Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Káosz a Nyugatiban

 2008.11.15. 07:03

Tisztelt MÁV!
 
Szeretnék gratulálni Önöknek és azoknak akik tegnap résztvettek a káosz drámában (vagy inkább vigjáték?) Nyugatiban.
 
Szereplők: a naponta ingázó valószinűleg drága pénzen vásárolt bérlettel rendelkező utasok (Mi) és Önök, akik csak sztrájkolni tudnak, de ha valamit tenni is kéne, akkor kivülállóként nézik az eseményeket.
 
Történet: Vác-Bp vonalon vezetékszakadás volt tegnap délután, ez elég gyakori, 21. századi probléma. Ez nyilván nem az Önök hibája, hiszen nem tehetnek róla (igaz, amikor vasúti vezetők utaznak, akkor ideiglenesen fel tudják oldani a sebesség korlátozást és átsiklanak az adott szakaszon, de nyilván Ők megtehetik, mi fizető utasok nem - ahogy olvashattuk a hirekben annó...).
 
19.00 körül értem ki a 19:10-es vonathoz, ami fogadott, az egy káosz: az utasok kergetik a kalauzokat és a kocsivizsgálókat, hogy mikor milyen vonat megy. Ők meg, mintha nem is a nagy MÁV-nál dolgoznak, hogy ők sem tudnak semmit, ők is a hangosbemondóból értesülnek (ami szinte csak a gépi hang volt és mondta a szokásos napi szöveget össze-vissza, néha valaki mormolt még valamit, amiből semmit nem lehetett hallani).
 
Szóval káosz. Miközben elment Vác-ra két zónázó és egy gyorsitott 5 percen belül, mind majdnem üresen, addig a személyvonatról semmi információ nem volt. Aztán jött egy kocsivizsgáló és az utasoknak sikerült kb 10 perc alatt meggyőzni lincs hangulat mellett, hogy ugyanmár az egyik vonat ami még bentáll az legyen személy, mivel vagy 300-400 ember még mindig várakozik több órája.
 
Ekkor beszólt a központba és negyedóra múlva már ment is a vonat. Ha nincs a kocsivizsgáló, akkor még ma is ott várnánk a vonatunkra.

Szeretném kérdezni, hogy a felelős ügyeletes mit csinált éppen? A felelős(!) vezetők (akiket elképzelek, hogy szolgálati kocsijukkal tartanak hazafelé a családjukhoz ) mikor lesznek felelősségre vonva az ilyen esetek után? - gondolom ezért kapják a fizetésüket -.
 
Üdvözlettel, T.G.

Címkék: budapest vonat késés utas nyugati mav észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr61769630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cometneni 2008.11.15. 07:18:23

én hála égnek megszabadultam nyáron a veresegyházi vonaltól, visszaköltöztünk pestre... de kolleganőm ivacsi, és elmondta,h már reggel is gondok voltak vmi váltóhiba miatt, a vonat csak újpestig közlekedett veres felől, és h du meg úgy tudott hazamenni, h este fél8ra ért haza... bp-veres 27 km táv, és mivel minden nap késik az a szutyok vonat, ezt a távolságot egy óra, vagy még több idő alatt teszi meg a vonat... a bérlet 18e ft, a szolgáltatás színvonala meg a béka segge alatt van... máv, 2008.

bakter · http://bakter 2008.11.15. 08:06:37

vonóvezetékszakadás történt amiért a bizt.ber. szakszolgálat a felelös (vonóvezeték szabályozás) télen és nyáron. erröl a bakter nem tehet!!!!! tájékozódj mielött sok baromságot írsz!!!!! gyere mellém dolgozni egy napra garantálom elmegy a kedved az irogatástól. Br.95000.-ért!!! Bakter

vbakter · http://vez.bakter 2008.11.15. 09:46:14

Bakter! Úgy-úgy igazadvan én azon a vonalon(70-71)északra vagyok vez. bakter és pont szoliban voltam(éccakás).én sem tudtam merre hány méter,de meg értettem,h így jártam 09-30ra haza is értem. egyébbként a veresi oldal 1 vágányú pálya ezért állomás távolsági közlekedés van bevezetve/keresztek az állomásokon/!Ha az egyik késik a másik megvárja mert szembe nem lehet közlekedni!!! ha ezt valaki(k)NEM FOGJÁK FEL azokat csak sajnálni tudom! egyébként népliget-rp-újpest csak villamossal/metró nélkül/14km és540.-kerül!!! Sajnálom,hogy ilyen hozzászólásokra kell pazarolnom az időmet! nézzetek magatokba mert nem a vasutasok firkálják,szaggatják,hgyzák-szrják össze a kocsikat!!! vez bakter

petya.bacsi 2008.11.15. 14:02:03

Várható válasz:

"Tisztelt Utasunk!

Köszönjük észrevételét, minden utas észrevétele fontos számunkra, ezért a következőkről szeretnénk tájékoztatni:

A felsővezeték szakadás, mint ahogy a műszaki illetve a forgalmi okokból történő késés nem cégünk hibája. Az elemek összefogtak a MÁV ellen, képtelenek vagyunk harcolni a szél, a napsütés, az eső, és a köd ellen.

Tájékoztatjuk, hogy a közelgő télre is kollégáink felkészültek, hiszen jövő hétvégére havazás várható, de nem tudjuk garantálni, hogy 2 hópihe után nem fog a menetrend a feje tetejére állni, és bizonytalan késéseket felhalmozni néhány járatunk.

