Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Legalábbis olvasónk elmondása szerint, aki Budapest – Békéscsaba – Gyula viszonylaton tapasztalt ilyet. Az utasoknak azért kell futni, mert Békéscsabán alig 2 perc van átszállásra, ami a szolgálattevő szerint is kevés. Hiába szóltak a MÁV-nak, a következő menetrendig biztos, hogy marad a jelenlegi állapot.

Hali!
 
Nemrég Gyulán voltam. A MÁV ütemes menetrendje Budapest-Békéscsaba-Gyula viszonylatban svájci tipusú. Békéscsabán oda és vissza irányban is 2-2 perc az átszállási idő, Gyulán pedig a vonatok 1 perc alatt keresztezik egymást.

Ez már első olvasatra is arra enged következtetni, hogy Magyarországon megvalósíthatatlan, és a valóságban így is van (szolgálattevő szerint naponta minimum 4-5 vonatnál). Rokonokat várva 2 napon is +1 óra volt az érkezés a békéscsabai késés miatt. Sőt visszafelé már Gyulán bemondták, hogy Békéscsabán a pesti gyors nem várja meg a vonatot (Csabáról jövő Bz 10 percet késett, keresztezés csak Gyulán van), ennek ellenére mégiscsak megvárta (röhögő vasutasok között nyugdíjasok szaladtak a vonathoz).

Mit lehet tenni ilyen esetekben, amikor minden második pesti vonat pótdíjas? Talán előre kellene pótjegyet venni akkor is, ha egyébként a gyorssal terveztük az utazást, hiszen a pótjegyek kiadása limitált ("emelt szintű" szolgáltatás miatt, csak arra a vonatra szól, csak most, csak Önnek stb stb), így akár 2 órát is bukhatunk. Ha meg a pótdíjassal tervezzük az átszállásos utazást, nyakunkon maradhat a jegy és a késés miatt mehetünk a gyorssal.

Hát ennyi. Szolgálattevő szerint ezerszer szóltak már emiatt, de menetrendváltásig ez lesz.
 
Üdv : Kulifa

Címkék: közlekedés máv vonat menetrend vasút utas panasz átszállás csatlakozás észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr231215242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.06.29. 13:00:51

A Keletiben szintén röhögtek, mikor rossz vágányt írtak ki/mondtak be, és az utasok, mint a mérgezett egerek rohangáltak fel, s alá.

Magyarország, 2009.

Leijon 2009.06.29. 13:48:41

Igen, ez tényleg elég szomorú...én is sok rohangáló utast látok a pályaudvaron, mégsem támad kedvem röhögni. Ez undorító. egyébként meg a Gyors miért nem várja be a személyt? Hisz nem nemzetközi a lelkem, Lőkösről indul(dehogy minek, amikor mindig üres szokott lenni)....

Kopi3.14 2009.06.29. 14:30:42

@SzarkaTarkaFarka: mert úgy tervezték. Nehogy már a magasabb rangú vonat minden bokorban vesztegeljen a ráhordó alacsonyabb rangúak késése miatt. Mellétéve, hogy a 120a részen a késések jelentősen nőhetnek, boríthatják más vonatok menetrendjét, így az arra járó gyorsoknak sem szabad sokat összeszedniük. A menetrendben itt az alsóbbakat kellett volna belőni a helyükre, megfelelő elő-mögétervezésre.

A posztban azt a keresztre van egy perc szöveget nem értem mire gondol a kedves utas, legfőképp, ez miképpen befolyásolja a menetrendet Bcs-re.

Azért azt is jegyezzük meg, a csabai állomás nem egy hatalmas valami, egy-két vonatot lezámítva lehet megfelelő helyre pozicionálódni az átszálláshoz, s elérni ennyi idő alatt is.

Adani 2009.06.29. 15:34:15

Régen volt közvetlen Gyula-Bp gyors, Gyulától Csabára felhozta a vonatot egy csörgő rátettek még pár kocsi mozdonycsere és mehetett tovább. Ez tavaly december óta változott megszűnt a közvetlen Gyula-Bp, maradt ez, ami most van, sok panansz is volt a csatlakozás mulasztás miatt. Később mégis betettek pár közvetlen vonatot két kocsival Gyuláról, de még mindig sok a csatlakozás mulasztás 2 perc az kevés, indulhatna hamarabb és akkor nem volna gond. Mellesleg Gyula és Csaba között van még egy állomás Bicere ott is lehetne keresztezni, de Gyula felé ki van szögelve a váltó, ezért nem szoktak csak kényszerhelyzetben. Az pedig úgy zajlik ,h kitérőbe áll a váltó Csaba felől kitérőbe jár a Csabáról jövő vonat, elhalad a Gyuláról jövő a csabai visszatolat váltó egyenesbe állít és megy tovább. Ha nem lenne kiszögelve a váltó lehetne ott rendes keresztezés is.

Cukorpofa 2009.06.29. 17:11:07

Vannak, akik akkor röhögnének szívesen, amikor felszámolnák az egész kócerájt a picsába, elhajtanák a sok léhűtőt és csinálna valaki egy piacképes szolgáltatást. Nem baj, ha multi, nem baj ha külföldi tulajdonú cég, csak működne már végre...

Netuddki. 2009.06.29. 17:44:36

@Cukorpofa: Akkor te még nem tudod valóban milyen célt szolgál a MÁV.
Nem adják azt el soha. A jelenlegi pártok közül biztos nem.

