Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A VDSzSz Szolidaritás május 8-án 0 és 18 óra között tartja meg a korábban április 30-ára meghirdetett sztrájkját.

Szakszervezetünk Országos Választmánya egyrészt a ballagókra és hozzátartozóikra való tekintettel határozott így, másrészt azért, mert a kormány részéről érdemi előrelépés történt: megállapodás jött létre két speciális vasutas sztrájkkövetelésünkkel kapcsolatban.

A VDSzSz Szolidaritás és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium között létrejött megállapodásban ugyanis sikerült a sztrájkfenyegetés hatására elérnünk, hogy valamennyi vasutas – így a teherszállítással foglalkozó cargosok, a MÁV-Gépészeti ZRt, valamint a MÁV-Trakció ZRt. munkavállalói – részére is jár a menetkedvezmény a továbbiakban.

Másrészt örvendetes, hogy a kormány eltért eddigi terveitől, és már nem kíván a MÁV-Start költségtérítéséből egy fillért sem elvonni. Korábban ugyanis 50 milliárd forint megvonásáról volt szó, aminek következtében a MÁV-Start menedzsmentjének számításai szerint a személyszállító vonatok száma a felére csökkent volna. Nem kétséges: mindez a vasutas munkahelyek ezreinek megszűnéséhez vezetett volna.

A kormány megszorító programjában azonban számos olyan elem van, ami minden magyar munkavállaló – így a vasutasok – megélhetését húsbavágóan érinti. Mindezek visszavonását továbbra is követeljük a május 8-ára áthelyezett sztrájkunkban.

Ugyancsak a megszorítások ellen tiltakozik a VDSzSz Szolidaritás a LIGA Szakszervezetek által május elsejére meghirdetett demonstráción is.

Címkék: máv közlemény vonat sztrájk vasút információ vdszsz mavfigyelo


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr121091734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2009.04.28. 16:30:37

A saját szövegüket vajon mennyire gondolja komolyan a VDSZSZ? :) Mert úgy tűnik, hogy nem nagyon értették meg a társadalom üzenetét a számukra a sztrájkkal kapcsolatban.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 17:25:03

Ez egy tendenciózus faszság.

Amikor a tüntetések voltak, akkor attól volt hangos a sajtó, hogy hány milliárdba kerül a rendőri biztosítás.

A népszavazásnál meg hogy hány milliárdba megrendezni.

Nem EZ a lényeg.

Minden nap valami. Ha nem érettségi akkor a Föld napja, a bivalybasznádi hegyivadász csoport összejövetele vagy valami más.

A sztrájkolóknak nem kell, nem szokás és nem is lehetséges tekintettel lenniük minderre.

Aki el akar jutni valahova az válasszon alternatívát: busz, ismerős autója, taxi, bicaj, gyaloglás.

Igen, kellemetlen. Nem kell szeretni.

De nem tudom, hogy honnan jön az az attitűd, hogy "ezek hogy merészelnek sztrájkolni?!".


(Zárójelben, hiszen ez máv topic, de a pedagógusoknak lett volna oka sztrájkolni bőven az utóbbi két-három évben, még azt is meg tudom érteni, ha az érettségi közben sztrájkolnak.)

W.O.T.A.N. 2009.04.28. 18:21:49

Lehet, hogy ha a vasutasok tudnák, mi az az érettségi, akkor nem sztrájkolnának...

Big-B 2009.04.28. 18:22:58

Tényleg. Ha a MÁV helyett ott az autó, bicaj és a busz... akkor mi a fenének tartjuk fenn ezt a pénzfaló MÁV-ot? Elvégre van más alternatíva.

s.p. 2009.04.28. 18:24:17

Ha a kedvezmények megmaradnak, nem rúgnak ki embereket a válság ellenére sem, miért sztrájkolnak mégis? Mert joguk van hozzá? Én nem ismerem a követeléseiket, de mi van még? Még mindig a 250ezerről van szó?

s.p. 2009.04.28. 18:27:28

@br: "Aki el akar jutni valahova az válasszon alternatívát: busz, ismerős autója, taxi, bicaj, gyaloglás."

