Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Néhány hónapja átadta a MÁV az érdi aluljárót, amit több hónap késéssel készítettek el, és még mindig nincs kész. Bár a munkások már elmentek, de gyalogos aluljárót még nem készítették el.

Nincs kész a lift, nincs világítás és olyan embertelen bűz van, hogy elviselhetetlen. A sötét aluljárót a hajléktalanok WC-nek használják, az aluljáróban lépésenként találkozik az ember ürülékkel, ami az esti kivilágítatlan területen baleset és fertőzésveszélyes.

Több mint egy hónapja felkerestem a MÁV-ot és leírtam nekik a problémát. Kaptam is választ, hogy mennyire sajnálják, hogy rossz a lift, és mennyire rossz, hogy nincs világítás. Ígérgettek, de még semmi nem változott. Maradt az emberi ürülék, és a mobiltelefonnal való világítás.

Két hónapja az aluljáróban egy fiatal lányt is megtámadtak éjszaka, akit bár nem bántottak, rettenetesen megijedt, mikor az aluljáró egy sötét sarkából, egy 50 körüli férfi ugrott elő, és kapta el a karját.

A MÁV nem tesz semmit, csak ígérget. Úgy hiszem a létesítmény ideiglenesen megadott működési engedélyét kellene megtámadni ahhoz, hogy a MÁV befejezze amit elkezdjen, és ne félkész , használhatatlan gyalogos aluljáróban közlekedjenek az érdiek.

Néhány kép:

 

Napközben is elég sötét van

 

Néha fertőtlenít az Önkormányzat

 

Kell is fertőtleníteni...

 

Sosem használt lift



A fenti szövegben lévő aluljáró Érd alsónál, az autósoknak készített aluljáró mellett, a Duna House mögött található. Érd alsónál az egyetlen liftes aluljáró.

Címkék: máv képek aluljáró érd hanyagság


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6719427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kenshikun 2008.10.18. 07:37:08

Mondjuk ez a csúcstartó, ennél rosszabb nincs, az engedélyt már egyszer meghosszabbították, és ezután sem fogja érdekelni érdet, mert ebből neki nem lesz pénze. De azért megemlíteném, hogy az aluljáró amit hajléktalanok wc-nek használnak ezen a vonalon gyakorlatilag ahol aluljáró létezik általános.

petya.bacsi 2008.10.18. 07:48:31

"Ígérgettek, de még semmi nem változott."

Ha csak ezt az egy mondatot idézték volna, rögtön a MÁV jutott volna az eszembe.

Jegkoko 2008.10.18. 08:56:37

Amugy mi nincsen az aluljárón befejezve?Ezt nem igazán értem, mert a világítást is csak be kéne kapcsolni, meg a lift is kész van csak éppen az is üzemen kívűl van helyezve, akárcsak a nyugatinál is évekig állt egy helyben a lift.

Gyuri 2008.10.18. 08:58:05

Ráadsául az aluljárót nemcsak a MÁV utasai használják. Mivel nincs más átkelési lehetőség a vasúti vágányokon, azok is kénytelenek erre menni, akik csak gyalogosan szeretnének a városközpontba eljutni.

Gyuri 2008.10.18. 08:59:54

Így van. Kész van minden, csak képtelenek megállapodni (Érd vs. MÁV), hogy ki üzemeltesse a liftet és a világítást.
Azt nem értem, hogy ha az autós aluljáróban mehet a világítás, akkor a gyalogosban miért nem? Különb ember az aki autóval jár?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.18. 08:59:57

Jegkoko, kész az a létesítmény van, amit rendeltetésének megfelelően lehet használni. Ha én a TV-t elviszem szerelőhöz, és visszakapom, hogy kész van, akkor azon minden funkció működik. Ellenkező esetben nincs kész.

kacsacsoru 2008.10.18. 09:02:14

Jó ez ide :D Nézd meg pl. a Keletiben a felújított előcsarnok bejárata előtt (több milliárdba került és valóban szép lett) csencselők, meg feketézők ücsörögnek rozzant székeken egész nap, a "biztonsági őrök" és "rendőrök" meg nézik :D

Ez a "mindentelkellviselni" ország egy rakás szar a MÁV-al meg a BKV-val együtt, meg az emerek nagy részével egyetemben, akik mindent eltűrnek és olyan igénytelenek és gyávák, hogy ezen csak röhögni vagy sírni lehetne.

