Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk a MÁV új menetrendjét tanulmányozta, amiből ő azt olvasta ki, hogy Gárdony reggeli vasúti közlekedése szinte teljesen ellehetetlenül. A Közlekedési Minisztériumhoz fordult:

Tisztelt Minisztérium!

Felháborodottan tapasztaltam, hogy a MÁV új menetrend-tervezete ellehetetleníteni készül a Budapestre ingázó, ám az elővárosoknál messzebb lakó egyetemistákat, dolgozókat. Gárdonyból például reggel egyetelenegy vonat indul Budapestre, és a sebesvonatok teljes mértékben megszűntek. Az eddigi zsúfoltságot bangladesi színvonal fogja felváltani, ha ez a menetrend valóban megvalósul. (Eközben Martonvásárról 3 percenként is indul vonat, tehát a gazdaságosság igencsak megkérdőjelezhető!).

Kérem, szíveskedjenek tanulmányozni a menetrendet és az alapján dönteni az elfogadásáról. Kérem, azt is szíveskedjenek azt is figyelembe venni, hogy nem költözhet fel Budapestre 70 km-es körzetből mindenki, azért, hogy dolgozzon, vagy tanuljon, vagyis megéljen és ne segélyekből tengesse magát. Az egyetemet pedig ne többedévesként kelljen otthagyni, mert vagy hajnalban kell elindulni és az egyetemen várakozni a kezdésre, vagy minden óráról elkésni.

H. E. Gabriella

Címkék: budapest közlekedés máv menetrend vasút utas panasz gárdony észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr64811806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2008.12.10. 15:55:56

Nemtudom Kedves Gabriella mit nevez reggelnek, de én üzemkezdettől 10:00-ig 11 vonatot számoltam össze, ami Gárgonyban megáll, és Budapestre tart.

Nem kellene utánanézni a postok tartalmának, mielőtt kikerülnek? :-//

Ákibard! 2008.12.10. 15:58:45

A Martonvásárról 3 percenkénti indulás pedig kamu, ugyanis az egyik (fehérvári) Érd-felső, míg a Martoni Érd-alsó felé megy.

Ha kimkész az Örs Vezér terére, ott is 5 percenként induélnak buszok, csak épp minden 10. az amire Te vársz :-)
Azért jóféle villantás volt :)

Ákibard! 2008.12.10. 16:00:01

Jóólvan, gépelni sem tudok, bocs :-))

winston01 2008.12.10. 16:13:36

Az Elvira szerint 4-ed 10-ig fél óránként, utána óránként indul vonat.

Esetleg arra gondolt a t. levélíró, hogy egyetlenegy vonat van, amit kényelmesen felkelve el tud érni úgy, hogy beérjen az egyetemre? :)

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.12.10. 16:29:46

Tisztelt H. E. Gabriella!

Most már nem mindegy?

Üdvözlettel:
a Minisztérium

Kopi3.14 2008.12.10. 16:41:32

Akibard: Marton-Bp viszonylatban nem halal midnegy, hogy Erden alson vagy felson all meg az a szerencsetlen vonat? A helyben lakoknak nem mindegy, hogy alson, vagy felson szallnak fel?
EGyetlen dilemma a Campona, de ott olyann agy forgalmat korabban, mikor arra jartam nem veltem felfedezni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.12.10. 16:45:20

Én se látok kivetnivalót a menetrendben. Viszont az nem szép dolog, hogy a 29-esen levő két IC-t visszaminősítették gyorsvonattá.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.10. 16:50:20

Ákibard! 2008.12.10. 15:55:56 >>>

Szeretem, ha az olvasók mondják meg a frankót. Többet tanul vele a beküldő. Ezt a Figyelőn megtanultam ;)


Kopi3.14 2008.12.10. 16:41:32 >>>

Nekem nem mind1, hogy a 7.15-ös vonathoz 7.10-kor, vagy 7.05-kor indulok el :P :D

plautus 2008.12.10. 17:09:43

Azért nem olyan rózsás a helyzet. Eddig is sok probléma volt ezen a vonalon is pl. Szfv-on sokszor nem volt mozdony a tapolcai dízelt lecserélni. Én csak egyet kérdeznék: mi szükség van a Bp. - Martonvásár között közlekedő vonatokra, miért nem közlekedhetnének ezek Szfv-ig?
A menetidő is megnő, eddig sebesvonattal(?) menetrend szerint 50 perc alatt Bp-n lehetett lenni, most ez az idő több mint egy óra lesz (nincs 50km/h az átlagsebesség).

