Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Beköszöntött a nyár, egyre többen utaznak a Balatonhoz, és a Velencei tóhoz. Sajnos a tavak egyre rosszabbul közelíthetőek meg vasúttal, mert a MÁV-nál még mindig nem finomítottak a menetrenden (a hétvégin sem), a tömeg, a nyomorgás és az állás miatt pedig egyre dühösebbek az utasok:

Kedves MÁV-figyelő!
 
Kevés dolog bír kiakasztani, de a MÁV sajnos ezek közé tartozik. A tegnap esti húzásuk azonban minden eddigi disznóságukat felülmúlja.

Nyár van, kérem, szezon, a történet a Balaton északi partján játszódik. Itt ugye nemrég még két pár IC közlekedett Budapesttől Tapolcáig, egy reggel, egy meg este. Na, az idei menetrendbe az IC már nem fért bele, minek az a Balatonra, nem kell oda. Este, 18.06-kor indul egy gyorsvonat Tapolcáról Budapest délibe, ez végigjön az északi parton. Eleddig vagyon ezen a vonaton jó sok kocsi, amin el is fértek az utasok.
 
Tegnap, vasárnap este, amikor a fél budapest jön vissza a balatoni kiruccanásról, ez a vonat mindössze négy kocsival közlekedett, ebből egy első osztályú volt, és biciklitároló is volt rajta. Nem nehéz kitalálni, hogy már Révfülöpnél nem volt  ülőhely, és még utána szállnak  csak fel igazán sokan: Balatonfüred, Balatonalmádi, Alsóörs, Kenese stb.

Az utasok elfoglalták az első osztályt, de már az is tele volt, a biciklitárolóban is álltak, ott se nagyon volt már hely, a többieknek meg már csak a sorok között maradt állóhely. Volt, aki Füredtől állva utazott Pestig, és nem húszéves volt.
 
A kaller még magyarázta is a dolgot, hogy ha nem elsőosztályú a jegy, akkor kérem a MÁV nem köteles garantálni az ülőhelyet. Azt is mondta valakinek, hogy ez csak egy egyszeri eset, bíztam is benne, hogy így van. Mindenki őrjöngött, hogy hogy lehet ilyet csinálni, pont vasárnap este, amikor még a hülye is tudja, hogy mindenki jön vissza Pestre, és ez az egyetlen vonat akkortájt, ami átszállás nélkül visszahoz.
 
A poén: Kelenföldön szálltunk le, az egyik mérges utas kérdezte az ott álldogáló vasutas hölgyet, hogy mi ez a disznóság, mire azt a választ kapta, hogy (sic!): "Ez a nyári menetrend, nem egyszeri eset, mindig így lesz, és sajnos, a szezon miatt csak ennyi kocsi jutott a Balatonra!"
 
Hova a jó büdös francba kell elegendő számú kocsi a nyári szezonban, ha nem a Balatonra? Hogy gondolta bárki is, hogy ezt megengedheti magának? Több mint 6 ezer forintba kerül egy menettérti jegy, és ekkora pofátlanságot meg mernek engedni maguknak?

A Balaton északi partján? Menjél fürödni, élénkítsd a turizmust, és légy persze környezettudatos, autó helyet bringázz vagy vonatozz! Ezért normális országban fejek kellene, hogy hulljanak!

Nem találok szavakat!

Címkék: balaton közlekedés máv vonat ic vasút utas panasz velencei tó észrevétel személy vonat


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr521143612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2009.05.26. 09:21:56

Én ugyan már vagy 5 éve nem voltam a Balatonon vonattal, de hétvégente akkor is ugyanez volt a helyzet...

Ákibard! 2009.05.26. 09:45:57

"A kaller még magyarázta is a dolgot, hogy ha nem elsőosztályú a jegy, akkor kérem a MÁV nem köteles garantálni az ülőhelyet."
Ami a poén, hogy az 1.o jeggyel sem garantálják az ülőhelyet, úgyhogy a jegyvágó hülyeséget beszélt. 1.o. jeggyel is állhatod végig az utad.

"(sic!): "Ez a nyári menetrend, nem egyszeri eset, mindig így lesz, és sajnos, a szezon miatt csak ennyi kocsi jutott a Balatonra!""

