Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Minek fizetnek több embernek is ugyanazért a munkáért? –Teszi fel levelében a kérdést olvasónk. Elkérik a jegyeket a Nyugatiban, a vonaton a kalauzok, illetve ugyanitt az állomáson felszálló ellenőrök is, jobb esetben csak háromszor, de akár többször is. Vajon ennek mi értelme van?

Tisztelt BKV figyelő!

Azon atrocitás ért a MÁV Vác - Nyugati pályaudvar szakaszán, hogy egyetlen út alatt több ízben is elkérték a bérletemet. Ez számomra igen furcsa, minek alkalmaz a MÁV minden szerelvényhez kalauzt, ha létezik ellenőr aki felszáll (vagy fordítva) és még 3 ívben zavarja az utasok kényelmét azzal, hogy "Kérem vegye elő a bérletét vagy a jegyét ellenőrzésre". Ezzel nem is lenne probléma még az első vagy második alkalommal na de egy kevesebb, mint fél órás út alatt 3x egy kicsit sok volt már.

Én szerintem ez már valahol zaklatásnak is minősülhet, arról a kényelmetlenségről nem is beszélve, hogy nyaralni indultam volna egy nagyobbfajta megapackal és ugyebár ilyenkor az ember jól elrejti iratait amit minden alkalommal újra és újra előbányászhat a "zaklató" kedvéért. Mellékesen hozzáteszem, hogy első ízben egy fiatal körszakállas kopasz kalauz úgy 170 körüli magassággal és 75-80kg körüli súllyal volt az első kalauz, majd egy úgyszintén egyenruhás kissé alacsonyabb és molettebb hölgy volt a második kalauz, később Veresnél felszállt még egy hölgy egyenruhában aki ellenőrnek hívta már magát és itt jegyeztem meg először neki, hogy már ön a 3. aki végigjár a szerelvényen. Legvégül de nem utolsó sorban egy egyenruha nélküli, zöld csíkos pólós 3/4 es világos nadrágot hordó olyan 50 es jólszituált úriember kitűzővel volt aki jött,de itt elszakadt nálam a cérna és finoman közöltem vele, hogy esetlegesen kérdezze meg a kollegáit, arról mit csinálnak mert ez zaklatás szerintem és amennyiben eljárást kezdeményezne adja meg az adatait, hiszen honnan tudjam, hogy ön kicsoda.

Ilyen kitűzőt egy akármilyen színes nyomtatóval készíthet az ember.  Hát erről szándékoztam információt megosztani, remélem idevágó a dolog és hasznos lehet az eset más számára is.

Mély tisztelettel: dr3am

Címkék: közlekedés máv vonat vasút ellenőr utas panasz bérlet jegy nyugati ellenőrzés kalauz


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr831256754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cyric 2009.07.22. 09:32:38

Irigylem a problémáidat ...

pizsama 2009.07.22. 09:33:56

@Cyric:
Számból vetted ki a szót! Fél órás úton 2 órás késést összeszedni, na, az már valami!

czibulkal 2009.07.22. 09:38:44

Új vezér van a MÁV-nál, azért van ez a felhajtás. Mindenki parancsszóra ugrik. Az állami támogatás csökkentés leépítéssel jár majd. Most minden mávos félti az állását.

Roy 2009.07.22. 09:41:04

Akaszd a nyakadba a bérletedet.

Malachi 2009.07.22. 09:43:19

okos dolog utazás előtt elrejteni a bérletet. FAIL?
ha kérik, mutasd meg. bumm neki.

paráznabillegető 2009.07.22. 09:50:01

ha elkérik, az a baj.
ha nem kérik, az is baj.
nincs minek örülnénk.

NGabor 2009.07.22. 09:53:24

A jegyet kézközelben kell tartani, mert bármikor bárki kérheti. Ha valaki mindíg elrakja az csak saját magával tol ki. Minap kétkézben szállítható csomaggal utaztam a Keletiből. A csomagoláshoz hozzáfogtam a jegyet. A kapunál lévő ember már messziről mosolygott, rányomta a "ZártPeront" és jó utat kivánt. Nem kellett előtúrni, nem volt kényelmetlen. Útközben a kalauz átlegos kérema jegyeket volt. Nem volt ellenőr. De annak az a dolga, hogy ellenőrizzen. Leginkább nem az utasokat, hanem, hogy a kaller nem zsebre adta ki a jegyet stb... Ellenőriz, ez a dolga.
Vannak vonalak, ahol cserélik menetközben a vonatkísérőket, neki nincs benne a munkaköri leírásában a távolba látás.

