Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Hazudik a késésekről a MÁV

 2008.11.26. 14:28

Kedden nem volt szerencsés napja a MÁV-nak. Leesett 1 centi hó, és szinte teljesen felfordult az ország vasúti közlekedése. Százhalombattán kisiklott egy tehervonat, ami miatt egy ideig nem jártak a vonatok. Keletiben egy felsővezeték szakadt le, ami miatt a MÁV szerint 50-60 percet késtek a vonatok. Olvasónk 6 óra alatt ért fel Pestre:

Tisztelt MÁV-figyelő!

Több mint 5 éve járok vonattal Újszász-Budapest Keleti pu. között. Ma reggel az 5.37-kor Újszászról induló szerelvénnyel röpke 6 óra hossza alatt sikerült felérnem fővárosunkba. Az út során sok érdekességet tapasztaltam. De reggelig itt ülnék hogyha ezt mind leírnám. De kiemelem ami leginkább felháborított engem s utastársaim. A vonatunk megállt Nagykáta állomáson, de sem a kalauz sem a hangos bemondó által nem történt semmi utas tájékoztatás. Majd több mint egy óra múlva sikerült elindulnunk, Mende állomáson ismét várakozásra ítéltek minket, de ott sem közöltek semmi jellegű információt. Mivel a 6.59-kor Újszászról induló gyors vonat beérte a minket, ezért több ember arra következtetett , hogy átszáll a gyors vonatra, mivel valószínű az korábban fog beérni a Keleti pályaudvarra.

Hát ez nem így történt. Persze utas tájékoztatás megint csak annyi volt , hogy a "személy vonat a 3. vágányról 2 perc múlva indul". Nem is bosszantottam fel magam teljesen addig még nem olvastam a MÁV-start oldalon a következőt : "Ma hajnalban 4 óra 40 perckor a Keleti pályaudvaron leszakadt a felső vezeték. Emiatt a 8. és a 13. vágányok fölött a felsővezeték-rendszerben nem volt áram. A pályaudvar csak az elsőtől a hetedik vágányokra tudott fogadni és indítani vonatot. 9 óra 35 perctől a vasúti forgalom megindult, azonban a feltorlódások miatt a vonatok *50-60 *perc késéssel tudnak csak érkezni és indulni a Budapest -- Hatvan - Miskolc, a Budapest -- Cegléd -- Szolnok - Záhony, a Budapest -- Cegléd - Szeged, a Budapest -- Újszász -- Szolnok - Békéscsaba a Budapest -- Győr - Hegyeshalom vonalakon. A teljes helyreállítást a délelőtti órákra ígérik. A helyreállítás után, a felborult szerelvényforduló miatt ezeken a vonalakon a menetrendszerű közlekedés helyreállása a délutáni órákra várható. " Mihez képest 50-60 perc? Legalább ne írnának ilyet ki a saját honlapjukra, mikor tudják , hogy ez az állítás nem igaz. Majd a következő szöveg olvasható : "A felsővezeték-szakadás helyreállításával a Keleti pályaudvaron csökkentek a késések. Már csak néhány perc késéssel érkeznek és indulnak a vonatok." Szóval eredeti állapotban többet késnek mint néhány perc. Vagy a 270 az néhánynak számít?

Viszont kellemes csalódás volt, s a vasút dicséretére váljon, hogy a vonatokat fűtötték, s elég tiszta állapotban voltak.

Tisztelettel: Szuróczki Renáta

Címkék: budapest késés utas panasz felsővezeték mav észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr76788000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2008.11.26. 14:37:56

Ez eddig is nyílt titok volt, hogy a közölt késéseket minimum 2-es szorzóval kell figyelembevenni.