A hangosbemondó kolléga alvás nélkül a nap 24 órájában mondja a szöveget, így kérem ne bántsa a gépi hangot. Ő akkor is beszél, mikor Kedves Utasunk megszólalni sem tud a torokgyulladástól.

Az, hogy káosz volt a pályaudvaron, az az önök blog-írójának, Georgejr-nak az agyszüleménye, neki köszönhetik a felfordulást, illetve Káosz kapitány megszületését. Ha nem festi az ördögöt a falra, akkor most kénytelenek lennénk másra kenni.
A személyvonatoknak üresen kellett elmenniük, mert ha felszálltak volna, akkor jó lett volna Önöknek, és mivel nekünk a legfontosabb a Tisztelt Utazóközönség, ezért úgy gondoltuk, hogy pár percig engedjük, hogy élvezzék vendégszeretetünket.

A felelős vezetők felelősségre lettek vonva, az éves prémiumjukat már átutaltuk a számlájukra.

Tisztelettel:

Száguldóvonat Tímea
sajtós"

petya.bacsi 2008.11.15. 14:16:17

Vbakter: Ne általánosíts! Nem minden utas szarja, hugyozza, töri össze a kocsikat. Mint ahogy nem minden vasutas link vagy bunkó.

dontals 2008.11.15. 15:11:15

A máv már többször bizonyította, hogy képtelen kezelni a legcsekélyebb fennakadást is. A normális üzemeltetéssel is gondjaik vannak. Hátha még télen esik a hó, nyáron süt a nap, netán az elhanyagolt váltók tönkremennek, leszakad a vezeték, stb. Ilyenkor aztán azt se tudják hova bujdokojanak tisztelt máv alkalmazottak.

Ilyenkor általában a sárga mellényes karámőrök szedik sátorfájukat és a lehető legrövidebb idő alatt felszívódnak, ahelyett, hogy legalább ők tájékoztatnák az utasokat. A szerencsétlen fizetős utasok százai meg ide-oda rohangálnak, mire rájönnek nagy nehezen, melyik roncs indul. Így megy ez. Többször volt már rá példa, én is tapasztaltam.

dontals 2008.11.15. 15:12:40

bujdokojanak=bujdokoljanak

pocokpocok 2008.11.15. 17:04:31

"A máv már többször bizonyította, hogy képtelen kezelni a legcsekélyebb fennakadást is. A normális üzemeltetéssel is gondjaik vannak. "

Talán mert a "normális" már régen nem normális!
Erre a technikai háttérre az ütemes menetrend betartása csak a biztonsági szabályok be nem tartásával lehetséges=utasítás ellenesen.
/Persze ha visszalépnénk a zóna előtti időkre, lenne fújjogás../
És még akkor se, mert megnézem, melyik az a külsős, aki egy időben két vonatot tud meneszteni, aki lehajt a peronról 300 lödörgő utast, mert olyan nagyon ráér mondjuk a gyerek invázió füldugóval a fülébe reggelente, de persze a szembe vonat meg áll a bejáraton, nehogy gázoljon a fentiekből.
No meg a notórikus kedves öngyilkosokról is a máv tehet: 70-esen manapság havi 2 garantált!
Erre adódik még a kőkori berendezések leamortizált állapota: és hogy miért nincs felújjítva?
ha a pénzről már nem beszélhetünk, beszéljünk arról, hogy egy SH-s Újpest, vagy Vác átépítése idejére, ami kb cirka fél év, majd mivel járnak az ütemes menetrendhez szokott utasok..

Na itt is el van ásva egy kutya!

pocokpocok 2008.11.15. 17:15:15

"Hátha még télen esik a hó, nyáron süt a nap, netán az elhanyagolt váltók tönkremennek, leszakad a vezeték, stb."

hm.. kedves hozzászóló ha lehúzna télen vagy a nyári sütő vasak közelében egy kis időt, meg ismerné a fizikát, megértené:
az alap anyag ugyebár a vas, annak ötvözött formáiban:
a meleg itt 50 fok, a hideg akár minusz 30 is.
a hó tömörödik, akadályt képez, a jég ráfagy a felsővezetére, melegben görbülnek a sinek, nyúlik a vonóvezeték, hidegben zsugorodik, a nagy szél belengeti a felsővezetéket, leszakítja, ne adj isten rádől egy fa, hegyi pályán kotor a vonat esőkor a csúszós faleveleken, füvön, télen a jégen:stb.. ergo, valóban be tud kavarni az időjárás..l
az út-idő grafikonon /menetrendábra/ egy nap leközlekedő személy és teherforgalom olyan sűrű, pont az ütemesség miatt, hogy a rendszer rendkívül zavarérzékeny: ergo, ha beüt a krach, 3-4 óra is lehet, még rendbehozzák./akár egy fél nap is/
A kényelmes "sűrűn" járnak az optimális vonatok rendszer hátránya, hogy ha valamelyik vonattal történik valami, az tovább gyűrűzik a többire is, még apró finomítgatásokkal helyre nem lehet hozni: hasonlítsd egy ingához, amit meglöksz: idő, még visszanyeri az alapállapotot: a vasútnál is így kell "finomkodni" a rendszer alapjáratáért:
azt hiszem így elég laikus volt:)

petya.bacsi 2008.11.15. 17:37:34

pocokpocok: a fizika csak a MÁV-ot nem kíméli. más országban ahol mondjuk dögmeleg van, megy a vonat. ez most nem ellenetek irányul, csak érdekes.

