Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Századmilliméteren múlt, hogy nem vakult meg egy 23 éves fiatalember. Azon a vonaton ült, amit hétfőn megdobáltak Székesfehérváron. Az ablakok betörtek, az egyik szilánk sebesíttette meg a szemén és az arcán.


Az ablakokat már kicserélték, de a szilánkok még látszanak. A vonat két kocsija is megrongálódott a kövektől, az egyik ablak mellett, ami szinte felrobbant, egy 23 éves fiatalember ült. A mentők először a székesfehérvári kórházba vitték, de sérülése miatt a fővárosi Szent Imre Kórházban is megvizsgálták. Az RTL Híradónak a szemészeten azt mondták, csak a szerencsének köszönheti, hogy nem vakult meg.

A kődobálás után néhány perccel hívták a rendőröket, bár a járőrök a közelben voltak, a támadók elmenekültek, most is keresik őket.

„Amennyiben ez a sérülés maradandó egészségromlást eredményez, akár nyolc évet is kaphat az illető” – mondta R Szabó Ágnes, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. Akkor viszont, ha a támadók gyerekek, büntetlenül megússzák a kődobálást. A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság adatai szerint a megyében már történt hasonló eset, de eddig még nem sérült meg senki.

(RTL Híradó - Borsody István)

Címkék: rtl kocsi máv baleset vonat vasút utas panasz dobálás rongálás észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr791160326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.06.03. 08:09:51

Az elhibázott oktatáspolitika, és a "mindent szabad, neveljük szabad szellemben a gyereket" nevelés eredménye az ilyen dobálózó idióták.

A rosszullét kerülget, mikor egy-egy bevásárlóközpontban elkényeztetett hülyegyereket látok hisztizni, és a balfék szülő nem tudja, hogy mit tegyen a gyerekkel. A gyerek aztán rájön, és hisztivel zsarolja és vezeti orruknál fogva az alkalmatlan szülőket.

Gondolom unatkozó kiskorúak az elkövetők.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.06.03. 10:41:13

Liberális oktatáspolitka, igen...

Nade: én leszállítanám a büntetőkorhatárt 12 évre, ez visszatartaná az éppen unatkozó 12-13 éveseket...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.03. 10:45:36

Mondjuk ez a neveléstől is függ. Tegye fel a kezét az, akinek 12-13 évesen (vagy akármikor) gondolkodott azon, hogy milyen jó buli lenne köveket dobálni a vonat oldalához.

Kis kavicsokat, 1-2 forintost tettem annak idején a sínre néhány alkalommal, kíváncsiságból, hogy mi lesz vele. Tudom, hogy az sem "szabályos" és balesetveszélyes is lehet akár, de nem összehasonlítható egy kődobálással.

És akkor még azt akarják, hogy ne legyen hétvégi házifeladat...

@kukac@ 2009.06.03. 10:54:37

1-2 hónapja, amikor a Veszprémből Székesfehérvárra közlekedő személyvonaton utaztam vasárnap este, szintén bedobták a vonat ablakát. Nem tapasztaltam még ilyet sosem azelőtt, tényleg olyan volt, mint egy robbanás, aztán üvegdarabkák repültek mindenfelé. Ami megdöbbentett, hogy a kocsiban senki nem reagált semmit, mindenki úgy ült tovább, mintha mi sem történt volna. Aki konkrétan a bedobott ablaknál ült, az is kisöpörte a hajából és a ruházatából az üveget, aztán ült tovább faarccal. Amikor leszállásra került a sor, mindenki szállt le szépen, mosolyogva, beszélgetve, csak engem kavart fel a dolog, fotóztam is. Székesfehérvárra érve jöttem rá, hogy a jegyvizsgáló nem is vette észre az esetet, szóltam neki, megdöbbent, aztán ennyi. Egyébként legközelebbi utam alkalmával megnéztem a környéket, ahonnan a kő érkezett, nos, nem a város "elit körzetéből" dobták, igazából nem is házak vannak ott, hanem bódék és ólak.

