Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk a Keleti pályaudvaron a beléptetést végző őröknek az elmúlt napokban lejárt bérleteket, személyi igazolványt és különféle kártyákat mutatott bérlet helyett, és szinte mindig beengedték. Csak egy hölgy merte megállítani. Mégis, miért fizetjük ezeket az őröket?

Kedves MÁV-figyelő!

Hetente 4-szer utazok vonattal az otthonom és a Keleti pályaudvar között. Egy hónapja folytatok egy tesztet, aminek eredményét most az olvasókkal is szeretném megosztani:

Augusztus végén és szeptember első napjaiban, bár volt bérletem megpróbáltam anélkül bejutni az állomásra és felszállni a vonatra. Ez csak egy alkalommal nem sikerült, amikor egy kishölgy utánam szaladt, természetesen akkor már mutattam a bérletem, és megdicsértem, hogy ő az első. Felmutattam a lejárt bérleteimet, üres papírokat, személyi igazolványt, papírzsepit, super shop kártyát, mindent ami a kezem ügyébe akadt, és a legtöbbször még meg is köszönték :-)

Szerintetek miért fizetjük ezeket az embereket, ha így el lehet sétálni mellettük? Csak a fizető utasokat szívatják azzal, hogy előszedetik mindig a bérletet, aki bliccelni akar úgyis megteszi.

Üdv: K.

Címkék: budapest teszt akció már utas panasz bérlet jegy ellenőrzés észrevétel őr


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr461370899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.09.09. 14:28:17

Az egész úgy, ahogy van rossz. Reggel, 6 előtt én még egy darab kapunálló ellenőrrel sem találkoztam. De amúgy is az egész rendszer rossz.

Egyszerűen képtelenség megnézni az érkező utasoknak a jegyét, bérletét. Nem azért, mert lusták, hanem azért, mert képtelenség.

Az utasok is agynélküli birkaként mennek össze-vissza, pl. az 1-5 vágánynál 2 kapu van nyitva a forgalmas időszakban, de persze az utasok mindkét kaput használják, nincs "érkező", meg "induló" kapu. Összevisszaság, aztán persze nem kis dugó, ütközés szokott lenni a kapuknál, a vonathoz sietők egymást tapossák a vonatról jövő emberekkel.

Ki kéne találni valami normális megoldást, mert ez az ellenőrzés rossz.

petya.bacsi 2009.09.09. 14:30:14

Mellesleg a levélírónak üzenem, hogy nem a kapunállók "szuperfizetése" a legnagyobb felesleges tétel a MÁV-nál... nem tudom mennyit kapnak, de biztos, hogy nincsenek hülyére fizetve.

Gothpaladinus · http://gothpaladinus.blogspot.com 2009.09.09. 14:35:42

@petya.bacsi: Ezek után persze senki se legyen meglepve, ha valaki talál pl Vácról Nyugatiba érve olyan jegyet az érkezés előtt a vonaton, amit a kalauz már ellenőrzött, de ki/el lett dobva... Miközben azt írják az összes BDVmoton (meg Bmxtn), h "kérjük, hogy leszállásig szíveskedjenek megtartani jegyüket, mert az ellenőrök a kijáratnál ellenőrzést végez(het)nek"! Így nem csoda, h nem figyelnek a kiírásra, hiszen _kiszámítható_, hogy hol, mikor lehet látni a peronzárnál ténylegesen is ellenőröket!

Adani 2009.09.09. 15:02:28

Hasonlót én is csináltam már. Volt mikor a Keletiben egy régi Kecskemét-Békéscsaba jegyet mutattam fel, egyszer még el is kérte a karámőr, de csak utólag mikor már kimentem. Odaadtam neki hadd örüljön, h ő a sasszem ,aki észrevette. Kb. 6 mp után egy köszönöm kíséretében visszaadta. volt mikor lefelé fordítva mutattam azt is megköszönte. A vonaton viszont a kaller általában tüzetesebben megnézi, a bliccelésben nem az a nehézség, h a karámon át kell jutni ,az megoldható simán, hanem magán a vonaton elkerülni a kallert vagy kidumálni magad.

