Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Tisztelt Ügyfélszolgálat!
 
2008. december 4-én a 925-ös számú vonattal utaztam Győr-Budapest Kelenföld viszonylatban. Az utazásom során tapasztalt alábbi észrevételeimre válom az Önök válaszát:


1. Az utazóközönséget előbb 10, majd 20 perces késésről tájékoztatták Győrben, a vonat végül 20 percet meghaladó késéssel indult. Ez a menetrendben feltüntetett 1 óra 31 perces, azaz 91 perces menetidőhöz viszonyítva majdnem 22%-os, elfogadhatatlan nagyságú késést jelent. Kérem, tájékoztassanak, hogy miért tudnak csak ilyen nagymértékű pontatlansággal dolgozni!

2. A Győrben összeállított szerelvény fűtetlen kocsikból állt. A vonat személyzete miért kap, miért vesz át ilyen állapotú kocsikat? Az 50 55 21-55 567-0 jelzéssel ellátott kocsiban utaztam. Indulás után a kalauznak utastársaimmal szóvá tettük a fűtés hiányát, aki többszöri kitérő válasz után azt közölte, 10-15 perc múlva minden bizonnyal helyre fog állni a fűtés. Ezzel szemben az utazás végéig nem történt a kocsiban semmiféle érzékelhető felmelegedés, a kalauz a későbbiek során már nem is reagált kérdéseinkre.

Tisztelettel kérdem Öntől, aki a levelemet olvassa: Ön hogyan értékelné, ha ilyen rossz minőségű szolgáltatást kapna, amiért ráadásul fizetett is? Minek tekinti a MÁV-START Zrt. az utasait, ha ilyen körülmények között képes utaztatni őket? A téli hónapokban miért nem magától értetődő dolog az, hogy fűtik a járműveiket? Amennyiben a járműveik műszaki állapota ezt nem teszi lehetővé, azokat miért engedik ki forgalomba? Milyen képet szeretnének Önök kialakítani magukról, ha a munkavállalóikból ennyire hiányzik az ügyfélközpontúság, illetve a rendelkezésükre álló eszközök nem felelnek meg a rendeltetésszerű használatra?
 
Válaszukat várva tisztelettel:
 
Damjanovits Viktor

Címkék: budapest utazás máv győr vonat késés vasút utas észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6817958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bence84 2008.12.17. 10:13:54

Ezt a nyári fűtött vagonokkal lehet csak párba állítani...

siófoki35 2008.12.17. 10:53:00

... vagy amikor a Desiron egyszerre magy a fűtés és a klíma...

Pistie 2008.12.17. 11:15:43

Én ezt kicsit túlkapásnak érzem, mert szerintem legtöbbször a máv-on kívülálló okok miatt késik a vonat (baleset például). Csak úgy ok nélkül nem szoktak késni a vonatok. Sztem!
A másik, ha nem írtad el a vonat számát akkor ez egy IC nem? Nah ott gáz ha nem fűtött a kocsi! (elvirán néztem és 9-el kezdődő 3 jegyű-ek ICk) De nem lehet hogy ez igazából 4925? Ok mindegy végülis, az személyvonat. De gondolj bele, azon gyakran cserélődik az utasok mennyisége. Lehet már az indulási helyen tudták hogy szar, de egyszerűen nics más kocsi. Inkább menjen sztem is egy fűtetlen kocsi, mint semmi! (ha annyira zavart mértnem mentél át másik kocsiba?). Egyébként tényleg rossz hogy fűtlelen meg ilyenek, de a MÁV-nál ez azért nem a világvége még

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.17. 11:55:59

PistiKSK 2008.12.17. 11:15:43 >>>

Vasutasok szerint a Déliben rossz egy váltó, ezért az esti órákban rendszeres késések vannak. Többször volt, hogy a 19:20-as vonaton (állítólag emiatt), még 20:10 körül sem volt mozdony.

maglew 2008.12.17. 12:17:42

Nyáron amikor 30 fok volt Balcsin felszálltam egy esti vonatra és fűtöttek. Biztos vicces kedvében volt a mozdonyvezető, vagy melyik pihentagyú szórakozott ezzel

magocska 2008.12.17. 12:29:53

PistiKSK 2008.12.17. 11:15:43
"Én ezt kicsit túlkapásnak érzem, mert szerintem legtöbbször a máv-on kívülálló okok miatt késik a vonat (baleset például)."
Ja.. minden vasárnap baleset...

Dreon 2008.12.17. 13:15:31

Én csak azt nem értem miért akadt ki a levél iró ezen ennyire? Mármint pl Hatvani vonalom teljesen mindenapos mind a fütés hiánya, mind a 20 perces késés(legalább nekik szoltak hogy késni fog). De pl nem egyszer volt már, hogy este a kalauz azzal jött, hogy a világitást sem tudja felkapcsolni...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.12.17. 13:37:32

Desiro azért hűt-fűt egyszerre, mert hűtené az utasteret, de közben a hűtővíz meg túl akar melegedni, így azt is körbezavarja a fűtőrendszeren.

cyan 2008.12.17. 14:35:52

nem akarok off lenni, de az ÖBB indít buszokat Westbahnhoff, Südbahnhoff-tól, amik Kelenföld megállással Keletiig mennek, ott utasokat kirakják, majd azzal a lendülettel fordulnak is vissza Bécsbe. Figyelni kell, nem várnak, vonatjegy jó a buszra. ha érdekel titeket, megírom a kalandos utamat ki Bécsbe :))

hard 2008.12.17. 20:46:21

Hát Győr-Pest között sokkal jobb a busz. Én az 5 évemet az egyetemen buszon tudtam le.
Péntekenként a nagy fogalom miatt szokott lenni 10 perc késés. De nem szívtam akkorákat, mint albérlőtársaim, akik IC-kkel jártak. Áramszünet tbánya előtt, árvíz szentivánon, vezetékszakadások, baleset Komáromnál ....