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.12.10. 18:08:08

"-Van akinek nem lehet a kedvére tenni...
-Jézus is pont ezt mondta!!!"

Gyors összevetés eredménye az, hogy az adott viszonylaton nem túl nagy a változás...

Martonból 3 percenként az erős túlzás, úgy gondolom. bár elég gáz, hogy kb azonos időben azonos uticéllal két vonat indul gyíkfingnyi eltéréssel, az tényleg felvet némi kérdést.

Tisztelt Gabriella,

Ön egy élhetetlen nő. Tessék megnézni pl. a 35-ös vonal menetrendjét mondjuk Siófok - Tab viszonylatban. Na az a katasztrófa.

Kopi3.14 2008.12.10. 18:36:47

Figyelo, kuldjek jarokeretet? Lehet szukseges ahhoz a tavolsaghoz, hogy ot perc alatt ersz at. :DDD

1116001 2008.12.10. 19:52:39

Elvirában fennt van az új menetrend!! :)

1116001 2008.12.10. 19:59:10

A posttal kapcsolatban az óra 36-kor induló vonat az fehérvár felől jön és zónázó, érd felsőtől nem áll meg. Az 39-kor induló meg személy és érd-alsó fele megy. (lásd a váci vonalon, ahol a zónázó/gyorsított után indul 5 percre a mindenhol megállós személy pestre)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.12.10. 21:05:15

Olyan, hogy sebesvonat, eddig se volt. Max. gyorsított személy.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.10. 21:50:41

Tavaly volt 7.11 körül martonvásári gyorsított, azzal olyan faszán beértem. Most 7.15-ös, és Téténybe és Albertfalván is félreáll, pont beesek.

Jövőre 50-körül lesz egy, meg 22-kor. Így is akkora tömegnyomor volt... Most még nagyobb lesz. 22-essen nem fog beérni senki, mindenki megy az egyetlen vonattal, ami lesz.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.10. 21:52:29

(Vasárnapot néztem. Nem szóltam!) :D

TISZA 2008.12.10. 22:58:19

1116001 2008.12.10. 19:52:39

15-ös számú Tisza nemz. gyors nincs benne (most, még) az új menetrendben 2008. december 14. és 15-i napokra vagy csak nem látom. :-|

ZBR 2008.12.10. 23:49:44

OFF

"hogy dolgozzon, vagy tanuljon, vagyis megéljen és ne segélyekből tengesse magát. Az egyetemet pedig ne többedévesként kelljen otthagyni,"

Kedves Gabriella!
A tanulók között igen sokan csak rengeteg átbulizott félév után jutnak előre, nem a képességeiknek megfelelő helyre adják be és nyernek felvételt. Aki tanul, államilag finanszírozottan (egy fillérjébe nem kerül) és átbukdácsol pár félévet az igenis egy szinten van azokkal, akik segélyekből élnek.
Ezt csak a rend kedvéért szögeznénk le. A többi esetben pedig a kollégák hozzászólásait nézze meg.

Tisztelettel:
A Minisztérium

ON

Zoli 2008.12.11. 08:57:24

Figeylő:

Az én levelemet (amit már kb 1 hónapja küldtem) nem tennéd be ide? Ígérted hogy benn lesz, de még most sem. AMúgy miért nem pörög jobban ez a topic, legalább annyira mint a BKV-s. Mehetne itt is napi 2-3 levél, talán nagyobb lenne az olvasottság is.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.11. 10:02:56

Zoli, küldd el kérlek még egyszer, valahová elveszett a levél, s mivel a címed sincs meg, nem tudtam szólni.

Ha ma elküldöd, akkor még a héten kiteszem. Köszi.

Árpi 2008.12.11. 11:04:10

Tisztelt Mindenki!

Úgy látom, jól jött nektek Gabriella levele - ismét van kit leszólni, már-már lehülyézni. Nyilván ezeket a kommenteket is azok a budapestiek írták, akik reggel 8kor még a hasukat vakarják az ágyban, mert simán elérik a pár percenként induló buszok/villamosok/metrók bármelyikét.

