Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk és bátyja Mosonmagyaróvárra szeretett volna utazni, de a vonat nem állt meg az állomáson, csak a határnál. Előresétáltak a mozdonyvezetőhöz, aki flegmán azt kérdezte, „miért nem húzták meg a vészféket”. Az utas nem tudta, hogy már a vonatot is nekik kell lefékezni. Természetesen a pótjegy árát sem fizették vissza.

Kedves MÁV-figyelő!

Szeretem olvasni mindkét blogodat, és ugyan a MÁV és a BKV szolgáltatásait (?) is igénybe veszem, nem gondoltam volna, hogy valamikor majd én is valami elképesztő sztorival tudom gazdagítani az oldalt.

Tegnap (2009. szeptember 11.) bátyámmal és egy cimborámmal utaztam hazafele Budapestről Mosonmagyaróvárra, a 466-os számú Wiener Walzer EN vonattal. Menetrend szerint 19:51-kor kellett volna Óváron lennünk, de ami történt egészen elképesztő. Szépen menetrend szerint elindultunk Győrből, még egészen meg is voltam lepődve, hogy nem is késünk. Szerintem még a mozdonyvezető is meg volt lepve, hogy megyünk, nem kell sehol sem lassítania. Mosonmagyaróvárhoz közeledve szépen elkezdtünk készülődni, mi is odasoroltunk az ajtóhoz a többi leszállóval együtt, hogy akkor ezt a csodás vonatutat egy könnyed kis hazasétálással zárjuk le.

De nem úgy van az, kedves utasok... Ahogy közeledtünk óvárhoz, kezdett kicsit gyanús lenni, hogy a már ismert helyek milyen gyorsan suhannak el mellettünk... aztán az enyhe gyanakodás sűrű homlokráncolásba csapott át, amikor kb 140-nel zúgtunk el a peron, az állomás, meg úgy általában egész Mosonmagyaróvár mellett. Kedves mozdonyvezetőnk gondolom annyira örült, hogy zöld volt a kijárati jelző, hogy egy "Ezen még átérünk!" jelszóval elfelejtett megállni. A kalauz kb ekkor jelentette be a kis beszélőkén, hogy "Kedves utasok, rövidesen Mosonmagyaróvár állomásra érkezünk!" Gondoltam magamban, ez azért még egy darabig el fog tartani. Az osztrák határ előtti utolsó állomás Hegyeshalom, itt azért mégis megálltunk.

Néhány utas előresétált a mozdonyhoz megkérdezni, hogy mégis akkor ezt most hogy, köztük én is. Kedvesen bekopogtattam a fülke oldalán, és kedélyesen megkérdeztem, hogy miért nem álltunk meg óváron bazmeg. A mozdonyvezető kiszólt, hogy ne verjem a gép oldalát, attól nem lesz jobb. Najó, ebben igaza volt, de azon egy kicsit ideges lettem, hogy azt se volt képes mondani senkinek, hogy bocs, elbambultam, az én hibám. Szerencsétlen osztrák váltás ott állt mellette, gondolom nem vágta a helyzetet, hogy éppen miért van lincshangulat. De aztán amin végképp felhúztam magam, az csak most jön... Bátyám is előrejött a mozdonyhoz, hogy érdeklődjön a legújabb MÁV-menetrend felől... A mozdonyvezető kedvesen azt válaszolta neki, hogy "akkor miért nem húztad meg a vészféket?" Ja, mondom magamban, nem tudtam hogy mostanában már az utasnak kell fékeznie a vonatokon.

Na mindegy, a dolgot annyiban hagytuk, és visszasétáltunk a gyalogos átjáróig, ahol összegyűlt már egy 25-30 fős csoport, akik mind óváron akartak leszállni. Gondolom a mozdonyvezető megvárta, míg lelépünk, aztán elsunnyogott valamerre a másik irányba, de azt hiszem jobban tette. Amúgy azt mindenképpen meg kell említeni, hogy a kalauz viszont rettentő korrekt volt, megkérdezte ki akart még busszal továbbmenni, és rögtön telefonált Óvárra, hogy a környékbeli településekre közlekedő buszok várják meg, amíg a pár szerencsétlenül járt utas visszaér Hegyeshalomból, meg azt hiszem, hogy valami vonatot is próbáltak szervezni vissza Óvárra (csak 14 km-re van), mert kb háromnegyed óra múlva jött volna csak, amivel vissza tudnak jutni az emberek. Azt nem tudom, hogy sikerült-e, mert a cimbim bátyja eljött értünk kocsival, de ha a MÁV illetékesei közül valaki olvassa ezt, a kalauz mindenképpen érdemel egy piros pontot...

