Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk hetek óta gyűjti a vonatos észrevételeit, amit most megoszt velünk. Első panaszát az utastájékoztatással kapcsolatosan írja. Szerinte túl későn mondják be a Kelenföldre érkező és onnan induló vonatokat, ezért az átszállás szinte lehetetlen. Néhány hete is hiába futott a 15. vágánytól a 2. vágányig, a forgalmista elindította a vonatot, amit gy lekéstek.

Május 13-án, szerdán pedig azért indult késve az egyik martonvásári vonat (és az utána induló többi is), mert a kalauz elszaladt WC-re, és nem indult vissza időben. Amikor rátelefonáltak, még ő volt megsértődve:

Tisztelt MÁV-figyelő!

Az elmúlt néhány hét eseményeit szeretném megosztani az olvasókkal.

Évek óta minden nap Tatabányáról járok Budapestre dolgozni vonattal. Sokáig favorizáltam a Kelenföldig gyors, majd átszállás személyre és úgy a Délibe. Mióta Kelenföldön átadták az 1-2 vágányokat, komoly logisztikai feladatot jelent az induló vonat megközelítése.

Néhány héttel ezelőtt mikor beértünk Kelenföldre a tizenX vágányra, nem mondták be, hogy hova jön személy. Mindenki felment a 6. vágánynál, és hallgattuk az ott található hangszórókat (mivel az aluljáróban nem hallani). Rutinosan persze figyeltük, hogy hova húzzák be. Persze hogy a 2. vágány! Mindenki rohan, végig a peronon, le a föld alá, fel lépcsőn, át terelő korlátokon (mint egy NATO terepgyakorlaton), a forgalmista nézi, hogy futunk, 5 méterrel a cél előtt elindítja a vonatot. Mikor a tömeg leordítja, az indok az volt, hogy ütemes menetrend van, és 2 perc késésben volt a vonat. Egyébként is, mikor beállt, be is mondták. Na, fussa végig ezt a távot! Ezen a ponton eldöntöttem, nem fogok többet így utazni. 20 perccel korábban kelek, a biztos személlyel nyugodtan beérek, nem idegeskedem, nem rohangászok, én vagyok az első a melóban.

Tegnapi nap hazafelé slattyogok a vonatomhoz a Déliben, látom, hogy mellettünk még bent áll a martonvásári. "Na, frankó, megint késik mindenki" gondoltam. Mellettem sétál egy kaller, akinek csörög a telefonja: "Jól van, hagyjatok már, elmentem pisilni a ..." Majd szépen elsétált a vonat elejéig, aláírta a forgalmista papírjait, és indultak is 8-10 perc késéssel.

Ma reggel (május 14.) a feleségemmel jöttem, Neki kórházba kellett menni időre (!). Kinéztük, 5:33, 5:44. Király, a második még jó lesz. Úgy adódott, korábban értünk ki Tatabányán, a 33-as 10 méteren múlott. Nem tudom, mit gondoltak, hova sietünk böhöm nagy táskával, kb a szokásos én vagyok a főnök vasutas hozzáállás. Mind1, 10 perc múlva indul a másik. Ekkor bemondták, hogy 10 perc késés. Felvetődött bennünk, hogy egy Tatabányáról induló, bent álló vonat miért kezd már -10 perccel? Aztán 15 perc múlva megtudtuk: rohan a forgalmiból egy kaller, szájában azért még a cigi ott lóg, felpattan, és már indultunk is.

Hallottam már ilyen történeteket (nem volt kaller, vonatvezető), de eddig nem igazán hittem el. Most egymás után kettőbe is belebotlottam. Érdekes, az utasokat szívatják az ütemes menetrenddel, de gondolom, ha az alkalmazottak nem jelennek meg időben, nem történik semmi, a spanok eltusolnak mindent.

Mivel kedves Álomvasútnak hiába is írnék, remélem itt megér egy bejegyzést.

