Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Utas vagyok, ments ki innen!

 2008.10.31. 11:06

Elképesztő számomra, hogy a MÁV-nál vannak olyan figyelmetlen dolgozók, akik úgy indítanak el egy személyvonatot, hogy hozzá egy tehervonat közelít, aminek elsőbbsége volt. Még jó, hogy időben észrevették a problémát, és a hangszórókon keresztül megállították a vonatot, mert nagyobb baj is lehetett volna a személyvonat és a tehervonat találkozásából…

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Azért írok most önöknek,mert úgy vélem,hogy a Nyugati-Cegléd vonalon mostanában tapasztalható nemtörődömség ismét elérte és meg is haladta a kritikus szintet. Lassan 15 éve ingázom bérlettel ezen a vonalon és úgy vélem megengedhetetlen,hogy havi 24.000Ft-ért ezt az én olvasatomban szolgáltatásnak nem minősülő hozzáállást tapasztaljam. Az elmúlt két hétben rendszeresen késnek a vonatok 20-30-50-stb. perceket az egész vonalon oda és vissza is. Ilyen volt például október 14-15-16 hétvégéje. Volt minden,ami szem és száj "ingere".

Monori személyvonat a kiírt indulási idő ellenére (17:35) 15 percet dekkolt a Nyugatiban "csak úgy". Persze a hangosbemondó mondta a magáét, de hogy mikor fog elindulni a vonat végre, arról mélyen hallgatott. Aztán a vonat elindult a rajta lévő egyre idegesebb utasokkal és Kőbánya Kispestig szépen összeszedtünk még egy 15 perces késést. A vonat félreállva megvárta, hogy egy Intercity beelőzze majd, ahogy bemondták a Nyugatiból 18:06-kor induló vonat érkezését, a monori személy becsukta az ajtókat és tovább indult (pedig lett volna, aki inkább átszáll a zónázóra annak fényében, hogy talán előbb érkezik meg Monorra). Mivel szokás szerint "elfelejtették" bemondani, hogy a zónázó valószínűleg kielőzi a személyt menet közben, így Ferihegynél leszálltam és átszálltam rá. 

 

Végül a személyt nem állították félre,a sebes vonat csak totyoghatott utána,így sikerült mindkét vonatnak késve Monorra érkeznie. Nem próbálok ebben a menetirányításban ésszerűséget keresni, mert szerintem nincsen. Az elmúlt két hétben ezen események véletlenszerű kombinációját volt szerencsém utazás címszó alatt végigélvezni. Volt olyan alkalom, amikor a Kőbánya alsón felszálló utasok tőlem és a velem egy kocsiban utazóktól informálódtak, hogy milyen vonatra szálltak fel, mert nem mondtak be semmit. Ez egyik nap reggel volt, amikor az 5:41-kor Zuglóba érkező személy akkor gördült be, amikor a 6:06-os zónázó szokott. Ott bemondták, hogy személyvonat érkezik, és hogy Monorig közlekedik, de ennyi, arról már egy szó sem esett, hogy az a vonat, aminek akkor kellett volna befutnia,éppen hol van és mikorra várható egyáltalán.

 

Megint azzal a kérdéssel szálltam fel a fejemben,hogy érdemes e a személyre felszállni,ha menet közben beéri a zónázó vagy várjam meg a zónázót,ami ki tudja mikor fog majd megérkezni a pályaudvarra. Nem értem miért kell ruletteznie az embernek, ha szeretne a családjához minél előbb hazajutni, miért nem lehet rendesen informálni az utasokat. E hét hétfőjén is elérték, hogy a vérnyomásom az egekbe emelkedjen. A 16:28-kor a menetrend szerint Monorra érő vonattal szerettem volna Pestre jutni. A vonat nem jött,az utastájékoztatás ezzel kapcsolatban néma maradt. Ellenben végignézhettem, ahogy vagy 8 darab Intercity meg gyors áthasít az állomáson és még egy tehervonat is jött, hogy lehessen minek örülni, aztán gyors egymásutánban 4 vonat a Nyugatiból. Végül 17:18-kor, ötven perces késéssel megérkezett a vonat. A hangosbemondó persze csak natúrban nyomta.. személyvonat érkezik, vonat halad át.. és ennyi. Azt, hogy várhatóan mennyit késik a vonat,mi van az utána indulni szándékozni óhajtó 16:43-assal, ami akkor még szintén nem volt sehol - egyetlen nyomorult szó sem esett. "Várjanak csak a birkák,majd jön majd valami valamikor, aki meg megunja az hazamegy vagy más közlekedési eszközt választ" - úgy vélem ez a hozzáállás felháborító, főleg annak fényében, hogy egyetlen forinttal sem kerülne többe önöknek megnyomni azt a nyamvadt gombot és tájékoztatni a vonattal utazni szándékozó bátor embereket az aktuális helyzetről.

