Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Mint azt már tegnap bejelentettem, az érkező levelekkel (amennyiben az olyan) nem csak a MÁV-Start ügyfélszolgálatát keresek meg, hanem az ügyben érintett hatóságokat, szervezeteket is, hogy a bejegyzéseknek minden esetben pozitív hatásuk legyen a vasútra. Emellett felvettem a kapcsolatot a MÁV-Start ügyfélszolgálat vezetőjével illetve vezetőivel is. Nem rabolnám tovább a szót, itt egy levél egy régebbi bejegyzésből:

Tisztelt ÁNTSZ!

2009. június 31-én az általam szerkesztett MÁV-figyelő blogon az alább olvasható utaspanaszt publikáltam. Helyszín a Déli pályaudvar, főszereplő az egyik takarító, illetve a 10 és a 11-es vágány között található ivóvíz kút. Íme egy részlet a levélből:

„Néztem ki az ablakon, amikor a közeli ivókútnál megjelent egy takarító láthatósági mellényben. A nála lévő vödröket kezdte mosni. Az egyikből egy furcsán barna WC-kefét is beledobott a kút „tányérjába” majd nagy vízsugárral mosni kezdte, a csaphoz is hozzáérintette. Kikerekedett szemekkel néztem.”

(A teljes levél a MÁV-figyelő blogon, a http://mavfigyelo.blog.hu címen található)


Tisztelt Tisztiorvosi Szolgálat!

Önök szerint a fentebb olvasható tevékenység -a WC-kefe nyilvános csapban való mosása- mennyire higiénikus tevékenység? Félve kérdezem: a takarítóknak nincs külön helységük a pályaudvaron a takarító eszközök letisztítására?

A MÁV utasainak, és az olvasóim nevében arra kérem Önöket, hogy a fenti esettel kapcsolatosan indítsanak vizsgálatot és kötelezzék a MÁV-Startot illetve az alvállalkozásban működő takarító céget az alap higiéniás követelmények betartására.

Vizsgálatukat és intézkedésüket megköszönve maradok Tisztelettel:

Gál Mihály

Címkék: budapest máv vasút levél déli ántsz kút higiénia takarító


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr461297979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.08.09. 13:23:40

Ettől mit vársz?

Ha megtalálják az alkalmazottat, kirúgják, és persze minden marad ugyanúgy: azzal a kesztyűs kézzel, amivel előtte a wc-ben, szemetesben turkálnak nyúlnak utána a kilincshez, és mennek tovább, végig a vonaton.

Nem tudom ez máshol hogy megy, de nyilván nem életszerű, hogy mielőtt az ajtón lévő kilincshez nyúlnak, gyors kesztyűcserét hajtsanak végre. Viszont lassan vegyvédelmi ruhában lesz érdemes felülni akár a BKV, akár a MÁV járataira, mert félő, hogy valamilyen nyavalya az emberre ragad.

Megjegyzem: én kesztyűben biztos nem turkálnék a szemetesben, ez a személyzetet is veszélyezteti: belenyúl egy széttört üvegbe, vagy valamelyik "nem bűnöző, szabad ember" szellemben nevelkedett drogos fiatal használt fecskendőjébe, és máris megvan a baj.

Egyébként egy kis off, ne vedd kötözködésnek, de mióta vagy Te újságíró?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.09. 13:41:57

"Ettől mit vársz?"

Többet, mint egy egyszerű levéltől és anyázó kommentektől. Nézd meg a BKV-figyelőn az ÁNTSZ-nek küldött leveleket és a reakciókat. (Gondolok itt a teljesen kitakarított majd "befalazott" Bocskai úti aluljáróra).

Nem kell megtalálni az alkalmazottat, nem kell kirúgni. Azt kell megnézni, van-e megfelelő hely a takarító eszközök tisztítására. Ha van, akkor kötelezni kell a céget annak használatára, ha nincs akkor krvagyorsan csinálni kell egyet.

Nem tudom mit értettél félre ebben a levélben:)

"de mióta vagy Te újságíró?" Másodállásban az FN-nél (nem Fedél Nélkül) dolgozom mint külsős újságíró, a belföld rovatban, lassan 2 hónapja.

petya.bacsi 2009.08.09. 13:49:54

@BKV figyelő: sajnos majdnem minden utazás után lehetne írni az ÁNTSZ-nek a tisztasággal kapcsolatban - legyen szó BKV-ról, és a MÁV-ról.