Ákibard! 2009.06.29. 17:50:24

@Cukorpofa:
Te megvennél egy céget úgy, hogy az közszolgáltatást végez kötelezően, de az állam nem fizeti meg utána a díjkiegészítést? Úgy hogy az állam az általa vállalt részeket ben fizeti meg? Nincs ilyen magánvállalat ami ebbe belemegy.

Dzsok 2009.06.29. 18:07:46

@Cukorpofa: Vannak, akik akkor röhögnének szívesen, amikor felszámolnák az egész kócerájt a picsába, elhajtanák a sok léhűtőt és csinálna valaki egy piacképes szolgáltatást. Nem baj, ha multi, nem baj ha külföldi tulajdonú cég, csak működne már végre...

-
Én meg akkor röhögnék szivesen ha a magyar autópályákat végre kiprivatizálnák és olyanok lennének mint régen az m5 volt.

kyanzes (törölt) 2009.06.29. 18:10:38

Mégis mit gondoltál, hová ment dolgozni a rosszcsont Pistike, akivel mindíg baj volt a suliban? :)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.06.29. 18:21:14

Csak én nem találom a cikkben, hogy hol van, hogy az UTASOKON röhögtek, nem csak egymás viccein?

Thorwald 2009.06.29. 18:29:58

"Hiaba szoltak a MAV-nak"...
igen ez igy megy. Van egy ember akit direkt azert tartanak, h szolni kell neki es kijavitja azonnal az amugy isszonyatosan szar (lehet orulni, hogy nem ket perccel korabban megy el a vonat) menetrendet es rogton ki is nyomtatja, majd a papir menetrendet megvasarolo utasoknak (amugy kivancsi lennek a papir menetrendek hany %a kerul valoban az utasok reszere eladasra) szemelyesen kiviszi es suru elnezeskeresek kozepette kicsereli.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.06.29. 18:47:39

@thorwald: igen, mert ez a logikus, hogy "lehet örülni, hogy nem két perccel előbb megy el a vonat". Nem pedig az, hogy csináljuk normális menetrendet.

boroskóla 2009.06.29. 18:48:28

@HavocS: Jaj, Heni, hát a média állandóan ellenünk szítja az embereket. Ez a cikk is például kvára nem arról szólt, hogy röhögnek a vasutasok, hanem a békéscsabai csatlakozások szűkreszabottságáról - ennek ellenére a röhög a vasutas az utason címmel fut a főoldalon is...
46-017 :)

sacherin 2009.06.29. 19:02:27

@SzarkaTarkaFarka:
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Tegnap volt szerencsénk megtapasztalni, hogy mennyire taplók az ottani dolgozók. 3körül értünk be Bécsből, s kifele jövet az ottani jegyellenőrök fogatlanul vigyorogva pikir megjegyzéseket tettek a kimenő utasokra. Többször próbálkoztunk a MÁV-val de mindig csalódást okozott. A koszos pályaudvarok, a tapintatlan, tapló jegyellenőrök, az összehangolatlan indulások. Mi csak magyarok vagyunk, de könyörgöm, a külföldi is tudhat magyarul...

Topibá 2009.06.29. 19:33:05

Velem is történt hasonló, csak én nem hagytam magamat.
Tavaly Debrecenből jöttünk haza Szegedre két neveletlen fiammal és a párommal. Debrecenben tisztáztuk, hogy Cegléden kell átszállni, a szegedi IC-hez csatlakozás van - ugyan csak 5 perc - bevárja a debreceni vonatot. Mivel a szegedi IC vegyes (IC kocsik és "normál" kocsik), a párommal úgy döntöttünk, hogy biztos legyen szabad hely, IC-re veszünk pótjegyeket.
Persze, hogy nem várta meg a vonat, láttuk, hogy kigördül, mikor mi beálltunk. Na, mentem a pénztárhoz, hogy WTF, kérem cserélni a pótjegyeket a következőre. Azt nem lehet, volt a válasz. Vegyek újat. Kértem az állomásfőnököt. Nem jött, én balhéztam (a mögöttem lévőket azért előre engedtem).
Végül megunták és kijött az állomásfőnök, hozta a panaszkönyvet és közölte, hogy nincs igazam, mert az 5 perc az nem csatlakozás. A csatlakozás az 15 perc. Az 5 percnél vagy eléri, vagy nem az utas. Ez van. Különben is ez a csatlakozás szinte soha nem jön össze. Én erre közöltem, hogy Cegléden ismerős vagyok, szépen elsétálunk a rendőrségre és ott feljelentést teszek, szerződésszegésért, pontosabban csalásért, mert a szerződéskötés pillanatában (jegyvásárlás), tudták, hogy nem teljesíthető az átszállás, tehát úgy adtak a szegedi IC-re pótjegyet, hogy előre ismert volt, hogy nem tudom azt felhasználni. Szó szót követett (az állomáson ténfergő rendőr srácok ugyan hallották az emelt hangomat, de maguktól nem jöttek oda), végül a hölgy megtört és csudák-csudája, becserélték az IC pótjegyeket. Az már csak hab a tortán, hogy a szegedi IC-n nem került elő kalauz a Cegléd-Szeged viszonylatban.
Tanulság: Tessék bunkó lenni, emelt hangon kioktatni a vasutasokat, hogy magáncégnél már rég munkanélküliek lennének, rendőrrel kell fenyegetni őket és akkor megtörnek.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.29. 19:47:21

@HavocS: @boroskóla:

"(Csabáról jövő Bz 10 percet késett, keresztezés csak Gyulán van), ennek ellenére mégiscsak megvárta (röhögő vasutasok között nyugdíjasok szaladtak a vonathoz)."

