Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk és édesapja a Keletiből induló, Nagykátáig közlekedő gyorsított személyvonaton utazott. Pustaszentistván megállóhelyen szerettek volna leszállni a vonatról, ám az lassítás nélkül elrobogott a megállóhely mellett, és csak a következőnél állt meg, pedig az Elvira és a menetrend is azt mondta, hogy megáll a vonat. Egy órát várhattak a következő vonatra, ami visszavitte őket.

Kedves MÁV-figyelő!
 
A mai napon (2009.06.24) történt velem és Édesapámmal a következő eset.
 
Rákoshegyen felszálltunk a Keleti pályaudvarból 13.48-kor induló, Nagykátáig közlekedő gyorsított személyvonatra (száma 3614).
 
A vonat Rákoshegytől Mendéig nem áll meg, utána Nagykátáig mindenhol (az Elvirán is így szerepel). Mi Pusztaszentistván megállóhelyen szerettünk volna leszállni, ami a Mende utáni első megálló, ám a vonat nem állt meg! Lassítás nélkül továbbment és csak Sülysápon állt meg. Itt Édesapám írt is a panaszkönyvbe, melyet a forgalmista készségesen rendelkezésünkre is bocsátott, ő később elnézést is kért a történtekért (bár ez nem az ő hibája volt).

Annál idegesítőbb viszont az időveszteség (1 óra múlva van csak vonat visszafelé) és az a viselkedés, melyet a mozdonyvezető tanúsított, vagyis az egyik szerencsétlenül járt utastársunk panaszára csak egy gúnyos mosollyal válaszolt (ezt csak az utastárstól tudom, ezért is kérdéses a személy). S bár nekem is sok elintéznivalóm volt a mai napon (érettségi s következik a bankett stb.), de még dühítőbb lehet azoknak, akik munka után, fáradtan voltak kénytelenek várakozni a következő ellenvonatig.
 
Remélem a felelősök meg lesznek nevezve, mi saját MÁV-os ismerős útján is érdeklődünk ez ügyben, s mint már említettem a panaszt megtettük a MÁV-nál.
 
Marci

Címkék: közlekedés máv vonat menetrend vasút elvira mozdonyvezető személyszállítás megállóhely


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr261213321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kzsolt 2009.06.28. 13:30:32

BKV figyelő

Most akkor, hogy is van ez? :)

"Olvasónk és édesapja a Nyugatiból induló, Nagykátáig közlekedő gyorsított személyvonattal utazott."

"Rákoshegyen felszálltunk a Keleti pályaudvarból 13.48-kor induló, Nagykátáig közlekedő gyorsított személyvonatra."

:)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.28. 13:32:45

@sünvadász:

Belezavarodtam ebbe a sok névbe. Köszi, javítottam! :)

Ákibard! 2009.06.28. 14:13:59

Hm, ilyen megesik.
De miért van az, hogy a Kedves utasok minden alkalommal megtalálják a vészféket ilyenkor meg nem merik meghúzni?

Momentán egy mozdonyvezető ismerős mondta, hogy ilyenkor nem csak az utas hanem a mozdonyvezető szempontjából is jobb a vészfék, a szalag ugyanis rögzíti a sebességet, és ha vészfékezel rákerül a fékezés a meállóhelynél, ha nem akkor nem...

Meg amúgy is nem állt meg, így meg kell húzni azt kész.

Amúgy előfordul ilyen elég egy szellő ami arrébblapozza a menetrendet, vagy elcsússzon a vezér egy sorral. Emberek vagyunk.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.06.28. 14:44:51

@Ákibard!: Előfordul, csak tudod kultúrált hlyeken ha valaki hibázik és kárt okoz a másiknak akkor nem mosolyog, hanem elnézést kér.

Ákibard! 2009.06.28. 14:53:05

@TheElf:
Látod igen, kérdés, hogy ez már csak a körítés része (avagy rúgjunk bele még kettőt ha már kibaszott velünk) vagy tényleg igaz volt...