Hasonló tesztet én majdnem egy évig csináltam, vidéken az elsőajtós felszállást tesztelve. Az érvényes bérlet elé tettem egy régit és azt mutattam fel mindig felszállásnál a sofőrnek azt adtam az ellenőrök kezébe is ( 3x találkoztam velük egy év alatt). A buszsofőrök közül egy év alatt egy vette észre, h bibi van mikor úgy, h naponta buszoztam átlagban min. 1x. Ellenőrök közül is csak egy vette észre, egytől még meg is kérdeztem ,h ez a bérlet jó-e így és közölte, h igen. Aztán emeltem a tétet és a bérletet kicseréltem egy üres fehér lapra egy hétig. Simán felszálltam vele a buszra. Ezért is mondtam mindig, h semmit sem ér az elsőajtózás, mert aki bliccelni akar úgyis megteszi, hiszen a sofőrt semmi sem motiválja, h figyelje a bérleteket nem kap azért plusz pénzt ha kiszúrt egy próbálkozót és így meghiúsított egy bliccelést, a fizetését ő így is úgyis megkapja tök mindegy hányan bliccelnek, ha elkapnak egy bliccelőt a buszán azért max. ejnye-bejnyét kap, de hát bármikor mondhatja ,h kérem akkor még volt bérlete, biztos a haverét mutatta fel vagy jegyet lyukasztott stb. Akkor meg mégis mi motiválná arra ,h figyelje ezt is?

Az megint más kérdés, h ha mindenkit tüzetesen leellenőrizne ( elkérné a bérletet alaposan megnézné, UV lámpa alá dugná ,h nem hamis-e stb.) akkor sosem indulna el a busz, hiszen ez min 30 mp/fő, csúcsidőben meg akár 100-an is utaznak a buszon.

Ugyanez áll a Keletinél a karámőrökre is. Mi motiválja őket arra, h alaposak legyenek? Ha cska köszönőembernek vannak ott és szarnak rá ki mivel megy ki vagy be akkor is annyit keresnek mintha mindnet néznének. És igen itt is áll az, h ha mindenkit egyesével tüzetesen lecsekkolna kétségek esetén segítséget kérve ( pl. Mucsaröcsöge külsőn kiadott km alapú 180 km-es jegynél mivel nem tudja fejből az milyen messze van rádiózna vkinek ,h bocs nézzétek már meg a gépbe, h 180km-es jegy elég-e a Keletihez Mucsaröcsöge külső pusztáról) akkor mekkora káosz lenne. Pláne reggeli csúcsban mikor az ország minden pontjáról dől be a sok vonat ami fullosan tele van. Több Simán lehet akár 1000 ember is 2-3 kapura. Egyesével bemenetelnél és tüzetes csekkolásnál meg órákig tartana a mutatvány és jönne a népharag.

matteo14 2009.09.09. 15:21:48

A múltkor véletlenül a Dombóvár-Pusztaszabolcs jegyemet adtam oda a karámosnak.Elfogadta!Legközelebb én is tesztelek.Amúgy a volán se jobb.Egyik oszt.társam a múltkor Bkeszi-Páty viszonylatú bérletével Bkeszi-Diósd-Campona utat tette meg.Sikeresen!

Ákibard! 2009.09.09. 16:08:52

Most őszintén, gondoljatok bele. Kiírnak egy vágányszámot, egyszerre 2-300 vagy mégtöbb ember indul meg egyirányba, van idő tüzetes vizsgálatra? Nincs.
Ezért nem is anynira meglepő, hogy átenged egy zsepivel, mert csak annyit lát, mutatsz valamit, de már a másikon van a szeme...
Szerintem a kétes elemek kiszűrésére jó maximum a karám, de ha már ezt ellátja, akkor megérte...