Hát a sztori ennyi. Kiváncsi vagyok, hogy az emberek hogyan jutottak végül vissza Mosonmagyaróvárra. Másrészt arra is, hogy vajon a pótjegy árát ilyenkor visszatérítenék-e nekem, mert azt most enyhe túlzás lenne mondani, hogy a 400 Ft-ért kaptam akármilyen többletszolgáltatást, vagy komfortos utat stb... Meg aztán arra is kiváncsi vagyok, hogy ilyenkor mire számíthat a mozdonyvezető? Tehervonatot fog vezetni pár hónapig? Ha tehervonatot fog vezetni, akkor mi a biztosíték, hogy nem felejt el megállni, és nekicsattanni egy másik vonatnak?

Na, amúgy a bátyám most ért vissza a jegypénztárból, a pótjegy árát persze nem fizették vissza...

Címkék: közlekedés máv vonat vasút utas panasz észrevétel megálló mozdonyvezető megállás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr701380795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.09.14. 12:10:08

Hm, hát ilyen sajnos megesik.
Nem volt korrekt a viselkedése, de anyiban igaza volt, hogy ilyenkor minden szemrebbenés nélkül bele lehet csimpaszkodni a vészfékbe, arra van. Senki nem fog érte megbűntetni.
Hivatalosan, a vezető jegyvizsgálónak ilyen esetben szintén vészféket kellene húznia, bár el tudom képzelni, hogy neki sem volt gyanus, csak amikor már jóval elhagytátok Móvárt, akkor meg már hiába húz vészféket...

Szerintem egy panaszlevelet megérne, a pótjegyek árát szerintem úgy visszafizetnék.

A mozdonyvezető mire számíthat? Ízes lebaszásra. Tehervonatos bűntetés nemhiszem, hogy kap... Amúgy a tehervonat nem kimondottan bűntetés, kinek a pap kinek a papné van aki az ablakos vonatokáért "rajong" van aki a terhesekért... Mindegyiknek megvan a maga előnye/hátránya.

Amúgy főleg az egyes vonalon eshet meg simán, hogy rá sem pillant a menetrendre, mert ha mindig az engedélyezett sebességgel halad, mindenhol szabad fényt kap, nem volt semmi akadályozó tényező, akkor menetrend szerint halad. Így kényszeres igénye sincs arra, hogy a menetrendbe nézzen... Vagy rossz helyre lapozta ki, ilyen is előfordul mással is...
Lehet a helyzetet lehetett volna jobban kezelnie, nem így lereagálni, de tényleg ilyenkor tessenek vészféket rángatni.

záporjózsi 2009.09.14. 12:42:36

Az utas ilyenkor se húzzon vészféket, az a jegyvizsgáló/ vezető jegyvizsgáló dolga. Ugyanis nincs életveszély vagy egyéb, a közlekedés biztonságát vagy a közbiztonságot veszélyeztető tényező, ami miatt a vészféket működésbe kellene hozni.

belekotyogok 2009.09.14. 13:11:25

@Ákibard!: mi az, hogy megesik? nem, ilyen nem eshet meg.

a kedves utas legközelebb meg felejtsen el pótjegyet venni, ha meg a kalauz meg akarja bünteni, hát vonja meg a vállást és közölje, hogy hááát, megesik.

!ndex 2009.09.14. 13:20:26

Méghogy pótjegyet vissza.. Há' 14 km-el tovább utaztál, jóllátom hogy az már más díjkategóriába esik. Volt rá jegyed? nem.. tehát pótjegy + 2000 ft bírság :)

Tomi324 2009.09.14. 13:40:56

Itt történhetett valami sundabunda, nem hiszem, hogy a mvezető csakúgy nem áll meg...akkor meg legalább a kalauznak meg kellett volna húzni a vészféket...itt valami bűzlik

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.09.14. 14:24:42

"Kedvesen bekopogtattam a fülke oldalán, és kedélyesen megkérdeztem, hogy miért nem álltunk meg óváron bazmeg."

Amilyen az adjon Isten...

Csigorin 2009.09.14. 14:54:32

"Ugyanis nincs életveszély vagy egyéb, a közlekedés biztonságát vagy a közbiztonságot veszélyeztető tényező, ami miatt a vészféket működésbe kellene hozni."