zoli_ 2009.07.22. 09:54:46

Még zimankó idején, döcögtem hazafelé Szegedről. A vonat eléggé tele volt, egy fülkében volt hely, oda leültem. Fűtés az nem működött, az ablak mellett fújt be a hideg szél, rendesen. Jön a kaller, elkéri a jegyem, oda is adom neki, aláírja elköszön stb. Én fázom, összekuporodok (amennyire egy ilyen "fotelben") lehet. Majd elalszom. Nem sokkal később jön valaki és ismét a jegyek iránt érdeklődik. Civilben, semmiféle karszalag, vagy valami arra utaló nyom, hogy lenne joga jegyet kérni.
Valamit morogtam fűtésről, meg szolgáltatásról, meg ilyen dolgoról, amiről tudom, hogy nem Ő tehet, nomeghát olyasmiről is, hogy nem is tudom, hogy ÖN kicsoda, és miért kéri a jegyemet. Tudom a kekec utas vagyok, de fázva, épp felébresztve nyűgös voltam. Erre tovább mondja, hogy ő kéri a jegyeket. Én meg valamiféle igazolványt, igazolást, hogy kérheti. Mondta, hogy valami ellenőr, vagy valami ilyesmi, de meghatni nem tudott vele. Mutatni semmit sem volt hajlanadó, így én sem. Volt valami fenyegetés, meg leszállít, meg stb, de valahogy nem tudott meghatni. Tudom, egyszerűbb lett volna odaadni a jegyemet, tudom egyszerűbb lett volna nem kötözködni. De én meg az UTAS vagyok akinek eladnak egy elsőosztályú jegyet, teljes áron, az ennek nevezett kocsi jobb helyeken még marhaszállítónak sem lenne megfelelő, nincs fűtés, az ablakot nem lehet felhúzni. De a jegyem ellenőrzése nagyon fontos 2x is 20 percen belül.
Persze jönnek majd a vasutasok, hogy a kettőnek semmi köze egymáshoz, meg ilyesmi. De nekem mint utasnak, igenis van köze. Én nem kovács 13 józsef kallleral állok kapcsolatben, hanem a VASÚTTÓL rendelek szolgáltatást.

segitoember 2009.07.22. 09:55:24

Nekem is volt ilyen és én is szóvátettem. Mondjuk tőlem mind a három kaller elkérte akik egymást, két-két percre követve végigmentek a vonaton. Vagyis mindenkitől. És nem én voltam az egyetlen aki furcsálta, hanem gyakorlatilag mindenki kikérte magának.

Csak blogon ilyen nagy a kegyes elnézés az utasközönség részéről, ott a vonaton mindenki pattogni kezdene, mert feleslegesen basztatják.

esef 2009.07.22. 09:55:43

@paráznabillegető:
Pontosan. Általában azért megy a sírás, hogy nem szokták elkérni. Most megnézték, az a baj...

Cyric 2009.07.22. 10:00:46

@segitoember: Hát nem ... ha utazok vonaton vagy buszon egyértelmű hogy magamnál tartom a jegyemet/bérletemet és nem fogom a táska legaljára süllyeszteni. Onnan pedig egy karmozdulat hogy odaadom meg visszaveszem, nem fogom felhúzni magam ha többször kell megtennem.

kötözködő 2009.07.22. 10:03:08

Fentebb már írták, hogy az ellenőr igazából a kalauz munkáját ellenőrzi, nagyon helyesen. Persze ha lenne beléptetőkapu minden állomáson, akkor egyikőjükre sem lenne szükség, de ebben az évszázadban aligha kell ettől tartanunk...

segitoember 2009.07.22. 10:06:16

@Cyric:
Persze, tudom én, hogy ezt így leírni fasza, meg fő a nyugalom, különben is mit kell pattogni.

Csak akkor magyarázd meg, hogy miért kérte ki mindenki magának, legalábbis a kocsiban. De szerintem az egész szerelvényen.

Mindenki idegbeteg frusztrált majom, vagy talán nem ez a módja? Nekem ölemben van a táskám, abban van a bérlet és nem túl nagy dolog előbányászni. De igenis zavaró, mikor ezt hárompercenként elő kell adnom.

Pedig én még pattogós sem vagyok, életemben nem volt bajom ellenőrrel, kalleral. Most sem. Csak a baromsággal.

harcihippi 2009.07.22. 10:10:48

Ha nem azonosithato be, hogy aki a jegyet elkeri, tenyleg jegyvizsgalo-e, jogos a pattogas.
Minden mas esetben pedig csak felesleges hiszti.
Azert, mert ahhoz vagytok szokva, hogy nem kell felmutatni, idonkent megvenni sem a jegyet/berletet, meg nem kell felhaborodni azon, ha megis.

Gal M.-nek pedig uzenem, hogy mind ez, mind pedig a bkv-figyelo blog kezd atmenni legalja fikazos blogba, es ebben az allapotaban mar kamu a kampanyszoveg a jobb oldalon.

Adani 2009.07.22. 10:19:32

Vasúton velem ilyen még nem történt, minden szerelvényen csak 1x kérték el, vagy egyszer sem. Amúgy sztem azért csinálták, mert egyesek próbálnak trükközni a rövidebb jegyekkel, vagyis nem a teljes útra vesznek hanem csak a töredékre arra számítva, h addig úgyis jön a kaller és később már nem. És be is jön majdnem mindig.

Buszon volt olyan ,h egy 15 km-es úton először a sofőrnél vettem jegyet, majd egy megállóval később két civil ruhás ellenőr jött ők is megnézték a jegyeket, majd kicsit később egy fehér autó állt meg a busz elé egy megállóban és felszállt két újabb ellenőr, elbambultam és arra eszméltem fel, h ketten kórusban mondják az ismerős egyetek végbeleket dumát. Adtam és közben önkéntelenül mondtam, h már megint? Mondtak vmi olyat, h az előzők kezdők voltak és őket ellenőrzik. Na ja az ellenőrt is ellenőrzik biztos, ami biztos. Ezek után még leszálláskor is elkérte még1x a jegyet ( a végállomásnál szálltam le), nem tudom mit akart vele, de odaadtam mondtam is, h tartsa meg ha kell neki.

segitoember 2009.07.22. 10:21:33

@harcihippi:

"Azert, mert ahhoz vagytok szokva, hogy nem kell felmutatni, idonkent megvenni sem a jegyet/berletet, meg nem kell felhaborodni azon, ha megis."