Kotnyeles 2008.11.15. 17:52:54

A post-ban említett állapotokat nekem is volt szerencsém fenékig kiélvezni reggel is, este is, csak épp a Göd-Vác vonalon.

Őszintén nem csodálkozom azon, hogy késnek, vagy kimaradnak vonatok, hogy a felső vezeték leszakad és a biztosítós berendezés elromlik. A berendezések régiek (még most is használnak olyanokat, amilyeneket a Közlekedési Múzeumban is megtekinthetőek....nevetséges...kedves bakter és vbakter, milyen egy múzeumban dolgozni?), kevés a szerelvény, amelyek vannak (főleg a Göd-Vác vonalon) régiek, mocskosak, 20 fokban fűtenek ezerrel, mínusz tízben pedig megfagyunk, tömegben utazunk, mint Indiában, az "ütemes" menetrendet nem igazán lehet tartani, nincs elégs szerelvény stb.....a sort folytathatnám....
Nem csodálkozom, mert a felső vezetők lenyúlják a pénzt (közhely, mindenki ezzel jön, de ha egyszer igaz), fejlesztésekre alig költenek, a valódi vasúti dolgozókból már alig van és ők is alulfizetettek(bár manapság már ki nem...).
....és egyszerűen elegem van abból, hogy az egyszeri utas, ha késik/lerobban/nem jön a vonat, egyből a vasutast szidja! NEM az ő hibája! Nem miatta régiek és rosszak a szerelvények és nem az ő pár tízezres fizetése miatt nincs pénz újra!

dontals 2008.11.15. 18:25:53

hova tűnt 2 hozzászólásom?

petya.bacsi 2008.11.15. 18:56:41

Dontals: ahová Damon Hill... :D

dontals 2008.11.15. 19:05:52

petya.bácsi: 2-t látok, de 2-t nem, melyben pocokpocok-nak reagáltam. Nem értem miért, nem volt benne semmi sértő.

petya.bacsi 2008.11.15. 19:14:10

dontals: szokott ilyet csinálni a blog motor. múltkor én is így jártam :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.15. 19:48:31

Szia dontals!

Láttam a kommented, és az e-mail értesítés is megjött róla a telefonomra. Nem moderáltam ki, s szerintem a blog másik szerzője sem. Nem volt benne semmi sértő.

Nem tudom hová lett, ha nem nagy kérés, akkor kérlek írd újra. Köszi!

GM

dontals 2008.11.15. 20:07:53

Értem, köszönöm. Akkor eltűnt valahol az éterben.

Röviden annyit írtam, hogy Vác ill. Újpest állomásának felújítását nem akadályozhatja az, hogy az esetleges forgalmi korlátozásokkal járna (bár jobb helyeken meg lehet oldani, hogy folyamatos közlekedés mellett történjen az állomás átépítése.)

A másik pedig, amit petya.bacsi is említett, hogy köszönöm a fizikai kioktatást, de érdekes módon ezek a problémák a külföldi vasutaknál nem mindennaposak. Nem mi vagyunk az egyetlen ország, ahol meleg/hideg évszakok változtatnak. De itt ha hideg van az a baj, ha meleg van az a baj, ha meg köztes állapot van, akkor vagy a váltó rossz, vagy kevés a kocsi, vagy valaki öngyilkos. Nem mindenről a máv tehet, de egy kicsit sok, hogy állandóan van valami, a máv alkalmazottak pedig elkezdenek bujócskázni (pl. jegyvizsgáló ilyenkor nem mer végigmenni a vonaton, mert ők tökéletesen tudják, hogy ilyen elbánásmód után mit érdemelnek 1-1 hevesebb vérmérsékletű utastól).

pocokpocok 2008.11.15. 22:49:25

"jegyvizsgáló ilyenkor nem mer végigmenni a vonaton, mert ők tökéletesen tudják, hogy ilyen elbánásmód után mit érdemelnek 1-1 hevesebb vérmérsékletű utastól)."
Miről is tehet egy szegény jegyvizsgáló, aki nincs is értesítve semmiről?

Elköltözök 2008.11.15. 23:27:26

"Felelősöket lehet keresni és találni is, de ettől sem lesznek jobbak szolgáltatásaink. Reméljük, hogy Önnek sikerül megtalálni azt az országot, ahol hasonló problémák nem keserítik mindennapjait, illetve nekünk sikerül felzárkózni a fejlett vasúttal és gazdasággal rendelkező államok soraiba, mind a szolgáltatásaink, mind a menetdíjak illetve ezek összhangja tekintetében."

kismuk · http://kismuk 2008.11.16. 14:26:03

ne mindig a vasutast szidjátok. A jegyvizsgáló a vonaton sokszor épp annyit tud, mint az ott ülő utas. A kocsivizsgáló nem tud vonatot intézni, mert neki szolnak, hogy mit, melyik vonatot vizsgálja meg és teszi a dolgát. A karánőrök nem vasuti alkalmazottak, egy külső cég emberei, ök nem tartoznak a MÁVhoz, nem is adnak, és nem is akarnak adni felvilágositást.

