Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Vajon mibe kerülne, ha a MÁV a pályafelújítás ideje alatt legalább egy olyan vonatpótló autóbuszt forgalomba állítana, amin valamilyen módon lehet kerékpárt szállítani? Olvasónk nem tudta, hogy vágányzár van, ezért több társával együtt egy hosszabb szakaszon vonatozás és buszozás helyett kerekezniük kellett:

Kedves MÁV-figyelő!

Tegnap (07. 05.) a Pilisben voltunk kerékpározni, és Esztergomból jöttünk haza vonattal. Mi nem tudtuk hogy a pályán Piliscsaba és Pilisvörösvár között pályakarbantartás miatt vonatpótló buszok közlekednek. A Pilisbe rengeteg kerékpáros jár sportolni, kirándulni. Mivel más megoldás nem volt, ezért Piliscsabáról át kellett kerekezni Pilisvörösvárra, tegnap éppen akkor esett az eső.

A vonaton összesen 5-en voltunk kerékpárral, és gyanítom, hogy nem csak mi voltunk aznap, akik ily módon közlekedtek. Piliscsabáról Vörösvárra a 10-es úton kellett kerekezni, ami nagyon forgalmas és balesetveszélyes, erre volt kb. 30 perc. Én speciel egy jó kondiban lévő, edzett ember vagyok, nekem különösebb gondot nem okozott a kerékpározás (bár előtte Esztergomig már majdnem 80 km-t letekertünk), bár Csaba felől van egy jó kis kaptató az Egyetemtől, visszafelé pedig Vörösvárról szinte végig emelkedik az út, de mondjuk az idősebbek, illetve a kisgyerekes családok számára azért elég megerőltető. Kérdem én hogy mibe fájt volna a MÁV-nak, ha a 3 vonatpótló busz közül legalább az egyikre rátetet egy 10 kerékpár szállítására alkalmas trélert?
 
A másik furcsaság: Az esztergomi pénztárosnő úgy adta a jegyet, hogy a diákot Esztergom-Piliscsaba, illetve Pilisvörösvár - Bp.-Nyugati viszonylatra adta, míg a kerékpárjegyet Esztergom - Nyugati viszonylatra, arra hivatkozva, ha azt is 2 részletben adná, akkor sokkal drágább lenne (pedig a vonatpótló busz miatt 9 km-t megspóroltunk). Most akkor, hogy is van ez?
 
Üdv: Lövétei Áron

Címkék: közlekedés máv vonat vasút utas panasz vágányzár észrevétel személyszállítás kerékpár szállítás


A bejegyzés trackback címe:

http://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr421230984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Ákibard! 2009.07.07. 12:19:05

"A másik furcsaság: Az esztergomi pénztárosnő úgy adta a jegyet, hogy a diákot Esztergom-Piliscsaba, illetve Pilisvörösvár - Bp.-Nyugati viszonylatra adta, míg a kerékpárjegyet Esztergom - Nyugati viszonylatra, arra hivatkozva, ha azt is 2 részletben adná, akkor sokkal drágább lenne (pedig a vonatpótló busz miatt 9 km-t megspóroltunk). Most akkor, hogy is van ez?"

Kedves Áron!

Te egy tipikus esete vagy annak, aki azért kerül szarba, mert képtelen utazása előtt tájékozódni.
Ezzel önmagában még nincs is gond, mert megesik.
Kiderül, hogy te vagy hülye, ráadásul ezt még egy postként ide meg is írod...

És a végén még ISMÉTELTEN felteszel egy kérdést, amivel ISMÉTELTEN bizonyítod, hogy képtelen vagy olvasni.
Gratulálok! :)

Egyébként pedig a kerékpárra 50km-ig 190-et fizetsz, legyen 5 vagy 50 km az utad. Ilyesformán a pénztáros 190 ft-ot spórolt neked.

Ákibard! 2009.07.07. 12:22:23

Ja és a címre válaszolva:

Tipikus dilettáns felvetés. És miért nem állít be olyan buszt amin rokkantemelő van meg GPS-es utastájékoztató ÉS természetesen klíma is emrt ezek a vonatokon is vannak!

A vonatpótló busz általában helyi vállalkozó vagy ritkábban a vonlán busza, ki mikor mit tud adni.

Nem hiszem, hogy kerékpárszállításra alkalmas busz parkolna minden sarkon, és ha van is, akkor is max 2-3 keró szállítását oldja meg, holott a Desirón elfér legalább 6-8 keró...

A legjobb megoldás a tájékozódás, a vágányzárin mindig feltűntetik:

"A vonatpótló autóbuszon együttes elhelyezést, kerékpár és rokkantkocsi szállítását nem áll módunkban vállalni!"

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.07.07. 13:22:28

Jól értem, hogy a vonatpótló buszon ingyen lehet utazni?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.07.07. 13:30:50

És még az elvira is rendesen kiírta a két átszállást. Arról már nem is beszélve, hogy ha beikszelem, hogy kerékpárszállítással, akkor ki se adja a vágányzáras vonatokat. És plusz pont, hogy külön piktogrammal jelzi azokat a vonatokat, amiknek tegnaptól változott, vagy vasárnaptól változik a menetrendjük.

Ákibard! 2009.07.07. 13:44:15

@Peti817172M:
Elvileg nem, a vonatra érvényes díjszabás szerint kell fizetni.

Egyszerűen a pénztáros tudta, hogy vonatpótló autóbuszon nincs kerékpárszállítás, és gondolta, hogy az utas is nyilván a köztes résuzen teker. Ezértis nem adott jegyet.

lovet 2009.07.07. 14:15:38

@Ákibard!: Kedves mindenki!

Köszönöm megtisztelő megszólitásaitokat, kioktató, okoskodó hangnemeteket.

1. "képtelen utazása előtt tájékozódni."
közlöm veled, hogy utazás előtt 2 órával döntöttük el hogy mi legyen a végcél, úgyhogy erről ennyit.

2. "Egyébként pedig a kerékpárra 50km-ig 190-et fizetsz, legyen 5 vagy 50 km az utad. Ilyesformán a pénztáros 190 ft-ot spórolt neked"

Képzeld el, én ezt nem tudtam, ezért ki kérem magamnak azt a hangnemet amit TE NEMCSAK ITT HANEM MÁS KOMMENTEKBEN IS MEGENGEDSZ MAGADNAK.

Képzeld el, hogy 15 éve küzdök a MÁV-val kerékpárszállítás címén. Szinte sose lehet normálisan megoldani ezt a problémát, de úgylátszik TE MINDENKINÉL TÖBBRE TARTOD MAGADAT.

