Ritka, hogy a nagy pályaudvarokon elmarad a hangos vagy a vizuális utastájékoztatás. Olvasónk a Nyugatiban mégis ilyennel találkozott. Se a vonatkimaradásról, se a késésről nem mondtak semmit, csak az utasokat zavarták át egyik vonatról a másikra:
Tisztelt MÁV Start Zrt. Ügyfélszolgálat!
Szíves tájékoztatásukat kérem az alábbi ügyben a lent felsorolt kérdésekkel kapcsolatosan:
Ma, azaz 2009. május 22-én délután a Nyugati pályaudvarról szerettünk volna a kisfiammal eljutni Aquincum felső megállóhelyre. A jegyem megvétele után (90%-os kedvezménnyel, tartósan beteg személy kísérőjeként), a 17:52 perckor, a 3. vágányról induló, Esztergomig közlekedő személyvonatra (sz. 2056) szálltunk fel. Még felszállás előtt vettem észre, hogy a 17:21-es szerelvény (sz.2046) is bent áll az 1. vágányon. A vonat már alapból kb. 10 perc késéssel indult, majd egy-két helyen látszólag teljesen feleslegesen állt percekig. Nagy nehezen, időközben kb. 20 percesre nőtt késéssel eljutottunk Budapest-Angyalföldig. Ahol a vonat megállt. Hosszú percek múlva jött a kalauz, és szólt hogy 10 percet állni foguk, majd ugyanazzal a lendülettel tovább is ment. A 10 percből 15 lett, elindultunk, majd 3 percre rá leszálltunk. Így lett a 18 perces útból majdnem egy órás...
Kérdéseim:
- Miért nem tájékoztatták az utasokat a 2046 sz. vonat kimaradásáról? Az utastársak panaszkodtak, hogy leparancsolták őket a vonatról, hogy menjenek a következővel.. .Amíg én a pénztárnál a jegyért álltam sorba, a hangosbemondón keresztül sem lett megemlítve.
- Miért nem tájékoztatták az utasokat arról, hogy a 2056 sz. vonat késve fog indulni? Még ha be is mondták a hangosbemondóba, a járó motorú vonatban (orosz csoda) semmit nem lehetett hallani, egymás hangját is csak alig. Miért nem tudott végigmenni a kalauz, hogy késve indulunk, elnézésüket kérjük?
- Miért kellett Budapest-Angyalföldön majdnem fél órát várni a semmiért? Miért nem kaptunk semmi érdemi tájékoztatást? Ugye nem gondolják komolyan, hogy a kalauz/forgalmista/egyéb vasutasok közül senki nem tudta? Ha nem a MÁV hibájából történt a késés, nem hiszem, hogy az utasok haragudtak volna...
Kérem, hogy sablon válasszal ne terheljenek.
Üdvözlettel: Stráner Frigyes
u.i. A fenti elektronikus levélből másolatot kap a MÁV-Figyelő blog szerkesztője is.