De semmi pánik van remény!!! Mert ma:
összeül a "Nemzeti Csúcs" és a marha okos, begyepesedett és (muhahahaha) "világszínvonalú tudósaink" és Nagy MTA-sok, meg a 20 éve bebtonozott politikus arcok eldöntik, hogy mi ennek az országnak a jó :D

Szerintem pl. a BKV és a MÁV a jó, mert ezt érdemeljük a fent említett emberekkel együtt.

A MÁV és a BKV az ország tükre, félelmetesen pontos tükre. :D brrrrrrrr

segabor 2008.10.18. 09:02:27

Úgy tudom, ez az egész felújításosdi a MÁV elővárosi programjának keretében készült el, viszont igen felemás módon. A felújítások megtörténtek, de éltek kb. fél évet. Az Érd felsői vasútállomás gyakorlatilag teljesen szét van verve. A reklámboxokból már kiverték az üveget, az utastájékoztató kijelzők egy részét meg összefújkálták idióták.

Nem különb a helyzet Érdliget, ill. a Baross-telep megállóknál sem. Áll a gaz mindenütt, szemét és rombolás.

Érdekes, a felújítás programokba sose fér bele a megőrzés, őrzés, megóvás kérdése. Kissé dühítő. Kellene egy-két biztonsági őr, ill. éjszakára meg zárják be az állomásokat.

Egy nyári érdi utazásom során fültanúja voltam az ún. kallódó ifjúság egy tagjának a büszke meséjét a barátnőjének Érdliget magasságában, hogy azt ott ő meg a haverja dekorálta ki festékkel.

Siralmas.

segabor 2008.10.18. 09:04:25

Na, azért legyen valami pozitívum is: a Camponánál legalább lefestették a gyalogoshidat és környezetét, melyet a graffitisek már teljesen tönkrefújkáltak. Talán kitart a festés vagy fél évig, de legalább láttunk ilyet is.

megmondÓ 2008.10.18. 09:06:51


két rolós rácsot a végéra és este 11 és hajnal 5 között egyszerűen le kell zárni

Jegkoko 2008.10.18. 09:08:14

Amugy meg érd fölsőnél lévő lift is működött egy darabig, majd azt is lekapcsolták. Gondolom azért, nehogy a sok köcsög vandál tönkretegye. Bár ha nincs is használva, akkor nem is lehet tönkretenni.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.18. 09:11:10

Jegkoko én arra kértem a MÁV-ot a levelembe, hogy a liftet ne is kapcsolják be. Felesleges, mert összefirkálják, és szétcseszik. Az volt a kérésem, hogy legalább valami kis világítás legyen, és takarítsanak.

Más: 86-ban az érdi lakótelep építésekor egy egész házsort nem adtak át (többek között a mi házunkat sem) mert nem készült el időben a járda, és egy évet csúszott az átadás. Azt nem adták át, a hiányos aluljárót pedig igen. Érdekes.

nemértem 2008.10.18. 09:23:13

Szilánkosra törni mindkét kezét annak a sok vandál köcsög tag-es kis pöcsnek, aki összefirkál mindig mindent ezekkel a szarokkal!! Aki meg odahugyozik/szarik, arról nem is beszélve. Péklapát, irgalmatnul tarkónbaszni!

aPar aLyza 2008.10.18. 09:29:17

Ez itt (már) teljesen normális. Akinek nem tetszik, EL LEHET MENNI!

Hát, hát, nem szép ez a kapitalizmus?

Taigetos pozitív ország.

Brooaf · http://soveny.orgnet.hu/ 2008.10.18. 09:32:17

Koszban, igénytelenségben, és bűzben Pest verhetetlen.

kamasuka 2008.10.18. 09:44:59

Mit várunk, hisz mindent szétbasz a "jónép".

Nem szoktam sokat vonatozni, már nem is tudom hová mentem, de ültem a vonaton, és néztem kifelé, mikor láttam, hogy a Campona után milyen szép új megálló (digitális kijelzős, kulturált, tetszetős állomás) épült (Baros-telep ?). Nemrég megint arra jártam, és hát mit ne mondjak, a nyomai sincsenek már meg az egésznek: szétfirkálták (ők graffitinek hívják, én ocsmányságnak), szétbaszták az üveget, szarrá-huggyá törték a berendezést, a kijelzőket is hiányoltam. Szóval "gyönyörű" lett. Gondolom nem az első ilyen megálló ért hasonló véget az országban a "liberális ifjúság" kezei által ...

