Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Nyilvános az új MÁV-menetrend

 2009.11.28. 21:00

December 13-ától 29 és fél vonalszakaszon leállítják a vasúti személyszállítást, de Bajára mindennap jár majd InterCity, több vonalon pedig új szolgáltatásként a távolsági forgalmat kényelmesebbé tevő InterRégió vonatok közlekednek. Akkortól lép életbe ugyanis a MÁV új, 2009-2010-es menetrendje.

Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-Start szóvivője az új menetrendről azt is elmondta, hogy a tavaly bevezetett Railjet vonatok ezentúl kétóránként indulnak Budapestről Bécsbe illetve Münchenbe. Ezek a vonatok eddig Magyarországon csak Kelenföldön, Győrben és Hegyeshalomban álltak meg, mostantól viszont már Tatabányán és Mosonmagyaróváron is. Zürichbe pedig új hálókocsijárat közlekedik majd.

A vonatok mozgását az új menetrend bevezetésétől az interneten is figyelhetik az utasok, ezt a mozdonyokba szerelt GPS teszi lehetővé. Leáll a vasúti személyszállítás összesen 29 és fél vonalszakaszon a MÁV 2009-2010-es menetrendje szerint: nem járnak majd a szerelvények egyebek mellett a Hegyeshalom-Rajka, a Mezőfalva-Paks, a Karcag-Tiszafüred és a Körösnagyharsány-Vésztő vonalakon. Zirc és Veszprém között csak hétvégén közlekednek vonatok - ez lesz a fél szakasz.

Újdonságokat is ígér a következő menetrendben a MÁV-Start. Átalakul Baja illetve Szekszárd környékének vasúti közlekedése. A térségbe ezentúl mindennap jár majd InterCity vonat. Bevezetik az úgynevezett InterRégió vonatokat is. Ezek között regionális és távolsági járatok is lesznek, Dombóvár-Baja-Kecskemét és Baja-Szekszárd-Sárbogárd között találkozhatnak ezekkel a szerelvényekkel az utasok. Változik a menetrend a Balaton déli partján is. Ott kétórás, ütemes menetrend szerint járnak majd a vonatok.

(FH - Index)


Bővebb információ a menetrendről:


A 2009/2010. évi menetrend belföldi és nemzetközi vasúti forgalmat érintő legfontosabb változásai összefoglalva itt olvasható.

Vasútvonalankénti megjelenés a menetrendi változásokról itt található

A 2009/2010. évi menetrend pdf formátumban itt érhető el.

Címkék: közlekedés máv menetrend vasút információ utas tájékoztatás 2010

A MÁV-figyelő kicsit pihen

 2009.10.12. 10:00

Kedves Olvasó!

Az elmúlt hónapokban, hetekben sok vita volt a MÁV-figyelő és a Megint Állunk Vazze blogok miatt. A személyeskedő, rágalmazó vitákba beleunva, sok hetes gondolkodás után arra jutottam, hogy a MÁV blogomat szüneteltetem és arra fordítok nagyobb figyelmet, ami mindig is fontosabb volt, a BKV-figyelőre, amit próbálok a közeljövőben magasabb színvonalon csinálni, (több posztot publikálni több saját írást is).

Nem titok, van két új blog-ötletem is (ezek nem „figyelők”), de ezekről majd később. A MÁV utasai pedig nem maradnak magukra, bíztatom olvasóimat, hogy olvassák a Megint Állunk Vazze blogot, ahol georgejr ugyan úgy publikálja és továbbítja a MÁV-Start felé a panaszaitokat, ahogy az elmúlt fél évben én tettem. Bízom benne, hogy a MÁV-figyelő olvasói rendszeresen olvassák majd a M. Á. V. blogot, és panaszaikat észrevételeiket oda is elküldik majd, hogy ez a blog is jobb, pergősebb legyen. A nekem küldött panaszaitokat természetesen elolvasom, és továbbítom a másik blog szerkesztőjének.

Eddigi támogatásotokat, segítségeteket köszönöm!