Tehát aki nem szereti, hogy ötpercenként basztatják, az simlis?

Van egy kaller, aki mindig meggyanúsít, hogy pécelig megyek, mert neki minden bérletes gyanús, mert mind csak lógni akar. Meglátja a bérletet és úgy nyit, hogy kiegészítő, vagy büntetés. Ezt mindig eljátsza. Aztán mondom neki, hogy csak csabáig megyek, mire kétkedve cicceg, meg finnyog. Múltkor is leült velem szemben és végig szugerált, hátha fent maradok, de nem volt szerencséje, mert leszálltam. Végig gúnyosan mosolygott, hogy most jól kibabrált velem.

Nem te vagy az?

mojszipupi 2009.07.22. 10:33:42

Ezeknek a fizetésére van pénz???? Minek 3 ellenőr egyetlen vonatra? Nem szoktam vonatozni de ez normális, minden vonaton így van???

Cyric 2009.07.22. 10:34:24

@segitoember: Hiába hiszed azt hogy csak leírni fasza, mert engem személy szerint tényleg nem b@sz szét az ideg ha neadjisten elkérik többször a jegyemet ellenőrzésre. Amúgy meg nem 3 percről volt szó. Azt meg nem hiszem hogy minden nap 3 percenként elkérné tőled 10 ellenőr a bérletedet.

Úgyhogy igen, lehetett ott egy kis bibi az emberekkel, ha tényleg így történt mert hogy én személy szerint nem kezdenék el zúgolódni a vonaton ilyesmiért az száz százalék akár elhiszed akár nem.

rathma 2009.07.22. 10:36:33

Szerintem a sok kordonos trollal van a baj, szép sárga ruciban, no meg a Vonatkisérő KFT., takarító KFT. satöbbi.... Állami feldatokat szerveztek ki drága pénzért kismillió KFT-s pénzlopodába. Csoda, hogy veszteséges? Régen a vonatonként 2 kalauz megoldotta a jegyellenőrzést és a rendet is. Most a bliccelők bliccelnek, a WC hugyszagú, a szerelvény össze van ba**va, néha még nyáron is megy a fűtés...

Na nem is idegesítem magam tovább :D
A jegyellenőrökkel nincs bajom, ellenőrizzenek, de akkor a Mónikasóba való kukásmellényes trollok takarodjanak el!Ezzel csak szép hazánkat égetjük, nincs normális külföldi, akit ne riasztanának el! Pláne, ha hagymás-fröccsös orgánumukkal aszondják nekik: Tikit bazze! Ndem érted, Jegy, tikit!

gcsabi 2009.07.22. 10:54:59

Szerintem kb 10 mp. átadni egy jegyet ellenőrzésre, ez 3-szor történik az fél perc. Ezért tényleg érdemes pattogni és felhúzni magunkat. Persze igy percekig szórakoztathatjuk utastársainkat és a kallert, aki dolgozni szeretne. Mert az utána érkrző "ellenőr" őt ellenőrzi és őt bünteti meg, ha nem végzi el a munkáját, nem az utast.
Nem vitatom, biztosan akad bunkó kaller is ,igaz a normális nem is tűnik fel senkinek.
Hiába szeretünk háborogni! Hol azon hogy izélgetnek a jegyellenőrzéssel, hol azon hogy a sok lógós helyett is mi fizetjük a jegyet, meg akkor is, ha sohasem utazunk vonaton. Mert az apénz amit az állam kifüzet/már amenyit kifizet/ a mi adónk!
A kalauz is biztosan élvezi azt amikor naponta úgy 100-150 "kekec" őt b....tatja a lepukkant kocsik a koszos, szemetes, összeb...ott vonat miatt, hisz biztosan ő b...ta, és szemetelte össze,mert jobban szeret retkes 30-éves kocsikban melózni.

mt85 2009.07.22. 10:55:47

Állandó olvasó vagyok, de nem szoktam kommentelni, egyszerűen nem érzem szükségét, hogy mindenhez hozzászóljak. Na de majd most :)

Most már hatodik éve vonatozom/buszozom keresztül-kasul az országban, rövidebb-hosszabb távokon, láttam már ezt-azt. Alapvetően a posztolónak is el kéne gondolkodni azon, hogy miért is van arra szükség, hogy "hárompercenként" ellenőrizzék a jegyeket? Valószínűleg azért, mert a kedves utastársak egy jelentős része bliccel, főleg rövid távokon, ahol sok a megálló, és "megtehetik".

Egyáltalán nem értem, miért probléma, ha a kalauz/jegyellenőr (megfelelő behelyettesítendő) végzi a munkáját. Ha nem végzi, akkor meg az a baj. Ha minden nap előfordulna, hogy 10 perc alatt háromszor ellenőrzik a jegyeket, ok, talán még elfogadható, ha nem tetszik. De ugye nem mondod komolyan, hogy számodra "atrocitás" az, ha "egyetlen út alatt több ízben is" elkérik a bérletedet?

