Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Ülőhelyvadászat az InterCityn

 2009.07.15. 11:30

Nagy segítség lehet az utasoknak, ha még az InterCity érkezése előtt bemondják, hogy az ülőhelyek hogyan lettek elosztva a vonaton, így aki nem szeretné ülőhelyét a vonaton nagy csomagokkal mászkálva keresni, az felkészülhet előre. Akkor van szívás, ha megkeverik a kocsikat és változik az ülőhelyek számozása:

Szia MÁV-figyelő!

Vasútnál első a pontosság - mondotta Vaszilics Fedor Emánuel ,aki anyai ágon a Várna melletti Guncseffékkel tartotta a rokonságot. (L. bővebben Rejtő Jenő: A három testőr Afrikában)

A minap Semmelweis Ignácra vártam Kelenföldön, bő 20 perc késéssel érkezett meg a Keletiből. A hangos előzékenyen bemondta, hogy a kocsik számozása a vonat elején 409-cel kezdődik. Na, ez rendben van, gondoltam, a vonatösszeállításban 5 kocsi van feltüntetve, a helyem a 411-esben van, az itt lesz pont középen.

Ehhez képest befutott egy kilométer hosszú szerelvény, a gép valahol Nagytétényben állt meg, előttem a négyszázhuszonvalahányas kocsi! Mese nincs, fel kell szállni, aztán majd előrevergődöm. Így is tettem.

A géptől aztán visszafordultam. Addigra kiderült, hogy a Dacia másodpéldányát csatolták az EC elé, a 411-es pedig hátulról a harmadik volt. Bőrönddel, táskával, a tömött román hálókocsik folyosóján öltözködő és étkező utastársak között - nem részletezem.

Azt viszont meg kell hagyni, hogy a MÁV következetes: tegnap este a Zengő IC-t vártam, akkor is  bemondták, hogy mi az első kocsi száma, az sem annyi volt!

Hasonló kellemes utazást minden vasutasnak!

Üdv: Kelenfke

Címkék: közlekedés máv ic panasz tájékoztatás pótjegy helyjegy


A bejegyzés trackback címe:

http://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr11246893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.15. 12:05:37

A MÁV-ot be kellene végre hinteni sóval miután porig romboltatott.

JuveKrisz 2009.07.15. 12:50:20

@Noname Cowboy:
Hagyjuk már ezt a hintsük be sóval dumát.
Nem tudom hogy állna az ilyen üzeneteket írogatók szája, hogyha nem járna az országban vonat, és ahová vagy ahonnan utazni akarnak még busz sem.

A megoldás az lenne, hogy nekünk utasoknak változtatni kellene a szokásainkon. Jegyet kellene venni, kulturáltan kellene utazni és nem háborogni. A MÁV-nak meg több kalauzt, és esélyt nem adni a bliccelőknek. Akkor lenne több pénz a korszerűsítésre, és akkor a javulás csak több utas vonzana.

Mielőtt bárki belémkötne nem vagyok MÁV-os. Hanem csak tömegközlekedés barát vagyok, de sajnos tökmindegy hogy BKV, MÁV vagy VOLÁN. Sem egymással, sem más közlekedési formával nem versenyképesek. Az ár-érték arányuk siralmas.

aDoayen@HWSW 2009.07.15. 12:53:41

ezért nem utazok vonattal

kivéve hosszú idő után most hétvégén egy 8 km-es utazás erejéig:
a hétvégén sound alatt földvárról mentünk zamárdiba, persze az utasok nagy része szintén a fesztiválra tartott és zamárdinál leömlött a vonatról a sok ember.

Az egyik ajtónál leszállt két srác és elindultak, mire a kaller picsa elkezdett üvöltözni, hogy az ajtót zárd be magad után b+.

azt mondanom sem kell, hogy ritkán megyek vasútállomásra, de most is az volt az első hangosbemondás amit hallottam, hogy a mittudomén milyen vonat előreláthatólag 20 percet késik...
úgy döntöttem, továbbra is skippelem a mávot

Adani 2009.07.15. 13:03:18

Akinek van autója megteheti. Akinek meg nincs annak meg marad a MÁV és Volán.

