Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



A tartályos WC-t üríteni kell

 2008.10.22. 07:56

A MÁV Talent és Flirt vonatai már nem a sínre engedik a salakot, hanem a vonat alján lévő tartályba, amit a végállomásokon szoktak üríteni. Amikor a Flirt motorvonatok megjelentek a martonvásári vonalon, és csak egy szerelvény járt, volt olyan, hogy a vonaton az egy darab WC televolt, és nem lehetett WC-re menni. Kényelmes.

 

Tisztelt MÁV-figyelő!

A tegnapi nap folyamán azaz 2008.okt. 19.-én jöttem haza barátnőmtől Dorogról. A 21. 20 kor Dorogról továbbhaladó vonatról van szó. Pilisvörösváron rám jött a szükség, és gondoltam, meglátogatom a wc-t. Bár ne tettem volna. Ugye szép nagy betűkkel kedvenc MÁV-unk kiírta, hogy vigyázz az állapotra, és a tisztaságra. Ugye ezen a vonalon nagy többségben 2 kocsis szerelvények közlekednek. Én az első vagonba voltam, és mikor elmentem WC-re, a képen látható fogadott. Sajnos telefonos kép, így nem a legjobb. Kalauzt kérdeztem, hogy ilyen vonat hogy indulhat el. A vonat belsejében pedig folyott az a bizonyos dolog, amit a wc csésze már nem tudott elnyelni. Közölte, hogy biztos az utasok tették tönkre a WC-t. hozzáteszem, az egész kocsiba kb. 15 ember utazott, és mivel a wc közelébe ültem, így láttam, hogy nem mennek az emberek tömegével WC-re. Kérdeztem, másik kocsiba mi a helyzet? Ja, ott nem megy a wc. Végülis van 1 vonat, két kocsi, 2 WC. Abból 1 rossz, másik használhatatlan. Arra nem méltatott a kalauz, hogy legalább bezárja. A szemetesek Dorogon már tömve voltak, arról sajnos nincs kép. Akkor minek vannak takarítók, meg karbantartók? Nyugatinál nem egyszer láttam, takarító felszáll, végighúzza maga után a seprűt, majd leszáll (persze melegedés után), mint aki jól végezte a dolgát. Ezért fizetik ezt a sok embert, hogy semmit ne csináljon? Vagyis felszálljon melegedni?
 
Tisztelettel Bán Péter

Címkék: kép máv vonat wc utas takarítás észrevétel higiénia


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr43723843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.10.22. 08:32:31

Alig várom hogy valamelyik igénytelen ezt is megmagyarázza az alacsony fizetéssel vagy valami.

Vityaz 2008.10.22. 08:40:44

Pont hasonló ügyben várok válasz a MÁV-tól, ma járt le a 15 napos határidőjük, de küldtek egy közbenső levelet, hogy hosszú időt vesz igénybe a vizsgálat. Hát hajrá!

petya.bacsi 2008.10.22. 08:44:51

Nocsak, a MÁV már a kirakat vonatjait is kezdi elhanyagolni? Mert az, hogy a többi vonaton csak erős idegzetű nagykorú felügyelete mellett ("X" kategória :D) ajánlott még a WC ajtót is megközelíteni, úgy látszik már a helyzet itt is hasonló.

A magyarázat biztos az, hogy kitakarították volna, csak az utasok miatt nem tudták :P

Vityaz: a leveled Ctrl+C Ctrl+V lesz, ne izgulj. Nincs itt a Fedup Sári, ő nagyon szép válaszlevelet tudna neked fejből megfogalmazni.

Sáááári!! :))

tigerland 2008.10.22. 08:47:52

"Én az első vagonba voltam..."
helyesen: vagonban voltam.
"...hozzáteszem, az egész kocsiba kb. 15 ember utazott..."
helyesen: kocsiban kb. 15 ember utazott
"Kérdeztem, másik kocsiba mi a helyzet?"
helyesen: másik kocsiban

Először inkább tanuljunk meg írni, meg beszélni helyesen.
Másnak is feltűnt már, hogy nem csak beszédben, de írásban is eme hanyag szóhasználattal élnek?

