Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Egy nappal a sztrájk előtt


A MÁV ma már elfogadhatatlannak tartja saját, tegnapi javaslatát a még elégséges szolgáltatásról: miattuk nincs megállapodás - 2009. május 7.

Saját, tegnapi javaslatát nem fogadta el a MÁV vezetése a még elégséges szolgáltatások tárgyalásának mai fordulóján. Május 6-án ugyanis 466 vonat közlekedtetését tartalmazó megállapodás-tervezetet adott át a munkáltató részünkre, amit május 7-én szakszervezetünk aláírt volna. De nem lehetett.

Ebből egyértelműen látszik, hogy a MÁV a káosz létrehozásában érdekelt: még elégséges szolgáltatásról szóló megállapodás híján ugyanis az országban teljesen kiszámíthatatlan lesz a vonatok indulása, ha el is indul egy-egy vonat, nem tudni, meddig közlekedik.

(VDSzSz információ)

 


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr491108602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.05.07. 19:14:29

Szerintem az egészért csak a VDSZSZ okolható. Ideje lenne befejezni a sztrájkok szervezését, máris nem lenne gond az elégséges szolgáltatásra.
Egy pillanatig nem csodálkozom azon, hogy egy ilyen szemét bandával nem egyezkednek...

Kopi3.14 2009.05.07. 19:33:26

Talán elgondolkodhatnának gaskóék, hogy a sztárjk csak akkor törvényes, ha az elégséges szolgáltatásról van megállapodás...

kenshikun 2009.05.07. 20:05:29

Ki is mondta nemrég a napkeltében, hogy reméli leáll teljes magyarország?

plutó111 2009.05.07. 20:11:14

Hú de gusztustalanok ezek a vdszsz-es szarháziak. Valaki csapja már pofán ezeket a kiskirályokat.

szecsuanisincsiszolo 2009.05.07. 21:04:01

szuper... Holnapig már ugysem fog semmi se változni. Vettem vonatjegyet a Keletitől Szentmártonkátáig oda vissza, gondoltam, hogy jó, ha holnap nem, 30 napig még úgyis felhasználhatom, erre meg mi van a jegyen? 3 napig érvényes csak. Hétvégén nem valószínű, hogy utazom.
Az információn azt mondták, hogy mennyek kocsival, az a tuti.

Ákibard! 2009.05.07. 21:13:30

@szecsuanisincsiszolo:
"ha holnap nem, 30 napig még úgyis felhasználhatom, erre meg mi van a jegyen? 3 napig érvényes csak"

Amióta az eszemet tudom 100 km alatt keletbélyegzés +3 nap a menettérti érvényessége...
100km felett 30 nap. Szmkáta 100-on belül van bőven.

Adani 2009.05.07. 21:20:11

Valahogy tényleg ki kéne bmár baszni ezzel a Gaskó féle VDSS-el, holnap állásinterjúra kellett volna menjek Bp-re, a sztrájk miatt át kellett raknom, csak remélni tudom, h nem fognak neheztelni rám emiatt. Most mondhatnátok ,h mentem volna busszal. Egyrészt busz olyan korán nem megy, h délelőtt felérjek vele ( az Inster EN-t néztem ki ami 9-re fentvan) másrészt Békés megyében a Volán is sztrájkol. Avagy menjek kocsival. Köszi, de autóm sincsen a családira meg szükség van, mert a családban szerencsére még mindenkinek van munkája és nekik is oda kell érni valamivel.

Szaki Danee 2009.05.07. 21:20:19

Azt a jegyet visszaválthatod a sztrájk után kezelési költség nélkül. Az egyszerűség kedvéért azzal "fizess" a következő utazásod alkalmával.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.05.07. 21:29:14

@szecsuanisincsiszolo: hívd fel reggel indulás előtt egy órával Nagykátát a 440-445 -ön, ők megmondják mi a stájsz. Ha Rákoshegy nem sztrájkol, akkor már nyert ügy, onnan 98-assal Köki, onnan meg metróval akárhova. Rákosról ugyanez 68-assal.

Kivlov 2009.05.07. 21:45:50

Ez a tetű, pénznyelő MÁV-ot rég el kellett volna adni. Csak vinné valaki, akár ingyen is, azzal is nyernénk évente pár 10 milliárdot. Na, akkor sztrájkol6na a majom gaskója. Másnap már lapáton lenne valószínűleg.

Ákibard! 2009.05.07. 22:14:45

@Kivlov:
Szerinted kinek kellene úgy a személyszállítás, hogy az állam alig térít valamit hozzá?
A kedvezményes jegyek után alig fizet meg valamit, hiába adtak el 10 millió 90%-ost kifizetnek belőle 2 miolliót. Hasraütés számok de érthető... Ezt magáncég nem vállalja be, hogy az államnak ingyen meg ajándékedvezménnyel fuvarozza az utasokat.