kismuk · http://kismuk 2008.11.16. 14:29:01

a személyszállitás és forgalom szétvállásával csak a szervezés nehezedett meg. Mást tenne a forgalom és mést a start, egyeztetni kell. Ja és nyugatiból 5 perc alatt nem tud rákosrendező felé 3 vonat kijárni. Nem kell tulozni, és szitani a többieket. Én is rendszeresen utazom itt is és más fele is, de sajnos beletörödtem a lassuságba, késésbe és tömegbe. Van olyan vonal ahol ha lekésed a vontot akkor nem 1 orát kell várnod, sokkal nagyon sokkal többet.

kismuk · http://kismuk 2008.11.16. 14:31:42

Ja és még az árkról egy kicsit. Az árakat nem kizárolagosan a MÁV állapitja meg, a jegyárakról a vasutasok nem tehetnek. Nézzük csak meg a BKV-t. Ha egy kisdiák aki 1800 Ft-ert utazik egész hónapban a vonaton, egy alkalammal BKV ra ül és pl Nyugatiból el kell jutnia kelenföldre, az minimum 4 jegy, diákjegy nincs kifizet érte több mint ezer forintot 1 alkalammal. Miről beszélünk?

dontals 2008.11.16. 16:00:41

Igen, valóban nem mindig a jegyvizsgálót kell okolni. Viszont ő is része ennek a rosszul működő, máv-nak nevezett gépezetnek és bizony az ostor sokszor rajta csattan. Mert ki máson csattana?

Az pedig nonszensz, hogy egy jegyvizsgáló annyit tud, mint az utas, vagyis semmit. Ha kérdez tőle valamit az ember, akkor csak a vállát rángatja, hogy ő ezt nem tudja.

kismuk · http://kismuk 2008.11.16. 19:20:35

Szerinted, ha ott áll melletted a vonaton, honnan lenne több infoja mint neked?

kismuk · http://kismuk 2008.11.16. 19:22:36

Sajnos neki semmilyen kommunikácios eszköze nincs. Saját mobiltelefon. Ki kötelezi arra, hogy saját költségére telefonáljon?

dontals 2008.11.17. 10:10:13

Namármost ő ott dolgozik. Feltételezem, hogy van valamilyen szolgálati hely, ahol eligazítják, mielőtt felszáll a vonatra. Ott azért csak informálják, nem?
Ha pedig fennakadás van, akkor azonnal összehívni minden állomáson (ez esetben Nyugatiban) tartózkodó kallert és kiosztani nekik a feladatot: álljanak ki és tájékoztassák az utast, kezükbe kell nyomni egy papírt, amin leírják a helyzetet és a várhatóan közlekedő vonatokat. Arról pedig tudnak segíteni az utasnak, gondolom nem analfabéták. Ne pedig bent melegedjenek valamelyik hátsó szobában, miközben az utasok meg agyfrászt kapnak a káosztól. Én nem is tudom milyen felfogásmód ez, amit sokan még természetesnek (!) is vesznek???

A hangosbemondóba pedig ne Kalánka néni hangon sipákoljon, mert nem lehet érteni belőle semmit. Inkább hangosan, érthetően: "Tisztelt utasaink. A mai napon x esemény miatt a probléma leghamarabbi elhárításáig a menetrendtől függetlenül közlekednek a vonatok. A következő vonat y felé hh:mm időpontban indul. A kellemetlenségekért elnézésüket kérjük."

Ennyi.

ZBR 2008.11.17. 12:52:58

"és Önök, akik csak sztrájkolni tudnak,"
Szerintem egyszerűen csapnivaló a stílusod.

"Szeretném kérdezni, hogy a felelős ügyeletes mit csinált éppen?"
Valószínűleg ült az irodájában és nézett maga elé. Nincs messze az irodája, ott van a Nyugatiban. Talán őt kellett volna b***ogatni, nem a kocsivizsgálót! Ennyi erővel a takarítókat is izélgethetted volna!

Kopi3.14 2008.11.17. 15:27:56

ZBR 2008.11.17. 12:52:58
"Valószínűleg ült az irodájában és nézett maga elé"
milyen igazad van, tenyleg ezt csinaljak, ha esemeny van. Keletiben egyszer voltkomplett kaosz valami ok miatt, vonatok teljesen random kozlekedtek. Forgalmi irodaban sem tudtak semmi informaciot adni, direkt bementem. Lovesuk nem volt rola mi merre, mikor, egyaltalan megy-e. Egy csoka probalt valami infokat mondogatni az iroda elott, aki civil ruhaban volt, es nem ertette, miert panaszkodnak az utasok es szidjak a ceget utastajekoztatas elmaradasa miatt.

De amikor vonatkeses miatt erdeklodtem naluk, hogy mar husz perce itt kene lennie, megis meg midnig pontosan jon, mondjanak mar valami kesest, akarmit, akkor sem tudtak csak hapogni, hogy ok nem tudjak, nem ertenek hozza, kerdezzek mast.

Ezt rendre eljatszak Bekescsaban is.

vbakter · http://vbakter 2008.11.18. 16:26:31

petya.bácsi! sajnálattal vettem tudomásul,hogy hozzászólásom magatokra vettétek.LASSAN írom,hogy megértsétek nem felsővezeték szakadás hanem KÖZPONTI ÁLLÍTÁSÚ VÁLTÓ vonóvezetékszakadás történt!!!!!!!!!! Egyébbként hozzám is jöhettek egy szolgálatot(12óra) (18-30- 06-30ig)dolgozni VÁC ÁLLOMÁSra szerinted???????????????? TI húzzátok a vasat én pedig RÖHÖGÖK RAJTATOK!!!!! egy vágányút beállítás kb4-6 perc papíron az életben 1 azazegy perc próbaállítással együtt.ezek után mertek még kérdezni VALAMIT????????? üdv: Vezető váltókezelő(vbakter)

petya.bacsi 2008.11.19. 15:09:43

VBakter: én is lassan írom, hogy megértsd: kit érdekel, hogy mi a nyűg állandóan? A MÁV egy szolgáltató, és az utast nem érdekli a kifogás, ők a pénzükért szeretnék megkapni a SZOLGÁLTATÁST.