De talán, ha vetnétek más vonalakra is néhány pillantást... Pl. Pécs-Bp. Az új menetrendtől kezdve NINCS gyorsvonat ezen a vonalon, és az IC-k kivételével MINDEN vonaton át kell szállni vagy Szfváron, vagy Puszaszabolcson. Pécsről általában nem csak egy sörért ugranak fel Bp-re, szóval a nagy táskákat, batyukat, kisunokákat, stb. lehet átbumlizni Pusztaszabolcson (mely település nem a 4-5 méter széles peronjairól híres, tehát elképzelem azt a rengeteg embert, amint ráözönlik azokra a borzalmas kicsi, agyonrepedezett peronra)... Én ezen a vonalon lakom, Pusztaszabolcstól 15 percre. Eddig ha Bp-re mentem (elég gyakran) sikerült gyorsvonattal mennem, vagy legalább a személyen sem kellett átszállni. És most? Felszállok a vonatra, már jöhetek is le, és várhatom, hogy felszállhassak a csatlakozásra. Diákmunkát is sikerült olykor Bp-n találni - immár az is lehetetlenné válik számomra.
Egerbe járok iskolába; én is az utolsó évesek közé tartozom. Eddig "csak" kétszer, jó esetben egyszer kellett átszállnom. Most minimum háromszor. Valamelyik korai vizsgámra oda se tudok érni, tehát fizessek ki plusz 2500-3000Ft-ot azért, hogy előtte nap lemenjek, és ott aludjak vmi szálláson. Nem beszélve arról, hogy hajnali fél 4kor, amikor még az ember örül, hogy el tud indulni a vonatra, keveregjek még az átszállással Pusztaszabolcson.
Agyrém, ami a közlekedéssel történik, és legszívesebben utaztatnám azokat pár hónapok azokon az útvonalakon, amiken én megyek, akik ezt az egész borzalmat kiötölték a jó meleg irodájukban, vagy a sok milliós Audijukban elterülve.

Ákibard! 2008.12.11. 11:36:38

"mert simán elérik a pár percenként induló buszok/villamosok/metrók bármelyikét."

Várlak szeretettel Budapesten, ha errejársz...
Lassan 25 perce várok az indulással, hogy elérjem a félóránként járó buszt...

Kopi3.14 2008.12.11. 12:03:27

"Aki tanul, államilag finanszírozottan (egy fillérjébe nem kerül)"

Ez utobbit szerintem gondold at meg egyszer.

winston01 2008.12.11. 12:05:11

Árpi 2008.12.11. 11:04:10

Ha te írtál volna ilyen levelet, valószínűleg nem lettél volna lehülyézve. De a T. Levélíró helyzete kicsit más.

MetalStorm 2008.12.14. 11:04:21

Üdvözlet Mindenkinek!

Ha figyelmesen megnézik azok az olvasók a menetrendet, amiről Gabriella beszél, akkor láthatnák, hogy több igazságot megállapít.

A régi menetrendben volt 6.45 és 7.25-kor olyan gyorsított vonat, amely csak Gárdonyban és Érden állt meg. Most nincs. Pedig aki ismeri ezeket a vonalakat és naponta használja, mint jómagam, az tudja, hogy a 6.45-ösön a kihasználtság ülőhelyek tekintetében ritkán csökkent 95% alá. A 7.25-ös is kellően meg volt tömve. NA most az új menetrendekben az első gyors vonat 8 óra után indul el Fehérvárról... Tehát előtte mindenki csak döcög 90 percen keresztül. Ez kinek jó???

Olyan gyorsvonatokat miért nem lehet indítani, amivel a dolgos honpolgár nem kevés pénzért be tudna érni 8-ra vagy 9-re a munkahelyére úgy, hogy nem kell ezért teszem azt fél 5-kor kelnie.

A hazafele vezető új is hasonlóan hígtrágya lett.

Van gyorsvonat 16.03-kor és 18.03-kor. A 16.03-ast senki nem éri el aki dolgozik, mert 16 óránál előbb nem lesz vége a munkaidőnek. A 17.20-as sebesvonatot miért nem lehetett meghagyni? Vagy 17 óra körül indítani egy sebeset Fehérvárig vagy Siófokig.

üdv

DRuNKeN_MaSTeR 2008.12.14. 22:46:37

"Árpi 2008.12.11. 11:04:10" teljesen a szívemből beszélsz. Bár a percenként induló BKV tényleg kicsit túlzás, de messze elmarad attól, amit a MÁV a menetrenddel művelt a Budapest-Nagydorog (Szekszárd, Baja) viszonylatban (pl. hova tűnt a 1833-as IC?).