Most mondjak közhelyeket, hogy Iránban hasonló rongálásért levágják a kezét az illetőnek, ha rajtakapják? Vagy az USAban kap egy magas számlát az illető, amit ha nem tud kifizetni, akkor behajtanak? Nevetséges ami itt folyik!

kamasuka 2008.10.18. 09:54:00

"nemértem 2008.10.18. 09:23:13
Szilánkosra törni mindkét kezét annak a sok vandál köcsög tag-es kis pöcsnek, aki összefirkál mindig mindent ezekkel a szarokkal!! Aki meg odahugyozik/szarik, arról nem is beszélve. Péklapát, irgalmatnul tarkónbaszni!"

Szép lenne. Mennénk az utcán és a 18 (20) év alatti "ifjúság" nagy részének fel lenne kötve mindkét keze, hordó méretű lenne a feje, mindegyik napszemüveges volna, fejükön Horn Gyuszis "koronákkal", mindegyik műanyagzacskót cipelne a vizeletével, egyiket sem kéne már körülmetélni, ugyanis nem lenne mit, és ha megkérdeznénk, hogy mi történt velük, akkor nem értenénk mit válaszolnak, hisz az ideiglenes műprotézissel kevésbé lehet tisztán és szépen beszélni, különösen közvetlenül egy komoly arcplasztika után.

ehune 2008.10.18. 09:56:11

siralmas az is, hogy ilyen emberek vannak, akik a firkálással élik ki csoffadt életük minden búját-baját...

GodmaNZ 2008.10.18. 10:01:09

Ertem en a problemat,de minek keszuljon el a lift?Hogy par nap alatt szetverjek,osszefirkaljak es teleszarjak?Miert vagyunk mi ilyenek?Ezt nem ertem meg.Sirunk,hogy nem tortenik semmi,ha megis,azt par pillanat alatt tonkrevagjuk.Ha lenne vilagitas,azt is szetvernek egy ejszaka alatt.Szarhazi,mocsok patkanyok.

vargailles · http://vargailles.archi.hu/index.php/erd/6-erd/66-erdenkerekparral2008 2008.10.18. 10:03:16

Egy megjegyzés ahhoz, hogy készen van-e az aluljáró. Tervező mérnökként mondom, hogy ez csak azon a szinten van kész, amilyen szinten megtervezték. De a minimálisan elvárt funkciók felére nem tervezték. Ergó egy kalap bűznél sokkal többet nem ér.

Az aluljáró egy családos kerékpáros szemmel:
vargailles.archi.hu/index.php/erd/6/66

psz 2008.10.18. 10:08:07

Nem nagyon lehet mit mondani. Tényleg döbbenet, ami ebben az országban megy!

gunji 2008.10.18. 10:08:54

Pár hete egy öreg nénit támadtak meg ugyanitt a déli órákban, többszörös kéztöréssel megúszta (hogy mit vittek el tőle, nem tudom).

Az autós aluljárót meg a helyi lakosok nyomásának (pl. tüntetés) engedve adták át idő előtt.

binko 2008.10.18. 10:10:08

"Graffitimies sai puolen vuoden linnatuomion
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi puoleksi vuodeksi vankilaan 22-vuotiaan helsinkiläisen miehen, joka muun muassa kirjoitti tussilla ja suihkemaalilla tageja seiniin ja sähkökaappeihin vuosina 2006 ja 2007."

Egy 22 éves graffitis fiatalembert fél év börtönbüntetésre ítélt a helsinki bíróság, aki többek között falakat és elektromos berendezéseket firkált össze tussal és festékszóróval 2006-2007 folyamán.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.18. 10:13:41

A MÁV-val legalább lehet beszélni:


Tisztelt Gál Mihály Úr!

Levelét megkaptam, s illetékességből továbbítottam a szakmai képviselőknek. Amint a választ megkapom, továbbítom Önnek.

Üdvözlettel:

Kavalecz Imre
sajtófőnök

binko 2008.10.18. 10:17:11

"Riihimäen käräjäoikeudessa alkoi tänään laajan graffitijutun käsittely, jossa neljälle nuorelle esitettiin syytteet törkeistä vahingonteoista ja 35 tuhannen euron lasku töhryjen puhdistamisesta. Riihimäen asemalla “koristeltiin” nelisenkymmentä junavaunua kaksi vuotta sitten syksyllä."
kikka.blogit.kauppalehti.fi/2007/06/05/sottaaminen-35000-euroa/


A Riihimäki bíróság ma kezde tárgyalni a graffitiügyet, amelyben az érintett 4 fiatalnak bemutatták az ellenük felhozott vádakat súlyos rongálás ügyében. Az okozott kár 35.000 euro.
A riihimäki vasútállomáson 40 szerelvényt "díszítettek fel" két éve összel.

petya.bacsi 2008.10.18. 10:23:52

BKV-figyelő: a MÁV-val nem lehet beszélni, de még kommunikálni sem, mert semmi érdemleges, vagy értelmes választ nem fogsz kapni.
Nézd meg a pár napja az Indexen megjelent cikket, vagy az új blogodat, a Megint Állunk Vazze-n megjelent utaspanaszokra adott válaszaikat.

