Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Ritka, hogy a nagy pályaudvarokon elmarad a hangos vagy a vizuális utastájékoztatás. Olvasónk a Nyugatiban mégis ilyennel találkozott. Se a vonatkimaradásról, se a késésről nem mondtak semmit, csak az utasokat zavarták át egyik vonatról a másikra:

Tisztelt MÁV Start Zrt. Ügyfélszolgálat!

Szíves tájékoztatásukat kérem az alábbi ügyben a lent felsorolt kérdésekkel kapcsolatosan:

Ma, azaz 2009. május 22-én délután a Nyugati pályaudvarról szerettünk volna a kisfiammal eljutni Aquincum felső megállóhelyre. A jegyem megvétele után (90%-os kedvezménnyel, tartósan beteg személy kísérőjeként), a 17:52 perckor, a 3. vágányról induló, Esztergomig közlekedő személyvonatra (sz. 2056) szálltunk fel. Még felszállás előtt vettem észre, hogy a 17:21-es szerelvény (sz.2046) is bent áll az 1. vágányon. A vonat már alapból kb. 10 perc késéssel indult, majd egy-két helyen látszólag teljesen feleslegesen állt percekig. Nagy nehezen, időközben kb. 20 percesre nőtt késéssel eljutottunk Budapest-Angyalföldig. Ahol a vonat megállt. Hosszú percek múlva jött a kalauz, és szólt hogy 10 percet állni foguk, majd ugyanazzal a lendülettel tovább is ment. A 10 percből 15 lett, elindultunk, majd 3 percre rá leszálltunk. Így lett a 18 perces útból majdnem egy órás...

Kérdéseim:

- Miért nem tájékoztatták az utasokat a 2046 sz. vonat kimaradásáról? Az utastársak panaszkodtak, hogy leparancsolták őket a vonatról, hogy menjenek a következővel.. .Amíg én a pénztárnál a jegyért álltam sorba, a hangosbemondón keresztül sem lett megemlítve.

- Miért nem tájékoztatták az utasokat arról, hogy a 2056 sz. vonat késve fog indulni? Még ha be is mondták a hangosbemondóba, a járó motorú vonatban (orosz csoda) semmit nem lehetett hallani, egymás hangját is csak alig. Miért nem tudott végigmenni a kalauz, hogy késve indulunk, elnézésüket kérjük?

- Miért kellett Budapest-Angyalföldön majdnem fél órát várni a semmiért? Miért nem kaptunk semmi érdemi tájékoztatást?  Ugye nem gondolják komolyan, hogy a kalauz/forgalmista/egyéb vasutasok közül senki nem tudta? Ha nem a MÁV hibájából történt a késés, nem hiszem, hogy az utasok haragudtak volna...

Kérem, hogy sablon válasszal ne terheljenek.

Üdvözlettel: Stráner Frigyes

u.i. A fenti elektronikus levélből másolatot kap a MÁV-Figyelő blog szerkesztője is.

Címkék: budapest közlekedés máv vonat késés vasút nyugati tájékoztatás kimaradás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr211140605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zozoli10 (törölt) 2009.05.25. 11:39:59

Pénteken én is kifogtam ezt a nyugatiban!
A táblára nem volt semmi kiírva, de a hangosbemondó folyamatosan informálta az utasokat! ( én 14 óra körül voltam, lehet hogy később másként alakult! )
még az is meglepő volt hogy én 13:48-as zónázó vonattal akartam menni, de egy másik kijelzőn (14-esen) még a 12:48-as volt kiírva! utólag megtudtam hogy műszaki hiba volt, de érdekes módon a vonatom nem késve indult ki a pályaudvarról!

az esztergomi vonal az egyvágányú!
szóval ha ti Angyalföldön álltatok 10 - 15 percet az azért volt mert a másik irányból jött a vonat!
Angyalföldtől Óbudáig egy vágány van tehát egyszerre nem mehet két vonat egymással szemeben!

mól 2009.05.25. 16:04:28

A kalauznak használnia kellett volna a hangos utastájékoztatási berendezést.

esef 2009.05.25. 18:11:47

@zozoli:
Én küldtem Figyelőnek a posztot, köszi, hogy kitetted Misi.
Mi úgy 17:15-17:20 körül értünk ki a Nyugatiba, sorba álltunk a jegyért úgy 17:35-ig, úgy 17:40 körül szállhattunk fel. Addig sem kiírás, sem hangosbemondó nem volt. Ha meg 17:40 után volt is, nem hallhattuk a zakatoló dízel miatt. Amúgy akik felszálltak mellénk, ők sem tudtak semmit, szidták a bakterok felmenőit a 0 tájékoztatásért. Elég lett volna annyi, hogy a vonat egyik végén a kalauz/bárki vasutas elmeséli, hogy műszaki hiba van, kis késéssel indulunk.
Rendben van, hogy meg kellett várni az ellenvonatot a budai oldalról, de a Nyugatitól Angyalföldig 3 is jött...
Amúgy a gyerek élvezte az utat, már amikor ment a vonat. Amikor állt, az maga volt a pokol.

banpepe 2009.05.25. 18:34:13

Hasonló probléma miatt írtam én is a mávnak, 2 hónapja nem jön semmi érdemleges válasz. 15 nap múlva küldtek egy levelet, h várjak. Dorogról jöttem volna haza. Kimaradt, a tányérosnak meg biztos messze volt a mikrofon. Meg amúgy is beszélgetett, gondolom valami érdekesebb dologról.

esef 2009.05.25. 19:15:39

@banpepe:
Értem én ha műszaki hiba miatt áll le a vonal. De könyörgöm, olyan nehéz lenne bemondani???

esef 2009.05.25. 19:17:19

Egyébként az eset előtt egy órával Kelenföldön teljesen korrekt tájékoztatás volt, bemondták az összes késő vonatot. Pedig nem egy volt...

scooby doo 2009.05.26. 00:57:26

@esef: Vicc. Még BKV-val is gyorsabban átértetek volna...
Az, hogy késik és kimarad, de nem tájékoztatnak? Ez mindennapos, én nem 1X szoptam már meg így. Ezért igyekszem minél kevesebbszer igénybe venni a MÁV-ot.

banpepe 2009.05.26. 17:47:16

@esef: Ami velem történt, ott nem lehetett tudni miért nem jön, indulási idő után 15 perccel kopogtam be a forgalmi irodába, h hol a vonat, mert b@szott bemondani. Ja, az nem jön... Majd 1 óra múlva. És itt be is fejezte az utastájékoztatást.
süti beállítások módosítása