Bocs a kötekedésért, de az agyamra mennek azok az emberek, akik még a "magyartot" sem beszélik helyesen.
Vagy csak elfelejtették?

Fanta 2008.10.22. 08:48:42

Én nyáron küldtem egy levelet az ÁNTSZ-nek, tűrhetetlen, hogy a KöKi-n, hol naponta több tízezer ember megfordul, busz, metró és vasúti csomópont, mi több, MÁV végállomás, nincs egy rohadt darab WC sem.
az ANTSZ hamarosan és korrekten válaszolt, hogy a jogos problémát jelzi a XIX. önkormányzatnak(?). Bizonyára jelezte, de a KöKin kurvára semmi nem történt: lehet hugyozni az egyre csupaszabb bokrok közé, satöbbi. Amúgy szerintem ehy MÁV állomáson a MÁV dolga WC-t üzemeltetni. Remélem, egyszer kitör ott a kolera, és azok kapják meg először, akik szarnak erre a problémára.

Dmg 2008.10.22. 08:49:27

Most az egyszer meg kell hogy védjem a mávot:(hihetetlen számomra is)
Van rá ellenpélda is:Ic-ket nyugatiba szokták takaritani.Dunaujvárosból mindig 1 órával hamarabb érek fel és szoktam igy üldögélni az icn amint beér de még ugye van egy fél óra az indulásig.Azt tényleg szokták takaritani.Ahogy sejtem ez nem minden vonatra igaz.Viszont én csak icvel megyek már.Föiskolás vagyok,4évig sz*ptam gyorsvonatokon mostmár inkább +500 forint azért hogy nyugodtan utazzak.Nincs kedvem ezekez átélni már mint ami itt fentebb is van emlitve.

Ashi Valkoinen · http://ashi.web.elte.hu/ 2008.10.22. 08:58:15

Kedves Figyelő!

Dorog, Pilisvörösvár, Nyugati viszonylatban nincs delej a sínek felett, itt Siemens Desirok járnak.

Amúgy a WC telítődése úgy is megeshetett, hogy egy suttyóbb ember még a Nyugati - Esztergom menetben beledobott valamit, amitől az eldugult. Tehát igenis, az utasok is tönkre tudják tenni.

üdv, Ashi

m 2008.10.22. 09:03:20

Azt miért nem lehet megcsinálni, hogy mikor takarítóbrigád végez, valaki (jv, mv vagy nagyobb állomásokon akár egy erre tartott célszemély) papíron leigazolja a munkát? Vagy nem, ha csak végigszaladt seprűvel, és maradt a mocsok... És az alvállalkozó ki(nem)fizetése is ezek alapján történik.

Stupidella 2008.10.22. 09:07:23

Pár hete Görögországban az olcsóbbik (a gyorsvonat háromszor annyiba került) vonattal utaztunk az üdülőfalutól egyórányira lévő Thesszalonikibe. Egy takarítónő kb. 10 percenként (!) végigmasírozott a szerelvényen (a hölgy kultúráltan nézett ki abszolút), ha csak egy picike szemetet talált, már lapátolta is fel. A szemeteseket folyamatosan űrítette. Hazafelé ugyanez.
Furcsa hogy egy tőlünk keletebbre fekvő országhoz képest nálunk mennyire balkáni viszonok vannak a tömegközlekedésben (is).

petya.bacsi 2008.10.22. 09:14:04

M: vannak ilyen "menedzserek", ők szokták ellenőrizni a tisztaságotm, Georgejr korábban írt már erről.

Mifelénk a vonaton van ilyen ragasztott táblázat, hát, nagyon ritkán van ellenőrzés.
Az utaspanasz nem számít természetesen, mivel az utas egyébként sincs figyelembe véve.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.22. 09:15:32

Tudom, hogy Desiro, de WC tekintetében ugyan azok. Ugyan az a működési elvük.

