Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Izzócsere a MÁV-nál

 2008.12.13. 12:09

Az alábbi, -sajnos valószínűleg valós- történet gyönyörűen vázolja, hogy állami cégeknél miért kerül mindig minden körülbelül 10-szer annyiba, mint egy magán tulajdonú cégnél. A MÁV Ingatlankezelő egy egyszerű izzócserét is túlbonyolított:

Kedves MÁV-figyelő!

Történt egyszer egy kis budapesti állomáson, hogy kiégett egy izzó a budiban. A helyzet hihetetlenül komoly és drámai fordulatot vett ezzel az eseménnyel. Az illetékes forgalmi szolgáltattevő verejtékezve tárcsázta a MÁV Ingatlankezelő Kft. (MÁV-Ik Kft.) diszpécserét. A diszpécser próbálta megnyugtatni a zaklatott szolgálattevőt és nyugtázta az égető probléma bejelentését. Adott rá egy hibakódot, melyet a forgalmi szolgálattevő a megfelelő helyen elővezetett. A WC-ben időközben teljes sötétség honolt. Majd az Ik hős diszpécsere azonnal kiküldte járőrét a hiba feltérképezésére. Kisvártatva (egy-két nap) meg is érkezett a szakember Opel Combo típusú fehér gépjárművén, kezében a megoldáshoz elengedhetetlenül szükséges tárggyal: egy fényképezőgéppel.

A szakember villámgyorsan lefotozta a sötét mellékhelyiséget, majd a központ felé vette az irányt. Itt a feltárt és immár dokumentált hiba elhárításához szükséges anyagot, egy darab 60 W-os izzót igényelt. A központ mindenható urai a bizonyító jellegű felvételek láttám hümmögve kiutalták az izzót.

Az Opel Combo szélsebesen száguldott a jeges úton, csak rohant, sietett, hogy minél előbb megoldják a problémát. Csikorgó fékekkel állt meg az állomás mögött. A szerelő lihegve csavarta be az izzót, majd a kis mellékhelyiséget elöntötte a világosság.

A javítást az Ik Kft. kiszámlázta a MÁV Pályavasúti Üzletágnak, ellenértékét megkapta és ezzel a probléma megoldódott, minden újra csendes lett.

Ez nem mese. Sajnos.

Címkék: budapest levél utas panasz mav észrevétel máv ik


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr45817925

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dontals 2008.12.13. 12:46:37

Én ezt nem hiszem el.

Sok mindent el tudok képzelni a máv-ról, de hogy ezt csinálnák, azt nem.

De azért vicces :)

szabopal · http://szabopal.com/ 2008.12.13. 12:52:03

"A javítást az Ik Kft. kiszámlázta a MÁV Pályavasúti Üzletágnak, ellenértékét megkapta és ezzel a probléma megoldódott, minden újra csendes lett."

És mi szerepelt a számlán? :)

------

dontals!

Sajnos el kell hinned.
Én szintén állami cégnél dolgozok, és sajnos nálunk is hasonló képpen zajlanak a dolgok. :(

story (törölt) 2008.12.13. 13:41:19

A számlán mi állt?
Gondolom minimum 15-20 ezer forint.
Sokba kerül ám egy izzó kicserélése!
Meg a sok utánajárás!

:-)

Kis ember 2008.12.13. 13:52:10

Mi ebben a meglepő? Itt száz éve nem változik semmi:
Lásd még: Mikszáth-Korlátfa
www.intratext.com/IXT/HUN0136/_PAT.HTM

bonobonohu · http://bono.hu 2008.12.13. 14:03:27

nem baj, örüljünk, hogy hős országgyűlési képviselőinknek nem kell minden csip-csup költségtérítésükhöz számlát csatolni. képzeljétek el, le kéne szegényeknek fotózniuk minden nap az autópályát, kétszer, miskolc felé oda-vissza, hogy elszámolhassák a benzinpénzt... :-P :-D

Ronald 2008.12.13. 14:07:34

Erre az a magyarázat, hogy ha nem lenne a fényképes dokumentáló-ember, akkor minden vasutas, ippre-püffre hordaná haza a MÁV-os villanykörtéket.
Ha viszont le van dokumentálva - akkor az egész gyüjtőt is hazavihetik.