 

Tegnap a 19:28-as vonat szintén több, mint 20 percet késett,de természetesen erről ismételten "elfelejtették" tájékoztatni az utazóközönséget. Ellenben a 15-ik perc után két percenként bemondta a gépi hang, hogy jön a vonat és mindezt tíz percen át. Feltételezem úgy gondolták, hogy ezzel a vicces kis gesztussal eredményesen lehet a késést elbagatellizálni. Ferihegyen, mikor kinéztem az állomáson a kijelző vígan hirdette a vonatot késés nélkül.. Kérdéseim a következők:

- Mire szolgál a hangos,a digitális és a szerelvényeken található utastájékoztató rendszer ezen a vonalon?(Mint rendszeresen vonattal közlekedő volt szerencsém ebben az országban olyan vonalon utazni,ahol az öt (!!!) percet késő vonat késését is vagy háromszor bemondták)

- A lustaságon,a hanyagságon és a nemtörődömségen kívül mi akadályozza meg azt,hogy a kollégáik megfelelően informálják az utasokat?

- Miért nem lehet tetemes késés esetén egy gyorsvonatot megállítani, hogy felszedje az utasokat (ez évekkel ezelőtt előfordult párszor)?

- Továbbra sem értem, hogy miért kell a Nyugatiba érkező vonatokat fél óra múlva visszaindítani. A vonatok ellenőrzése miatt az a szerelvény, amely legalább húsz perc késéssel érkezik be,így visszafelé már élből késve fog indulni.

És egy "kis" adalék a végére. 2008.október 02-án Ceglédről a 4:54-es vonattal mentem Nyíregyházára. Míg a vonat indulását vártam a hatodik vágányra egy Nyugatiba tartó személy érkezett. A távolban ekkor megcsillant egy másik vonat lámpája, amiről később kiderült, hogy tehervonat volt és az ötös vágányon szándékozott áthaladni. A hatodik vágányról a személy kiindult, mikor beleüvöltöttek a hangosbemondóba,hogy: "Hatos azonnal álljon meg! Ötösnek szabad a kijárat! Hatos azonnal álljon meg!" "Hatos" villámgyorsan megállt és kisvártatva elhúzott mellette a tehervonat. Néhány nappal ezután, mikor bekövetkezett a monorierdei tragédia, átvillant az agyamon, hogy kishíján én is hasonlónak voltam szemtanúja. Elképzelni sem merem, hogy mit művelt volna egy telepakolt, teljes sebességgel száguldó tehervonat az előtte éppen csak elinduló személyvonattal..

- Kíváncsi lennék, hogy mikor szűnik meg ez a mindenre kiterjedő káosz az önök cégénél.

Ui: természetesen ezt a panaszt elküldöm a Megint Állunk Vazze oldalnak is és amennyiben az utastájékoztatásban nem tapasztalok radikális változást egyéb helyekre is el fog jutni a levél.

Tisztelettel: egy fizető utas

Címkék: budapest máv vonat utas panasz észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7741589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZBR 2008.10.31. 12:16:25

" Továbbra sem értem, hogy miért kell a Nyugatiba érkező vonatokat fél óra múlva visszaindítani. A vonatok ellenőrzése miatt az a szerelvény, amely legalább húsz perc késéssel érkezik be,így visszafelé már élből késve fog indulni."
- Ütemes menetrend, gazdaságosság, optimális szerelvénykihasználás, ez a magyarázat. Lepődni nem kell rajta, repülésben is így szokás.