Többit remélem nem kell elmagyaráznom.

2009.06.29. 19:53:39

@Topibá: Gratulálok, gyönyörűen beszélsz a fiaidról, te mintaapa. Meg hogy ilyen bunkó (te mondtad) balkáni vagy. Ha sokat vonatoznál, tudhatnád, hogy a MÁV-val kapcsolatban sajnos eléggé rugalmasnak kell lenni, de te előbb böfögsz, aztán gondolkodsz (?). Nem csoda, hogy neveletlenek (biztos?) a fiaid, aki magát sem tudja kellő módon megnevelni, az mit akar egyáltalán egy családdal? Gondolkozzál picit el, mert nem vagy sikeres ember.

Adani 2009.06.29. 19:56:37

@Topibá:

Nem semmi, de ha bejött akkor jól csináltad.

Cegléd erről híres engem is sokszor hagyott már ott a vonat. Volt mikor 10 mp-en múlott beértünk a közönperonra csatlakozással Szolnok felé megállt a vonat ajtó nyílik én szállok l a csatlakozás meg épp akkor indult el. Nem egyedüli voltam, aki át akart szállni. Az információnál azt mondták ,h de hát kérem ütemes menetrend van a vonat nem vár, úgyis jön a másik egy óra múlva. Ja azon a 10mp-en fog múlni a dolog.

Ákibard! 2009.06.29. 20:02:33

@Topibá:
Nem 15 perc hanem 7 perc a Személyszállítási Üzletszabályzat szerint.

Menj bátran a rendőrségre jelentsd fel őket, az közben ne zavarjon, hogy a SZÜSZ-ben mint "szerződési feltételekben" benne foglaltatik, hogy 7 perc alatt nem csatlakotás és nem is kell visszadni cserélni a pótjegyet.

Szerintem leszarták amúgy hogy rendőrt hívsz, inkább csak meginták, hogy vagy 1 órát "emelt hangon" (stílusod alapján egy ordítozást képzelek el) próbálod rábírni őket, hogy a szüsz ellenében dolgozzanak, és inkább becserélték mielőtt lezúzod a fél állomást.

Nem csodálom, hogy fiaid neveletlenek, ha téged is ilyen viselkedésre neveltek.
Ami a elgszomorúbb az egész történetben, hogy ezen történteket mind büszkén, boldogan meséled!

De ismétlem, a SZÜSZ szerint nem volt igazad, így kicsit vegyél vissza az önteltségedből.

nemeza 2009.06.29. 20:04:21

Szintén megmosolyogtak vasárnap, mikor a debreceni helyett az ellenkező irányba menő vonatra szálltunk. De utánunk jött a kalauz, és szólt, hogy a szembevonat is jön pár perc múlva..
Szerencsére elértük Debrecenben a csatlakozó IC-t, ami kevesebbet késett Záhonyból, mint mi.

Ákibard! 2009.06.29. 20:04:56

@Adani:
EZt naponta 52xelmeséled ezt a ceglédi 10 mp-es csatlakosást-elmenesztést.

Minden alkalommal elmondom, és egyetlen alkalommal sem válaszolsz.
Neked lehet hogy 3mp átugrani aki mögötted áll az már 5, aki még akkor kászálódik a kocsi közepén annak már 1:30, a lassan mozgó öregasszonynak 3:00 a babakocsis anyukának pedig mégtöbb.
Vagy úgy gondolod mindössze téged várjanak emg mert nekem 10 mp átszökkenni?
Vagy akkor minden késő vonatra várjunk 5 perceket, hogy a reumás csiga is át tudjun szállni?

Adani 2009.06.29. 20:12:25

@Ákibard!:

Természetesen nem ,de aki át akar szállni pláne eleve késésben vagyunk már eleve az ajtónál áll. Sztem max. 1-2 percet kellett volna várni az meg nem a világ, de mondom ha már úgy is ott van még fél percet igazán várhattak volna. Ez nem tetszett, h pont az orrom előtt zavarták el mikor láthatólag fel akartam rá szállni.Ha előbb elmegy akkor azt még megértem ment, nem várt elvégre nem várhat perceket. De, h épp az orrom előtt.
Meg sztem max. 2 percig tartott volna ameddig mindenki átszáll közön peronon volt méterekre egymástól a két szerelvény, aki meg addig nem száll át (mert ahogy mondod most kászálódik ki a kocsi közepéből) az vessen magára.