Tisztelt Utasunk!

Blah blah sajnáljuk blah blah blah blah -> ezek ctrl+c ctrl+v

Reméljük a közeljövőben is utasunk között üdvözölhetjük

XY

Ne számíts semmi konkrét válaszra.

Balage76 · http://www.konzolpont.hu 2008.10.18. 10:24:18

Ha mindenkit börtönbe zárnál aki valamit is összefirkál, akkor utak helyett csak börtönöket kellene építenie az államnak a következő 50 évben... Ráadásul a börtönben lévőket is nekünk kell eltartani, akik eddig is csak szenvedtek miattuk. Inkább sokkal több rendőr kellene, akik mernének fellépni a firkáló és egyéb károkozó emberek ellen.
Persze kérdés, hogy ha a belvárosból kiűzik őket, azzal megszivatják a kertvárosban élőket, de ez egy másik történet...

Birdie · http://birdie.extra.hu 2008.10.18. 10:46:33

Tegyük hozzá, hogy a szét TAG-elt, lehántolt liftajtó és az eldobált szemét nem a MÁV bűne, hanem a társadalmunk fantasztikus taplóságú tagjainak.

Aki meg aluljáróba szarik.
Hát mit is mondjak...

Azzal egyetértek, hogy világítás szükséges.
De itt az emberek gondolkozásmódját is gyökeresen meg kellene változtatni.

Nem takarítani kell elsődlegesen, hanem viselkedni kéne.
A fő hunyó itt most nem a MÁV.

Devil 2008.10.18. 10:49:38

Szerintem ne a MAV-nak irj hanem az onkormanyzatnak, az epitesugyi osztalynak, es menj el az orszaggyulesi kepviselod fogadoorajara (van neki ilyen hidd el) es kerdezd meg tole miert IGY koltik el az adodat?

AI6 2008.10.18. 10:50:07

Balage76: szerinted most nem mi tartjuk el ezt a szépreményű ifjúságot?

Egyébként nem kéne börtön, csak mondjuk két-három hónap igazi munka számukra, plussz kifizettetni velük, vagy a szüleikkel a kárt. Bár ebben a fene nagy demokráciában, mindenki csak magáért felelős, azaz hajtsd be a tizenéves takonypócon ha tudod... Bezzeg ha rá lehetne terhelni az apuka autójára/házára mindjárt másképpen állnának a dologhoz a szülők is...

rexter 2008.10.18. 10:52:58

Érd az orszag legundoritobb "varosa". Tobbek kozt ezek miatt. Sajnos itt elek, remelem mar nem sokaig.

lacivagyok 2008.10.18. 10:56:31

Persze lehet mondani, hogy a tapló társadalom az, aki odaszarik és tönkreteszi.
De lássuk be, ha ott esetleg égne komoly szinten a villany és fényárban úszna az átjáró, akkor kevésbé lenne valószínű, hogy az emberek odaszarnak.
Ott indul a dolog, hogy sötét van.
Legyen villany, ne adj isten egy térfigyelő kamera...

Jegkoko 2008.10.18. 10:58:18

Legundorítóbb?Hát én ezt eléggé túlzásnak tartom. Mert amugy nincsen minden közintézmény és minden fal öszefirkálva és nem fetrengenek mindenhol csövesek.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.10.18. 11:04:02

Rexter, én is itt élek, és mondhatom, nem a város undorító. Arról már el lehetne értekezni hosszan, mit érdemelne az, aki ennyire képtelen tiszteletben tartani mások jó érzését, tulajdonát, pénzét és így tovább. Egyszer mentem át az említett aluljárón. Többé nem teszem, inkább körbekerülöm a fél várost.

bakfittyoska 2008.10.18. 12:17:02

Véleményem szerint a nép alja kezd ráébredni, hogy bármit is tesz, nincs komoly következménye... Nem kell társadalmi munkában ledolgoznia, nem csukják börtönbe, még pénzbüntetéssel sem valószínű, hogy sújtják. Max kap valamennyi felfüggesztettet, ha egyáltalán rajtakapják a bűnözésen. Ergo itt nem lesz változás pozitív irányban.
Ez az ország még nem érett a demokráciára, a szabadság túl hirtelen jött. Nincs meg a felelősségtudat a biztonságért felelős szervekben, semmi kollektív tudatosság, mindenki a maga pecsenyéjét sütögeti, így csak az egyén jut előbbre, de akkor mi lesz a közösséggel? Minek lépjen fel a rendőr, ha azt kapja cserébe, hogy feljelentik, egyszerűen meghurcolják, ha a munkáját végzi? Persze mindenütt vannak szélsőségek, de nehogy már a rendőr ne merjen intézkedni, mert ő húzza a rövidebbet...
Nem csodálkozom, hogy egyre több ember hagyja el az országot, és azok kerülnek a helyükre, akiknek megfelel ez az állapot.
Magyarország haldoklik.