Sztem félreértettétek, épp azaz, hogy a téli menetrend ez, és a nyári lesz más. Reméljük jut majd több kocsi.

vanek ur 2009.05.26. 10:17:27

Ugyanez a vonat szombaton vagy 7-8 kocsival ment Pestre. Volt is bőven ülőhely :)

Persze, mindenhonnan vasárnap mennek vissza Pestre az emberek, és még nincs a Balatonnál nyári menetrend, de előszezonban simán szükség van nagyobb kapacitásra a Balaton partján.

(Szombat reggel 7-kor a Nagykanizsa/Keszthely gyors 10 kocsival gyakorlatilag tele volt...)

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.05.26. 10:19:18

És akkor még az utas örülhet, h nem kellett +1 órát állni valahol, ahol a vonat elvileg meg se áll...

A nyári menetrend augusztus 20-ig tart, mintha utána a kutya nem menne nyaralni vagy nem menne a nyaralójába. Már rég nem 20-án jönnek vissza az utolsó nyaralók, hanem szeptember elején is vannak még...

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.05.26. 10:21:41

Ha a kevés kocsira hivatkoznak: kapcsolják fel a letakarítani szánt firkás kocsikat is hétvégére!

Ami a kocsitakarítást illeti, nyugodtan végezhető lenne közmunkában. A sok rongáló nem fújná össze, ha neki kéne lemosni vagy kifizetni...

rickyramirez 2009.05.26. 12:33:54

@bandee:
Augusztus 23-ig tart a nyári menetrend (tehát az azt követő hétvége is nyári menetrend szerinti lesz még), és ez szerintem jogos is, hiszen bizonyítottan augusztus 20. a nyári főszezon vége a Balatonnál. Természetes, hogy még ez után is vannak nyaralók, de már csak kisebb számban.

rickyramirez 2009.05.26. 12:37:43

@bandee:
Valóban lehetséges, hogy nem fújnák össze, ha nekik kéne lemosniuk, csakhogy egyrészt ezen elkövetők nagy részét nem kapják el, másrészt ilyen jogszabály nincs, ami erre kötelezhetné őket (mármint azt a néhányat, akit elkapnak). Azt sem gondolom egyébként, hogy csak amiatt nem közlekednek csúcsidőben kocsik, mert még nem távolították el róluk a firkákat.

Ice-Man 2009.05.26. 12:41:41

Idén tervbe vettem, hogy egy kellemes tájnézéssel egybekötött hétvégi kerékpár túrát teszek a balaton körül.
Olvasva ezt a bejegyzést és látva a máv "nyári" menetrendjét lehet kénytelen leszek más megoldást keresni. Egyszerüen nincs járat ami 12 óra előtt ér le és kerékpár szállításra alkalmas... Ez milyen már?

rickyramirez 2009.05.26. 12:43:16

Volt már ezt a témát érintő poszt itt, és a lényeg még mindig változatlan (amellett, hogy ha tényleg nagyon kevés a kocsi, akkor nincs mit tenni):
1. nem állapot, hogy ha végig állni kell, ugyanannyit kelljen fizetni, mintha valaki kényelmesen, kulturált módon utazhtana,
2. ha a 65 év felettieknek fizetni kellene az utazásért, mindenképpen csökkenne a zsúfoltság, hiszen a vasutat ebből a rétegből jelenleg igénybe vevők közül sokan lemondanának róla ez esetben.

esef 2009.05.26. 14:02:30

@Ice-Man:
Menj le előző nap, gyere haza egy nappal később... :)