Üdv: F

Címkék: máv tatabánya vonat vasút gyors utas panasz átszállás személy kelenföld észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr821121546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2009.05.15. 07:37:01

Mint Cegléd, ott is jártam úgy párszor, h az orrom elöl küldték ki a csatlakozást Szolnok felé olyan is volt, h mikor gyökkettővel álltunk be a peronhoz az ablakon kinézve a másik két sínpáron láthattuk elmenni a csatlakozást. Igen ütemes menetrend van a vonat 10 mp-et sem vár ha ütem van, volt mikor kb. annyi elég is lett volna.

petya.bacsi 2009.05.15. 07:47:22

:)) Szép történet.

Ez egyébként, hogy előbb indította a vonatot, és ráfogta az ütemes menetrendre, nem a MÁV hibája. Ez az adott embert minősíti. Egy olyan vasutas volt, aki "utasbarát", és biztos a gerince is a helyén volt.

Lehet, hogy ha a tömeg helybenhagyja, akkor még ő lett volna megsértődve - pláne, ha a tömegben tényleg volt olyan, akinek nagyon sürgős lett volna, hogy elérje az elindított vonat. Az a pár perc - pláne, hogy egy tömeg rohan az adott vonatra önhibájukon kívül - belefért volna. De a forgalmista ilyen ember. Büszke lehet magára.

A pisilés meg egy szükséglet, elképzelni sem merem, hogy ha a hasmars jön rá, és a klotyó tele van Blikkel, Story magazinnal, akkor hány percet késett volna a vonat :D

Jó látni, és tudni, hogy az utastájékoztatás nem csak a Keletiben csapnivaló, hanem máshol is. A Keletiben is van tömegsport, mikor rossz helyre írják/mondják a vonatot, majd miután korrigálják a 10 éves Pistikétől a 76 éves gurulós szatyrot húzó Mariska néniig egy emberként rohan a vonathoz. Pláne, ha indulás előtt pár perccel írják ki (ismerősöm késett már így le vonatot, lassabban megy, és lekéste a vonatot, mert a drága utastájékoztatásért felelős vasutas rosszul tájékoztatott). Ez egy ilyen cég.

@kukac@ 2009.05.15. 08:22:20

Reménykedhetünk, hogy most már jobban meggondolják, hogy mikor pisiljenek, a kakilásról nem is beszélve, ugyanis:

"Fizetni fognak, ha késik a vonat? - 07:09

Már az idén rákényszerülhet a MÁV, hogy fizessen az utasoknak a vonatok késése miatt - írta a Magyar Nemzet. Egy uniós rendelkezés szerint még ebben az évben életbe lépnek az utasbarát rendelkezések.

A lap úgy tudja, hogy a MÁV-Start felkészült a végrehajtásra, de még reménykedik, hogy Magyarország átmeneti mentességet kap."

petya.bacsi 2009.05.15. 08:42:34

@@kukac@: nyugi, lesznek magyarázatok, kifogások, ujjal mutogatások, tehát kimagyarázzák. Ha minden bérletes utasnak fizetni kéne késés esetén a cég lehúzhatná a rolót...

petya.bacsi 2009.05.15. 08:46:37

@petya.bacsi: jobban járna a MÁV, ha akkor kéne fizetni, ha pontosan érkezik meg a vonat :D

Ákibard! 2009.05.15. 09:08:45

@petya.bacsi:
". Ez az adott embert minősíti. Egy olyan vasutas volt, aki "utasbarát", és biztos a gerince is a helyén volt."

Ugyebár megint olyan dolgokról nyilatkozol, amiről fingod sincsen, nemhogy értsél is hozzá...
Akit Ti kint láttok integetni a lekerekített palacsintasütővel, az külsős forgalmi szolgálattevő. Semmi köze a forgalomhoz, nem ő irányítja a rendszert, a vonatforgalmat. Rádión kérdez, válaszolnak neki, ha megeht elküldi, ha nem, akkor nem küldi el.