A tájékoztatás hiánya a szokásos, megint fejetlenség volt azt sem tudták, mit kellene csinálni... Ezért a kalauzt nem illik bántani, ő sem tud többet. (Ugyanazon a vonaton ültök!)
Amúgy ilyen helyzetekben ilyen irányítás (?) mellett nincs olyan, hogy valószínűleg ez vagy az fog indulni, hanem ad-hoc megy az egész, sajnos :-(

Amúgy aznap rendesen összejött minden, nomeg a hó is több volt egy centinél... (Megint a ferdítés... :-( )

Kopi3.14 2008.11.26. 15:55:28

Akibard: az index cikk alapjan kerdeznem, hogy uaznap a battai siklast figyelembe veve, plusz az itteni keseseket hogy tudott a pecsi vonat csak 15 perceket kesett a cikk szerint...

vasutassrác 2008.11.26. 16:36:13

Ne is mondjátok... 3617-tel mentem be, 241(!) perc késése volt. Tájékoztatásra nincs panaszom, mind a jegyvizsgálók, mind a forgalmi szolgálattevők korrekt módon tájékoztattak minket.
A fűtés. Nos, azért nem volt kellemes egy 5 órás utat kb. 40 fokban megtenni... :)

Slam 2008.11.26. 18:16:15

nos, a máv azt írta, hogy battánál 8 előtt átadták az egyik vágányt, és, hogy csak 10-15 perc késéssel közlekednek a vonatok. ez fizikailag képtelenség. amennyi vonat feltorlódott, nem lehetett "csak" 10-15 perc késés. ennyit "normál" esetben késnek. :)
és pl. battán tényleg nem volt több 1-2 cm hónál, elhiheted.
előző nap pedig (hétfő este) a 17.55-kor a déliből induló dombóvári vonat kb. 30 percet állt a déli és kelenföld között, semmilyen információt nem kaptunk. kb. 2-3 vonat ment be mellettünk (időben előttünk) kelenföldre. :(
a fűtés pedig általában vagy túl sok (rásül a ruhád az ülésre), vagy kevés, és kabátban kell utazni. :(

petya.bacsi 2008.11.26. 18:21:25

Üdv a MÁV Utazóközönségében, a 120a-s vonal az egy tragédia, még jó, hogy fővonal!

A MÁV hazudik... Nos, ezt a hír szerintem az összes utas tudja. 1 centi hó sem kell, hogy a Keleti pályaudvar "beálljon".

Első dolgom az lenne, hogy az összes Keletis nagykutyát leépíteném, szélnek ereszteném, és olyan embereket tennék oda, akik hozzáértő vasutasok, és akik átestek már egy olyan tréningen, hogy hogyan kezeljék jól az ilyen helyzeteket. Mert sajnos a Keleti ilyen esetekben lefagy. De nagyon! Azt a hozzá nem értést oktatni lehetne.

grimbusz 2008.11.26. 18:46:30

Még szerencse, hogy neten keresztül tudok dolgozni, így nem kellett tegnap a post íróhoz hasonló tortúrát átélnem.
De amikor az állomáson felhívtam a MÁV direktet, ott is csak 50-60 percet mondtak.
Túl nagy kérés lenne egy ilyen esetben egy pontosabb becslést kérni?
Hiszen mibe telne nekik több év, évtized alatt felhalmozott tudás alapján megbecsülni, hogy x számú feltorlódott vonatot y óra alatt tudunk beengedni a Keletibe. Aztán ezt az idők folyamán update-elni (pl óránként), és ha valaki kérdezi a pénztárost, vagy az információt, akkor pontosabb választ kaphatna. Ez szerintem még a mostani infrastrukturális viszonyok között is kivitelezhető lenne.
Vagy túl sokat várok a MÁV-tól???

mildi 2008.11.26. 19:46:21

vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=250369

MÁV: nincs diszkrimináció, nincs kedvezmény
2008-11-26 18:50:59
December 1-jétől szünetelteti a MÁV-Start Zrt. az életkorhoz kötött, 20 százalékos kedvezményt, amelyet az 55. életévüket betöltött nők, valamint a 60. életévüket betöltött férfiak vehettek igénybe – közölte a vasúttársaság.
A vállalat ezt a döntését az Európai Unió alapszabályainak megfelelve, a nők és a férfiak közötti, életkor szerinti diszkrimináció feloldása érdekében hozta. Legkésőbb november 30-án, elővételben még megváltható a kedvezményes menetjegy, amely az érvénytartamon belül felhasználható. A szüneteltetés várhatóan addig marad fenn, amíg az uniós szabályozás érvényben marad.

petya.bacsi 2008.11.26. 20:09:07

Nocsak, eltűnnek a kedvezmények?