Mertcsak 2008.12.13. 14:08:01

Bizony mondom néktek,csuda egy országban élünk.

ZBR 2008.12.13. 14:11:49

Ronald 2008.12.13. 14:07:34 >>>
Inkább izzó-ellátmányba kiutalnék mindenkinek annyit otthonra, amennyi kell. Még úgyis olcsóbban kijövök. Egy nagyobb hibánál, pl. tető-beázás, ilyesmi, még megértem a dokumentálgatást, node így...

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.12.13. 14:44:20

Ez röhej. Egy izzó 50Ft. Lehetne a szekrényben is tartalék.

Komolyan ha lenne nálam izzó, kicserélném és nem szónék senkinek.

nyelv-ész 2008.12.13. 14:55:02

Ilyen sztorit már én is hallottam MÁV-ostól, azzal a befejezéssel, hogy a számlán a kétszeri kiszállási díjjal megspékelt izzócsere végösszege több, mint 60 ezet forint volt.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.12.13. 15:26:18

Ronald: igaz, de azert van erre mas megoldas is. Pl. az, hogy egyszer szambaveszik, hogy hany izzot hasznalnak az adott helyen es ez alapjab becslik, hogy mennyi izzo hasznalodhat el mondjuk evente. Ha stimmel a statisztika, akkor rendben van, ha nem, akkor tul sokat lopnak a nepek. A lopast nem szuri ki 100%-osan, de a cel itt nem is az, hanem a koltseghatekony mukodes.

Netuddki. 2008.12.13. 15:29:07

Mi meg szépen fizetünk az adónkból minden évben 150márdHUF-ot, akarom mondani most már 250mrd-ot.
Mert egyszerűen csak hülyék vagyunk.
Ja, és jövő héten megint sztrájk lesz?

Kniight 2008.12.13. 15:39:39

Én az izzócseréhez csak egy kiszállást fizettem volna ki.

Ugyanis ha bejelentem hogy kiégett az izzó, akkor a szerelő igazán hozhat magával egy tartalék égőt.

Majd a műszak végén elszámol a fényképpel és a kiégett égőjével.

Az hogy a szerelő szeret furikázni a városban, illetve annyira hülye hogy nem hoz magával égőt ha kiégett, engem (mint megrendelőt) hidegen hagy.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2008.12.13. 15:39:58

Évente néhány izzót akár ajándékba is kaphatna minden állomásfőnök... még az is olcsóbb lenne mint egy kiszállás.

Ja, és ha 50 izzót kell cserélni évente, akkor lehet számonkérni... de régebben más állami cégeknél minden irodában volt egy szekrény, benne tollak, borítékok és izzók. Mert ügye ezek kellenek, ma meg semmi, jószerivel a dolgozók látják el a céget.

Daniel W. Mcload 2008.12.13. 15:45:17

Azt javaslom, hogy adjuk el az egész országot. Eddig még csak a MÁV privatizációját javasoltam minden lehető fórumon, de lassan rá kellett jönnöm, hogy itt már semmi más nem segít, csak ha valamelyik nagyobb cégnek, amelyek vezetőinek nem okoz gondot egy 10eMi FT-t költségvetés kezelése, privatizáljuk az országot.
MÁV-ostul, egészségügyestől, 24 budapesti önkormáyzatostól. A Parlamentet pedig alkalmazzuk arra, amire való: turisztikai célokra, meg konferenciaközpontra.

spawn666 2008.12.13. 15:45:40

Figyu!! Van ettől bonyolultabb is szintén állami cég. Régios elosztás figyu, nevezzük C-nek. Kell egy izzó az autóba. Leadod a raktárnak, feladja megrendelőbe ( ezt még lehetőleg hét elején ) az beérkezik B-be elbirálja továbbküldi A-ba ( ez Bp központ ). Ha engedélyezi az visszaküldi az engedélyt B-be, ő leküldi a C-nek. Magyarul áll egy gép C-ben egy izzóra várva. Figyu ezért ockodnak a képviselők is a számláktól. Részben megértem " szegényeket ". Bezzeg a rohadt kommunizmusban ......