További Minden Jót Kívánok Neked, Tsisztelettel: Lövétei Áron, vasúti közlekedésmérnök-szakos hallgató.

rickyramirez 2009.07.07. 14:23:50

Tényleg csak azt lehet mondani, hogy előzetesen tájékozódni kell, elkerülendő az ehhez hasonló kellemetlenségeket. Ha pedig a kerékpárjegyet is két részletben adta volna, valóban többet kellett volna fizetni, így az ő odafigyelésének köszönhetően jól járt az utas.
Csak azt nem értem ezzel kapcsolatban - mivel én is gyakran szállítok vonaton kerékpárt -, hogy mi van akkor, ha előre nem látható ok miatt nem járnak a vonatok egy szakaszon (pl. fa dől a sínekre, és erre a közelmúltban is voltak esetek), és az utas kerékpárral érkezik, de azzal a vonatpótló autóbuszra ugye nem szállhat fel (és természetesen a jegyét már megvette)? Visszaadják a jegy árát, aztán oldja meg, ahogy akarja? Vagy még azt is el tudom képzelni, hogy csak a kerékpárjegy árát adják vissza levonás nélkül... Mert azért lehetnének ilyen esetekben annyira rugalmasak, hogy ha mondjuk egy utas akar kerékpárral utazni, azt fel engedik vinni az autóbuszra, amennyiben nincsenek rajta olyan sokan, hogy ez nem lenne lehetséges.

rickyramirez 2009.07.07. 14:38:09

@lovet:
Ha valaki tájékoztat dolgokról, az nem kioktatás vagy okoskodás... Elég meglepő, hogy 15 éve utazol kerékpárral, és mégsem vagy tisztában a viteldíjakkal kapcsolatos dolgokkal.
Ha csak az utazás előtt két órával döntöttetek az útvonalról, akkor a kiindulási állomáson tudomást szerezhettél erről a dologról: elég kellemetlen, de ez van, egyszerűen nem lehet egy autóbuszba öt kerékpárt felvinni (mondjuk egy-kettőt esetleg igen), azt elvárni meg szerintem is képtelenség, hogy ilyen időszakosan előforduló esetekre külön utánfutót tartsanak fenn: értelmetlen lenne.

Traktoros 2009.07.07. 15:25:25

Kedves Lövétei Áron közlekededésmérnök-hallgató Úr!

A vágányzári hirdetmények a vágányzár napját megelőzően már egy-két héttel kikerülnek valamennyi állomásra. Ezeken a hirdetményeken mindig olvasható a "vonatpótló buszon a kerékpárszállítás és a csoportos elhelyezést nem áll módunkban biztosítani" mondat, melyet magyar nyelven, és többé-kevésbé a Magyar helyesírás szabályai 11. kiadása szerint fogalmaznak meg, tehát egy általános iskolás is felfogja.

A vonatpótló buszokat az a cég rendeli meg, amely a vágányzárat megkérte, és abban munkát végez. A buszokat valóban egyéni vállalkozóktól, vagy volán társaságoktól bérlik, ezeknek általában nincs ilyen utánfutójuk, és egyébként is, még nem volt példa arra, hogy ilyen bringásbuszokat valahol is közlekedtettek volna hasonló helyzetben. Érdekes módon eddig nem akadt ki rajta senki

Az, hogy indulás előtt két órával dőlt el az úticél: a MÁV-Start Zrt. honlapján a menetrendből kikeresni a megfelelő vonatokat körülbelül 5 (öt) percbe telik.

Tisztelettel:

Pap Dávid közlekedésépítő vasútépítő, -fenntartó és -üzemeltető technikus

Ui.: Nahát, én is tudok villogni, hogy milyen végzettségem van! Sőt, már két éve a szakmámban dolgozom. Erre varrjál gombot, ecsém!

Traktoros 2009.07.07. 15:33:28

... persze nem értem, minek tépem a számat, hiszen Lövétei Áron vasúti közlekedésmérnök-hallgató Úr egyetemista, tehát mindent jobban tud, és jogosan várja el, hogy a MÁV úgy fingjon, ahogy az egy vasúti közlekedésmérnök-hallgató úrnak jár...

lovet 2009.07.07. 16:40:39

Szerintem a felháborodásom teljesen jogos:
"Kiderül, hogy te vagy hülye, ráadásul ezt még egy postként ide meg is írod..."

Ne haragudj, de bazira nem szeretem ha lehülyéznek, teljesen alaptalanul.

Jah, ha te úgy gondolod, hogy a Pilis közepén van térerő, főleg hogy kerékpárral menve esetleg laptopot is cipelek, akkor rajta, oktass ki mindenkit.....

Ákibard! 2009.07.07. 18:24:53

@lovet:
Oké, még ha 2 órával előtte döntöd el, akkor sem lehet tájékozódni? Még ha az állomás mellett tekerve döntesz úgy, hogy hoppá vonatozok egyet, nem lehet tájékozódni?

Közben észrevettem egy másik anomáliát, miszerint Te észrevetted, hogy 2 részletben kapsz jegyet, ráadásul a két részlet nem követi egymást akkor sem jutott eszedbe rákérdezni, hogy ez miért van?

Azt írod 15 éve küzdesz a MÁV-al kerószállítás ügyben. Mindezen 15 év alatt em tűnt fel egyszer sem, hogy 50 km-ig azonos a kerószállítás díja? Pedig emberemlékezet óta van így...

A hsz-em hangneme ha úgy gondolod sért, bátran tekerj leljebb.
Szabályzatban nem láttam még, hogy a kommentekben csak asajnáltatni lehet a postolót és igazat adni neki. Ha nincs igaza, akkor szorry de nem fogom ezt írni.
Jelen esetben megírtad postként azt hogy, nem tájékozódtál utazásod előtt, és ért egy nagy meglepetés. Erről szól a postod. Nameg poénként próbálod felhozni a végén, hogy kedves volt veled a pénztáros, pedig ha tényleg érdekel ez az anomális a mavstart.hu megoldotta volna a gondodat.

Ákibard! 2009.07.07. 18:27:40

@rickyramirez:
"azt fel engedik vinni az autóbuszra, amennyiben nincsenek rajta olyan sokan, hogy ez nem lenne lehetséges. "

Az a gáz, hogy ez nem rugalmasság kérdése. A vonatpótlók általában mint mondtam helyi vállalkozók buszai vagy voláné, ebből eredően nagy százalékban IK-k. Egy helyközi IK-n egy szélesebb ember nem fér el a folyosón nemhgy a keró. Tehát még ha jóarc a buszos akkor se nagyon hova tenni szerintem.

A vázolt esetben Te lemondhatsz a továbbutazásról a késésre hivatkozva, és visszatérítik a jegyedet. Adott esetben a vis maior kavarhat be fakidőlés címén... Ez operativitás kérdése.

Ákibard! 2009.07.07. 18:34:14

@lovet:

Komolyan egyik szemem sír a másik nevet.

Egyik nevet, hogy naponta 5x k_rvaanyáznak 12x bu_iznak az ember után ilyen-olyan csip-csup okok miatt, Te pedig egy hülyézésen fennakadsz. Úgy gondolom konklúzióként levonva most sem fogalmaznék jobban.

De tényleg ne essen csorba a lelki fejlődéseden, most itt m indenki előtt elnézésedet (nem bocsánatodat, csak elnézésedet) kérem az átélt lelki trauma miatt amit a hülye szó okozott.

Másik szemem pedig sír az egyik bejegyzésed aláírása miatt.