De lehet, ugyanis a kihagyott állomás miatt feltételezheted, hogy a mozdonyvezető elaludt, ez pedig bőven elég indok.

záporjózsi 2009.09.14. 15:12:24

@Csigorin: Az éberségi majd megállítja. De ezt nem az utasnak, hanem a vonatvezetőnek/vezető jegyvizsgálónak kell eldönteni. Az utasnak jeleznie kell felé a problémát.

szakacsze 2009.09.14. 15:19:38

Talán nem nyomták meg a leszállásjelzőt :)) vagy eleve rossz volt. :D

Ákibard! 2009.09.14. 15:37:37

@záporjózsi:
Nem ez nagyon nagy tévedés.
Én mint utas akkor hozhatom működésbe a vészféket, ha életet vagy vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet alakul ki. Azzal, hogy az állomáson a vonat nem állt meg, az utas joggal feltételezi, hogy valami probléma adódott, esetleg vészhelyzet áll fennt.
Pont a Te felfogásod miatt olyan az emberek vészfékhez való hozzáállása amilyen. Hogy inkább leugranak mozgó vonatról, minthogy vészféket húzzanak, maximum megbűntetik érte.

A levélben említett esetben jogos a vészfék használata, indokolt, mert meg tudja magyarázni: ő veszélyhelyzetet látott abban, hhogy a menetrendi megállóhelyen nem állt meg, feltételezheti, hogy a mozdonyvezető rosszl lett, meghalt, stb. Az utasnak nem kell tudnia mi az az éberségi berendezés, és legfőképpen nem kell tudnia, hogy működik-e. Mert lehet nem, vagy kiiktatta a vezér vagy akármi.

Amúgy egy mozdonyvezető mondta, hogy ilyenkor csak jót tesz az ember a vészfékezéssel, mert rajta lesz a szalagon a fékezés... Ugyan nem a megállóhelyen, de más a megítélés ha látszik legaklább próbálkozott...

Ákibard! 2009.09.14. 15:39:57

@belekotyogok:
De megeshet, ez ered emberi mivoltunkból.
Nem azt mondtam, hogy iylen megeshet, és kész tetszik nem tetszik, hanem azt mondtam, hogy iylen megesik, majd a mozdonyvezető és a vonatszemélyzet megkapja érte a magáét.

Amúgy kíváncsi vagyok mit szólnál, ha egyszer hibáznál a munkahelyeden, majd cserébe a főnököd a fenti stílusodban közölné, hogy NEM HIBÁZHATSZ, majd ő is hibázik amikor a neked járó bért nem fizeti ki, és kuss. Vagy valami hasonló.
Gondolom nem tetszene.

Te is ember vagy te is dolgozol vétesz kisebb-nmagyobb hibákat. Ő is dolgozik, hibázott, majd az illetékestől megkapja az érte járó megrovást.

Adani 2009.09.14. 17:21:50

Én biztos meghúznám ha nem állna meg a vonat ahol meg kell neki, igaza van Ákibardnak meg lehet utána magyarázni, h okkal feltételezted, h baj van.

Píter 2009.09.14. 17:28:16

@belekotyogok: @Ákibard!: mi az, hogy megesik? nem, ilyen nem eshet meg. - pontosan így igaz!

Kisiklik egy vonat? ,,megesik"
Nem megy a légkondi? ,,megesik"
A vonatok állandóan késnek? ,,megesik"
Egyetlen működőképes wc sincs a vonaton közel 4 órás út alatt? ,,megesik"
és napestig lehetne folytatni...

Ilyenek nem eshetnek meg egy olyan szolgáltatásnál melyért kemény pénzeket fizetnek az utasok. Tele van már mkinek a padlás a máv szopatós sztorijaival, nem vagyunk kíváncsiak a semmitmondó mellébeszélésekre! Ha szar a szolgáltatás, akkor adják vissza a pénzt, de nem csak a szir-szaros pótjegy árát, amit nagy ritkán kegyeskednek megtenni, hanem többet, 50-100%-ot minimum, mert ha vki fizet vmiért, akkor elvárhatja, hogy azt kapja amiért fizetett!!

Az meg, hogy már az utasnak kell figyelnie mikor jön a megállója és ott meghúznia a vészféket, eszméletlen.

Leijon 2009.09.14. 17:30:21

Mifféle vonat volt ez ahol a személykocsiból csak úgy átsétáltak a mozdonyba???
Vagy flirt? De az meg nem megy wiener walzeren.
Vagy az én szövegértésem nulla? Nemtudom mindig 5ös voltam.

_Totty_ 2009.09.14. 18:14:59

mikor megállt a vonat végre, akkor sétáltak elöre ( a peronon)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.09.14. 20:08:14

Azért ez igencsak érdekes szituáció.