hulyemagyar 2008.10.18. 12:23:28

"Jegkoko, kész az a létesítmény van, amit rendeltetésének megfelelően lehet használni."

Arról is írj egy posztot, hogy azon a környéken mi számít rendeltetésszerű használatnak!?
Mert ahogyan elnézem a képeket, arra felé állatok laknak.

Sofian 2008.10.18. 12:25:01

menj át busszal...az is az aluljárón megy...nincs kakiszag..stb.

Egyébként az aluljáró minden problémája a következő mondattal írható le: MSZP-s önkormányzat kezdte...most Fideszes van...tévedés ne essék...ha fordítva lett volna akkor is ez lenne....! Nézzük csak meg az át nem vett Sportcsarnokot ami már több mint egy éve üresen áll, azzal az indokkal hogy nincs pénz. Persze az építményadót 20 éven keresztül be tudták (mai napig tudják is) szedni! mostmár megyei jogú város...az adó 100%-a itt marad...mégis hova a picsába költik el?

Gera 2008.10.18. 12:30:01

Mennyibe van egy ilyen aluljáró? Egy-kétszáz millió biztos megvan. Ezek után nem fér bele évi kétmillió arra, hogy minden éjjel jöjjön egy ember és nagynyomású mosóval lemossa az egészet? Persze a falat is, amit direkte úgy csinálnának meg, hogy egy ilyen mosóval minden friss szennyeződést le lehessen tolni róla. Ezen kívül kell még egy-két kamera (a liftbe is), meg éjjelre le kell zárni az egészet, aztán annyi.

GodmaNZ 2008.10.18. 13:21:06

Ha lenne vilagitas is megoldanak az odaszarast,ha nem nappal,ejjel. Itt nem az a kerdes,hogy vilagit -e valami vagy nem,egyszeruen ennyit varhatsz el a tarsadalom ezen retegetol.En sem bortonre itelnem a firkalo buzernyakot,hanem egy eves faltakaritasra minden nap.Attol is tuti kilennenek firkaszek,ha egy nap az o ajtajukat fujna meg valaki.

BJA · http://Attila 2008.10.18. 13:24:50

Az, hogy a vasút környezete ilyen ocsmány, jórészt nem a vasutasok bűne. Köszönhető az ál liberális rendszerünknek, ami a bűnözőket és a vandalizmust védi. Egyet értve az előzőekben hozzászólókkal, meg kell nézni, a nemrég átadott, kulturált elővárosi megállóhelyeket. A barbár állatok törtek, zúztak, firkáltak amit értek. Nem a MÁV feladata, nincs is lehetősége, hogy ezeket megállítsa. Nálunk is be kellene vezetni, hogy aki rongál, lop, nyilvánosan kézlevágás, súlyosabb esetben lefejezés. De a toronydarura akasztás is megfelelő lenne, mint például iránban. Amíg a rendőrség és a rózsadombon élő liberálisok a bűnözőket védik, addig változás nem lesz!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.18. 13:30:00

Az autós és a gyalogos aluljárók 2 milliárd forintba kerültek. Ebből 1-et az EU és 1-et a MÁV fizetett. Azt, hogy ebben az árban benne van-e az állomások korszerűsítése, azt nem tudom, mindenesetre a felújítás is olyan lett, amilyen. De erről majd egy következő postban írok.

lurkó 2008.10.18. 13:33:30

Drága fővárosunk és környéke! :-) Undorító! Ezért kell ott egyfolytában fejleszteni? Pénzkidobás. Ilyen utazóközönségnek elő a még épphogy használható kocsikat a lángvágó alol,a megálókat pedig igy hagyni és továbbra is alakitsák saját igényeiknek izlésüknek megfelelőre.
Na jó ez igy erős. De igazán boszantó hogy ott álandóan van valami újdonság(Flirt,Desiro,BVmot,új megállók,peronok) mégis ott a legtőbb panasz hogy ez se jó meg az se jó. Nálunk 170 km-rel délebre pedig 10 éve semmi. Sőt inkább viszafelé fejlődünk pénz hijján.31-km egy óra alatt azért magáért beszél és a 41-es vonal álítólag fővonal. A 10km/h-s lassujelek már több mint tíz évesek. Az itt utazók többsége meg hírből sem hallott az utazási komfortról. Pedíg itt tartósabbak szoktak lenni a létesítmények. Más emberek más szokások.