Mellesleg nem csak a vasutasok több műszakoznak, tehát nem kell elájulni magatoktól.

Ákibard! 2008.11.19. 16:47:23

Petya
Te ennyire seggfej vagy ne haragudj!!!???

A szolgáltatás teljesítését komoly műszaki ok akadályozta.

F E L F O G T A D ?????

Találd fel a magassági kormányt a vonatokra, szereltesd be, és onnantól nem lesz gond mert átrepülnek a hibás szakasz felett.

Addig pedig jó lenne a szádat evésre hazsnálni, és akkor kinyitni pluszban, amikor tényleg szükség van rá.

Nyilván ha a váltó meghibásodott nem engedünk rá vonatot, tehát a vonat a helyén marad. Miért olyan nehéz ezt felfogni??

Más kérdés hogy a műszaki hibák tömkelege a fenntartás hiányára vezethető vissza.

Nem bűn gondolkodni, lehet kicsit törni az agyad, mielőtt a szabvány "Én fizettem, nem kaptam meg a szolgáltatást" bumát nyomatod.

Kösz!

petya.bacsi 2008.11.19. 21:08:57

Kedves Ákibard!

A szolgáltatás teljesítését komoly műszaki ok akadályozta. - DE MINDIG?????????
Kit érdekel a műszaki akadály, már ne haragudj! A bankot, vagy az APEH-et érdekli, ha valakinek mondjuk fizetési nehézsége van??? Vagy a beteget érdekli, ha az őt műtő sebésznek előző este nem állt fel? NEM! A beteget az érdekli, hogy a sebész jól műtse meg, és a sebésznek ez a kötelessége, hogy ellása JÓL a munkáját. Ő is nyavalyoghatna, hogy juj, de hideg van, meg juj, a külföldi orvosok 5x ennyit keresnek... A rizsa és a háttér meg senkit.

Az, ha van egy-egy hiba, előfordul. De az, hogy napi szinten vannak késések, meg egyéb akadályok, azt rajtad kívül mindenki látja... talán ki kéne venned a fejedet valahonnan hogy lásd, amit mindenki lát! Elfogult vagy, ez nem gond, de láss, ne csak nézz! Szerinted az ideírkáló emberek unalmukban írkálnak? Nem hinném.

A "fizettem egy szolgáltatásért, de nem azt kaptam" című nótára ugyanez vonatkozik. Minek fizessek, ha az esetek nagyrészében úgy sem érek időben oda. Kit érdekel a hasfájása a MÁV-nak? Szolgáltasson és ne kifogásokat keressen.

öregvasutas 2008.11.19. 23:26:38

Kedves Ákibárd!
Ne védd annyira a mundért. Itt is voltak hibás döntések, pl. senkinek nem jutott eszébe a vonatot dízzel géppel visszahúzni (bő két órán át), csak utána indult el. Illetve voltak még buta döntések, a menetirány szokott formáját hozta. Senki nem tudta, hogy mi merre menjen, és ezért félmilliós fizetést kapnak az irányitók, amikor soha nem oldanak meg semmit.

yppiapacs 2008.11.20. 06:38:16

Kedves Ákibárd!

Az a hiba a MÁV-val és még jó néhány dologgal itt Magyarországon, hogy az emberek hasonlóan gondolkoznak, mint Te. Nem a megoldást keresik egy problémára, hanem ezer meg egy okot felsorakoztatnak azért, hogy lenyelessék a békát és magyarázzák a bizonyítványukat.

Pl. azért késett a vonat, mert...(és itt jön ezer meg egy ok). Jó.
Egy csomó minden rajtatok kívülálló ok miatt következik be egyszer, kétszer, háromszor... de hogy mindig...
Az pedig, hogy még ezt követően sem tudjátok orvosolni a problémát az már bizony emberi alkalmatlanságra vezethető vissza. Nem azt mondom, hogy a Te alkalmatlanságodra, mivel nem tudom, milyen szinten állsz a hierarchiába, de bizony döntéshozó szinten ez már nagy hiba.

Nagyon örüök neki, hogy öregvasutas objektíven nézi a problémát és rávilágít arra, hogy megfelelő szervezéssel, és persze az utasok megfelelő tájékoztatásával (mielőtt rákezdenél a "nincs pénz szövegre" megjegyzem, egyik sem kerül egy fillérbe sem) enyhíteni lehetne a helyzetet és akkor a mezei utas is toleránsabb lenne a problémáitokkal szemben.

