Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk a MÁV legújabb szerzeményével, a Flirt motorvonattal szeretett volna Tatabányáról Budapestre jutni, ami útközben elromlott. Félreállították őket, majd másfél óra múlva továbbindultak. Szerencséjére másnap is késett a vonat, nem is keveset:

Kedves MÁV-figyelő!
 
Első dühöm íratja velem ezt a levelet, de megpróbálok viszonylag objektív maradni.

A történet nagyon friss, tegnap azaz december 10-én reggel a fél 7kor Alsógalláról (Tatabánya) indultam el vonattal a Déli pályaudvarra. Már útközben feltűnt, hogy eléggé döcög a vonat, illetve többször elment az áram, a teljes világítás megszűnt a vonaton. Végül a szerelvény Budaörs megállóhely előtt, valahol a semmi közepén megállt a már többsávosra bővült sínek között. Első naivságomban azt hittem csak elengedünk egy másik vonatot, de miután már vagy 20 perce álltunk, amikor bemondták hogy a vonat meghibásodott és jön értünk egy másik vonat, amelyre átszállhatunk. Mint később megtudtam egy másik utastól, egy türelmetlen férfi megunta a tájékoztatás nélküli állapotot, előrement a szerelvényben, és próbálta "kedvesen" megtudakolni a mozdonyvezetőtől, hogy miért is nem vagyok már fél órája a végállomáson. Valószínűleg ennek köszönhetően mondták be, hogy másik vonattal utazhatunk tovább.

Mindenki felöltötte téli kabátját és ugrásra készen várta a mentőszerelvényt. Azonban az nem érkezett. Több vonat elment mellettünk, köztük a Tatabányáról kettővel később induló, ugyanúgy a Délibe tartó szerelvény is, azonban egyik sem állt meg. Az utasok, miután már több mint egy órája várakoztak a semmi közepén, egyre türelmetlenebbek lettek. Ettől függetlenül jónéhányuk intelligencia szintje is megmutatkozott, főleg az ajtóbal csoportosuló kb 15 éves értelmiségieké, akik legjobb szórakozásul az állandó ajtónyitogatást választották, ami 20 perc után már végtelenül idegesítő volt,még a vésznyitót sem átalottak használni, amire már egy "kedves" MÁV dolgozó is figyelmeztette őket, hogy talán nem kellene... Valamint legnagyobb problémájuk a csapat mai iskolából lógásának megszervezése volt. Többen közülük leszálltak a vonatról és a síneken át az út szélére mentek, közülük egy rálépve a deres sínre majdnem elesett. Nem tudom mi értelme volt az egésznek mert kb 3 perc múlva visszaálltak a vonatra, de biztosan csodálkozott volna ha lábtöréssel ottmarad a sínek között fekve.... De legnagyobb meglepetésünkre kb, másfél órás várakozás után a vonat mégiscsak elindult és fél 8 helyett 9 órára be is gurult a  Déli pályaudvarra.


Nos, ez egy elég szimpla történet lenne, ha nem lenne folytatása. Minden naivságomat (vagy inkább hitemet elővéve) hogy egymás után két nap nem történhet meg ez velem, ma ugyanígy elindultam erre a vonatra. A megállóban azonban hitetlenkedve hallottam a hangosbemondót, hogy a Győr felől érkező járat előreláthatólag 50 azaz ötven percet késik. Minden valószínűség szerint ugyanazt a vonatot állították járatba ugyanarra a vonalra, amit a lelkes MÁV-dolgozók előző nap Budaörsnél a sínek között gyors másfél óra alatt megjavítottak. Úgy látszik nem sikerült teljesen... Hogy valójában mennyit késett a járat, vagy jött-e egyáltalán nem tudtam meg, mert kb 50 perc várakozás után megérkezett a következő járat, amivel sikerült eljutnom Budapestre.
 
Remélem érdemes a történet a honlapra, név nélkül, ha lehet.
 
Üdvözlettel:
 
B. P

Címkék: budapest hiba máv győr vonat késés utas panasz tájékoztatás flirt


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr100818030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2008.12.18. 12:49:55

Kedves B.P.!

