Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Nyilvános az új MÁV-menetrend

 2009.11.28. 21:00

December 13-ától 29 és fél vonalszakaszon leállítják a vasúti személyszállítást, de Bajára mindennap jár majd InterCity, több vonalon pedig új szolgáltatásként a távolsági forgalmat kényelmesebbé tevő InterRégió vonatok közlekednek. Akkortól lép életbe ugyanis a MÁV új, 2009-2010-es menetrendje.

Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-Start szóvivője az új menetrendről azt is elmondta, hogy a tavaly bevezetett Railjet vonatok ezentúl kétóránként indulnak Budapestről Bécsbe illetve Münchenbe. Ezek a vonatok eddig Magyarországon csak Kelenföldön, Győrben és Hegyeshalomban álltak meg, mostantól viszont már Tatabányán és Mosonmagyaróváron is. Zürichbe pedig új hálókocsijárat közlekedik majd.

A vonatok mozgását az új menetrend bevezetésétől az interneten is figyelhetik az utasok, ezt a mozdonyokba szerelt GPS teszi lehetővé. Leáll a vasúti személyszállítás összesen 29 és fél vonalszakaszon a MÁV 2009-2010-es menetrendje szerint: nem járnak majd a szerelvények egyebek mellett a Hegyeshalom-Rajka, a Mezőfalva-Paks, a Karcag-Tiszafüred és a Körösnagyharsány-Vésztő vonalakon. Zirc és Veszprém között csak hétvégén közlekednek vonatok - ez lesz a fél szakasz.

Újdonságokat is ígér a következő menetrendben a MÁV-Start. Átalakul Baja illetve Szekszárd környékének vasúti közlekedése. A térségbe ezentúl mindennap jár majd InterCity vonat. Bevezetik az úgynevezett InterRégió vonatokat is. Ezek között regionális és távolsági járatok is lesznek, Dombóvár-Baja-Kecskemét és Baja-Szekszárd-Sárbogárd között találkozhatnak ezekkel a szerelvényekkel az utasok. Változik a menetrend a Balaton déli partján is. Ott kétórás, ütemes menetrend szerint járnak majd a vonatok.

(FH - Index)


Bővebb információ a menetrendről:


A 2009/2010. évi menetrend belföldi és nemzetközi vasúti forgalmat érintő legfontosabb változásai összefoglalva itt olvasható.

Vasútvonalankénti megjelenés a menetrendi változásokról itt található

A 2009/2010. évi menetrend pdf formátumban itt érhető el.

Címkék: közlekedés máv menetrend vasút információ utas tájékoztatás 2010


A bejegyzés trackback címe:

http://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr211559753

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Eltünek a SZOT-üdülök a Balatonról 2009.11.29. 17:32:27

A Balaton a magyar tenger. És szereztem egy beutalót. Mondatok, melyek mindenkinek ismerősen csengenek. A 77 km hosszúságú tónak volt felfelé és lefelé mutató időszakai is. A szocializmus időszakában evidencia volt: ha nyár akkor Balaton. Komoly gondok...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ruba 2009.11.29. 15:42:56

Ki volt az az okos, aki kitalálta, hogy a Railjet megálljon Tatabányán, és Mosonmagyaróváron is? Én a Hegyeshalmot is teljesen feleslegesnek tartottam. Ez egy nagysebességű vonat, olyan mint a német ICE. Attól, hogy itthon még nincs meg a pálya, amin ki tudná használni a képességeit, nem kell mindenáron ledegradálni a magyar gyorsvonatok színvonalára. Az ezután menetrendváltásnál az fog következni, hogy bejelentik, hogy Komáromban és Biatorbágyon is megáll? Az ország egyetlen értelmes szolgáltatását is visszafejlesztik.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.11.29. 16:00:17

A legjobb, hogy Érd-alsóról azonos időpontban két vonat indul Budapest felé. A vicc az, hogy elvileg ugyan akkor érnek be a Délibe, ami lehetetlen, mert Érd-alsó után csak 1 vágány van:)

Érd-alsó 04:53 4629-személy (Székesfehérvár - Budapest-Déli pu.)

Érd-alsó 04:53 18719-személy (Fonyód - Budapest-Déli pu.)

dani5555 2009.11.29. 16:13:43

@BKV figyelő: Az egyik a téli, a másik a nyári menetrend szerint közlekedik.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.11.29. 16:16:12

@dani5555:

Én arra gondoltam, hogy a Fonyódi Székesfehérváron "egyesül" a Fehérvárival, és egy vonatként jönnek, csak ez hülyén van megcsinálva a menetrendben.

dani5555 2009.11.29. 16:16:53

@dani5555: Pontosítok: Mind a kettőhöz oda van írva, hogy melyik napokon közlekedik.

Snake 2009.11.29. 17:48:14

@ruba: Én mint tatabányai is hülyeségnek tartom. Viszont Hegyesben meg kell állnia, mert le kell váltani a MÁV-Trakciós személyzetet ÖBB-sre és fordítva.

Ákibard! 2009.11.29. 20:54:01

@ruba:

Hegyes rendszerváltó állomás, ott meg kell állni. Vagy ha nem áll meg akkor Móváron kell személyzetet váltani.