Velem is történt már ilyen, Kőbánya alsó maradt ki, ott az anyázó utasok ellenére a jegyvizsgáló és a mozdonyvezető is elnézést kért, és ők is a vészféket javasolták. Illetőleg a jegyvágó megnézte, hogy 5 perc múlva megy vissza vonat.

Erősen kétlem, hogy ezesetben is gúnyos sátáni kacaj lett volna a hiba nyugtázása a mozdonyvezető részéről, persze a postolónak mindig feltétel nélkül igaza van.

Takacs666 2009.06.28. 15:15:33

Előfordul ilyen,főleg ezen a vonalon ahol a mozdonyvezetőnek épp annyi ideje van hogy a vonat egyik végéből átérjen a másikba,olyan az ütem.Max még egy gyors fékproba belefér aztán hajrá vissza.Pár perc pihenőideje ha van az is a gépen éri meg,nem a forgalmi irodában nyugiban.
Szoval el tudom képzelni a hajszolt munkatempo miatt nem vette észre vagy ilyesmi.Előfordul.

mildi 2009.06.28. 15:28:23

a mi vonalunkon van egy táblás megálló, ahol a sebesek nem álltak meg, viszont elég nagy utasforgalommal bír. az egyik menetrendben végre megállították a sebeseket is...csak a mozvezeknek eltartott egy darabig, mire megszokták, h meg kell állni...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.06.28. 15:38:36

@Ákibard!: Azért egy Zónázónál elég azt megjegyezni, hogy mikor kell először megállni, mert utána már mindenhol megáll.

Ákibard! 2009.06.28. 15:45:53

@Peti817172M:
Ne legyél már ennyire böszme Peti könyörgöm...
Szerencsétlen vezér lehet aznap már az 5. fél vonatán fordult meg abban a hónapban meg a 200. félén. Te mindet megjegyeznéd mi?

Vannak néha okos hozzászólásaid...

petya.bacsi 2009.06.28. 16:58:00

Én meghúztam volna a vészféket - mivel ugye a menetrendben benne van, hogy megáll a gőzös, ergó nem jogszerűtlen a vészfék huzigálása, és nem is büntethetnek meg ezért -, leszálltam volna, és utána tettem volna panaszt (persze lehet színezni azzal még a cselekménylistát, hogy ha elől van, akkor felüvölt a mozdonyvezetőnek, aki mikor kinéz egy középsőujjas integetést kap ajándékba, de ez csak elvetemülteknek és dühös utasoknak ajánlott :))) ).

Ilyen egyébként volt, előfordult, én is tapasztaltam már ilyet, szerintem elbambult a mozdonyvezető, és a vonat fele már kint volt egy kis megállóhelynél, mire sikerült megállni :) A vérbeli utasok is csak pislogtak, hogy nem áll meg a vonat.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.06.28. 17:30:10

Utastéri vészfék használatánál lehúzva kell hagyni a kart, amíg megáll a vonat, vagy elég csak egy pillanatra meghúzni, majd visszaállítani?

ZBR 2009.06.28. 17:55:51

@Peti817172M:
Nem ott tudod visszaállítani.

Minden vészfék azonos elven alapul:
Húzzad meg. Ennyit kell tenni, semmi többet, semmi mást.

Kzsolt 2009.06.28. 18:44:40

Így van, a többit bízd a jegyvizsgálóra :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.06.28. 20:18:19

@ZBR: Értem. És azzal segítem a kallert, ha visszaállítom a kart? Mert ugye akkor annyival kevesebb dolga van.

Adani 2009.06.28. 22:36:01

Sztem meg pont nem, mert ha nem állítod vissza akkor ránézésből látja, h ezt húzták meg, amúgy meg nézheti, h melyiknél nincs plomba.

Egyébként ha nem állt meg ott ahol meg kéne akkor jogos a vészfék én is meghúznám. Max. nem vallanám be utána ha meg akarnak büntetni, h én voltam, aztán bizonyítsa be ha tudja.