pat bateman 2009.05.26. 14:33:23

nem akarok offtopicolni, de többé-kevésbé hasonló sztorim volt idén május elsején:
a reggel 9-es szombathelyi gyorssal akartunk Ajkáig utazni. naivan kb 15 perccel indulás előtt értem ki öcsémmel a Délibe. persze tömeg volt mindenütt, ülőhely 0, max. kereshettünk megfelelő állóhelyet, s ezt - tök véletlen - de az 1. osztályon találtuk meg. (megjegyzem: az 1. osztály kupéi is fullon voltak, s még a Déliben álltunk, amikor hallottam egyeseket méltatlankodni, hogy „fizettünk az első osztályért, még sincs helyünk…én ilyen esetben simán hívnám a kallert és szépen felállíttatnám azt, akinek első osztályú kupéban nincs pótjegye)
kis késéssel indultunk, Kelenföldön is csak csodálkozó emberek szálltak fel, nem számítottak a tömegre. Poén: legalább 1 kocsi le volt foglalva vmi biciklis csoportnak, sztem velük azért egy ilyen forgalmas ünnepnapon számolnia kellene a MÁV-nak. (mert UGYE, ők telefonon, ELŐRE lefoglalták, így ergo a többi utasnak már eleve kevesebb hely juthatott…)
végülis Fehérváron lett helyünk – ne mhaltunk bele az álldigálásba – , bevágódtunk az első osztályú kupéba. a kaller csak Veszprém után – a Délitől több mint 2 óra elteltével ért el hozzánk. kérte – VOLNA – Ajkáig az első osztályú pótjegyet, de csak perlekedtünk. (végül felálltunk és nagy dirrel-durral kimentünk a folyosóra, kb 20 perc volt a célállomásunkig…) Most mondja meg VALAKI! Az első osztályon mi a bánatos francért fizetsz pótdíjat??? A helyért? Ugyan már, pont amikor kéne, akkor nincs hely, hiába veszed meg a pótjegyet… Légkondi nincs, 6 ülés van a 8 helyett, ugyanaz a kosz, soroljam még? ráadásul abban a kupéban, ahova bezuhantunk Fehérváron, előtte egy 5 tagú család ült. kizárnám, hogy Bp-től Fehérvárig megvették a pótjegyet. ott volt hely, leültek, szinte borítékolható ilyen tömeg esetén, hogy a kaller nem ér el hozzájuk 1 órán belül. érdekes ez a dolog is, szerintem egy gyorsvonaton nem egy kalauz van, és a Bp-Déli-Fehérvár szakasz vagy 1 óra 15 perce alatt azért nagy tömegen is végigérnének. de cáfoljatok meg ha nem lenne igazam…

MTBence 2009.05.26. 14:45:28

A hiba ott van a dologban, hogy nem túl rugalmas a MÁV. Nem a dátum szerint mennek nyaralni az emberek, hanem jóidő szerint. Klímaváltozás, globális felmelegedés (vagy mi) van. A nyár hamarabb elkezdődik és később ér véget. A menetrend ehhez nem igazodik.

MTBence 2009.05.26. 14:48:45

A hiba ott van a dologban, hogy nem túl rugalmas a MÁV. Nem a dátum szerint mennek nyaralni az emberek, hanem jóidő szerint. Klímaváltozás, globális felmelegedés (vagy mi) van. A nyár hamarabb elkezdődik és később ér véget. A menetrend ehhez nem igazodik.

pat bateman 2009.05.26. 15:03:36

a MÁV meg a rugalmasság... két külön fogalom. ha csak az előző beírásomban említett Bp-Szombathely vonalat nézzük: egy 10 perces céltalan várakozás és némi belassulás elég ahhoz, hogy az Ajkáig 2,5 órás út "hirtelenjében" közel 3 órásra dagad. (és még hol vagyunk a végállomástól...)

nem mondok újat, ha azt tanácsolom: csak HA RÁÉRSZ, akkor ülj vonatra.

racionálisan radikális 2009.05.26. 15:06:21

@pat bateman: Én is rendszeresen utazok a Szhely-BP gyorson. Becsületesen dolgozó kaller sztem a 8 kocsis zsúfolt vonaton is végig ér Fehérvárig...
Meg egyébként is tényleg csak fehérvárig van gebasz, utána ki szokott ürülni valamennyire, mert ugye hiába a flirt, ha qrva sok a lassú jel(tom, felújítás) és mindenhol megáll-->1,5 ÓRA(v több)!!!, épeszű ember fehérvárig gyorssal megy, nem pedig személlyel!
Tényleg sokszor vannak 6-7-(8)-an egy fülkében fehérvárig minden kocsiban.

pumdavid 2009.05.26. 15:18:51

Pár marhavagont kell még beállítani a sorba, a fiatalok ott utazhatnának :D

esef 2009.05.26. 15:30:57

@pat bateman:
Az első osztályra nem fizetsz pótdíjat. Drágább a jegy a "kényelmi többlet" miatt. Ami a plüss ülést (2. osztályon általában műbőr, de nagyon sok helyen már ott is plüss) és nagyobb férőhelyet (8 ember helyett csak 6 egy fülkében) jelenti.

esef 2009.05.26. 15:34:32

Akkor most már én is elkezdhetek sírni, hogy egyszer '92 nyarán Gárdonytól Hajdúszoboszlóig álltam (Fonyód-Nyíregyháza közvetlen vonaton), első osztályon? Családtagként, arcképessel... :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.26. 15:40:37

A vasárnap délutáni balatoni vonatokon mindig is rendszeres kép volt, hogy áll a tömegnyomor a klotyóban, meg ül (nyitott ajtó mellett, hogy levegő is legyen) s kocsi lépcsőjén. Szóval ez nem újdonság... (ami nem jelenti, hogy jól van így, persze)

Érdemes vonatozni nyáron is arra, csak kerülni kell a csúcsidőszakot. Biciklivel, ha belefér, én még a Veszprém-Ajka vonalat javasolnám, a Káli medencén élmény átbiciklizni (csak jó meleg).