Gyuri 2008.10.18. 13:39:28

A 4 állomás (Érd alsó, felső, Érdliget, Barosstelep) még kb. 2 milliárd volt. Barosstelepen még a kijelzőket is lelopták...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.18. 13:43:32

Gyuri >>>

Azokat nem lopták le, csak miután kettőt teljesen betörtek (LCD kijelzővel együtt) a MÁV úgy gondolta, hogy a másik kettőt is leveszi.

Remélem Érden a széttört reklám/tájékoztató táblákat is elviszik hamarosan, mert sok értelme nincs, egyre többet törnek szét sajnos.

Egyébként ebbe a két milliárdba miért nem fért bele néhány térfigyelő kamera?

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2008.10.18. 13:44:46

Kis kiegészítés: csak az aluljárók kialakítása került a fenti 2Mrd Ft-ba, az állomások és a vasúti pálya felújítása további kb 1,7Mrd Ft voltak. Az Eu, ha jól tudom 75%-ot fizetett ebből.
A legfelháborítóbb: az érdi önkormányzat szerződésben vállalta a megépített létesítmények üzemeltetését. Vezetőcsere (választások) után a műszakilag 100%-ban kész projektet NEM VETTÉK ÁT. A műszaki átadás-átvételkor, vagy pár héttel előtte hoztak egy önkormányzati rendeletet,hgy visszavonják a támogatásukat. Mindezt azért, hogy a pár Mft éves üzemeltetési ktg-et is átterheljék a MÁVra, úgy, hogy a MÁVnak SEMMI KÖZE AZ ALULJÁRÓHOZ. A MÁV ugyanis vasutat üzemeltet, nekik tökéletesen megfelelt az a kereszteződés 2 teljes zárású sorompóval a jelen aluljáróépítés ktg-einek töredékéért.
Most van egy 2Mrd Ft-os műtárgycsoport, ez önkormányzati tulajdonba kerül INGYEN és az érdi testület nem hajlandó az éves világítási ktget és a takarítást-karbantartást-üzemeltetést sem kifizetni!
Gratulálok a választott vezetőkhöz! Így kell ezt csinálni, így "ingyen" volt minden.
Sajnos a sajtó nem sokat foglalkozik ezzel, az eyszeri ember pedig a MÁVot anyázza, annak va elég vaj a fején, ez pont elfér még alapon.
El lehet költözni innen. (ha tudsz :( )

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2008.10.18. 13:53:41

Félreértések elkerülése véget: a létesítmény készen van és működik. Nem üzemelteti az Önkormányzat, így ki van kapcsolva. TV-s hasonlattal élve: ha megcsinálják a TV-det és minden funkció működik rajta akkor a szerelő teljesítette a köteleségét. Ha te nem fizetsz elő kábeltvre, nincs antennád, és/vagy kikapcsolják nálad a villnyt,mert azt sem fizeted, végül az egészet a szerelőre hárítod, mondván: nem működik a TV, attól nem neked lesz igazad.
Magyarországon sajno előfordul, hogy mégis neked lesz igazad és a "szerelő" fizet. Ez lesz a helyzet, ha a MÁV megunja a rengeteg kritikát, és nem akarja, hogy a drága létesítmény leromoljon, így inkább üzembe helyezi maga. Remélem ez nem történik meg.
Megjegyzem: az aluljárónak most zárva kellene lennie, mivel nem üzemeltetik. Kíváncsi vagyok, hogy akkor mit mondanának az Érdiek a tisztelt vezetésükről, ha valóban lerácsoznák a két lejáratot egy nagy táblát (rácson belül, kéztávon kívül) kiakasztva: Érd nem üzemelteti a saját létesítményét, kérjük kerüljenek a legközelebbi gyalogátkelő felé. Üdvözlettel: MÁV.

Lunitari 2008.10.18. 13:56:27

Olvastam, hogy ha minden elkövetőt le akarnánk ültetni, akkor rengeteg börtönt kéne építeni és ott is mi tartanánk el őket. Nos a rabokat lehet vinni kényszermunkára + nem lenne ám kötelező 3 fogásos menű meg kondi terem, kábel TV...stb. Szárazkenyér+víz, könyvtár meg docizhatnak oszt csokolom.....Egyébként sztem nincs annyi elkövető, hogy giga-mega börtöneöket kéne építeni...nem mellesleg a börtön egyben munkhalyteremtés is....