Kérdéseim:
-miért fogadta az óvári forgalmista haladóval a megállós vonatot? Oké, tudom, lopakodó üzemmód, meg minden, de annyian hagyták már ki Mosonmagyaróvárt, hogy ezt figyelembe kéne venni...
-a kalauznak kötelessége meghúzni a vészféket már akkor is, ha a megszokottnál nagyobb sebességgel megy a vonat. na ebben simán belefér. ő aludt?
-érthetetlennek tartom, hogy össze-vissza minden faszságért húzgálják az emberek a vészféket, de ilyenkor nem merik. miért? erre van kitalálva. ha valaki szarul lesz, akkor is max úgy érdemes meghúzni, hogy peron mellett álljon meg kb, a puszta közepén csak kibaszik magával az ember.

Egy esetről tudok, aki pont Mosonmagyaróváron volt, a mozdonyvezetőt hat hónapra levették a mozdonyról, és berakták műhelybe, igaz ez régen volt. Most egy másik Tárnokon nem állt meg, ő a mai napig személyvonatozik. Szóval érdekes.

Egy a lényeg: ne tessék félni a vészféktől!

kispista2 2009.09.14. 20:35:28

@HavocS: Meghúzza az utas a vészféket, majd kiderül hogy egy friss menetrendi módosítás miatt mégsem áll meg ott a vonat. Az utast meg jól megbüntetik.
Nehogy már az utas fékezzen! Ha késve indulna a vonat, szálljon be a vezető helyére és induljon egymaga? A jegyeket meg lyukassza ki magának ha nem jön a kalauz?

Ha a vezető elnézést kért volna, máris jobban hangozna a történet. Helyette flegmán, bunkón válaszolt az utasnak.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.09.14. 20:56:10

@kispista2: Ha a vezető elnézést kért volna, máris jobban hangozna a történet. Helyette flegmán, bunkón válaszolt az utasnak.

Nem a vezér kezdte a kifogásolt hangnemet.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.09.14. 21:11:45

Arról már nem is beszélve, hogy gyakorlatilag három állomást kellett volna megjegyeznie, hogy hol kell megállni, ami nem nagy kunszt. Ha egyszer ránéz a menetrendre, akkor már azt a három állomást csak megjegyzi út végéig.

kispista2 2009.09.14. 21:12:43

@Ibigoo: Szolgáltatószektorban egy magáncégnél evidens, hogy az indokoltan bunkó ügyféllel is udvariasak vagyunk! Ilyen stílussal egy magáncégtől azonnal kivágnák!

Ákibard! 2009.09.14. 21:18:24

@kispista2:
Ha a legfrisebb mr-i módosítás szerint már nem áll meg akkor:
- Az utas nem rendelkezhet Móvárig szóló pótjeggyel
- Ha Móvárig kérné a pótjegyét, de ott nem áll meg akkor a pénztáros jelezné neki, hogy a vonat ott nem áll meg a pótjegyet Móvárig nem tud kiadni.
- Ha a vonat nem áll meg Móváros a legfrisebb módosítás szerint, és az utas helyesen kezelte a menetrendi keresőt, akkor nem is jelzi a Móvári megállást.

És sorolhatnám. De természetesen ha ott mr-i megállása nem lenne akkor jogos is a bűnti. A levélben szereplő esetben természetesen nem.

Adani 2009.09.14. 21:29:28

@Ákibard!:

A másik nagy kérdés, h miért kapott szabad jelzést a vezér? A forgalmista ha ott a vonatnak meg kell állnia akkor nem vörösre teszi a jelzőt?

Ha tilosat kap akkor úgyis megállna mert max. megfogná a vonatbefolyásoló.

Ákibard! 2009.09.14. 22:12:26

@Peti817172M:
Persze. Aznap vitt vagy 4 vonatot egész hónapban 120-at. És mindegyiknek fejből tudja a menetrendjét mert mind csak 1-2-3-4-5-20-30 állomás...
AZért mert te fejből tudod a BKV összes megállójának nevég és járatának útvonalát még még nem. Ezért van a szolgimenetrend. Hibázott. Majd előveszik. Mit kell ezen ennyit rágódni?