Gál Mihály

Címkék: blog bejelentés máv saját vazze

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete bejelentette, hogy sztrájkolni fognak, mivel a kollektív munkaügyi vitán a kormányzat részéről nem látszik a megállapodási szándék - közölte a szakszervezet pénteken, miközben még folytak a zárt ajtók mögötti tárgyalások a kormány és a vasutas reprezentatív szakszervezetek között.

A tárgyalásokon egyáltalán nem látszik a megállapodási szándék a kormányzat részéről - közölte Bárány Balázs, a VDSZSZ Szolidaritás alelnöke, hozzátéve, addig fognak sztrájkolni, amíg eredmény nem lesz. A szakszervezetnél azt még nem tudták megmondani, hogy a bejelentés mikorra vonatkozik.

Címkék: index mti máv vonat sztrájk vasút szakszervezet vdszsz munkabeszüntetés

Nemcsak a MÁV menedzserszerződéssel rendelkező vezetői, hanem a vasutas szakszervezetek vezetői is tízmillió feletti végkielégítésre számíthatnak, ha felmond nekik a társaság - írja pénteki számában a Magyar Nemzet.

2006 óta tizenöten távoztak a társaságtól tízmillió feletti végkielégítéssel, volt, aki több mint 87 milliót kapott. A lapnak cáfolták az első számú vasutas szakszervezeti vezetők, hogy olyan menedzserszerződéssel rendelkeznének, amely alapján számos MÁV-vezető több tíz, esetenként csaknem százmilliós végkielégítést markolhatott fel.

Az érdekvédők szerint ugyanolyan munkaszerződésük van, mint bármilyik más vasutasnak, a végkielégítés tekintetében a jogosultság feltételei és mértéke megegyezik a munka törvénykönyvében és a kollektív szerződésben foglaltakkal.

(FigyelőNet lapszemle)

Címkék: cikk magyar nemzet máv hír botrány szakszervezet végkielégítés figyelo net

Ittas antikerékpáros MÁV troll

 2009.10.08. 11:00

Olvasónk tegnap, mint minden munkanap vonattal és kerékpárral ment dolgozni. Hazafelé a vonaton nem talált kerékpárszállító kocsit, de a szabályzatnak megfelelően fel szerette volna tenni a kétkerekűt a vonatra, ám azt az utas szerint ittas kalauz nem engedte. Később a forgalmista kért bocsánatot. Olvasónk a blogján a következőket írta:

Jómagam igyekszem figyelni arra, hogy milyen földet hagyok magam után unokáimra. Lehet, hogy ez hülyén és naivan hangzik, de ezek nem nagy dolgok. Apróságok, amikre ha figyel az ember, sok ember, akkor talán könnyebb lesz az eljövendő generációknak. Ezen okból, hogy csökkentsem ökológiai lábnyomom, tömegközlekedem. Tömegközlekedem és kerékpározom a munkahelyemre Győrből Komáromba. Mindezt teszem úgy, hogy autóval sem lenne drágább.

Egy kerékpár a vonaton szinte bárhol elfér. Kerékpárszállító kocsit három hónapnál gyakrabban nem látok, így kénytelen vagyok az első vagy utolsó (kivétel nélkül dohányzó) kocsiba felszállni. Itt nem vagyok ugyan útban a többi utasnak, de nem a legkényelmesebb. Gyakran megpróbálom a felhajtható ülésekkel és egy babakocsit ábrázoló piktogrammal ellátott, „közös használatú térbe” elhelyezni bicajom, ahol a legkevésbé van útban az utasoknak. Ide akár három kerékpár is elfér, és több ilyen is szokott lenni a reggeli gyorson amivel járok. Sokat segítene a kerekező társadalmon, ha itt „legálisan” lehetne kerékpárt szállítani.

Címkék: közlekedés máv kerékpár vonat vasút utas szállítás panasz kalauz észrevétel

Olvasónk nem érti, hogy a nagyobb budapesti pályaudvarokon (ilyen a Keleti, Nyugati, Déli) a karámőrök miért nem a vonatra felszálló, a kapun behaladó utasokat ellenőrzik jobban, miért kell a leszálló utasokkal is elővetetni a jegyet és a bérletet. A következő levelet küldte a MÁV-Startnak:

Tisztelt MÁV-Start!