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.26. 15:44:17

@esef:
Kevesen tudják, hogy ha a vonat legalább 90%-ig tele van, akkor ha beülsz az első osztályra, a különbözetet helyben is megfizetheted (és nincs bünti).

Matador 2009.05.26. 16:12:05

@pat bateman: Tetszik a nikked haver!
:-)

Kibou no Hikari (törölt) 2009.05.26. 16:15:15

Valaki azt meg tudja mondani, hogy mikor vált a MÁV nyári menetrendre illetve, hogy az elvirán ha most keresek, feltehetőleg a nyári menetrend idejébe eső utazási időpontra akkor már a nyári szerinti eredményt ad?
Tavaly átszállás nélkül sikerült lejutni Debrecenből Balatonszentgyörgyre, most hiába keresek rá, nem ad ki közel hasonlót sem. :(

bgirl 2009.05.26. 16:18:15

Sajnos az sem megoldás, hogy ha a Keletiből indulok, kimegyek előbb, mert mi nyáron rendszeresen a 10:15-kor induló vonatot vesszük igénybe, és már mikor a vonat megérkezik akkor zsúfolva a peron a felszállóktól. Szintén ilyen a 7 órakor Déliből induló vonat.
Az pedig szerintem igaz hogy 20.-a után véget ér a főszezon. Tavaly mi 23ig lenn voltunk és 20.-a után fele annyian voltak a strandon, mint az előző napokban,pedig ugyanolyan jó idő volt.

Matador 2009.05.26. 16:19:18

Én nem fogok többet nyáron balatonra utazni. Amúgy ha látom a vonaton a tömegnyomort, nem tudom meddig vagyok képes fékentartani magamban az ölés iránti vágyat. Az is durva volt amikor 4 éve a vonaton tömegnyomorban megrúgdostam egy lányt a vonat folyosólyán, mert megégetett a cigarettájával. Félek, hogy legközelebb nem állok meg rugdosásnál.

Ákibard! 2009.05.26. 17:09:26

@Ice-Man:
"és látva a máv "nyári" menetrendjét lehet kénytelen leszek más megoldást keresni. Egyszerüen nincs járat ami 12 óra előtt ér le és kerékpár szállításra alkalmas... Ez milyen már? "

Megkérdezhetem hol láttad a nyári menetrendet? Ugyanis azt a Minisztérium még nem fogadta el, így nagyon nem is láthattad...

Ákibard! 2009.05.26. 17:16:03

@MTBence:
"A nyár hamarabb elkezdődik és később ér véget. A menetrend ehhez nem igazodik. "
A menetrendváltás nem MÁV kompetencia hanem nemzetközi megállapodás. Amikor mi menetrendet váltunk akkor Európában is. Tehát kollektíven kellene kitolni a menetrendet, de ennek szerintem nincs realitása mert közvetlen egy héttel később már sulikezdés van ami más menetrendet igényel.

Ákibard! 2009.05.26. 17:19:29

@Comandante en Jefe:
" hogy ha a vonat legalább 90%-ig tele van, akkor ha beülsz az első osztályra, a különbözetet helyben is megfizetheted (és nincs bünti). "

Nincs ilyen 90%-os szabály.
A jegyvágók igen magas százaléka kiegészíti azonnal a jegyedet, pótdíj nélkül. (Nyilván ha úgy állsz hozzá, hogy tudod, neked csak 2.o jegyed van, de mondod, hogy beültem itt, innen nyomtasson jegyet. )

Ákibard! 2009.05.26. 17:21:55

@Kibou no Hikari:
"Valaki azt meg tudja mondani, hogy mikor vált a MÁV nyári menetrendre illetve, hogy az elvirán ha most keresek, feltehetőleg a nyári menetrend idejébe eső utazási időpontra akkor már a nyári szerinti eredményt ad?
Tavaly átszállás nélkül sikerült lejutni Debrecenből Balatonszentgyörgyre, most hiába keresek rá, nem ad ki közel hasonlót sem. :( "