Ákibard! 2008.12.13. 15:58:27

Sajnos igaz a történet... Csak nem egy bp-i forgalmistától jött a levél?
1 hónapja szóról szóra ugyanezt mesélte el :-(((
Akkor és ott felajánlottam nekik pár izzót, mert ez így röhej... :-((((

Ákibard! 2008.12.13. 16:00:36

Ja bocs. Látom.

"Kis budapesti állomás"

Akkor nem véletlen az egyezés...

2008.12.13. 16:20:26

Vidéken még "ígyebbül" megy.
A számla végösszege egyébként nem nagy, tudtommal 40 ezer forintot számláznak egy izzócseréért.

Másik történet: elhagyatott vonal, lassan két éve nem járnak a vonatok, de a vasutasok dolgoznak ugyanúgy, ott ülnek a forgalmikban (kitétel volt a 14 mellékvonal bezárásában, hogy nem szűnhetnek meg munkahelyek!). Minden nap bejárnak, ülnek, nézik a sínek rozsdásodását. Bizisten nem cserélnék velük semmi pénzért.

Ám, az új szelek oda is elérnek: az IK átvette az épületeket közben. A MÁV-Start meg igyekszik minél kevesebbet fizetni mindenért, így a forgalmistával kipakoltatott minden helységből, az IK-tól meg kijárnak rendszeresen ellenőrizni, hogy üresek-e a helységek!
Ja, és hozzá kell tennem: az izzókat is cserélik MINDEN helységben, függetlenül attól, hogy már nem használják azokat. És, a fűtés az EGÉSZ épületben megy, függetlenül attól, hogy csak egy helységben van ember (az is feleslegesen, de ez most mellékvágány). Számláznak mindenért, fizetnek mindenért, vonatot hónapok óta nem láttak, de az se az volt.

Ezek után, képesek vagytok egy izzócserén felháborodni?
Aki azt mondja, fotosopp, első, az menjen oda egy forgalmi szolgálattevőhöz, kérdezze meg nyugodtan. Beszélgessen vele pár szót, hogy tényleg így van-e, és sírjon nevetve, hova folynak az adózók milliárdjai.

rszvsz 2008.12.13. 16:23:24

Hmm mekkora luxusban éltek...

Budiban izzó?! Jobb helyeken papír sincs, víz csak nyomokban és az ajtót is ellopta valami megélhetési vasutas.

Apropó Bandeeee:
itt is ez történt. A bakternál kiégett az izzó otthon, hát bement és kicserélte. :-)

Hogy mondjak egy pozitív dolgot is: múltkor bécsből hazafelé a (Csárdás?) EC-n képzeljétek a 3. wc már üzemelt is. Egy nemzetközi IC vonaton. Inkább ide kéne a 250 ruppó és meglincselni a szarszippantó személyzetet :-I

manes 2008.12.13. 16:40:35

GayBears:Régen igy volt.Ma már nem lehet.Ha nekem mint állami cégnek kell egy toll vagy ceruza mert éppen kifogyott vagy eltört nem vehetek csak ugy simán számlára hanem mivel ez is közbeszerzéses lett meg kell rendelnem valami csókos cégtöl aki éppen vesztegetés utján megnyerte a közb.szerzési pályázatot.

LongJohnHolmes 2008.12.13. 16:41:33

Rosszul van ez tálalva.

Helyesen. A MÁV sok embernek ad munkát és ezzel megélhetést, fizetést, amit aztán elvisznek a boltba, hogy az áfával hozzájáruljanak a bevételekhez. :)

altona71 2008.12.13. 16:56:45

adalék:
Tavaly novemberben a MÁV IK-nak dolgoztam. Ép ip Kft-m van, 14 db munkát vállaltunk be, ezek között volt iroda tapétázás, parkettázás stb.

Volt egy tétel: női wc csőtörés utáni helyreállítás. No ez abból állt, hogy egy falba vésett lyuk elé sziloplaszttal föltaknyoltam 4 db csempét, oszt kiállítottam egy 35ezres számlát(+áfa).
1, ilyen lehetőség 3-4 évente van.
2, vajon akit legyőztem a mnkáért indított árversenyben az mennyit kért volna?