Ezek az alternatívák adottak egész évben! Szerintem szüntessük meg a veszteséges közlekedési cégeket, hiszen, ha úgyis autóba ülök, akkor nem kell vonat meg busz... Kicsit gondolkozz!

nbalintn 2009.04.28. 18:35:33

Hát, például a mi iskolánkban pont ezen a napon van a ballagás...

Meiklokje 2009.04.28. 18:38:58

sztem nem sokan tudnak ünneplőben bicajjal érettségire menni.....

Big-B 2009.04.28. 18:38:59

A felsorolat helyettesítő alternatívák alapján a MÁV-ra akkora szükségem van, mint egy újabb segglyukra a könyökömön.

trainz 2009.04.28. 18:43:40

Én meg a miniszter helyében május 11.én bejelenteném ,hogy azonnali hatállyal,vagy hó végén kirúgok 5000 dolgozót...... az egész holdingtól

6 végzik 2-3 ember munkáját.
Fizetésből meg Meráfit , köfit minden fos mellék,és nem mellék vonalra
.

falatkenyér 2009.04.28. 18:43:56

Nem lehetne elcserélni ezt a gaskót a tóásóra? Az a tóásó legalább meghúzza magát ellenben a nagypofájú gaskó pitytivel!

falatkenyér 2009.04.28. 18:47:38

Gaskó ! Mexikóban kellene már lenned a sertéstelepen!

nadivereb 2009.04.28. 18:54:25

Május nyolcadikán sztrájkkal egybekötött tüntetéssel egybekötött matyóbaba-vásárt szervezek a Rákóczi út teljes hosszában, hogy tiltakozzunk a globalizáció, a prostitúció, a gravitáció, a levitáció, a gazdasági válság, a klímaváltozás, a citromhéj (utáljuk a citromhéjat) és Overdose lerepülő patkója ellen. Aki magyar, velünk tart.

akrosztikon 2009.04.28. 18:56:18

@Big-B: Ezek nem alternatívák. A gyaloglás vagy biciklizés kis távolságon működik, de 10 km felett már elég kimerítő és időigényes lenne biciklizni vagy gyalogolni. A taxi irreálisan drága. Az ismerős autója életszerűtlen, a busz pedig egyrészt nem fedi le ugyanazt az útvonalat, másrészt sokkal kisebb a kapacitása.

A vasúti közlekedés a legideálisabb távolsági közlekedési forma. A MÁV szar, a szolgáltatással rengeteg probléma van, de ha egyáltalán nincs szolgáltatás, az még rosszabb.

Vasútra szükség van. Ez az egyetlen oka, hogy a vasútasok egyáltalán sztrájkolhatnak. Ha senkit nem érintene érzékenyen, hogy nincs vasúti közlekedés, akkor a sztrájk potenciálja a nullára csökkene.

cambridge.on 2009.04.28. 19:02:43

Hát nekem nagy "szerencsém" van ,anno a taxis blokád idején Győrig sikerült eljutni ,Miskolc helyett.Szerencsére akkor a vasutasok nem sztrájkoltak.Most hónapokkal ezelőtt megvettem a repülőjegyem 8.-ára.Örültem a közalkalmazotti sztrájk nem érinti a közlekedést!
A postás ,rendőr, vasutas sorrend a melléknév fokozására elavult,gaskó sokat tett azért ,hogy élre törjenek.
Természetesen egyetértek a sztrájk követeléseivel,pl hatékonyabb munkavégzés ,tisztább vonatok ,pontosan betartott menetrend,10% béremelés.Azoknak akik végrehajtják azelőbbi követeléseket ,a többit pedig elbocsátani a szakszervezet javaslatára!
Milyen igaz más lehetőség is van az utazásra,ezt figyelembe kell venni a vasutasoknak is.Mindenki aki teheti ,mással utazzon ,a vasutasok akik kedvzménnyel utazhatnak,több hely közül válogathatnak.Ezek után ne csodálkozzanak ,ha egyedül maradnak a vonatokon.Így lehet harcolni a (munka?)hely megőrzésért!

dede01 2009.04.28. 19:13:01

akrosztikonnál a pont

Önjáró Talajgyalu 2009.04.28. 19:13:44

@falatkenyér: Egyetertek. Es zarjunk melle par madarat is, biztos ami biztos.

