Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Régóta szeretnék írni a Stadler vonatokról és a kerékpárszállításról, mert szerintem a nálunk közlekedő vonatokon ezt igen rosszul oldották meg. Ne legyen félreértés, nem fikázom a Flirteket, csak be szeretném mutatni, hogy máshol hogy működik ez.

Nálunk ugye a WC mellett a lehajtható üléseknél helyezhető el a bicikli, biztonsági övvel rögzíthető. Egy kerékpár körülbelül 4 helyet foglal, így a délutáni csúcsban, amikor csak egy egység Flirt jön, 4 ember helyét veszi el. Valamiért nálunk a WC elé, és nem a WC mögé tettek 3 lehajtható ülést, így a helyelosztás is teljesen más, mint a máshol futó vonatokon. WC elé ugye nem lehet kerékpárt tenni, az ott ülő emberek (tényleg, milyen kulturált a WC előtt ülni), így is akadályozzák a közlekedést.

A lenti képen látható, hogy máshol külön helyet alakítottak ki a bringáknak, a WC hátoldalára rögzíthető a kerék, és a 3 ülőhely is ide került, így amikor csak 1-2 bicikli van a vonaton, nem foglal sok helyet, a tulajdonos ott lehet közvetlenül a kerékpárja mellett:

Ami a legjobb, hogy a bicikli így nem akadályozza a közlekedést sem, mert a WC mellett rögzítjük őket, akkor 20-30 centis hely marad, ahol nem lehet elmenni.

Címkék: kép máv saját kerékpár vonat vasút ötlet javaslat példa észrevétel flirt


A bejegyzés trackback címe:

http://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr581323354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Marr 2009.08.19. 14:17:40

Honnan a kép? Jó ötlet.

Azt tudom, hogy nem Svédországban fotóztad. Ott csak néhány elővárosi vonalon szállíthatsz bicajt -- pont olyan körülmények közt, mint a Flirt-ön. (Kivéve, hogy ott nem puffog a többi utas, hogy ki kell kerülniük.) Ha pedig gyorsvonattal utazol, akkor előre le kell jelentened, hogy biciklit viszel, és felveszik csomagként (első kerék leszerel).

navajonki14 2009.08.19. 17:33:23

Németországban is általában az elővárosi vonatokon meg az s-bahnon úgy lehet szállítani a bringákat mint itthon..

Leijon 2009.08.19. 21:51:46

Németországban az elővárosi vonatokon(Berlin-Brandenburg) a 2 emeletes vonatok aljában külön elhatárolt, lehajtható ülésekkel teletett üres terek vanna kecó szállításra. S-bahn-on meg mikor hogy...az nagyon függ várostól...

@kukac@ 2009.08.19. 22:06:42

A hagyományos kocsikon biciklit szállítani még a legerősebb, legedzettebb számára is kihívás, segítség nélkül elég keserves. Nem lehetetlen, nekem is sikerült néhány napja a Balatonra leutaztatni a kerékpárom, majd vissza, de nem volt egyszerű. Ami a jegyvizsgálókat illeti, volt, aki végignézte a jegyvizsgáló munkatársával együtt, amint a 4 perc múlva (tehát nem azonnal) induló vonatra egyedül felküzdöm a kétkerekű járművemet. Viszont másik két vonaton találkoztam kifejezetten segítőkész kalauzokkal is, az egyik szinte odarohant hozzám, hogy segíthessen. De az útitársak részéről is sok segítőkészséggel találkoztam, köszönet érte ezúton is!!! Mindenesetre a vonatok 90%-án találkoztam kerékpárszállító részleggel, ami pozitívum.

scooby doo 2009.08.20. 12:46:24

Én már vittem ilyet Flirten, én arra a részre álltam vele, ahol épp nem nyílik az ajtó. És ingyen volt, mutattam bérletet, kalauzt meg nem érdekelte a bringa.

Tomi324 2009.08.20. 18:36:20

@@kukac@: igen, egyedül nem egyszerű 1 bringát felrakni egy régebbi tipusu (Bdbh, Bdh...) kocsira, azt tapasztaltam...nekünk annyi szerencsénk volt, hogy többen voltunk, és úgy már elég egyszerűen lehet bicikliket pakolni :)

Mesteri Margarita 2009.08.22. 21:34:51

Múltkor Szfehérvárról jött délután egykocsis Flirt, kb. 40 bringással, erre még ez a kulturált és láthatóan praktikus megoldás sem jelentett volna gyógyírt. Egy kb. akkora helyen, mint ami a képen látható és két drótkecskének elegendő, volt 6-7 bicaj egymásnak támasztva. Élmény volt, amikor a Kelenföld előtti kanyargásban megcsúsztak és dominószerűen döntöttek el további 8-10 kerékpárt.