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.11.26. 20:51:47

Részvétem az utasoknak, kavalecz papa meg mehet a sunyiba

kenshikun 2008.11.26. 21:08:12

Battán 8-után nem sokkal jött egy ember a forgalmi felé, hogy mehet a menet, akkor találtunk végre hosszas keresgélés után egy embert aki esetleg tudna is valamit mondani, hogy most mit kéne csinálni (ekkor már 20 perce az állomáson, se jegypénztár, se forgalmista, se kalauz). A 15 perc késésről van fényképem a déli tábláján, mire bejutottam a 8:30 körül battáról indult Pécsi induláskor még gyorssal úgy 9:10 körül. Hát. 50percnél nincsen azon kisebb szám. (azok is csak erős ferdítéssel 50 percek, a valóságban 1 óránál kevesebb késéssel semmi nem volt, a csúcson az a bizonyos battai gyorsított 6:45-ös állt akkor még 100 perccel.)

FDR 2008.11.27. 09:48:59

Én kedden a Déli pályaudvarról a 22:50es vonattal indultam Érdligetre. Régebben vonattal ez a távolság 20 perc volt, azóta valahogy a menetrend szerint 40 lett, valójában pedig 45-60 perc :) (20 kilométer)
A 22:50es vonat azért állt az előző megállónál fél órát, mert valaki kitett egy széket sínre, a vonat pedig elütötte olyan 70 km/h-val :D
Elöl ültem, nagy puffanás mintha egy autónak ment volna neki, utána meg úgy éreztem hogy siklik kifele. Kallerok megnézték, elröhögcséltek, tegyük a másik vágányra a vonatot ... stb. és így sikerült megtenni a 20 km-t 1 óra alatt.
Hozzá kell tenni, hogy a környéken nincs ház, tehát valakinek oda kellett sétálnia a -5 fokba legalább 10 percet, hogy odategye a széket :) Az előző vonat olyan 20 perccel előttünk mehetett el.

Blackmore 2008.11.27. 12:44:18

Nem kellett volna megszüntetni a Joe Cityt, nem lenne túlterhelve a Keleti. Mellesleg tudtommal még most se kezdték el építeni a plázát, ami miatt megszüntették.

Renáta 2008.11.27. 12:59:18

De gyorsan felkerült ide a levelem. Köszönöm:)
Hát Keleti vonal valami borzalom. A késések még tegnapi napra is megmaradtak. Hazafele is egy órát késtünk. De a nagy igazság szerint ehhez az ember már hozzászokik lassan.
Kedves vasutassrác, s 40 fok még mindig jobb mint a 10. Szerintem:)
Kedves petya.bacsi-nak pedig teljes mértékben igazat adok.
Az a gond, hogy sajnos semmi nem történik soha, s a vasút mindent megtehet az utazókkal.
Azt sem értem, hogy az új menetrend szerint miért nem állnak meg Újszászon majd a gyors vonatok?!:((((
Köszönöm a hozzászólásokat:)

H Stahl 2008.11.27. 14:31:03

Az SEMMI! (Ugye MÁV-ról beszélünk, ott bármi semmi lehet) Nov. 25-én a 16.20-as IC-vel bátorkodtam volna Szolnokra menni (Nyugatiból). A sor épp csak nem fordult meg a hodályban az összes 2 (kettő) működő jegykiadó előtt, de sikerült 16.17-kor megvennem a jegyet és attól függetlenül, hogy volt még 3 percem, futva érkeztem a 13. vágányhoz (20 méter, kb 3-5 másodperc), ami a húgyszagú átjáróval közvetlen szemben van. Míg az egész érkező tábla villogott a "késik:XY" feliratoktól, az IC 16.15-körül elindult, ugyanis már a távolban sem láttam! Kb. 30-an álltunk ott értetlenül bámulva az 520 Ft-os pótjegyet szorongatva. 520-ért mindenki kipróbálhatta, milyen egy heringnek.

