Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Aki nem ismeri a Ferihegyi vasúti megállóhelyet, és először jár arra, az sokat idegeskedhet a jegyvásárlás miatt, pedig nem csak pénztár, jegyautomata is van, de ebből csak az utóbbi van a peronnál. Így aki nem vett a terminálnál jegyet (mert nem tudta, hogy ott kell), az vehet automatából, ha működik (ha elfogadja a pénzt), vagy sétálhat vissza csomagokkal. Nem csak az utasokat, a vasutasokat is zavarja a rendszer, akik nem tudják, büntessenek-e vagy sem:

Kedves MÁV-figyelő!

Csak egyetlen kérdésem lenne, és remélem pergő vitát indítunk el ezzel: Van-e Ferihegy megállóhelyen menetjegykiadás? A VASÚT szerint van, viszont nem is úgy, mint pl.: Kertekalján a kocsmában, hanem kb. 1 Km-re a megállótól a reptér terminálján!? Most akkor sétálni jöttem, vagy utazni? Utazásom alatt átgondoltam három szemszögből is. Ki-ki döntse el melyik a szimpi neki. Ja, és írjátok meg, van jegykiadás? Ferihegy, 3x

Az utas: „elértem, végre itthon vagyok, az a fránya bőröndöt is sikerült felcibálnom ezen a kis ajtón. Jó, hogy szólt a haver, még kinn, hogy ne menjek taxival. Itt ez a vasútállomás. Motyogott valami jegypénztárról is, benn a terminálon, de nem volt már türelmem megkeresni. Hazaértem. Liftes vasútállomás. Nem semmi! Pár éve csak a „hiénák” voltak. Láttam jegykiadó automatát is. Csak tízezresem van, nem vette be! Majdcsak jön egy helyes kalauz. Leülök. Kicsit koszos, kicsit büdös, de itthon vagyok!”

A jegyvizsgáló: „húzza már azt a bőröndöt! Nagy nehezen felszállt, nézd már, becsukta az ajtót! Biztos nem Magyar! Bezzeg hátul nem csukják be! A jv csukja…  Remélem a felszállónak, van jegye! Ha van jó, ha nincs mi legyen? Utasítás szerint pénztár is van, na meg a „bádog árus” a peronon! Ha pótdíjazok, ahogy elő van írva, megesz az utas  ja meg nem fizet, ha nem, már megint a rendelkezések be nem tartásáért vonhatnak felelősségre! Jó ez a borotva él! Hogyan legyek utasbarát? Bemondom Kőbányát, és mosolyogva megyek megnézni! Hátha van jegye!”

Az ügyintéző: „hétfő, már unom, pedig csak fél kilenc. Eszem egy kis csokit, csak a boldogsághormon háztartás végett. Nézzem, mi van?...Már megint a kalauzok! Ezek állandóan panaszkodnak. Egyszer el kéne utazni valahova vonattal. Megnézni milyen az. Lehet, hogy jó. Voltunk a főnökkel egy pár éve vonatozni, de akkor tiszta külön kocsink volt. Van másmilyen is?... Ferihegy! Már megint ez a témájuk. Megmondtam, van jegykiadás! Meg kéne egyszer nézni, mi van ott! Elmondtam azt is, hogy nem muszáj pótdíjazni, nem vesszük le senki fejét. Persze ezt nem fogom írásba adni! Bolond lennék, hát utasítás ellenes. Kávészünet.”

Este

Az utas: „ha kimegyek, szólok a többieknek is, jó ez a vonat, és aranyos a kalauz néni”

A jegyvizsgáló: „harminc kettő, szorozva kettő ezerrel. Remélem, nem nézik meg a pótdíjakat. A gyerek is beteg. Jövőre lehet, repülünk. Alvás, hajnalba megyek.”

Az ügyintéző: „mi bajuk van? Minden jól megy. Szép az élet.”

Vala-KI.