Azt szeretném megtudni, hogy ha már minden utas boldogságára és nem kis megelégedésére (remélem érzik a szavaim élét...) felszerelték a Keleti és Nyugati Pályaudvarokon a ketreceket, sorompókat, kerítéseket, akkor miért nem használják azokat - egész üzemidőben?

Részletesebben: ha estefelé indulok akár a Keletiből, akár a Nyugatiból (és ez gyakran megtörténik, mivel naponta utazom a Szolnok-Budapest vonalat oda-vissza), akkor tíz esetből háromszor megesik, hogy a kocsikba, kupékba leült utasokat az elindulás előtt még néhány srác "végigjárja": különféle átlátszó sztorikkal kérnek pénzt hol kevésbé zavaró módon, de néha meglehetősen agresszív hangnemben.

Címkék: máv vonat vasút utas panasz javaslat bérlet jegy ellenőrzés észrevétel karám

Tavaly sokfelé jártam az országban vonattal. Az ablakon bámészkodva láttam több tucat szép és kevésbé szép állomást, megállóhelyet. Olvasónk Káptalanfüreden találkozott egy lepusztult váróval, melyet a fiatalok rendbetettek, „kifestettek”. Persze ez a hatóságoknak és a MÁV-nak sem tetszett, a fiatalokat rendőrök vitték el. Mi számít rongálásnak? Például egy lepusztult állomás kidíszítése? Ez rongálás lenne?

Címkék: közlekedés máv rendőrség vonat graffiti vasút épület utas állomás észrevétel megállóhely

A diákigazolványok a tavalyi matricákkal még hónap végéig érvényesek. Olvasónkat az egyik kalauz mégis azzal rémisztgette, hogy a diákja nem érvényes, mert nincs még rajta pecsét. Pedig nem is kell neki, hisz 18 éven aluli, tehát tanköteles, addig pedig matrica nélkül is érvényes a diákigazolvány. Túlbuzgó volt a kalauz, vagy nem ismeri a szabályzatot?

Tisztelt MÁV-figyelő!

Az alábbi esettel fordulnék hozzád: A mai napon Győrből utaztam Budapestre, 50%-os menetjegyet váltottam, természetesen a diákigazolvány bemutatásával. A vonaton a jegyvizsgáló kérte a jegyet, és az igazolványt, én átadtam neki, de közölte, hogy a diákom nem érvényes, mert nincs rajta érvényesítő bélyeg. Erre mutattam neki a tanulói azonosító kártyámat, amellyel ugye a bélyeg lett kiváltva, erre közölte, hogy lehet, hogy 4 éve így van, de nekik egy új szabályozás szerint kell bélyeg a diákra...

Mondta, hogy kérjek az iskolában bélyeget, namármost, én megkérdeztem, és azt a választ kaptam, hogy bélyeg CSAK a felsőoktatási intézményekben kell, illetve ha a középiskolában már elmúltam 18. Ez valóban így lenne?

Üdvözlettel: H. Gábor

Címkék: máv vonat kedvezmény vasút diák utas panasz jegy kalauz észrevétel

Bizonytalan sorsú vasútvonalak

 2009.10.05. 22:30

7700-ból több mint 4800 kilométeren kérdéses a vasúti közlekedés. A közlekedési minisztérium a tervek szerint ezeken a vonalakon jövőre nem rendel meg vonatközlekedést, a régiók dönthetnek arról, hogy hová, mi, mikor közlekedjen. A szakminiszter hétfőn a Parlamentben azt mondta, senkinek ne legyenek illúziói - lesznek vonalak, ahol vonat helyett busz közlekedik majd. A Fidesz szerint a kormány tönkreteszi a vidéki emberek mindennapjait.

Ma még indul vonat a Nagykanizsa-Szombathely vonalon. Hogy jövőre is vonat jár-e majd itt, egyáltalán nem biztos.

A közlekedési minisztérium tervei szerint 7700 kilométernyi vasútból 2847-en lesz biztosan vonatközlekedés, 4853 kilométer vonalról a regionális tanácsok dönthetnek. Ha akarnak vonatot, ha akarnak buszt közlekedtetnek. A regionális tanács dönt majd arról is, hogy mi legyen a Nagykanizsa-Szombathely vonalon.