Topibá 2009.06.29. 20:17:39

@Selkath:
Köszönöm a gratulációt. Sikeresnek lenni relatív. Kinek ez, kinek az jut.
Kellemes és kimondottan nevelő szándékú hozzászólásodból azért kiragadnék egy gondolatot (pontosabban az egyetlen értelmezhető gondolatot):
...hogy a MÁV-val kapcsolatban sajnos eléggé rugalmasnak kell lenni...
Miért is?
Előre kifizetek egy szolgáltatást. Joggal elvárom, hogy cserébe a szolgáltató mindent elkövessen a teljesítésért. Ha nem sikerül (ráadásul a saját hibájából (mert rosszul állítja be a menetidőket a menetrend szerkesztésekor)), ne akarja rám hárítani a felelősséget. Ha nem vettem igénybe az IC pótjegyet (nem csalok, még meleg a vágány a kigördülő szerelvény mögött), az a minimum, hogy szó nélkül cseréli a követekző járatra. Kára nem keletkezik (nem veszem duplán igénybe az IC kocsit). Igen, lehet közvetett kára, mert nem tudja eladni a ki nem használt ülést, de ez megint nem róható fel nekem, ő hibázott.
Ha van egy rosszul működő vállalati struktúra, nem az a megoldás, hogy elnézőek vagyunk és ahogy írtad rugalmasan állunk hozzá.
Lehet, hogy nem tudom nevelni a fiaimat, lehet, hogy nem tudom nevelni magamat, de akkor sem fogadom el, hogy szerencsejáték alapon működjön egy szolgáltatás.
Leszögezem, sokat vonatozok. Szeged - Budapest viszonylatban hetente minimum egyszer, de néha kétszer is. Egyetemista koromban pedig Miskolc - Szeged távon hetente, 7 évig. Mielőtt találgatásba bonyolódsz, gépészmérnök és közgaszdász diplomával rendelkezem.
És azért nem kocsival járok, mert sokat éjszakázok és már volt majdnem elalvásos balesetem (szerencsére nem én vezettem, én csak kapaszkodtam)

Azért a végén csak megkérdezem:
Miért is vagyok bunkó balkáni (hol mondtam ezt)?

Várom a szép stílusú, korrekt módon megfogalmazott - nevelő célzatú - hozzászólásodat, amelyben újra megcsillogtathatod ismereteidet a magyar nyelv szofisztákált használatában.

Leijon 2009.06.29. 20:22:34

@Kopi3.14: csak 8 vágány...nem hatalmas valami. Főleg hogy a gyulai személy szinte 99%ban az elsőre jön, a pesti meg a 6-osra vagy a hetesre. Gondolj bele ha nem üresek a vágányok, hanem benn áll z újszegedi, a szegedi, a lőkösi és még kitudja milyen mellékes vonatok és körbe kell menni azért jelentős az időveszteség...(főleg ha az illető kerékpárral van, mozgássérült, idős, vagy kisgyerekkel van)
@sacherin:
Azt észrevetted már hogy a nemzetközi vonatokon a kallerek alig beszélnek nyelven? A Metropollal jöttünk haza Berlinből, Vác előtt benyit a magyar kaller: Fárkárten,tikecc,jegyeket kérem. Gyanítom hogy ennyi volt az összes nyelvtudása...egyébként rendsezresen pendelnd nemzetközi IC-kkel és EN-ekkel és mindig kézzel lábbal magyarázkodnak egymásnak a külföldiek és a kallerek ha vmi problémaq lép fel...

Ákibard! 2009.06.29. 20:25:16

@Topibá:
"Ha nem sikerül (ráadásul a saját hibájából (mert rosszul állítja be a menetidőket a menetrend szerkesztésekor)), ne akarja rám hárítani a felelősséget. "
A Vasút ad egy lehetőséget, vagy hogya mondjam, tehát egy időpontokat amikor vonat megy. Te vagy elfofgadod vagy nem. Te annak tudatában kötsz szerződéset, hogy csak 5 perced van igy necces a dolog. Ha ezt elfogadod vegyél jegyet, de utána ne kend a vasútra a felelősséget.

"de ez megint nem róható fel nekem, ő hibázott."
Meg te is, mert annak tudatában vetted meg hogy lehet nem éri el. Te ugyanannyira vagy felelős mint a vasút.

"de akkor sem fogadom el, hogy szerencsejáték alapon működjön egy szolgáltatás."

Semmi gond a választás joga megvan. Ha nem tetszik a vasút szerződési feltétele, szerződj mással. A volánnal. Taxival, akármivel.

"Miért is vagyok bunkó balkáni (hol mondtam ezt)?"
Azért mert egyaz, hogy a konfliktuskezelésed nulla, ha csak kiabálva tudsz valamit megoldani. Rendőrésggel meg szerződésszegéssel fenyegetsz holott a szerződési feltételek tartalmazzák, hogy 7 perc alatt nem garantált az átszállás.
Vered az asztalt ész nélkül és fröcsögsz ki hogy törik meg, és diadalittasan meséled mekkora faszagyerek voltál mert visszacseréltetted. És közben azt hiszed neked volt igazad, pedig nem...

Ákibard! 2009.06.29. 20:26:40

@SzarkaTarkaFarka:
Én rendszeresen jártam Győrbe nemzetközi vonaton, és nem ezt tapasztaltam. Volt aki valóban gyengébben tudott, de a többség minimum angolul vagy németül kommunikált az utassal.

Leijon 2009.06.29. 20:27:48

Bárcsak már egy minta vasúttársaság országában élnék...istenem de jó lenne, ha felülnék Csabán a vonatra másfél óra multával már Pesten is lennék a modern, nagysebességű pendolino vagy ICE szerelvénnyel, majd átszállnék az új magyar kooperációban készült ALSTOM metróra amely befér az alagútba...
és belelógott a kezem a bilibe.
Egyébként itt szigorúbbak a szabályok mint Németországban? Ott simán ment az ICE felszíni kereszteződéssel ellátott pályán is 160-al sőtt...a pálya meg nem volt jobb mint itt Gyoma és Mezőtúr között...itt meg tökölünk 160assaá tételen...amit persze nem tudunk majd kihasználni, mert alig van erre alkalmas kocsink és mozdonyunk...