Sír, mert egyszer kollégák leszünk.
Sír, hogy valaki fel akar vágni egyetemi hallgatói titulusával.

És egyben ismét nevet, mert nem egy egyetem padjait koptatjuk.

Tisztelettel:

Drabik Ádám
Közlekedésmérnök Bsc hallgató Kötöttpályás Közlekedési Rendszerek - Vasút szakirányon.

lovet 2009.07.07. 18:52:18

"Közben észrevettem egy másik anomáliát, miszerint Te észrevetted, hogy 2 részletben kapsz jegyet, ráadásul a két részlet nem követi egymást akkor sem jutott eszedbe rákérdezni, hogy ez miért van?"

Szerintem teljesen értelmetlen az, amit ide te leírsz. Nem a vonaton ülve mondták, hogy át kell szállni, hanem jegyvételkor a pénztároshölgy nagyon kedvesen szólt.

Bár te lehet hogy inkább kerékpározol szakadó esőben tovább.

Én arról beszélek, hogy az egész rendszer teljesen rossz és rugalmatlan, nem utasbarát. Itt meg az én hülyézésem megy. Én szégyellem magam a Te helyedben. Maradok További Tisztelettel.

Jim Raynor 2009.07.07. 19:05:27

@lovet:

áhh, hagyd a picsába, ez hülye.

nekem az lenne a normális, hogy egy adott szolgáltatást úgy "pótlunk" /jelzem ugyanannyi pénzért, mint amibe az eredeti szolgáltatás kerül/ hogy biztosítjuk az eredeti szolgáltatás nyújtotta összes feature-t (mint ahogy egy repülő meghibásodása esetén sem baszkodja be a légitársaság az utasokat egy olyan gépbe, amibe a csomagjaik már nem férnek bele). ha nem így történik, az nem pótlás, hanem valami "nesze neked, köcsög utas, örüjjé, hogy egyáltalán a busz jár" jellegű balkáni mentalitás.

a tájékozódásról meg csak annyit, hogy annak pont a máv a legfőbb akadálya. remélem, egy mávos sem gondolja, hogy a 21. században az utastájékoztatásnak az a megfelelő módja, hogy kibaszunk az állomásra egy tacepaót a vágányzárról....

utasbarát máv, LOL. a máv olyan, mint a bkv, az utas nyűg, a szükséges rossz, akinek nyugodtan lehet szarni a fejére, mert úgysem tud mit csinálni.

de vannak barmok, akik szerint ez így jó.........

Jim Raynor 2009.07.07. 19:06:46

fucking blogmotor..... :)

Ákibard! 2009.07.07. 19:23:28

@Jim Raynor:
"remélem, egy mávos sem gondolja, hogy a 21. században az utastájékoztatásnak az a megfelelő módja, hogy kibaszunk az állomásra egy tacepaót a vágányzárról...."

Kirakják az állomáson, felteszik az Internetre, ha kéred, elküldik emailben a változásokat (nekem most küldték meg a 100a vonal változását), van ahol a hangos is bemondja.
Mit vársz még?

Szerintem ha egyszer odatévedne az utas kérné az emailes szolgáltatásukat nem is lenne ilyen vágányzári meg menetrendváltási gondja.
De aki még a kisujját sem mozdítja meg azért hogy infót kapjon az ne várja el a mávtól, hogy eléboruljon. Felsoroltam 3 olyan lehetőséget ami mindig megvan, a hangosos figyelemfelkeltés valóban nincs mindig. De 3 helyről még így is információhoz jut az utas ha akar. Ismétlem, HA AKAR.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.07. 19:30:13

@Ákibard!:

A kérdés szerintem alapvetően jogos. Persze, hogy laikus, de hát ez nem szakfórum.
Az Ik250-esekre jó hogy nem engednek fel kerékpárt, és persze a pótlás egy ideiglenes, kellemetlen állapot. De ha a MÁV-nál szempont lenne, hogy pótláskor minél kevésbé sérüljön az utasok lehetősége, akkor azért szerződhetett volna egy-két alacsonypadlósra, amin néhány kerékpár biztonságosan szállítható (legalább hétvégén...)
Azt elfogadom, hogy ez a MÁV-nál nem a legégetőbb probléma.

@lovet:
Azt én sem értem, hogy miért kell ezt "derült égből villámcsapás" formában előadni. Az addig oké, hogy az ismereteidre hagyatkozva nem tájékozódtál előre, megesik az ilyen, de erről nem a vasút tehet - ők kivételesen korrekt tájékoztatást adtak.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.07. 19:33:27

@Jim Raynor:
A MÁV utastájékoztatási szokásaival általánosságban nem vagyok megelégedve. (Finom voltam...)

De egy ilyen helyzetben, amikor az utas spontán beesik az állomásra, akkor mi mást lehet csinálni, mint ott helyben tudomására hozni, mi az ábra?

Persze a vágányzárakat lehet nyomni a rádióban, meg minden (néha szokták is), de azért arra nincs garancia, hogy az összes potenciális utas hallgatja az adást...

krtek24 2009.07.07. 20:39:05

@Jim Raynor:

"...biztosítjuk az eredeti szolgáltatás nyújtotta összes feature-t (mint ahogy egy repülő meghibásodása esetén sem baszkodja be a légitársaság az utasokat egy olyan gépbe, amibe a csomagjaik már nem férnek bele)"

Nos ez nem teljesen igaz. Főleg régebben rengeteg alkalommal fordult elő, hogy a gép kiesése vagy előre nem tervezett leszállása esetén busszal vagy vonattal szállították tovább az utast (pl. Bécsből busszal, Prágából vonattal Budapest felé). Ami a csomagok elszállítását illeti: igenis ennek megtagadása is előfordulhat [pl. egy kisebb típusra (ld. CRJ) történő hirtelen gépcsere esetén a féltett kézipoggyászt is fel kell adni - na ilyenkor lehet egy jót lopni...], arról nem is beszélve, hogy a gépcsere miatt maguk az utasok is lemaradhatnak a pótló járatról. Amúgy meg a repülőgépek meghibásodása garantáltan többórás késést jelent, amit a vasút esetében azért elég ritkán lehet elmondani.

bgirl 2009.07.07. 20:43:02

@lovet: Ha ennyire fáj, akkor kellett volna várni este kb. 18:40-ig, mert utána vasárnap már rendesen járnak a vonatok.
És szerintem nincs okod felháborodni, mert eléggé időbe ki lett téve mindenhová a vágányzár és mellesleg már lassan 1 hónapja minden hétvégén vágányzár van ezen a szakaszon.

Greg Sanchez · http://gregmixes.blog.hu 2009.07.07. 21:09:16

Ákibard hozzászólásai sokszor annyira bicskanyitogatóak, hogy az már felháborító.
@Ákibard!
Akármennyire benne vagy a dolgokban, adhatnál minimális tiszteletet a levélküldőnek, és a kommentelőknek azzal, hogy kulturáltan, nem lehülyézve, lebarmozva az említett embereket - írod meg a kommented. Még ha igazad is van, mint a mostani esetben nagyrészt igazad is volt.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.07.07. 21:19:09

Ha Pilicsaba és Vörösvár között volt pótlás, akkor legnagyobb eséllyel vagy Volvo 7700A volt, vagy King Long. Más csak nagyritkán jár arra. Azokon egy fokkal jobb a helyzet, mert a második ajtóval szemben 1-2 kerékpár elfér, de több nem.