Csodálom, hogy még senki sem szedett össze semmi nyavalyát - amit normális takarítással ki lehetne védeni. De ugye kell a plüssülés, mert az olyan szépen mutat a számítógépen, a tervezésnél.

De hogy odaragasztanám egy plüss üléshez kánikulában a kitalálóját, és azt, aki megrendelte (miután néhány hajléktalan rárosált az ülésre), és utaztatnám oda-vissza, és szagolja csak a plüssülésekből áradó gyomorkavaró bűzt.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.09. 13:53:46

@petya.bacsi:

Legszebb a Bhv-n a plüssülés. Beesik az eső (mert az utas nem húzza fel az ablakot, mert a vonat üresen áll, és nem húzták fel az ablakot), majd a vizes ülésen lerakódik a "fékpor" aminek idő után "kellemes" szaga és szép, barnás színe lesz.

petya.bacsi 2009.08.09. 14:02:35

@BKV figyelő: na igen. Nagy kedvenc emlékem az (lehet, hogy Georgejr-nál írtam is erről), amikor volt ülőhely, és mégis állt a többség. Lenyomtad a plüss ülést, és létrejött a Bajkál-tó az ülésen.

És persze így is közlekedhetett a vonat (azért 75%-25% arányban az utasoké a felelősség, mert szakadó esőben én rohantam végig a kocsin, hogy felhuzigáljam az ablakokat, amíg a többiek ültek, mert "rám nem esik az eső").

A MÁV vezetőket havi közel 3 milliós fizetés mellett szívesen néztem volna ilyen nedves ülésen...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.09. 14:08:04

@petya.bacsi:

Nálunk kulturáltabb országokban (értsd: nincs ennyi csöves a tömegközlekedési eszközökön, nincs ennyi kosz) is rájöttek, hogy műbőr vagy műanyag ülések kellenek, a szövet nem jó. Nem tudom, hogy ennek ellenére a MÁV és a BKV miért erőlteti.

Egy IC-n még azt mondom oké a szövet, kényelmesebb egy hosszú úton, ott nem is nagyon koszolódik (na meg lehet cserélni), de egy személyvonaton és egy buszon...

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.08.09. 14:08:30

Az ÁNTSZ semmit nem csinal, illetekessegbol tovabbitja majd a MAV-nak.lsd 2 evvel ezelott:
megintallunkvazze.blog.hu/2007/06/14/antsz_ismetelten_elkuldte_a_mavnak_az_em

Ilyenkor sem a mavnak kell irni, hanem az adott cegnek, cc-zve a mavot. javaslom Albert Gyozot keresd meg a PQR-tol. O is retekkommandos volt, de a PQR-nel vezeto egyben. Ok majd utananeznek es ropitik az illetot es tenyleg megtesznek minden toluk telhetot, hogy ilyen ne legyen megegyszer.
1 sok esetben gyakorlatilag annyi a tisztitasi lehetoseg a palyaudvarokon, amit maga a takaritoceg odavisz. A takaritoceg ha a MAV vizet hasznalja fizet erte, fizet helyseghasznalatert, es sajatmaganak kell gondoskodnia a szukseges infrastrukturarol.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.09. 14:11:59

@georgejr:

Attól függ, hogy hova, kinek küldöd a levelet. Erre példa az aluljárók kitakarítása, de az is, amikor a BKV-t kötelezte a Volvo buszok hátsó "hajléktalan fészkeinek" takarítására. Csillogtak is az ülések, még a Hagyó is felszólalt az ügyben.

Tehát várd csak ki a végét.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.09. 14:14:51

@georgejr:

Nem a dolgozót kell kirúgatni, főleg addig nem, míg nem tudjuk, miért mosta a csapban azt a kefét. Lehet, hogy nem volt más, mert nincs külön helyük, vagy mert nincs megszervezve a takarítás, és éppen zárva volt.