Adani 2009.09.09. 19:08:27

@Ákibard!:

Na ja a csöveseket legalább kívül tartja. A koldusokat is. Bár ha nagyon be akar jönni vesz egy 90%-os jegyet mondjuk Kőbánya-felsőig. Az csak pár ft és cserébe egész nap utazhat.

Píter 2009.09.09. 19:31:54

Sajnos jelenlegi formájában működésképtelen ez a rendszer. Én többször simán átsétálok közöttük és nincs semmi hepaj. Az ec-n többször botlottam már kéregetőkbe, illetve ic/ec-ről leszállva taxihiénákba, nem az lenne az alap, h legalább őket távol tartsák??? (egyébként angliában több vasútállomáshoz is volt szerencsém, vidéki nagyvárosokban is (melyek hasonló vágányszámmal operálnak mint a keleti) és általában volt 5-10 sima kis beléptetőkapu 4-5 kamera 1 alkalmazott aki a helyszínen felügyeli a rendszert és segít probléma esetén. Bp-n bizton van vagy 50-100 ilyen semmitevő alkalmazott akiknek pár havi béréből kijönnének a beléptetőkapuk, bkvnál ugyanez!! persze, tudom, hiú ábránd ez a biztonságiőrők/ellenőrők országában...

Stop Light 2009.09.09. 21:18:38

Ritkán járok vonattal, nem is hallottam róla, de leszállva észre vettem az őröket... na mondom előbányászom a táskám legaljáról a jegyet, erre a nőci "ok, nem kell, láttam hogy a vonatról szállt le, menjen csak"....

Hazafele már nem is mutogattam semmit.... jövőhéten ugyanerre jártam, akkor az előző heti jegyem mutattam fel, "köszönöm" és mehettem is.

Egyszer a vidéki helyi bérletemre mondta rá a security, hogy köszönöm.

zozoli10 (törölt) 2009.09.09. 21:42:14

Nos, ezek a kapuk pl: a Nyugatiban és a Déliben jó! A Nyugatiban 1-9 és 14-17-ig van kapu ahonnan az elővárosi forgalom zömében lebonyolódik. Tehát a csarnokból indulnak a távolsági vonatok és mondjuk őket is kéne ellenőrizni, mégis az elővárosit ellenörzik...ez így oké. A Déliben meg van egy pár gyors meg egy Somogy IC, ezeket nem muszály ellenörizni, itt is az elővárosi a lényegesebb!
A Keletibe meg nem érdemes, mert indulás előtt 5 percel kiírják a vágányt a táblára és a jónép el kezd elindulni két kapu felé akkor nincs azaz ellenőr amelyik kiszűri a blicelőt! Meghát egyébként is a Keletibe is úgy lenne érdemes hogy minden vágány mellett, mint mondjuk a Nyugatiban.
Végülis ez is egy fejlődés csak itt nem nagyon működik!

zozoli10 (törölt) 2009.09.09. 21:46:52

Ennek az ellenörzésnek akkór lenne igazán értelme, hogyha beveztenék amit a BKV a metrón!
Minden állomáson legyen ellenőr, és csak a felszállást ellenőrizve...ki kéne képezni az embereket akiket ide beállítanának, hogy igenis szűrjék ki az oda nem illőt.
Pl: én Kőbánya-alsón szállok le/fel és kúrvára idegesít amikor a csöves el kezd anyásni velem hogy miért nem adok pénzt!
Ilyeneket nem kéne felengedni a peronra.