Atesz 2008.10.22. 09:18:22

Az ANTSZ (KÖJÁL) figyelmébe ajánlom az állomási és a vonatokon levő (erős idegzetűeknek végszükségben) WC-ket.A fenti szolgálat nagyon akkurátusan veszi górcső alá az éttermek,presszók,hipermarketek jeles helységeit,és büntet szigorúan,ha valami nem kóser.Egyetlen vasúti intézményünk úgy látszik szent tehén,nagyvonalúan elkerülik messzire,látetlanban is tudják:minden tökéletes,ragyog mint a tücsök feneke... A fenti kép sokat elárul,a Desiro-k új,kultúrált (kirakat)vonatok,és ezek is ebek harmincadján állnak?

rszvsz 2008.10.22. 09:24:38

Nem értem a problémátok...

Hát le kell lökni a kalauzt, aztán köv megállóban rájön (rátelefonál) a masiniszta és megvárja. Valami 2 közeli megálló között kell alkotni. Addig le lehet szállni és bokrokat (esetleg wc-t?) keresni :-)

Apropó, múlt héten voltam Bécsben. Odaút: dácia nemzetközi. Osztrák kocsi, 2. osztály. Konnektor a notebooknak, wc-ben kézszárító. [cigány kocsikat nem tekintettem át, nem is tervezem]

visszaút: csárdás eurocity. Minő meglepetés, a kocsi egy az egyben a Batsányi IC egyik kocsija. Sajnos gyakorlatban is. WC nem üzemelt. Vagyis lehet, de az ajtót nem lehetett kinyitni. Át a másik vagonba, ott a wc enyhén hulladék állapotban, bár papír volt. Kézszárító, szappan, konnektor - ezek csak álom.

Mi a szomorú: az osztrák unter 2. osztály elitebb, mint egy magyar EC. De könyörgöm, legább külföldön ne égesse magát a máv, hogy ekkora hulladék... Ja a légkondi fújta a hideget, mint az őrült (ablakra fújó változat), közben a lábam majd szétégett, mert fűtött, mint a kazán.

Jó persze, örülni kéne ennek is, de azon 2. osztály után valahogy nem sikerült.

hegyilany 2008.10.22. 09:25:05

Mikor a Keletiből indulunk haza Sopronba, azzal szoktuk szórakoztatni magunkat, hogy a MÁV takarítókommandóját, a RIC Zrt. (most már egyenruhás) "munka"(hehe)-társait figyeljük. Intenzív szotyizás, és piacos-szatyorból háziborozás, majd amikor a peron végére kiállított őrszem jelzi, hogy jön egy "illetékes", lázas tevékenységbe, söprögetésbe, jövés-menésbe kezdenek. Mint egy Monty Python jelenet, komolyan mondom....

risi 2008.10.22. 09:27:53

undorito basszus. A MAV es a BKV a legotvarabb tomegkozlekedesi ceg egesz Europaban. Es meg penzt kernek a "szolgaltatasert". Rohej az egesz orszag, jo hogy en mar leleptem par eve.

hegyilany 2008.10.22. 09:30:02

Atesz: a Keletiben például elég kultúrált az állomási utas-WC. De általánosságban igazad van.

Meg persze a GySEV állomásokon is rend bír lenni. Hogy az miért különbözik a MÁV-tól annyira, ha mindkettő állami, azt nem tudom, de ég és föld e két brigád.

petya.bacsi 2008.10.22. 09:32:55

Lehet, hogy a MÁV vezérkart kéne utaztatni ilyen eldugult WC-vel közlekedő vonaton, de előttük meghívni őket egy kiadós babgulyásra...

Atesz 2008.10.22. 09:43:28

2 évvel ezelőtt itt (Dunaújváros) járt demo célból a DB emeletes szerelvénye,saját diesel mozdonnyal;utazni is lehetett rajta grátisz (egy MÁV vonatot helyettesített).Tiszta,igényes,kultúrált kocsik (és mozdony),tükör és üvegek csillogtak.1.osztályon laptopnak,mobilnak csatlakozó.Pazar látvány szemeimnek.A diesel-t 1/2 óra állásra is leállították,nem rotyogott feleslegesen;indulni egy pöccre indult,rendkívül csendes járású amúgy.Igen,ezt várnám el a MÁV-tól is,ha a jegy árát szépen hozzáigazították a DB,ÖBB stb. referenciaáraihoz.És hol tartunk?Ahol a part szakad.Évi 230 milliárdért,az mennyi is adófizetőnként?

lamed 2008.10.22. 09:48:06

"Azt miért nem lehet megcsinálni, hogy mikor takarítóbrigád végez, valaki (jv, mv vagy nagyobb állomásokon akár egy erre tartott célszemély) papíron leigazolja a munkát?"