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2009.06.03. 10:54:41

elkapni es halalraverni az ilyen tetveket...vissza kene hozni a halabuntetest!

petya.bacsi 2009.06.03. 10:54:45

@BKV figyelő: felraktam a kezem, nem gondolkodtam ilyenen sohasem, hogy megdobáljam kövekkel a vonatot :)

petya.bacsi 2009.06.03. 10:55:43

@@kukac@: én eddig azt hittem, hogy a vonatablak is pókhálószerűen törik, tehát nem repkednek szét a darabjai...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.03. 10:59:10

@BKV figyelő: Ezt a mondatot milyen hülyén fogalmaztam meg. Tehát:

"Tegye fel a kezét az, aki 12-13 évesen (vagy akármikor) gondolkodott azon, hogy milyen jó buli lenne köveket dobálni a vonat oldalához."

@kukac@ 2009.06.03. 11:00:32

@petya.bacsi: Sajnos tapasztalatból mondhatom, hogy szétrepültek, mert én is kaptam belőlük akkor... Tény, hogy másképp törik, mint odahaza a konyhaablak, de szétrepül... :(

petya.bacsi 2009.06.03. 11:04:21

@BKV figyelő: nálam a buli nem a vonatdobálásnál kezdődik :)

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.06.03. 11:48:22

Vagy tíz éve megdobálták a Szentendrei HÉVet Békásnál.

Tőlem vagy 2 méterre robbant be az ablak, megsebesítve valakit.

Aki ilyesmit csinál annak börtönben lenne a helye.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.06.03. 12:10:53

Én két dolgot nem értek. Az egyik műszaki a másik politikai.
A műszaki dolog, hogy miért nem fóliázott ablaka van a vonatoknak. Mint a kocsikon. Ha törik, hát törik, le van szarva, ott marad a helyén bepókhálósodva, de nem repül szét. Akár utólagos gányolás keretében valami vacak ápiszos fólia is több lenne mint a semmi.
A másik kérdés a politikai. Hogy lehet, hogy aki nincs 14 azzal semmit nem lehet kezdeni. Nem 12-re kéne levinni, hanem 0 évesre. Persze 14 alatt nem börtön kell, az nem old meg semmit. Bentlakásos suli, ahol a matektanár őrmester úr. :) Lehetőleg 200 km-re otthonról. Nem azt mondom, hogy ha Pistike ellop egy Balaton szeletet a sarki boltból akkor hajrá Sátoraljaújhelyre koliba, de erőszakos bűncselekménynél, vagy a társadalomra káros magatartásnál igenis tenni kell valamit, akkor is ha az elkövető 8 éves. Ha 8 évesen rugdossa a tanárt akkor mit fog tenni 18 évesen? Na de mindegy ez itt OFF.

Kopi3.14 2009.06.03. 12:11:09

Én is jelentkezem. Sőt, nekem még a pénzérme sem jutott eszembe soha.

A környékről nem kell osk következtetést levonni, kik követik el, unatkozó kölkök bárhol lehetnek, és még mobilak is, így egy várost simán átgyalogolnak, ha tudnak egy jó dobálóhelyet. Pl Érd központjában is van pár tökéletes hely, ahnnan lehetne dobálni, s minden felől megközelíthető.

Egyébként azt modnom, aki ilyet művel, s mondjuk nem büntethető- büntethetőség fenállása esetén letöltendő börtön nekik- annak kezét apróra zúzni, mondjuk könyökben, hogy utána ne nagoyn akarjon dobálni. Ja, és ezzel együtt midnen támogatástól megfosztani, boldoguljon ahogy tud.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.03. 12:29:55

@Kopi3.14:

Érden konkréten felső előtt van egy "tökéletes" hely. Nem egyszer láttam már Flirtet dobáló hülyéket, akik a domb tetején állva dobálták az akkor még új vonat tetejét.

maglew 2009.06.03. 13:01:43

Sok székesfehérvári cigánygyereket pofávághatná már végre valami helybeli.

Amúgy ezeken a vonatokon nem arról volt szó hogy kicserélik az ablakot fóliásra (vagy legalább egy fóliát rátesznek hogy ne szilánkosra tölrjön ha ilyen idióták megdobálják?)

maglew 2009.06.03. 13:09:49

apropo a FLIRT vagy a fülkés duplaablakos kocsik fóliásak? vagy az is így törik be mint a BHV?

mtrx 2009.06.03. 13:19:37

Pénzérmém nekem is van otthon, amit vonat taposott meg. Jópáréve volt a vonatdobálás nagyipari tevékenység, akkor mentünk táborozni, külön kocsit kaptunk. Emlékszek hogy be voltunk, még kicsik, szarva..