Jim Raynor 2009.09.14. 22:26:16

@Ákibard!:

nem rágódna ezen senki ennyit, ha:

1. a vezér bunkóskodás helyett elnézést kér;

2. ha nem írogatnának be ide a mávosok, hogy miért nem fékezett az utas (ami elég lol, ha lerohad a mozdony, akkor meg az utasoknak kellene tolni a szerelvényt, gondolom....)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.09.14. 23:12:49

@Ákibard!: Csak az aktuálisat kellene fejből megjegyezni. Induláskor megnézed, hol kell megállnod, az 1,5 óráig csak benne marad a fejedben :)

Ákibard! 2009.09.14. 23:26:32

@Jim Raynor:
Jó meg fogja kapni érte ami jár ennyi. Mit lehet még erről írni?
Amúgy asszem igaza van ibi-nek, hogy aki bunkó az ne várjon a saját közeledésénél magasabb szintű választ.

Idegesen is lehet normálisan beszélni, és ha akkor bunkó a válasz lehet joggal háborogni.

Ákibard! 2009.09.14. 23:27:14

@Peti817172M:
Még egy fél órára sem kell fejben tartania. Ott a menetrendkönyv, nem nézte meg vagy elnézte, vagy elszámította magát vagy akármi. Ennyi.

Ákibard! 2009.09.14. 23:29:28

@Adani:
Mert az 1-esen az EVM emelt sebességű módban működik, és ha tilos kijárattal fogadod, akkor a bejárati sárgára túl nagyot kellene fékezni az EVM faszsága miatt. Meg az emelt sebességű módból normál módba váltás sem tökéletes... Röviden ennyi.
Ha vörössel fogad, akkor a sárgára nagysebességről kellene hirtelen lefékezned úgy, hogy az EVM ne vágjon le, és vészfékezzen...

kispista2 2009.09.15. 00:02:01

@Ákibard!: Az ilyen hozzáállás miatt rühelli a legtöbb ember a vasutasokat! Semmi szolgáltatói hozzáállás, semmi utasbarátság, leszarják azt akitől a pénzt kapják. Magáncégnél már régen repültek volna, de a szociális foglalkoztató mávnál maradhatnak. Az utas a hibás, ha le akar szállni, húzza be a kéziféket, ha a wc-t szeretné használni, takarítsa fel előtte a többhónapos odarohadt koszt.
Egyesek bármit meg tudnak magyarázni.

Ákibard! 2009.09.15. 08:01:58

@kispista2:
Érdekes mindenki vagdalkozik ezzel a "magáncégnél rég repült volna" dumával, pedig én láttam már ordítozást áruházban is, és szolgáltató cégnél is. Mindenhol van balhé... Csak itt jobban megjegyzi az ember.
Ne mondd nekem, hogy minden szolgáltató cégnél tövig nyalják a segged, a nagy lószart. Csak ezzel jó dobálózi, hát tegyétek...

Nem mondtam egy pillanatig sem, hogy az utas a hibát, úgy emlékszem az elejétől fogva hibáztatom a vonatszemélyzetet. Egyedül egy megoldást javasoltam, hogy héló ott a vészfék nem kell tőle félni. De nem kötelező meghúzni csak van rá lehetőséged.

Ákibard! 2009.09.15. 08:05:11

Amúgy kíváncsi vagyok, aki itt fröcsög, soha nem hibázott még munkája közben esetleg tudja egyáltalán milyen pénzért munkát végezni?

A vasutasokkal egyetlen baj van, hogy "porondon" végzik a munkájukat. Közönség előtt, aminek a legtöbbje a saját dolga helyett azzal van elfoglalva a másik mit csinál.
Pedig kíváncsi lennék mit szólna, ha a munkahelyén ráállítanánk 15 embert, hogy jegyzetelje mikor mit csinál meló helyett. Lenne benne bőven vicces email olvasgatástól kezdve a kávéig minden. Akkor...?

záporjózsi 2009.09.15. 08:31:37

@Ákibard!: ...és komolyan elhiszik majd a mozdonyvezetőnek, hogy fékezett. Na neee... Legközelebb a körvinklit vagy a reszelőzsírt fogja kérni tőled.

Ez legfeljebb közvetett veszélyhelyzet. Ilyenkor a vonatszemélyzetnek szólok. Igen, utaztam már olyan vonaton, amelyet a vonatszemélyzet állított meg egy megállóhelyen.

Egy sárgával intenzíven kell fékezni ez biztos. Viszont ha amúgy is megáll a vonat az állomáson, akkor kb. 10-20 mp veszteség lehet legfeljebb ebből, hiszen amúgy is meg kell állni. Az EVM ilyenkor 40 km/h alá akarja szorítani a sebességet elég gyorsan, ami - tekintettel a megállásra - amúgy is bekövetkezne. Ez inkább az alacsonyabb sebességű vonalakon probléma, ha az emelt sebességnek megfelelően működik az EVM.