Nem kell, hogy rajta csattanjon az ostor, főleg ha nem is tehet semmiről.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.08.09. 15:07:22

@BKV figyelő: szerintem azt a munkavállalót, aki a szaros kefét a kútban mossa ki kell rúgni. képtelenség, hogy felsőbb utasítás lett volna, vagy ne lett volna más hely a szar lemosására. nem kell szofisztikálni ez lustaság volt. kivancsi leszek a vegere, de ne varj sokat... tobbet ersz ha Gyozonek irsz.

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09. 15:14:09

@georgejr:
Ha jól tévedek, akkor a Déliben nem a PQS takarít, hanem a Budaber Zrt.

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09. 15:19:34

@georgejr:
Akkor rosszul tévedtem...
Bár első blikkre a Keletire is RIC Kft-t mondtam volna, holott már régen nincs...

Amúgy a legegyszerűbb a honos kocsikra ragasztott matricából kitalálni a takarító céget...

TA-TB 2009.08.09. 17:09:41

Neked van magánéleted, hogy állandóan ilyenekkel foglalkozol?

moleva76 2009.08.09. 18:08:41

sziasztok!

szerintem a déliben is a PQS takarít, mert nap mint nap olyan láthatósági mellényben flangálnak a "kedves" takaírtó személyzet.

A higéniáról, meg ne is beszéljünk...förtelmes...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.09. 19:50:44

@TA-TB:

Részben ez a munkám, így nem értem kérdésed. Vagy nálad annak, aki egy nap 6 óránál többet dolgozik, nincs magánélete? Érdekes egy felfogás.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.09. 19:52:02

@Ellenmenetet kizáró biztosítóberendezés: @moleva76:

Igen, ott is PQS-van. Többnyire mindent megtesznek a tisztaságért, de hát a sz@rt hiába maszkírozzák ki, attól az még ugyan az marad.

Marr 2009.08.09. 23:06:33

PQS mellényt láttam én is tegnap a Déliben.
És feltöltöttem az üvegem az egyik csapból. Ittam is belőle.

Egyébként mi van, ha egy madár szarja le a kinti csapot?

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09. 23:14:09

@Marr:
"Egyébként mi van, ha egy madár szarja le a kinti csapot? "

Az természetes jelenség, és nem lehetnapokig vitázni rajta...

Amúgy szerintem is volt már minden abban a csapban...

TA-TB 2009.08.09. 23:56:15

@BKV figyelő: Azért kérdezem, mert gondolom még Te is suliba jársz (jó nem nyáron), és akkor is látszik, hogy nagyon sokat foglalkozol a BLogokkal, ami persze nem baj, sőőt... Csak sokszor nekem úgy tűnik, mintha egész nap a bloggal foglalkoznál, postok dátuma, egyes hozzászólások... :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.10. 00:17:02

@Marr:

Azért egy madár és egy ember ürüléke között sok különbség van, "tartalmilag" és fertőzésveszélyileg is :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.10. 00:19:18

@TA-TB:

Most végeztem a sulival. A posztok többnyire időzítve jelennek meg, nem mindig vagyok itt, amikor megjelenik egy bejegyzés. Mobilnetem van, és netbook-om, tehát nincs az a hely, ahol szabad 5 percemben nem tudok ránézni a blogra, válaszolni 1-1 kommentre. Lehet, hogy túl lelkes vagyok, de nekem fontos, hogy foglalkozzak a bloggal, az olvasókkal...

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.10. 00:31:39

@BKV figyelő:
"és fertőzésveszélyileg is :) "

Igen, a madáré veszélyesebb. Tényleg.

puffancs 2009.08.10. 10:59:38

@BKV figyelő: UK / buszok/vonatok/foldalatti/foldfeletti mind plussulesesek. mondjuk van AC. buszokon pedig bezarjak az utasok az ablakot, mikor nekiall esni.

Marr 2009.08.10. 15:33:13

@Ellenmenetet kizáró biztosítóberendezés: ...lehet épp azt szedte le a takker a csapról a kefével. Fúj.

@TA-TB: Normál netfüggő. :D

ZBR 2009.08.11. 12:52:41

Kötekedésnek fog tűnní, de a helység az Békéscsaba, a takarítóknak külön helyIség kell.
süti beállítások módosítása