Kopi3.14 2008.11.27. 17:25:31

Blackmore: nem ott van az a plaza? Csak kisse satorplaza.

A Keletirol nem tudok nyilatkozni manapsag, amikor hazsnalom, altalaban este onnan indulva, kb evente hetszer, plusz ugyanennyiszer erkezve delben-este nem szokott gond lenni. De nekem a mintavetelem meglehetosen korlatozott.

Hellisfitar 2008.11.27. 17:27:16

Ó, az első téli nap máris kiütötte a mávot. Jellemző.
Asszony fél hattól fél nyolcig sikeresen eljutott Sülysápról Gyömrőig a zónázóval. Persze tájékoztatás semmi, olyannyira, hogy Mendén egy terhes anyuka ment be a forgalmistához rákérdezni, hogy ugyan miért rabolja ismét a vasút a dolgozók és polgárok idejét? Kussolás, vigyorgó kalauzok (legalább egy pici empátia szorulna ezekbe a nagyképű bohócokba, de persze nyilván örültek, hogy nem kell dolgozniuk), a szokásos öntelt, belesz@ró mávos hozzáállás.
És igen, csupa hazugságot írtak a mav-start.hu-n, már kora délutánra azzal frissítettek, hogy helyreáltt a közlekedés, míg a Keletiben állt a káosz: rohangáló utasok, félreinformáló (vagy nem is informáló) gépi tájékoztatás, zónázóból személlyé visszaminősített vonatok, zsúfolásig tömve emberekkel. Egyszerűen nem hiszem el, hogy nincs ez ellen fellépési lehetőség (vagy ha tényleg nincs, akkor ott az emlékezetes argentínai példa, ahol az utasok - megunván az állandó 10-12 órás késéseket - egy adott napon felgyújtották a vonatot. Na jó, nem kell ennyire radikálisnak lenni, de talán egy-két IC és nemzetközi kihaladását békésen meg kellene akadályozni 20 percre. Persze ezzel is csak az utas szívna, nem szólva az "elkövetőről", aki ezzel bcs-t követne el. Meg van kötve a kezünk, csak fizessünk, a többi nem számít).

De a kedvencem most ez a hír a máv portálról:
"A MÁV-START Zrt. tájékoztatja kedves utasait, hogy az életkorhoz kötött, 20 % -os kedvezményt - amelyet az 55. életévüket betöltött nők valamint a 60. életévüket betöltött férfiak vehettek igénybe - 2008. december 1-jétől szünetelteti.
A MÁV-START Zrt. ezt a döntését az Európai Unió alapszabályainak megfelelve, a nők és a férfiak közötti, életkor szerinti diszkriminációjának feloldása érdekében hozta.
Az életkorhoz kötött kedvezmény alapján 2008. november 30-án, elővételben még megváltható a kedvezményes menetjegy, amely az érvénytartamon belül felhasználható.!"

Tetszenek érteni? Az EU alapszabályainak betartása. EU. Az a máv lett most hirtelen eu-kompatibilis, amelyik a legsötétebb balkáni szintet is alulmúlja a késésekben, a tisztaság hiányában, az utas lesz@rásában, és amely csak az eu-átlagnál lassan jóval magasabb áraival tűnik ki.
Kérdezem én: ha már ezt annyira be kell tartani (közel 5 évig miért ment jól így?), akkor miért nem a férfiak életkorát viszik le 55-re? Persze, tudom, ez komoly bevételkiesés lenne, meg aztán az is megér egy misét, hogy fizessen-e az állam az utas helyett (bár ha belegondolok, azért az állam mégis a mi pénzünkből fizeti ezt a kedvezményt), és addig nem is lenne gond, amíg a sínbohóc zrt géppark- és nyomvonalfejlesztésre fordítaná ezt az összeget, vagy éppen a nulla közl. miniszter által elvont összeget pótolná, de félő, hogy ebből ismét csak a felfelé bukott, mindenre alkalmatlan vezérek luxus szolgálati autójára költik.
Hacsak valamelyik szakszervezeti vezér szét nem akarja majd osztatni a lógós melósai között.
Remélem az illetékesek ezt a pénzt majd gyógyszerre költik.
Demagóg voltam és hirtelen. De most már bedühödtem. :)))
U.i. Az vajon miért van, hogy Kőbánya felsőn még az áthaladó gyorsvonatokra is felhívják a figyelmet? Ott miért képesek az embert fizető utasként kiszolgálni?