MTBence 2009.06.29. 01:49:32

Ha ilyen esetben használod a vészféket, akkor már úgyis későn teszed. Az utas különböző vezetési stílusú mozdonyvezetővel utazik, ergo nem tudhatja, hogy egy adott szerelvénynél hol van az a pont, ahonnan vészfékezve a vonat a peron mellett pont megállítható. Az utascsere ugyanis csakis az arra kijelölt helyen történhet (a peronon túl, a töltésen, árokszélén, a gazban nem). Ez nem véletlen, mivel ha leszállsz a dzsindzsásba, akkor kitörheted a lábad, a csomagod meg úgysem tudod levenni. Vagyis ilyen esetben a vészfékezésnek nem sok értelme van. Ilyenkor lehet jogosan panaszkodni a MÁV felé.
Ha valaki azzal érvelne, hogy a vonat azért nem állt meg, mert rosszul van a mozdonyvezető, akkor tudjatok róla, hogy a mozdonyokon van úgynevezett éberségi berendezés (EÉVB, EVM120...), ami megállítaná a vonatot. Ha ez a berendezés hibás, akkor a vezetőálláson ott kell lennie egy második dolgozónak - ekkor ketten is figyelnek.
A kalauz meg ne mondjon ilyen hülyeséget, hogy ilyen esetben húzza meg az utas a vészféket! Húzza meg ő! Tudja ő is, hogy milyen vonaton van, hogy annak a vonatnak hol kell és hol nem kell megállnia!
A mozdonyvezető védelmében írom, hogy a zónázó vonat azon a vonalon eddig Rákos - Sülysáp között volt szaladós. A nyári menetrend óta ez a szakasz Rákos - Mende. Nem minden mozdonyvezető szokott sűrűn ilyen vonatokat vinni - lehet, hogy még (szabálytalanul) nem módosította a saját menetrendkönyvét. Vagyis igen, a mozdonyvezető a ludas ebben az eseményben, de emberek vagyunk. Jelentkezzen, aki még nem hibázott sosem!

Ákibard! 2009.06.29. 08:02:44

@Peti817172M:
Régi típusú kocsikban ha meghúzod akkor az lent marad, hiába tuszkolod vissza. A vészfékszelep nyitva lesz csak annak visszacsukásával (akár a kocsi másik végében) feszül meg ismételten a bowden.
Elektropneumatikus (EP) vészfékszelet esetén a kar meghúzása csak jelet ad az elektromos szepepnek a nyitásra azt szintén tuszklolhatod vissza hatása nem lesz.
Az EP vészfékszeklepek visszaállítása helyben a meghúzás helyénél történik négyszögkulccsal.

Ákibard! 2009.06.29. 08:04:04

@Peti817172M:
Nem segíted inkább csak beleütöd az orrod abba amihez semmi közöd. Neki úgyis emg kell győződnie a vészfékezés okáról, a visszaállítás is az ő feladata. Sok esetben a mechanikus szelepeket nem is nagyon lehet visszaállítani, nem pont a te segítséged kell oda.

Adani 2009.06.29. 08:04:39

Én leszállnék a töltésen is ha látom ,h nem akar megállni, bizony vészféket rántanék és ha túlszalad a peronon akkor leszállnék a töltésen inkább gyalogolok vissza mondjuk 100 métert mint, hogy esetleg egy órát várjak az ellenvonatra.

Adani 2009.06.29. 08:05:18

Én leszállnék a töltésen is ha látom ,h nem akar megállni, bizony vészféket rántanék és ha túlszalad a peronon akkor leszállnék a töltésen inkább gyalogolok vissza mondjuk 100 métert mint, hogy esetleg egy órát várjak az ellenvonatra.

Ákibard! 2009.06.29. 08:05:45

@MTBence:
Senki nem mondta, hogy pont peron meleltt kell megállni, de semmiképp nem a következő megállónál száll majd le, ha nem vészfékez...