"- A lustaságon,a hanyagságon és a nemtörődömségen kívül mi akadályozza meg azt,hogy a kollégáik megfelelően informálják az utasokat?"
- Például az, hogy a végrehajtásból építették le a legtöbb embert, így erre lényegében nem jut dolgozó. Persze, valakinek a feladati közé besorolják, hogy akkor tájékoztassa az utasokat késés esetén, de akkor meg a vonatok nem járnak, ha ő épp kukorékol a hangosba. Ez csak egy plusz magyarázat...

petya.bacsi 2008.10.31. 12:22:51

Fizető utas: mi, hülye, idióta, problémát jelentő, de ennek ellenére FIZETŐ utasok sosem fogjuk megérteni ezeket a dolgokat. Most jól kidühöngted magad, kapsz egy levelet 15 napon belül - ha nem, akkor egy másikat, hogy a probléma kivizsgálása nagyon sok időt vesz igénybe, és ezért szíves türelmedet és megértésedet kérik, mint a hangosbemondó a késéseknél.

Ha jól megvizsgálták a problémádat, akkor gyorsan Ctrl+C Ctrl+V varázskombinációkkal megírják a leveledet, aminek végén arra biztatnak, hogy utazz velük továbbra is.

És hogy miért van mindez? Mert megtehetik. A színvonal már rég botrányos, a menetrend is csak mutatóba van, a szlogenjük meg lehetne az, hogy "Szíves türelmüket és megértésüket kérjük." Vagy: Csak a Halál nem késik, min mindig!.

Röhej!

petya.bacsi 2008.10.31. 12:25:46

"Kíváncsi lennék, hogy mikor szűnik meg ez a mindenre kiterjedő káosz az önök cégénél."

Hehehe... SOHA! Amíg nem felügyeli senki úgy igazából ezt a céget, vagy amíg el nem adják, addig ez lesz. És megnyugtatlak, közeleg a tél, így a rejtélyes késéseket innentől a "várható havazásra" fogják rákenni, meg arra, hogy befagytak a váltók.

dontals 2008.10.31. 12:44:38

Először a levél utolsó gondolatára szeretnék utalni, mert ha ez igaz, akkor annak nagyon komoly személyi következményei kell, hogy legyenek!

Az utastájékozatató rendszer szerintem is egy katasztrófa és nem csak a monori vonalon. Néhány állomásra kihelyeztek új, kék színű kijelzőket, de ez össze vissza mutatja rendszeresen az adatokat. Pl.: Délelőtt 10 órakor mutatja a reggeli 6 órás és tegnap esti 19 órás vonatot. Csak a következő vonatot nem jelzi a váci vonalon... (Ha alkalmam lesz, fogok fényképet küldeni) Én nagyon remélem, hogy nem ezek a kék masinák a MÁV új korszerű táblái, mert ezek egyszerűen borzalmasak. A máv hangos tájékozatatása úgyszintén értelmetlen, mert előre beállított masina mondja. Előfordult, hogy másfél órát álltam az állomáson a vonatot várva, közben 15 percenként mondta be a vonatokat, amiknek érkezniük kellett volna mindkét irányból, de vonat egyetlen egy sem haladt át az állomáson. Az ilyen tájékoztatásnak vajon mi értelme?
A vonatokon való tájékozatatást én is hiánylom.

Felénk is már nem egyszer voltam szemtanúja balesetnek, amikor az utasok a vonaton tudják csak meg, hogy éppen milyen vonatra szállnak fel és mivel itt nem automata ajtós kocsik, hanem a "drága jó" bhv szerelvények közlekednek jórészt, sokan le-föl ugrálnak a vonatokról, mikor az már elindul, vagy elindulna. Életveszély, ami elhárítható lenne, ha kommunikálnának az utasokkal.

A késés esetén az utasok felszedésére is szeretnék még reagálni: nincs annál bosszantóbb, mint amikor 40-50 percig "kimaradt" a közlekedés, feltorlódott a peronon 2-3 vonatnyi ember, de az első vonatok csak átszáguldanak az állomáson (utasok nélkül - ezt abból feltételezem, hogy nem ég rajta a lámpa)... Vajon miért nem az utas az első ilyenkor (és máskor sem...)?

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.31. 12:54:17

Biztos reggel volt neki, ennyi elég magyarázatra. Tegnap este egy tehervonat állta utamat este fél 10kor félórára, a sorompó lement a vonat sehol persze.