Egyszóval jó lenne, ha egyszer eljutnánk oda, hogy nem csak a bizonyítványunkat megyarázzuk (ami tele van elégtelennel), hanem teszünk érte, hogy a helyzet javuljon. Mégegszer szeretném jelezni: ez nem csak pénz kérdése!!!!

vbakter · http://vbakter 2008.11.20. 09:53:06

petya bácsi TE olyan hülye vagy mint 1x! ha nincs áram szolgáltatás akkor az ELMÜ-t hibáztatod? még 1x mondom lasssssan , hogy meg értsd gyere mellém vasat húzni 12órában és több 10.000 ember életéért leszel felelös!!!!!!!! kipróbálod?????????????????????????????? TE egy senkiházi provokátor vagy!!!!!!!! gondolkozz el ezen!!! üdv. VEZETŐ VÁLTÓKEZELŐ (Vbakter)VÁC

Ákibard! 2008.11.20. 10:02:49

Kedves Petya!

Nyilván a Bankot, APEH-ot nem érdekli amit leírtál, de ez egészen más tészta. Van pénz/nincs pénz alapon megy amit Te írtál, de pénzt szerezhetsz gyorsan ismerősöktől, uzsorásoktól stbstb nem adok tippeket. Azonban vannak olyan műszaki hibák, és okok, amikkel egyszerűen nem lehet mit tenni.
Ilyen a biztberhiba. A váltóhiba. Pályahiba. Stb stb. Mind-mind a forgalombiztonságot súlyosan veszélyeztető, vagy akadályozó tényező, amit el kell hárítani, amíg nem kerül elhárításra, addig forgalom nem vagy csak korlátozottan haladhat rajta.
Nem mondom, hogy ezeknek a hibáknak NEM A PÉNZHIÁNY és a fenntartásra fordított idő+energia a hiánya az oka, mert így van. Nagyon el lettek hanyagolva a dolgok a MÁV-nál ezt az egyszerű utas is látja a koszos vonatok állomások lepukkant minden képében.
Azonban a vonat elgurul koszosan is, az állomásra érkeznek vonatok úgy is ha koszos, ettől még nem állnak le a vonatok. Azonban ha lepottyan a felsővezeték, vagy épp beáll a nyugati egyik váltója, akkor bizony komoly gondok adódnak.
Ilyenkor jön az utas, akonek 80%-ban igaza van, ugyanis ő valamilyen formában előre fizetett a szolgáltatásért (bérlet vagy vonatindulás előtt jegy) ám mégsem lesz elfuvarozva úgy, ahogyan azt Ő tervezte. Ekkor jön Ő és óbégat de jó hangosan, MÉNEMMEGY A VONAT így szemetek úgy szemetek amúgy szemetek. De ha ezeket az embereket karon fognánk, "Gyere haver akkor a te felelősségedre majd TE ráengeded a széttört váltóra a vonatot" azonnal csendben maradna.
Nyilván vannak olyan dolgok, amit jogosan lehet követelni a vasúton, a tájékoztatás hiányától kezdve a tisztaságig mindent, de a műszaki hiba az olyan amit ha tetszik ha nem előbb el kell hárítani.
Nyilván a műszaki hibák is megtízszereződtek 100x-ozódtak stbstb az utóbbi időkben mert nincs pénz, hogy miért az nem a mi dolgun k, keveset is ad az állam mégtöbbet nyúlnak le megfelelő szinteken.

Azt kellene látni, hogy azok az emberek, akiket látunk az állomáson vagy a vonaton, Ők is elszenvedői ennek az ördögi rendszernek, és nem pedig okozói vagy épp támogatói. Millió ember van a vasútnál aki szívét-lelkét kiteszi a saját munkája elvégzésére, de ebben gátolják. (Mert nincs pénz, meg különben se vedd észte a hibát mert ha észreveszed akkor szét kell szedni meg stb stb de erre most nincs pénz vagy idő.


De visszatérve a Bankhoz: Válság van, bemész a bankba még 800 emberrel, követeled a betett pénzed (jogosan) mert az a tiéd, de a bankban van összesen 100 millkó ti meg összességében követeltek 500 millkót. Széttárják a karukat, bocsi nem tudunk fizetni. (Nem nehéz elképzelni, a Postabankot gondolom Te is megélted...)
Akkor hiába óbégatsz anyázol stbstb hogy az a te pénzed fizikailag lehetetlen vagy korlátozott a kifizetés. A vasútnál e van sokszor. Hiába van ott lelkes vasutas (lelkes bankoscsajszi) ha egyszerűen a hiba korlátozza a munkája végzését.

A Szolgáltasson, ne kifogásokat keressen történet ugynaez. Mégis hogy? Ezért javasoltam a magassági kormány feltalálását...

Öregvasutas!

Tiszta sor, amit írsz ezeket nem vitattam. SOHA nem is írtam, hogy nem voltak és nem lesznek hibás döntések. A forgalom mindig a helyzet magaslatán áll, azt se tudják mit is kellene csinálni :-( A Start pedig a 220 perc késéssel induló vonaot is elindítja, mert ha elindult akkor jár érte állami pénz.
Sokszor sokkal komolyabb operatív irányítást lehetne bevezetni, pl Nyugati-Kőbánya-Kispest között komoly zavar van, egyvágányozás.
Mit lehetne tenni? A vonatok bejárnak KöKi-ig, onnan egy vagy kettő ingaszerelvény vinné tovább az utasokat, vagy meróval. 2 szerelvény ugye bőven elférne a hibás szakaszon.
DE NEM! Minden vonatot áterőltetnek egy vágányon, amikor még 3 is kevés lenne... Mert akkor van pénz.
Tehát vannak hibás döntések, nem vitattam sohasem.

Ypiapacs!