Mert az alvállalkozó cég nyilván valamelyik MÁV-os főnök érdekeltségébe tartozik, és az ellenőrt páros lábbal rúgnák ki, ha hibát merne felfedezni. Így megy ez minden parazita alvállalkozó esetén.

Joe 2008.10.22. 09:51:51

4 eve leleptem otthonrol. Hala a jo istennek!
Azota nyugodtan, bekessegben telnek mindennapjaim gyarapodo jolet kozepette.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.10.22. 09:56:46

és a Flirt vonatok nagyrészén (dújv felé legalábbis) még mindig ott az agymosó sípolás.

Engembantaniakartak 2008.10.22. 10:12:09

Engem fel akart jelenteni a Budaber, mert meg mertem nekik irni, hogy szarral mostak fel a kocsik padlojat...

A55ho1e 2008.10.22. 10:16:17

Tigerland:

Mi a f@szt okoskodol, he? Tán k5tsög mávos takarító vagyol?
Szerinted tényleg az a probléma, hogy valaki ba-t írt a ban helyett? Nem az, hogy derékig ér a hugy a több millárdos cuccba, mi?
Húzzá a répában!

Petya 2008.10.22. 10:16:27

nem az alacsony fizetés kérdése a klotyók tisztítása hanem HOZZÁÁLLÁS kérdése. (a közös - állami tulajdnonnál - jó magyar "lesz*rom" reakció.) Balkán vagyunk vazze, s NE is csodálkozzunk ha valemely nyugatabbra élő ezt a bélyeget süti ránk...

királykisasszony 2008.10.22. 10:18:31

De ki az aki azt gondolja, hogy majd a Monthy-csapat bárhol is (én a Keletiseket látom) alkalmas lesz takarítónak? Látszik rajtuk, hogy önmagukra is teljesen igénytelenek, nemhogy olyan tisztaságot teremtsenek, hogy az másnak is megfeleljen.

Zappa 2008.10.22. 10:24:48

Rohadt nehéz azt mondania egy MÁV-osnak:
"Elnézést, intézkedni fogok" (ja és a végállomáson intézkedni.
Helyette jobb persze a "hülye utasokra" fogni.

Lehet, hogy egy "hülye utas" tette tönkre, de nem elegánsabb az első verzió?

bodesco 2008.10.22. 10:30:37

Az a baj, hogy sokan meg maguk korul is full igenytelenek, es sajnos ezek az emberek kerulnek altalaban olyan munkakorbe, ahol a feladatuk pont a tisztasag megteremtese.
Azt kellene valahogy elerni, hogy az emberek kellemetlennek erezzek, ha a rajuk bizott / sajat dolgaik ocsmanyul neznek ki.
Par eve en is Nemetorszagban elek. Most egy olyan hazba koltoztunk, aminek van kertje is. A koltozes utan nem volt sok idonk a kerttel foglalkozni, de 2-3 het utan jott a foberlo, hogy ha lehet nyirjuk mar a fuvet, meg a bokrot, mert mit fognak gondolni a jarokelok.
Az mas kerdes, hogy itt meg mar kicsit tulzasba viszik ezt, de valoszinuleg ezert nez ki minden ugy, ahogy.

királykisasszony 2008.10.22. 10:35:28

Bodesco, ez az utasokra is igaz. Sajnos, nálunk alig-alig működik az amit-otthon-nem-csinálnál-meg-azt-máshol-sem-kéne elv.

bodesco 2008.10.22. 10:37:39

A masik baromi nagy problema, hogy karbantartas nem letezik.
Felujitanak egy jatszoteret 48M-ert, aztan 5 ev alatt lerohad az egesz. Mikor mar hasznalhatatlan/elboritotta a szemet/graffiti/stb. kezdodik elorol.
Itt minden jatszoteren van ki van rakva a varos illetekes hivatalanak a telefonszama, ha valami tonkremegy jelezni kell, es rovid idon belul megcsinaljak.

titan 2008.10.22. 10:52:42

Megint eszembe jut a kérdés: megpróbálta a postíró megnyomni a gombot?...