Igen, lehet nehéz felfogni, de a vasút nem autóút, hogy ha egy busz tovább áll a megállóban, akkor a másik megkerüli.
Itt beállított vágányutak vannak, ha aszabad a jelző menni kell. Lehet közben akadályozol másik vonatot, pl. a Keletiben is...
Lehet neked 10 mp felpattanni de a mögötted jövőnk már 15 és a végén pottal csoszogó öregnek már másfél perc, amivel csak a vonatot késeted. És persze azon a 1.5 percen is van beállított vágányutad amin indulni kellene, közben megjött szemből a vonat ami vág hogy elmenj, de nmbaj, fő hogy megvártuk mér azt is, aki a vonat beérkezésekor szállt fel a MÓricz Zsigmond körtéren a 7-es buszra....

Remélem 1-1 ilyen gerinces fikázásod után rettenetesen jól érzed magad...

Ákibard! 2009.05.15. 09:26:08

@petya.bacsi:
Ne hidd, hogy 1 perc késésért már fizetni fognak... A német vasút is asszem 60 perc után fizet, de csak a jegyed csekély százalékát. Uh mielőtt megint elkezded verni magad a szar máv miatt érdemes körbekukkantani a neten...

petya.bacsi 2009.05.15. 09:36:05

@Ákibard!: kedves Ákibard! a levélíró írta a forgalmistát, és a címben is ez szerepelt. Tehát ha már épp személyeskedni akarsz, akkor BKVFigyelőt és a levélírót se hagyd ki.

petya.bacsi 2009.05.15. 09:38:05

@Ákibard!: 1,5 perc fennakadás, juj, Istenem, tragédia.

Néha olyan röhejes ez a vasutas s*ggnyaló dumád, hogy már arcpirító. A magyarázkodásod, és a cég fényezése is. Talán ki kéne időben írni, és nem megint a szemét utas lenne az akadály... de persze megint az utas a szemét, mert nem szedi a lábait, és a vonatnak már mennie kell, mert juj 2 perce már el kellett volna indulnia.

petya.bacsi 2009.05.15. 09:39:04

@Ákibard!: képzeld tudom, anno végigkérdeztem külföldi ismerőseimet ezügyben. Néha neked sem ártana levenni a vasutas szemellenződet.

Ákibard! 2009.05.15. 09:43:19

@petya.bacsi:
Nem vasutas seggnyaló duma, egész egyszerűen kiakasztó amit művelsz...
Vagy ha a boltban lassan szolgál ki a szalámispultnál, akkor a szalámigyártó kurva anyját szidod?
Próbálj meg 1-2 alkalommal az anyázás előtt kérdezni, hisz akkor is szívesen elmondja bárki mi miért van, és sokkal többre mész, mint azzal, hogy szidid az anyját, meg meg akarsz veretni olyasvalakit, akinek azt mondják hogy a vonat mehet akkor kénytelen ellapátolni.
Még ha a hosszútávfutó világbajnok öregasszony fut utána akkor is...

Azért érdekes, kiváncsi lennék mit mondanál, ha te meg a beérkező vonaton lennél, és mondjuk ennek a vonatnak a 2 perces állása mitt nem menne be a vonatod az állomásra. És ezért elbuknád a csatlakozást pl. Martonvásár felé. Csak mondtam valamit.

Akkor az a idézem:
" 1,5 perc fennakadás, juj, Istenem, tragédia. "
Neked elég nagy tragédia lenne nem?
Persze akkor is a kurva anyját a vasutasnak mert a másik vonat várt ezért te nem tudtál bejönni, és elkésted a csatlakozásod.
Meg amúgy is mindenkinek a kurva anyját, mert ez mindenre megoldás nem?

Ákibard! 2009.05.15. 09:44:12

@petya.bacsi: Rajtam nincs szemellenző, ez pontos adat volt... Vagy esetleg te mást hallottál a külföldi ismerőseidtől?
Mert akkor megerőltetem magam és előkeresem...

petya.bacsi 2009.05.15. 09:45:43

@Ákibard!: igazad van, a Te vasutasok szentek, a szemét utasok miatt van minden hozzáállásod nem kiakasztó. Mi köze van a szalámispultnak a MÁV-hoz?! Olvasd már el még egyszer mit írtam, de ha gondolod el is szolmizálhatom neked, hátha úgy jobban felfogod.
Nézzél már magadba, és tükörbe, ember! És olvasd már néha vissza magad.