A számláinkat, mert ahány meló annyiszor 18 oldalas szerződés 4 példányban, egyösszegben határidőre kicsengették.
kellemesen csalódtunk a mávban....

szmoker (Homo Trollicus) 2008.12.13. 17:03:02

A MÁV az elsők között lesz, amit falhoz állít a forradalom.
:)

Egyébként meg elhatárolódom, ez az egész téma nem PC. Hogy lehet ilyet csinákolni, belesz@rni az elvtársak jó kis biznicébe?!
Botrány!

Száját jártató forgalmistát kirúgni, felnégyelni, villanykörtét mostantól 60.000,-ért (plusz áfa) kicserélni, BKV Figyelő ellen jóhír megsértéséért és közérdekű adattal való visszélésért feljelentést tenni.

Merthogy rombolja az czégnek imidzsét, úgynevezett korrupciót sejtet. Márpedig korrupció nincs, ezt tudhatnád, csak izgága és nem megfelelően (eléggé) agymosott polgárok akik mindenhol törvénytelenséget sejtenek, pedig valójában minden le van vajazva, még a törvényeket is meghozták hogy legális legyen.

Bocs :)

Adani 2008.12.13. 17:15:00

Ez nem újság, közbeszerzésnél minden drágább épp ilyenek miatt. Van mikor inkább legyint az ember és a saját pénzén vesz egy izzót. Anno a főiskolán pl. az egyik tanár mesélte, h ebben a géptermekben ne rongáljunk meg ne lopjuk ki a golyókat az egérből mert ezek nem a suli gépei hanem úgy kapták, ha kell hozzá vmi akkor közbeszerzésben kell megvenni, egy egérnél min. 3-4 hét mire megjön és még jó drága is lesz. Mondta is ,h sokszor inkább megveszi a 200ft-os egeret a saját pénzén csak, h legyen, mert amúgy az a gép használhatatlan lesz egy hónapig. Sőt azt is mondta, h kell egérgolyó neki szóljunk van egy raklappal, ad ha kérünk.

A közbeszerzés így működik, sőt ez a jéghegy csúcsa. Vezérigazgatói szintén és felfelé nagyobb tételben játszanak. Vasutas fórumokon rendre előjön, h egy Bzmotnál 30e ft egy izzócsere. Pont emiatt ennyi. Egyébként tizede is lehetne vagy még olcsóbb.

clsdclsd 2008.12.13. 17:26:56

Simán elhiszem, velem is hasonló esett meg nagynevű egyetemünkön. Történt egy nyári vihar után, hogy a szobámban kiment a biztosíték. (nem ám kismegszakító, amit visszapöckölsz, hanem jó öreg olvadóbiztosíték...)
Nosza, hívtam az üzemeltetési osztályt, mi a teendő. Mint kiderült, a menet a következő:
1. a tanszéki adminisztrátor elküld egy hibabejelentőt az üzemeltetésnek. ("de ne az legyen benne, hogy kiment a biztosíték, hanem, hogy nincs áram" - mit tudhatja egy hülye oktató, hogy mitől nincs, azt majd ők megmondják.)
2. kiküldenek egy szakit, aki felméri a problémát, és lead erről egy jelentést a tanszéknek.
3. a tanszék ezt a jelentést továbbítja az üzemeltetésnek, akik ez alapján kiküldik a villanyszerelőket.
4. az üzemeltetés kiszámlázza a tanszéknek a javítást, mindenki boldog.
Tekintve, hogy nyári szünet volt, és a tanszéki titkárnő még vagy két hétig nem jött volna be, ezért az ügymenet már az első pontban elakadt, úgyhogy elballagtam a villanyszerelőkhöz, kértem tőlük biztosítékot, és kicseréltem magam.

Ákibard! 2008.12.13. 17:54:30

clsdclsd 2008.12.13. 17:26:56 !