Leijon 2009.06.29. 20:30:50

@Ákibard!: Nah az király, hogy az 1-es vonalra még szánnak egy kis figyelmet...tudod mi volt a szomorú? Hogy a magyar indítású, többségében magyar kocsikból álló Metropolon odafele senki, vissza pedig a cseh hálókocsis mondta be a megállókat...
Itt a 120-ason nincs bemondás, se nyelvet beszélünk dolog....pedig ez is nemzetközi vonal, nyári időszakban pl. a Maros 90%os utaskihasználtsággal megy-jön. Mi lehet a mellékvonalakon istenem....

Topibá 2009.06.29. 20:32:46

@Ákibard!:
Nekem az állomásfőnök 15 percet mondott.
Másrész nem ordibáltam, hanem vitatkoztam. Persze, tudom, ez mosakodásnak hangzik, de nem igazán szoktam ordibálni.
Mivel már második alkalommal értik félre, a neveletlen jelzőt kicsit gunyorosan (viccesen, tréfásan, stb.) használtam. Ezzel azt próbáltam érzékeltetni, hogy két örökmozgó (4 és 6 éves fiú) gyerekkel voltunk, akik már kezdtek nyűgösek lenni a vonatozástól.
Én azért úgy érzem, hogy a rendőrségi feljelentésnek nem igazán örült volna a hölgy. Mert ahányszor elindultam, hogy megyek rendőrért, ő állított meg.
És lehet, hogy feltartottam a munkájukat (bár próbáltam nem akadályozni a többi utast), úgy éreztem, hogy 1200 Ft-t nem akarok kidobni az ablakon. Meg nem az a munkájuk, hogy enegem a VEVŐT kiszolgáljanak (többek között)?
A SZÜSZ meg ebből a szempontból nem igazán érdekel, mert ha nem lehetet volna kicserélni a jegyeket, akkor akárhogy szívóskodok, nem cserélik ki. Kicserélték. Vagy talán van egy rejtett záradék, ami előírja, hogy ha valaki pl. 40 percig nem adja fel, akkor igaza van?
Szerintem ilyen esetben az a legkevesebb, hogy a szolgáltató méltányosságot gyakorol. Vagy ilyet ne is várjak abszurdisztánban? Ne is reklamálja? Nyeljem be, hogy buktam 1200 Ft-t?
Erre van a klasszikus vicc:
Amerikai üzletember leszáll Ferihegyen, vége a csekkolásnak, a váróban lát egy automatát, amire rá van írva:
Dobjon be 100 Ft-t.
Bedobja, megnyomja a gombot. Semmi. Bedob mégegy százast, gombot nyom. Semmi.
Egy kis ideig töpreng, majd felragyogó arccal megszólal:
- Ügyes, kimondottan ügyes!

Ákibard! 2009.06.29. 20:35:00

@SzarkaTarkaFarka:
Másak is a szabályok. De.
160 fölött egészbiztosan nem volt szintbeni kereszteződés mert az EU tiltja :)
160-nal tuti nem ment olyan pályán mint Gyoma felé van :)
Főleg nem az ICE.

A sebesség olykor megtévesztő :)))

Az ALSTOM pedig befér, előző vizsgálatokat végezni mindenhol szokás, őrszelvény mérésnek nevezik.
A probléma azzal a magyar sajátossággal van, hogy a sajtó manipulálja az embereket.
Adott egy cikk. A mérésről szól. Írok hozzá címet:

Űrszelvénymérést végeznek a szakemberek a metrón. Viszgálják, hogy nem lóg-e valami tárgy az űrszelvénybe ami az eddigi kocsik közlekedését nem akadályozta, de az ALSOM-nak gondot okozhat.

Adok egy magyar címet, bevezetőt:

NEM FÉR BE AZ ALSOM!!! ELMÉRTÉK!!! Ezt is elbaszták!!!! Nem fér be az alagútba!!!! Méricskélnek, hogy mennyit vágjanak le!! A Fi_esz támadja a kormányt a metróbalhé miatt. Az Em_pé válaszolt. stb stb.

Pedig a tevékenység ugyanaz volt. Egy mérést végeztek.

Az alagút nem megy össze a kocsi nem legy nagyobb.
Egyszerűen az alagútban is kilazulhat egy csavar például. Lelóg egy kábel, ami alatt elmegy az orosz, de az alstom nem. Ezért mértek. Nem azért mert elbaszták a kocsit.

Ákibard! 2009.06.29. 20:41:40

@Topibá:
"Én azért úgy érzem, hogy a rendőrségi feljelentésnek nem igazán örült volna a hölgy."
Szerintem különösebben nem érdekelte volna, csak próbált lenyugiztatni. Már csak azért sem emrt igaza volt szegénynek...

"A SZÜSZ meg ebből a szempontból nem igazán érdekel, mert ha nem lehetet volna kicserélni a jegyeket, akkor akárhogy szívóskodok, nem cserélik ki"

Na látod, ez az ami vérlázító, és bicskanyitogató inkább. Máűr nem érdekel a szüsz. Érdekes. 2 hsz-el feljebb még a szüszre hibvakozva akartál feljelentést tenni. Amint megtudtad hogy nincs igazad rögtön nem érdekel. Fura.
A SZÜSZ szerint nem lehetett cserélni. 40 perces zártadék sincsen. Szerintem egész egyszerűen 1 óráig hangoskodtál (te mondtad!) ott dimbultál a pénztár előtt, és kellett kezdeni veled valamit. Ahogyan itt sem fogod fel, hogy nem volt igazad gondolom ott sem.
Inkább visszaadták, szabálytalanul, csak menj már a francba onnan...

