Olvasónk néhány hete a szokásos útját tette meg Szolnok és Szeged között. Egyik vonatról a máskra át kellett volna szállnia, de nem tudta, melyik vonat megy tovább, mert a kijelzőkre nem volt kiírva semmi, és a hangos utastájékoztatás sem működött. Az utas a vasutasoktól próbált meg információt szerezni, de ők sem tudtak semmit, valószínű még azt sem, hogy melyik állomáson vannak:
Tisztelt MÁV-figyelő és olvasók!
Én egy viszonylag semleges történetet szeretnék megosztani veletek. Szerencsére semmiféle károm nem származott az esetből, csak némi bosszúságot okozott, hogy milyen alkalmazottak vannak.
Szolnokról, Szegedre átszállással lehet eljutni, szerencsére nagyon jól ismerem az utat, mert hetente kell meg tennem már jó ideje. Az út az két részből áll össze; Szolnokról először el kell jutni Ceglédre a Záhony - Budapest Nyugati pu. vonalon, onnan pedig egy Nyugatiból érkező vonatra kell átszállni Szeged felé. Az átszállásra 10-15 perc áll jó esetben rendelkezésre - ami a MÁV dicséretére legyen mondva - az esetek 90%-ban zökkenőmentesen biztosítva van, bár jártam már jó párszor is úgy, hogy egy órát kellett várnom a ceglédi állomáson az egyik, vagy a másik vonat késése miatt.
Az utóbbi időben azonban pályakarbantartások vannak a Cegléd-Bp. Nyugati pu. szakaszon, ezért a vonatok Szolnoktól a Bp. Keleti pu. vonalon járnak. Szolnokról Ceglédre sokan mennek, ezért, valahogy megkell oldani, hogy el lehessen jutni. Ezt az utóbbi időben már elég jól megoldották, ugyanis indítanak óránként egy személyvonatot a két város között, kezdetben, a pályakarbantartás első heteiben (2 hónapja kb.) azonban ez elég zavaros volt. A vonatok vagy úgy jöttek, hogy csak Ceglédig közlekedtek, vagy indították ezeket a személyvonatokat.
Történt, hogy reggel 6 50-kor kiértem Szolnokon az állomásra, hogy a 7 48 as vonatot Cegléden elérjem. Mivel az utastájékoztatón semmi sem volt kiírva, hogy ezt hogyan tudom megtenni, csak annyit tudtam a pénztárostól megkérdezni, hogy indul Ceglédre vonat, de hogy melyik azt nem tudja, kérdezzem a meg az információnál, meg is tettem, ám ott olyan választ kaptam, hogy azóta is ki vagyok akadva, hogy ilyen információsra miért van szükség.- Melyik vonattal tudok Ceglédre eljutni? A 7:15-ös vonattal el tudok jutni? ( A válasz egyáltalán nem mindegy, mert 25 percen belül 4 vonat indul Bp-re.)
- Nem tudom pontosan, de valamelyikkel igen. Azt hiszem azzal.
- Jól tudom, hogy az az amelyik Nyíregyházáról jön?
- Nem tudom, szerintem közelebbről jön az.
- Én pedig már jó néhányszor mentem azzal és úgy tudom, hogy az onnan jön.
- NEM HISZEM, DE NEM IS TUDOM MEGNÉZNI, NEKEM NINCS MENETRENDEM.
Végülis kimentem a peronra és a már beérkezett vonatról épp lelépő kalauztól kérdeztem meg. A vonat Nyíregyházáról jött, és Ceglédig közlekedett. a csatlakozást elértem, szóval
Miért ül ott? Nem a személyével van bajom, mert az egy dolog, hogy mérhetetlenül lekezelő stílusban válaszolt és közben valami irtó fontos dologról beszélt a másik ablaknál ülő másik hölggyel, ez betudható annak, hogy ilyen a természete. Teszem fel a kérdést, hogy miért nincs az információsnak vasúti menetrendje?
Üdv: Egy olvasó