Kivlov 2009.05.07. 22:16:55

@Ákibard!: Ingyen??? lószart! "nincs ingyen ebéd!" csak itt még mindig nem halt ki az a nemzedék, akik azt hiszik, hogy ez + az nekik jár.
De igaz, hogy épeszű befektetőnek nem kellene a MÁV. De van rengeteg idióta ebben az országban/ezen a világon, keresni kéne egyet. ;)

petya.bacsi 2009.05.07. 22:29:15

Hiteles hírforrás, ahonnan az idézetet átvetted... :)

Mindenki azt ír a honlapjára, amit akar :D

petya.bacsi 2009.05.07. 22:34:09

@Kivlov: hulladéknak eladva is folyna be egy kis pénz... ha meg eladnák - nem hulladéknak -, akkor bizony nagyon sok vasutasnak lenne rossz.

Vajon miért nincs magáncégeknél szakszervezet? Mert a gondolat miatt is repül a munkavállaló, nem tetszik, "el lehet menni" - hogy idézzek is.
Csak egynéhány állami cégnél engedélyezett az asztalcsapkodás, és az, hogy fordítva ülnek a lovon.

A sztrájkjog egy jó dolog, egy eszköz a munkavállaló kezében, amivel olykor - komoly ügyeknél - élni élni és nem visszaélni kell. A MÁV-nál ezt már lealacsonyították, komolytalan lett kérem szépen az egész.

De ugye amíg a drága jogalkotóinkat hidegen hagyja ez a cirkusz, hogy elégséges szolgáltatás sincs, mégis sztrájkolnak, addig ez lesz.

rickyramirez 2009.05.08. 00:35:11

@Kivlov:
A vasutat így nem lehet működtetni, ez rossz felfogás. Ez egy tőkeigényes közlekedési forma, ezt így csak az állam tudja működtetni. Mégis, ki közlekedtetné a vonatokat úgy, hogy tele van 65 év feletti ingyen utazóval meg húsz forintos jegyet váltó diákokkal? Senki. Ez a vasút leépüléséhez vezetne, ahhoz, hogy Magyarország leiratkozhatna Európa vasúti térképéről.

rickyramirez 2009.05.08. 00:39:48

@Kopi3.14:
Elvileg és szerintem is így lenne, de a gyakorlatban a bíróságok mégis törvényesnek ítélték az eddigi sztrájkokat... Mert még én magam is megértő lennék, ha azt mondanák Gaskóék: oké, nem egyeztünk meg, de közlekedtetjük az általunk elégségesnek gondolt mennyiségű személyszállító vonatot, és persze pontosan megmondjuk, hogy melyek lesznek ezek. De nem így van, mert Gaskóék célja a teljes káosz.

rickyramirez 2009.05.08. 00:54:10

@petya.bacsi:
Nincs magáncégeknél szakszervezet? Hogyne lenne! Csak éppen teljesen erőtlenek, alacsony a taglétszámuk, behódoltak a nagytőkének. Nincs valós érdekképviselet, nincs valós érdekérvényesítés, hagyják, hogy kiszívják az általuk képviseltek vérét.
Lehet, hogy így értetted, de akkor ezt kell írni, mert félreérthető.

Manyizga (törölt) 2009.05.08. 07:25:44

Amikor tegnap azt hallottam, hogy a MÁV-Start - az utolsó pillanatban - nem írta alá a 400-valahány vonat leközlekedtetéséről szóló (saját) javaslatát; akkor már tudtam, hogy azért nem: mert ennél többet tudnak leközlekedtetni.
Bingó: a mai zónázóm menetrend szerint közlekedett. Csak ötödannyian voltunk rajta, ahogy számoltam. :D

Mozvez 2009.05.08. 09:50:20

Emeberek a vdszsz oldalát kiirja?
De ahhogy olvasom igen csak max 18 éves lehet....
"dolgozók patent munkabeszüntetése"
stb.

Ákibard! 2009.05.08. 10:19:27

@Mozvez:
Szerintem egész egyszerűen hihetetlenül viccesnek érzik magukat.
Különben is sztrájk idején halálra szokták unni magukat...

gtamasl 2009.05.08. 12:12:33

Fél tizenkettő után néhány perccel a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) bejelentette, hogy délben leállítja az eredetileg este hatig tervezett munkabeszüntetést.