"Ne is reklamálja? Nyeljem be, hogy buktam 1200 Ft-t?"
Veszel egy házat. Lefoglalózod. Tudod, ha nem kapsz hitelt, elúszott a énzed de megpróbálod. A bank nem ad hitelt, od aa pénz. Ez most elúszott. Ugyanez az eset.
Tudod, hogy ha nem vár nincs visszatérítés. De itt kiverted a balhét, fröcsögtél 1 órát, majd végül inkább visszaadták cssak tűnj már onnan...

Leijon 2009.06.29. 20:46:15

Tudom, hogy befér az új metró, csak kis cinikus irónia volt vagy mi a fene:D nyugi azért olvasok, mert érdekell és tájékozódok.Még1x: tudom hogy befér:D
Egyébként azok a kocsik marha szépek!!!
Jaja az lehet hogy megtévesztő, de Brandenburg előtt a úgy suhant el előttünk az ICE hogy fel se fogtuk hogy ott volt:D
Gyoma és Mezőtúr között pedig most végzik a pályafelújítást de gondolom vágod. Ilyen pályán szerintem elmenne a dolog 200-al is bár nem vagyok mérnök és sosem leszek(sajnos):(:D
Tényleg valaki témaközeli nem tudná megmondani, hogy ez a szerencsétlen pályafelújítás a 120-ason mikor éri már el Csabát???
Egyébként ha kész lenne Lőkösig mehetne a Railjet akár Brassóig is vagy...Temesvárig;):D:D:DHiú álmok:D

boroskóla 2009.06.29. 20:48:05

@BKV figyelő:
Most tényleg nem floodolásból meg kötekedésből, de ebben a mondatban még mindig nincs benne tartalmilag, hogy kin vagy min röhögtek a vasutasok.

Persze hiszek én a kedves posztolónak, legyen úgy: azok a szerencsétlen utasok ki lettek röhögve. Csak mégsem ezzel kéne eladni a cikket...

martinasz 2009.06.29. 20:51:05

Sziasztok! Kedves FIGYELŐ! Légyszi olvasd el a sonline.hu....ha már tudsz róla akkor bocsi!

Ákibard! 2009.06.29. 20:57:52

@martinasz:
Elolvastam a cikket. Kicsit szomorú, hogy megesett, ellenben megértem, hogy nem vitte tovább a vonatot.
Ha letelik a 12 óra nem dolgozhat tovább. Ha 12:20 perc munkaidő után balesetet szenved a vonat az a mozdonyvezető felelőssége. Mert 12 ó-nál többet dolgozott...

Topibá 2009.06.29. 21:05:15

@Ákibard!:
Eléggé parttalan így...
Lehet, hogy tényleg megunták és inkább rámhagyták.
DE!
Nem lenne akkor ésszerűbb, és a sokat hangoztatott "Utasbarát szolgáltatás" része az, hogy ilyen esetekben kicserélik a fel nem jasznált IC pótjegyeket?
Meg aztán nem igazán olvastok figyelmesen, mert egyből dühösek vagytok, meg leszóljátok az embert:
"Debrecenben tisztáztuk, hogy Cegléden kell átszállni, a szegedi IC-hez csatlakozás van - ugyan csak 5 perc - bevárja a debreceni vonatot."
Utánajártunk, megkérdeztük az információnál. Persze, erre most mondhattok több választ is:
- Hibázott a debreceni információs ablaknál ülő (ezt mondta a ceglédi hölgy is)
- Nem is kérdeztem meg és csak arcoskodok
De, megkérdeztem, mivel ismerem a MÁV szokásait. Ott azt mondták, hogy bevárja, mert CSATLAKOZÁS (most kiabálok).
Mivel az első eset áll fennt, magyarul hibázott az információs ÉS hibázott a jegyárus is, mert nem hívta fel a figyelmem, hogy félkarú rablóval játszok, ahol lehet veszíteni is (vagyis nem szólt, amikor kértem az IC pótjegyet, hogy "Elnézést uram, de ez nem csatlakozás és nem biztos, hogy eléri).

Ne rugózzatok már azon, hogy vitatkoztam, meg hogy szerintetek milyen stílusban, meg hogy ki a neveletlen (látom, hogy amit félre lehet magyarázni, azt jószándékúan félre is magyarázzák a kedves hozzászólók).
Érdemben kéne regálni és nem egy monopolhelyzetével maximálisan visszaélő őskövület vállalat rossz üzletszabályzatát védeni foggal-körömmel.

Amúgy a ház példa egy nem igazán ide illő. Egyrészt nem foglalózom le, másrészt, ha annyira kell az az ingatlan, akkor nem foglalót adok, hanem megbeszélem az eladóval az előleget, külön kikötéssel, hogy hitelfüggő a doolog. Ami vagy megy, vagy nem megy. De Nem egy embertől vásárolhatok, szabott módon!
Ide inkább egy olyan példa jó, ami szolgálató-vevő között van.
Pl.: ami most aktuális a M. Jackson koncertre visszváltják a jegyeket. Előre kifizették az emberek a szolgáltatást, majd nem az ő hibájukból meghiúsult, vagyis visszakapják a pénzt.
De sok ilyen példa van, amikor hibás terméket levásárolhatsz, stb.
Nem értem, hogy a MÁV-nál miért nem lehet ilyen. (Tudom, hogy van visszaváltás, de olyan időkorláttal, ami eléggé egyoldalúan az utas kárára van beállítva).