Ákibard! 2009.07.07. 21:28:22

@Greg Sanchez:
Nagyon sokszor elmondtam, hogy akinek nem tetszik a stílusom, lelke rajta ne olvassa.

Én időm függvényében aránylag lelkesen próbálok válaszolni az itt felmerülő problémákra, de van amikor az embernek már nincs türelme szépen írni. Amikor 15x-20x ugyanazt leírod válasznént és 21. alkalommal is viszi a maga kis hülyeségét, akkor már nincs kedve az embernek szépen írni.

Úgy gondolom még mindig színvonalasabb írásokat ejtek meg a rendszeresen előforduló "Szántsák be hintsék be sóval" meg " geciszar máv robbancccsáák feee" típusú benyögéseknél.

Úgy gondolom egy szimpla hülyézés önmagában nem sértő nem kellene ekkora port kavarnia. Én is írom magamra hogy áhh hülye vagyok, vagy hülyeséget írtam.
Istenem, elnézését kértem, hogy emiatt lelkileg visszamarad a fejlődésben, de úgy gondolom, 21-22-23 évesen egy szimpla hülyézésen ennyire nem kellene fennakadni amikor mint mondtam nap 10-15 anyázást kapunk az utcán mert a piroson mentünk át vagy épp nem figyeltünk előre.

De ismételten mondom, akinek nem tetszik a stílusom, az ne olvasson. Nekem is van akit ha látom hogy nír, továbbgörgetek, mert felesleges rá koptatni a billentyűzetet...

Írt a semmiről egy postot. Abszolút a semmiről, mert mégis mi a lényege az egésznek: Bemutatja azt, hogy Ő ...(istenem nem merem leírni, hogy hülye, pedig megint ezt gondolom...)
Ebben a postban még apró jelét sem veszem észre, hogy a máv itt hibázott volna.
Itt az utas hibázott, és ezt 100%-os önteltséggel meg is írta ide...
Mert mindenbe mindent bele lehet magyarázni... Persze küldhgetett volna a MÁV IFA-t a biciklikért meg egyebek...

Önmagával kerül ellentmondásba fennhangon mondja ő 15 éve küzd a mávval keró ügyben majd egy sorral leljebb bevallja fingja nem volt (huu ezért mit fogok kapni) arról, hogy 50 km-ig ugyanazt fizet...

Azt gondolom itt nem_a_mávban_és_nem_is_bennem_volt_a_hiba.

Aki pedig egy hülyézésen fennakad, tényleg burokban nőtt eddig...

Ákibard! 2009.07.07. 21:30:48

@Greg Sanchez:
És a lényeget hagytam ki.

Én itt mint magánember írok, semmi közöm itt a MÁV-hoz.

Ezáltal engedtessék meg, hogy ne a magyar nyelvben létező legkifinomultabb legízesebb szóválasztékkel írjam meg a véleményemet.

Ha panaszként megküldené a MÁV-nak és én ott ülnék a gép előtt, és az lenne a dolgom, hogy a legnyájsabban nyaljam ki a hátsóját akkor megtenném, mert az lenne a munkám, de jelen esetben nem ez a felállás.

Ákibard! 2009.07.07. 21:31:43

@Peti817172M:
Mondta bárki is, hogy a Volán adta a pótlót?
Simán lehet, hogy valami helyi vállalkozó.
Általában ez szokott lenni, mert a Volán nagyon sok rezsifutást kérne...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.07. 22:11:12

@Peti817172M:
Múlt vasárnap konkrétan két őskori Ikarus 250-es pótolt...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.07. 22:34:28

@Ákibard!: Ha a szimpla hülyézés nem sértő, akkor bízom benne, hogy nem sértődsz meg azon amit mondani fogok, ennél csúnyább szó nem nagyon lesz benne.

A kultúrált, értelmes ember mire elér egy bizonyos életkort sokmindent megtanul. Például kultúráltan kommunikálni. Persze, nem mindig sikerül, mert nem mindig tudunk uralkodni magunkon, de azért a többség törekszik rá. Ugye?

Azért, mert vannak bizonyos társadalmi normák, amikhez az ember alkalmazkodik. Ezért kéne megpróbálni kultúráltan írnod, és ezért kellene megpróbálnod elfogadni a normális egymásmellett élés társadalmi normáinak egy másik részét.

Másik részét, ami mondjuk egy szolgáltató és a szolgáltatás igénybevevője közötti viszonyt taglalja, mert úgy gondolom, ezen a térnen vannak a MÁVnak, BKVnak súlyos hiányosságai, de elfogadjuk. Sok öreg szaki a félkatonai, államot képviselő, majdnem hatóság és a lenézett egyén kapcsolatában nőtt fel. Elfogadjuk, addig amíg a jövő szakemberei megpróbálják a demokráciára, piacgazdaságra jellemző normákat képviselni.

Azokat amiket otthon is megtanul a szüleitől, iskolában is tanul, stb. azért, hogy normális ember legyen.

Ha nem a jövő szakembere lennél, hanem a múltból ittmaradt szaki, a stílusod jóval kevésbé lenne zavaró.

Így azonban azt mondom, itt van valaki, aki számára nehéz felfogni, hogy a vasúti személyszállítás is szolgáltatás ÉS bizony nagyon sok dologban az utasok igénye a döntő.

Nagyon szomorú az, hogy a MÁV esetében a buszokat ilyen módon kell bérelni, mert ugye ez azt jelenti, ha ne adj isten a sínekre dől pár fa, baleset miatt sérül a pálya, bármi hasonló történik, nincs meg házon belül minimális tartalék sem pótlásra.

Márpedig, ha lenne tartalék pótlásra, ha lehetnének olyan vonalak, ahol a MÁV szolgáltat, de akár rendszeres a busz, csak a nagyobb forgalmi napokon megy végig a BZ, vagy ha a busz kell máshova vonatot pótolni... Ha lenne utánfutó a kerékpárok szállítására biztos jobb lenne a szolgáltatás színvonala.

Tudom, erre a többletre elsősorban a kerékpárok miatt van szükség, a kerékpárjegy ára pedig nem fedezi ezt. Furcsa, hogy a kerékpár olcsóbban utazik mint akár egy gyerek, lehet, hogy a kerékpárjegyek árán lehetne egy kicsit emelni.