:P XD 2008.10.31. 13:06:16

Nyugati-Cegléd
lassan 15 éve
24.000Ft

eszednél vagy emeber?

nem tudom hogy hol dolgozol de én hagynám a büdös picsába pusztulni a mávot és kocsival(akár 4-en is mert biztos van még ott 3 ember aki utazna), motorral járnék
de hát aki mazoista ....

Manyizga (törölt) 2008.10.31. 13:13:41

Az is rendszeresen (hetente többször) előfordul, hogy a Szolnok-Cegléd-Nyugati útvonalon közlekedő zónázó vonatok Szolnok-Cegléd között 15-25 percet késnek. Úgy, hogy a normál menetidejük 18-22 perc lenne ezen a szakaszon. Tehát amikor bemondják, hogy a vonat késik 15 percet, akkor indul Szolnokról... Szívesen rendeznék vérengzést a felelősök között!

janos 2008.10.31. 13:14:01

Mit kell ezen csodálkozni!A vasuti menetrend azért van hogy a kedves utas pontosan tájékozodjon hogy mennyit késik a vonat-- a menetrendhez képest.

petya.bacsi 2008.10.31. 13:16:18

Manyizga: a Bp-Újszász-Szolnok vonalon is nagyon ritka, ha menetrend szerint mennek a vonatok. De ez is az utasok hibája. Mint minden.

Vajon mikor néznek már végre rá erre a cégre, és fenekelik el egy 50 centis vonalzóval, mint anno nagyapáinkat a szigorú tanerő?

Manyizga (törölt) 2008.10.31. 13:18:29

@ :P XD
Nyugati-Cegléd között nem 24.000 a havibérlet, hanem több, mint a duplája.

Autóval se tudod olcsóbban megoldani a 2x68km-t. Az kb. 8,2 liter üzemanyag, 6 literes fogyasztással számolva = kb. 2500 Ft/nap. Plusz biztosítás, amortizáció. És arról nem is beszélve, hogy autóval nem 60 perc az út a két végállomás között, maximum éjjel. És jóval fárasztóbb autózni, mint aludni a vonaton. ;)
Arról nem is beszélve, hogy a bérletből 86%-ot térít az állam.

Juzo 2008.10.31. 13:18:29

Busszal kell utazni. Kicsit szűkösebb, de tisztább, gyorsabb és pontosabb.

A vicc az, h nyugat-európában, és távol-keleten a vonat a repülő alternatívája rövid (

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.31. 13:18:43

Érd végülis ennyiből szerencsésebb. Általában a Martonvásári gyorsított személlyel megyek (elővárosi gyorsvonat) ami van, hogy Érd alsóra 10 perccel korábban jön, és mindig itt várja be az indulási időt (akkor is, ha nem jön szemből másik vonat). 90%-ban pontos, de ha késik azt Kelenföldik behozza, mert jó gyors.

Manyizga (törölt) 2008.10.31. 13:20:27

@Juzo: szívesen buszoznék. Légy szíves, állíts össze nekem egy menetrendet Cegléd-Budapest útvonalra, busszal. Költség és időtartam szerepeljen benne! :)

m 2008.10.31. 13:23:35

:P XD
"Nyugati-Cegléd...24.000Ft...akár 4-en is mert biztos van még ott 3 ember aki utazna..."
Már egy embernél is megéri átülni kocsiba, ha a járulékos előnyöket is belevesszük...
Tudom, próbáltam :)

vasutassrác 2008.10.31. 13:27:48

"...amennyiben az utastájékoztatásban nem tapasztalok radikális változást egyéb helyekre is el fog jutni a levél."
Kuka? :P

Ted Striker 2008.10.31. 13:36:56


A probléma Andó Gergőért kiált!
:-)

Máver 2008.10.31. 13:41:22

Vegyél kocsit, én már megtettem. Néhány év nem-MÁVozás alatt sikerült annyit félretenni, és továbbra is csak spórolok azzal hogy kocsival megyek.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.31. 14:01:43

[off]
szépnek szép ez az új dizájn, de iszonyatosan jojózik a szemem, amikor olvasom. pedig nem szokott ártani 12 órát ülök a gép előtt naponta
[on]

Sir Nyű 2008.10.31. 14:28:10

Nem kevés idővel ezelőtt volt arról szó, hogy tervezik osztrák, svájci, szlovák stb. mintára a vonatok online követhetőségét. Ez vajon hol tart ma? Vagy ennek híján nálunk nincsenek trainspottingosok? Annyira érdekes volna egy-egy vonal heti, vagy akár napi pontosságát összeírni és nyilvánossá tenni.