Legjobb tudomásom szerint az említett napon a 4919-es számú vonat Budaörs állomáson meghibásodott ezért fekvemaradt. Azonban információim szerint a két követő személyvonatra biztosították az átszállás lehetőségét, ezzel többen éltek is. A meghibásodott szerelvény +95 perccel érkezett Déli pályaudvarra.

Másnap december 11.-én a jelzett időpontban (pontosabban egészen hajnaltól kb 12 óráig) Győr és Győrszentiván állomások között a térközbiztosító berendezés üzemképtelen volt, ezért a biztonság érdekében állomástávolságú közlekedés került elrendelésre, mely egy állomásközben csak egy vonat tartózkodását teszi lehetővé. A probléma miatt a vonatok feltorlódtak, Gyárváros előtt 1, Győrszentivánon 2 személyszállító és egy teher, Nagyszentjánoson egy személyszállító és egy teher Ácson egy teher, Komáromban egy teher egy személyszállító várakozott áthaladásra.

A válaszok konkrét adatokra támaszkodnak.

Elmegyek ügyfélszolgálatisnak :-)))

Ashi Valkoinen 2008.12.18. 13:55:21

Ákibard jól tudja. Mellesleg az új FLIRT is fekvemaradhat egyszer, átszállni meg át lehetett. Két egymástól független ok, szerencsétlenül két egymást követő napon.

Arról miért nem ír senki, hogy Tatabánya-BP vonalon amúgy egész évben minden oké volt? :C

Dreon 2008.12.18. 14:57:04

Azt a vonalat én is szeretem:) Még igy sztájk idején is elég jol lehet közlekedni, ha nem jobban (sokkal kevesebb utas miatt:D).

B.p. 2008.12.19. 11:30:17

Kedves Ákibard!

Az utasokat egyáltalán nem tájékoztatták arról, hogy melyik vonatra és mikor lehet átszállni, néhányan valóban leszálltak a vonatról, és gyalogoltak a sínek között, ami életveszélyes(hogy hova arról fogalmam sincs), de az utasok 95%-a a helyén maradt az álló vonatban, tehát ezt semmiképpen sem értelmezném úgy, hogy "biztosították az átszállást". A másnapi vonatok torlódásáról szintén vannak kétségeim, ugyanis a fél hetes vonatot követő járat pontosan érkezett az Alsógallai állomásra.

Ákibard! 2008.12.19. 20:52:50

Kedves B. P.!

Az átszállás biztosítását forgalmi információkra alapoztam, több utas is érkezett a délibe a két követő vonattal.

A fél hetes járat (4919, Ami Győrből indul) követő járat (4847, ami Komáromból indul) természetesen nem érkezhetett késéssel, ugyanis a hiba Győr és Győrszentiván állomás között volt, a torlódás ezt a területet érintette. Komáromban egy teher várakozott páros (Győr felé közlekedő) irányban. Tehát Komárom-Budapest szakaszon azok a járatok szenvedtek késést, melyek az említett hibás szakaszon is közlekedtek.
Az információimat pedig nem szép dolog kétségbevonni, a vezetőállásról csak látom, amit látok. Tudom, hogy melyik vonat mennyit késett, és azt is, hogy mi menyit késtünk.

Volt két problémafelvetésed, köszönbettel vettük, kaptál rá konkrét adatokkal alátámasztott választ, kérlek, fogadd el, és ne vitatkozz vele.

Üdv: Ákibard

ADAM02 2009.01.14. 19:22:21

Kedves B.P.!
Ha az ember panaszt nyújt be/észrevételt amire kiépített adata nincsen a történet nem áll helyet.a történet első felével nincs baj mer ez megesik és ilyenkor a mozdonyvezető se azzal fog foglalkozni , hogy az utasokat tájékoztassa mert ezernyi dolga van! Ezen a vonalon nagyon sűrű a vonatközlekedés szóval egy ilyen fekvemaradás nagy gondot okoz. A történet másik fele(másik nap) ha feltételes módba beszélek akkor találgatok ezért találgatásnak nincs értelme ha te lettél volna a másik nap győrben és ugyan az a motorkocsi van rajta akkor jogos a 2. részed(vagy legalább megvártad volna)!