Akkor én konszolidált egyetemi kollégium lakója vagyok :)))

Nálunk kiment 1.5 hónapja az egyik halogén a közös fürdőben (6-an használjuk). Végül 1,5 hónap után meguntam a félhomályt lementem a gondnokságra, kértem egy halogént, és még azt is megkérdezték, ki tudom-e cserélni, vagy jöjjön a szerelő :-))))
Számlát nem írtak. :-))

Sheldrake (törölt) 2008.12.13. 18:00:04

[OFF]
clsdclsd 2008.12.13. 17:26:56

*helyesen: biztosító, olvadó biztosító
[/OFF]

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.12.13. 23:15:21

Pfff. Ennyi pénzért már Debrencenből megéri felmenni pestre egy villanyszerelőnek kicserélni a körtét...

subabubba 2008.12.14. 01:12:39

A fotós felmérésről nem tudom, hogy igaz-e, de azt tudom, hogy a diszpécser központ felé jelenteni kell, aztán küldenek egy teherautót a közeli raktárból, ami lehet több száz km is. Ez állítólag azért van, mert jöttek a vezetők a MOL-tól, meg MATÁV-tól, és bevezették ami a cégüknél jól bevált, csak nem gondolták át, hogy a MÁV-nak minden egyes kis pici vasútmegállóban van telephelye, és ezt a rendszert nem érdemes így központosítani. Az egész szisztéma előtt pedig nyilván az ment, hogy hogy hogy nem bizonyos állomásoknál 10x annyi 100-as izzó fogyott, mert ott éppen kreatívan gazdálkodtak (lopták a készletet, stb.), nyilván ezért vezették be az egészet.

manes 2008.12.14. 10:18:32

Akkor a 10X annyi 100 as izzo mistt került annyiba most meg ez miatt.de még minded az alöbbi az olcsobb.

ZBR 2008.12.14. 13:33:56

Adani 2008.12.13. 17:15:00 >>> A Bzmotban nagyrészt fénycsöves világítás van.

Ákibard! 2008.12.13. 15:58:27 >>> Ezt nekem is egy bp-i forgalmista mesélte. Vlszg. nem ugyanaz, de lévén a rendszer így működik, minden forgalmista ezt meséli :-/...

Matiz 2008.12.13. 16:20:26 >>> "A számla végösszege egyébként nem nagy, tudtommal 40 ezer forintot számláznak egy izzócseréért." De, drága barátom, munkadíjjal, kiszállásal is megúszható a gyakorlatban is 4 000 Forintból. Akkor miért kerül még egy nulla a végére?!
A bezárt mellékvonalak: hiehetetlen. Meg kéne szüntetni a munkahelyeket. Szakszervezetis, sztrájkoló dolgozókkal kezdeni. Aztán akik itt nézik a síneket, azoknak kiutalni szépen a kirúgott parasztok szolgálati kecóját és mehet a meló... És akkor még Cargo-részesedést szeretne valaki.

Adani 2008.12.14. 15:00:15

Ákibard! 2008.12.13. 17:54:30

Kecskeméten a mi kolinkban úgy zajlott, h kiégett egy lámpa akkor leballagtál a portára a rossz égővel ott leadtad és kaptál egy újat. Ha meg nem tudtad kicserélni ( Manager fikázás videó a YouTube-on:))) akkor bejelentetted a portán, h rossz és majd 1x vmikor feljött a karbantartó és kicserélte.

szakáll 2008.12.14. 21:22:30

Bizony, kedves olvasók ez az alapsztori valós."Anyagosként" megyek most nyugdíjba, és meg tudom erősíteni.Olyan jellegű anyag ami a karbantartáshoz kell nem is vételezhető.Pl. izzó,ajtókilincs,szög,facsavar. A diszpécser felhívása kész tortúra, szánj rá 30-40 percet. Meg kell adnod neved, munkahelyed,beosztásod!,telefonszámod ahhoz, hogy egyáltalán meghallgassanak.
Én az izzóvételezésnél asztali lámpára hivatkoztam,az ugyanis nem az ingatlan tartozéka, így vételezhető.
Amit én sem értek: a "forgalom" kemény bérleti díjat fizet az ingatlanokért (olyanért is ami már rég nem is létezik /ez nem vicc-nálunk kiderült ilyen is/)-és ebben nincs benne a karbantartás költsége. A "kemény" számlázások ellenére az IK Kft csődközeli helyzetben van, régi kollégáim- akikkel a kiszervezésük előtt dolgoztam- szerint jó ha megélik a tavaszt.
Na ez a szomorú.