Manyizga (törölt) 2008.10.31. 14:31:18

Herr Nyó, ha lesz ilyen kezdeményezés, akkor én szívesen vállalom a 100a vonal Cegléd-Zugló szakaszát. Naponta. :)

Ákibard! 2008.10.31. 14:47:53

Miért kell 3 felkiáltójellel írni az öt perc késés bemondását?
Ismerősöm hallott már egy perc késést is...

Van ahol kezelik az utastájékoztatást, és van ahol nem, van ez így :-)

Amúgy BKVfigyelő mióta lett ilyen nagy MÁV szakértő, azt megkérdezném? :)
Tudtommal a jelenlegi Forgalmi utasítás nem szögezi le a vonatok prioritási sorrendjét, tehát a tehervonat nem élvez automatikus előnyt... (Vicces lenne...)

Mez az is milyen ötlet, hogy a gyorsvonat szedje össze az elmaradt utasokat? :-D :-D
1) Ha a gyorsvonaton ülnél, akkor pont ezért hőbölögnél
2) Holnapután meg az IC-ből legyen mindenholmegálós, mert kimaradt egy személyvonat, vagy épp késik??

Ákibard! 2008.10.31. 14:49:17

Amúgy igen, a kék kijelzők az új kijelzős, és szerintem SAJNOS egyre jobban szaporodnak :-( :-(
Valóban sokszor kintmarad olyan vonat, ami már 5-6 órája elment... Nyugatiban is fogtam már olyat, hogy az 5 órási vonat volt kiírva 13 órakor, nopersze ennek megvan a maga banális (és egyben szomorú) oka... :-(

Laczi 2008.10.31. 14:56:03

Az utastájékoztatásról: no comment.
A Cegléden a tehervonat ellenében meginduló személyvonatról csak annyit, hogy az eléggé távol levő kijárati jelzők közül a szomszéd vágányi (a tehervonatnak álló)jelzőt vette magára a mozdonyvezető. Ha közelebb ér, magától is rájön a tévedésére, és megáll. Vagy ha mégsem, megállítja a vonatbefolyásoló berendezés. Csattanás semmiképpen nem lett volna.

petya.bacsi 2008.10.31. 14:58:44

Ákibard!: a Keletiben a mai napig képtelenek voltak lecserélni a kipörgős táblát. Az oldalsó bejáratnál lévő digitális táblák meg kapásból rosszak, mert
- kicsik
- nem fér el rajta minden infó.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.31. 15:33:50

Ákibard! 2008.10.31. 14:47:53 >>>

Nem vagyok szakértő, a levél alapján írtam a bevezetőt, amiből azt vettem ki, hogy a tehervonat át akart haladni, de majdnem bement elé a személyvonat. Abban az esetben, ott valószínűleg elsőbbsége volt.

Többször is félreállítottak egyébként minket, és tehervonat előzött meg minket Érd felé. Abban több a pénz :)

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2008.10.31. 15:51:58

miért nincs utastájékoztatás? miért a káosz a máv-nál?
ez 1 állami cég,nyilván (nem pejoratíve, de)olyan emberállománnyal akik mást nemigen tudnának/akarnak csinálni! Megkapják minden hó elején a nem túl magas, de atombiztos (állami)fizut, aztán ezen túl mit erőltessék magukat pl. utastájékoztatással...Amúgy vannak erre technikák, lehetne pl tájékoztatásul hangot rögzíteni is.Végül is csak annyit kéne bemondani, hogy vonat érkezik vmelyik vágányra nemsoká...csak hogy érezzük a törődést...estleg Megnézhetné 1-2, évvégén automatikusan prémiumot felveő tökvakaró vezető ,hogy működik a vasút pl Londonban!!! Fényújság, bemondás, pontos járatok, kultúrált büfé és illemhely mindenhol!!!Sajna azt a színvonalat sose érjük el, és akkor még hol a TGV...