Ákibard! 2009.06.29. 21:14:08

@Topibá:
Én nem támogatnám azt, hogy ilyen esetekben feltétel nélkül cseréljék a pótjegyet. Mert akkor mindenki megvenné boldog-boldogtalan akár 1 percre is, azt ha nem, akkor majd visszafizetik. Csak közben a hely üresen megy, fizetetlenül. Ez nem kifizetődő senkinek sem!

Nem csatlakozó vonat, az infós hibázott valóban. A vonat kifejezetten csatlakozásra nem vár jelzésű!
A jegypénztáros miért hibázott? Komolyan azt gondolod neki feladata mindenki jegyét ellenőrizni, és felhívni a fiyelmét mindenre? Néma gyereknek az anyja sem látja a fától az erdőt! :)) Ha mindenkinek ellenőriz megnézeget, szól, akkor egy jegy kiadása 5 perc te meg megmarkolod magad.

De igenis a SZÜSZ-el jövök mert az vonatkozik ide. ÉS ezalapján akartál feljelentést is tenni...

A lakásos példa valóban nem volt jó, mert abba zt magyarázol bele amit akarsz ahogyan meg is tetted. Persze kíváncsi vagyok foglaló nélkül lki ir alá szerződést veled (hitelhez kell) és ki taertja fent hetekig a lakását! Nomeg ki az aki visszaadja a foglalót ha a hitel nem jön össze. Persze nyilván neked van igazad csak a vaklóság nem ezt mutatja.

Jah, és a vasútnak is van alternatívája ha a szerződési feltételek nemt etszenek, szerződj mással!

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.06.29. 21:14:26

Egy jó, szolgáltató szemléletű vasútvállalat meghirdet necces csatlakozásokat, ha az műszaki, technológiai szempontból úgy a legjobb, az az optimum. Az utasokkal azonban egyértelműen közli, hogy a csatlakozó vonat vár-e a késett másik vonatra, és ha vár, mennyit. Csatlakozásmulasztás esetén illik kompenzációt adni és elnézést kérni.
Ez így kulturált, így korrekt. A rövid csatlakozások többnyire műszaki kényszer miatt alakulnak ki. Ha ez rendszerszerűen csak így alakítható ki, akkor a pálya üzemeltetőjének kutya kötelessége lenne az infrastruktúra korszerűsítését úgy tervezni, hogy ezek a szűk csatlakozások lazuljanak.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.06.29. 21:15:44

Ja, és ami Gyulát illeti: ki kellene építeni a felsővezetéket Gyuláig. Óránként járhatnának a vonatok Budapest és Békéscsaba között, minden második Gyulára, minden második Romániába közlekedne.

Kopi3.14 2009.06.29. 21:20:47

@SzarkaTarkaFarka: bocs, de most árultad el, nem vagy jártas Bcs állomáson. Személyforgalomnak hét vágány van, ebből a hetesnek nicns gyakorlatilag semmi peronja, csak a csupasz föld, háromaljzatbeton elemmel.
A pesti meg átlagban a hatosra, néha a négyesre-hármasra jön, bár ez inkább esti állapot, az Ister EN-nek.
Benn állni meg ha benn is áll, elmodnható, el is modnják melyikről megy, így csak a megfelelő vágányig kell elszámolni, hova kell menni. Nem őrdöngőség megtenni az utat a kellő idő alatt. Gyakori vendég voltam adott állomáson jó tíz éven keresztül, így tudom mit beszélek.

Adani 2009.06.29. 21:33:52

@Ákibard!

"Ha letelik a 12 óra nem dolgozhat tovább."

Olvastad Moldova vasútról szóló könyvét ( akit a mozdony füstje megcsapott)?

Volt benne szó egy precíz vezérről, aki mindig pontosan végezte a dolgát és ő megtette akkor, h nem szolgált tovább 12 óránál mert rosszul volt és éppen tehervonatot vitt Szolnokra. Mendén szólt, h Sülysápon kitérő járasásk, mert leáll, nem ették meg, végül megegyeztek, h vigye el legalább TápióSzecsőre ( tápiószecsői csataként hivatkoztak rá). Fegyelmit kapott meg fizetésmegvonást. Róla mondták azt, h ha mindenki úgy dolgozna mint ő nem lenne baleset, de nem is járna a vasút. Említette Moldova a könyvében azt is, h mutatták neki a hibajegyzéket, amit a vezérek töltenek ki mielőtt átveszik a gépet. Az övé majd egy oldal hosszú volt különféle hibákkal többség meg beírja, h minden ok a mozdonnyal. Aztán megtudta, h nem az történt, h tévedésből egy leselejtezett gépre küldték ki csak komolyan veszi a feladatát a vezér úr. :)

@Kopi3.14:

Békéscsabán valóban nincs semmi utastájékoztatás csak a két sajtpapír, h mikor indulnak és érkeznek a vonatok meg a hangos. A sajtpapírok kb. 60%-ban a valóságot írják a hangos 95%-ban jól mondja ha mondja. De aki kicsit is jártas ki tudja találni melyik merre megy. Ha Bzmot áll bent akkor vagy Újszeged vagy Gyula felé megy, ha Uzsgyi akkor vagy Szeged vagy Gyula vagy Újszeged, a zárlámpa elárulja, ha Murony felé áll az eleje akkor Szeged ha Gyula felé akkor lehet találgatni, de ha a kallert megkérdezed ő meg tudja mondani meg úgy általában a vasutasok ha kúltúráltan viszonyulsz feléjük akkor segítenek. Szegedre 99%-ban Uzsgyi megy ez is jó viszonyítási alap.