Címkék: közlekedés máv vonat vasút ferihegy utas panasz bérlet jegy kalauz észrevétel jegyvizsgáló


A bejegyzés trackback címe:

http://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr731299462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

YZ 2009.08.10. 08:27:47

A 200E-n történetesen a sofőrtől mindig lehet venni jegyet. És itt jön be a történetbe a helyszínen váltott menetjegy büntetővámja...

betax 2009.08.10. 12:46:23

Na de a 200E durván félóra alatt ér be a Kökire, a vonat ennyi idő alatt már rég bent van a Nyugatiban! Egyébként akárhányszor utaztam Ferihegyről Nyugatiba, sosem találkoztam a jv-vel...

Ákibard! 2009.08.10. 12:52:21

@betax:
Nekem is ez jutott eszembe, hogy Ferihegytőlk már nem sűrűn jön jegyvizsgáló, még a legbuzgóbb sem... Maximum Nyugati előtt megy végig leszedni a tárcsát a végéről, de nem jegyet ellenőrizni.

Amúgy már annyival pozitívabb a dolog, hogy az automatát áttették a NYugati felé menő peronra, jobban kiszúrja az emberek szemét.

Ákibard! 2009.08.10. 12:52:54

Amúgy tessék csak barátkozni az automatával, egyre több állomáson váltja majd fel a pénztárost!

JuveKrisz 2009.08.10. 13:08:15

Leh@Ákibard!: Én barátkoznék ha normálisan működne.
Dettó mint a népligeti buszpályaudvaron
Nem fogad el 20.000-est, nem olyan régen még a 10.000-et sem fogadta el. És mi van ha automatából csak ilyet kapok. Egy 500 forintos jegyér nehogymár 1000 forintot vegyek fel 450 forintos díjért.
Amúgy az új 200-ast még mindig nem fogadják el, és sokszor a fele nem működik. Van hogy nem tud visszaadni 1000 forintból sem, van hogy nincs benne papír, van hogy csak úgy valamiért nem akar megfelelően működni.

Amíg ezek a berendezések nem működnek megfelelően és nem vandálbiztosak (vagy a tisztelt utasok nem változtatna kulturális szokásaikon) addig nincs értelme rászokatni az embereket az automatára.

No persze ha a kallerek elfogadnák magyarázatnak azt, hogy nem működik az automata és ezért nincs jegyem, akkor mehet a dolog, de kaptam már ilyen miatt büntetést.
Lásd az internetes jegyvásárlást. Ha nem működik a jegykiadó, akkor hiába kérsz mindenféle papírt a kalauztól. Tedd meg ezt Miskolc-Békéscsaba között füzesabonyi, hatvani, szolnoki átszállással megspékelve, és már hatvanban anyáznak, hogy te mit képzelsz, Szolnokon meg egyenesen már meg akarnak büntetni, hogy csalsz.

JuveKrisz 2009.08.10. 13:13:50

Azt kihagytam, hogy az automatáknak egyetlen egy előnye van. Azt a jegyet adja, amit megadsz. Nem úgy mint néhány pénztáros pl Békéscsabán, hogy Miskolcra hatvan útirányon át nem tud kiadni egy teljesárú menettérti jegyet megfelelően.
Még másodjára sem reklamálás után. Könnyebb azt mondani, hogy azt kértem amit adott. Persze amikor a hátam mögött a türelmetlen soron következő utas megszólal, hogy ő is hallotta hogy mit kértem már más volt a szitu.

A jegykiadással kapcsolatban megjegyzem, hogy KENGYEL állomáson (Szolnok-Szentes vonal) az állomásépületben lévő kocsmában adják ki a vonatjegyet a kocsma nyitvatartási ideje alatt. Ha a kocsma zárva van, csak akkor lehet jegy nélkül felszállni a vonatra. Azaz fel lehet máskor is de pótdíj ellenében lehet jegyet venni a kalauztól.
Már szolgálattevő személyzet sincs az állomáson, csak az épület benne a kocsmával.