funfun 2009.07.15. 13:12:15

@JuveKrisz: mondd már el, hogy kell kulturáltan utazni??? Én ülni szoktam a helyemen, újságot olvasva. És általában szinte mindenki ezt teszi, vagy beszélgetnek egymással az utasok. Nehogy azt mondd, hogy az utasok tehetnek arról, hogy milyen tré minden, és mennyire megbízhatatlan az egész MÁV!!
Egyébként IC-re és társaira megoldás, ha a peronon látható a vonatok összeállítása, milyen számú kocsi melyik után jön. Nem hinném, hogy ez változó, mert ha külföldön bevált módszer, itt sem lehetne akadálya, hacsak az nem, hogy a MÁV a BKV-hoz hasonlóan kifejezetten kerüli az utasközpontúságot. Ja, és egyes elvetemült országokban azt is megcsinálják, hogy pontosan jelölve van, hol áll meg a mozdony, valamint hol érnek véget/hol kezdődnek az egyes kocsik. Így csak ki kellene számolni a peronon lévő tájékoztató alapján, hányadik kocsiba szól a helyjegy, és ott szépen várakozni.
Ennyi.

Metal_Storm 2009.07.15. 13:13:38

@JuveKrisz: döbbenten olvasom, amit írtál... azért ne fogjunk már mindent arra, hogy mert parasztok utaznak paraszt módon jegy nélkül a vonaton... azokon a vonatokon, amelyeken én utaztam 4 éven keresztül hetente 1-1 ember utazott jegy nélkül a vonaton. Hetente átlagosan 1 db 20 perces késés és 1 db 30 percet meghaladó késés. A vagonok állapota siralmas... a takarítás 0-a. Logikátlan menetrend szervezés.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.07.15. 13:27:38

1. nem a potyautasokrol szol a cikk, hanem arrol, hogy a fejetlenseg meg Boleyn Annan is tultesz.
2. Nem tudom, mi a rak faszanak kell az IC-kre helyjegy. Hollandiaban miert nem kell helyjegy az IC-kre ( Kiveve az ICE-t meg a Thalyst ).
3. Miert van az, hogy egy ket orankent kozlekedo IC-n 6 kocsi van, mig Hollandiaban a fel orankent kozlekedo szerelvenyken 6 emeletes vagy 10 szolo kocso van ?
4. Mi a francnak nem lehet utemes es osszehangolt menetrendet csinalni ?
5. Miert nincsenek emeletes kocsik ? egysegnyi kocsitovabbitasi dijert duplaannyian utazhatnanak.
6. azt meg vegkepp nem ertem, hogy Partunk es Allamunk miert az autopalyat nyomatja ( volgyhidastul es alagutastul a puszta alatt ) es miert nem teszi legalabb a fovonalakat alkalmassa arra, hogy 140-nel ( vagy a Bp-Becsen 250-nel ) menjenek rajtuk a vonatok ?

Hirteen csak ennyi kerdesem lenne.

innovation 2009.07.15. 13:43:07

@Scaramella va alla guerra: Jogos! Már az IC sem tölti be a szerepét. Csak a "sarokállomásokon" kellene megállni. Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Szeged, Békéscsaba, Pécs, Veszprém, Siófok, Kaposvár, Nagykanizsa, Zalaegerszeg, Szombathely, GYőr, Tatabánya, Esztergom, Eger, Budapest, Érd, oszt jónapot! A többire értelmes csatlakozás kellene, de nem úgy, hogy 10 km/h-val közlekedik a csatlakozás és másfél, két óra egy 30km-es szakasz. Egy vicc!

A kocsik állapota siralmas. Aki rongál, firkál, nem vesz jegyet, balhézik, büdös, stb, lebaszni a picsába vhol a pusztán! Kamerákat, bizt. őröket, kultúrált ellenőröket (normális egyenruhában, névvel), hangosbemondót, rendes pályaudvarokat, stb, stb, stb... Ez nem sok kérés, ezek jogos kérések!!!!!! Addig, amíg ezek nincsenek, ne sírjon a MAV!