Ákibard! 2009.05.15. 09:45:50

@petya.bacsi:
Igen, és egyben a forgalmista =/= (gyk. nem egyenlő) külsős fszt. De mindegy... Szidd a takarítót, szerintem neki is köze volt ahhoz, hogy nem várt a vonat. Sőt, talán a peronon ólálkodó hajléktalan is. Nem?

petya.bacsi 2009.05.15. 09:46:19

@Ákibard!: hol írtam, hogy mást hallottam? megint kiforgatod amit írtam, csúsztatsz ezerrel.

petya.bacsi 2009.05.15. 09:47:25

@Ákibard!: igazi vasutas vagy, örülj neki. és ámokfuss a saját kis vasutas homokozódba. na csá!

Ákibard! 2009.05.15. 09:48:12

@petya.bacsi:
HA kicsit lehiggadsz mondjuk tudod értelmezni, de ha nem segítek:
A máv ugyanúgy kiszolgál téged.
Ott van egy ember, akinek semmi köze ahhoz mikor megy a vonatod, neki utasítást ad a redelkező a toronyból. Erre te fennhangon szidod azt aki egy parancsot teljesít, holott semmi köze ahhoz mikor indul a vonat.
A pultos kislány lassan szolgál ki, mégis a beszállítót szidod, léévén ő az okozója az egésznek.
Pedig a beszállítónak annyi köze van a lassú kiszolgáláshoz, mint a külsősnek a vonat ellapátolásához.
Mondjam lassabban avgy megérted?

Grg76 2009.05.15. 09:48:25

Mellesleg jó lenne tisztázni, hogy akkor most a kaller vagy a forgalmista volt pisilni, mert a bevezetőben forgalmistát ir, a postban meg már a kallerről van szó..

Ákibard! 2009.05.15. 09:48:46

@petya.bacsi: Ember, beteg vagy. Szedd be a gyógyszereid, és higgadj le...

petya.bacsi 2009.05.15. 09:50:08

@Ákibard!: ol-vasd el mit ír-tam. cím-ben van a for-gal-mis-ta, a-zért ír-tam én is ró-la.

Grg76 2009.05.15. 09:50:25

@Ákibard!: Szerintem hagyd, kár a billenytűzetért... :)

Ákibard! 2009.05.15. 09:50:34

@Grg76:
"Mellettem sétál egy kaller, akinek csörög a telefonja: "Jól van, hagyjatok már, elmentem pisilni a ..." Majd szépen elsétált a vonat elejéig, aláírta a forgalmista papírjait, és indultak is 8-10 perc késéssel."

Szerintem a jegyvágó volt pisilni...
Azt irja aláírta a külsős forgalmista papírjait.

petya.bacsi 2009.05.15. 09:51:07

@Ákibard!: nem csak vasutas, de már orvos is... Nézd már meg a címet: for-gal-mis-ta. Ez van benne. Látod? Látod.

Ákibard! 2009.05.15. 09:51:27

@petya.bacsi:
És ha a címben azt írják a sarki boltos akkor őt szidod? Hujjuj...

Ákibard! 2009.05.15. 09:55:09

@petya.bacsi:
Ember...
Pár hete az volt a címben, hogy a vonatvezető okozta a monorierdei balesetet.
Akkor szerinted a jegyvizsgálót kell halálra verni mert gyorsan ment?