Címkék: cikk rtl klub közlekedés máv hír vonat vasút minisztérium mellékvonal vonalbezárás

Legalábbis az Elvira szerint. Olvasónk vonatot keresett Budatétény és Székesfehérvár útvonalra, de az internetes menetrend szerint visszafelé nincs vonat:

Címkék: internet közlekedés máv vonat menetrend vasút tájékoztatás elvira

Ezúttal az állami vasúttársaságnál talált több tízmilliós végkielégítésekre a sajtó, amit a MÁV többnyire el is ismert. Hónig Péter közlekedési miniszter belső vizsgálatot rendel el.

Szamos Alfonz pályavasúti főigazgató 38 évi munkaviszony után összesen 87 millió, Csontos Endre forgalmi igazgató pedig 41 év után közel 60 millió forint juttatásban részesült, amikor távoztak a MÁV-tól - közölte tegnap az állami vasúttársaság, reagálva a Magyar Nemzet ezzel kapcsolatos cikkére. Sipos Sándor az anyag szerint mindössze két és fél évig dolgozott a cégnél portfóliókezelési vezérigazgatóhelyettesként: a MÁV közlése alapján ő nem kapott végkielégítést, de a le nem dolgozott két havi felmondási idejére szintén kapott 8,8 milliót. A MÁV-közlemény megemlíti még a korábban hírbe hozott Tömpe Istvánt, aki 2003-2004-ben stratégiai vezérigazgató-helyettes, 2007-ben pedig tanácsadóként jegyezték a MÁV-Startnál, ám egyszer sem kapott végkielégítést.

Címkék: cikk máv népszabadság botrány vonat vasút panasz végkielégítés közlekedési miniszter

Azt hinné az ember, ha megveszi a drága jegyet a vonatra, legalább nyugodtan utazhat. Hát nem. Olvasónk és több utastársa olyan helyre vett jegyet, amely nem is létezett. Frissen szerzett tapasztalatait alant olvashatjátok:

Kedves MÁV-figyelő!

Abban a "szerencsés" helyzetben vagyok, hogy élőben adhatok hírt a Máv újabb töketlenkedéséről. A sztori nem különösebben megrázó, nem folyik a vér, még. Ellenben jól jellemzi a fennálló helyzetet ennél a cégnél.

A mai 17:33-as Miskolc-Tokaj intercityre váltottunk 2 menetjegyet és helyjegyet egymás mellé. Mint kiderült -a vonaton-, ennek ellenére nem egymás mellé szól a helyjegyünk (93 és 98). Két külön kupéban kaptunk helyet. Jó rendben semmi gond, kibírjuk. Miközben próbáljuk megszervezni az utazást ilyen feltételekkel, befut két másik utas, akik ugyancsak pont így jártak és mit ad Isten pont Ők is ugyanabban a két külön kupéban kaptak helyet. Kapva az alkalmon (hisz közös lett az érdekünk) elcsereberéltük a jegyeinket. Nagyszerű végre megoldva, keressük meg a helyünk. Abban a kocsiban ahova szól a jegyünk, nem létezik ez a szám (mellesleg még sok másik sem, mert jó páran toporognak a környéken). Mit van mit tenni leülünk egy másik helyre. Befut a kalauz, mutatjuk a helyjegyünk és jelezzük, hogy van egy kis problémánk. -Ez a hely nem létezik a vonaton.

Címkék: közlekedés máv vonat ic vasút utas panasz jegy kalauz pénztár helyjegy

Olvasónk Tésről akart Százhalombattára utazni több átszállással. A magyar tömegközlekedés állapota nem lepte meg (már senkit nem tud, aki használja), csak elszomorította. A buszvezető elaludt, késve indult a busz, és szinte az összes vonat késett, amivel utazott, lekéste a csatlakozást is:

Kedves MÁV-figyelő!

2009.09.29-én Százhalombattára utaztam Tésről, nem kevés kellemetlenséggel. Nem lepett meg a magyar tömegközlekedés állapota, csak mélyen elszomorított.

Téstől Várpalotáig busszal utaztam, mivel arra nincs vasútvonal. Menetrend szerint 6:40-kor indult volna a busz, ám mint kiderült, a sofőr elaludt (!), így a járat 15 perces késéssel indult. Gondolom a sofőr nem akarta megkapni a magáét a felettesektől, ezért a megengedett sebesség kb kétszeresével mentünk, és így sikerült az amúgy 24 perces utat 10 perc alatt megtennünk.