Peet 2008.10.22. 10:59:02

Az a baj, hogy az általános hozzáállás a béka segge alatt van.
"Ami nem az enyém az nem számít"
Évekkel ezelőtt Ausztriai bev.központban csaj kutyával sétálgatott a butikban(mert lehet), a komlpett épület dohányzó (10 méterenként hamutartó, brutál elszívás), mégis rend és tisztaság.
Nálunk nemhogy mellédobnák a csikket, de másnapra ellopnák, ha fémből van, ha nem akkor meg összetörnék.

Ez már a nagy EU.

Amúgy a MÁV-nak is megvan a maga baja.
Annyit kell költeniük a rongálások helyreállítására, hogy sok mindenre nem marad.

bélabéla 2008.10.22. 11:12:45

Tigerland:

Kedves tigris aki magyar és mégis külföldiül hijja magát a elöször nézzen mán magába.

bakancsos 2008.10.22. 11:14:53

Hát, németföldön döbbentem, amikor a 250 km/h-val robogó ICE3-on két megállója közt ment végig szürke de tiszta overállban egy férfi, húzta a szemeteszsákos + felmosós kocsiját, menetközben beleürítve az előtéri szemeteseket és felmosva a WC-ket - amelyeket egy picit is indokoltnak látott. Mindezt menet közben.
Aztán a következő állomáson már várták, lesegítette az ottani munkás a zsákját és a motyóját, aztán ment másik ICE3-ra menet közben takarítani. A végállomáson persze alapos takarítás, WC tartály leszívás, víztartály feltöltés meg minden meg van oldva.


Az igazsághoz hozzátartozik, ott az ICE3-ak akár 8 óra alatt érnek a céljukig, mert a cél nem két félország létesítése (Debrecen-Budapest Nyugati és Budapest-Déli - Szombathely), hanem egyetlen járat megy Svájcból Berlinig. De ez egy másik téma.

gy* 2008.10.22. 11:19:13

Nekem ez tetszett a legjobban:
A vonat belsejében pedig folyott az a bizonyos dolog

:-D

miniowner · http://vv423p 2008.10.22. 11:21:32

"Joe 2008.10.22. 09:51:51
4 eve leleptem otthonrol. Hala a jo istennek!
Azota nyugodtan, bekessegben telnek mindennapjaim gyarapodo jolet kozepette. "

Ditto, bar en fasz voltam es mindezt csak ket eve muvelem, bar mar ez sem izgat :)

Kopi3.14 2008.10.22. 11:41:33

a -ba -ban egyes teruleteken tajszolasnak tekintheto, evek, evtizedek ota igy beszelik azokon a kornyekeken elo magyar, es nemmagyar nemzetisegu tagjai az allamnak. Ilyenen kiakadni folosleges. nem csak az irodalmi adja nyelvunk gazdagsagat, szepseget, a beszelt nyelv legalabb annyit lendit rajta.

A roman kocsikat, amiket felenk kuldenek szerintem referencianak lehetne allitani a MAv ele. Bar van harom jol elkulonitheto kategoria- EC, szo nem erheti, belga gyors- ha takaritjak errol is kuss, sokkal magasabb komfortfokozatu, mint a MAV hasonloja- ex-KGST gyors- kenylemetlen, de nagy ulesek, masodosztalyon hatos fulkek, kulon kartamla, fejtamla, kihuzhato ulolap, massziv poggyasztarto, de kenyelmileg es tisztasagra alatalaban rosszak. Illetve nem jobbak a MAVnal.

bodesco 2008.10.22. 12:30:09

"bakancsos 2008.10.22. 11:14:53

... mert a cél nem két félország létesítése (Debrecen-Budapest Nyugati és Budapest-Déli - Szombathely), ..."