scooby doo 2009.09.09. 22:20:38

@zozoli: Kőbánya alsó, az ottani városközpont környékén ne nagyon számíts másra. Örülj, ha csak csöves jön.
A témához: dettó. Én is 100X átmentem már zsepivel, lejárt bérlettel, BKV-bérlettel (amikor még nem volt jó), teljesen lényegtelen. Mit érdekli őket? Ők jól elbeszélgetnek, nem kell nekik az, meg hát tényleg lehetetlen annyi jegyet végignézni. Olyan sose volt hj észrevették volna a dolgot.
A bliccelés ugyanaz. Sokszor nem is jött a kalauz, legutóbb nem is volt, bár már annyira nem vágom, nem vonatozom, csak nagy ritkán. Ha beérsz Bp-re, ott meg már azt mondasz amit akarsz, h hol szálltál fel, úgyse nagyon tudja, és nem is hiszem h meg akarja jegyezni h ki hol szállt fel. Ezt használom én is, 2 megállóra nem veszek jegyet.
Ha mégis megkérdi, benyögsz annyit, h van bérletem, mutassam? Nem kell, köszi, elhiszem, jó utat!
@Adani: Ezzel a volánossal csak egyetérteni tudok. Szarnak ők rá, én Budaörsön lazán felszállok az Érdi helyi bérlettel, vagy akármivel. Több fizut kap, ha kifog egy próbálkozót? Nem. Anyázás lesz, ha ezzel szarozik? Nem is kicsit.
Az egész első ajtós rendszert hagyni kéne a picsába, bár ez szubjektív. De csúcsidőben mindenképp el kell hagyni. Egyszerűen a f@szom kivan, hogy reggel, főleg a Bem téren, ha épp Érdről megyek be, nemritkán 15-20!!!! percet áll a megállóban. Kb 100 ember akar felszállni, a buszon lépni nem tudsz, meg csak megy a baszakodás, mindenki jegyet kér, a jegy persze 105,110 Ft, delikvens 10 ezressel fizet, és ez megy minden nap, és már nagyon unom. Ezért ha lehet, akkor Budán alszom, jövőre pedig úgy tűnik, vége a vonat és volán dolognak, irány Buda, Törökbálint vagy Budaörs! :D:D

zozoli10 (törölt) 2009.09.09. 23:03:45

@scooby doo: Alsóra ráférne a felújjítás de szerintem az se egyhamar lesz! XD hát akkór csak én vagyok ilyen szerencsétlen XDXDXD
egyszer mentem a metróra és megvolt az új bérletem de véletlenül a másik mögé rakatam be és rámszóltak, hogy ez lejárt !
Hát elnézést kértem meg minden, ez tényleg véletlen volt.
Egy másik alaklommal meg az utolsó érvényességi napon utaztam és az ellenőr figyelmeztetett hogy le fog járni...meglepődtem ezen, de hát végül is ez a dolguk igaz nem vettem más bérletet mert már nyár volt és nincs suli :D
mindenesetre ezt jóötletnek tartom az ellenőröket mert hát még is ott van szóval van értelme, de az a néhány emberke akinek sikerül átjutni!
Itt a zsepisnek is volt bérlete szerintem annélkül ő se nagyon merészkedne vagy ha még is akkór az őbaja ha megfogják akkór magára vessen ha nem akkor meg mind1 :D

scooby doo 2009.09.09. 23:19:34

@zozoli: Alsóra igen, meg azt az egész környéket fel kéne számolni.
A metrósokkal vegyesek a tapasztalataim. Moszkván 95%-ban szarnak az egészre, Déliben is sokszor, de pl. Deák, Astoria egész jó, elég segítőkészek, dolgoznak is. De lejárt bérletet még nem vettek észre, mondjuk ha látom h olyan a kolléga, akkor kicserélem, van amelyik a hátulját is megnézi.
Nyár van, nincs suli, de bérlet igen, elvégre nyáron nem otthon kell ülni.
Én zsepivel úgy játszottam el, h a csajnál akivel voltam, semmi nem volt, nálam meg zsepi de csak miután beléptem. Le se szarták.