Még annyi, hogy jó a blog, kell is ilyen, bár az utóbbi időben néha én is kezdem azt érezni, mint harcihippi kommentelőtárs, hogy néha csak a fikázás a poszt célja, semmi több.

johevi 2009.07.22. 10:59:03

Zavarónak zavaró, de ezért postot írni elég felesleges dolog. Egyébként végre valami működik, az se jó. Főleg "atrocitásnak" nevezni...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.07.22. 11:05:14

Rutin, kedves utastárs, rutin!
Amikor vonattal ingáztam, a következő volt a rutin: felszálltam, leültem, elővettem a bérletet, két kis kacsóm közé fogtam, hogy látható legyen de ne lehessen hirtelen kikapni, majd út végéig nyugodtan szundikáltam. Egyszer sem ébresztett fel kaller, ellenőr, megnézték és mentek tovább.
Ha pedig olvastam, akkor könyvjelzőként tettem a könyvbe a bérletet, hogy könnyen elővehessem. Táskába mélyen eltenni leszállás után kell. Ennyi :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.22. 11:12:42

@segitoember: @mt85:

Az ellenőrzés engem sem zavar, már megszoktam. Naponta körülbelül 25-30 alkalommal kérik a bérletem BKV-n és a Vonaton, olyan helyre teszem, ahol könnyen elérem. Ezzel a saját életemet könnyítem meg.

A fikázásra reagálnék gyorsan, ha megengeditek:

A bloggal én arra vállalkoztam, hogy a ti utasészrevételeiteknek nyilvánosságot adok. Én a levelek kitételekor nem teszek igazságot, ha valamivel nem értek egyet, azt is kiteszem, max. a bevezetőben máshogy közelítem meg a dolgot, mint jelen esetben is tettem. Én jobban szeretem, ha az olvasók, az utasok tesznek igazságot, és mondják meg az utasnak, ha hülye volt (nem pont erre a posztra értem). Emiatt lehet a blogot fikablognak nevezni, de szerintem az ilyen észrevételekre is szükség van, ha más nem ellenpéldának :)

Persze azért van egy szűrés, tehát nem minden észrevétel kerül ki. A BKV-figyelőn pl. kevesebb, mint a beérkezett levelek fele.

Leonine 2009.07.22. 11:14:00

Egyrészt ez közel sem nevezhető atrocitásnak, másrészt nem 3 ívben, hanem 3 ízben zavart a kalauz, de ha nem tudod a pontos kifejezést, inkább írd, hogy háromszor zavart.

Egyébként a történeted nem nagy szám, vonaton ne tedd a jegyedet/bérletedet 7 lakatra zárt bőrönd legaljára, akkor nem lesz gond megmutatni. Szvsz sokkal nagyobb energia egy ilyen fölösleges sztorit beírni ide, mint háromszor elővenni a jegyedet!

nekemirj 2009.07.22. 11:21:37

Abban teljesen igaza van a levélírónak, hogy ez tulzás. Mint ahogyan azt is túlzásnak tartom, amikor két flirtre 2 kalauz jut és menetközben felszáll még 5 ellenőr. 1 embernek simán el kellene tudnia látni a dolgát. A probléma itt a túlfoglalkoztatásban van. A MÁV-nál legalább 50%-s létszám felesleg van, mind vezetői mind kiszolgálói szinten. És ha ezek a racionalizálások már 20 éve megtörténtek volna, akkor majdhogynem nyereséget is termelhetnének. De hát jól megy nekünk és sztrájkok miatt nem mer senki sem hozzányúlni a MÁV-hoz. A vonalbezárások is ezért maradnak el.

segitoember 2009.07.22. 11:22:11

@BKV figyelő:
Én is elérhető helyen tartom, de a poszt címe:
"Kevesebb, mint fél óra alatt háromszor kérték a bérletét"

Amire én néztem egyet, mert velem is megesett ez, ráadásul nekem hárompercenként jött oda három ember és nézte végig mindenkinek a jegyeit.

Amivel nekem pl. nem az volt a bajom, hogy meg kell mutogatni, mert kéznél van, hanem az, hogy idegesítő. Itt leírva nem az, én értem, de ott mindenkit zavart, a többi utast is. Pedig mindnek volt érvényes jegye/bérlete.

Hogy érzékeltessem egy hasonlattal, kb. olyan, mintha felszállnál a hetesre, hogy menjél négy megállót majd minden megállóban felszállna valaki és elkérné tőled a jegyed/bérleted.

DeadBodiesEverywhere 2009.07.22. 11:28:38

Es amikor a bkv-n egy 28 perces utazas alatt 3x kerik el? Az milyen?

:)

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.07.22. 11:37:42

Kérjék csak, az a dolguk. Ha több az ellenőrzés annak oka van: sumákoló utasok, mutyizó vasutasok. Amellett, hogy kényelmetlen valamennyire a Te érdekeidet is védik. Én inkább pozitívumnak mondanám. Biztos, hogy nem állandó a dolog. Inkább az feltételezem, hogy kaptak egy fülest, hogy sok a mutyi vagy lebukott egy kaller és most rászálltak a vonalra. Így egy darabig kevesebb lesz a sumák.

Cyric 2009.07.22. 11:40:38

@segitoember: Bár nem akarok kötözködni de félelmetes hogy mennyire a rögeszméd hogy csak te írsz igazat és mindenki aki azt állítja hogy nem kap idegrohamot ha többször elkérik a bérletét az egy utolsó szemét hazug szar alak. :)

Meg érdekes ahogy váltogatod posztonként hogy 3 perc alatt 3-szor, 5 perc alatt 3-szor érték el stb ...