Nem magyarázok én semmilyen bizonyítványt, nincsen szükségem rá.
Nem vagyok vasutas a mundért se kell védenem ha nem veszem fel :-)
Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy édeskevés a munkáját végző vasutas, ha a két keze 12 felől van megkötve... :-( :-(
Vasutasok között is van kretén meg dilettáns, de meg kell érteni, hogy a kalauz a vonaton ugyanannyit tud a késéről mint mi utasok.
Ez tetszik vagy nem tetszik akkor sem.

A legnagyobb probléma, hogy Magyarországon a focihoz és a vasút működéséhez mindenki ért, ezért keletkeznek az anyázások. Megelőzheő lenne az utasok megfelelő tájékoztatásával ugyan, de szerintem enm kizárt, hogy még ekkor is lenne anyázás már csaka berögződések miatt.

(Lásd Keleti kioszk: Kiírta, hogy hibás, elnézést, meg van adva az utasnak, hogy bátran szálljon fel a jegye nélkül, hisz fizetett. Ennek ellenére miért volt itt a post? Tibi bácsi nem kiabálta percenként a hangosba, hogy nem jó a kioszk. De ha kiabálta volna, a post arról szólna, hogy nem állt ott a kioszk mellett senki elnézést kérni. stb.)

Mindkét oldal szemléletén illene változtatni...

(Bocs ha van benne gépelési hiba)

petya.bacsi 2008.11.20. 10:14:50

vbakter: nem minősítelek, mert már kiállítottál magadról bizonyítványt, a vasutas társadalom büszke lehet rád. Szerinted csak a vasutasok dolgoznak 12 órában és felelnek ennyi emberért? Na ne idegelj. Menj vissza szépen váltókat állítgatni.

vbakter · http://vbakter 2008.11.20. 10:17:46

ÖREGVASUTAS! már nincs szesza,(start)nekik van 1 azaz egy fö MENETIRÁNYÍTÓJUK.tehát ha a startos menetirányító nem egyeztett a mávos menetirányítóval akkor még a vissza fogatást sem lehet létre hozni!!!külön pénz,külön engedély!!!! Mit szertnél kérdezni??????? szerelvény forduló? van 1 startos szerelvény és 1 trakciós mozdonyvezetö legalább1!!! forgalmista és még 1 központi üzem főnökségröl.? "egyeztetés" na ezt számold ki akkor mennyi a késés???? a bakter még vasat sem húzott!? az egyenlet megoldása a TIÉTEK!!!! V bakter

petya.bacsi 2008.11.20. 10:18:58

Mellesleg nem vagyok provokátor, csak egy utas akinek a töke tele van a MÁV-val és a vbaker-hez hasonlókkal. El kéne adni az egész céget, és hozzáértő emberekkel feltölteni a dolgozókat.

Innentől elhagytam a játszóteret, jó fröcsögést! Megyek dolgozni és sok tízezernyi ember munkájáért felelni. Juj! Zöldség! Azt csak a vasutasok teszik.

vbakter · http://vbakter 2008.11.20. 10:28:42

petyabácsi MAJD HA ANYYI UTASÍTÁST FOGSZ MEGTANULNI AMENNYIT MEGTANULTAM AKKOR POFÁZHATSZ NEKEM! MÉG EGSZER LLLAAASSSSAAANNN ÍÍÍRRROOOMMM, GYERE MELLÉM DOLGOZNI UTÁNA A KEDVED IS ELMEGY AZ IROGATÁSTÓL!!!!!!!!!!!!! EGYÉBBKÉNT TE TÉNYLEG 1SZUTYOK VAGY. VEREGESD MAGAD VÁLON!!!!!!!!!!!! ÜDV. vvezető váltókezelő(vbakter)

petya.bacsi 2008.11.20. 11:02:38

VBakter: azt hiszem a hozzászólásod magáért beszél,
mellesleg az utasításokat nem csak megtanulni, bemagolni kell (mert azt egy papagáj is meg tudja csinálni), hanem felfogni, értelmezni és alkalmazni is tudni kell/kéne.

A többihez no komment.

vbakter · http://vbakter 2008.11.20. 11:24:11

petyabácsi (erigy)"dógozni" a szüleim mondták "dógozz keveset nem érhet baleset" utána kellemes pihenést kívánok!én is éccakás voltam. (akkó jóccaka)! v.bakter

Ákibard! 2008.11.20. 12:24:50

Nyugi...

Ezért fogalmaztam ennyit reggel, hogy egymásnak fröcsögjetek ?
Hjajjj :-(

öregvasutas 2008.11.20. 13:25:30

Én kérek elnézést a váci bakter primitívsége miatt... Nem minden vasutas ilyen (azzal együtt, hogy tudom, hogy Vácon - különösen a páros végén - mennyit kell húzni a vasat, és elismerem a munkájukat).

dontals 2008.11.21. 13:36:08

vbakter: Szokták volt mondani, hogy a stílus maga az ember.
Azt meg hagy ne részletezzem, hogy egy modern vasútnál a váltóvasak helyett mit huzogathatnál... Mert hogy a váltókat ma már "jobb helyeken" nem kézzel állítják, annyi szent.

petya.bacsi 2008.11.22. 14:06:52

Én, mint kikiáltott provokátor felteszem a kérdést: ha el kezd esni a hó, a MÁV felkészült a télre (elvégre november vége van...)? Vagy jól meglepődnek -> a feje tetejére áll a közlekedés? Nagyon meglepő egyébként november végén a havazás. Legalább annyira, mint júliusban a kánikula.