Én ezt nem nevezném jegykiadásnak. Főleg úgy, hogy a kocsmában ki van függesztve, hogy elsőbbséget élveznek a kocsma vendégei. Tehát arra hogy nincs jegy érvényes magyarázat lenne, hogy egy vendéget szolgáltak ki a kocsmában, és már nem maradt idő hogy kapjak jegyet, mert lekéstem volna a 2 óránként közlekedő szerelvényt. Persze a kaller tudja hogy így működik, de van hogy vigyorogva elkezdi írni a büntit.

vanek ur 2009.08.10. 13:20:29

@JuveKrisz: "Nem fogad el 20.000-est, nem olyan régen még a 10.000-et sem fogadta el. És mi van ha automatából csak ilyet kapok. Egy 500 forintos jegyér nehogymár 1000 forintot vegyek fel 450 forintos díjért."
Sok automata be van állítva, hogy nagy címletet csak meghatározott összegű vásárlásnál fogad el. Legfőképp azért, mert a visszaadható pénz készlete véges. Az automaták nem abból a pénzből adnak vissza, amit bedobálnak, hanem egy előre bekészített (és ellenőrzött tartalmú) tárból. Sok automata csak fémpénzzel ad vissza, mert a papírpénzes megoldás nagyon drága, és extra biztonságot igényel.

A MÁVos automaták már elfogadják a 200-ast, tettek rá kis matricát is... (piros pont). Viszont a ferihegyi automatából nem lehet venni IC-re jegyet (fekete pont).

Ákibard! 2009.08.10. 13:22:40

@JuveKrisz:
"Szolnokon meg egyenesen már meg akarnak büntetni, hogy csalsz. "

És ahogy a használati utasítás is írja ilyenkor hagyd hogy formálisan megbűntessen hisz neked van jegyed, és törölni is fogják...

"Tehát arra hogy nincs jegy érvényes magyarázat lenne, hogy egy vendéget szolgáltak ki a kocsmában,"

Najó azért mindenki járt már kocsmában mindenki tudja, hogy egy fröccs sör vagy rövid kiszolgálása fizuetéssel legyen 45 mp...
Aki 1 perccel előbb ér ki, az más állomáson sem kap időre jegyet. HA 5 perccel előbb kimész ne mondd hogy 5 percig csapol a kocsmáros...

Micimacko 2009.08.10. 13:27:55

Az automata nem lenne rossz dolog, de visszatérve még Kertekaljára :) (tudjátok ott van a Pagony mellett, kicsit még az Isten háta mögött) a Nyugatiban próbáltam az automatából venni a jegyet, persze ennyire piciny megállóhely nem szerepel a választható menüpontok között - vettem egy jegyet (Bp bérlethez) Ferihegytől Vecsésig, merthogy az is 5 km-es ... pont kifogtam a kallert, hogy Vecsésre érkezőben ért hozzám, mondja: akkor szálljak le, mondom még mennék egyet, mondja: de eddig szól a jegye. szerencsére hamar jött Kertekalja és gyorsan leszálltam :)

Micimacko 2009.08.10. 13:33:31

@betax: azért volt már nem egyszer, hogy a Nyugatiban meg a karámőrök szállták meg az embert ... no nem mintha annak lenne visszatartó hatása ... mert ritka, hogy ténylegesen meg is nézze mondjuk a dátumot a jegyen vagy a bérleten ...

Balogh Ádám Software 2009.08.10. 14:18:56

MÁV automaták úgy szarok, ahogy vannak, telepítésük célja az volt, hogy valaki haver k* jól járjon. Információ adattá kódolását már az ötvenes években tudták számítógépek. Nehogy már nekem kelljen kikeresni egy táblázatból az állomás kódját. Nehogy már ne lehessen tetszőleges állomásra jegyet venni. Nehogy már ne lehessen két egyforma jegyet venni anélkül, hogy mindent végigzongoráznék (vagy méginkább: egy jegyet két személy részére). Nehogy már ne lehessen a kiinduló állomást tetszőlegesen kiválasztani. Nehogy már az ötből jó esetben csak három működjön, miközben folyamatosan próbálják őket javítani. Nehogy már egy ilyen szar három millió forint legyen.