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.06.03. 15:14:34

Attól még hogy szétrobban, olyan szilánkokra törik, ami elvileg nem vág. Más kérdés, hogy a nagy sebesség miatt ezek a tompa üvegszilánkok is tudnak sérülést okozni, de nem olyan súlyosat, mint egy éles. A kő nagyobb veszélyt jelent az utasokra, mint a szilánkok.

Ákibard! 2009.06.03. 15:55:37

@petya.bacsi:
Hjajj. Nagyon keveritek ezt a biztonsági üveg dolgot.

Annak az a lényege, hogy ne törjön élesen szilánkosra, ha belerobban a pofádba, akkor ne vagdossa szét az arcod-nyakad.
Nem azért biztonsági üveg, hogy ne törjön szét, és erő hatására egyben kiessen.

Az a lényege, hogy galacsinokra essen szét, de mivel az üvegben belső és felületi feszültség van, bizony robban nem is kicsit...

Ákibard! 2009.06.03. 15:59:37

2009 január 29.-én hajnali fél 4-kor Bp-Zugló állomáson a pénztárnál ácsorogtam, és mint kora hajnali órán beszélgettem a pénztárossal. A váró nem volt meleg, mert nincs fűtés nomeg a pénztár utáni 3. ablak már ki volt törve.

Kedélyes beszélgetésünket egyszercsak a lyukon bevágódó töltéskő iszonyatos robaja (tényleg nagy hangja volt, nem is hitem volna) zavarta meg.
Egy percig mozdulni sem bírtam, vártam, hogy jön a következő ha már egyszer a lyukat találta el az ablak helyett, vagy épp az volt a poén be tud-e találni az ablakon...
Mivel az állomás egy 5-6 méteres töltésen fekszik nyilvánvaló, hogy nem a sínekről hanem a töltésoldalból dobott, ahonnan rohadtul nem látta, hogy van-e bent valaki. Egy pár percig a szívem a torkomban dobogott, hisz akár épp sétálhattam volna ki a peronra... :-//

Az ilyenekt egyébként helyben félholtra verném legszívesebben :-(

holex20 2009.06.03. 17:11:40

Magyarország állatkert. Nyugaton miért nem történnek ilyen esetek? Ja, amúgy szavazz az SZDSZ-re...

siófoki35 2009.06.03. 17:15:06

OFF egy régi üveg kávés poharat (DUVIT gyártmány)is láttam már széttörni, az is sok apró, életlen darabra tört, nem úgy mint az átlagos üdítős pohár. De ez lehet, hogy a hőálló üvegnak is sajátossága ON

Adani 2009.06.03. 18:37:31

Pénzérméket mi is tettünk a sínre, de az miért lenne veszélyes? Attól nem fog kisiklani sem a kő viszont ki tudja, bár szinte nulla az esély inkább lelöki a kerék maga előtt viszont oldalra kivágódva is okozhat súlyos sérülést.

Egyébként Vésztő és Szeghalom között is volt már hasonló meg Örkénynél is, hadd ne mondjam, h kiknél nemzeti sport a vonatot kővel dobálni.

Ákibard! 2009.06.03. 18:58:57

@Adani: Veszélyes lehet az is, soha nem tudhatod, hogy esetleg kilöki oldalra és kivágja a szemed, vagy egyszerűen csak eltalál.

Alap tézis, hogy a sínre semmi idegen tárgyat nem teszünk, ezalól nem lehet semmi kivétel.

Nem mondom én is voltam gyerek, én is kipróbáltam, de mostmár tudom hogy nem szabad.

nbalintn 2009.06.03. 19:23:02

Igazából a kis hülyének volt a legnagyobb szerencséje, aki kővel dobálta a vonatot, mert nem vakult meg az utas. Ha csak egy vágás lesz az arcán akkor már nem fog börtönbe kerülni.