Hithű ateista 2009.04.28. 19:14:13

Elegem van már abból, hogy a MÁV kénye-kedvére tol ki az országgal, mert kihasználják, hogy sok embernek ez az egyik legfontosabb közlekedési alternatívája. Persze, szívjon mindenki, amíg helyreáll (helyreáll majd???) az ország, csak őket hagyják ki belőle!
Komolyan, azt kéne mondani a VDSZSZ-nek, figyi, 50% leépítés, ti döntitek el, ki megy. Ennyi.
Asszem a fejükhöz kapnának.

oolajtoo 2009.04.28. 19:14:36

Egy közszolgáltatásban NEM LEHET SZTRÁJK a *szomba már!

Mi lenne, ha ugyanígy a villany,víz,gázszolgáltatásban karácsonykor valaki aztgondolná, hogy a szakszervezetnek joga van ... ?????

Gaskót elöbb utóbb felhúzzák valamelyik útszéli fára. Ebből baromira elég volt már!

oolajtoo 2009.04.28. 19:18:09

www.hirszerzo.hu/cikk.mibol_telt_gaskonak_tobbmillios_egri_borospincere.106439.html

"askó István vádaskodónak és felelőtlennek ítélte azt a kijelentést, hogy politikai megrendelésre kapott pénzből vásárolta volna az ingatlant. A DH-nak szerinte az volt a célja, hogy gyűlöletet keltsen ellene, illetve a vasutasok sztrájkja ellen."


Gaskó saját maga kelti a gyűlöletet maga ellen !

Hithű ateista 2009.04.28. 19:18:59

Ja, és ha erre válaszul sztrájkolnának, már meg is lenne, kinek kell mennie.

cambridge.on 2009.04.28. 19:25:56

Elfelejtettem hozzátenni a célom most is Miskolc.Busz nincs,hétköznap ismerős dolgozik, meglepő?Biciklivel nehéz csomagot szállítani,(esküvőre megyek)taxi mennyi lehet mostanában 50000-ből kifutja?Marad az autóbérlés,de nem adhatom la Miskolcon ,vissza kell vinnem Pestre, ugyanott vagyok ahol a part szakad. Javaslat?
gaskó vigye azta 10 embert aki még hisz neki, és csináljon magának vasutat!Ott sztrájkolhat kedvére . A terepasztalon,az való neki.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.28. 19:29:13

Majd bebiciklizem Pestre a német érettségimre öltönyben:D

SLacc 2009.04.28. 19:29:57

ÉLJEN!
Tök jó, hogy az állam tartja fenn a vasutat versenyképtelensége ellenére. Így én fizetem a havi 1-2 ezret rá. Ha 5 Ft/hó lenne is sok lenne. Ja, anyátok.

SLacc 2009.04.28. 19:31:06

Mellé egy sztrájk.
Duplapluszanyátok.

janikahhh (törölt) 2009.04.28. 19:33:14

Ez a kotonszökevény Gazsi is csak a lakosság szivatását tudja elképzelni...csak hát ugye nincs, aki támogassa szegényt, szerintem 1-2 dühös(nem)utazónak volna pár ötlete, ha a kezükbe kerülne...

alturl.com/fwvr

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 19:34:54

@oolajtoo: Miért ne lehetne?

Nem csak lehet, lesz is.

Merhogy kényelmetlenül érint? Éljél pár hónapig Franciaországban, majd tanulsz sztrájkkultúrát.

Nem feltétlenül ellened sztrájkolnak, hanem jóesetben érted is.

A szar vasút legfontosabb oka az, hogy évek óta egy korrupciótól átitatott csődhalmaz az egész.

Ha van összefogás a vasutasok körében, akkor egyrészt jobb munkafeltételekkel végeznek majd színvonalasabb munkát, másrészt a korrupciót is nehezebb áttolni, ha esetleg sztrájkra kerülne a sor miatta.

Szóval, tessék csak anyázni a vasutasokat, de amikor legközelebb lesz egy hülye MÁV vezetői döntés vagy kormányzati ukáz, a vasutas nem fogja felvállalni azt, hogy a sztrájkkal védi meg a saját és közvetetten az utas érdekeit, ehelyett legyint és a helyzet lassan de biztosan egyre szarabb lesz.