Jim Raynor 2009.07.07. 22:38:49

@Ákibard!:

"van ahol a hangos is bemondja"

hát, lófaszt. lófaszt nem mond be a hangos, max. azt, hogy a "vonat előreláthatólag 10 percet késik" ezt is akkor, amikor már fél órája el kellett volna, hogy induljon....

pedig pont a hangosbemondó lenne az, amivel az utasokat tájékoztatni lehetne (igen, nyugodtan be lehetne mondani minden vonat előtt a vágányzárat, + az infókat, csak hozzállás kérdése)de nem, természetesen pont erre baszik a máv.

a te logikád ráadásul annyira kifacsart, hogy az valami hihetetlen. A máv nem nyújtja azt a szolgáltatást, amiért az utas fizet, és még az utas nézzen utána, hogy a máv híresen logikus rendszerében jogyan lehet utazni.WTF? margit, noooormális? ülj le, egyes, ádámka, és írd le ezerszer hogy SZOL-GÁL-TA-TÁS, hátha akkor megvilágosodsz.

a stílusodról meg annyit, hogy megérdemelnél miatta egy farfekvéses sün(sül)családot,te "buzigyerek hallgató a szopjuk a máv faszát szakirányon"

/sorry, ilyen a stílusom, ha nem tetszik, ne olvasd/

Ákibard! 2009.07.07. 22:59:16

@Jim Raynor:
"hát, lófaszt. lófaszt nem mond be a hangos, max. azt, hogy a "vonat előreláthatólag 10 percet késik" ezt is akkor, amikor már fél órája el kellett volna, hogy induljon...."

Hm, érdekes tegnap Kőbánya-Kispeten mondta a hangos, hogy vágányzár lesz megint. Biztos álmodtam, vagy nem is tudom. Sőt, a többi párszáz ember is csak álmondta.

" A máv nem nyújtja azt a szolgáltatást, amiért az utas fizet, és még az utas nézzen utána, hogy a máv híresen logikus rendszerében jogyan lehet utazni"
Ok. Kíváncsi vagyok Te hogyan oldanád meg. Tényleg kérlek írd le, hogy milyen megoldásokat vársz még.
A MÁV közli az állomáson (papíron, a hangost hagyjuk tényleg van amikor elmarad) közli interneten, közli emailben, ha az utas kéri ezt.
Mit vársz még pluszban? Gondolatátvitellel érzékeljék, hogy te utaznál, és személyreszólóan küldjék ki a vágányzári hirdetményt? Netán postán minden érintettnek küldjék el? Esetleg nyomtatva vörös bársonyon vigyék eléd?
Tényleg nem értem mit vártál még. A MÁV minimum 3 csatornán közölte veled a változás tényét. Be is kell fogadni nyitottnak is kell lenni az információ áradatra...

" és még az utas nézzen utána"
Miért ki más? Az utas szeretne utazni nem? Az utas akarja elérni a célját nem? Vagy az utas akar utazni és nézzen utána a pénztáros?

"és írd le ezerszer hogy SZOL-GÁL-TA-TÁS, hátha akkor megvilágosodsz."
Köszönöm nem kell leírnom ezerszer de még csak egyszer sem tudom mi a szolgáltatás. Jelen esetben mint irtam 3 csatornán közölték vele a változás ténmyét ebből ő egyikre sem volt nyitott. Miről beszélünk mégis??

" stílusodról meg annyit, hogy megérdemelnél miatta egy farfekvéses sün(sül)családot,"
Személyesen te dugod fel, vagy valami más úton kapom meg?

""buzigyerek hallgató a szopjuk a máv faszát szakirányon""
Ősintén remélem, hogy te meg egy buzigyerek (sic!) bölcsész hallgató vagy foglaljuk az egyetemi helyeket aztán sírjunk segényért mert igazából senki nem tudja miként lehetne bölcsészként foglalkoztatni szakirányon.

Vagy esetleg menővagyok-rokkervagyok képzés?
Vagy az érettséginél tovább nem is jutottál azt is csak azért mert kötelező volt?

Remélem ennyivel ki is merítettük a személyeskedést? :)

"/sorry, ilyen a stílusom, ha nem tetszik, ne olvasd/ "

Ez téed jellemez. Ne felejtsd el kérlek, én egy szimpla "hülye" szót írtam, te a buzigyerektől a fasszopásig mindent megengedtél magadnak. Remélem a saját stílusodon is kiakadsz, vagy más szemében a szálkát sajátban a gerendát sem?

Ákibard! 2009.07.07. 23:09:38

@TheElf:
Oké, sokadjára is leírom, igazatok van. Mindenkinek vannak jó napjai rossz napjai. Mi a sz....ért lovagolunk még mindig egy hülyézésen amikor itt az élő példa előttem, aki megírta, hogy buzigyerek mávfasszopó egyetei hallgató leszek. Nesze neked, ez senkinél nem veri ki a biztosítékot, de igen az én hülyézésem igen...!

De térjünk a táregyra: Oké értem a véleményed. Azonban kérlek gondolkodj el egy kicsit. Azt mondo legyenek a mávnak buszai.
Egyaz hogy miből? És minek? Azért vannak a buszos cégek, vállalkozók hogy az ilyen igényeket kiszolgálják. Lehet hogy ma Záhonyba kell vonatpótlás egy hét múlva Zalaszentivánra. Megéri szerinted cca 400 km-t átcibálni a buszt amikor ehlyben ott a vállalkozó?
Mégis mennyi busz legyen hogy legyenek elosztva? Arra kell ember ráadásul készenlétben tartott ember, hogy azonnal induljon ha baj van (fakidőlés, ugye). Ez mind rengeteg pént ami jóval több lenne mint a helyi buszost megbízni azzal, hogy vigye az utasainkat...

A stílusomról meg kedves amit írsz, ismét megírom, hogy NEM egy szolgáltató képviseletében vagyok itt, NEM célom tsztára fényesíteni a kedves utas se..ét, még akkor is ha nincs igaza.
Nem ismersz eléggé, személyesen pedig végképp nem...

Szeretek véleményt alkotni dolgokról, és talán pont ezért is nem botránkoztam meg azon, hogy leírtam: Ő volt a hülye. Most is azt gondolom, ráadásképp holnap is ezt fogom.
Úgy gonsolom őnmagában a hülye szó nem képvisel akkora bántó értéket, hogy ezen élassan fél napja kelljen itt lovagolni. Kapásból 20 bántóbb lenézőbb szemetebb szót tudnék írni, és gondolom Te sem gondolkodnál ilyenen sokáig.

Írhattam volna, hogy Ő volt a BUTUSKA, vagy a csúnyakisfiú, de nem gondoltam felnőtt emberek vagyunk, és a hülye szó mint olyan a pejoratív értelmű kifejezések sorában igen alacsonyan szinten áll ahhpoz, hogy ezzel fejezzem ki, amit gondolok.

Igen most is ezt gondolom, nagyon szebbet nem tudok olyanr mondani, aki nem tájékozódik utazása előtt, állomáson éri a meglepetés, majd utána jól lehordja a mávot holott ő a hibás a történtekért mert nem tájékozódott.
És emellett vicceskedik milyen érdekes, hogy ha két rövidet kap az drágább mint a hosszú, meglepődik ezen, holott felág nekem azzal, hogy ő 15 évve foglalkozik a mávval bicikli ügyben.
Akkor nem hülye? Magának mond ellent? Magának köszönheti az egészet...
Nem hülye, bocsánat. Kis butuska...