Június 20.-ától érvényes a nyári menetrend, az Elvira még nem a nyári alapján keres, hivatalosan még nincs is elfogadott nyári Mr.
Idén is lesz Záhony-Balatonszentgyörgy fürdősvonat, emiatt ne aggódj :-)
Elvileg 14 nappal a bevezetés előtt meg kell jelennie, szerintem meg is fog jelenni a Start oldalon. Figyelni kell.

ruba 2009.05.26. 17:21:57

Szerintem azt kéne, hogy nyári időszakban naponta 3 vonat menne az ország kelet részéből a Balatonra, az egyik Sátoraljaújhely-Miskolc felől(ez már most is létezik), a másik Záhony-Nyíregyháza-Debrecen, a harmadik pedig Szeged-Kecskemét felől. Ezek mindegyike 10-10 kocsis lenne, amiből az első 5 menne az északi, a második 5 pedig a déli partra(Tapolcára, illetve Keszthelyre), Ezek a vonatok Pesten csak a Kelenföldi pályaudvaron állnának meg, és nagyjából úgy lennének hangolva, hogy délelőtt/ dél körül 2 óránként menjenek lefelé, majd vissza. Ez a mostani vonatok megtartásával együtt már elég lenne szerintem, és jobb elérést biztosítana a Balatonnak az ország keleti feléből, ja és csak 30 kocsi kell hozzá, szerintem azért az nem olyan sok.

bgirl 2009.05.26. 17:30:21

@Ákibard!: Én ha beírom, hogy május 30. (szombat) és beütöm június utolsó hétvégéjét, két teljesen különböző menetrend jelenik meg.
Ha ez lesz a nyári menetrend amit most ír Elvira barátunk június végére, akkor az elég gyászos.

esef 2009.05.26. 19:05:35

@Comandante en Jefe:
Ha meg rendes a kaller, akkor nem is kell hozzá a 90%, elég a 80 is. :)

@ruba:
Régen volt ilyen. Fonyód-Nyíregyháza ill Keszthely-Miskolc. Reggel a Balatonra, délután vissza. Igaz csak 1 vonat, de az több volt mint 10 kocsi...Most nem tudom van-e még ilyen. (Ahogy a kommentekből olvasom, igen.)

Ákibard! 2009.05.26. 19:09:15

@bgirl:
Van pártíz olyan balatoni vonat ami megjelent a téli menetrenddel, csk nyári korlátozással.
De a TELJES nyári menetrend még nincs kész.

rickyramirez 2009.05.26. 20:47:43

@Matador:
Elképesztő, hogy egyesek milyen butaságokat írogatnak!

rickyramirez 2009.05.26. 20:55:58

@Ice-Man:
A most érvényes téli menetrendben is vannak ilyen vonatok, nem nézted meg alaposan. Pl. Bp. Déliből 7.13-kor a déli-, 6.18-kor pedig az északi partra lehet eljutni, mindegyik kerékpárszállításra alkalmas kocsival közlekedik. A nyári menetrend egyrészt még nincs meg (tehát valóban nem találkozhattál vele), másrészt biztos, hogy akkor sokkal jobb lesz a helyzet a mostaninál.

zozoli10 (törölt) 2009.05.26. 21:29:36

@ruba: vannak jó ötletek csak némelyik nem valósul meg!
Szegedről nem érdemes vonatozni a Balcsira mert nem éri meg!
Kecskemétről vagy Ceglédről meg mehetnem egy valódi "gyors" vonat Kaposvár felé Fonyódra vagy Keszthely/Tapolca.
de még számtalan ötlet van pl: Szobról vagy Esztergomról vagy salgótarjánról meg szinte mindenhonnan!
csak nem nagyon valósulnak meg ezek a tervek!!!!