ZBR 2008.10.31. 16:48:45

Ákibard! 2008.10.31. 14:47:53 >>> "Tudtommal a jelenlegi Forgalmi utasítás nem szögezi le a vonatok prioritási sorrendjét, tehát a tehervonat nem élvez automatikus előnyt... (Vicces lenne...)"

Akkor röhögj egy jót:
"F.2. 15.1.9. A vonatokat a vonatközlekedés lebonyolításánál figyelembe veendő fontossági sorrend alapján 1-5. kategóriába kell sorolni. Az egyes kategóriákba tartozó vonatok felsorolását a menetrendi időszakonként kiadásra kerülő Menetrendi Utasítás tartalmazza."

Tehát a tehervonat, ha olyan kategóriába sorolják be a következő menetrendi időszakban, akkor...

K1ism 2008.10.31. 17:16:59

Na pl. az ilyen nyalánkságok miatt nem tetszik a blog:

"akik úgy indítanak el egy személyvonatot, hogy hozzá egy tehervonat közelít, aminek elsőbbsége volt. "
Persze nem a mondat első felére gondolok, hisz' (sajnos) tényleg hibáztak, ezt el kell ismerni. A második felét viszont egy kicsit átgondolnám :P
Az iparvágány kiágoknál meg ott a STOP tábla a becsatlakozó vágány mellett, nem? :D

Amúgy ha jól sejtem akkor az volt, hogy a jv. látta a szabad kijáratot (a teherét), amire azt gondolta, hogy az ő vonatának szól. És "menesztett". Ezért lenne jó, ha a bevezetnék a "menesztőfényeket" :S

Meg mondjuk ha lenne normális(an karbantartott, mindenhol kiépített) vonatbefolyásoló, amiben meg lehet bízni, akkor valószínűleg az mv. nem indult volna el a sárga sátorjelző (ill. üres 0) láttán...

Gondolom most meg fogom kapni, hogy köcsög mávos vagyok, és csak védeni akarom a mundér becsületét.:D

K1ism 2008.10.31. 17:18:24

Amúgy a címen nagyot röhögtem, ez lehetne akár a vasút, azaz csak a MÁV új szlogene is :D (azaz :( )

ildike 2008.10.31. 19:42:07

cegléden sem fszt meneszt? mert egy fszt-vel az ilyen benézem a jelzőt típusú balesetek elkerülhetőek...

lurko 2008.10.31. 20:19:19

PEACOCK ! Te nem nagyon tudsz a dologrol semmit se. Tudod itt a szétdarabolásból fakadnak a problémák. Államinak nem lehet nevezni a céget se a fizetést meg pláne nem! De nem az a gond teszük a dolgunk csak a lehetöségeink korlátozottak. És akik máshol nem dolgoztak még(régi vasutasok) el sem tudják képzelni mi is egy válalkozónál dolgozni (xar de nagyon)
Na de a szétdarabolás elönyei: állomáson a tájékoztatás a forgalom dolga. A szemályszálitással pedig a start foglalkozik. Startos dolgozó az állomáson nincs! Forgalmi dolgozót meg nem igen érdeklik az utasok! És itt is a pénz beszél! Ha a cargo többet fizet az ő vonata élvez prioritást. És árut szálitani lényegesen egyszerübb mint utast. Tehát megteheti hogy komoly beruházás nélkül tegye a dolgát. Bőven ajánlhat többet a startnál.
És sajnos az egész mávra jellemző a vizfej tehát a értéküktől fügetlenül kiemelten jól fizetett vezetők ezrei. Nélkülük is jól menne sőt jobban mehetne a VASÚT !

Gaius 2008.10.31. 21:52:53

K1ism: Cegléden a szolgálattevő meneszt, akinek rádiókapcsolata van a rendelkezőjével.

ZBR 2008.10.31. 23:17:58

De ha nincs rádiókapcsolata, a vakvilágba akkor sem meneszthetne. Felhatalmazást a menesztésre meg csak úgy kaphat ha van kijárat. A kijáratot ellenőriznie kellene menesztéskor.

Egyáltalán menesztette valaki azt a vonatot?

ildike 2008.11.01. 10:39:30

zbr,
lehet itt van a kutya elásva...ismertem én is olyan mozdonyvezetőt, aki indult, ha idő volt, se kijárat, se menesztés, otthagyta a kallerét a peronon...