zozoli10 (törölt) 2009.09.09. 23:52:07

@scooby doo: hát én mindig veszek bérletet soha nem fordult meg a fejemben hogy bérlet nélkül száljak fel a metróra :D de csak a metróra. Pl én a 28-as vilivel jártam és arra tök feleslegesen vettem bérletet, most persze más mert 3-62-es vilivel járok és azon mindig van ellenőrzés, ja meg a 7-en is :D
am én nyáron messziről elkerülöm a fővárost!!! ha nem muszály nem megyek be! :D
de ezt a zsepis dolgot már azért is kipróbálom XDXDXD

scooby doo 2009.09.09. 23:57:46

@zozoli: Az gáz, én sem lakom 100%-ig Pesten, de f@szom televan már vidékkel.
3, 28, 62, ezek a tragédiajáratok. Oda nem is megy ellenőr, ha jót akar magának. (Mondjuk 3-62-nek az Örs utáni szakasza fos, 28-nak Alsótól befelé)
Ahogy sejtem, bejáró vagy, félig én is, de mondom, én meg vidéket rühellem. Kivétel ez alól pl. Keszi, Budaörs, Törökbálint, kb. ennyi.
Nincs semmi jó vidéken, fos közlekedés, én amúgy is szarrá unom magam ott, persze ez szubjektív, egy leendő BKV-stól ne várj mást :D

zozoli10 (törölt) 2009.09.10. 00:08:32

@scooby doo: igen bejárós!
Pilis Cíty-ről vonattal de am NyáregyháziXD de azért nem rossz vidéken, modjuk én megbolondulnék ha Pesten egy panelben kéne laknom...szép kertes ház ez az én vágyam :D
nyár az a kivétel mivel erdélyi gyökerű vagyok ezért soha nem vagyok itthon :D
de a pesti tömegközlekedés...hát
én olyan környezt barát vagyok szal ritkán utazok busszal, leszámítva a Pilisig való buszozást! a sulimhoz is mehetnék Zugló állomástól de inkább alsóról villamossal megyek! jobban szeretem :D

Grg76 2009.09.10. 09:24:50

Régebben nem tudom hogy mennyire volt szigorúbb, de szvsz amióta csak budapest bérlet van azóta ilyen az ellenőrzés. Gyakran szoktam a Nyugati-Kispest távon utazni, és eddig csak egyszer volt ellenőrzés a kapuknál. Visszafele dettó. Viszont a az IC-k mellett gyakran látok ellenőrnek kinéző embereket.

Kzsolt 2009.09.10. 09:58:06

@petya.bacsi:

Keysis kft alkalmazottai nem a MÁV-osok.
És valóban nem keresik le a csillagokat az égről.

Ettől függetlenül az egész rendszer egy kalap szart sem ér.

zazika 2009.09.10. 13:41:18

Nem kapcsolódik közvetlenül a témához, de mi van akkor, ha nem kaptam jegyet és a karámnál ellenőrzik a kifelé menőket? (Bocs, ha már volt róla szó, nem olvasom rendszeresen...)

Adani 2009.09.10. 13:53:34

@hétszőnyű kapanyányimonyók:

Én jártam így egyszer. Fótról jöttem haza és Fótújfalun szálltam fel ott pedig nem volt a pénztár nyitva, a kaller pedig nem jött a Nyugatiig. Ott meg felmutattam az odaútra szóló jegyet simán bementem vele, de nem tudom mit szólt volna, ha közlöm, jegy nincs, mert nem jött a kaller. Nem tudom ő árul-e, meg ugye már előre kigondoltam ,h majd Alagimajort mondok be mint felszállás helye, mert az közelebb van.

A Keletinél meg talán Rákoscsaba újtelep a legközelebbi pénztár nélküli megálló, így bárki mondhatja, h ott szállt fel és ezért nincs jegy.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.09.10. 14:37:54

@petya.bacsi:
>> pl. az 1-5 vágánynál 2 kapu van nyitva a forgalmas időszakban, de persze az utasok mindkét kaput használják, nincs "érkező", meg "induló" kapu.

Ami mondjuk elég logikus, ha két kapu van nyitva, és az utasok kb. 80%-a azonos irányba mozog. (Elővárosi forgalom, ugye...)