(Komolyan mondom, ez a sztrájkellenesség az egyik legrosszabb kádári vonás ebben az országban...)

((disclaimer: a vasúthoz csak nemzetközi utasként van közöm))

Dr Kangörény 2009.04.28. 19:34:56

Istenem , ilyen hírek hallatán jut eszembe, hogy talán hagyni kéne az egész kibaszott országot csődbe menni. Akkor talán az agyatlan vasutasok is rájönnének arra, miből éltek mostanáig, ki tartotta el őket.

Semmi szükség a vasútra, a busz gyorsabb, rugalmasabb, olcsóbb.
Bajnai megy egy igazi fasz, hogy nem vonja el az 50 milliárdot a vasúttól.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.28. 19:37:17

Nincs itt szó másról, csak arról, hogy Gaskó bebukta ezt a sztrájkot.

Nem támogatta senki, és ciki lett volna, ha zavartalan a vonatközlekedés szinte az egész országban. Ezért tette át arra a napra, amikor általános sztrájk lesz, tehát sok szakszervezet sztrájkol majd egyszerre. Hozzájuk nyalta be magát, hogy érezhető legyen a sztrájk.

Szerintem ez nagyon ciki:)

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 19:42:06

@BKV figyelő: Nyilván csak a példa kedvéért írtam, nem feltétlenül az érettségizőkre vonatkoztatva.

Mindenki meg tudja oldani, ha akarja egyébként.

Nehezen tudom elképzelni, hogy ne lenne vagy busz, vagy a családban autó, vagy egy ismerősnek autó, vagy egy osztálytárs szüleinek autó, stb.

Mert ugye hatalmas tragédia, ha mondjuk egy napig nem jár a vonat, az persze klassz ha a maradék 364 napján az évnek meg pocsék a színvonal.

Kelenfke 2009.04.28. 19:43:29

@br: Milyen igazad van - tényleg tanulhatnánk sztrájkkúltúrát a franciáktól! De sztem először a TGV-t "tanuljuk" meg, aztán lehet szó a sztrájkról is! :)

SLacc 2009.04.28. 19:44:42

Svájcban kifizetem a pézt, sokat, de nincs pardon. Ott visznek. És nekem jó. Itt kifizetem, és VISZNEK? és nekem ez nem beszámítható.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 19:44:51

@BKV figyelő: Ja, a Gaskó valóban ciki emberileg, én sem bírom az arcát, de ezt ne keverjük már össze a sztrájkkal magával...

Mondjuk nem igazán tudom elítélni a vasutasokat azért, ha összehangolják a sztrájkot, hogy nagyobbat szóljon, elvégre ez érdekükben áll :)

uzsidoboz vigyáztam 2009.04.28. 19:46:33

@BKV figyelő: Mennyi is az Érdről főnök? 40km? 50? Mi az neked. De komolyan, én naponta tekerek 44-et munkába. Jó, ünneplőben gázos, de ha lassan mész meg sem izzadsz. Kb. 2,5 órával előbb indulsz és közben arra gondolsz, hogy Gaskó bekaphatja, nem tudott megszopatni. Aztán elmondhatod majd, hogy "annak idején nagyapátok kerékpárral ment be érettségizni". Jó érzés lenne, nem?

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 19:46:33

@Kelenfke: Az építkezést általában nem a tetőszerkezettel kezdik.

akrosztikon 2009.04.28. 19:52:41

@br: Hibásnak tartom azt a felvetést, hogy egy adott csoport egyéni érdeke egyben az egész társadalom érdeke is lenne.

A vasutasok azért sztrájkolnak, mert magasabb fizetést akarnak, nem akarnak elbocsájtásokat stb. A vasutasok csak az őket károsan érintő politikai döntések esetén állnak le a munkával. Amennyiben pl. jelentősen csökkentenék a kórházak állami támogatását, viszont a vasutasok fizetésemelést kapnának, nem lenne Máv-sztrájk.

Az utazók érdeke, hogy legyen vasúti közlekedés, és lehetőleg minél színvonalasabb legyen (rövidebb menetidők, jobb vonatok, udvariasabb személyzet stb.)