Címkék: közlekedés máv busz vonat késés tömegközlekedés vasút utas panasz átszállás csatlakozás

A lenti levél megválaszolását rátok bízom. Biztos vannak sokan, akikben hasonló kérdés felmerül, jó ha van egy hely ahol az ilyen kérdésekre választ kaphatnak az utasok:

Kedves MÁV-figyelő!
 
Egy kérdésem volna a Budapest-bérletek MÁV-on való használatához. Múlt vasárnap Kismarosra utaztunk (sikerült, minden rendben volt) ketten két db. 26 éven aluliaknak kiadható 33%-os kedvezményű jeggyel: egy embernek egy útra 535 ft volt, összesen 2140 ft. Kicsit meglepődtünk, mert az elvirán úgy néztem a jegy árát, hogy bejelöltem a Budapest-bérlet opciót, a 33%-ot és a Nyugati-Kismaros útvonalat. Az összeg pedig 425 ft volt (összesen 1700 ft). Mivel egyből ezt az opciót használtam az elvirán, remélve, hogy lesz egy állomás még a Nyugati és Budapest határa között, úgy gondoltam, hogy az esetleges legutolsó állomástól kérem a jegyet, hogy a kiírt 425 ft-nál is jobban járjunk. Ám nincs ilyen állomás, mert az első megálló Vác, a Nyugati-Vác viszonylaton pedig értelemszerűen nem használhatom a Budapest-bérletet. Vagy mégis? Hogy jöhet ki különböző ár? Csak az elvirán?

Szerintem érdekes kérdés. Kérlek válaszolj ha tudsz!
 
Üdv, Kornél
 

Címkék: bkv máv kérdés utas bérlet jegy pénztár elvira észrevétel budapest bérlet

Olvasónk a Komárom állomáson lévő WC-ről levelezik a MÁV-Starttal. Vagyis levelezne, ha a MÁV válaszolna, de egy év alatt egyszer sem kapott választ. Az utas arra panaszkodik, hogy a WC-t nehéz elzárni, ömlik belőle a víz feleslegesen.

Kedves MÁV-figyelő!

Gondoltam írok ide is,mert 1 év alatt már 4 alkalommal írtam a MÁV-Startnak, de eddig semmilyen választ nem kaptam.

Komárom állomásnál a WC-k rosszak. Minden hétvégén arra járok, és benézek a mosdóba- az esetek 80%-ában legalább az egyik WC-ben folyik a víz. Nyilván egyes utasok tehetnek róla, hogy nem zárják el maguk után a WC 'csapját' de az is tény, hogy a MÁV sem tesz sok lépést az ügyben.

Címkék: máv ügyfélszolgálat vonat vasút wc levél épület állomás észrevétel higiénia

Az egybillió forintot is meghaladja a MÁV-csoport teljes adóssága, a vállalat eredményei folyamatosan romlanak, miközben rengeteg vezető rengeteg pénzt keres a vállalatnál - mondta a Hírszerzőnek Antal Dániel. A megszüntetett Vasúti Hivatal vezetőjét a tervezett kormányzati spórolásról is kérdeztük.

Negyvenmilliárd forintot akar kivenni a kormány a közösségi közlekedésből, Hónig Péter közlekedési miniszter szerint az egyik fő eszköz erre a párhuzamos vonat- és buszközlekedés megszüntetése. Ez mennyire reális elképzelés Ön szerint?

Attól függ, mire keressük a megoldást. Nem látom pontosan, min akarunk megspórolni 40 milliárdot, és mit értünk párhuzamosságok alatt. A magyar közlekedési infrastruktúrában nem látok túl sok, úgymond "fölösleges párhuzamosságot", a vasút, közút kiegészíti egymást, nehezen megbontható ez a hálózat. Sokan azt gondolják, hogy egy mellékvonalnak csekély a szerepe, de ez nem így van: adott esetben, mondjuk egy technikai zavar esetén, fontos elkerülő út lehet, vagy olyan kiszolgáló egység, amelynek bizonyos időszakokban van kiemelt szerepe. A mellékvonal nem mellékes, nem elkülönülten használható a fővonalaktól.