Ákibard! 2009.09.10. 15:37:46

@hétszőnyű kapanyányimonyók:
Mindig van ott egy olyan ember, aki fel van jogosítva jegykiadásra és van nála MJR készülék is, és ott ad ki egy jegyet Neked. Nem rika eset, ha egy Pesthez közelebbi állomáson szállsz fel, oda már nem feltétlen ér el a jegyvágó még ha rendesen dolgozik akkor sem. Meg amúgy sem nagyon rohangálnak már a végállomás előtt...

warrenbarton 2009.09.10. 16:17:18

Ilyesmit én is próbálgattam a nyugatiban, az üres jegyzetlappal simán átmentem, ennél durvábbat nem próbáltam, bár a banánhéj eszembe jutott.

Egyszer viszont otthon hagytam a tárcám, és pénz híján megpróbáltam tegnapi jeggyel bemenni, akkor bezzeg észrevették, és várhattam meg a következőt...

petya.bacsi 2009.09.10. 18:19:43

@Comandante en Jefe: hát én már láttam és volt is részem a kapuknál "forgalmi dugóba" keveredni. Ezért sincs ennek az egésznek ilyen formában értelme. Akkor speciel kétirányú forgalom volt :)

Adani 2009.09.10. 23:10:21

@Ákibard!:

Viszont azt nem tudja ellenőrizni, h hol szálltál fel kénytelen elhinni amit bemondasz.

Nem MÁV ugyan de pl. a Gödöllői HÉV-en is úgy megy, h a vonaton kell jegyet venni, mert szinte semelyik megállóban nem lehet jegyet venni. Viszont a kaller mindig ad ki jegyet. Sokszor meg se kérdezi hol szálltál fel hanem automatikusan ad jegyet onnan, ahol épp vagyunk. Megspórol vele egy kört, biztos azt gondolja, h úgyis az utolsó már elhagyott megállót mondaná. De akkor sem csinál belőle soha gondot ha éppenséggel van pénztár ott, elvégre elég rendszertelenül működik. Pl. Gödöllő Szabadság téren elvileg van, de eddig talán 2x találtam nyitva.

zazika 2009.09.11. 08:47:07

:(
Akkor azt hiszem semmi gond, úgyis van BKSZ bérletem, majd azt mutogatom.
Vagy a könyvtári olvasójegyemet :)

Nyaligátor · http://autostat.hu/technikai-szotar 2009.09.12. 11:35:08

A metrónál is bejön, csak a méret és a szín számítson. Ha elég fapofa vagy, a lenti félhomályban a hóhér sem fogja alaposabban megnézni.
Amúgy meg nem mindegy? Az ellenőrök is úgy vannak vele, hogy ők nem milliókért dolgoznak, hanem éhbérért. Kár, de ez van. Nagy gáz...

Ákibard! 2009.09.12. 21:24:31

@Nyaligátor:
" a hóhér sem fogja alaposabban megnézni. "
Ja persze. Csak egyszer akadj bele egy olyanba aki megnézi UV-val, mint ahogyan az Árpád hídnál és a Dózsán csinálták, ésmáris felelhetsz okirathamisításért...! Játsz csak nyugodtan, de ezt ne felejtsd el, ha te veszítesz!

Adani 2009.09.13. 09:56:22

@Ákibard!:

Na igen hamis bérlettel nem jó játszani, de amúgy felesleges is. Ha hamissal kapnak el akkor lehet rendőrségi ügy belőle. Ha viszont nincs bérlet vagy lejárt akkor nem, és kb. ugyanannyi eséllyel mész át sikeresen a beengedő embereknél lejárt bérletet lobogtatva mint hamissal. A lejárt pedig kockázat mentes, ha el is kap akkor is csak kizavar, h te ezzel nem mész le.