A MÁV reggeli adatai szerint a pályavasúton 1736-an jelentkeztek szolgálatra, ebből 99-en sztrájkoltak országosan hat óráig. A MÁV-Gépészet 166-an jelentkeztek munkára, ebből hárman sztrájkolnak, a MÁV Trakciónál 954-en jelentkeztek be, csak egy mozdonyvezető sztrájkol. A MÁV-Cargonál a 267-en forgalomba jelentkező dolgozóból egy sztrájkol. A MÁV tájékoztatása szerint reggel a vonatok 70 százaléka közlekedett.

(forrás: index.hu/gazdasag/magyar/2009/05/08/sztrajk/)

Mozvez 2009.05.08. 12:15:07

@Ákibard!: Nekem mondod....

www.rtlhirek.hu/dock/videogallery/45:54394

Ha esetleg valaki nem látta volna érdemes G. úr reakcióját figyelni. H. úr azért engedi sejtetni, hogy mennyit is keresnek.

emvé 2009.05.08. 12:43:34

@Ákibard!: "Egy pillanatig nem csodálkozom azon, hogy egy ilyen szemét bandával nem egyezkednek... "
Amiután az elégséges szolgáltatásról szóló tárgyalásoknál a MÁV részéről a tag lecsapja az asztalra a menetrendkönyvet, hogy ez az elégséges szolgáltatás, valóban nem érdemes tárgyalni. Kíváncsi leszek, hogy meddig marad még ez a felsővezetés a vasúton ... Remélem már nem sokáig.

Máshol már kevesebb is elég:
"A nyugat- és kelet-európai ember közötti gondolkodásbeli különbség az, amiért a londoni metró hirdetési felületeit reklámokkal kitapétázó munkavállalói képesek négynapos sztrájkba lépni azért, mert az infláció mértékénél kevesebb bérfejlesztést kaptak, míg magyar kollégáik csak legyintenek egyet: legalább még állásom van, különben is minden csak egyre sz.rabb lesz.
Nem szabad csodálkozni rajtuk, hiszen hazánkban sok szakszervezeti tisztségviselőtől csak ezeket az érveket hallanák. Már ha egyáltalán tagok lennének egyes magyar szakszervezeteknél. De most őszintén: a kilátástalanság megerősítéséért tényleg fölösleges tagdíjat fizetni.
Angliában a reklámokat tapétázó munkások többsége szakszervezeti tag. A másik az, hogy nem úgy gondolnak saját munkájukra, hogy na, és aztán, ha nem lesz kirakva a plakát, akkor mi van? Kit érdekel?
Az van, hogy a reklámos cég komolyan leül velük tárgyalni, mert a nyugat- és kelet-európai munkáltatók is sokban különböznek egymástól. De ehhez a nyugati melósoknak kellett a 19. a 20., meg a 21. században jó sokszor kellett sztrájkolniuk. Ezt ők se kapták ingyen.
És tudjátok mit? Mindezek fejében most meg is kapták, amit követeltek. És ez a nem mindegy."

szecsuanisincsiszolo 2009.05.08. 12:56:30

@HavocS: végülis, nem mentem, holnap megyek majd, hogy ne vesszen kárba a jegy. Ma jártam a Keletinél, teljesen üres volt, mondták, hogy nem megy se ki, se be semmi. Ha ment volna az a vonat, akkor ma mentem volna le, és vasárnap vissza.

Nem tudtam, hogy 100 km alatt 3 napig érvényes csak a jegy, azért gondoltam, hogy ez is 30 napos lesz, mert a Balatonhoz mindig olyat kapok, de az meg 100 km felett van sokkal.

rickyramirez 2009.05.08. 13:07:05

@Mozvez:
Megnéztem ezt a bulvártévés förmedvényt, szánalmas! Miről beszélnek? Kevés az utas? Be kell zárni a mellékvonalakat? Arról beszéljenek, hogy ez közszolgáltatás, nem lehet csak a rentábilitás oldaláról megközelíteni a kérdést. A mellékvonalak megszüntetésével tovább sorvasztják a vidéket. A Magyar Köztársaság nevű tőkés állam nem az elvárható szinten látja el a közfeladatait, így ezt sem. Harminc-negyven évvel ezelőtt tudott ugyanekkora pályahosszon működni a vasút, most miért nem? Tudom, sok minden megváltozott, és jogos, hogy át kell alakítani azt a rendszert, amely ennyi kedvezményt, ingyenességet ad. Alakítsák is át, engem ez nem érint, mert teljesárú jeggyel járok, de az igen, hogy ha megszüntetik a vonalakat. A busz nem ugyanaz, mint a vonat. Pl. kerékpárt sem lehet rajta szállítani, és kisebb a hely. Buszozni utálok, vonatozni imádok.
Olyan emberek magyaráznak megint a megszüntetésről, akik fekete szolgálati Audikkal furikáznak, milliós fizetéseket tesznek zsebre, és utoljára akkor ültek vonaton, amikor kisdobosként osztálykiránduláson vettek részt. Különösen visszataszító az a filmbeli kijelentés, miszerint sokan azért vasutasok, mert a szüleiknek nem volt pénze annak idején vasútmodellre, ezért most 1:1 arányú modellen vonatoznak. Vegyék észre, hogy minden normális országban fejlesztik a vasutat, persze ott nem jutott ennyire nehéz helyzetbe a gazdaság a sorozatosan elhibázott gazdasági döntések miatt.

