Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Nem egy panasz jelent már meg az „új típusú” sorompók hibáiról, amik vagy csak félig nyílnak fel, vagy felnyitott állapotban is vörösen villog, vagy egyáltalán nem csinál semmit. Olvasónk két ilyen sorompóval is találkozott tegnap. A meghibásodott berendezések miatt óriási dugók alakultak ki környéken, többen a tiltó jel ellenére kikerülték a sorompót. A kép illusztráció!

Kedves MÁV-figyelő!

Szeretném veletek megosztani tegnap esti élményeimet: Hazafele tartva a 198 busszal megérkeztünk a Rákoshegyi vasúti átjáróhoz, mikor is már a hosszú kocsisor gyanúra adott okot, gondoltuk valami balesett. Többen nem bírták a várakozást és kamikáze kielőzték a sort és eltűntek. Mikor annyira előre arasztoltunk (kb. 20 perc), hogy lássuk az átjárót csodálkozva pillantottuk a pirosan villogó vasúti jelzőlámpákra, ám a félkar nem volt lecsukva. Álltunk vártunk… Egy-két kamikáze a piros ellenére is átment... Persze aztán jött az éktelen vonat dudálás, és kb. 5-10 km sebességgel jöttek mentek a vonatok az átjárónál, kb. ez fél óráig ment mire közölték, hogy nem jó a lámpa, és mivel piros, így a BKV buszok nem mehetnek át hurrá! Ráadásul a Rákoshegyi vasútállomás másik felén is van egy vasúti átjáró, ahol szintén nem működtek a lámpák a környéken iszonyatos dugó alakult ki.

Egy kedves BKV-s írányító ért először a helyszínre őt faggatva elárulta, hogy szóltak a MÁV-osoknak (a vonatok azért jönnek lassan és dudálnak éktelenül) és a rendőröknek is, de már előttünk egy órája szóltak már mindkettőnek és még egyik féltől se látott embereket, tehetetlen volt. Közben a lámpa hol piros volt hol sötét. Mikor felvetettem a BKV-s kollegának, hogy mi lenne ha mindkét oldalon vissza fordítana pár busz, akkor nem kell átmenni a síneken, éppen rábólintott mikor megint sötétek lettek a jelzőlámpák, és ilyenkor a KRESZ szerint körül kell nézni és, ha szabad az út át lehet menni, így gyorsan felugrottunk a buszunkra (várakozás alatt leszálltunk levegőzni, mert fent a csukott buszon alig volt levegő és mivel nem haladtunk, mert mi álltunk a lámpánál elsőként, beszélgetős klubhangulat alakult ki) és átviharoztunk egy vonat után.

Nem is akarok belegondolni, hogy ez meddig tartott és milyen tortúrával ért véget, ahogy a történetből érződik a MÁV-ot tolnám le és kivételesen a BKV dicsérném meg, igaz a BKV forgalom irányító semmit sem tehetett (csak reménykedem, hogy az fordítsuk vissza a buszokat ötletet bevetette, ha megint pirosra váltottak a lámpák), de legalább ott volt, ami nem mondható el a MÁV-osokról és a rendőrökről sem.

Üdv: KisTigris

Címkék: hiba közlekedés bkv máv busz vonat vasút kresz sorompó panasz észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

http://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr891406016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

V43 1346 2009.09.25. 13:03:17

Volt egy kis biztosító berendezési hiba tegnap 'Hegyen, 1-2 óráig tartott csak a cumi. Addig hívózták a vonatokat, az autósok meg jó, ha ismertek kerülőútvonalakat...

scooby doo 2009.09.25. 19:37:12

Érdekes lehet a sztiu, de a MÁV hozzáállása ilyen. Amíg még nem volt megépítve az aluljáró Érden, sokszor romlott el a sorompó Érd felsőn. És soha nem láttam ott MÁV-ost, renddőrt, volánost annál gyakrabban.

anemo 2009.09.26. 01:05:53

Ilyenkor miért nem rendelnek ki jelzőőrt?
Elkerülhető lenne az ilyen sor és a várakozás.
A legjobb, hogy SR, az egész az állomási bizbertől függ.

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.09.26. 07:45:42

Ez nem a sorompó hibája. Ha zavarba esik a sorompó, akkor üzemszerűen kell így működnie.

A hiba a biztber más részein keresendő.

Adani 2009.09.26. 10:36:42

De ha szóltak, h rossz és nem lehet azonnal megjavítani, akkor miért nem kapcsolják inkább ki? Inkább ne működjön, minthogy össze-vissza. Simán kikapcsolva sorompó fel fénysorompó sötét és akkor ugye olyan mintha STOP tábla lenne megállás és körültekintés után át lehet menni ha nem jön vonat. És mivel a vonatok is 15-el mentek ez nem is veszélyes annyira. Egyébként igen ha megoldható ilyenkor jelzőőrt kell kiküldeni, aki megállítja a forgalmat mikor vonat jön.