Jelen esetben engem mint egyszeri utast károsan érint, hogy nem lesz vasúti közlekedés. Lehetek szolidáris a vasúti dolgozókkal, de az érdekeink valójában nem egyeznek, mivel semmilyen garancia nincs arra, hogy magasabb fizetés vagy egyéb előnyök esetén javulna a közlekedés színvonala.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.28. 19:54:38

@Kangörény_: A busz gyorsabb?

Na ne nevettess. A vonat a Nyugatiból 5 perc alatt Rákospalota-Újpesten van. Ennyi idő alatt csúcsforgalomban busszal örülhetsz, ha az Árpád-hídig eljutsz...

akrosztikon 2009.04.28. 19:56:46

@uzsidoboz vigyáztam: Mekkora ötlet barátom! Igaz, hogy én szerdán éjfélre szoktam hazaérni és csütörtökön így is fél hatkor kell kelnem, hogy beérjek 8-ra az egyetemre, 2 és fél óra, igazán semmiség.

Felkelek majd háromkor, aztán lenyomom azt a 35km-t, utána meg este haza.

Mekkora ötlet!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.04.28. 20:01:48

En a VDSzSz helyeben bevallaltam volna mind a ket sztrajkot.

Igy csak a szajukbol csinalnak segget.

Utalom a sztrajkot, kedves Gasko Istvantol sugarban hanyok.
De az a maganvelemenyem, hogyha csinal(unk)nak valamit akkor azt vagy 100% odaadassal vagy sehogy se.

Nekem ez amolyan megfutamodasnak tunik.
Kezd kifulladni a sztrajk lelkesedes a VDSzSzben.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 20:02:29

@akrosztikon: Nem is mondtam hogy 1:1-ben egyezik, csak az hogy vannak közvetetten az utasnak is pozitív dolgok abban, ha a vasutas sztrájkol.

Mert ugye a magasabb fizetés mellett ott a szárnyvonalak bevárása, ami a vasutasnak munkahely a kis falunak meg élet, ott a vadprivatizáció ami a vasutasnak milliárdos forráskivonás, az adófizetőtől meg lopás.

Az nagyon demagóg lenne, ha a kórházaktól a vasutasokhoz irányítanák át az összegeket azzal a felkiáltással, hogy na akkor ne sztrájkoljatok.

Kerül a vasutas is kórházba, úgyhogy nem biztos hogy ennek annyira örülnének.

Az utasok érdeke a minél olcsóbb, pontosabb, jobb, szebb vasúti közlekedés. Minél többet fizet az állam annál jobb.

Az állampolgárok érdeke már más, hiszen az állampolgárok adója fizeti az egészet, ott már előkerülnek az olyan szavak mint hatékonyság, társadalmi cél, hosszútávú érdek, koncepció, nemzetstratégia stb.

Az lehet, hogy negatívan érint, hogy nem lesz 1 napig rendes vasúti közlekedés. Ha valakit hibáztatni akarsz akkor ott a MÁV vezetése - ők felelősek a MÁV működéséért ugyanis és ott a kormány akik közvetlenül osztogatják az ukázokat MÁV ügyben.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 20:04:50

@akrosztikon: Én napi 26 órát dolgozok, két órával lefekvés előtt már elindulok a munkába és egy cipősdobozban élek.

Munkába menet és jövet megmászom a hegyet és fizetek a lehetőségért, hogy dolgozhassak.

(Monty Python után szabadon...)

akrosztikon 2009.04.28. 20:13:31

@br: Egyszerű a kérdés: Naponta utazol vonattal vagy nem?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.28. 20:14:18

@uzsidoboz vigyáztam:

Én is bejárok Pestre, ha olyan kedvem van. De érettségi napján nem fogok azzal menni. Inkább bent alszok Pesten, az a biztos, bár minden sztrájk alkalmával jártak felénk a vonatok.

@Kangörény_:

Érd-Bp vonattal 15 perc, busszal 45-50 :)

titantoma 2009.04.28. 20:14:39

Nem sírnék a vasutasok helyében, mégis mi a f*szt akarnak ekkora válságban? Lassan 10% a munkanélküliség. Nemhogy örülnének, hogy van munkájuk. Persze kirúgni nem lehet a majmot, mert jogai vannak (meg kötelezettségei, ehhe...), pedig szerintem most lenne pár ember, aki elvállalná a munkát.