Ákibard! 2009.07.07. 23:17:12

@TheElf:

Őszintén remélem, hogy Jim Raynor Buzizása és fasszopózása is iylen hosszú erkölcsi elemzést hoz majd elő belőled. ÉS nem bántottál meg, csak ezt gondolom. Mert ugye a Te értékrendedben is rangsorolva vannak a pejoratív szavak, és egyben remélem, hogy a hülye nem áll magasabb szinten egy fasszopó buzinál :-)

Milyen jól témánál maradtunk. Egy értelmetlen postra nincs mit írni elemezzük hát a hozzászólókat... :)

Őszintén egy ismerősöm szó szerint ecseszett azért hogy én még mindig ezen és hasonló színvonalú blogokon koptatom a billentyűzetet.
Ő is tudja, hogy hatalmas tudásanyag van bennem SZÜSZ díjszabás, meetjegyek és egyebek terén, és őszintén lecseszett azért hogy ezeket itt kamatoztatom, itt próbálom felhomályosítani a hozzászólókat a szabályokról, holott ezzel a tudással többet is kezdhetnék. És bár kezdek (Lásd Elvira-eTicket) mégis örömmel írtam ide, de a genyóság már kezdett sok lenni sokszor.
Ő ezzel a beszólásával (miért pazarlom a tudásom és az energiám az ilyen színvonalú blogokra) megingatott, és a mostani "hülye" szóról kialakult személyeskedő vita is csak erősítette bennem azt, hogy ez a blog és ehhez hasonló blogok és közönsége nem éremli meg azt, hogy egy olyan ember foglalkozzon velük, aki ugyan nem szakmai, de mégis hozzáértésével, SZÜSZ, díjszabás és egyéb ismereteivel segítse az itteni közönséget...

Igen, igaza volt, lassan belátom, és aszerint cselekszem majd.
Nektek pedig a válasz helyett jut majd a fasszopó buzizás mert az jó, mert azon nem akadunk fent, mej a "hintsük be sóval, szántsuk be" jellegű konstruktív hozzászólások. Bizonyosan sokkal jobb lesz.
És mindezt midnen sértődés nélkül írtam.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.08. 00:16:22

@Ákibard!: Ha lenne olyan buszos cég akivel a MÁV szerződésben áll, és bármikor tud szinte kérni buszt, a buszos cég tartalékaiból, megfelelő színvonalon az is tökéletes. Ha a buszos cégek nem nyújtanak szolgáltatást, akkor meg kell szervezni házon belül.

Ügyfél lehet bunkó, szolgáltató nem. Ha az ő területük lenne a téma, és ott szólalnának meg páran a jelenlegi stílusban ők is ez alapján ítéltetnének meg.

Jelenleg nem a tájékoztatás, tájékozódás a fő kérdés, hanem a trailer hiánya.

Véggiggondolva: Lehet, hogy rosszkor van vágányzár, mert máskor is elvégezhető a munka, ilyenkor fokozott igény van a kerékpárszállításra... Lehet, hogy rossz buszos céggel szerződött a MÁV, lehet, hogy csak nem jó szerződést kötött mert lenne jobb busz, trailer is, kicsit drágábban ugyanott. Lehet, hogy csak saját trailer kéne, lehet, hogy saját busz a megfelelő.

De ismét szezonban, ismét idegenforgalom szempontjából fontos érdek sérül, mert nem gondolt a MÁV az utasok jogos igényeire. Nomeg az idegenforgalom érdekeire.

Ezen állandó hangosbemondó sem változtatna. Mert nem elég az ügyfelet tájékoztatni arról, most teszünk az igényeire, az igényeket kiszolgálni kell.

Kérdezed, mit lehetett volna tenni tájékoztatás kapcsán? Mondjuk a jelentősebb kerékpáros blogoknak, pár vonatkozó magazinnak elküldeni a hírt. Az érintett idegenforgalommal foglalkozó szervezetekkel, önkormányzatokkal lehet kerékpár ügyben intézkedni.

Ha az egyeztetés hoz megoldást, mondjuk MÁVtól részben független lehetőséget a kerékpárok szállítására, arra is kiterjeszteni a szolgáltatást.

Egyeztetni közszolgállati rádiókkal, tévékkel a vasúttal kapcsolatos közérdekű információk megjelenésének módjáról.

Sőt, meg lehet azt is tenni, hogy a pénztárakban ilyenkor megkérdezik, kirándulás lenne? Ha igen, akkor megkérdezni, hogy szeretne-e a kedves utas inkább olyan helyre menni, ahol nem akadályozza a vágányzár...

Neadj isten, hasonló színvonalú kirándulóhelyekre ilyenkor kedvezményes jegyet adni, hogy azok elérése se legyen drágább, ha ez megoldható.

Jim Raynor 2009.07.08. 00:20:37

@Ákibard!:

na akkor szép sorjában.

"A MÁV közli az állomáson (papíron, a hangost hagyjuk tényleg van amikor elmarad) közli interneten, közli emailben, ha az utas kéri ezt.

megkérdem még egyszer, melyik az a mód, ami tuti minden utashoz eljutna? a hangos. melyikre szarik a máv? erre. internet, e-mail, remek, de akinek nincs, az mehet vele a sunyiba.

felhozol példának EGY esetet, amikor nagy kegyesen szíveskedett a máv tájékoztatni az utasokat. gratula. egyébként hangzatos a 3 csatorna, csak nem igaz.

"az utas nézzen utána". gigalol.reménytelen vagy. szóval, ha mondjuk elmész a tecsóba pl. kenyérért, és ott kiderül, hogy aznap nem is rendeltek kenyeret, akkor te vagy a hibás, mert miért nem nézted meg indulás előtt a tecsó honlapját, hogy van-e aznap kenyér........ember, ne már....

stílus:

"De ismételten mondom, akinek nem tetszik a stílusom, az ne olvasson."

legalább azt ne felejtsd el, kérlek, amit te magad írtál korábban.....

nem a hülye szó maga a lényeg, hanem az a kibaszottul irritáló, tudálékos übermentsch stílus, amivel hülyének nézel másokat. ne haragudj, hogy mi egyszerű gyökér blogolók nem értékeljük, hogy a "tudásodat és az energiádat" "ilyen színvonalú blogokra" pazarolod. én kérek elnézést, amiért a "SZÜSZ díjszabás, menetjegyek és egyebek terén" benned lévő "hatalmas tudásanyag"-ra nem mindenki nyitott.

Mester, tudásodnál már csak szerénységed nagyobb.

személyeskedés: kicsit mellélőttél, jópár éve már, hogy befejeztem az egyetemet /nem bőcsészkar/, azóta pedig dolgozom rendületlenül, mert tudod nem mindenki engedheti meg magának, hogy munkaundor esetén random sztrájkba kezdjen, kicseszve a fél országgal. te csak koptasd a padot, remélem az "utasok szopatása" "értelmetlen menetrend készítése" "a vasút pontosságának biztos elkerülése" tárgyakat ősztől majd felveszed, aztán majd, miután végzel, örülsz, hogy a hatalmas tudásoddal váltókezelő-helyettes lehetsz a csikóstöttösi állomáson :D

Ákibard! 2009.07.08. 04:20:12

@Jim Raynor:
" ami tuti minden utashoz eljutna? a hangos. melyikre szarik a máv? erre. "

Ebben nem vagyok 100%-ig biztos. Nem egy esetet láttam már amikor elmondta a késést a hangos majd megkérdezték, hogy melyik vonat késik ? Mennyit? Pedig Kökin azért rendesen ordít a hangos. Csak nem figyelt oda...

