Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Nincs is annál kellemetlenebb, mikor felszállunk egy vonatra, megfogjuk a kapaszkodót vagy a kilincset és az évezredes kosztól ragad a kezünk. Ki tudja mitől, hányan, és kik fogták már meg előttünk ezeket, így semmihez nem merünk hozzányúlni, míg meg nem mostuk a kezünket. Ennél már csak az a jobb, amikor a WC-ben nincs víz, és „termékünket” nem tudjuk leküldeni, másét szagolgatjuk (ami szintén nem ment le) és kezet se tudunk mosni. Olvasónk mindkettővel találkozott:

Kedves MÁV-figyelő!

Vasárnapi nap utaztunk haza Székesfehérvárról Budapestre. Ami a vonaton volt, az egészen megdöbbentő.

Zsúfolásig tele a kocsik, az előterekben is minden hely foglalt volt. Minden mocskos és ragad. Bementem a wc-be, és a következő képek fogadtak. Azon túl, hogy minden undorítóan retkes volt, a legszebb az volt, hogy az egész vonaton 0, azaz nulla víz volt. Azaz ez így nem igaz, annyi azért volt, amennyit az emberek magukkal vittek.


Az első dolgunk az volt amikor leszálltunk, hogy azonnal keressünk egy helyet, ahol kezet lehet mosni. A telefonom alig mertem megfogni, hogy taxit tudjunk hívni, minden ami nálunk volt zsákokkal együtt ment a mosásba.

Kelenföldön szállt le egy anyuka, és amikor párbeszédbe elegyedtünk, hogy mennyire gáz ez az egész, csak annyit válaszolt, hogy ő már annak is örült, hogy egyáltalán üllőhelyük volt a kb. 3 éves gyerekkel.

Gondoltam, hogy fogom a jegyem, és panaszt teszek, da annyira vágyakoztam egy sima kézmosás után, hogy nem volt gusztusom ilyen szennyesen csinálni semmit.

2009 Magyarország, Európai Unió.

Karacsi Maci

Címkék: közlekedés máv székesfehérvár vonat kosz vasút utas panasz észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr271301888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siófoki35 2009.08.11. 11:02:16

Tegnap utaztam a Györök és Arács nevű balatoni hajón, ott is ragadtak a fapadok... de nem a kosztól hanem mert vacak festékkel volt lefestve. Ezek az állapotok a megszokottak. A Fehérvár-bp. vonalon 3-4 éve kellett volna utaznod, amikor a régi fehérvári Bhv-k jártak, ablakon kilátni nem lehetett, kocsik oldala összefújva, ülések összefirkálva, szakaszajtónól üveg hiányzik... ilyenek voltak. Azokhoz képest ezek az egykori győri kocsik nagyon jó állapotúak.

Adani 2009.08.11. 12:36:32

A MÁV tudja, h évtizedek múlva komoly probléma lehet a vízhiány ezért előrelátóan már most takarékoskodik a vízzel. :)

Ez a WC még egész konszolidált, van olyan, ami úgy néz ki mintha kisérleti robbantást hajtottak volna benne turhavetőkkel.

petya.bacsi 2009.08.11. 14:38:14

Tescós szatyor mindig legyen kéznél, ha le szeretnénk ülni. Az ülések lehetnek büdösek, koszosak, vizesek. A szatyor nem sokat véd, de azért mégis. Vegyvédelmi ruha is elkelhet néha :)

De van utazásra szánt szappan, kézfertőtlenítő vagy micsoda, egy tubusban, abból is érdemes bezsákolni párat.

De mondjuk tenni kéne mindenkinek a dolgát...

RBdelux 2009.08.11. 15:00:16

Ezeken a dolgokon meg csodalkozik valaki? Ennyi ev alatt igazan megszokhattatok volna. Minden reggel lefotozhatnam az emlitett viszonylaton kozlekedo keksegek legszebb fulkeit.
Szerintem amugy a kepen lathato wc pompas allapotban van, hisz megall a fedele es nem kell fellabbal tamasztani mikozben probalsz belecelozni a mozgo lyukba :]

kispista2 2009.08.11. 17:03:54

Mi az újdonság ebben a posztban? Örüljön az utas hogy nem volt összeszarva a mosdó!

Mozvez 2009.08.11. 20:12:39

Egyetértek az elöttem szólokkal ez a wc kifejezetten tiszta volt.
Nem régen egy 7 kocsis szerelvény 3 wc-jét voltam kénytelen lezárni, mert olyan állapotban volt fejpályaudvaron takarítást kértem rá. A következő körben majdhogy nem úgyanúgy nézet ki...
Jah és közben az utasok 1 wc-t felnyitottak.

kovpeter 2009.08.11. 20:34:44

@petya.bacsi: az általad említett kézfertőtlenítő valóban nagyon hasznos dolog. Nálam mindig van, kis tubusban, táska sarkában elfér. És ami a legjobb, nem kell hozzá víz. Ha vmi gyanúsan koszos tárgyat fogok meg vmi tömegközlekedési eszközön, akkor nagyon jól jön. :-)

Marr 2009.08.11. 21:24:49

Ez csak rozsda... :)

Bp-Esztergom vonalon mesélte a kalauz, hogy havonta betörik a (szép, nagy) tükröt a WC-ben a diszkósok. Na a fenti kép biztos azért van, hogy ne merjék betörni. ;P

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.11. 21:42:13

@Adani: @Mozvez:

Ez a WC nem tiszta, koszos. Azt mondhatjuk, hogy tisztább, mint a többi. Az a baj, hogy megszoktuk, és a rozsda, a mocsok már szemet sem szúr, de attól még ott van.