abucsuba 2009.07.15. 13:51:11

@JuveKrisz:
Azt gondolom, illetve pontosan tudom, hogy nem a bliccelők miatt van ilyen nehéz helyzetben a MÁV. Mit kellene tenni szerintem?
1. Felelős, a vasúthoz értő szakembereket a MÁV élére! (Régen csak a "szamárlétrát" végigjáró lehetett a MÁV-nél vezető.)
2. Felülvizsgálnám az összes megbízási, szakértői, stb. szerződéseket. A 80%-át fel lehetne mondani, semmi szükség rá.
3. Felülvizsgálnám a MÁV bérezési rendszerét. Egy ilyen nehéz helyzetben lévő állami vállalatnál egy vezető se keressen 2 millió forintnál többet.
4. A szakszervezeti vezetőket nem a MÁV kasszájából fizetném. Tartsa el őket a tagságuk, vagy aki akarja.
5. Visszaállítanám a MÁV egységét. Minden államban az árufuvarozás hasznából finanszírozzák a személyszállítás veszteségét. Ha tetszik, ha nem, a személyszállítás mindig kormányzati támogatásra fog szorulni.
6. Mindenhol bevezetném az ütemes menetrendet. Ezt igénylik az utasok.
7. Ha röviden időn belül a pénzhiány miatt nem is tudnám lényegesen emelni az utazás színvonalát, legalább az utastájékoztatásra jobban odafigyelnék.

Sok éven keresztül dolgoztam a MÁV Vezérigazgatóságán, és az ott tapasztaltak alapján írtam ezeket.

tcpip2inv 2009.07.15. 13:51:33

@JuveKrisz: Igaza van, az utasoknak változatniuk kéne. Lefogadom, hogy a kocsik sorrendjét is ők cserélgették, vagy miről is szól ez a cikk. Két nagy pofont az ilyen utasoknak!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.15. 13:56:08

@JuveKrisz: Azért az ICn ritka a bliccelő mint a fehér holló, ugyanis az nem az a távolság ahol jó bliccelni, és ott tényleg számíthatsz rá, hogy a következő megállásnál rendőr vár.

nothing.at.all (törölt) 2009.07.15. 14:03:34

egyszer láttam talán vonaton bliccelőt, pedig hetente 1-2 szer megyek ic-vel 3 éve. szerintem is annyira megkárosította a mávot, hogy ezt érdemeljük miatta.

Kopi3.14 2009.07.15. 15:29:08

Hát, ha a számozás két kocsi alapján nem lett ewgyértelmű, akkor ott a kedves utassal is baj van.

Ákibard! 2009.07.15. 17:48:00

Hjajjj... Kicsit elszomorodtam most.

A Keletiben készítettek egy külön hangbemondást a Semmelweis végére:

A mikor felsorolja hogy a Semmelweis kocsijai honnan számozódnak elmondja még:
"A késett Dacia Nemzetközi gyorsvonat kocsijai a vonat elején találhatóak".

Azt hittm Kelenföld is kapott ilyet, de ezekszerint nem. Bár sokra nem mentél volna vele, mert a kocsiszámot nem mondja mert változó...

Ákibard! 2009.07.15. 17:50:04

De azt még hozzátenném, hogy sokszor nem az a kocsi amit bemond, mégis élek még és virulok, és kellemesen utztam :) Pedig volt nálam nagytáska kistáska kiscumó...
Aztán a hiba lehet megint bennem van :)

humorpalanta 2009.07.15. 17:51:40

Ez is tipikus mindenbe belekötés. Eredetileg úgy kellett volna lennie, lehet. De nem lehet mindent kiszámítani. Mellesleg minden kocsira fel van írva a száma. De minek is kommentelek, úgyis jönnek itt páran, hogy belekössenek, mert ebben az országban mindenki jobban ért a másik munkájához, mint a sajátjához...

Feri BPO-537 2009.07.15. 20:12:41

@JuveKrisz: Való igaz, bizonyos utasok utazási szokásain változtatni kéne.
DE! Nem a paraszt utasok tehetnek arról, hogy a MÁV ekkora szarban van.
Mindig a fejétől bűzlik a hal - tartja a mondás (vagyis a vezetőség az első számú felelős).

Adani 2009.07.15. 21:32:01

Ez még a jobbik eset, hiszen volt ülőhely és szabad is volt. Olyan történet is volt itt, mikor egy ülőhelyre több jegyi s szólt. Erről nekem a székfoglaló című játék jut eszembe, még óvódás koromból. Eggyel kevesebb szék mint ahány gyerek, körbe-körbe kell járkálni és mikor elhangzik a vezényszó ( síp, most kiáltás stb.)Ű akkor mindenkinek le kell ülnie. minden körben kiesik valaki, akinek nem jut szék. Akár reklámozni is lehetne, h új interaktív utazás élje át újra milyen gyereknek lenni. :)

Grg76 2009.07.16. 09:36:42

Melleseg szvsz hibás a cím és a bevezetés. Egyrészt az utas nem ülőhelyet vadászott, hanem kocsit, másrészt a kocsielrendezést mondják be nem az ülőhelykiosztást :)

Kelenfke 2009.07.16. 10:48:03

@Ákibard!: élj és virulj- de én levontam a következtetést, az 1. vonalon ezentúl csak RJ-vel!