Felnőtt ember vagy (ugye?) gondolkodni nem tilos. Kérdezni pedig végképp nem...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.15. 10:03:34

@Grg76:

Teljesen igazad van, elírtam. A kalauz ment pisilni és nem a forgalmista. Javítottam, köszi, hogy szóltál!

petya.bacsi 2009.05.15. 10:05:18

@Ákibard!:

"mert a forgalmista elszaladt WC-re"

pár sorral lentebb:

"Mellettem sétál egy kaller, akinek csörög a telefonja: "Jól van, hagyjatok már, elmentem pisilni a ..." "

Igazad van, tényleg utána kéne járnom, hogy kinek is volt sürgős kisdolga, mert itt ellentmondás van. Mellesleg, én az olvasottakra reagáltam, de most már - mivel leírtad - tudom, hogy a levélíró és BKVFigyelő is tévedett a személyben.

ZBR 2009.05.15. 10:21:42

"az utasokat szívatják az ütemes menetrenddel"
Elég szomorú, ha a kedves utasoknak ez jön le belőle. Így ezt nem éri meg csinálni, hisz igazából az ütemes menetrend őket szolgálná. És azt sem értem, hogy miért genyó dolog egy 2 perces késésben lévő vonatot elindítani. Biztos bennem van a hiba.

petya.bacsi 2009.05.15. 10:24:22

@ZBR: az ütemes menetrend az utóbbi évek egyik legjobb döntése volt.

Ashi Valkoinen 2009.05.15. 11:38:33

Abbahagyhatnátok a homokozást.

Főleg úgy, hogy a vita ráadásul egy olyan elővárosi vonatról szól, ami Kelenföldről ment be a Délibe... a posztíró pedig járjon személyvonattal Tatabányáról, kulturáltabb, csendesebb, és az a húsz perc időkülönbség (nincs annyi) nem éri meg az egész hercehurcát... másrészt meg Kelenföldön most építkezés van, átmeneti állapot, ez van.

Forgalmista pedig menesztett, mert menesztenie kellett. Ilyen egyszerű.

rickyramirez 2009.05.15. 12:38:08

Én igazából egyet nem értek: a vonaton nem tudott volna pisilni?

fric 2009.05.15. 12:47:38

@Ákibard!: Elnézést, hogy nem vagyok pontosan tisztában a vasutasok pontos megnevezésével. Sztem a szövegkörnyezetből pontosan kiderült, hogy a külsős forgalmi szolgálattevő az adott személy. És a probláma akkor is meglévő. Egyébként még az elsők között az ajtónyitó gombot is megérinthettem (gondolom ennek is van valami megfelelője a vasutas zsargonban). Szóval nem a Móricznál jártunk. Emberség, tudod!
Egyébként pedig: olyan nincs, hogy szalámigyártó, csak élelmiszeripari szakmunkás, no meg hentes :)
És a bejegyzés több esetet is tartalmaz, azoknál ugye már nem számít, hogy foglalja a vonat a vonalat...
@ZBR: Sajnos, amikor valami gyökérséget csinál egy vasutas, az ütemes menetrend a kifogás. De ez a másik irányba már nem működik! Látom, tapasztalom, saját bőrömön érzem a dolgot.
@Ashi Valkoinen: Nem tudom, mikor kelsz reggelente, de 5:38 magasságában igenis számít 20 perc ide vagy oda. És az időkülönbség nem a menetidő, hanem a 2 vonat indulási idejéből (ami pontosan 24 perc, tehát 4 percet így is faragtam saját menetidőmön) adódó korábban kelési mutató. Tudom, hogy Kelenföldön építkezés van, tolerálom is, de ami hibádzik: utastájékoztatás, emberség. Mivel mi is toleráljuk a felfordulást!
Különben le a kalappal az elővárosi személyek előtt, tiszta, csendes, rendben van. De ez igazából nem a MÁV dolgozóin múlik, hiszen külső cég takarít, a gépeket sem kishazánkban rakták össze... Egyébként már jópár vasutast hallottam, hogy ilyen-olyan okokkal szidta, de úgy gondolom, ez a téma már egy másik posztra tartozik.

Kopi3.14 2009.05.15. 12:51:43

@rickyramirez: Elvileg amíg a vonat az állomáson tartózkodik a wc-t használni tilos még érvényben van sok vonaton...