"felhozol példának EGY esetet, amikor nagy kegyesen szíveskedett a máv tájékoztatni az utasokat. gratula. "
Hajj ha tudnád hány szebbnél szebb példám van... Szerencsen figyelmeztet még a kihaladó vonatra is, a zseblopásra, dohányzási tilalomra, stb stb... Mennyi ilyen hely van még, meglepődnél ha tudnád...

"egyébként hangzatos a 3 csatorna, csak nem igaz."
Melyiket tudod konkrétan megcáfolni?
A kiragasztott tace.paot, az emailt, vagy az internetes letölthetőséget?

"gigalol.reménytelen vagy. szóval, ha mondjuk elmész a tecsóba pl. kenyérért, és ott kiderül, hogy aznap nem is rendeltek kenyeret, akkor te vagy a hibás, mert miért nem nézted meg indulás előtt a tecsó honlapját, hogy van-e aznap kenyér........ember, ne már...."
Remek példa. Ezesetbben a TESCO-nak hogyan miylen csatornán kellett volna tájékoztatnia hogy csóri várásló időben megtudja hogy nincs kenyér na?
Mert jelen álláspont szerint a tesco kirak egy papirt bocs nincs kenyér hibásan jelent meg szorry ezért felelősséget nem vállalunk, ugye nyomdai hiba, ez van...

"legalább azt ne felejtsd el, kérlek, amit te magad írtál korábban....."

Én nem felejtettem el, most is ezt mondom. Ha enm tetszik ne olvasd. Én ezt teszem veled ezentúl. Olvasd el a te és The Elf hsz-ét és gondolkodj el, szakmailag melyikre lehet válaszolni. Te csak LOL-ozol, mert magyarul nehéz leírni: NAgyon vicces. De semmi értelmes megnyilvánuklásod nincs csak beszélsz a levegőbe konkrétumot nem írsz.
Ígyhát részemről az utolsó hsz-t olvashattad feléd. Én megteszem, hogy ignorálom a hsz-eid neked is megvan a lehetőség hogy átugord ha nem tetszik a stílusom.

"Mester, tudásodnál már csak szerénységed nagyobb. "
Sajnálom, hogy MÁS ezt írta RÓLAM. De látom megy a mondatértelmezés.

Ákibard! 2009.07.08. 04:21:08

@TheElf:
Este válaszolok Neked is, most indulás melóhelyre ... :)

Jim Raynor 2009.07.08. 08:59:45

@Ákibard!:

hát, konkrétumot te sem írsz sokat, mert ahelyett, hogy a MEGOLDÁST keresnéd, mindenre kapásból rávágod, hogy hülye a posztoló, mert hát azt nemv lehet, meg különben is minek, miből, stb.

pedig gyakorlatilag mindent lehet, csak akarni kell.

lehet pl. a busz elejére/hátuljára kerékpártartót szerelni. még csak nem is kellene az összesre, csak annyira, hogy minden nap legyen 4-5 olyan busz, amin lehet kerékpárt szállítani, aztán ezeket külön feltüntetni a menetrendben.

mielőtt azzal jönnél, hogy ez nem megoldható, íme: ptkk.baranya.com/kv/2000/kv2000-2.pdf

a 3 csatorna közül az emil és az internet korántsem mindenkire igaz, hiszen nincs mindenkinek internete. remélem, nem elvárás a máv részéről, hogy Mari néni és Józsi bácsi vonatozás előtt üljenek be egy internetkávézóba......

a teszkós példa annyiban valóban rossz, hogy a teszkó, a mávval ellentétben, nem közszolgáltató, így megteheti, hogy szarik a tájékoztatásra. a máv nem teheti meg, főleg annak fényében, hogy az adófizetők pénzéből is elég rendesen van dotálva ez a remek vállalat.

végül egy kis mondatértelmezés:

"Ő is tudja, hogy hatalmas tudásanyag van bennem SZÜSZ díjszabás, meetjegyek és egyebek terén...."

nem a másik mondja, te mondod, amit a másik is tud, ami nem ugyanaz.

"és a mostani "hülye" szóról kialakult személyeskedő vita is csak erősítette bennem azt, hogy ez a blog és ehhez hasonló blogok és közönsége nem éremli meg azt, hogy egy olyan ember foglalkozzon velük, aki ugyan nem szakmai, de mégis hozzáértésével, SZÜSZ, díjszabás és egyéb ismereteivel segítse az itteni közönséget... "

a lényeg az "erősítette bennem" ami nyilván rád vonatkozik, és nem másra.

köszönöm, hogy eddig méltattál válaszra, ó kötöttpálya nagy istene.....

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.08. 10:14:22

@Ákibard!: A fő kérdés szerintem ott van, hogy ezeket a vonatokat, ha jól tudom valaki megrendeli. Ha a megrendelő a kerékpárszállításba is beleszól, mert tudja, hol kell az nyáron a kirándulóknak, hol kevésbé fontos, stb. és ezek után vágányzárra hivatkozva nem működik a kerékpárszállítás, akkor az inkorrekt.

Mert lehet, hogyha az államot idejében tájékoztatod erről, a minisztérium úgy gondolja, ebben az időszakban kell kerékpárszállítás, akkor bizony ezt érdemben megvalósító vállalkozót keres.

Hozzáteszem, a MÁV is megteheti, hogy eleve csak olyan buszos céggel áll szóba akinek van kerékpár szállítására alkalmas eszköze.

kombi 2009.07.08. 11:36:26

Visszatérve az eredeti poszthoz, felmerült bennem egy-két gondolat.

Mivel ez esetben a vágányzár és annak körülményi előzetesen meg voltak hirdetve,(pl. interneten és Elvirán is fent volt) egy alapvető problémát látok:
A poszt írója (tegyük hozzá, a jövő közlekedésmérnökéről van szó) igencsak felkészületlenül vágott bele ebbe a bicajtúrába.
Sajnos a kolléga bizony a túrázás egyik legelemibb követelményének nem tett eleget: előzetesen nem tájékozódott.


Bicajtúra (és tegyük hozzá bármilyen túra) előtt,különösen, ha többedmagunkkal megyünk, (ilyenkor bizony a felelősség is megnő ám) már indulás előtt illendő tájékozódni néhány alapvető dologról.

Ilyenek többek között a célterületre való eljutás és visszautazás körülményei, annak várható költségei, a várható útvonal, és a terep sajátosságai, az élelem és folyadék utánpótlásának útközben található lehetőségei.
És ide tartozik még az esetleges rossz idő, vagy műszaki hiba esetén opcionálisan alkalmazható megszakítási, kitérési lehetőségek felderítése is.