A gond amúgy itt a víz hiányával volt. Mindent megfog az ember (ha nem akar elesni), és a ragadós, mocskos kezét nem tudja megmosni, pedig egy ilyen WC látogatás után azért csak kellene...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.11. 21:44:30

@petya.bacsi:

Ilyen zöld, alkoholos, és ahogy mosod vele a kezed elpárolog? Nekem olyan van, de új gyártású és nem tekerős a kupakja, könnyen kifolyik sajnos, nem merem betenni a táskába a laptop mellé. Maradnak ezek a nedvesített kéztörlők.

(Baba seggtörlő is jó, csak azt viccesebb előkapni a vonaton).

Adani 2009.08.11. 22:27:59

@BKV figyelő:

Persze, h koszos, de én úgy értettem, h amit mi látunk itt keletebbre azok mérföldekkel rosszabb. Egy fokkal jobb, h nem hömpölyög bokáig a pisa meg nem bűzlik a sok szartól és ezt nem képtelesen értem. Utazzatok egyszer Kelet MO-n és menjetek be egy vonat WC-be egy sima személy vagy gyorsvonaton. Alap, h nagylevegő és nem megfogni semmit.

petya.bacsi 2009.08.11. 23:10:32

@BKV figyelő: egy kis tubusban van (mint a fogkrém), ahogy kovpeter is fentebb írta. Nem kell sokat a kezedre nyomni belőle.

Babapopsikendő? Miért lenne vicces előkapni? Én már láttam olyan emberkét, aki azzal törölte a képét :) Az egy szimpla tisztitókendő, valami tisztócuccal bevonva: ami a baba fenekére jó, az az arcnak sem árthat :)

budaf(u)ck 2009.08.11. 23:16:36

@BKV figyelő:
Barátnőm alapfelszereltsége a táskájában(amiben minden van)egy babapopotörlő egy csomaggal.Mindenre jó.És elkell ismernem hasznos.:)Azért tanulunk mi a nőktől (néha):):)
Erre a vonatra pedig egy savas gőzborotválást rendelnék el!!

Mozvez 2009.08.12. 07:55:05

@BKV figyelő: Nem érezted az iróniát:). Kifejezetten tiszta:).
Tudnék neked mutatni cifrábbat:).

!ndex 2009.08.12. 14:32:47

EMBEREK, miért nem járunk BUSSZAL a Balatonra, vagy ide-oda. Ha sok utasa lenne a volánnak akkor a több mentesítő járatot indítana, ott kultúrált, kényelmes és tiszta minden. Nem értem miért jár vonattal mindenki, amikor van busz a Balaton letöbb településére, igaz hogy csak napi 2-3 alkalommal.

Adani 2009.08.12. 14:36:47

@!ndex:

A busz 2-3 órán felül már horror. Kényelmetlen kevés helyed van nem tudod hová tenni a sok csomagot nincs WC nem lehet rágyújtani stb. Én ezért maradok inkább a vonatnál.

!ndex 2009.08.12. 14:38:54

@Adani: 2 óra alatt lenn van az autópályán Balatonon, a vonat meg 3vagy 4 óra is van, ha nincs torlódás, baleset, vezetékszakadás stb stb. Csomagot meg be kell tenni alulra.

Adani 2009.08.12. 15:05:38

@!ndex:

Na ja tedd be alulra ez ismerős és ha már bent van 3-4 utazótáska a tied már nem fér be, akkor bizony cipelheted magaddal. Mikor kollégisták utaznak vissza vasárnap akkor rendszeresen megtelt utazótáskákkal a busz alja, a maradék pedig ment az ülések alá, jó esetben volt babakocsinak kialakított hely a buszon és akkor oda. Viszont h a a busz tele akkor be vagy préselve egy ülésbe szinte mozdulni sem tudsz. Én másfél-2 év után megutáltam a buszoást és inkább áttértem a vonatra, amit nem bántam meg a busz után felüdülés is volt és még gyorsabban le is ért Kecsóról Csabára 2 átszállással is.

Randal 2009.08.19. 12:23:59

nah,tudjátok,siófok expressz,az a jó.Légkondi,piros vonat,zsir.

V43 1346 2009.08.24. 15:58:13

@Adani:
Azért ez is elég nagy általánosítás, nem gondolod? Speciel szerintem a békéscsabai és szegedi régióval nem sok probléma. Az alapvető dolgokkal ők is küszködnek, de menj be egy csabai kocsi után egy miskolciba...

V43 1346 2009.08.24. 15:58:49

@Randal:
Amíg pár retardált, idióta, hülye gyerek szét nem cseszi.

V43 1346 2009.08.24. 15:59:54

@!ndex:
Szerintem rossz ajtón kopogtatsz :D

Adani 2009.08.24. 17:12:08

@V43 1346:

Ebben igazad lehet múltkor pont egy Miskolcra tartó vonaton jártam úgy, hogy a retyóba csak vegyvédelmi ruhában mertem volna bemenni.

ethan blow 2009.08.26. 17:34:10

én tegnapelőtt mentem Siófokra az esti 19.08-as gyorssal a Déliből, ittam két sört, aztán útközben elmentem a klotyóra, de amikor kinyitottam a vécéajtót, nem mertem megfogni a kezemmel a farkamat, amivel a kilincset megfogtam, víz meg nem volt, hogy megmossam, nem viccelek.
süti beállítások módosítása