De nem baj, sztrájkoljatok, csak ne sírjon a pofátok, hogy mindenki kurvaanyázik titeket. El kéne adni felületek a MÁV-ot a picsába, valami értelmes embernek, aztán rúgja ki a faszba ezt a sok parasztot, hogy legyen valami normális a MÁV helyett.

Ebben a válságban kurvára semmi (erkölcsi) jogotok sztrájkolni!

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 20:15:54

@akrosztikon: Változó, átlagban kb. hetente.

(A múltkori vasutassztrájk alkalmával bizony kurva kényelmetlen volt átrendezni a dolgokat, de meg lehet oldani mindent csak akarni kell...)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.28. 20:18:36

@br:

Az első 2 sztrájk is nagyot szólt, mert akkor még volt értelme, támogatták az utasok.

Most azért nem szól nagyot, mert Gaskónak már nincs hitele, mindenki elítéli a sztrájkot, még a VDSzSz tagok egy része is.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 20:18:53

@titantoma: Nem tudom miért csodálkoznak itt egyesek, hogy ha egy jóesetben 10% társadalmi támogatottsággal és a "válság" kialakulásában vastagon érintett kormány akar közalkalmazottakat szopatni, az nem hurrázva fogadja az ötletet.

akrosztikon 2009.04.28. 20:19:39

@br: Természetesen én is megoldom a dolgokat és bejutok Pestre, ha muszáj, de ettől még nem támogatom a sztrájkot.

Ha levágnák a fél lábamat, akkor is élném az életemet, de attól még nem örülnék a dolognak. Az ember sokmindenhez alkalmazkodik, mert tudja, hogy mást úgysem tehet, de ettől még nem kell örülni a megváltozott körülményeknek.

Amadeo 2009.04.28. 20:20:31

@Gery Greyhound >: Csak a pontosság kedvéért. A vonat nem 5, hanem 12-14 perc alatt van Rákospalota-Újpesten.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 20:21:09

@BKV figyelő: Szerintem van értelme, nekem inkább Gaskó politikai felhangjai nem tetszenek.

titantoma 2009.04.28. 20:21:26

és mennyi nyugdíjat is fognak kapni ezek?

vvv999 2009.04.28. 20:23:39

De miért nem lehet minden támogatást megvonni ettől a korrupt szocialista nagyvállalat MÁV-tól, aztán hagyni bedőlni a büdös francba? Aztán majd ha már vége, akkor egy euróért adjuk el a Ross Brawn-nak. Akkor még talán lesz egyszer normális vasúti közlekedés is nálunk...

uzsidoboz vigyáztam 2009.04.28. 20:24:48

@akrosztikon: te már így is elmondhatod hogy fasza gyerek vagy, neked nem kell.
@br: :))))))

nyu 2009.04.28. 20:27:11

En csak azt nem ertem, hogy mindig unnepnapkor vagy egyeb jelentos datumkor akar kib@szni a neppel a Gasko, amikor a legjobban faj a vasutat *kenyszerusegbol* hasznaloknak.

Ennyi erovel mi is felhuzhattuk volna Nagypenteken ot az elso fara, legalabb aterezte volna az unnep sulyat.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 20:28:48

@akrosztikon: Nem igazán tudom értelmezni azt a helyzetet, hogy mikor "nem jogos" egy sztrájk.

Nehezen tudom elképzelni, hogy extrém példákat leszámítva mikor lenne gond egy sztrájk. Kellemetlenséget okozhat, gondot nem.

Abból kiindulva, hogy egy munkavállalónak joga van sztrájkolni és a munkavállaló majd eldönti, hogy milyen esetben sztrájkol nem is igazán érzem, hogy nekem mint utas vagy állampolgár erkölcsi alapom lenne egy sztrájk elítélésére.

titantoma 2009.04.28. 20:34:36

br, te valami MÁV-os bérenc vagy, vagy tán maga Gaskó?

akrosztikon 2009.04.28. 20:42:38

@br: Engem nem érdekel a sztrájk jogossága, mert én az egyszeri utas mintaképe vagyok.

Mivel engem hátrányosan érint, és később sem tartom valószínűnek, hogy hasznom lesz belőle, ezért nem támogatom. Ennyi.