Ákibard! 2009.07.16. 11:19:57

@Kelenfke:
Jólvan menj csak RJ-vel.
A múltkor 80 perc késéssel indult mert az osztrák szutyok vezérlőkocsi nem akart beszélgetni a hátul lévő mozdonnyal. A Keletisek még időben felkínálták a tolatás lehetőségét (Mozdony menjen előre, és menjenek mihamarabb) de neeem, az osztrák adta az okosat majd megjavítja.
Amikor látták, hogy kezd gázossá válni az ügy, mondta a Keleti, hogy ad rá egy Szilit, ugyan Vmax 130-al de induljon már. Az osztrákoknak még volt pofájuk röhögni ezen.

80 perccel később egy Gigant előfogatolásával indult meg, a határtól meg osztrák géppel ment tovább.

Úgyhogy az osztrákok is büszkék lehetnek magukra, és a "réldzsett"-jükre is :)

rickyramirez 2009.07.16. 11:47:42

@Scaramella va alla guerra:
2. Azért, hogy az ülőhely biztosítva legyen, mert az IC eredeti rendeltetése szerint pluszszolgáltatást nyújt.
3. Önmagában ez semmit nem jelent: Hollandiában valószínűleg az utaslétszám annyit indokol, Magyarországon meg ennyit, mellesleg nem csak akarat kérdése, hogy egy vonat hány kocsival közlekedik.
4. Nem tűnt még fel: az ország jelentős részén jelenleg is ütemes menetrend van, és ennek kiterjesztése várható.
5. Kár ezen elmélkedni: korábban nem ilyeneket vettek, most pedig, amikor még a korábbiaknál is alulfinanszírozottabb lesz a magyar vasút, biztos, hogy nem erre fognak pénzt fordítani.
6. Erre a legegyszerűbb válaszolni: azért, mert az autópálya a multik érdekét szolgálja, a vasút pedig nem, illetve messze nem olyan mértékben. Azért, amiért az élsportot pénzelik, a tömegsportot pedig nem. Azért, amiért a plázák és bevásárlóközpontok körüli utak rendben vannak, a mellékutcák pedig olyan állapotban, mintha lebombázták volna őket. Azért, amiért a fizetős, trendi képzést nyújtó oktatási intézményekben milliárdos fejlesztéseket hajtanak végre, bölcsődei hely pedig alig van. Ezért!

rickyramirez 2009.07.16. 11:56:58

Amit Kelenfke ír, az örök probléma. Még ha pontosan is mondja be, hogy milyen számozással kezdődnek a kocsik, egyáltalán nem biztos, hogy ha mondjuk az első a 409-es, akkor az ötödik a 413-as lesz. Lehet, hogy az, de lehet, hogy mondjuk a 812-es... És elég kellemetlen ilyenkor a megfelelő kocsit megkeresni, hiszen idő nincs rá (az IC csak egy-két percet áll egy állomáson), máshová pedig nem lehet ülni. Én is kerültem ilyen helyzetbe, és még az volt a szerencsém, hogy tudok gyorsan futni, és oda tudtam érni a kocsimhoz (amely már lelógott a peronról, olyan hosszú volt a szerelvény). De ha mondjuk egy idősebb ember jár így, vagy akinél nagyobb táskák vannak, ő már nem tud odafutni vagy peron nélkül a nagyon magas lépcsőre felszállni, így kénytelen a vonaton keresztülvergődve a helyét keresni. Örök probléma, de jogos az észrevétel.

Kopi3.14 2009.07.16. 12:00:49

@Scaramella va alla guerra:
"5. Miert nincsenek emeletes kocsik ? egysegnyi kocsitovabbitasi dijert duplaannyian utazhatnanak."
Talán mert nem adannyit pluszban, mint a többletköltsége? Szép és jó, hogy dupla utasszám, de a kihaszálatlan tér hosszirányban nagyobb, a beltér kisebb egy-egy szinten, az utascsere roszabb. Ami a megállóban töltött időt növeli, gyakori megállással pedig jelentősen nő a menetidő, amivel lehet a vontatási díjat is megnöveli a másik kéz, mert nem tudja a teljes kapacitását kihasználni.

Ákibard! 2009.07.16. 12:04:58

@Kopi3.14:
"Szép és jó, hogy dupla utasszám"

Közel sem dupla. Általában olyan 1,6-1,7x-es.