lurko 2008.11.27. 20:19:23

Az életkorhoz kötött kedvezmény üzletpolitikai tehát a vasút a saját bevétele kockázatára adta. Nem is lett volna semmi gond vele ha ebben a nagy és szabad országban nem lenne sok ilyen állampolgár aki azt figyeli hogy mire is lehet ráfogni a diszkriminációt. És ahelyett hogy örülne annak hogy kap valamilyen kedvezményt a valakije azon kezd el hisztizni hogy ő miért nem kap. És minden követ megmozgat mert ez milyen igazságtalan. De ha megnézitek a legtöbb kedvezmény diszkriminativ. Vonjuk vissza az öszeset? Akkor elégedett lesz mindenki?

Ákibard! 2008.11.27. 21:17:07

H Stahl!

Ön nem késte le a vonatát! Időben kiért a következőhöz! (Szokás mondani.)

Bocs, de minden szart nem kell a MÁV-ra kenni. Korábban nem mehetett el, közlekedik előtte más vonat, kicsit gondot okozna. A probléma inkább ott volt, hogy időben kellene kimenned a vonatodhoz, nomeg megnézni a Te órás és a MÁV központi idő közti különbséget.

Szeptemberben nekem is volt ilyen. 390-es pótjegy, vonatnak a végét láttam... Hopp, 4 percet késett az órám... Pótjegy összetép, kidob, mosolyog egyet: Balfasz vagyok.
Ezért kár a MÁV-ot okolni, bár aláírom: a lelki világodnak biztosan jóledik :-)

Hellisfitar 2008.11.27. 21:20:43

Az "ilyen" az most akkor "olyan"? :))) Mert az "ilyen"-t ezáltal magamra veszem, márpedig én nem azon károgtam, hogy nekem nem jár kedvezmény (pedig kifizetem a havi 24 ezer Ft-ot a koszos és a késésekkel az időmet elpazarló vasúti "szolgáltatásért"), hanem azon sopánkodom, hogy már nem örülhetek annak, hogy kap valamilyen kedvezményt a valakim. ;)
Amúgy erős a gyanúm, hogy az elvont állami pénz az oka ennek a hirtelen (n)EU-harmonizációnak, csak éppen kék-sárga csillagos köntösbe öltöztették.

Hellisfitar 2008.11.27. 21:27:33

Ákibard!

Szerencsére nem tudom IC-nél hogy megy ez, de napi ingázóként tapasztalom, hogy pl. a 4:53-as nagykátai személy az utóbbi időben előszeretettel 4-5 perccel előbb beérkezik kicsiny falum megállójába. És nem áll bent 30 másodpercet sem. Pedig nem siet az órám. Hogy az alig 15 percnyire és 15 km-re lévő állomásról elindulva hogy kapar össze ilyen gyorsan "előnyt", az rejtély. Ami durva, hogy még kora reggel sem sikerül a menetrendet betartani (na jó, néha igen). Abban lehet bár igaszág, hogy azért a vonathoz érdemes legalább 10 perccel előbb kiérni úgy, hogy zsebedben a jegy.
A MÁV biztos pont az életünkben. Biztos, hogy nem jön pontosan a vonat.

lurko 2008.12.05. 01:45:50

Hellisfitar: Csak a hirtelenségről anyit hogy már májusban mondták nekem hogy állampolgári panasz miatt vizsgálja a 20%-os kedvezményt az ombutsman és a mérges panaszos a strassburgi birósággal is fenyegetőzött mert ez milyen szörnyű megkülömböztetés. Pedig én mindíg úgy tanultam hogy a nőket előe engedni és ilyenek.