Na de mindegy te tudod.

szaszalino 2009.07.22. 11:41:30

Megmutatod, oszt' kész.

Metál -e a bimetál? 2009.07.22. 11:45:39

mekkora probléma.

biztos ettől lesz drágább a kenyér, a csajok meg nem fogják borotválni a puncikájukat.

szaszalino 2009.07.22. 11:49:10

@Metál -e a bimetál?: ...édes faszom :)
Ez az igazság, ez a gond viszont már érdemelne egy posztot is!
Jó voltá' Metál!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.22. 11:52:33

Láttam erre egy tök jó módszert kűfődon.

Kalaj kezeli a jegyet, majd kilyukaszt egy papírfecnit aszerint, hogy meddig utazol. Ezt a papírt az ülés háttámlájába egy leszorító fémdarabka alá betűzi. Legközelebb a vagonon végigsétálva azonnal látja, hogy kinek a jegyét kezelte/bérletét látta már. A "lejárt" papírokat persze ahogy megy végig, begyűjti.

segitoember 2009.07.22. 12:02:55

@Cyric:
Nem teljesen mindegy, mit hazudok?
Mit hazudik bárki? Rögeszme?

Nekem nem rögeszmém, hogy csak én írok igazat, sőt, igazából leszarom. Leírtam egy tapasztalatomat és hogy szerintem sem oké a dolog, hát a jóanyámat már, nem?

Az ilyen képmutatás az ami kicsit piszkálja a csőröm és mindig megbolygatom, mikor az emberek itt-ott előadják a buddhát, de ha kimegyek az utcára, ilyen embernek a nyomát sem látom. Ez pampog ezért, az pampog azért, ha viszont egy mások pampog, akkor azért, mert minek pampog egyáltalán bárki.

Én nem pampogtam a beléptetőkapuk miatt, nem pampogok a keletinél oszlop árnyékából előpattanó bkv ellenőr miatt, nem idegesítem magam az utazás során szinte semmin, legfeljebb néhány utastársamon, aki éppen valamiért üvöltözik az ellenőrrel, vagy anyázik a sofőrrel mert dugó van, vagy tök feleslegesen emberkedik.

És most ezen. Nem azért, mert a kallernak az anyukáját, hanem mert ha ez valami utasítás miatt bevett gyakorlattá válik, az szerintem elhibázott lépés, nem túl utasbarát és nincs is igazán értelme. Pedig tudom, hogy az én érdekem, hogy szűrjék ki a bliccelőket, akik tudom hogy léteznek, de úgy érzem, hogy ezt nem az én problémám úgy kitalálni, hogy ne kelljen miatta a többi utasnak hovatovább lassan munkát végeznie és produkálnia magát, mert egy nagyfejű kitalálja, hogy ha így nem megy, akkor majd minden megállóban végigellenőrizzük a vonatokat, az utas meg majd jól együttműködik, mert nincs más választása, meg az ő érdeke is, blabla.

Én szeretem a vonatot, mert jó, meg kényelmes, nekem még különösebb gondom sincs vele, nem fosom ide a kommenteket rinyálva. Engedd már meg akkor, hogy lehessen nekem is észrevételem, még ha ilyen parányi is. Meg a posztolónak is.

Nem biztos, hogy csak az a jogos észrevétel, mikor valakit megvernek, vagy megaláznak, vagy kallert bántanak, megölnek, feldarabolnak. Az ilyen apróságok ugyanúgy számítanak, sőt, annak aki igazából helyváltoztatásra használja a tömegközlekedést, annak ezek az apróságok számítanak igazán.

Tony Almeida 2009.07.22. 12:03:04

Ez most komoly? Micsoda problémák...
Múltkor meg vki azon hőbörgött, mert nem kérték el a jegyét.

Menjetek már a p*csába az ilyen szánalmas dolgaitokkal.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.22. 12:03:58

A levélíró számára atrocitás az, ha háromszor nézik meg a jegyét? Az esze tokja, az az atrocitás!

Cyric 2009.07.22. 12:09:05

@segitoember: Viszont pampogsz azért mert azt hiszed hogy az ember hazudik itt ... miért is? Hogy királynak tűnjek pár ismeretlen előtt? Hát nem, hanem mert ez a véleményem és mert így is viselkednék ... ha engem is kiakasztana akkor megmondanám azt, de mivel nem, nem fogok a kedvedért beállni a nyafogók sorába.

Bocs ha ezt nem tudod feldolgozni magadban.

Cyric 2009.07.22. 12:12:17

@segitoember: Ja meg azt elfelejtettem hogy lehet nyugodtan véleményed engem nem zavar hanem láthatóan téged zavar hogy megírom hogy szerintem ez nem különösebb probléma, nem is fordul elő minden nap és hogy én nem húznám fel magam, és egyszerre hazugnak nevezel mindenkit aki hasonlóan vélekedik révén hogy szerinted igenis mindenkit zavar ez ha már téged is.

Most akkor kinek is nem lehet saját véleménye?

segitoember 2009.07.22. 12:16:11

@Cyric:
Én fel tudom dolgozni, de nem hitkérdés, egyszerű logika.

Számoljuk ki.