Címkék: interjú közlekedés máv reform hírszerző vonat vasút elbocsátás vonalbezárás takarékossák

Tömött vonatokat állítanak le

 2009.09.28. 13:00

Címkék: index közlekedés videó máv vonat menetrend vasút vonalbezárás

„Ez már a sokadik eset” –vigasztalta olvasónkat a MÁV egyik kalauza. Az utas a tájékoztatásnak megfelelően felszállt a Budapest felé tartó vonatra Székesfehérváron, ám azaz ellenkező irányba indult el, Veszprém felé:

Tisztelt MÁV-figyelő!

Ma olvastam a "A MÁV-Start sem tudja, melyik vonata megy Székesfehérvárra" című beszámolót (2009.08.26. 07:20). Hasonló dolog történt velem is. Csak mi el is indultunk a rossz irányba...

Naponta járok Székesfehérvár és Pest között. Egyik hétköznap este is éppen Pestre mentem volna fel. Kiírták Fehérváron, hogy az 1. vágányról indul a vonat. Be is futott oda egy 2 kocsiból álló Flirt vonat Pestről. Az emberek leszálltak, az indulók meg fel. Majd 5 perccel előbb, mint kellett volna, elindult a másik irányba, a kijelzőn már Veszprém szerepelt.

Címkék: közlekedés máv vonat vasút információ panasz kijelző kalauz tájékoztatás észrevétel

Nem egy panasz jelent már meg az „új típusú” sorompók hibáiról, amik vagy csak félig nyílnak fel, vagy felnyitott állapotban is vörösen villog, vagy egyáltalán nem csinál semmit. Olvasónk két ilyen sorompóval is találkozott tegnap. A meghibásodott berendezések miatt óriási dugók alakultak ki környéken, többen a tiltó jel ellenére kikerülték a sorompót. A kép illusztráció!

Kedves MÁV-figyelő!

Szeretném veletek megosztani tegnap esti élményeimet: Hazafele tartva a 198 busszal megérkeztünk a Rákoshegyi vasúti átjáróhoz, mikor is már a hosszú kocsisor gyanúra adott okot, gondoltuk valami balesett. Többen nem bírták a várakozást és kamikáze kielőzték a sort és eltűntek. Mikor annyira előre arasztoltunk (kb. 20 perc), hogy lássuk az átjárót csodálkozva pillantottuk a pirosan villogó vasúti jelzőlámpákra, ám a félkar nem volt lecsukva. Álltunk vártunk… Egy-két kamikáze a piros ellenére is átment... Persze aztán jött az éktelen vonat dudálás, és kb. 5-10 km sebességgel jöttek mentek a vonatok az átjárónál, kb. ez fél óráig ment mire közölték, hogy nem jó a lámpa, és mivel piros, így a BKV buszok nem mehetnek át hurrá! Ráadásul a Rákoshegyi vasútállomás másik felén is van egy vasúti átjáró, ahol szintén nem működtek a lámpák a környéken iszonyatos dugó alakult ki.

Címkék: hiba közlekedés bkv máv busz vonat vasút kresz sorompó panasz észrevétel

Miért késnek az InterCity-k? – erről kérdeztük a MÁV-ot. Olvasóink segítségét is kértük, mondjanak konkrét eseteket, mikor tapasztaltak vonatkésést, mivel a vasúttársaság arra hivatkozott, hogy csak ez alapján tudnak okot mondani.

Levelek érkeztek bőven, ezeket továbbítottuk a MÁV Start sajtóosztályának, ahol15 napon belül ígértek választ.

Eddig ez nem történt meg, igaz, a 15 nap még nem telt le. Szombaton azonban közöltünk egy levelet, amelyet egy neve elhallgatását kérő MÁV-dolgozó írt portálunknak. Ezt is elküldtük a sajtóosztályra, kérdéseinkkel együtt. Az erre visszaküldött válasz, sok – olvasóink által bejelentett – késésre is magyarázat lehet.

Címkék: közlekedés máv ügyfélszolgálat vonat késés ic vasút panasz válasz bon