A felújítás nem tudni mikor ér ide, de várják már, akkor végre lesz utastájékoztatás elvileg lesz nagy kék tábla, aluljáró és minden vágánynál szintén kék tábla, ez a terv aztán majd meglátjuk mikor valósul meg. Ha minden igaz még idén befejezik Gyomáig és akkor nekiesnek Békéscsabáig.

martinasz 2009.06.29. 21:38:47

@Ákibard!: Szia! Köszi! Kérdezhetek tőled valamit privin?

Ákibard! 2009.06.29. 21:41:07

@martinasz:
drabikadam _kúkac_ vasutbaratzrt _ pónt_ hu

Ákibard! 2009.06.29. 21:42:48

@Adani:
Moldova idejében még egészen más törvények voltak, és az éra is más volt, szerintem te is tudod... Spec a 12 órás szabály sem volt még.

zsoltix 2009.06.29. 21:42:56

Békéscsabàròl indulva valami vasùti bermuda-hàromszögbe kerülnek a vonatok. Negyed òra kèsès màr szinte mèrnöki precizitàskènt elfogadott sikerèlmènynek szàmìt. De ritkàn fordul elö,hogy csak ennyit kèsnek.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.29. 21:48:40

@boroskóla:

Nem egyedi eset (olvasd el a kommenteket), és tartalmilag is teljesen rendben van. A címben is benne van minden.

@martinasz:

Nem semmi! Köszi, hogy szóltál, ki is tettem.

Leijon 2009.06.29. 21:56:25

@Kopi3.14: Itt lakom 1 háztömbre. De jó próbálkozás:)

Leijon 2009.06.29. 21:58:54

@Kopi3.14: ja és ha ez nem elég...3. éve ingázom Pestre heti rendszerességgel:)) Szeretem az ilyet.
Utastájékoztatás? az tényleg nincs. Reméljük a nagy kék tábla tényleg kikerül majd valamikor 2024 környékén , amikor már úgysem itt lakom:D

Leijon 2009.06.29. 21:59:58

Kopi, ha véletlenül érdekell hogy melyik vonat melyik vágányra jár holnap írj. Elhallatszik a hangos idági. Néha aludni sem hagynak a szolgálati közlendők a hangoson, meg a teher összetolások...mert du.kettőkor nem lehet elintézni csak hajnalban:D

Lajosbácsi 2009.06.29. 22:03:37

Szeretném végre látni a szolgáltató vasutat. Ismerőseim már mind busszal vagy kocsival járnak hosszú távra, mert olcsóbb és kényelmesebb.

Ezt is megértük, már 1,3 embertől olcsóbb autóval menni, 8 literes fogyasztással

A vasutasok hozzáállása kritikus. Szinte az az érzésem látni ezeket az agyoniskolázott embereket munka közben, hogy utálják az utasokat, mert különben milyen kényelmesen elvolnának, ha nem lennének utasok, így meg dolgozhatnak a fene beléjük.

De nem gond, mert sikeresen elérik, hogy évről évre kevesebb a kuncsaftjuk, megy ez, nem kell annyit dolgozni a pénz ugyanaz, sőt növekszik, kirúgni őket nem lehet, sikeres emberek.

Ákibard! 2009.06.29. 22:17:08

@Lajosbácsi:
Az én ismerőseim meg mind vonattal járnak, mert a busz kényelmetlen és zsúfolt. Na? Boldogtalan ismerőseim vannak?

Kocsit meg mindenki olyan okosan kiszámolja, hogy mennyivel olcsóbb, meg mennyivel jobb, csak azt felejtik el, hogy meg is kell venni...
Egy 10 éves használt autó VÉTELÁRÁBÓL jópár évig vonatozom, pedig évi 20.000 km-t utazok vonattal és ennek csak csekély részét havijeggyel!

Tehát önmagában a benyával számolva lehet sokkal olcsóbb de a karbantartás, amortizáció, éves díjak, adók, stbstb plusz a vételár összegzéssel már közel nem ilyen rózsás a helyzet!

Vasutasok között pedig bőven akad aki szívvel-lélekkel űzi hivatását, és nem szegi kedvét a fentiekhez hasonló ordítozó anyázó utas sem...
Mindkét oldalon van mit fejlődni bőven hidd el!

Adani 2009.06.29. 22:46:10

@Ákibard!:

Ez igaz ,de ha már egyszer megvan a kocsi, akkor már csak azzal megy az ember pláne ha még olcsóbb is 2 emberrel.

Ahhoz, h azokat is vonatra lehessen szoktatni, akiknek van kocsija bizony olcsóbb jegyárak és gyorsabb vonatok kellenek. Akkor még az is elgondolkodna, h vonatra üljön, akinek van kocsija.
süti beállítások módosítása