Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk Tésről akart Százhalombattára utazni több átszállással. A magyar tömegközlekedés állapota nem lepte meg (már senkit nem tud, aki használja), csak elszomorította. A buszvezető elaludt, késve indult a busz, és szinte az összes vonat késett, amivel utazott, lekéste a csatlakozást is:

Kedves MÁV-figyelő!

2009.09.29-én Százhalombattára utaztam Tésről, nem kevés kellemetlenséggel. Nem lepett meg a magyar tömegközlekedés állapota, csak mélyen elszomorított.

Téstől Várpalotáig busszal utaztam, mivel arra nincs vasútvonal. Menetrend szerint 6:40-kor indult volna a busz, ám mint kiderült, a sofőr elaludt (!), így a járat 15 perces késéssel indult. Gondolom a sofőr nem akarta megkapni a magáét a felettesektől, ezért a megengedett sebesség kb kétszeresével mentünk, és így sikerült az amúgy 24 perces utat 10 perc alatt megtennünk.

Nem bántam, így legalább elértem a Várpalotáról 7:46-kor induló személyvonatot, amivel Székesfehérvárig utaztam. Lett volna még egy vonat fél 9 körül, ami 8:54-re ér be, menetrend szerint. Ebben az esetben 10 percem lett volna átszállni Budapest felé. Rossz tapasztalataim miatt a korábbi vonatot választottam, és mint később kiderült, jól tettem. A 8:54-es gyors ugyanis 20 perc késéssel érkezett Székesfehérvárra, és mivel Budapestre indult tovább, az én személyem nem várta meg. Ezután szerencsére gond nélkül eljutottam a célállomásra egy Érd felsői átszállással.

Visszafelé már kevésbé sikerült betartani a menetrendet. Érd alsón szálltam fel egy Székesfehérvár felé közlekedő személyvonatra. Már Érd-alsón 30 percet késett, mire Székesfehérvárra értünk, ez kb 40 percre nőtt. A csatlakozást természetesen lekéstem. Kértem a kalauzt, hogy telefonáljon, hogy várja meg a veszprémi személy, de azt a választ kaptam, hogy ennyit nem vár, 17:19- kor úgyis jön egy gyors, azzal haza tudok menni. Ez persze szép lett volna, ha az nem késik. De az is késett kb 25 percet. Erre a székesfehérvári forgalomirányításnak számítania kellett, így nem értem, miért nem tudták 10 percet váratni a személyt. Másrészt pedig nem tudom, mit válaszoltak volna, ha nem Várpalotára, hanem mondjuk Sárszentmihályra akarok utazni, ahol a gyors nem áll meg. Hogy nem vár annyit, két óra múlva indul a következő?

Nagy nehezen eljutottam Várpalotára, ahol a késéseknek köszönhetően mindössze 2 órát kellett várnom a buszomra, mert egyszerűen nem indult korábban.

Ezek után már csak azt hiszem annyi: Köszönöm MÁV!

Üdvözlettel: P.Kata

Címkék: közlekedés máv busz vonat késés tömegközlekedés vasút utas panasz átszállás csatlakozás


A bejegyzés trackback címe:

http://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr671422464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Tom$ 2009.10.02. 14:50:25

Na igen MÁV.
Mit várunk ettől a bandától?
Szerintem a késések 95%-a a vasúti pálya minősége miatt van...

belekotyogok 2009.10.02. 15:43:34

Szfhvár és Bp között kb fél éve teljesen lehetetlen a helyzet, főleg azért, emrt felújítják a síneket, gyakorlatilag mindkét irányban min. 20-30 perc késés van. Erről értesítést sehol, senki sem adott még. A múlt hétvége óta viszont figyelmeztetnek erre (A déliben bemondják), igaz, állítólag okt. 4-ig tart az állapot. Nos, mivel tudjuk, hogy a máv időszámítása nem azonos az emberi időszámítással (simán kiírtak a hétfőn is 20 perc késést a Déliben, holott bőven 40 percet késtünk :)), úgyhogy személy szerint bőséges étel-italcsomaggal készülök az utazásokra.
De persze, amikor jegyet veszel, akkor nem közlik, hogy a vonalon késés várható.

@kukac@ 2009.10.04. 02:04:54

A székesfehérvári forgalomirányítás olyan, mintha nem ismerné az "utas" fogalmát, hanem egy terepasztallal játszadozna, néha így - néha úgy. Néha váratják a vonatot csatlakozásra 25 percet, máskor a posztíró által is említett nonszensz indokokra hivatkozva nem. Mindig tudnak meglepetést okozni, csak sajnos az esetek többségében kellemetlent.
Noha most, a pályaépítés ideje alatt folyamatosan készülnek módosított menetrendek, semmi közük a valósághoz, minden vonat menetidejéhez hozzá kell adni 20-30 percet. Miért nem ezek belekalkulálásával készülnek el ezek a módosítások? Lehet, hogy bénán néz ki, hogy 60 km megtételéhez 120 percre van szükség, de még kellemetlenebb ezzel a vonaton szembesülni, és lekésni a programot, a csatlakozást, találkozót, telefonálgatni, stb.
Érthetetlen továbbá, hogy BHV kocsis gettóvonatokkal is elég gyakran lehet találkozni, míg a Flirt-flotta nagyrésze a Déliben pihenget a tárolóvágányokon, vagy éppen "Tárnok-Bp. Déli" viszonylatban közlekedik. Választ várok, miért van ez így, és miért jó ez nekünk.
Ami a 24644 sz. személyvonatot illeti, amiről a posztoló is ír, szinte sosem sikerül fél óránál kisebb késéssel indítani(!). Nem útközben szedi fel tehát a késés jelentős részét, ma pl. közel 50 perccel indították később a Déliből. Ha képtelenek leközlekedtetni, miért nem törlik a menetrendből egyszerűen? Ha közölnek a menetrendben egy vonatot, sokan fognak tervezni vele, és úgy járnak, mint a poszt írója. Akár egy egész napját is tönkretehetik az embernek, mint látható. Kell ez?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.10.04. 21:43:22

Én pénteken mentem Tapolcára, és két perccel hamarabb megérkeztünk, mint ami a menetrendben volt írva, pedig elég nyugdíjas tempóban mentünk, és Polgárdi ipartelepen is megálltunk menetrenden felül egy kereszt miatt. Igaz alig volt fel meg leszálló utas, így a legtöbb helyen megálltunk, és már menesztett is a kalauz, mert nem volt utascsere.

Alexi Borzovan 2009.10.05. 18:04:42

Hát, a reggeli életmentő kávé-beöntés bizony elmaradt a jómunkásember buszos kollégánál... :)