budaf(u)ck 2009.06.03. 19:55:44

"A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság adatai szerint a megyében már történt hasonló eset, de eddig még nem sérült meg senki."
JAH nem történt sérülés?Akkor ez igy mehet tovább?Holnap akár felgyujthatom a polgármesteri hivatalt és épp nem sérül meg senki akkor jólvan?Majd legközelebb újra próbálom?Milyen dilettáns ország ez a miénk?Az ilyet már most elitélni és nagyon megverni.
Életemet teszem rá hogy unatkozó cigányok voltak, de hát minden törvény védi őket.
Mig ilyen kretén jogrendszerünk van és ombudszman és nyaljuk a seggét minden liberális eszmének addig ez meg nem fog állni.
Ideje lenne már egy ilyenért kemény büntetéseket adni és megsürgetve tárgyalni.

budaf(u)ck 2009.06.03. 19:55:44

"A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság adatai szerint a megyében már történt hasonló eset, de eddig még nem sérült meg senki."
JAH nem történt sérülés?Akkor ez igy mehet tovább?Holnap akár felgyujthatom a polgármesteri hivatalt és épp nem sérül meg senki akkor jólvan?Majd legközelebb újra próbálom?Milyen dilettáns ország ez a miénk?Az ilyet már most elitélni és nagyon megverni.
Életemet teszem rá hogy unatkozó cigányok voltak, de hát minden törvény védi őket.
Mig ilyen kretén jogrendszerünk van és ombudszman és nyaljuk a seggét minden liberális eszmének addig ez meg nem fog állni.
Ideje lenne már egy ilyenért kemény büntetéseket adni és megsürgetve tárgyalni.

petya.bacsi 2009.06.03. 21:46:52

@Ákibard!: köszi a helyreigazítást :)

lurkó 2009.06.03. 22:24:57

Nos Flirt és egyébb modern vonatokon valamint halberstadti kocsikon végre tényleg biztonsági üvegek találhatók ha megdobják akkor a külső réteg egy 20-30 cm-es körben pokhálósodik a belső réteg egyben marad(de óriásit durran) sajnos a régebbi kocsik Bhv,Bo,Ao,Bz,By stb... üvegei szintén nagy durranás kiséretében apro szilánkokra törnek és a kő sajnos behetol a belső térbe akár sérülést is okozhatva. A törött üveg miatt viszont mindegyik kocsi kiesik a forgalomból az ujabbak esetén hoszabb időre.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.03. 23:27:10

@lurkó: A gond az: ha egyben marad az üveg, akkor nem tudsz az ablakon át menekülni egy baleset után, ergo ehhez a menekülésre más utat kellene biztosítani. Ha az üveg nem éles szilánkokra törik, de törik, akkor az életveszély változatlan: Bejut a kő...

Ákibard! 2009.06.03. 23:44:52

@TheElf:
" gond az: ha egyben marad az üveg, akkor nem tudsz az ablakon át menekülni egy baleset után,"
Ez nem így van. HA egyben marad, akkor kétszer rácsapsz a tenyereddel, és kiesik a szigetelésből. Ugyanis már nincs meg a merev tartása, ami korábban az ablakkeretbe rögzítette.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.04. 00:02:33

@Ákibard!: Ez viszont azt jelenti, hogy nem csak az üveg, hanem a szigetelés, az ablakkeret, az egész rögzítése is eltér, ergo nem elég egy utólag ráragasztott fólia :)

andrazs 2009.06.04. 16:29:46

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: 100%-ban egyetértek. mindkettővel.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.04. 21:14:55

@andrazs: Ebben az esetben nem hiszem, hogy gondolkodtál volna a követekzményeken. 0 mint büntehtetőség alsó korhatára?

Komolyan gondolod, hogy a gúnyolódó 5 éves gyerek kapcsán helyes dolog rágalmazás, becsületsértés, stb. kapcsán a büntetőeljárás?

scooby doo 2009.06.06. 22:34:03

@Kopi3.14: Én vékony faágakat raktam elé régen:D nem mondanám, h jó ötlet, de nem volt balesetveszélyes, és már 6-7 éve ennek.

.Gregor. 2009.06.06. 23:28:02

@TheElf: Talán érdemes lenne elolvasni legalább azokat a kommenteket amikre aztán valami hülyeséget válaszolsz:
"Nem azt mondom, hogy ha Pistike ellop egy Balaton szeletet a sarki boltból akkor hajrá Sátoraljaújhelyre koliba, de erőszakos bűncselekménynél, vagy a társadalomra káros magatartásnál igenis tenni kell valamit, akkor is ha az elkövető 8 éves."
süti beállítások módosítása