Vajon mibe kerülne, ha a MÁV a pályafelújítás ideje alatt legalább egy olyan vonatpótló autóbuszt forgalomba állítana, amin valamilyen módon lehet kerékpárt szállítani? Olvasónk nem tudta, hogy vágányzár van, ezért több társával együtt egy hosszabb szakaszon vonatozás és buszozás helyett kerekezniük kellett:
Kedves MÁV-figyelő!
Tegnap (07. 05.) a Pilisben voltunk kerékpározni, és Esztergomból jöttünk haza vonattal. Mi nem tudtuk hogy a pályán Piliscsaba és Pilisvörösvár között pályakarbantartás miatt vonatpótló buszok közlekednek. A Pilisbe rengeteg kerékpáros jár sportolni, kirándulni. Mivel más megoldás nem volt, ezért Piliscsabáról át kellett kerekezni Pilisvörösvárra, tegnap éppen akkor esett az eső.
A vonaton összesen 5-en voltunk kerékpárral, és gyanítom, hogy nem csak mi voltunk aznap, akik ily módon közlekedtek. Piliscsabáról Vörösvárra a 10-es úton kellett kerekezni, ami nagyon forgalmas és balesetveszélyes, erre volt kb. 30 perc. Én speciel egy jó kondiban lévő, edzett ember vagyok, nekem különösebb gondot nem okozott a kerékpározás (bár előtte Esztergomig már majdnem 80 km-t letekertünk), bár Csaba felől van egy jó kis kaptató az Egyetemtől, visszafelé pedig Vörösvárról szinte végig emelkedik az út, de mondjuk az idősebbek, illetve a kisgyerekes családok számára azért elég megerőltető. Kérdem én hogy mibe fájt volna a MÁV-nak, ha a 3 vonatpótló busz közül legalább az egyikre rátetet egy 10 kerékpár szállítására alkalmas trélert?
A másik furcsaság: Az esztergomi pénztárosnő úgy adta a jegyet, hogy a diákot Esztergom-Piliscsaba, illetve Pilisvörösvár - Bp.-Nyugati viszonylatra adta, míg a kerékpárjegyet Esztergom - Nyugati viszonylatra, arra hivatkozva, ha azt is 2 részletben adná, akkor sokkal drágább lenne (pedig a vonatpótló busz miatt 9 km-t megspóroltunk). Most akkor, hogy is van ez?
Üdv: Lövétei Áron