Ákibard! 2008.12.17. 20:47:08

Peti817172M · bveremiz.tk 2008.12.17. 13:37:32

Legközelebb a hülyeségeidet tarts meg magadnak, kérlek... :-(((((

Ákibard! 2008.12.17. 20:48:49

Én fél éve IC-zek Győr-Pest úton, szintén zenész (egyetem).
Max 10 perc késés volt eddig, vonattal.
Most vasárnap a sztrájk miat buszra kényszerültem, hát soha többé!!!
Annyira soha többé, hogy tegnap vonattal jöttem vissza Pestre, a sztrájk ellenére...

Ákibard! 2008.12.17. 20:54:22

915 tényleg egy páratlan IC volt Claudius-Scarbantia néven, de abban nem sűrűn volt 21-55-ös kocsi...

Szvsz inkább elnézte egy sorral a posztoló, és a 9303-as gyorsra gondolt, amit valóban Győrben állítanak össze, és onnan is indul.

Az előfűtés hiánya azzal indokolható, hogy Győrben nincs kiépítve az előfűtéshez szükséges műszaki rendszer (1500V - fűtési feszültség) így mozdony hiányában a szerelvény fűtés nélkül marad a tárolóvágányon.
Ezért gondolhatta a jegyvágó, hogy 10-15 perc múlva érezhető lesz a fűtés, lévén már van mozdony.
Szomorú hogy végl nem indult meg a fűtés, sajnos ezzel a jegyvágó nem tud mit kezdeni, maximum a Keletiben jelenti a hibát, de többet nem tud... :-(

ZBR 2008.12.17. 23:53:27

Ákibard! 2008.12.17. 20:54:22 >>>
Ellenben a vonat más kocsikból is áll... Át lehet ülni... Mondjuk jó lenne, ha ilyenkor a vasút az elős osztályú helyeket is megnyitná a másodosztályra jeggyel rendelkező utasok előtt.
A hibás kocsival nincs mit csinálni: az utasoknak máshol kell helyet találniuk és kész. Ha a hibás kocsi helyett tennének rá még, akkoris késés lesz belőle, ha kisorozzák a hibás kocsit, az is késés, stb. Tény, hogy tömeg lesz, de legalább meleg...

Pistie 2008.12.18. 03:03:12

tennének rá ha lenne miből szerintem.. nem hinném hogy szénbányász kocsikban szeretnének utazni a finnyás utasok :)

Adani 2008.12.18. 08:46:57

Ha minden előírást betartanának akkor miután te jelentetted, h nincs fűtés a kocsiban a következő állomáson helyre kéne a hibát állítani ha nem megy ki kéne sorozni azt a kocsit a vonatból. Ha ez tényleg megtörténne akkor még több késés. Képzeld csak el ha a vonat közepén van a rossz kocsi, azt kisorozni nem két perc lenne. Ráadásul át kéne terelni mindenkit, aki ott van egy másikba, ami ha tele a vonat nem egyszerű dolog. Akkor is volna ám anyázás meg káromkodás meg ilyesmi. Ha pedig nem engednék ki eleve a kocsikat akkor meg az volna a baj, h alig férünk fel a vonatra, miért nincs több kocsi a vonaton.

hard 2008.12.18. 17:16:33

IC-zni meg rohadt felesleges, akkor inkább már autó.
2040+500Ft. Ebből már parkolójegy is kijön pesten :)

Ákibard! 2008.12.18. 17:29:29

Ha EC-zel, az csak +390.- és tuti van helyed, meg kényelmesebb is, mint nyomorogni az egyre fogyatkozó kocsimennyiségből álló "Gyorsvonaton" ami rendszeresen 15 perc késéssel indul, ugyanis patentra érkezik a közvetlen vonatrész, és a kocsikat is fel kell írni...

Kopi3.14 2008.12.19. 13:12:56

PistiKSK:
a MÁV rendszeresen már induláskor műszaki okokból késére hivatkozik egyes vonatoknál, pl Keletiben. Sajnos az, hoy nem MÁV-os okokból vannak késések egyszerűen hazugság. Ők nem szerveznek menetrendet normálisan, ők nem tartanak karban járművet, pályát, stb. Ehhez képest a balesetek száma minimális, azokat olvashatod rendszeresen a bulvármédiában, mert arra ugrik a nép.

macseknak üzenem: íme, egy lelkiismeretesen dolgozó kolléga. Neki is jogos a sztrájk, nem?

Vityaz 2008.12.22. 23:58:11

PistiKSK és Ákibard!
Ez a vonatszám van a jegyemre írva, ha az hülyeség, akkor én is hülyeséget beszélek, mea culpa!

ADAM02 2009.01.14. 19:31:41

Egyetértek veletek! Ez a komment is fölösleges volt.. amielött írsz gondolkodj!