Ha egy vonaton 30 emberből, 29 pampog mikor harmadszorra is elkérik a jegyét...
És a posztban 30 emberből, 29 érzi úgy, hogy teljesen felesleges emiatt pampogni...

akkor a következő lehetőségek maradnak:
-a blog és az utasközönség közös halmaza elenyésző.
-a blogba kommentelő és az eljárást nem nehezményező buddha alkatú emberkülönlegességek felülreprezentáltak, vagyis színte csak azok kommentelnek egy felháborodó blogba, akik nem szoktak semmin felháborodni.
-hazudnak
-én hazudok
-mindenki hazudik
-rossz az érvelés, mert a megfigyelt jelenség megfigyelése megváltoztatja a megfigyelés tárgyát

MP 2009.07.22. 12:17:48

Alapvetően az a baj hogy egymást nem tudják ellenőrizni ezért basztatják az utast.

Cyric 2009.07.22. 12:25:08

@segitoember: Hehe ez a logika? ... Eleve ott vicces hogy akkor a te logikád alapján mivel a vonaton 30 emberből 29 pampog akkor tutira mind a 10 millió magyar állampolgárnak így kellene viselkednie. :) 29 ember eléggé elenyésző hányada a lakosságnak úgyhogy nem kellene ez alapján sztereotípiát csinálnod ...

Jobb lenne ha elfogadnád hogy nem minden ember olyan mint te, talán azért nem ismersz más fajta embereket mert az emberek általában a hozzájuk hasonló gondolkodásmódúak társaságát keresik és csípőből elutasítanak minden mást.

Ahogy ez a velem folytatott kommunikációdból is kitűnik, mivelhogy nem vagyok egy véleményen veled ezért tutira hazudok, hülye vagyok stb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.22. 12:30:55

A 3. az nem igazgatósági lehetett?

A kitűzős faszi meg lehet nem is volt kalóz.


Lehet hogy álkalauzok voltak? :D

segitoember 2009.07.22. 12:38:45

@Cyric:
Nem kell tízmilliónak úgy viselkednie, elég azoknak, akikkel megtörténik, mert ugye akivel nem történik meg, hát annak a véleménye igazából, hogy is mondják, nem mérvadó.

De nézzük a dolgot máshonnan. Pusztán azért mert most éppen én vagyok az egyetlen szerencsétlen, aki úgy próbál roppant egyéniségnek látszódni, hogy szembe megy a közös véleménnyel, így nekem estél, meg szerinted én hülyének meg hazugnak tartalak...

Ha ezen így felhúzod magad, mi lenne ha kalauz lennék és harmadszor kérném a jegyedet öt, nem hat, nem három, vagy legyen tíz, tíz percen belül? Életszerű szerinted, hogy aki ennyire érzékeny és empatikus, az minden kommentár nélkül tegye félre a könyvet amiből fél oldalt nem tudott végigolvasni mióta elindult a lokomotív és bérletét boldog, üdvözült mosollyal mutatva köszönje meg hogy újra együttműködhetett az utaztató társaság alkalmazottjával?

Hiszen én is csak egy apróság vagyok, ráadásul nem is kötelező apróság, mert nem kell nekem megmutatni az érveidet, nincs kitűzőm, sem egyenruhám, jelvényem. Nem érzed, hogy ezek után mennyire elhalványodik a magát apróságokon nem felidegelő, nyugodt, magabiztos ember képe?

Persze azt is tudom, hogy te nyugodt vagy és csupán a képzeletemben létezik az a görcsösen ellentmondani akaró ember, de nem fontos ám. Egyáltalán nem kell ellentmondani nekem, nem várom el. Elfogadtam, hogy te nem vagy ideges típus és csodállak érte és a jövőben én is megpróbálok nyugodtabb lenni. Az is fontos szerintem ugyanis, hogy a jó utasok példát vegyenek egymásról.

Villy 2009.07.22. 13:07:35

Hát irigylem a problémáidat! Hogy képzelte, hogy körzsakálla volt, meg hogy a munkáját végezte? Megzagarta felséges nyuglamadat? Szegénykém...

JuveKrisz 2009.07.22. 13:11:53

Tisztelt posztíró.

Lehet hogy zaklatásnak élted meg a többszöri jegy- és bérletellenőrzést, de feltételezem akkor is te vagy az első a háborgásban ha azokról az adófizetők által befizetett milliárdokról van szó, amelyet a MÁV-nak adnak.

Csak tájékoztatásképpen mondom, hogy sokkal több pénzt tudna a MÁV megtakarítani és ezáltal egyre kevesebb állami támogatást kapna, hogyha több ellenőrt és kalauzt alkalmazna és akár egy-egy utazásonként többször is elkérnék ellenőrzésre a jegyeket és bérleteket.

Ugyanis azzal, hogy egy 5-6 kocsis szerelvényre legtöbbször mindössze egy kallert helyeznek el, aki az utasok 50%-át nem is tudja ellenőrizni, emiatt rengetegen potyáznak és így hatalmas bevételkiesést okoz saját magának a MÁV.

Azzal hogy 3-szor ennyi kalauzt alkalmaznának a feladat megoldására, úgy mégha 3-szor akkora lenne a bérköltsége, a jegybevétele legalább duplázódna. Viszont a jegybevételek messze nem annyi számjegyből állnak mint a bérköltség. Hanem több-ből.

Nem értem, hogy magyarországon senkinek nem jó semmi. Ha valami van akkor az a baj, ha nincs akkor az. Ha nem ellenőriznek jegyet az a baj, ha ellenőrzik az, ha többször ellenőrzik akkor az a baj.