Mozvez 2009.05.08. 13:59:02

@rickyramirez: igen ez igy van. Osztrákok már rég rájötek jobban megéri a vasútba fektetni.....
Söt ök visszavették maguknak a privatizált vasúti cégeiket.

arról mindenki megfeledkezik, hogy a környezetszennyezés kevesebb a vasútnál, mint a közúti szállításnál. Nem mennek tönre az utak....
A magyar vasút is azért eszik meg több pénzt a kelleténél, mert a vezetés nem arra koncentrál amire kell... na meg már nagyon sokat kéne költeni a pályákra...

Mozvez 2009.05.08. 13:59:48

@rickyramirez: egyébként a lényeg Gaskó úr megnyilvánulása volt... Ő nem szeretne a fizetéséről beszélni.

Mozvez 2009.05.08. 14:00:46

@gtamasl: A mozdonyvezetők nagy többsége a MOSZ tagja, a másik fele gépész szakszervben van.

Rabbeleben 2009.05.08. 14:40:54

@Mozvez:
A harmadik fele pedig nem tag sehol.
Egyre többen.

ZBR 2009.05.09. 11:21:21

@emvé:
Te voltál az egyetlen sztrájkoló vezér?

Ha én lennék a MÁV-vezetése, én is a menetrendkönyvet tenném le az asztalra. Esetleg egy-két csúcsidőn kívűli kongóan üres vonatot ki lehetne huzatni, na (mondjuk azt is csak úgy, hogy szerelvényként leközlekedik, ezzel megmentve a fordát a galibától).

Köszi, nem kell ide a Gaskós propaganda. Ideje lenne néhány dolgot tudomásul venni a sztrájkjoggal, a jóléti állammal, a szociális ellátásokkal kapcsolatban.

emvé 2009.05.09. 14:01:22

@ZBR: "Te voltál az egyetlen sztrájkoló vezér?"
Nem tudom, hogy ehhez neked mi közöd. Meg nagyon IRL találgatásba se kéne belemenni.

De hogy megnyugodjon kis lelked elmondom, hogy nem a MÁV kötelékébe tartozom. Így kizárásos alapon nem ... :D

De akkor hogy kérdezzek vissza. Csak nem te voltál az az illető a MÁV részéről? :DDD

"Köszi, nem kell ide a Gaskós propaganda. Ideje lenne néhány dolgot tudomásul venni a sztrájkjoggal, a jóléti állammal, a szociális ellátásokkal kapcsolatban."
Tudtommal ez a blog azért (is) született, hogy mindenki szabadon elmondhassa a véleményét. Persze ha Te nem látod szívesen, az egész más. Hisz mindenki tudja, hogy itt Te találtad fel a Spanyolviaszt.

Jóléti állam? Hahaha
Strájkjog? Ha szerinted jogellenes, pereld be a VDSZSZ-t, ne itt síránkozz ...

emvé 2009.05.09. 14:04:31

@ZBR: "Te voltál az egyetlen sztrájkoló vezér?"
Nem tudom, hogy ehhez neked mi közöd. Meg nagyon IRL találgatásba se kéne belemenni.

De hogy megnyugodjon kis lelked elmondom, hogy nem a MÁV kötelékébe tartozom. Így kizárásos alapon nem ... :D

De akkor hogy kérdezzek vissza. Csak nem te voltál az az illető a MÁV részéről? :DDD

"Köszi, nem kell ide a Gaskós propaganda. Ideje lenne néhány dolgot tudomásul venni a sztrájkjoggal, a jóléti állammal, a szociális ellátásokkal kapcsolatban."
Tudtommal ez a blog azért (is) született, hogy mindenki szabadon elmondhassa a véleményét. Persze ha Te nem látod szívesen, az egész más. Hisz mindenki tudja, hogy itt Te találtad fel a Spanyolviaszt.

Jóléti állam? Hahaha
Strájkjog? Ha szerinted jogellenes, pereld be a VDSZSZ-t, ne itt síránkozz ...

emvé 2009.05.09. 14:05:09

Bocsi a duplázásért
süti beállítások módosítása