Ausztriában már több, mint 10 éve normális automaták vannak, tetszőleges belföldi jegyet lehet náluk venni. Érintőképernyősek, könnyen kiválasztható az induló és a célállomás is. Elfogad papír-, fémpénzt, bankkártyát, és még nem láttam őket nem működő állapotban. Alkalmasak pénztáros kiváltására, mert fenntartásuk költsége alacsonyabb, mint a pénztáros bére, fordítva, mint nálunk, ahol az állandó szerviz- és anyagköltség meg a korlátozott lehetőségek miatt erre pont nem jó, pedig pont ez lenne a célja.

Balogh Ádám Software 2009.08.10. 14:19:33

Ja, és ami kimaradt: Nehogy már ne lehessen dátumot választani elővételben történő jegyvásárláshoz.

Ákibard! 2009.08.10. 14:26:13

@Balogh Ádám Software:
Lehet dátumot állítani az elővétel megnyomásával...

Az induló állomást pedig nem véletlenül nem lehet állítani: Az automaták elsősorban nem azokat szolgálják ki, akik 10.-én megveszik a 29.-ei vonatjegyüket. Az automaták arra szolgálnak, hogy ott megvedd a 15 perc múlva induló vonatra szóló jegyedet.

Balogh Ádám Software 2009.08.10. 14:36:27

OK, de akkor nem válthatnak fel túl sok pénztárost, vagyis pont spórolni nem lehet velük a béreken.

Ákibard! 2009.08.10. 14:39:48

@Balogh Ádám Software:
Mennyi a túl sok?

Ha idővel az eticket és az automaták is jobban elterjednek, esetleg bevezetjük az eTicket jegyek otthoni nyomtatását igencsak csökkenthető a nyitvatartó pénztárak száma...

Egy automata egy pénztáros 1.5-2 évi bérköltsége, nem 20-30 éves megtérülésekről beszélünk!

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.08.10. 16:36:34

Legfeljebb 400 méterre van a terminál a megállóhelytől, az egy kilométer alsó hangon is irdatlan túlbecsülés.

siófoki35 2009.08.10. 20:44:03

Ezek a kocsampénztárak jók :-)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.08.10. 21:28:24

@JuveKrisz: A Déliben elfogadja az új 200-ast, de a hónapokkal előtte bevezetett új ezrest nem. Vajon ha a 200-ast bele tudták programozni, akkor az előtte bevezetett, a régitől alig különböző ezrest miért nem?

Amúgy meg egyszerű a dolog: el kéne törölni, hogy a vonaton csak pótdíjjal lehet jegyet venni, ha az állomáson van jegykiadás. Értelmetlen. HÉV-en bárhol vehetsz a kalauztól (igaz ott nem tudja bizonyítani, hogy hol szálltál fel)

Ákibard! 2009.08.10. 21:37:51

@Peti817172M:
" Értelmetlen. "

Számodra lehet hogy értelmetlen, ellenben ebben az esetben mindenki jegy nélkül szálna fel.
A hévvel egy tömött vonatot összehasonlítani pedig nihilizmus.

malvinka 2009.08.11. 01:38:57

Ferihegyen a T1-en a Tourinform irodában adnak vonatjegyet, ami a terminál közepén van, pont szemben az információval... Adnak mindenféle jegyet, bármelyik állomástól bármelyik vonatra, mint a többi jegypénztárban... Ki is van írva, hogy vonatjegy értékesítés, vagy valami nagyon hasonló

TA-TB 2009.08.11. 10:32:00

@Ibigoo: 200 méter hijján az is 1 km! :) 2*400=800 :D

Tirpitz 2009.08.11. 18:51:34

Sziasztok!