mackoapo 2009.09.14. 05:25:48

Én csak azt nem értem,miért a kapusokkal kell foglalkozni állandóan?Elég baj az szerencsétlen vasutasnak,hogy rá van kényszerülve,hogy másodállásban ezt a szart csinálja.Nemelég,hogy a vasút és a utas is őket baszogatja még ti is velük vagytok elfoglalva.A tesztelőknek meg annyit,hogy belehet állni 1 napra a kapuba és utána irogassanak,mert kíváncsi lennék ki az aki kiszúrja a több száz emberes tömegből kinek mije van.Különben is a több századik anyázás után alábbhagy a lelkesedés,de még egyszer sem volt utas megverve,mint más cégnél.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.09.14. 11:27:45

@mackoapo: ezen nem kell megsértődni, szerintem senki nem basztatta a kapusokat. Feleslegesnek meg a jelenlegi formájában tényleg teljesen felelsleges az egész, és működésképtelen.

Adani 2009.09.14. 11:43:05

@HavocS:

Viszont a vonaton a kallerek már figyelnek. 10 kallerből 9 észreveszi ha nem odavaló, nem érvényes vagy más vonatra szóló jegyet kap. Ilyen teszteket is végeztem ,de talán 1x vagy 2x nem vette észre. Jegy helyett ic pótjegyet adok. Mindig észrevette, h ez nem jó. Más útvonalra szóló jegy ( gépi). Talán 1x nem vette észre. Reformjegyet adok az igazi helyett. Itt már kicsit jobb az arány, de még mindig alacsony. Volt mikor megkérdezte, h ezt meg hogy, ezen a vonalon sehol nincs ilyen ez az állomás meg tuti nem itt van ,mert sose látta.

Ami érdekes, h 33%-os jegynél mióta azzal járok ( tavaly november) még csak 2x kérték el a személyimet, diákjeggyel járva ennél nagyobb arányban kértek diákot, de ez sem tragédia elvégre látszik rajtam ,h 26 éven aluli vagyok.

Alensha 2009.09.14. 19:29:15

A metrón ugyanez megy, engedtek már át lejárt bérlettel, miskolci bérlettel, könyvtárjeggyel, stb. Vonaton diákot sose kértek tőlem, öt évig utaztam diákjeggyel úgy, hogy nem voltam diák :)

dr. pretender 2009.09.17. 12:56:05

@Alensha: mondjuk erre azért nem kell büszkének lenni...

strucc666 2009.09.26. 18:59:17

@HavocS: Látszik mennyire nem értesz ahhoz, h működő képes e? Képzeld el működik mert ezek a kapusok sok bliccelőt fognak el,akik a MÁV-nak kárt okoznak! Ezen kívül azt is tudják kik azok akik azzal élvezkednek h nem a jegyüket vagy bérletüket mutatják fel, azért köszönik meg nekik hátha egyszer rájönnek arra mekkora tuskók! Nem tehetnek róla,h nem áll a hátuk mögött biztonsági őr,és nem használhatnak olyan hangnemet amivel e szórakozásra hajlamos embereket észhez térítse mert tudni illik sok ember nem nőtte ki az óvodás kori hajlamait !! Ezeknek az embereknek dolgozni kellene járni akkor megtudnák, h kinek a bőrével játszanak.

Adani 2009.09.27. 10:23:24

@strucc666:

Ezt most nem értem. Sok bliccelőt elkaptak, de akkor sem szólnak ha látják ,h nem a jegyét mutatja fel? Nincs itt ellentmondás? Esetleg 6. érzékük van amivel látják ki az, akinek van jegye, de nem mutatja és ki az, aki azért mutat mást mert tényleg bliccelni akar?

Egyébként a bliccelők ellen sztem nem sokat ér a dolog ,de legalább arra jó, h a csöveseket meg a koldusokat kiszűrjék. Nem sok csöves fog csak azért jegyet venni, h bent legyen, ha mégis megteszi akkor a kapus emberek sem tudnak vele mit kezdeni. Vesz egy 90%-os jegyet mondjuk Kőbánya-felsőig és kész.