Nem láttam nyilatkozni egyik kommunikációs szupersztárt sem, hogy büszkén hangoztatták volna, hogy felkészültek a télre.

petya.bacsi 2008.11.22. 14:08:06

És még valami: az előző hozzászólás NEM a "sima" (nem pejoratív jelzőként használtam a simát!!) vasutasoknak szólt, hanem egy picivel fentebb...

Ákibard! 2008.11.22. 18:28:08

A téli időjárással kapcsoaltos teendőket a D2 utasítás szabályozza, aszerint kell eljárni.

De ha ez lenyugtat: A BKV Metró 2 hete végezte el a váltók nyári-téli átállítását.

Ákibard! 2008.11.22. 18:55:58

Akarom mondani D4 :-)

petya.bacsi 2008.11.23. 10:03:38

D2, D4 utasszemmel tök mindegy. Valószínűleg az év eleji "hófrász" idején is jól alkalmazták ezt az utasítást, mikor sikerült fejre állítani a közlekedést.

Pont akkor utaztam, senki nem tudott semmiről, igazi profi szervezés volt. Kiderült, hogy a mi kis zónázónk, ami induláskor még zónázó volt, menetközben lefokozódott helyi személynek. Utasok lestek, lestünk, nem értettük, hogy mi a fene történik.

És persze a vezetőség a helyén maradt, mert annyira jól felkészültek a télre, be is mondatták a szóvívőkkel a tévében, láttuk, tapasztaltuk, és mi a végeredmény? Talán 1 embert ha kirúgtak. Röhej.

És ez valószínűleg idén télen is ugyanígy lesz.

Ákibard! 2008.11.23. 12:49:25

Petya!

Idén nem lesz így, az idei menetrendben megjelölték azokat a vonatokat, amik ilyen helyzet esetén közlekedni fognak.

Amúgy aznap én is utaztam volna, csak egy órával későbbi vonattal sikerült, de mint látod, még élek.

Persze nem értettem egyet azzal az intézkedéssel, mert valódi értelme nulla volt lényegében...
Vagyis volt, mert nem volt ember aki a feladatokat elvégezze.
Most sincs, jövőre sem lesz. Talán még annyi sem mint most. Nincs ember, nincs pénz rá ... :-(

Ilyenkor mondom mindig, hogy ki kellene hajtani a sok segélyezettet havat lapátolni, meg söprögetni, az nem igényel semmi szaktudást...
Csakhát ugye az derogál... :-( :-(

petya.bacsi 2008.11.23. 17:32:36

Ákibard!: nézd el nekem, hogy szkeptikus vagyok. Megjelölték a vonatokat, és ha azok sem érnek be, vagy késnek?

Az ilyenre szerintem csak úgy lehet felkészülni, hogy abból gazdálkodnak, ami van - tehát ha mondjuk el kezd esni, és ezzel együtt a közlekedés is kezd összeomlani, akkor nyilván azt a vonatot tudják elindítani, ami már beérkezett.
De tudod, az a nagy gond, hogy pl. menne egy vonat Mendére (120a-s vonal), azt a nagyeszű keleti pu-s főúr elengedi. Aztán aki tovább szeretne menni Sülysáp, Tápiószecső, Nagykáta felé, az meg les. Ilyen volt már, azért írom! A helyi vonatokat elengedte, a zónázó meg szépen kimaradt.

Remélem az idén más lesz. De tudom, hogy ez összetettebb dolog, és a legtöbb vasutas mindent megtesz azért, hogy az utas minél kevesebbet szívjon. Ezzel tisztában vagyok, és mint utas meg is köszönöm nekik.

Mozvez 2008.12.09. 13:47:06

Én ebben az esetben részt vettem a dolgoban...
Csak mint szenvedő alany. Senki nem tudta ki mikor megy vissza, én megérkeztem azzal a tudattal, hogy vége leteszem a lantot. Ehelyett mehettem még egyszer vissza Vácra. Nem is ezzel volt a baj, hanem hogy senki nem mondott semmit.
Kerestem az illetékest, de az nem reagált.

Westkal 2009.02.12. 10:51:11

Üdvözlök mkit.Nem olvastam végig az összes kommentet, csak egy párat. Vjv.-ként dolgozom és bármilyen hihetetlen, de egy-egy ilyen incidens engem is ugyanúgy kihoz a sodromból, mint a drága bérlettel rendelkező utast, aki utazik haza, vagy éppen a dolgára. 2 évvel ezelőtt én is civilként utaztam. Van viszonyítási alapom. Ilyen esetről, mint amiről szó van én már tudnék regéket írni. A dolog legkevésbbé rajtam múlik. Sőt, amint beáll a szerelvény rohanva intézem a dolgom, még szabályokat is áthágva néha, csakhogy a ,,vasút menjen", ugyanígy a mozvez..Ennek ellenére a leb..ást, anyázást, ujjmutogatást mindig mi kapjuk. A vétlenek. Ha szólni merünk és harcolunk, hogy ilyen ne legyen többször, akkor végső érvként azt kapjuk, hogy lehet máshol is dolgozni.
Az indulat, ami ilyenkor felgyülemlik, az teljesen megérthető, csak azon kell elgondolkozni, hogy azon vezessük-e le, akinek ugyanaz az érdeke, mint a legtöbb utasnak: pontos, megbízható, megfelelő szolgáltatás!