S vonalaira érvényes szabadjegyet. (Ugyan két külön szelvényen, de a korrekség kedvéért, mert a Vasutas arcképes mindkét szolgáltatóra érvényes)

Így inkább 550.000.-ot mondanék.

Józanész 2009.04.26. 19:13:31

Úgy gondolom, hogy a vasutas dolgozók SEMMIT ne fizessenek! ( A pék sem fizet a bezabált kiflikért!) A családtagok pedig FIZESSENEK! A MINDENKORI legnagyobb-bármilyen jogcímen nyújtott!- (pl. Országgyűlési képviselők..hiszen ők sem vasúti dolgozók!) kedvezményes utazásra legyenek jogosultak! Többre nem, de annyira mindenképp!

Józanész 2009.04.26. 19:16:59

@Kicsi79: És a céged fizeti a céged által nyújtott szolgáltatást a családtagjaidnak is? Mert ugye nem szerencsés összehasonlítani az almát a krumlival! Lehet, de értelmetlen..kiló ez is ..az is!

Józanész 2009.04.26. 19:23:50

@Kicsi79:
De tudod mit? OKÉ! Csak és Te kapj kizárólagos kedvezményt a cégedtől! A családod ne kapjon!

Csak és kizárólag a munkavégzéseddel kapcsolatban kapd ezt a kedvezményt! Semmi extra, semmi "csak azért mert annál a cégnél dolgozol"! Íg yoké! És ghazságosnak is tartom a felvetésed!

Megjegyzés: A MÁV-os, BKV-s, nem biztos, hogy utazik.. csupán jogosult belépni az összes szolgálati helyre..így a járműre is! Tehát: NEM utazik!..csak ott van a járművbön, mert jogosult ott lennei! Az pedig, hogy bármelyik munkaltató kinek ad az összes szolgálati helyre belépésre jogosító igazolványt KIZÁRÓLAG az igazolványt kiadó munkáltató hatásköre!

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.04.27. 11:47:31

Én egyetértek azzal, hogy a MÁV adjon kedvezményt a családtagoknak. De kizárólag a nyereségből! És tegyen így minden szolgáltató. Az is felháborító, hogy az áramszolgáltató által adott kedvezményeket a fogyasztókkal fizettetik meg. De ugyanez igaz a gázszolgáltatóra, vízműre stb.

Bamba Barack 2009.04.27. 16:32:47

Az ,hogy a dolgozó ingyen utazik ,jól van.de ugyan a családtagok milyen alapon utazgathatnak ingyen????

world2.0 2009.04.27. 18:50:10

jesszus.@emvé: már szóba került, de leírom mert rehehengeteg kommenttel ezelőtt: azért nem jó koncepció, mert míg az ingyen utazó családtagok bevételkiesést termelnek (nem növelik a máv költségét, csak nem fizetnek), míg a fizetésbe beépített támogatás tényleges kiadásnövekedést jelentene a MÁVnak. persze tudom, hogy csak vicc. a másik felvetésed: pont azért találták ezt ki fizetésemelés helyett, mert nem jelentett plusz kiadást a MÁVnak, míg a vasutasoknak könnyebbség. Azért könnyebbség (nem a te kedvedért, azokért, akik belémkötnének), mert általános esetben a dolgozó, a házastárs és 25 éven aluli nappalis gyermekeik egy büdzsén ostoznak, ezt a költségvetést terheli az utazási költség is. a MÁV nem tudta/nem akarta tényleges pénzzel kibővíteni ennek a költségvetésnek a kereteit, azzal vviszont hozzá tudott járulni a családok életéhez, hogy csökkentette azt a tételt amit a családok utazásra dobnának ki.
@vargyula: megveszi a gyermek apu pénzéből a mondjuk 600 ftos jegyet, ezzel eléri, hogy apunak 10 fillérrel emelkedjen a fizuja. brilliáns

John D. Rockefeller (törölt) 2009.04.28. 11:40:41

Apukám révén én is rendelkezem arcképes igazolvánnyal.
Eredetileg Győrben lakok, de amikor főiskolára jelentkeztem, akkor ez is szempont volt, hogy ingyen utazhatok Budapestre (amúgy szinte mindig pótjegyes vonattal közlekedek, szóval annyira nem is ingyen).
Én személy szerint nem szoktam olyan sok arcképessel rendelkező embert látni. Anyukám és öcsém is évente maximum egyszer használják a tömegközlekedés ezen formáját.
Lehet háborogni, de ha ezt a dolgot eltörölnék, akkor sem lenne észrevehető a bevételekben/kiadásokban.

danixxl99 2009.05.09. 13:53:59

Többen írják, hogy nem sok arcképessel utazót látnak. Akkor javaslom nekik, hogy üljenek be első osztályra! Ott a 99% azzal utazik.
Én elvenném a családtagoktól a teljes kedvezményt--tehát fizessenek teljesárút, a 20%os, 33%ost megszüntetném. A magyar igazolványosok és a 6 év alattiak is fizessenek valamit.

ellenzo0 2011.03.09. 17:42:00

abszolút nem értek 1et vele!! az senkinek nem tűnik fel,hogy miért pont most veszik észre hogy milliárdos kieséseket okoz??hova süllyed ez az ország?mi fizessük meg azt,amit úgymond ,,felsőbbrendűek" elsikkasztanak?nem egyszer hallani,hogy nem tudom hány milliárddal nem tudnak elszámolni!!!!!!igy is fizetünk mindenért,de látszata nincs! igaz,hogy drága a vonatjegy mint minden más,de mire fizetünk ennyit?utazásaim során,10ből 9szer végig vacogva ülök 4 órát,mert a fűtés érdekes,de nem működik és még sorolhatnám!!! ez az egész cécó is azért van,mert pár okos ember rájött,hogy lehet még több pénzt elvenni az emberektől!!!!undoritó ez az egész!! semmivel nem segitik ezt az országot,csak rombolják lefelé!és lehet ezekután csodálkozni,hogy miért olyan az ember amilyen!!!! ennyi a véleményem...és semmi köze a vasutinak ahhoz,hogy több munkalehetőség lenne...KIFOGÁS...SZÁNALOM!!!!!!!!!!!!

ellenzo0 2011.03.09. 17:45:14

@emvé: abszolút egyetértek!!!! könnyű olyannak határozni aki ingyen autóban utazik és még a benzint is adják hozzá!!!de sajna ez senkinek nem tűnik fel!mire jár nekik ennyi pénz,aztán meg nem tudom milyen összegekkel nem tudnak elszámolni?és ki szivja meg? a minimálbéres dolgozó...
süti beállítások módosítása