Olvasónk vasárnap Szeged és Budapest között közlekedett IC-vel. A kocsiban ahol ült, nem működött a klíma, az utasok izzadtak, mint a ló. Egy kalauz hölgy sietett a segítségükre, aki először ablakot nyitott, majd minden –a kocsiban ülő- utasnak keresett helyet az első osztályon, vagy más, klímás kocsiban.
Kedves MÁV-figyelő!
A poszton - valószínűleg jogosan - sok a negatív hír, kritika a MÁV felé, de most üde színfoltként egy pozitívat szeretnék közzétenni.
Vasárnap (aug 2) a koraesti Szeged-Bp IC-n történt, hogy nem működött a légkondi. Persze 32+ fok volt, mindenki izzadt mint a ló, a levegő nehéz volt. Nem tudom, mi a legfrissebb MÁV-álláspont erre az esetre, de tavalyi (talán ezen a blogon is olvasott?) kommentárok alapján én még ott tartottam, hogy a MÁV szerint a légkondi nem szerves része az IC szolgáltatásnak (még mintha olyat is magyaráztak volna, hogy az nem is légkondi az a szerkezet a "plafonon", csak légkavaró, ami ordenáré haz...kamu), szóval én ott tartottam, hogy légkondi hiányában az ember tűr, de semmi kárpótlás/pótjegy-visszatérítés nincs. Az így jártál tipikus esete.
De nem így most, ahol egy fiatal kalauzhölgy intézkedett: először hangosan körkérdést tett fel, hogy légkondi hiányában akarunk-e ablaknyitást, majd megmutatta, hogy is lehet kinyitni. Ezután - mivel az első osztályon volt hely - először a jelentkező időseket és kisgyerekeseket kezdte átterelni oda, ahol működött a légkondi.
Mikor több jelentkező nem volt, de még mindig volt hely odaát, mindenkinek felajánlotta, hogy át lehet menni az első osztályra...sőt, tanácsos is volt átjönni, mivel azt mondta, hogy csak olyannak adhat igazolást a pótjegy-visszatérítéshez, akinek tényleg nem jut légkondis hely. Mivel a végén is volt hely az első osztályon, talán senki nem kapott igazolást, de azt gondolom, hogy ez így korrekt, másrészt benne tényleg megvolt a szándék, hogy a kényelmetlenül utazók legalább jogos jussukat visszakapják.
Szóval - bár talán ennek természetesnek kellene lennie - a hölgy példamutatóan intézkedett a helyzetben, mindent elkövetett, hogy tényleg szolgáltatást nyújtson a MÁV a felárért. Én meg gondolkodtam, hogy elkérem valamilyen azonosítóját, és eljuttatom a MÁV-hoz jelen írással, ha nem gondolnám, hogy tök felesleges: félek, hogy semmilyen dicséretet (ne adj' Isten, akár többet) nem kapna főnökeitől.
Mindenesetre szerencsére ilyenek is történnek…