@petya.bacsi: miért is tajparasztság pont ezen a vonalon elindítani a már íg is késésben levő vonatokat? Mert Kelenföldön talán összesen van három-négy vágány jelenleg a Déli teljes kiszolgálására, kettő a Keletire, és mind a Déli, mind a Keleti igen komoly forgalmat bonyolít ezirányba. Egyetlen vonat késtetése elég sok másiknak okoz fennakadást, ami összesítve az utasoknak okozott késéseket több, mint ha az a pár átszálló elérné a sajátját. Akkor most kinek kedvezzünk? Kevésnek és szívassunk sokat, vagy fordítva? Tárdsadalmilag melyik a korrektebb?

fric 2009.05.15. 12:52:43

Ja, és még1 dolog. Miután tegnap beküldtem a posztot, hazafelé Szárligetnél 25 perc szívás vágányzár miatt. Elengedtünk egy nemzetközit, és egy tehert. Na, a másodikat miért is? Mert ugye azt ott az állomáson szépen félre is állt, hogy elmenjen a nemzetközi, majd megelőzte a személyünket...

fric 2009.05.15. 12:54:05

@Kopi3.14: A következő vonat ismét a 6.-ra jött...

Kopi3.14 2009.05.15. 12:55:54

@@fric: mert esetleg fordítva minden állomáson utolért volna titeket?

Kopi3.14 2009.05.15. 12:58:40

@@fric: utána a többi vajon hova jött volna, mennyi más vonatot borít ott a késés?

petya.bacsi 2009.05.15. 13:01:20

@Kopi3.14: ha szalad egy rakás ember, akkor szolidaritásból (ha már úgyis ezt hajtogatják, mikor néhányan közölük sztrájkolnak) vagy szimplán emberségből meg is várhatta volna őket.

A Keletiben láttam ilyet, és nem hullott meteorzápor az égből, nem dőlt össze az ország. Senkinek sem fájt, a vonaton ülők észre sem vették, mivel ELEVE késve indultak (ha pontosan indulna, akkor persze más a történet).

Érdekes, hogy reggel mikor csúcsidő van, senkit sem érdekel, hogy mennyit késik a vonat, és egy vonat bénázása az egész menetrendet borítja. Vagy amikor kirakják a személyvonatot a prérire, hogy a teher- illetve a gyorsvonat elhaladhasson vagy a Hamburgi járat elrepülhessen nyugodtan. Az nem gond, ott nem számít a késés.

Meg láttam az ellenkezőjét is, a siető utas már a vágány elejénél tartott, mikor sátáni vigyorral elindították a vonatot, és még be is szólt az utasnak, hogy "így jártál...".

fric 2009.05.15. 13:12:42

@Kopi3.14: Mivel elméletileg az elővárosi személy gyorsabb, mint egy teher, nehezen ért volna be. És csak Tbányáig ment a vonatom.
Szárligeten pedig több mellékvágány van, mint némely megyeszékhelyen. Tehát a többi vonatnak is lett volna hely.

petya.bacsi 2009.05.15. 13:13:48

@@fric: a 120a-s vonalon tavaly ugyanez volt. A személyvonat kirakva a pusztára, és a 15-20 percet késő vonatot Nagykátán vártuk meg... itt sem számított a késés :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.15. 13:38:21

"Érdekes, az utasokat szívatják az ütemes menetrenddel,"

Jajjistenem...:((((((

Te tudod, mi az az ütemes menetrend?

Valami olyan dolog, ami a vonalakon, ahol bevezették, utasszámnövekedést hozott, míg minden más vonalon jelentősen csökkent az utasszám.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.15. 13:40:42

@ZBR:
A vasutasok utálják az ütemest, mert többet és pontosabban kell dolgozniuk. Egyelőre még azt gondolják, hogy a vasút még akkor is létezni fog, ha már egyetlen utas sem lesz...

petya.bacsi 2009.05.15. 13:42:47

@Comandante en Jefe: még nem jöttek rá, hogy piacgazdaság van, és - egyelőre ugyan még nincs az esetükben - de verseny is van. Erre majd rájönnek :)

Metal_Storm 2009.05.15. 13:50:23

@Ákibard!:

Értek én mindent. El is fogadom, hogy kötött pálya, és nem olyan egyszerű a dolog.