Mozvez 2009.09.15. 09:28:01

@Jim Raynor: A vezér ilyenkor azzal van elfoglalva: ezt elk**tam mit irjak a papirra, mert hogy erről eseménylapot kell irni. Igen elnézést kérhetett volna. Ez azért fordulhatott elő, mert az mv egyik vonata megáll ott a másik nem. Ebből többször adódik probléma: főleg a 70-es, a 100a, a 120a vonalakon, mikor nyomon követhetetlen zónázó, gyorsitott vagy sima személy...

Hibázott a vjv is: kötelessége lett volna meghúzni a vészféket.
Mindkettőjük szönyeg szélén fog állni.

e1 · http://beszoltam.hu 2009.09.15. 11:03:49

Abban a pillanatban amikor azt mondta a mozdonyvezető, hogy "miért nem húztad meg a vészféket?", odamentem volna az elsőhöz és azonnal belecsimpaszkodtam volna. Megnéztem volna, hogy aztán is ilyen okosakat mondott volna. :)

belekotyogok 2009.09.15. 12:11:25

@Ákibard!:
De, előfordul, hogy hibázok munka közben, csak akkor rögtön korrigálok és elnézést kérek.
ÉS vannak olyan munkakörök, ahol valahogy sokkal kellemetlenebb következményekkel jár, ha az ember smst ír munka közben és figyelmetlenségből követ el hibát.
Te is kiborulnál, ha egy műtét során a jobb lábad helyett a bal karod vágják le, mert a doki figyelmetlen volt. Igen, sarkos példa, csak érzékeltetni akarom, hogy bizonyos mhelyen sokkal nagyobb a felelősség...Ja, és a következményeket minden esetben be kell vállalni és elnézést kérni az érintettektől.

Ákibard! 2009.09.15. 12:14:02

@e1:
Max kiröhög.
Egyaz hogy ott leváltja az osztrák, magyarul az osztrákkal baszol ki. Amúgy meg visszaállítják feltölt, és szevasz. Nem egy nagy durranás a vészfékezés...

Ákibard! 2009.09.15. 12:18:23

@belekotyogok:
Igen, a következményeket vállalja is, eseménykönyvet ír róla, és ahogy írták is, szőnyeg szélén fog állni. Ennyi.
Egy bazmegoló utassal szemben pedig ne várd már el, hogy bájos lesz amikor maga is tudja, hogy a főnökétől perceken belül megkapja a magáét...

Ne mondja senki, hogy ha normálisan megy oda, Uram, nem állt me, le akartunk szálni,mégis hogy van ez? Vagy mi történt? Magyarázza már meg! Vagy valami hasonló, akkor nem értelmesebben illedelmesebben válaszolt volna.

Ákibard! 2009.09.15. 12:19:45

@záporjózsi:
Ő mondta. Nyilván nem a megállóhelyi megállás lesz rajta azért a szalag jóval pontosabban kiértékelhető annál.De egy fékezés legalább lesz...

Ákibard! 2009.09.15. 12:22:00

@záporjózsi:
Az EVM-ről meg annyit, hogy igen az elmélete az amit leírtál, csak gyakorlatban nem így megy.
Az EVM-nek az emelt sebességű módja egy kula, további alkalmazását a hatóság nem is engedélyezte...
Pl nekünk Komáromban nem engedte törölni az éberségi felhívást. Fékeztünk, törölte törölte de kampec, kényszerfékezett. Szar.

belekotyogok 2009.09.15. 12:28:30

@Ákibard!: de az senkit sem érdekel, hogy, hány vontatot vitt a héten??? Ha nem tudja megjegyezni, akkor nyomtassa ki és tegye a keze ügyébe.

belekotyogok 2009.09.15. 12:30:30

@Ákibard!: ha én súlyosat hibázok, ami miatt az illető joggal anyázik, akkor az a minimum, hogy bocsánatot kérek. Még ha anyázva is jött oda.

Adani 2009.09.15. 12:48:06

@belekotyogok:

Ez is igaz. Képzeld csak el ,h pl. egy elegáns étteremben mi lenne ha azzal menne oda vki a pincérhez, h bazzeg légy van a levesemben hát mit csináltál itt te köcsög? Ha hasonló stílusban visszaszól akkor nem sokáig dolgozik ott.