Dexter05 2009.06.29. 09:21:23

Ez Történt már Albertirsán is ,58 éves édeanyám és nővérem jött haza az éjjszakai vonattal budapestről és nem albertirsán,hanem utána egy jó 3-4 km-el állt meg a vonat a semmi közepén.
emberek úgy másztak le a töltésről.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.06.29. 10:17:53

Nyugtasson a tudat, hogy ő egy ideig nem fog mozdonyt vezetni. Ismerősöm MMóváron felejtett el megállni, fél évre mehetett féktuskót cserélni a műhelybe jutalmul (kb 10 éve).
Amúgy meg csatlakozom Ákibardhoz, ilyenkor tessék használni a vészféket. Meg akkor is, ha nem nyílik az ajtó, leszállnál, és elindul alattad a vonat. Inkább, mint hogy utána kéz és láb nélkül nézd a vágánytengelyből a zárfényt...

Hellisfitar 2009.06.29. 10:27:04

Ó, a tavaszi gyorsított személy lebutításánál (szintén nagykátai, addig Rákostól Mendéig nem állt meg, tavasztól - idézem - a közösségi közlekedés népszerűsítése okán Rákoshegyen, és - ezt nem igazán értem - néha Rákoskert m.h.-en is megáll) a mozdonyvezetők eleinte rutinból átrobogtak vagy átdöcögtek. Volt, hogy a forgalmista fogta meg őket (vagy beugrott a dolog? :)) ), de addigra az utasok már csak az utolsó kocsiba tudtak felszállni, a többi kilógott az állomásról.
De olyat, hogy a kátai Szentistvánon nem áll meg még nem éltem. Ez is rutin lehetett, gondolom inkább a szolnoki zónázón nyomja a masiniszta.
Vagy talán forgalmi okai lehettek? Akkor talán a sülysápi forgalmista tudott volna róla...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.06.29. 11:31:04

@Hellisfitar: nincs az a forgalmi ok ami miatt egy megállóhelyet kihagyhat egy személyvonat...

Amúgy ez részben a forgalmászok sara is. Persze nyilván, azért van a menetrend, hogy nézze az mv, de mikor hirtelen behoznak egy ilyet, hogy az addig nem megálló gyorsvonat megáll Nagykátán, akkor azért nem kéne telizölddel fogadni...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.29. 16:56:07

@Ákibard!:
Tudtommal vészféket csak veszély esetén szabad működtetni. (Nem az van kiírva, hogy "csak veszély esetén, és ha a mozdonyvezető elbaxxxa a megállást" :))) .

Az elég hülye érv, hogy 'a Kedves utasok minden alkalommal megtalálják a vészféket'. Bizonyos utasok megtalálják, mint a múltkor a győri IC esetében, más utasok - valszg a többség - meg szabálykövető. Én például nem tudom, hogy meghúznám-e, mert az egy dolog, hogy nekem plusz idő, az meg egy másik, hogy szét lehet így verni egy fél előváros menetrendjét. Az meg nem annyira hat meg, hogy a hibázó mozdonyvezető seggét fedezzem :)

Ákibard! 2009.06.29. 17:28:26

@Comandante en Jefe:
Az van kiírva:
"A fogantyút csak veszély esetén szabad meghúzni. Aki INDOKOLATLANUL meghúzza, megbűntetik"

Ez egy indokolt meghúzás lenne.
És tényleg csak mzárójelben jegyzem emg, hogy a jegyvágónak is kötelessége ilyenkor vészféket húzni, úgyhogy tényleg csak jót teszel, ha ilyenkor vészfékezel.