Ezek szerint te érted, belelátsz és ismered a szabályzatukat. 4 évig utaztam Székesfehérvár és Budapest között naponta bérlettel.

Miért van az, hogy Dinnyésen (Fehérvár előtt 10 km-re lévő utolsó vonat cserélésre alkalmas hely) félrerakják a gyorsvonatot, váratják 5-10 percig, elsuhan egy IC, majd utána indulunk. Nem lehetett volna az IC előtt besuhanni, mert a sebesség mindkét vonat esetében ugyan akkora.

Az utastájékoztatás. Miért a vonat indulási idejében kell bemondani a legtöbb esetben, hogy 30 percet késik. Ha ennyit késik, akkor azt már 30 perce is tudták. (most nem kell azon lovagolni, hogy az állomás előtt elütöttek egy békát és ki kell vizsgálni) A mai vágányainkon nem lehet behozni 30 perc késést 100 km alatt.

Pantográf 2009.05.15. 14:41:12

@Comandante en Jefe: Pontosan,létezni fog!Mert a teherszállítás sokkal többet hoz,mint egy rakás menetkedvezményes utas.Elég sok országban szinte teljesen eltűnt a személyszállítás,de itt maradni fog, mert a vasút az utolsó szociális tömegközlekedési eszköz.Bármennyi veszteséget is hoz.

Kagai · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.05.15. 14:41:33

Ugyan, ez semmi a közutakon megélhető életérzéshez képest, sőt, szinte semmi. A vonatvezetőek meg azért legyünk őszinték, jár a természetbeni lejuttatás, az más kérdés, hogy sem adják neki, meg hogy hogy csinálja.
Én akkor is amondó vagyok, ha többet kapnának, sokkal jobb lenne a minőség - addig meg mi szívunk.

Pantográf 2009.05.15. 14:48:19

Az,hogy vonatcsatlakozás már régen megszűnt.Pláne Cegléden.CSAK a menetirányító dönti el,hogy megvárja-e vagy sem,és ha a"gyufafejű"veszi a bátorságot,hogy nem indítja el időben a vonatot,tuti bércsökkentés 2 hónapra.Tehát aki tehetne érdemben,lapít az irodában,akár 100km-re onnan.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.15. 15:50:27

@Pantográf:
Egy tisztán profitcélú, elsősorban teherszállításra alapozott vasút a mainál lényegesen kisebb lenne, nagyságrendekkel kevesebb személyzetet igényelne. Szerintem a vasutasok nem szeretnék...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.15. 15:54:03

@Kagai:
"Én akkor is amondó vagyok, ha többet kapnának, sokkal jobb lenne a minőség"

Nem mindegy a fizetés, mert ha egy cég többet ajánl, lehetősége van a munkaerő jobb megválogatására. De a cégkultúra sokkal többet számít. Jelen helyzetben akármennyit fizetnél, csak a veszteség lenne nagyobb.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.15. 15:57:40

@Pantográf:
Az állomáson időben kint lévő, a peronra a hiányos/elmaradó tájékoztatás miatt későn kiérő utasok otthagyására (Kelenföld) NINCS MENTSÉG.

Kopi3.14 2009.05.15. 16:26:13

@@fric: léteznek gyorsteher szerelvények is, amik simán tolják a százas tempót, és nem kéne midnen bokornál megállniuk, mitn a személynek. A teher önmagában még nem lasabb a személyvonatnál.