Mielőtt sokan rinyálnak nem ártana gondolkozni is.

JuveKrisz 2009.07.22. 13:15:16

Arról még nem is beszéltem, hogy a MÁV kalauzok is szoktak elég rendesen saját zsebre dolgozni, épp úgy mint a VOLÁN dolgozói. Elfelejtenek jegyet adni, vagy épp az ismerős, vagy haver utas már nem is kér jegyet, hanem azonnal zsebbe megy a pénz, ami persze sokszor kevesebb mint a menetjegy ára.

Szerinted ez nem okoz bevételkiesést?

Nem kell háborogni azért hogy többször elő kell venni a bérletet.
Vonattal nem azért utazik az ember hogy aludjon és nyugalomban legyen. Nem nagy megerőltetés szerintem, hogy elő kell venni a bérletet, vagy a jegyet. Akinek meg ez megerőltető, vagy zavarja a komfortérzetét, az ne utazzon vonattal.

Engem speciel sokkalta jobban zavar az, hogy a vonatok koszosak, büdösek. Ez jobban zavarja a nyugalmamat és a komfort érzetemet.
De talán ezeken is lehetne csökkenteni, hogyha több lenne a jegybevétel.

JuveKrisz 2009.07.22. 13:21:00

@zoli_:
És az a kovács 13. józsef meg a VASÚT alkalmazottja, akinek munkaköri kötelessége a jegyeket, bérleteket, utazási igazolványokat ellenőrizni. Ugyanis te azzal hogy jegyet vettél valóban kötöttél egy szolgáltatási szerződést, de a jeggyel vagy bérlettel tudod igazolni. Így jogosan kérik el akárhányszor is kérik.

Sokan tudnak védekezni azzal hogy szolgáltatást, megy mutasson karszalagot meg minden.
Neked meg azzal hogy jegyet vettél elfogadtad a szerződést, mely szerint kötelességed minden egyes ellenőrzéskor átadni.
Ha nem tetszik, akkor ne vegyél jegyet.
De akkor még mégannyira sem lenne okod pofázni mint akkor ha van jegyet.
Az meg hogy 1. osztály, nem indok arra, hogy nagyobb legyen a szád.

És nem vagyok MÁV-os, hanem UTAS.

JuveKrisz 2009.07.22. 13:46:31

@georgejr:
Én is olvastam ezt a cikket, és sajnos más helyen is hasonló dolgokat lehet tapasztalni. Főként a mellékvonalakon.
De akad példa a fővonalakon. Igaz ott rendszeresen járnak az ellenőrök, akik a kalauzokat ellenőrzik.

Például mai napig az a Miskolc-Füzesabony vonalra, hogy a gyorsvonatokon Miskolcról Füzesabony irányába haladva, már rendszerint Nyékládházánál ellenőrzik a jegyet. De visszafelé minden évben egy kezemen meg tudom számolni hogy hányszor látok kallert.
Én mindig retúr jeggyel utazok, így igazából tökmindegy hogy jön-e vagy nem.
Legfeljebb ha nem jön, volt már rá példa, hogy érvényességi időn belül ismételten fel lehetett használni a retúrt a visszaútra.
De állítom, hogyha csak egyszer nem vennék jegyet, azonnal lebuknék.

Illetve van még egy érdekes sztorim ezzel kapcsolatban.
Egyszer csak úgy érdekességből kipróbáltam, hogy Miskolcról Békéscsabára utazva, váltottam egy menetjegyet ami ugye 280 km.
A menetjegyre Miskolc-Békéscsaba volt feltüntetve, Szolnok útirányon át.
De ugyebár Szolnokot többféle módon is meg lehet közelíteni. A menetjegyre persze km-ben a legrövidebb módot számolják. Miskolc-Hatvan-Szolnok-Békéscsaba.

De lehet menni Debrecen felé is a kör IC-vel, ami már plusz 80km.
Vagy Budapesti átszállással, ami plusz 100km.

Namármost a jegyre kezeléskor ráírják a kalauzok a vonatszámot.
Ebből a szolnoki átszállás alkalmával a kalauzok tudják azonosítani hogy melyik vonalon tetted meg az odáig vezető utat.

Szándékosan kipróbáltam mindkét esetet, hogy Szolnok Debrecen és Budapest irányából is megközelítettem és úgy folytattam tovább utamat Békéscsabára.

Érdekesség, hogy sem a Debrecen felé közlekedő kör IC-n, sem a Bp felé közlekedő IC nem foglalkozott senki azzal, hogy miért csak 280 km-es jegyet vásároltam, holott az út lényegesen több.
És átszállás után - amikor már érvényes lenne a km, csakhogy a vonatszámok alapján simán lebukhatok - szintén nem érdekelte a kalauzt, hogy merről jöttem.

Amikor Pesten át közelítettem meg Szolnokot, akkor egy ellenőr is felszállt Mezőtúron és a sok firkálásból (mert addig már az a 3. vonat volt amivel utaztam, ugyanis szándékosan Szolnokon is átszálltam, pedig nem kellett volna) kihámozta, hogy én rossz irányból jöttem.

