Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk nem érti, hogy a nagyobb budapesti pályaudvarokon (ilyen a Keleti, Nyugati, Déli) a karámőrök miért nem a vonatra felszálló, a kapun behaladó utasokat ellenőrzik jobban, miért kell a leszálló utasokkal is elővetetni a jegyet és a bérletet. A következő levelet küldte a MÁV-Startnak:

Tisztelt MÁV-Start!

Azt szeretném megtudni, hogy ha már minden utas boldogságára és nem kis megelégedésére (remélem érzik a szavaim élét...) felszerelték a Keleti és Nyugati Pályaudvarokon a ketreceket, sorompókat, kerítéseket, akkor miért nem használják azokat - egész üzemidőben?

Részletesebben: ha estefelé indulok akár a Keletiből, akár a Nyugatiból (és ez gyakran megtörténik, mivel naponta utazom a Szolnok-Budapest vonalat oda-vissza), akkor tíz esetből háromszor megesik, hogy a kocsikba, kupékba leült utasokat az elindulás előtt még néhány srác "végigjárja": különféle átlátszó sztorikkal kérnek pénzt hol kevésbé zavaró módon, de néha meglehetősen agresszív hangnemben.

No most én erre nem vagyok kiváncsi! Ott vannak a sorompók, gátak, ketrecek, melyeket eddigi tapasztalatom szerint csak és kizárólag az utasok szívatására használnak: tehát amikor leszállok reggel a tömött vonatról a Keletiben, no akkor áll ott két unott alak, és a bajszuk alatt mormognak, hogy "jegyeket kérem mutassák fel". Ha esetleg nem tudnák, most elárulom: semmi nem történik, ha nem mutat fel senki semmit, hisz mindannyian tudjuk, hogy így ez ebben a formában értelmetlen. Csak arra való az egész, hogy a munkába igyekvő embereket vegzálják.

Ugyanakkor annak lenne értelme, hogy a szép lassan megtelő vonatokra (és kifejezetten a nemzetközi vonatokra) csak azokat engedjék fel, akik utazni is akarnak. Én sem érzem jól magam, ha nyomja nekem a szöveget egy kissé jobban lebarnult alak a kiégett világítású kupéban, de szerintem a magányos hölgy utasok kifejezetten nem boldogok ettől a jelenségtől.

Tehát: szándékozik-e tenni valamit a MÁV a fizető utasok biztonságáért. ha már a tárgyi feltételek adottak?

Levelemet elküldtem a MÁV-figyelőnek is. Várom válaszukat.

Üdvözlettel: N. Péter

Címkék: máv vonat vasút utas panasz javaslat bérlet jegy ellenőrzés észrevétel karám


A bejegyzés trackback címe:

http://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr21435570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

petya.bacsi 2009.10.08. 08:27:09

Sajnos sok logika (és értelme) nincs a bérletellenőrzésnek, karámnak. Értelme nincs, karám meg van. Ennyi.

"szándékozik-e tenni valamit a MÁV a fizető utasok biztonságáért."

Szerintem nem. Nincs pénz.

spulni 2009.10.08. 11:03:34

A karám egy marhaság. Vesz a szaki egy jegyet Kőfelsőig, utána sunnyog a vonaton Miskolcig. Vagy tovább. És fizet pár km-ért. Ennek akkor lenne értelme, ha az adott vonatra csak az kúszhatna fel akinek jegye van rá. És minden állomáson. Szép álom, mint a Békáfaunál. :o)

Adani 2009.10.08. 11:55:13

De ha már megvannak az őrök tényleg lehetne azt, h kifelé nem ellenőriznek ,elvégre a kaller azért van ,h ezt megtegye, de befelé annál jobban. Pl. a vonat előtt lehetne, esetleg a bent álló de csak 10-20 perc múlva induló vonatra felszállhatnának és ellenőrizhetnék a jegyeket. Így lebukna az, aki kőfelsőig vett ,de olyan vonaton ül, ami nem áll meg ott. Az is, akinek nincs jegye, mert ő meg 99%, h lopni jött a vonatra ( ha meg nem akkor vkinek segített felcuccolni esetleg kikisérte, de őt is le lehet zavarni, csomagot feltesz elköszönnek egymástól és megy). Erre jó lenne a karámos rendszer.

Ouaid (törölt) 2009.10.09. 00:32:07

Ezt a karám dolgot már ezerszer megbeszéltük. Alapvetően a Keleti száz éve épült, és nem képezték ki sem erre, sem a mai mértékű forgalomra. De attól még jó ötlet volt valami kis sárgamellényes elriasztást csinálni.

Mondjuk logika tényleg nincs benne, már napok óta egyszer sem láttam ellenőröket a kapuknál.

Rendszerszintű védelemre nincs pénz (értsd: biztonsági őri kiképzés és valami fegyver a kalauzoknak, nagyobb szerelvényekre, utascsarnokba rendőrt állítani, valódi jegyellenőrzés a karámoknál), addig meg marad ez a kínlódás.

@kukac@ 2009.10.09. 00:42:26

A Nyugati pályaudvaron kb. heti rendszerességgel járok, általában az esti órákban, és sajnos rendre belefutok már sok-sok hónapja egy rövid barna hajú, bajuszos, huszonéves, többnyire kapucnis pulóvert viselő alakba. Felszáll a vonatokra és olyan fülkéket keres, ahol egyedül ül valaki. Beül hozzá, és pénzt kér, ám ha nem kap, akkor sem megy el, inkább felajánlja, hogy jó lesz neki pl. a nyaklánc is. Ahogy telnek a percek, ez átcsap fenyegetőzésbe.