Adani 2009.05.26. 22:47:03

De tényleg miért nem lehet feltenni még +1-2kocsit a vonatra ha látható, h csurig van? Az meg csak nem újdonság, h mikor dögmeleg van többen szeretnének a Balcsi felé utazni, vagyis lehetne készenlétben tartani pár kocsit pluszban.

lurkó 2009.05.27. 07:43:44

@Adani: Sajna nagyon kevés és egyre kevesebb a közlekedtethető kocsi. És tapasztalatból tudom hogy egy hónapja megszaporodtak a vonatdobálások a kocsihiányon ez sem segit sőt. Nagykanizsán nemrég még láttam tavalyi nyári balcsiparti bedobott üvegü halberstadti kocsikat.

lurkó 2009.05.27. 07:46:50

@Matador: Aki enyire antiszociális ne is menjen emberek közé!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.27. 10:02:13

@Ákibard!:
ez a szabály pár éve biztosan benne volt az üsz-ban. azt elhiszem, hogy azóta változott, de most nincs kedvem átnézni :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.27. 10:09:57

@lurkó:
Nem hiszem, hogy a nyári idényben bármit a kocsihiányra lehet fogni. A fordákban pedig még mindig rengeteg zsír van.

@Adani:
arra is gondolj, hogy ha a menetvonalat 6-8 kocsis vonatra találták ki, akkor a csörgő/szili 10 kocsival komoly késéseket fog összeszedni, ami szépen elveri a szembe közlekedő vonatokat is az egyvágányú pályán. A legtöbb fővonalon ma jóval több vonat van, mint 15-20 éve, de ez egyuttal feszítettebb menetrendet is jelent.

Persze az is szépen el tudja verni a vonatot, ha a nagy tömeg miatt az utasok hosszú percekig próbálkoznak a felszállással.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.27. 10:15:44

A kocsihiányhoz még pár szót:
Néhány éve valóban durva volt a helyzet, de ezzel párhuzamosan hihetetlen pazarlás is volt a kocsifordulókban. Ezen optimalizáltak valamennyit, plusz azóta volt járműállomány-frissítés (csak az utóbbi pár évben a 300 ex-halberstadti kocsi és a 30+10 villamos motorvonat mint jelentősebb beszerzés, valamint folytatódott a Bhv-felújítási program).

Navarone 2009.05.27. 10:51:30

Úristen! Tolókocsit a rokkant MAgyarországnak! A lábaikat kellett használni állni??
Nem találok szavakat!!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.27. 11:24:38

@Navarone:
Szerintem elvárható, hogy az utasnak egy 3-4 órás úton általában legyen ülőhelye.

Tímár Mihály 2009.05.27. 11:29:32

A vasárnap este Budapestre menő vonatok iskolaidőben vannak tele igazán. Én több évig jártam ilyen vasárnap esti vonattal és 10-ből 9-szer álltam. (Szerencsére csak egy órát.) Alapvetően pofátlanság úgy tervezni a menetrendet, hogy az utasok jelentős része álljon.

Biciklivel a Balaton északi partjára a Veszprém-Ajka-Devecser útvonalon érdemes menni. Onnan csak egy rövid 30 km a tópart, de még így is gyorsabb és kényelmesebb, mint a Balaton északi partján vonatozni.

Az meg botrány, hogy a Balaton északi partján egyvágányú villamosítatlan pálya van.

paquito 2009.05.27. 11:43:26

Budapestinek lenni meég egész istenes.Pécsről péntek délután dombóvári majd kaposvári átszállással lehet eljutni Balatonfenyvesre kb.4,5 óra alatt(a táv 120 km).Busszal 2,5 óra Marcaliba,ott 3/4 óra várakozás után 50 perc alatt lehet célhoz érni.Közvetlen vonat csak reggel van odafelé,szintén 4 órás út(40 km-es átlag).Mindez 2009-ben.Amúgy évről évre nő a menetidő,csak most a közvetlen délutáni vonatot is elvették a nyomorultak.Múlt hétvégén amúgy bringások legyorsulták a vonatot Dombóvár és Kposvár közt,olyan szar a sínpálya.Az ígéretek szerint 2015-re felújítják.Király.Szégyen,amit a MÁV csinál.Közben arról laberdálnak,hogy hosszabítsuk meg a szenzont,ösztönözzük az itthoni nyaralásra a pógárokat,meg tömegközlekedésre,mert az környezetbarát.Kérdem én,ki fog 4000 ft-ért koszos vonaton ülni 40 fokban 4-5 órát,amikor autóval 1,5 óra alatt olcsóbban célhoz ér?(A kérdés költői...)

ruba 2009.05.27. 15:24:19

@Adani: Ezt én sem értem, amikor Thesszalonikiből mentem este gyorsvonattal Athénba, iszonyú tömeg várakozott a peronon, betolták a vonatot, nézegették egy kicsi ideig a tömeget a vasutasok, majd elmentek a tolatómozdonnyal, és mindjárt hoztak még egy kocsit. És az a görög vasút volt, nem valami nagy nyugat-európai vasúttársaság.

maglew 2009.05.27. 18:46:07

Ez nem újkeletű dolog.
2003-ban nyáron, PÉNTEK DÉLUTÁN 16:00-körül volt egy gyorsvonat ami a Déliből Nagykanizsára közlekedett.
Ugyebár sokan meló után ezzel mentek le a Balatonpartra.