Azzal védekeztem (persze felkészültem hogy majd büntetést fizetek), hogy a pénztárban így adták. Ami önmagában helyt álló volt, hiszen attól hogy én budapest felé közlekedő IC-re, majd a Budapestről-Szolnok felé közlekedő IC-re is kértem helyjegyet, a vonatjegyet akkor is a legrövidebb útirányra adták ki.

Az ellenőr elfogadta a magyarázatot és azzal továbbállt, persze előtte megjegyezte, hogy ez már többször előfordult, hogy a pénztárosok erre nem figyelnek oda.

Alkotás mánia 2009.07.22. 14:27:26

1. a vasúti személyszállítási üzlet szabályzat 1.rész felek jogai és kötelezettségei egyik alpontja kimondja,hogy az utas köteles a jegyvizsgáló kérésére a jegyét átadni és a kedvezményre jogosító okmányát felmutatni.Akár hányszor is kérik azt.Nekünk azért/is/ fizetnek,hogy elkérjük a jegyeket ha tetszik az utasnak ha nem.Még akkor is ha az első vonat és mindenki aludni szeretne a kaller meg mindenkit felébreszt.Ilyenkor nagyon nem szoktak minket szeretni de nekünk ez a munkánk.Az ellenőröknek meg az,hogy az utasok jegyét és minket ellenőrizzenek.Miért nem háborog senki ha a boltban kiszolgálják.Mi is csak a dolgunk végezzük mint a bolti eladó még ha ez egyeseknek kellemetlen is.
2. ha valaki civil ruhában ellenőriz akkor köteles magát igazolni.Ha nem teszi akkor kérésének az utas ellent mondhat.
3.csak azok szerint túlzás 2 kalauz 2 egységes flirt-re akik nem értenek a vasúthoz.Ha egyedül vagyok két egységen és valamiért be kell ülni a mozdonyvezetőhöz akkor senki nem fogja elkérni a jegyeket és akik tovább szeretnének utazni rohanhatnak a pénztárba jegyet venni mert senki nem adja ki nekik.
4.ha valakinek csak annyi esze van,hogy a táska legaljára tegye a jegyét és még háborog is amiért elő kell venni akkor biztos megvárom amíg előkotorja.A rutinos utazók úgy csinálják,hogy jól látható helyre kiteszik így még hozzájuk sem kell szólni,hogy adják ide csak ránézek és megyek tovább.Nem zavarom egyszer sem,de ha még pampog és egyéb bajom mellett az Ő hülyeségét is hallgatnom kell akkor biztos,hogy még vagy kétszer elkérem.Nem vagyok köteles megjegyezni kitől kértem a jegyet és az meddig utazik,vagyis többször is ellenőrizhetem.Ha bele gondoltok akkor nektek könnyű megjegyezni,hogy az az egy kalauz már kérte a jegyed de mi több száz emberrel találkozunk naponta és a mi agyunk sem számítógép.A posztolótol mindig más kérte a jegyet vagyis nem b....tásról van szó.Egyszerűen csak végezték a dolgozók a munkájukat.Nem a vasút zaklatta az utast hanem az utas volt hisztis.Szerintetek nagy élmény ilyenekkel tölteni a napot normális értelmes utasok helyett?

zoli_ 2009.07.22. 15:07:12

@utazóbagoly:

"2. ha valaki civil ruhában ellenőriz akkor köteles magát igazolni.Ha nem teszi akkor kérésének az utas ellent mondhat."
Továbbra sem tudom, hogy ki volt aki jegyet kért. Mivel semmiféle módon nem volt hajlandó igazolni magát, így én sem voltam hajlandó a jegyemet átadni neki. Az ember fekete nadrágban, és begombolt fekete bőrkabátban volt.

Gabi80 2009.07.23. 17:09:18

Ellenőrzik a kaller munkáját is,és azt is nézik hogy az utas jogosan veszi e igénybe a kedvezményt.Mert ugye sokan lógnak a vonaton nem akarnak jegyet venni vagy nem onnan vagy addig kéri a jegyet ameddig utazik.Valamelyik nap is volt egy utas diák jegye volt de diákja sehol!Kérdem én mi jogon veszi meg az 50 % jegyet?A kaller volt olyan rendes hogy nem büntettem meg!!

scooby doo 2009.07.26. 22:56:00

Tényleg zavarű, hogy fél óra alatt 3X kérik a jegyet (nálam is volt rá példa),l de ennek bizonyára oka van, és tudjuk hogy mi.

Jegkoko 2009.07.29. 07:25:55

Igen sajnos mostanában máshol is ez megy.A flirteken ilyen máv ellenörző emberek vannak a kalauz mellett akiknek csak egy kitűzőjük van.De azért a legtöbb esetben nyugodtan ki lehet játszani a kallert a marhaszállító bhv vagonba.

ikke i drift 2009.08.07. 13:24:09

Akit zavar, az gondoljon arra (is), hogy ezek az ellenőrök azért dolgoznak, hogy te adóforintodat ne lopja el a jegyvizsgáló. Az említett vonalon mentem haza valamikor egy késő esti vonattal, venném a jegyemet, a jegyvizsgáló elvett 300 Ft-ot (a kikészített 450-ből) és nem adott semmit. Baromi fáradt voltam ahhoz, hogy szóvá tegyem és ezúttal ő is megúszta, mert nem nyomtam föl, de ezért kell oda ellenőr (nem először láttam ott ilyet, de nekem eddig mindig adtak jegyet azok is, akiket láttam másoknál zsebre játszani).
süti beállítások módosítása