Lehet politizálni, de az emberek túlnyomó többsége számára a saját érdekei a legfontosabbak, és ezek határozzák meg az álláspontját.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 20:46:06

@titantoma: Mondtam már, hogy semmi közöm a mávhoz, ennyire fáj ha valaki más véleményen van mint a csordahördülés?

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 20:46:45

@akrosztikon: Van egy bazinagy szakadék a "nem támogatom" és a kurvaanyázás között :)

epres négercsók 2009.04.28. 20:51:30

1. Egyrészt. A mávot nagyon sokan nem jókedvünkből használjuk. Hanem, mert például amikor az ember eljut addig, hogy utazzon, a volán-járatok már nem indulnak. Vagy mert például vannak, akiknek az egészségi állapota nem engedi meg, hogy hosszú távra buszozzanak (és itt most nem az "utazási hányingerre" gondolok - akit érint, tudja, miről beszélek).
Ja, hogy 250 km-t akkor mivel tegyek meg? Hívjam fel a rokont a kocsival? Oda-vissza tízezer forintért + időveszteség? Netalán vékony nő létemre intsek le az autópálya szélén valami kocsit? Vagy mondjuk biciklizzek le? Egyik jobb ötlet, mint a másik! Idióták.

2. A szabadnapomat már lemondtam, a jegyemet már csak péntekre tudtam megvenni. Ja, és az én testvérem is ballag. Persze hogy lemaradok róla.

3. Ha ennek a pöcsnek a máv vezetőségével és a politikusokkal van baja, szúrja ki a kocsijaik kerekét, álljanak keresztbe a székház előtt, de NE AZ UTASOKKAL B***ANAK KI, KÖNYÖRGÖM!!! Hova vezet ez?!

4. Gaskót a Holdra kilőni, Vdszsz irodáját lerombolni, helyét sóval behinteni.

akrosztikon 2009.04.28. 20:52:26

@br: Az már csak személyiség és pillanatnyi hangulat kérdése. Ha éppen feszült vagyok valami miatt és a vonat késik fél órát/nincs utastájékoztatás/stb, akkor valószínűleg én is elmormogok egy csendes "basznátok meg a kurva anyátok" vagy esetleg lökdösődöm a peronőrökkel vagy ha már egészen feszült vagyok és éppen van nálam egy baseballütő, akkor szétverem a vonatot stb. De ez már a mentalitástól függ. A lényeg az, hogy az utasnak semmi előnye nem származik a sztrájkból.

akrosztikon 2009.04.28. 20:55:37

@epres négercsók: Amikor sztrájkolnak, akkor nem az utasokkal akarnak kibaszni, hanem egyszerűen számukra ez a leghatásosabb érdekérvényesítési mód.

Az utasokkal akkor basznak ki, mikor dolgoznak:)

Rob67 2009.04.28. 20:56:30

@br:
Barátom, amíg az én adómból - és ez nagyon nem kevés - sztrájkkal basszák el a napot, addig takarodjanak a picsába. A versenyszférában ahol dolgozom, a munkáért fizetnek, nem a lázongásért.
Persze lehet sztrájkolni, simán. Mondjuk munkabér nélkül, vagy a szabadság terhére, mert hiszen az el nem végzett munkáért fizetség nem jár.
De ahogyan Te mondod:
Nem kell, nem szokás és nem is lehetséges tekintettel lenni mindenre.
Aki pénzt akar keresni az válasszon alternatívát.
Szavaidat ellened fordítva imígyen érvényes ez a vasútra is.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 20:56:31

@akrosztikon: Szerintem bőven van különbség, ha valakinél ez hangulat kérdése ami lökdösődésig megy el, az már eléggé szalonképtelen...

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 21:07:03

@Rob67: Igen, ez a sztenderd kádári válasz, hogy "minek csinál x-et, pfeee dolgozna inkább".

Ugye a sztrájk alapvetően egy munkajogi vita: arról szól, hogy dolgozna a munkavállaló szívesen, de csak akkor ha ez meg az követelése teljesül.

A versenyszférában két cég is szokott tárgyalni a másikkal, hogy egy adott feladatot milyen feltételekkel teljesít egy cég.