Snake 2008.11.01. 14:49:50

Akár az is lehet, hogy visszavették a kijáratot, nem?

Ákibard! 2008.11.01. 14:59:36

Miért ne lenne rádiókapcsolat...?
Ha Pesten fogom Dombóvárat akkor a menesztő is fogja a 100 méerre lévő rendelkezőt...

Gaius 2008.11.02. 00:34:46

Snake: ki tudja mi történt ott... Igazán senkit sem akarok megsérteni, de egy vérig sértett laikus történetén rágódtok.
"Hatos azonnal álljon meg! Ötösnek szabad a kijárat! Hatos azonnal álljon meg!"
Ezt így biztosan nem kiabálták. :) Azt sem tudjuk az a tehervonat páros vagy páratlan volt és azt sem, hogy melyik vágányról melyikre tartott. Így messzemenő következtetést levonni értelmetlen.

Gaius 2008.11.02. 00:44:36

ildike: azt ugye tudod, hogy az általad leírt történet egy elsőcsoportos baleset leírása? Menesztés ÉS kijárat nélkül kihaladni egy személyvonattal ... nos, ez az amit ritkán csinál meg kétszer bárki is. Jól hangzik a dolog, de nem igazán hiszem el. :) Az illető mozdonyvezető valamelyik ilyen "húzásáról" csak olvastam volna az egyik baleseti értesítőben. :)

mildi 2008.11.03. 11:49:08

gaius,
tudom, hogy elsős baleset, de hidd el, nálunk a vonalon volt ilyen mozvez (már nyugdíjba ment)-és egyébként sem lett bejelentve, baj nem lett belőle.
meg olyan is, aki, miután bejárattam kitérőbe, berohant a forgalmiba, hogy márpedig őt menesszem, mert siet. oké, csak borzasztó de alsón rántsd félre a kormányt, mert jön a 08-as :)
meg olyan mozvez és kaller, akik annyira utálják egymást, hogy megállóhelyen kiabáltak egymással a gép előtt, közben a nyíltvonali sorompó zavarba esett, a szomszéd állomás meg már kereste a vonatot...
hogy a mozvez úgy indult el, hogy a tolvez nem aaksztotta rá a gépet a vonatra, és nem vették észre, hogy elindultak gépmenetben, 400m vonatot a négyen hagyva...a bakterok huzigálták be a kéziféket, a barmok meg jöttek vissza mezítláb a vonatjukért
apróságok...
mildi, aki néha ildike, vagy más (ha rohadt belépni)

Gaius 2008.11.04. 11:42:43

ildi-mildi: Sajnos nem vagyunk egyformák. A hülyék bárhol megtelepedhetnek.:(

mustang · http://plus-size.hu 2008.11.13. 13:30:41

Ákibard! Tényleg előnyt élveznek a tehervonatok,
pár hete Szemeretelepen akartam felszállni a monori személyre, ami 1 órát késett, persze nem mondták, miért, de eközben elment egy irgalmatlanul hosszú tehervonat tele kamionokkal, legalább 150-el, de nem tudom pontosan megsaccolni, dübörgött bele az egész szerencsétlen kis "állomás".

A posztírónak:

Én is ezen a vonalon utazom Monortól Kökiig leginkább, sajnos nem csak akkor késnek a vonatok, amikor Te utazol, hanem ezek szerint MINDIG. Legalábbis már ketten vagyunk, akik ezt hiszik, ma is pl. a 7:13-as Monorról Pestre induló vonattal akartam menni, 35-kor jött, az utána lévő 28-ra kiírt vonat nem tudom mikor érkezhetett meg , csak gondolom hogy a a seggében volt a másiknak.Visszafelé is ugyanez a helyzet, a tötymörgés miatt folyamatosan fél órával később érek haza ( és be a munkába).

Reggel el lehetne mondjuk előbb indulni, de minek? Annyit késnek a vonatok, amennyivel előbb indulnék. 10-15-25 perces késések mindennaposak, és nem hogy nem tudják, de szemlátomást nem is akarják semmivel megmagyarázni a dolgot... Ez így nagyon nem lesz jó, de tényleg nem tehetünk semmit??????????????????????????