Nem egy panasz jelent már meg az „új típusú” sorompók hibáiról, amik vagy csak félig nyílnak fel, vagy felnyitott állapotban is vörösen villog, vagy egyáltalán nem csinál semmit. Olvasónk két ilyen sorompóval is találkozott tegnap. A meghibásodott berendezések miatt óriási dugók alakultak ki környéken, többen a tiltó jel ellenére kikerülték a sorompót. A kép illusztráció!
Kedves MÁV-figyelő!
Szeretném veletek megosztani tegnap esti élményeimet: Hazafele tartva a 198 busszal megérkeztünk a Rákoshegyi vasúti átjáróhoz, mikor is már a hosszú kocsisor gyanúra adott okot, gondoltuk valami balesett. Többen nem bírták a várakozást és kamikáze kielőzték a sort és eltűntek. Mikor annyira előre arasztoltunk (kb. 20 perc), hogy lássuk az átjárót csodálkozva pillantottuk a pirosan villogó vasúti jelzőlámpákra, ám a félkar nem volt lecsukva. Álltunk vártunk… Egy-két kamikáze a piros ellenére is átment... Persze aztán jött az éktelen vonat dudálás, és kb. 5-10 km sebességgel jöttek mentek a vonatok az átjárónál, kb. ez fél óráig ment mire közölték, hogy nem jó a lámpa, és mivel piros, így a BKV buszok nem mehetnek át hurrá! Ráadásul a Rákoshegyi vasútállomás másik felén is van egy vasúti átjáró, ahol szintén nem működtek a lámpák a környéken iszonyatos dugó alakult ki.
Egy kedves BKV-s írányító ért először a helyszínre őt faggatva elárulta, hogy szóltak a MÁV-osoknak (a vonatok azért jönnek lassan és dudálnak éktelenül) és a rendőröknek is, de már előttünk egy órája szóltak már mindkettőnek és még egyik féltől se látott embereket, tehetetlen volt. Közben a lámpa hol piros volt hol sötét. Mikor felvetettem a BKV-s kollegának, hogy mi lenne ha mindkét oldalon vissza fordítana pár busz, akkor nem kell átmenni a síneken, éppen rábólintott mikor megint sötétek lettek a jelzőlámpák, és ilyenkor a KRESZ szerint körül kell nézni és, ha szabad az út át lehet menni, így gyorsan felugrottunk a buszunkra (várakozás alatt leszálltunk levegőzni, mert fent a csukott buszon alig volt levegő és mivel nem haladtunk, mert mi álltunk a lámpánál elsőként, beszélgetős klubhangulat alakult ki) és átviharoztunk egy vonat után.
Nem is akarok belegondolni, hogy ez meddig tartott és milyen tortúrával ért véget, ahogy a történetből érződik a MÁV-ot tolnám le és kivételesen a BKV dicsérném meg, igaz a BKV forgalom irányító semmit sem tehetett (csak reménykedem, hogy az fordítsuk vissza a buszokat ötletet bevetette, ha megint pirosra váltottak a lámpák), de legalább ott volt, ami nem mondható el a MÁV-osokról és a rendőrökről sem.
Üdv: KisTigris