A másik dolog, (egy közlekedésmérnöknek ezt is illene tudni) hogy Esztergomból Budapestre el lehet jutni Szobon keresztül is, méghozzá több alternatív útvonalon is. A legrövidebb változatban Egomtól a szobi kompig kevesebbet és kényelmesebb körülmények között kellett volna tekerni, mint Csabától át a dombon Vörösvár felé, ráadásul a Duna mellett haladva még emelkedő sem lett volna útközben.

De bárhogy is ragozzuk még a dolgot, nincs mese, egy túrára előre fel kell készülni, mert másképp, ahogy a posztíró példája is mutatja, könnyen pórul járhatunk.

Vizsga ez is a javából. És az elbliccelt előzetes felkészülést, a hiányzó tudást itt nem lehet szakmai gőggel vagy arroganciával pótolni.

Snake 2009.07.08. 13:39:44

@TheElf: "Hozzáteszem, a MÁV is megteheti, hogy eleve csak olyan buszos céggel áll szóba akinek van kerékpár szállítására alkalmas eszköze." Nem túl sok ilyen cég van, ráadásul ők is általában 1 ilyen eszközzel rendelkeznek, ami lehet, hogy nem is áll éppen rendelkezésre.Azt pedig nem tartom reálisnak, hogy ezért pl. Szombathelyről béreljenek egy utánfutót busszal együtt (mert ugye a buszon alapesetben nincs vonóhorog) és felhozassák mondjuk a Pilisbe.

Petiteto · http://szimulatorklub.hu 2009.07.08. 14:22:06

@Ákibard!: És mi lenne akkor, ha Te tanulnál normális hangnemben beszélni az emberekkel és nem lehülyézni mindenkit?! Vagy ha ilyen nagyon okos vagy és szinte kivétel nélkül mindegyik posztnál az utas a hülye, akkor minek jársz a BKV-figyelőre és ide? Úgy látszik neked egyik poszt stílusa/tartalma se tetszik, akkor mi a f*sznak jössz ide állandóan kötözködni?! Menj inkább, akkor a BKV-hoz és a MÁV-hoz nyalni a seggüket.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.08. 16:27:02

@Snake: Ha a MÁV és egyéb nagy megrendelők megkövetelnék, akkor pl. a Volán megoldaná az utánfutók kérdését.

Ákibard! 2009.07.08. 19:50:45

@TheElf:
Igen. Most hiretelen gondolkodóba ejtett, vajon lenne-e kerékpárszállítás, ha nem Desirok lennének a vonalon? Bár valahogy biztosan megoldott lenne.

Lényegében válogathat a máv kérdés, hogy hol talál olyan céget. Itt írta valaki hoghy IK 250-esek forogtak, lehet kerós busz lett volna 80 km-rel arrébb. És a cég keményen kiszámlázná a 2x80km üresfutást... :-S ÉS még így sem lenne teljes mértékben megoldva a kerószállítás mert egy buszon szerintem 2-3nál több nem fér el. Ez még 2 busszal is csak max 6, ami ugyan a semminél több, mégis szerintem meglekhetősen kevés.

Ákibard! 2009.07.08. 19:51:55

@Snake:
" Szombathelyről béreljenek egy utánfutót busszal együtt (mert ugye a buszon alapesetben nincs vonóhorog) és felhozassák mondjuk a Pilisbe. "

Igen, erre gondolok én is. De m,ég ha nem is Szombathelyről, de pl. Ceglédről sem lenne túl olcsó felhozatni .. :-S

Ákibard! 2009.07.08. 19:54:29

@TheElf:
"akkor pl. a Volán megoldaná az utánfutók kérdését. "
Szerintem nem. A Volánnak ez igazándiból nem buli, nem is véletlenül szinte 0 az esélye annak, hogy volán társaság busza vonatpótló legyen!
Mindig valami helyi magánvállalkozó mert mint mondtam az üresfutásért is elég nagy díjat kérnek. Nem hsizem, hogy ezért tartanának kerószállítós vonóhorgos buszt... Azért ennyi vonatpótlás nincsen ahol indokolt lenne a kerószállítás megoldása. A Pilis pont egy ellenpélda erre...

Traktoros 2009.07.09. 12:09:00

Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy sehol Európában nem járnak utánfutós buszok vonatpótlóként. Azért van a biciklinek kereke, hogy guruljon. Ennyi.

Mozvez 2009.07.09. 13:14:00

Esztergom vonal állomásai ki vannak tapétázva a pótlással.
Nyugatiban tájékoztatják az utast hangosban is.
Viszont Esztergomból hazajutni biciklivel van még egy út: Sturovo-Bp.-Nyugati pu.
Sokan ki is használják ezt a lehetőséget, elmennek Esztergom felé majd át párkányba és onnan a nyugatiba.
Azért a többi állomásról már macerásabb...

Selkath - Nightwish rulez! 2009.07.09. 14:56:41

Jó lenne már, ha Ákibard barátunk kissé visszavenne az arcából. Attól, mert ő akar lenni a közösségi közlekedés unblock fasza, még nem kéne a többi kommentelővel szemtelenkednie. Csituljál, enciklopédiás!

Ákibard! 2009.07.09. 21:34:15

@Mozvez:
Gondolom azért nem kerestek alternatívát mert tekerni kellett hozzá. Ugye ha már felpattan a nyeregre akkor a vonatig elteker. 10 km-en belül volt nekik vonat.

Ákibard! 2009.07.09. 21:34:52

@Selkath:
Ha nem tetszik lehet leljebbgörgetni, én is ezt teszem a nem tetsző hsz-ekkel, mint pl. a tiéddel :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.09. 23:02:19

@Ákibard!: Jelenleg van olcsóbb a volánnál, ha a volánok meg tudják oldani az utánfutót, és ezért eleve indokolt a drágább szolgáltatásukat választani, akkor jobban megérné :)

síncsavar · http://g-attila.hu 2009.07.13. 13:15:55

Én is szeretem az ilyen felkészületlen kis "vágjunk neki, aztán lesz ami lesz" túrákat, bármilyen gikszer csak része a szürke hétköznapok utáni nagykalandnak, viszont elég alapvető, hogy a végén nem panaszkodom, legfeljebb a barátnőmnek, hogy milyen rossz volt ahelyett, hogy vele töltöttem volna a napot egy moziban:)

Egyébként 2009-ben, egy nem kis város vasúti végállomásán, folyamatosan jelen lévő vasutasok és működő hangtechnika mellett szerintem nem túlzó elvárás, hogy ne kelljen minden egyes utasnak egyenként utána néznie minden indulás előtt, hogy van-e a vonalon éppen vágányzár...

A kerékpárszállítás kapcsán érdemes beírni a Guglibe az emlegetett Ikarus 250-et, és rögtön az első találatsor alpján kiderül, hogy ezen a vonalon, egy ilyen vonatpótló buszon max 5-6 kerékpár elszállításához nem drága utánfutóra lenne szükség, hanem egy "igen"-re.
(tudom, nem ilyen egyszerű, csak hangosan gondolkozom...)