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.09.26. 11:00:30

@Adani:"
3.7. Az állomási fénysorompó használhatatlanságáról
a bejáró vonat személyzetét — a
3.7.3. pontban előírt esetek kivételével — élőszóval,
a kijáró vonat személyzetét Írásbeli rendelkezéssel köteles a forgalmi
szolgálattevő értesíteni.

Eljárás az állomási
fénysorompó
használhatatlansága esetén
F.2. Pályavasúti Üzletág Forgalmi Főosztály 81/267
3.7.1. Abban az esetben, ha az állomási fénysorompón a biztosítóberendezés
kezelése után a — megtévesztő — villogó fehér fény megmarad, az
útátjárót jelzőőrrel kell fedezni és a bejáró vonat személyzetét élőszóval,
a kijáró vonat személyzetét Írásbeli rendelkezéssel történő értesítés után
kell az állomásra be-, illetve kijáratni.
A jelzőőr kirendelésére — mind vonatközlekedés, mind tolatás alkalmával
a 3.10.4. pontban foglaltakat kell alkalmazni."

A posztban nem szerepel, hogy fehéren (is) villogott volna a sorompó.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.09.26. 11:43:46

Ácsnál szokott ilyen lenni, de már évek óta. kilóméteres sorok alakulnak ki.Jó lenne, ha végre valaki tenne valamit...

anemo 2009.09.26. 13:40:27

@Szkájvóker Lajos: ez nem zavarba esett.
"csodálkozva pillantottuk a pirosan villogó vasúti jelzőlámpákra, ám a félkar nem volt lecsukva" - zavaridőzítés alatt is lent kell maradni a csapórúdnak.

Ákibard! 2009.09.26. 13:48:09

@anemo:
"zavaridőzítés alatt is lent kell maradni a csapórúdnak. "

Hát nemigazán...
Amikor elmegy zavarba szép lassan (kb 3 perc alatt) felnyílik a csapórúd, majd megszűnik a jelzés.

anemo 2009.09.26. 16:22:11

@Ákibard!:
6 perces zavaridőzítés
zavarjelzés - 3 perces piroshosszabbítás
sötét jelzők - 90 mp sorompó hidraulika

anemo 2009.09.26. 16:27:17

zavaridőzítés alatt értettem a 6 perces vörös villogást a vízszintes csapórúddal.

matteo14 2009.09.26. 16:32:19

"...beszélgetős klubhangulat alakult ki..."
Érdekes,hogy egy ilyen baki így össze hozza az embereket.

rockersrac 2009.09.26. 22:43:00

@anemo: Nem okoskodni akarok,de nagyon erősen NEM hidraulikus a sorompók mozgatása,hanem motorikus,fogaskerék áttétellel működnek,végállás kapcsolókkal! Legalábbis én úgytudom,és szabad szemmel is volt szerencsém ilyet látni,mikor cserélték Kecskeméten az Izsáki úton a sorompókat(ugyanolyanokat tettek be mint amik előzőleg voltak,csak már a régebbiek tönkrementek a sok használattól) És egyúttal korszerűsítették is a biztosító berendezést tároló szekrény ,, tartalmát" Meg a közelmúltban valamikor odatettek egy diesel üzemű motort,ami gondolom áram kimaradás esetére van ott,vagy nemtudom,mivel április óta pesti lakos vagyok! Javítsatok ki nyugodtan ha tévedek,de amit láttam sorompó az motorikus működtetésű! Egyébként ott a sorompó ha nem kap áramot akkor a súlyokra támaszkodva felnyitható a sorompó! Bár nem a leg könnyebb,de fel lehet kézzel is nyitni feszültség mentes állapotban!

anemo 2009.09.26. 23:03:06

@rockersrac: én sem tudok a konstrukciójukról semmit, csak olvastam, hogy "a sorompó hajtóművek hidraulikája 90 másodperc alatt lassan felnyitja a csapórudakat." azt tudom, hogy ilyenkor kézileg is függőlegesbe lehet rakni, reteszelni.

Ákibard! 2009.09.27. 04:14:21

@rockersrac:
",de nagyon erősen NEM hidraulikus a sorompók mozgatása,hanem motorikus,"

Pedig erősen hidraulikus :-))

MA-HSH-03 típusú Hidraulikus sorompóhajtómű a Műszar Automatika Kft Érd gondozásában.

Amúgy igen, zavarállapotban kézzel is fel lehet ezeket lökni, de nem szabad. De a konstrukciója engedi.

Tomi324 2009.09.27. 23:12:40

@Adani: Ezt azért nem lehetett volna csinálni, mert akkor nem lettek volna sorok, és túl egyszerű lett volna az élet. Mint általában sok helyen, itt is logika=0, vagy kevesebb. Valaki kiverhette volna az üveget az izzóval együtt a lámpából, "nem működik" mehet a forgalom. Segíts magadon, Isten is megsegít ;)))

rcfan 2009.09.28. 09:01:57

Mire van a magyar rendőrség - 2009-ben?

Valahogy visszasírom a régi, tettrekész rendőrséget, akikről nem csak a politikai megrendelések teljesítésekor hallunk.