Ákibard! 2009.09.15. 14:48:44

@belekotyogok:
Ez csak a petinek mondtam, mert szerinte az a 120 vonat simán megjegyezhető.
Amúgy szolgálati menetrendkönyvként van nekik.
Hibázott nincs mentség, nem is mondta senki, hogy nemm hibázott...

Ákibard! 2009.09.15. 14:49:44

@belekotyogok:
OK.
Azért egyszer titokban megnéznélek egy hasonló esetben. Interneten mindenki azt monda ami jólesik.

záporjózsi 2009.09.15. 15:35:16

@Ákibard!: Hülyeséget mondott.

Az EVM-nek megfelelő papírjai vannak, szerintem valamit nagyon benéztél...

Ákibard! 2009.09.15. 16:12:42

@záporjózsi:
Te nézted be.
Csak az 1-esen engedélyezte a hatóság többi vonalon nem engedélyezett a használata. (Bár a pályasebesség ezt nem is teszi lehetővé máshol.)

És nem mondott hülyeséget...
Csak azért mert te nem osztod a véleményét ne hülyézd le a más által mondottakat.

Rabbeleben 2009.09.15. 20:37:32

@HavocS:
Khm!
Több esetről is tudunk.
Az elbírálása mindig helyzetfüggő.
Egy folyamatban lévő eljárás befejezése előtt hiba lenne a büntit számon kérni.

Rabbeleben 2009.09.15. 20:41:36

@Ákibard!:
"Mert az 1-esen az EVM emelt sebességű módban működik, és ha tilos kijárattal fogadod, akkor a bejárati ..."

Hááááááááát ...
Csiszoljuk még.
Vagy majd egyszer elmesélem.

Rabbeleben 2009.09.15. 20:47:11

@Ákibard!:
"Egyaz hogy ott leváltja az osztrák, magyarul az osztrákkal baszol ki."

Nem baj, majd hallgatja a "krucifixet".
Egyébként ott talán rendszerátkapcsolás is történik, az összes velejárójával.

Rabbeleben 2009.09.15. 20:50:46

@Ákibard!:
"Az EVM-nek az emelt sebességű módja egy kula, további alkalmazását a hatóság nem is engedélyezte..."

Ez már vajon hányadik idén utoljára?
Nem baj, lesz helyette ETCS.
Majd akkor lehet visítva visszakövetelni az EVM 120-at.
Ja, a kula kijelentést erősen vitatnám!

Rabbeleben 2009.09.15. 20:54:18

@Ákibard!:
Szerintem nem ártana tisztázni a különbséget az EVM 120 és az emelt sebességű EVM 120 között!
Meg a pályák kiépítési sebességét, a 124 km/h-t, ....

záporjózsi 2009.09.16. 13:53:39

@Ákibard!: Ehhez képest elég sok gép megy EVM-mel.
A szalagról meg annyit, hogy persze, van rajta fékezés, de mindenképpen sokat kell magyarázkodni. Aki akarja, az ki tudja olvasni, hogy mi történt.

gulyasattila 2009.09.16. 16:44:24

Én egy átlag utas vagyok, nem vasutas, és bizony vészfékeztem volna. Átlag utasként fogalmam sincs, hogy az emelt sebességű EVM 120-at eszik vagy isszák, egyébként is azt láttam a múlt vasárnap esti lövöldözős filmben, hogy a rosszfiúk által elfoglalt vonat vezető nélkül száguld. Az "azért ne tedd meg a biztonsági intézkedést, mert az eddigi gyakorlat szerint az nem a te feladatod" mondat pedig leginkáb a katasztrófa- dokumentufilmekből ismerős.
Ezek után, ha a menetrendre emlékezve, és több utastársammal együtt az ajtóban állva áthúzunk a célállomásomon és meghúzom a féket, nem tudok elképzelni olyan helyzetet, hogy ne tartsák megalapozottnak a gyanúmat egy, a vonat több száz utasát veszélyeztető helyzetre.
A biztosító berendezés pedig legyen bármilyen fejlett is, csak addig ér valamit, amíg megfelelően működik, lásd Nagymaros- Zebegény, 1998; Komárom- Almásfüzitő, 2007; Monorierdő, 2008, stb, stb... Szerintem ne bízzunk _mindent_ a szabályokra és a gépekre.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.09.17. 15:51:28

@Ákibard!: a menetrend ott van előtte. És nem azért, mert nem tudja, hanem mert egy másik papíron meg ott vannak a lassújelek. Azt is elnézheti? Nem baj, ha a 20-as lassún átmegy 160-nal? Megesik????