Nos, a lényeg: ez az alak legalább fél éve garázdálkodik a Nyugatiban, és nem tűnik úgy, hogy zavarna ez bárkit is. Még ha a bliccelőket nem is, de a veszélyt jelentő alakokat kiszűrhetnék, ahhoz még karám sem kell feltétlenül. De ha bevetik a karámot, akkor pont hogy az esti vonatoknál is hasznos lenne.

hegylako01 2009.10.09. 12:27:59

@@kukac@: Miért nem jelented be a biztonsági őröknél (nem tom, hogy van e Miskolcon vannak) vagy miért nem hívsz rendőrt.
Ha tus egy bűncselekményről és nem teszel feljelentést? Ez azért állampolgári és emberi kötelességed is lenne.

Snake 2009.10.09. 14:42:20

@hegylako01: A Nyugatiban a 10. vágány mellett, a körút felé, nagyjából a csarnok végén van a pályaudvari rendőrség.

Wolsey 2009.10.10. 18:21:21

Valóban gond, hogy nem ellenőrzik a jegyeket. De ha ellenőriznék is, mi lenne? Felmutatná a Budapest bérletét, és kész. Jó lenne rendes jegyellenőrzés, de a közbiztonság sajnos az egész országban szétesett. Az ilyen alakokkal nem lehet mit tenni. Nem csak a vonatokon vannak ott ezek: aluljárókban, utcákon, fontosabb csomópontokon, köztereken - mindenhol. Igazából az ilyen fickók ellen a MÁV tehetetlen. Persze az is igaz, hogy a jegyellenőrző rendszerük ebben a formában tényleg marhaság. Bár, mivel a vonaton van kalauz, ezért ott nehezebb bliccelni, mint mondjuk a BKV-nál. Aztán ki tudja. Ennyi ember bérletét amúgy is nehéz ellenőrizni. Főleg, ha még az igazolványokat is elkérnék, mert hát ugye úgy kéne csinálni igazából. Nekem is szeptember elseje óta, jó ha egyszer elkérték a diákot. Én amúgy nem tartanám hülyeségnek a beléptető kapus rendszert a vonatnál sem. Ez sok szerintem sok gondot megoldana, csak hát ugye azok a piszkos anyagiak...
A vonatokról a kalauzt meg amúgy sem lehetne leszedni (valaki kell, aki elindítja). De mondjuk valami hatósági személy-féleség elkéne a vonatokra szerintem. Amolyan rendőr, aki az ilyen lopásos, kérgetős stb. helyzetekben intézkedhetne. De ma sajnos már sokszor a rendőr sem sokat ér...

szferi 2010.01.13. 10:20:25

ez tényleg csak az utasok basztatására jó, semmi másra. Szlovákiában minden gyorsvonaton van két fegyveres rendőr. akinek nincs jegye, vagy szemetel, nemdohányzóban rágyújt, részeg stb., azt simán kibasszák a következő állomáson, komolyabb esteben átadják a kollégáknak. ez a megoldás.

Jegyfürkész 2011.05.19. 13:23:49

Ez a ketreces megoldás valóban nem úgy működik mint ahogy a Máv elképzelte. Ha pedig valaki ojan alakokat lát a vonaton igenis szóljon a Jegyvizsgálónak mert ő azért van ott hogy az utasok épségéért is feleljen ő tudja mit kell teni és kinek kell szólni. Félreértés ne essék nem neki kell vele megküzdeni. A vonaton egyébként szoktaklenni ingyenesen utazó rendőrök neki kötelessége szolgálatba hejeznie magát hisz ezért utazik ingyen. Róla pedig a kaller tud hogy ott van. Szóval a kalauz nem is csak azért van hogy integessen hogy indulhat a vonat meg hogy a fizető utasokat zaklassa. Egy kicsit több a tehendője és a felelőssége mint sokan azt gondolják. Bár a Vasut hejében egy biztonsági őr képzésre elküldeném mindegyik kallert és valamijen hatósági igazolványt is adnék nekik önvédelmi fegyverrel eggyütt. Mert így szinte semmit nem tehet. Csak rendőri segitséggel ők meg mikorra érnek oda. Addigra már rég vége a balhénak. Ezt onnan hogy én is kaller vok. Tudom mijen az előváros a brazil gépsor. Küzdünk velük nap mint nap. De hatékonyabb lenne ha az utasok is segítenének. Nem pedig azon dünnyögne hogy hányszor nézik meg a jegyem egy nap mikor van. Mert ez a dolgunk. Azzal hogy igazolványt kérünk az utast védjük. Kinek esne jól ha az ő utazási utalványával egy bantu utazna ő pedig ezért kénytelen lenne megvenni a teljesáru menetjegyet? Senkinek szal kicsit emberségesebben a kallerokkal. köszöntem

demobacsi 2013.06.09. 17:17:29

a Déliben már rájöttek,hogy ez mekkora ökörség és megszüntették !
Vannak még normális fönökségek.

Gaál Johanna 2015.07.14. 11:36:34

Elnézést ha a Mávos dolgozókka történt átveréssel foglalkozom, amiről a sajtó nem beszél, mert nem is tud.Ebben az évben a mai napig jul. 13.-ig nem utalták át a dolgozóknak a második negyedéves erzsébet utalvány összegét a szép kártyájukra. Vajon miért. A kérdés csak az, hogy hohy a többhónapos késésből származó pénz amit a banki kamatok jelentenek kinek a zsebébe megy majd. A MÁV Szakszervezete miért nem tesz semmit, csak nem lepaktálta a felsővezetéssel???
Ki és mikor fog valamit is csinálni ez ügyben. Mert a sajtó nagyon örülne ennek a hírnek.