@petya.bacsi: mivel a Keletiben is fogja olyankor napközben más vonat elől a helyet, aminek kint kell álnia, s azon dühöng n ember, egyetlen emberért szívassuk a többit? És itt a többiben akár több vonatnyi eberre gondolj. Mert olyan is előfordulhat, hogy ami kinn vesztegel, az másodikat fog vissza, neadjisten kifele tartót is.
pl. Kelenföld: déliből jön vonat, megy Tbánya felé. Ha ez megvár még tizenöt rohanok, mert ezutá a sínt is felszedik embert, akkor közben a Keleti-Pécs, Kaposvár, stb. vonalat is blokkolja vele. A saját irányt akár ugyanúgy egy Déli- Szfvár viszonylatban. Egyetlen vonat, hirtelen akár többet is megfoghat, az azokon utazóknak halmozottan több késést-kárt okzva, mint annak a pár rohanónak az otthagyással.

ZBR 2009.05.15. 17:54:20

@Comandante en Jefe:
Utálják-utálják...Viszont ez van leírva, így valamelyest muszáj eszerint dolgozni. Egy kis kényszerítés nem árt...

maglew 2009.05.15. 18:06:14

SRÁCOK, MIÉRT NEM JÁRTOK BUSSZAL??? TATABÁNYÁRÓL EGYMÁST ÉRIK,de ha igény mutatkozna Miskolc Debrecen felé szerintem indítanának ilyen autópályás járatot. A mocsok MÁV meg rohadjon el ott ahol van...csak az a szar hogy ebben a kurvanagy demokráciában AZ ÉN ADÓMBÓL IS 20 EZER Ft-t ERRE A MOCSOK CÉGRE KÖLTENEK. Eladni az egészet a francba, kirúgni a vezetők felét vasútasok 20%-át és rend lenne.

scooby doo 2009.05.15. 22:02:34

A martonvasari sokszor indul kesve, multkor ossz. 20 percet kesett, ebbol 10 a deliben mert vart vmi mavos havert, meg 10/ig altunk albertfalvan.
Meg jo h 2-3 napja nem vonatoztam...

Dr. Ákói Sz. Igor 2009.05.16. 10:32:19

Nem olyan rég fültanúja voltam egy beszélgetés részének, ami egy vasutas és az ismerőse között hangzott el. A vasutas mondandójának lényege az volt, hogy a késések nagy része is a gaskó-szimpatizáns vasutasok "érdeme", hogy ezzel is - amolyan nem hivatalos gördülősztrájk keretében - hátráltassák a vonatközlekedést, a követeléseik teljesítésének elmaradása végett, mert mint vdszsz-es szakszervezeti tagok, nehezebben szankcionálhatók, főleg ha valamilyen előrángatott szakmai indokkal meg tudják magyarázni az egyébként indokolatlan hátráltatást.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.05.16. 22:59:23

Ha valakire rátör a szükség és nagydolgát végzi, nem lehet hibáztatni. Na de bagószünet??

Megkapják a magukét: szóbeli le...szást, amit majd sikeresen leverhetnek az utasokon...

Ha valaki nem t.jni volt, érjen vissza időre.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.18. 16:05:10

@ZBR:
ja, ja.
A nagyobb baj, hogy a vezetésben is gyűlölik az ütemest (nem tudom, miért - talán mert nem ők találták ki, akkor meg pusztuljon, és vele együtt a szesza is?), és ott tesznek keresztbe, ahol tudnak.

Kagai · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.05.19. 15:40:46

Na azért megértem a kalauzt is.
ABBA a vécébe, ami a vonaton van, ÉN sem mennék be...

Vadászkés 2009.05.20. 10:50:04

@Kagai: A pályaudvarokon vannak vonattakarítók is. Akkor tán ki lehetne takaríttatni velük a vonat wc-ket.

Valjean 2009.05.21. 17:42:22

@maglew: A Volán se sokkal különb a másik két tömegközlekedési vállalattól. A fejétől bűzlik a hal, jelen esetben az ezen cégek felett felügyeletet gyakorló államtól.

Kopi3.14 2009.05.22. 17:42:34

@Valjean: volánokról nekem sokkal több jó tapasztalatom van, mint a MÁVról. Kényelmet, menetrend tartását, miegymást figyelembe véve.
süti beállítások módosítása