Tbánya és Móvár minek? 2010 választás emberek ébresztőő!!!

ruba 2009.11.30. 13:28:52

@Ákibard!: Tényleg, erre nem is gondoltam, igazatok van, bár azért az is vicc, hogy 2010-ben személyzetet kell cserélni a határon, nem hiszem, hogy nem tudnának elég embert kiképezni (mert gondolom a cserére az eltérő jelzések, és szabályok miatt van szükség). Persze, hogy 2010-ben választás van, a kérdésem inkább arra vonatkozott, hogy van-e valamilyen valódi értelme, de ezek szerint nincs. Mondjuk Ausztriában is megáll Bruck a.d. Leithán, annak sincs sok értelme, az még Tatabányánál is kisebb város.

ubk 2009.11.30. 14:05:08

@ruba: A mozdonyvezetőnek is van egy kötelező pihenő ideje, gondolom Hegyesnél való váltásnál egyszerűbb így megoldani a váltást

ruba 2009.11.30. 14:44:26

@ubk: Ezt tudom, de Győrnél is cserélhetnének, ott egyértelmű, hogy van értelme, annak, hogy a vonat megáll, ráadásul, az kb félúton van Bécs és Budapest között, így a munkaidő is egységesebben oszlana el.

Ákibard! 2009.11.30. 15:44:47

@ruba:
Persze csak kérdés az osztrák mennyiért biztosítaná a személyzetet a Hegyes-Győr szakaszra!
Elképzelhető, hogy így olcsóbban jön ki, hogy megáll, és a magyar viszi végig. A költségvonzatokkal is számolni kell!

gozos 2009.11.30. 16:42:47

Győr, Hegyeshalom és a Lajta patak menti Bruck szerepe az volt, hogy Győrben felszálltak a magyar határőrök, Hegyeshalomban pedig cseréltek az osztrákokkal. És Bruckban leszálltak az osztrákok is.

Jelenleg nincs határőr-téma, hiszen a schengenbeni szerződés él. Mozdonyvezetők terén soknak van pályavizsgája Bp.Keleti-Bécs közötti teljes szakaszra.

Győr: nagyváros, több irányú vasút csomópontja. Bruck: Pozsony felé elágazópontnak használják.

Hegyeshalom: kistelepülés ...

Gyakorlatilag EC-ből csináltak belföldi gyorsvonat és IC közötti valamit, hogy ne kelljen a MÁV-nak annyi belföldi IC-t járatnia.

gozos 2009.11.30. 16:47:31

... és persze, amíg nem létezett az osztrák 1014-es (Sissi) mozdony (1996), majd a Taurus, addig az áramnem váltás miatt mozdonycserét kellett eszközölni Hegyeshalomnál.

Ma az, hogy 25 kV/50 Hz vagy 15 kV/16,6 Hz, nem probléma, a Taurus mindkettőt "eszi".

pampapam 2009.12.10. 13:35:57

@gozos:

Azért ennél bonyolultabb a dolog, hiszen 2 ország teljesen eltérő vasútja találkozik Hegyeshalomnál. Akár van határ, akár nincs. A határ megszűnése nem jelenti az állomáson történő áthaladást. Egy ÖBB mozdonyvezetővel azért nem valószínű, hogy magyar nyelven tartják majd a kapcsolatot, ha Győrig vinné a vonatot. /vagy fordítva, ha magyar vinné Bécsig és osztrákul nyomnák neki a szöveget :)/
Ráadásul azért le kéne vizsgázni mindkét ország utasításából amihez nem ártana az anyanyelvi szint.
Persze az ETCS kiválthatná, de attól még fényévekre vagyunk...

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.12.11. 08:52:43

'sszameg nem tudom kinyomtatni a menetrendet?
le van tiltva!?

másnak is akadnak gondjai vele?

Alexi Borzovan 2009.12.19. 18:24:01

@töröttszárnyú angyal:
Naná! Nekem meg azt dobja ez az akrobatikus szar, hogy a fájl sérült és nem tudja megjeleníteni. Gyűlölöm ezeket az Adobe mocskokat, egy rakás húgy például az Acrobat Reader...

Vicacica 2009.12.26. 16:01:35

Mellesleg Móváron van egy egyetem, többek között én is odajártam anno, és az 5 év alatt csak romlott a közlekedés, pedig Pestre jöttem...Szóval tudnék mesélni...

Alkotás mánia 2009.12.28. 16:19:31

Ahhoz,hogy a Hegyesi váltás kiküszöböljék először is a két országnak megállapodást kellene kötnie.Szerződésbe foglalni,hogy melyik ország személyzete,mely vonatokat és meddig továbbít.Ha mégis lenne megállapodás a magyar személyzetnek beszélgetés szinten beszélnie kellene németül és levizsgázni az osztrák utasításból.
A győri váltásnak pedig nem sok értelme lenne mert a vonattal Hegyeshalomban mindenképp meg kell állni.Az utasítás szerint a határállomáson vonatvizsgálatot-fékpróbát kell tartani.Ha meg már úgy is megáll akkor ez alatt meg lehet oldani a személyzet váltást is és akkor Győrben már nem kell emiatt várakozni.Szóval szakmailag a legolcsóbb és leg egyszerűbb megoldás az ha minden marad a régiben./Egyébként Hegyeshalom jó kapcsolat lehetne Pozsonyba/

tanita · http://ingyenholmik.blog.hu 2009.12.28. 20:27:25

még jó, hogy amerre én járok, csak két perccel eltolták a vonatokat, egyéb változás nincs
hál' Istennek

érdeklődő 2010.01.31. 08:25:08

Off :

Én csak azt szeretném kérdezni, hogy most, mivel lehullott a hó, hogy járnak a vonatok, mert a múltkor is az volt, hogy ki nem raktak volna a máv-start oldalára egy infót, hogy mi a lófasz van, telefont nem vették fel, kimásztam az állomásra, és egy darab vonat nem indult, illetve nem tudták hogy indulnak.
Any info?