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.18. 13:59:40

Látom sok itt az érdi, ezért megkérdem:

Emlékeztek-e arra, amikor az előző önkormányzat elkezdte építeni az uszodát? Elkészült, és lassan két éve üresen áll. Két nyár telt el úgy, hogy az érdiek Battára és a Velencei tóra jártak fürödni a 40 fokos melegben, mert az új városvezetés azt a Projektet is megfúrta. Van egy uszodánk, ami üresen áll, és lassan szétrohad.

Az Érdligeten kialakított, mára üres és elkerített tóról nem is beszélek.

Ezért utálom a Politikát én annyira. Amelyik azt mondja, hogy jót akar, és sosem hazudott, az süllyed mindig a legnagyobb szarba bele...

FDR 2008.10.18. 14:01:49

Én azon is csodálkoztam, hogy ha a vonatmegállóban a Velence felé menő oldalon van biciklis lejáró, a másik oldalon miért nincs feljáró?
Vagy a lépcsőn felcipelem a biciklit, vagy elmegyek a buszpályaudvar felé embereket kerülgetni.. (Akik közben megmondják hogy a járda nem biciklizésre való)

Itt egy gagyi videóm, hogy milyen Érden biciklizni:
fodorweb.extra.hu/video/vid03/vid03.php
(Microsoft Silverlight kell hozzá)

Én még csak túlélem az út szélén, de egy kisgyerekkel vagy családdal horror.

dontals 2008.10.18. 14:32:03

lurkó:
Drága fővárosunk és környéke közt bonyolódik a MÁV utasforgalmának 80%-a, ezzel nem árt tisztában lenni. Aztán találhatsz drága fővárosunk környékén olyan elképesztő állapotban lévő vonatokat, állomásokat, vasútvonalakat melyeket nemhogy 10, de 30 éve nem nyúltak és a forgalom alaposan leamortizálta már (sokkal jobban, mint tifelétek). Csak a tisztánlátás végett nem árt ezt tisztázni...

Persze lehet azt mondani, hogy hagyjuk így, mert a bunkó Pest környékiek ezt érdemlik, de az utazóközönség egyre fogy, és mivel 80%-át itt bonyolítja forgalmának a vasút, ezért ha így folytatódik, akkor rövidesen nem is lesz szükség MÁV-ra...

Mile 2008.10.18. 14:46:50

A gyalogos aluljáró témához szeretnék hozzászólni, röviden.

1.) az egész Diósdi őti lesüllyesztés több, mint 2 milliárd forintba került, Érd-alsó állomás, Érd-felső, Érdliget, és Budapesten Bartóktelep megállóhelyek felújításával együtt, 3,7 milliárd forint került ráfordításra. Ebből minden létesítmény esetében a 75%-ot az EU Strukturális Alapjából 25%-ot a Magyar Állam költségvetéséből került kifizetésre.

2.) A beruházás előkészítése során, a közúti aluljáró melletti gyalogos aluljáró nem került betervezésre, arra azután került sor, hogy egy 2005. évi augusztusi egyeztetésen Érd Város (akkor még "csak" város) Önkormányzatának képviselője kifejezetten kérte. A nyilatkozatában az szerepelt, hogy a gyalogos aluljáróra szükség van, és kéri megépíteni még akkor is, amennyiben a beruházásból nem finanszírozható, mert akkor az Önkormányzat finanszírozza. Az aluljáró kizárólágosan a város érdekeit képviseli, Máv érdek nem fűződik a megépítéséhez.

3) A kifogásolt aluljáróban minden szerkezet, berendezés készen van, működőképes, de a működéshez még engedéllyel nem rendelkezik. Kifejezetten éárvényes ez a liftekre, engedély nélkül azok nem üzemeltethetők, engedély pedig addig nem adható, amíg a liftek üzemeltetésének és karbantartásának kérdése nem rendeződik. Ez utóbbi feladatokból Érd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Testülete döntése értelmében az üzemeltetésre az Önkormányzat alkalmas szervezettel nem rendelkezik, anyagi fedezete nincs, nem tudja, és nem is akarja üzemelétetni.