A bejárati jelzőn szereplő egy zöld fény nem felhívás az áthaladásra, csak "szabad". Annak van egy csomó más feltétele.

És igen, húzhatott volna vészféket az utas, de nem tette, ez van. Nade ilyenkor a START miért nem rendel AZONNAL taxikat, amik elviszik az utast? Mert ez az ő hibájuk, amiért részben térítést kérhetnek a Trakciótól, de akkoris a START-é a balhé.

b.rolee 2009.09.19. 01:07:24

Ilyet már én is tapasztaltam, persze nem egészen így történt, ahogy a fennt említett esetben. Idén (2009)Húsvét után 1-2 nappal utaztam a Hatvanba a Keleti Pályaudvarról. ///Egyébként Rákoscsabán lakom/// A vonat sajnos Rákoscsaba állomáson több percet várakozott, állt. Nem lehetett tudni 30 percig hogy mi a probléma. Majd megkerestem a kalauzt. "Sajnálom Én sem tudom mi a probléma, de máris
felhívom telefonon a vonatvezetőt ,hogy jöjjön ide...'" Erre mit lehet mondani?

50. perc környékén már lehetett tudni tönkrement a Mozdony! :S
Valamint a levegő is elfogyott belőle... /A fékezéshez szükséges!/ Ám ekkor már a Egri IC ott volt mögöttünk! ... Pár perc várakozás után összekapcsolták a hatvani személyvonatot, és a Egri ic-t. Elindultunk újabb 10 perc várakozás után, s lassan 50 km/h-val elértük Pécel állomást, ahol közli a kalauz: " Végállomás kérjük szálljanak le!...

hahaha...

Majd újabb 15 perc várakozás következett... és a közölte velünk a drága kalauz hogy várjuk meg a balassagyarmati IC-t mert az Hatvanig !!IDEIGLENESEN!! mindenhol megáll...

Nos valóban megállt, méghozzá úgy hogy minden egyes megállónál az utasok vészfékkel szálltak le mert a mozdonyvezetőt minderről nem tájékoztatták.

Valamint azt kihagytam hogy félóra várakozás után a kalauz felengedte a sorompót, mert nem akarta fel tartani az autósort, majd pár másodpercre rá szembőll jött egy Inter City...

Ennyi
Okuljatok!

b.rolee 2009.09.19. 01:09:05

UI.

A sorompót Rákoscsabán engedte fel a kalauz!

mate88 2009.09.20. 01:24:41

Nincs itt semmi sundabunda, egyszerűen csak feledékeny volt a kedves mozdonyvezető Úr.
A tavalyi menetrendváltás óta áll meg 3 EuroNight, és egy nemzetközi gyors Mosonmagyaróváron, amik korábban nem álltak meg. Szóval ideje lett volna hozzászokni, még ha nem is jár napi rendszerességgel ezeken a vonatokon.
Mondanom sem kell, hogy egy precízebb, figyelmesebb mozdonyvezetőnél ez elképzelhetetlen lenne. Ha zöld volt a bejárati jelző, ha nem... ( Bevett szokás, hogy zölddel hozzák be a vonatokat, ezáltal is pl megkönnyítve a mozdonyvezető dolgát, hogy nagyot kelljen fékeznie a nagysebességű üzemmód miatt. De ahogy előttem már írta Benbe, ez csak annyit jelent, hogy szabad a bejárat. Nem feltétlenül azt, hogy át kell haladni...)
Nem szokták amúgy ilyenért huzamosabb ideig tehervonatra tenni az embereket. Szerintem megúszta az illető egy ejnye-bejnyével a dolgot, + hogy legközelebb még véletlenül se forduljon elő.

Tomi324 2009.09.21. 14:52:21

Gyors vonat, sebes vonat valahol megáll,
HA NEM ÁLL húzd meg a vészféket szervusz babám .. :))

efi 2009.09.24. 19:29:21

A zöld jelzőn felesleges rugózni. Az akár fél napig is zöldellhet várva a vonatra, önmagában attól még nem jelenti azt, hogy hajts, ha a menetrendben az van, hogy meg kell állnia.

kisvirág15 2009.10.26. 22:27:08

@b.rolee:

Bűzlik a leírásod, Balassagyarmati IC nem létezik nem is létezhet, mert ezen a vasúti szakaszon több 30 km-s sebességkorlátozás is van a pályák minősége miatt, amin kizárólag BZ-k járnak. A Péceltől Hatvanba pedig nem is jár balassagyarmati vonat maximum Aszódig mehettél volna. Egy balassagyarmati. Bocsi
süti beállítások módosítása