"más utasok - valszg a többség - meg szabálykövető. "
Nem szabálykövető, csak egyszerűen hülye. (Bocs) Nem olyan rég felmerült, hogy ha egy kövel bebasszák a vonat ablakát szabad-e vészfékezni.
Túl van spirázva ez a dolog, mindenki összefossa magát hogy huuu vészfék nem szabad még ránézni sem.
Kész, vagy veszély vay más indokolt esetben meg szabad húzni.
Akkor szabálytalan, ha Indokolatlanul húzod meg, vagy működtetésére indok nélkül okot szolgáltatsz. (Ez így van az ÜSZ-ben asszem, szép mondat :-))))))

"Az meg nem annyira hat meg, hogy a hibázó mozdonyvezető seggét fedezzem :) "
Inkább mész tovább, és 1 órával később érsz haza?

Adani 2009.06.29. 17:42:47

"Akkor szabálytalan, ha Indokolatlanul húzod meg, vagy működtetésére indok nélkül okot szolgáltatsz"

Vagyis ha rábeszélek vkit, h komám húzd meg, akkor is megbüntethetnek? Mint a viccben mikor a székely bácsit ugratják ,h eljátszák ,h két kézzel rángatják és nem bírják meghúzni erre a székely fél kézzel megrántja és sikerül neki, a kaller meg jön, h ki volt mire ő büszkén ,h én fél kézzel.

Sztem ha meg tudod magyarázni akkor meg lehet húzni, csak aztán a vasutasok is higgyék el, h jogos volt. Ha követ dobtak be akkor elég ok. Ha kiesett valaki a vonatból az is.

Ákibard! 2009.06.29. 17:49:01

@Adani:
"Vagyis ha rábeszélek vkit, h komám húzd meg, akkor is megbüntethetnek?+

Természetesen az bűntetendő.

Az indok nélkül okot szolgáltat (nekem különösen tetszó :D ) szófordulat azt az esetet jelzi, amikor azt mondod, hogy hátőőő azért húztam meg mert hááát én ott láttam, hogy valaki kint lóóg az ajtóóóóba, de mire megálltunk eltűnt.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.06.29. 18:52:04

@Comandante en Jefe: vészfékezéssel szétverni egy fél előváros menetrendjét? Megáll, kaller végigmegy, megtalálja, hol fúj, visszaállítja, feltöltődik a légfékrendszer és már mehet is. Max 5 perc.

Ákibard! 2009.06.29. 19:07:58

@HavocS:
Simán a fékrendszer töltődik vészfékrendszer nincs.

Optimális esetben tényleg 5 perc, de ha a szepel nem zárt le akkor van a húbazdmeg :-))))))
Beszéltem már olyan jegyvágóval aki mutatta, hogy van a táskájában egy drótdarab, mert megesik, hogy a vészfékkar leesik a saját súlyától. Van amit csak a plomba zsinórja fog fel.
Nomeg amikor a szelep kinyílik, de hiába lököd vissza ne zár le :)

lurkó 2009.06.29. 19:45:46

@Ákibard!: Már elnézést hogy megzavarom eme eszmecserét de én megfontolásra javaslom ezt a huzgáljuk nyugodtan a vészféket felvetést. Kétszer álltam már húsz percen túl vonattal nyilt pályán vészfékezés miatt mert az öreg kocsikon a vészfékszelep is öreg tehát mint irtad nem mindig egyszerü viszaállitani egyszer pedig a gumigyürü tünt el de ugy mintha nem is lett volna. Sem az sem a drót nem jegyvizsgáló felszerelés része. Másik aggályom: észleled hogy nem áll meg-átfut az agyadon mit is tegyél-reagálsz-megkeresed a vészféket-meghuzod-a vonat megáll. Sebességfüggő hogy a vonat menyire haladt tovább de egy biztos már nyilt pályán vagy jó esetben sik terepen ha mégsem akkor ugysem tudsz leszálni. Illetve tudsz csakk...

Ákibard! 2009.06.29. 20:12:03

@lurkó:
Való igaz én is írtam, hogy lehet hogy nem lehet visszaállítani.