Hat igen, erre jott valaszkent az otlet, hogy furjanak alagutat a Nyugati es Kelenfold koze, kb. feleannyibol, mint a 4-es metro koltsege.
Es ezzel a megoldassal nem csak az emlitett varosok, hanem tobbek kozott Szeged, Gyor, Bekescsaba, Pecs osszekottetese megvalosithato lett volna. Talan majd egyszer.

pat bateman 2008.10.22. 13:45:27

kicsit offtopic, csak hogy a pozitív dolgokat is megemlítsük:
most vettem vonatjegyet és szépn-gördülékenyen ment a bankkártyás fizetés mondjuk ez lenne az alap szerintem, hogy jó minőségű, pontos és precíz infót nyújtó jegypénztárak működnének országszerte... (amúgy Szegeden történt az eset, ahol - bármennyire is nagyvárosról legyen szó - nem lehet a neten megvásárolt vonatjegyeket átvenni...)

MÁV figyelő · http://http//:mavfigyelo.blogspot.com 2008.10.22. 14:51:09

Üdvözlet, sokszor szoktam nézegetni ezt az oldalt, és elég gyakran utazom a MÁV-val, már annyira elegem van belőle ,hogy én is indítottam egy blogot ezzel kapcsolatban:

www.mavfigyelo.blogspot.com

Dani 2008.10.22. 15:29:05

Azért a görögöket nem dicsérném ennyire. Szerintem a MÁV is jobb nála. Nálunk legalább az IC tiszta...
www.youtube.com/watch?v=7z3yIJ1KFms&feature=related

ZBR 2008.10.22. 17:20:24

Elővárosi vonatokra nem kéne budi. Ha jó a busz az utazásra, azon sincs.... Vonatra akkor miért? Ott legalább az állomásokon van (ahol van) WC.

A takarítókat meg kirúgni a fenébe. gyakori jelenség, hogy semmit nem csinálnak.

bbab 2008.10.22. 17:33:59

ZBR!

Azért kell pl. az Esztergom-Budapest távra wc, mert tovább tart neki 50 km elővárosi vonalként, mint mondjuk a távolságinak!:) Ez alatt azt értem, hogy ezen a szakaszon rendszeres mostanság 10-50 perc késések és az 50km-t legjobb esetben is 1:15 perc alatt teszi meg, ami mostanság 2 órára is korlátozódik! A busz ezen a vonalon pedig ha nincs dugó 1 óra!

@kukac@ 2008.10.22. 18:50:39

pat bateman: Szerintem Te még nem jártál igazából Szegeden... Bizonyítékképpen: jegyvasarlas.mav-start.hu/eTicketV2/jegyatveteli_pontok/kepek/Szeged-fenykep.jpg
Azt már csak halkan teszem hozzá, hogy én is a neten vásároltam jegyet, és a képen látható kioszkok segítségével vettem át...

És a WC-témához: rengeteg az utas általi rongálás, firkálások, vésések, lopások, mellévizelés... VISZONT: tapasztalataim alapján 10-ből 8 személy/gyorsvonati kocsiban NINCS VÍZ a WC-kben... (persze nem Flirt-ökről és hasonlókról beszélek, hanem BHV-król és társairól) És innentől kezdve a szag is adott, illetve aki kénytelen elmenni nem csak szagot hagy maga után, hanem fertőzésveszélyt is, mert ugye kezet sem tud mosni, az ajtót viszont mégiscsak ki kell nyitni!

hdani 2008.10.22. 18:57:15

Titan hozzászólásával senki sem foglalkozik? Az esetek nagy többségében ez az oka a WC-ben álló folyadáknak, ugyanis, a gomb megnyomására teletöltődik a WC, majd hirtelen az egészet beszippantja.

bbab 2008.10.22. 21:16:45

Sajna a ,,kirakat vonatokon" durvább wc szag terjed mint a régi ócska vonatokon!:S

Bán Péter 2008.10.22. 22:08:54

Először is bocsánat a hibákért. Titan-nak válaszolva, nyomhattad a gombot, csak semmit nem csinált, nem öblített.