Kopi3.14 2009.07.16. 15:34:07

Egyvalamit a kedves idézethez: aki olvasta a regényt, tudja a nevezett állomásfőnök részeges, idióta barom volt. Most akor egy ilyenhez igazodjunk, aki lövöldözik a vakvilágba?

at3sz 2009.07.17. 09:56:24

Az egész IC rendszert úgy ahogy van, meg kellene szüntetni. Vehetnének példát a Lengyelekről és a kilóméter hosszú gyorsvonatairól, ahol enni is lehet a padlórol.

Jah és ott nem áll meg minden tanyaközpontban a gyors, hanem tényleg gyors.

scooby doo 2009.07.17. 22:13:21

@JuveKrisz: Hogy gondoltad, hogy változzon az utas? Vegyen autót?
Az itt megjelenő posztok nagy részében a MÁV a hibás, nem pedig az utas. Nem a bliccelők okozzák a legtöbb kárt, a MÁV-on ugyanis kevés van belőlük.

Kulturált utazás, ezt hogy gondoltad? Néma csendben lebegj? Bocsi, de nem a 99-s buszon vagyunk, ahol igen kevés a kulturált utas, hogy ilyeneket mondj, hanem vonaton, ahol a többség olvas, beszélget, alszik vagy ehhez hasonlók.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.07.19. 09:30:58

Ez mitől ülőhelyvadászat?

A román kocsik teljesen üresen mennek, teljesen egyedül a román fülkében van olyan jó utazni, mint egy zsúfoltabb IC-kocsiban.

Mellesleg nem a DACIA másodpéldánya, hanem maga a DACIA, ami ilyenkor megy -rendszeresen- Bécsbe, nem is ez a gáz, inkább a mentesítő szerelvény egy darab másodosztályú kocsival és egy darab elsővel, de van olyan kaller, hogy az első osztályon NEM IS ÁLLHATUNK, a Ferenciek tere-Móricz Zs. körtér szakasz zsúfoltságában 100 feletti kilométert megtenni. Persze imádnának a kallerek lehúzni 520-szal, mint osztálykülönbözeti díj, miközben a mögötte jövő IC-vel jöhetnék 350-ért kényelmesebb kocsiban. Persze ehhez előbb közölnie kellene: "Tisztelt utasaink! A DACIA nemzetközi gyorsvonat ismételten késett, így Ön újra élvezheti pótszerelvényünk gazdag kocsikiosztását!"

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.07.19. 09:36:58

Néhány mondatom nem túl jól sikerült...

A lényeg: kb. 80-140 ember rendszeresen EGY DARAB másodosztályú kocsira kényszerül. A 80 esetében csak Kelenföldön felszállva nem jut hely, de hétfőnként a 140 vagy a feletti utaslétszámnál a metrónál jobban kell összezsúfolódni. Ha bemondaná előre, fel sem szállna az ember, de ha a bérlet mellé minden nap az IC-re kell külön fizetni, akkor majdnem megduplázom a bérlet árát egy hónap alatt (20x350=7000). Arról persze szó sem lehet, hogy egy IC-re vagy az összesre egy ku... bérletet lehessen venni, Mo.-on ingázóként rohadj meg, ja, más országban különbözeti díj nélkül használható bérlettel az összes expressz, hogy ne autóban rohadj az meg kit érdekel...

Ákibard! 2009.07.19. 09:50:58

@Közlekedésguru:
Ember. Ez nem pótszerelvény, ahogyan mondod, hanem a Dacia Budapest-Bécs viszonylatú kocsijai.

Értsd: ha pontosan beérne a Dacia akkor is ezt a kettő kocsit kapcsolná rá a máv.

Ha pótszerelvény lenne, nem 2 kocsival menne, de nem az, hanem a belföldi kocsikat indítják nemzetközi rész nélkül.

Ákibard! 2009.07.19. 09:52:52

@Közlekedésguru:
Mint rendszeres utazó tudhatod, hogy a románok mindig késve küldik a daciát, min lepődsz meg?

Adani 2009.07.22. 07:34:41

Békés megyében mindig késnek a nemzetköziek. Anno volt a Transbalkan az azért kb. 80%-ban pontosan jött, ha késett akkor viszont nem aprózta el min. 60, de volt már 420 perces késés ( 7 óra!!!) is. Mostanában a Pannónia és a Krakkó ilyen szinte mindig késik.