De most hogy így mondod én még mindig szívesebben megyek vissza a töltésről mint a következő állomásról várjak vonatot. Ácson gázoltunk ezt meséltem ott 160 km/ó-ról 1000m volt a kékút természetesen vészfékezéssel. Ergo a 120a vonalon legyen 100 a pályasebesség olyan 500-600 méterre állhat meg. Szerintem ezt egy lassabb ember is 10 perc alatt leküzdi, és nem 1 órát áll a másik állomáson!

De mint mondtam nekem is egy vezér mondta, hogy iylenkor a vészfékkel mindenki jobban jár.

gyik-680 (törölt) 2009.06.29. 21:40:05

@HavocS: Nyugodj meg hogy fog mozdonytvezetni.A mühelybe nem rakhatják,mert az másik cég.Amúgy kap egy irásbeli figyelmeztetést,vagy 2 szer 5000ft bércsökkentés azt hali.Megy vezetni,mert kevesen vagyunk.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.06.30. 01:20:02

@Ákibard!: tessék olvasni, légfékrendszert írtam... de akkor a kedvedért a fővezeték meg a kormányszelepek :)

@gyik-680: valóban, most már nyilván nem tudják átrakni a Gépészethez. Bár már nem sokáig...
A fűtőházi tartalék, amire meg ilyenkor igen jó eséllyel kerülni lehet pedig annyira mozdonyvezetés mint a teszkóparkolóban harminccal körözgetés autóvezetés :))

Szaki Danee 2009.06.30. 11:52:14

Egyszer Zuglóba tartottam, gyanús volt a tempó, aztán egyszer csak érzem/hallom, hogy old a fék. Siettem és gondolkodás nélkül meghúztam a vészféket. Egész jó érzékkel, ugyanis az utolsó ajtó még a peron mellett volt...A többi kocsiból már a két vágány közé kellett lemászni (szerencsére középperon van, így el vannak húzva a vágánytengelyek, biztonságosan lehetett ott közlekedni). Probléma csak a híddal volt, ott a vonat mellett oldalazva lehetett csak elérni a lejáratot, eléggé szar volt. A vonat kb. 5 perccel később indult tovább, nem volt lelkiismeret-furdalásom miatta.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.30. 17:51:06

@Ákibard!:

Valahol biztosan ez a szöveg szerepel:
"A vészféket csak veszély esetén szabad meghúzni! Aki indokolatlanul meghúzza, bírságot fizet"

Nézd, én már húztam vészféket (részeg fasz eltaknyolt a peronon), viszont nem helyezem a saját kényelmemet másoké elébe akkor sem, ha a mozdonyvezető hibázott. Nyilván nem akkor, ha 1 óra visszajutni, és hetente két vonat jár, de elővárosban nem fogom meghúzni.

Ákibard! 2009.07.01. 19:19:21

@Comandante en Jefe:
Ok. Te bátran utazz tovább, én vészfékezek. Kinek a pap kinek a papné :) Én tuti nem várk 1 órát ezért, és mint mondtam vezér mondta, hogy ilyenkor csak jót teszel.
Más kényelme? Az az 5 perc? Ugyanmár...

Ákibard! 2009.07.01. 19:20:50

@HavocS: Sorry elnéztem, mea culpa meg 2 sün! :)

Adani 2009.07.01. 21:46:27

@Ákibard!:

Na ja én is meghúznám inkább a sínek mellet visszagyalogolok mondjuk 200 métert az állomásig minthogy várjak a következőn az ellenvonatra pláne úgy, h ott is megvághat a kaller mert nincs jegyem. Vagy elhiszi, h túlment a vezér vagy nem, persze úgyse hagynám magam mondanám ,h nem fizetek szállítson le a következő állomásnál ha akar úgyis oda megyek.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.01. 22:44:18

Mondjuk veszélyhelyzet-e ilyen esetben, ha a továbbutazás, 1 óravárakozás, visszautazás, ami ugye szintén időbe tellik azért is problémás, mert mondjuk betegség miatt adott időben kell enned, gyógyszert bevenned, és a továbbhaladás miatt lekésnéd?