Egyébként teljes bérezést tuti nem kapnak, nem véletlenül van sztrájkalap azokra a napokra amikor a vasutasok sztrájkolnak.

titantoma 2009.04.28. 21:33:21

Jól mondod br, tárgyalni szoktak. Viszont ha nem tudnak megegyezni, keresnek egy másik céget.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.04.28. 21:39:34

@titantoma: Ezért tömörülnek a munkavállalók szakszervezetbe, hogy együttesen képviseljék az érdekeiket.

Ugyanis a MÁV éppúgy nem tud meglenni a vasutasok nélkül, mint a vasutasok a MÁV nélkül.

titantoma 2009.04.28. 21:50:02

Jól van, látom mindenre van válaszod (a most következő kérdésre is), de azért megkérdem:
Miért kell (még ha így a "leghatékonyabb" is) pl. ballagáskor, érettségikor sztrájkolni (és tudom, máshogy is lehet közlekedni), amikor bizony lehetne jövő hét kedden, amikor ugyanúgy beszopja a sok adófizető aki munkába jár (vagy csak szimplán hülye, hogy vonatra akar szállni), de mondjuk nem baszunk ki azokkal, akik mondjuk nem tehetnek még semmiről, mert legfeljebb csak 18 évesek?

budaf(u)ck 2009.04.28. 21:50:41

Gaskót miniszternek!!:)

titantoma 2009.04.28. 21:51:20

Bár ez hülyeség, mindenki egyenlő, szopjon is egyenlően.

Parajka 2009.04.28. 21:51:48

Üdv.

A világ összes fejlett országában nagy hangsúlyt fektetnek a vasúti közlekedés fejlesztésére.
Arrafelé senkinek sem derogál a luxusautót reggelente a garázsban hagyni és kisétálni az állomásra. Igaz, hogy ott meg is fizetik, el is várják a pontosságot, a kényelmet és a tisztaságot.

Az is bizonyított tény, hogy a vasút a teherszállításban is gazdaságosabb és tisztább (főleg a villamosított vasút), mint közúton fuvarozni.

Szerintem nekünk sem lezüllesztenünk kellene a vasutat, ilyen-olyan politikai (gazdasági) érdekekből. BKV detto.

s.p. 2009.04.29. 07:32:36

@Gery Greyhound >: És a Nyugatból mennyi idő alatt érsz a Gellért térre vonattal? :) Szóval nem is olyan gyors az a vonat... Bocs, nem lehetett kihagyni! :)

Pantográf 2009.04.29. 14:10:18

Az elmúlt sztájkokban,a vasutasok kb:1-2%-a vett részt,tehát közel sem az összes "buzi vasutas"!A többi melós aki éjszakára,hajnalra beállt trógerolni,végezte a kiszabott munkáját.Gaskó az alapvető sztrájkjogot alázta meg a hozzáállásával,így egy jóidőre ugrott,bármilyen szakszervezet országos elfogadottsága!Az a maroknyi elvakult VDSZSZ-es,fizetni fog ezért.

lurkó 2009.04.29. 20:42:50

@Pantográf: Menyit is fogunk fizetni?

Kopi3.14 2009.04.29. 20:48:46

br: azért nálunknál fejlettebb kultúrájú országokban, lásd csóró balfasz németeket- a sztrájk olyan, meghirdetik előre, ettől eddig lesz, és ilyenkor van normális szolgáltatás mellé, tájékoztatnak mi megy, mi nem megy, az állomáson plusz információs plutot állítanak fel, stb. És a megállapodásnak megfelelő időben abbahagyják. Gördülő sztrájk, elégséges szolgáltatás nélkül, röhögés, hogy a sztrájk elérte célját, teljes a káosz, nem tudjuk mennyi vonat közlekedik, stb. nem létezik. A másik, hogy németeknél most válság van, vagy mifene, munkahelyek szűnnek meg, máshol csak a Kurzarbeit menti meg a munkavállalókat, és ilyenkor valamicske ésszel bíró vezető nem is kezd sztrájkba, plusz pénzekért, hanem minimalizálni akarja a kirúgottak számát, pl. Felelősen gondolkodó szakszervezeti vezető a felelős cégvezetésért sztrájkolna, nem még plusz juttatásokért, meg a juttatások egy részének elnemvételéért.
süti beállítások módosítása