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.23. 09:42:46

RÉszvétem. KEllemes húgyszagban nekem is volt már lehetsőgem utazni nyáron 60km-tert

Szamica 2008.10.23. 16:58:53

Én nem szégyellem, hogy vezetőjegyvizsgáló vagyok, közismertebb néven kalauz.
Volna pár megjegyzésem a témához.
Valóban, bejöttek az új vonatok, és talán negyedik, vagy ötödik szolgálatom töltöttem rajta, mikor valóban eldugult a wc. Nem tele volt, csak eldugult, mert mint később kiderült, valamelyik kedves utas kipróbálta, hogy a féldecis pálinkás üveget vajon letudja-e húzni rajta.

A másik. Déli pályaudvar, beérkeztünk az állomásra, és idős bácsika jött oda hozzám, mondván:
-Aranyos, milyen szép vonat! Felléphetnék megnézni milyen belül?
Dicsérte is a bácsi, hogy milyen szép tiszta, új, szinte mintha nem is magyar vonat lenne. Majd egyszercsak elhallgatott,legyintett egyet, és csak úgy az orra alatt megjegyezte:
-Ezek a marha utasok majd töbkreteszik...


Azt hiszem ezen is el kellene gondolkodni....

Ashi Valkoinen · http://ashi.web.elte.hu/ 2008.10.24. 09:10:31

Szamica:

Igazad van. Csak meg kell nézni a FLIRTeken az ablakok fekete gumiját, hogy néz ki. Minden második összekarcolva...

pocokpocok 2008.10.25. 23:10:21

Hozzáfűzni való: lásd a nem is olyan régi hernyók esete a 70-es, 71-es vonalon..

siofok35 2008.10.30. 19:53:17

Pázmányos vagyok, sokat utazom Desiroval. Állapotuk siralmas. Némelyiknek össze-vissza törött az ablaka és NEM ütésnyom, hanem talán inkább rázkódás miatt!! És a wc-k szinte mindig le vannak zárva :-(((

ZBR 2008.10.30. 20:30:16

siofok35 2008.10.30. 19:53:17 >>>>
Ne vedd magadra, de pázmányos útitársaim nem mindig voltak képesek a vonatot rendeltetésének megfelelően használni...
Ez persze a karbantartás/takarítás felelősségét nem kisebbíti...

AnonImre 2008.12.05. 18:01:10

De jól megy a MÁV-nak. Sörrel öblítő WC... :)

Utas 2008.12.06. 16:36:48

hmhm hát igen saajnos én is minden nap találkozzom ilyen wc-kell naponta kétszer utazzom Desirokon ..
Nyugati pályaudvarrol.. és a wc-ék folyamatosan le vannak zárva , ha mégsincs le zárva akkor legyen ember aki használni birja mert nem lehet le huznni.

És ez nem a TAKARITÓK Hibája !!!!!
mert úgyanis az nem az ö dolguk hogy ki szipancsák a wc-é tartályokat arra is meg van a meg felellő ember. egy ilyen kis sárka kocsival szoktak menni a peronon csak néha el felejtenek odda menni és ki szipantanni...

A Takaritók meg tesznek mindent látam nem egyszer nem kétszer ök rendesen le tiszticsák a wc-ket.
szegény takaritókat ne báncsuk ezekért a dolgokért , mivel szivják ki a sok trutyit a wc-ékböl ??? talán a szájukkal?:)) ez nem tartozik az ö takaritási körükbe...

Mozvez 2008.12.07. 22:13:55

Tán ha a budiba nem a cigarettás dobozt és a többi hasonló dolgot dobálnának a kedves utasok, akkor müködnének a budik. Egy szgép vezérli a budit és ha dugulást érez blokkol. A budiba lévő kés max a sz@rt és a budi papirt szeleteli.
Jah és ha a lezárt budit néhány okos tojás nem nyitná fel(sárga cetli: nem müködik)... akkor lehet nem állna, mert nem vicccből zárják le a kollégák. Ha a wc csak foglalt akkor az ajtó felett zöld lámpa világit, ha rossz a piros.

Mozvez 2008.12.07. 22:23:57

u.i: azért a karbantartás sem a legjobb. De ilyenek miatt 3 naponta lehet szervizelni a budit.
Németeknél a szerviz 3 naponta a kés élezésére egy citrom karika. A jelek szerint ott van utas kultúra is és karbantartásra pénz is.