Bonyolítsuk: Ha az IC késése miatt lekésnéd a csatlakozást ami pár megállót visszahozna, a jelentős késés egészségügyi kockázatot okozna, akkor szabad meghőzni a vészféket? Ill. kell-e ilyenkor húzás előtt értesíteni a jegyvizsgállót?

Ákibard! 2009.07.01. 23:12:55

@TheElf:
Ne bonyolítsuk túl!
Nem állt meg vészfékkhúzás. Kész.
A VJV-nek kötelessége lenne ilyenkor a vészféket meghúzni, és megbizonyosodni annak okáról hogy miért nem állt meg.
Feltételezhető, hogy az éberségi meghibásodott emellett a mozdonyvezető rosszul lett. Vészhelyzet? IGEN! Valószínűsége: Az ötöslottó esélyesebb. Na és? Húzd meg, nem lesz bajod belőle. Ha te nem húzod meg másnak kötelessége lenne...

Semmilyen esetben nem kell húzás előtt a jv-t értesíteni. Azért vészfék hogy közbeavatkozz vele a vonat továbbításába.

Snake 2009.07.03. 01:07:04

@Ákibard!: "Semmilyen esetben nem kell húzás előtt a jv-t értesíteni. Azért vészfék hogy közbeavatkozz vele a vonat továbbításába. " Annak idején a DB-nél volt ilyen hülye szabály, részben ennek tudhetó be az enshedei(?) baleset is.

lurkó 2009.07.04. 17:02:44

@Snake: Igy van! Ellenben Párizsban pont a vészfékezés következtében lett tragédia.

Ákibard! 2009.07.04. 17:18:37

@lurkó:
Hát nem kimondottan a vészfék volt ott a probléma! Inkább az, hogy a járművezető nem talált jobb kapaszkodási helyet a vészfékvisszaállításko mint a légfékrendszer elzáróváltója... Ha nem oda kapaszkodik, és nem zárja el kapaszkodás közben nem lett volna baj önmagából a vészfékezésből.

8Gbit 2009.07.06. 13:42:56

Sziasztok!

Sztem. a vészfék indokolt lett volna.

A mozdonyvezető minden alkalommal megkapja az utasításokat és a megállókat. Rosszat kapott vagy elnézte mindkettő meglehet.
Emberek vagyunk ,hibázunk.

A vészfékezést ne keverjétek már össze a filmekben látható csikorgó kerekekkel!!!
A vészfékezés az nem ezt jelenti. Éppen ezért esélytelen,h balesetet okozna önmagában, mint ahogy Ákibárd is írta.

A vagonok állapota meg olyan,amilyen. Ezt ne firtassuk sztem., mert megér egy külön posztot:D

Dancsa 2009.07.09. 00:50:30

@Ákibard!: Az csak az egyik probléma volt a kapaszkodási helye..., szabályt szegett a vezető ott, és kitalálta, hogy ha leereszti a levegőt, akkor jobb lesz... (arról nem is beszélve, hogy miután rájött hogy nincs légfék, nem használta az elektromos fékeket se)

Aki azt mondja, hogy nem kell húzni, mért avatkozunk bele a vezető dolgába... Ott volt a másik baleset, ahol kiiktatták a hullakapcsolót és elaludtak a vezetők. Ezis a NatGeo-n volt...

Adani 2009.07.09. 20:31:54

@Dancsa:

A Katasztrófák Nyomában sorozatban láttad? Asszem Seconds from disaster volt az eredeti címe.

A német vasutas balesetről volt epizód azt láttam, volt egy másik vonatos az Amerikában történt és egy hajó ment neki a hídpillérnek amitől elmozdult a hídtest és megsérült a vágány emiatt siklott a vonat. A franciáról nem tudok semmit, forrást tudsz adni, mikor , hol miért történt stb.

Esetleg el tudod küldeni a dokumentumfilmet, ami ezzel foglalkozik? Amúgy nem egy rossz sorozat, de néha nagyon látszik, h csak a műsoridőt próbálják kitölteni.
süti beállítások módosítása