Ákibard! 2009.09.27. 16:26:25

@Adani:
"Vesz egy 90%-os jegyet mondjuk Kőbánya-felsőig és kész. "

Szerinted igen.
Gyakorlatilag nézd meg a szüszt ki miért zárható ki az utazásból.

Adani 2009.09.27. 16:30:28

@Ákibard!:

A kapuban állókon átjuthat ha vna jegye. Ők nem kalauzok nem ellenőrzik azt, h jogos-e a kedvezmény vagy sem meg, hogy hová megy, cska azt, hogy van-e. A kaller a vonaton megnézi, elkéri a szükséges dokumentet, amivel igazolni lehet, hogy jogosult a kedvezményre. Ráadásul Kőfelsőre azért mennek gyakran vonatok, vagyis nem lesz gyanús, hogy miért most jön mikor a következő egy órában nincs vonat. Sőt oda talán még a teljes jegy sem olyan drága, hogy alibiből nagy érvágás legyen megvenni, arra gondolva, hogy a többszörösét össze tudom koldulni odabent.

Pontosan melyik pont az a SZÜSZ-ben ami alapján ki lehet tenni azt, akinek van jegye?

strucc666 2009.09.27. 20:25:23

@Adani: A bliccelők nem csak csövesek hanem azok az emberek akik bp-Déli helyett csak Kelenföldig vesznek jegyet ezt kapják el,és sok más kirívó eset van még amiért elfolyik a vasút pénze,aki nem szakmabeli az csak okoskodhat,de jó lenne ha az emberek észre vennék,hogy ezekben a kapukban sok értelmiségi dolgozik másodállásban,és nem az az elsődleges cél,hogy e játékos kedvű embereket akik jegy helyett mást mutogatnak megállítsák,mert tisztában vannak vele,hogy jeggyel v bérlettel rendelkeznek. Az a baj velünk Magyarokkal ha máshol nem érezzük fontosnak magunkat látszólag kis emberekbe próbálunk bele rúgni,és közbe észre sem vesszük magunkból csinálunk jó nagy hülyét.

Ákibard! 2009.09.27. 21:48:50

@Adani:
De egy koszos bűzlő csövest alapból a ruházata (koszos, büdös) alapján ki lehet zárni az utazásból. Vagy ittas állapota alapján. Vagy esetleg viselkedése. Ezek nemarról híresek, hogy illemtudóan leülnek és mintha ott sem lennének...
Forgasd a SZÜSZt egy kicsit sokmindenen meg fogsz lepődni.
Önmagában az hogy van jegyed, még nem elég mindenre.
Pl egy menetjeggyel nem is kószálhatsz fel a vonatra le a vonatra, stb stb. Utazási szándék pl.

Adani 2009.09.27. 21:50:22

@strucc666:

Sztem nem amiatt megy csődbe, h vki csak Kelenföldig vesz a Déli vagy a Keleti helyett, hiszen csak pár km-ről van szó. Esetleg a Keleti helyett Kőbánya-felsőig vagy Szeged helyett Szeged-Rókusig.

Van mikor nem is egyszerű jegyet venni. Pl. a 80-as vonalon van Gödöllő után kb. 2-3 km-re Máriabesnyő, ahol pl. délután már nincs pénztár. A vonat pedig 2-3 perc alatt megteszi az utat. Még ha akarnál sem egyszerű jegyet venni ha csak Gödöllőig mész, mert a kallert megkeresni egy több kocsis vonaton. Nem is biztos, h lesz ideje a kallernak kiadni a jegyet beszedni a pénzt stb.

Ákibard! 2009.09.27. 23:00:45

@Adani:
"Sztem nem amiatt megy csődbe, "
Menj be a teszkóba pakold tele a kosarad 20e ft értékben a zsebed meg 400 ft értékben. Majd mondd az őrnek, hogy ugyanmár, nem ettől megy csődbe a teskó, hosz csak párszáz ft...
süti beállítások módosítása