Vonatunk 15:45-kor még nem állt benn a Déliben, - mint kiderült PUSZTASZABOLCSRÓL jön, személyvonatként és késik.
Indulás előtt 5 perccel beesett a fülkés pusztaszabolcsi személyvonat, 4 azaz NÉGY KOCSIVAL (meleg nyári péntek délután 16:00 órát írtunk) emberek leszálltak, colásflakon, chipseszacskó a földön, takaritás nyista, embrek feltódultak rá, majd késve elindultunk. Kelenföldnél az utasok 60% már nem fért fel a vonatra, a kaller nem tudott mit csinálni otthagytuk őket, mi Máriafürdőig álltunk.

Balatonaligán viszont konstatáltam hogy péntek estefelé (6 óra után) a szemből jövő vonaton volt vagy 15 kocsi, tök üresen. Teljesen logikus a MÁV valószínű pénteken Pest felé szükséges ennyi kocsit járatni, és nem lefelé....

NA AZÓTA AUTÓVAL JÁROK!!!

maglew 2009.05.27. 18:49:30

@Ice-Man:
Ha leszeded a birnga első és hátsó kerekét akkor szerintem a VOLÁNBUSZ aljában elfér utipoggyászként, és van gyorsabb klímás busz Balcsira már kora reggel is, még jegyért sem kell sorbaállni, megveszed online, kinyomtatod, és felmutatod a fecnit a sofőrnek. Na ez már Európai, dehát a MÁV....

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.05.27. 18:51:25

@ruba: Ez a vonat indíításánál még életszerű (lehet), de menet közben megnézném akár Adani, akár a te arcodat, amikor a hangosban diszkréten megjegyzi a bemondó, hogy "sajnáljuk, kedves utasaink, de mivel túl sokan vannak, még három kocsit sürgősben elsőbbséggel hozunk maguknakl a legközelebbi állomásról, ahol van tartalék. Ez önöknek röpke fél óra állásba fog kerülni, de ne feledjék, ez az önök kényelme érdekéében történik." Másnap (vagy még aznap) megérkezne a mail a figyelő postafiókjába...

maglew 2009.05.27. 18:55:43

@ruba: A Kecskemét - Baja - Kaposvárt tovább lehetne vinni Fonyódra az is segítene a dolgon, csak nyáron nem kéne minden fűzfánál megállítani ezt az irányvonatot.

maglew 2009.05.27. 19:01:17

@Comandante en Jefe:
Nem tudom hogy több vonat van-e a fővonalakon, gyerek koromban a 80-as évek derekán Agárdon nyaraltam, egymást érték a vonatok szergejes, Nohabos, meg V43-as vontatással, szerintem kb ugyanennyi vagy még több vonat járt a 30/A-n.

Akkoriban még Fehérvárról tolva jött az inga valamiért, és esténként Pestről ment egy vonat M41-essel, az tetszett mindig mert akkoriban nekem az különleges mozdony volt arrafelé, nagyon lassú volt, és már messziről hallottam a hangját. Nem tudom mi lehetett a végállomása és miért csak este ment ez, ha valaki tudja írja meg.

ruba 2009.05.27. 20:41:48

@chipetke: Ezt nyilván nem lehet, de azért van pár nagyobb állomás, ahol állnak vonatok, kocsik, mozdonyok, és itt meg lehetne oldani, hogy pár perc alatt rákapcsoljanak néhányat.

krtek24 2009.05.27. 21:43:58

Egyébként, hogy a kiváltó okra is visszatérjünk: nem ez volt az a vonat, ami azért ment 8 helyett 4 kocsival, mert a jegyvágó megtagadta a szolgálatteljesítést 8 kocsival?

Lehet, hogy hatalmas baromságot kérdeztem, de erről olvastam valamit a szakfórumban.
süti beállítások módosítása