Nem tudom, volt-e már szó róla, de Feriheggyel kapcsolatos bosszúság az is, hogy a felüljáró liftjei rendszeresen "üzemen kívül" vannak, így, ha valaki vonattal utazik, szenvedhet a bőröndjeivel fel-le a lépcsőn. (Egyéb bosszantó "apróságok": 1) csapnivalóan tervezett, szellőzetlen felüljáró (nyáron, akár egy szaunában), 2) alulméretezett, szűk lift (a be- és kiszállásra szolgáló ajtó egymától 90°-ra, csomagokkal megrakott kofferkulival alig bevehető), 3) kofferkulik-, kofferkuli-táróló hiánya a megállóban, 4), "nem akadálymentesített" útvonal (útpadka) a terminál és a megálló között). Ferihegy az "ország kapuja", aki repülővel érkezik ott szerzi az első benyomást az országról. A leírtak alapján sejthető, hogy milyet...

Marr 2009.08.11. 23:47:28

@Ákibard!: Ha nem tud bárhonnan bárhová jegyet adni, akkor nem is lehet tökéletesen összehasonlítani egy pénztáros teljesítményével.
Amilyen arányban (nem) működnek a már üzembe helyezett automaták, sajnos több lesz a megtérülés másfél évnél. Inkább 5-6 év, és akkor nem számoltam bele az amortizációt...

Tényleg nem 20-30 év, tény. :)

Marr 2009.08.11. 23:52:57

@Tirpitz: Én csak egy kézipoggyásszal szoktam arra járni, de meg se kockáztattam a vonatot. Nincs 500m, ellenben nem találod a terminálon a menetrendet (bárhol jártam külföldön, a terminálon ki volt írva a közeli vonatok/buszok indulása); valamint belegondoltam, hogy mi történik, ha nem tudom kinyitni a vonat ajtaját. Csomag nélkül is szenvedek a régi vonatok ajtajaival, nem hiányzik egy kézipoggyászos harc az utazásért. :(

stepboy 2009.08.21. 14:59:08

@Marr: Sima elővárosi vonattal jöttem, elektromos ajtaja van - szóval nem volt semmi gixer vele, de a lépcsők miatt valóban gond lehet, ha sok az ember csomagja.

Amúgy kedd este 21.30 körül nem láttam semmiféle jegyértékesítést a terminálban. Kaller meg jött a vonaton - bérletes vagyok, szóval nem volt gáz.

Az állomás maga elég karcsú, minimális árnyékbeálló, este a kivilágítás is halovány.
Az automata gondolom bankártyát nem fogad el (miért is tenné?), még szerencse, h a kijelző működött. Menetrend megtalálható a buszvégállomáson (is?).

Off: az otthon nyomtatható jegyet már réges-régen meg kellett volna oldani és nem kioszkkal vakítani - az egy vicc, h ha egy nappal is előre a kezemben akarom tudni a vonatjegyet, akkor föl kell keresnem a legközelebbi kioszkot (persze a számsort nem küldik el sms-ben, így nem árt azt is följegyezni valahova).

Adam a kaller 2009.09.19. 12:56:53

@Peti817172M: "Amúgy meg egyszerű a dolog: el kéne törölni, hogy a vonaton csak pótdíjjal lehet jegyet venni, ha az állomáson van jegykiadás. Értelmetlen. HÉV-en bárhol vehetsz a kalauztól"
Nem lenne helyes. Sajnos az emberek hozzászoktak ahhoz hogy a HÉV-en is vehetnek jegyet, így nem is vesznek pénztárban, viszont ha meg nem jön a kaller, akkor megúszták az utat ingyen. Itt is vissza kéne vezetni.

Vladimir Harkonnen 2011.11.15. 16:38:57

Ezt a reptéri jegyárusítást nem értem! Csak az szállhat fel a Liszt Ferenc 1-nél, aki repülővel jött?