4) A MÁV Zrt. és a Érd MJV Önkormányzatának vezetői között az üzemeltetési szerződés tartalmának kérdésben 2007. közepe óta tarta az egyezkedés (huzavona), melynek lezárását jelenthetné az Önkormányzat Képviselő Testülete áltel szeptember elején meghozott határozast, az üzemeltetési szerződés elfogadásáról. (Ennek értelmében a MÁV Zrt. vállalja a liftek üzemeltetésének feladfatait). A szerződés azóta sincs aláírva az Önkormányzat részéről, újabb feltételek kerültek megszabásra, melyek a MÁV előtt a mai napig sem ismeretesek.

5) Az aluljáró állapotában bekövetkezett helyzet megelőzhető lett volna, amennyiben azt vaslemezzel lezártuk volna arra tekintettel, hogy használata nem engedélyezett. Ekkor is lenne lehetőség az átjárásra az Érd-alsó állomáson lévő aluljárón kersztül, ahol a viszonyok annyival jobbak, hogy legalább világítás van.

6) Amennyiben a kérdést nem sikerül október 31-ig lerendezni, akkor a projekt nem zárható le, és az EU részéről történő támogatás részlegesen vifizetésre kerül.

7) Nincs szó arról, hogy a gépkocsival közlekedők különb emberek lennének, de a közúti aluljáró rendelkezik fennmaradási és ideiglenes forgalomba helyezési engedéllyel, amelynek alapján - ha a világítás is működik - a forgalom zajlódhat rajta keresztül. Itt is vannak esetenként gondok, de alapvetően használható, a feltorlódó forgalmat pedig nem az aluljáró okozza, hanem az, hogy a rajta keresztül menő és becstlekozó forgalmat a Budai út, és az ott lévő körforgalom nem képes befogadni.

Részemről továbbra is azon dolgozom, hogy a projekt megnyugtatóan lezárulhasson, és végre mindenki használhassa.

Üdvözlettel:
Mile Károly
MÁV ZRt. EU Kapcsolatok Osztály
osztályvezető

lurkó 2008.10.18. 15:33:10

Hihihi! 80% nem kicsit túlzás. De ha jobb tőle a közérzeted legyen. A bevételek 80%-a pedig biztosan nem onnan jön. Mert 200,300 Ft-os jegyekből párat ösze kell gyúrni hogy öszejöjjön egy út egy távolabbi városba. Ha lenne normális pálya még többen utaznának.
1994-ben egy vizsgálaton kiderült hogy Nagyberki mh.-nél lévő vízátfolyó betonelemek megroppantak. 10km/h. Nem ma volt! Idén a 40-esen két ilyen cserét is láttam (Szakály-Hőgyész,Mecsekalja-Cserkút) A hiba felfedezése után eléggé hamar.
Hát igen az ottani utasok is fontosabbak. De mielött elszálnál: szerintem ugyanúgy megérdemelnék az itteniek is.
De nálatok ha ilyen álapotok uralkodnak akkor 10-szer kell valamit megcsinálni és még akkor is tönkreteszik. Úgyhogy a MÁV-nak sem biztos hogy rosz lenne előváros nélkül. Arrol nem is beszélve hogy menyi szélhámos utas van arra.

dontals 2008.10.18. 16:34:32

A 80%-os arány valóban meglepő
De itt egy forrás pl.:
index.hu/politika/belfold/mavstart/
"Budapest 50 km-es körzetében utazik részben vagy egészben a MÁV-Start utasainak 80 százaléka"

200-300 Ft-os jegyek nagyon rövid távra szólnak, oda-vissza utazás általában min. 1000 Ft. A bevételek jórészt amúgy a huszon és harmincezres bérletekből vannak.

Hogy a MÁV-nak rossz lenne-e előváros nélkül? Szerintem igen, ugyanis az elővárosi közlekedők nélkül szerintem már rég nem üzemelne...

lurkó 2008.10.18. 17:43:35

Érdekes felvetés. Jó lenne kipróbálni egy elővárosi MÁV, és egy országos MÁV életképességét. Szerintem mindkettő müködőképes lenne.
De nem is ez a lényeg: miért jó nektek elpusztitani ami szép ami használható?

scooby doo 2009.04.09. 12:01:18

@rexter: Egyetértek veled, én is hasonlókat remélek

Izo 2010.10.19. 16:02:53

@BKV figyelő.hu: Ha már így felhoztad az érdi beruházásokat... eltelt újabb 4 év anélkül, hogy elkezdtek volna csatornázni. Persze a pénzgyűjtést elkezdték. Az meg milyen undorító már, hogy országosan elutasítja a Fidesz az ingatlanadót, az önkormányzatban meg vígan beszedi.

Izo 2010.10.19. 16:05:11

Szvsz meg kéne engedni az utasoknak, hogy megkövezzék az ilyen vandál állatokat.