Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Külföldön olcsóbb vonatozni

 2009.01.02. 09:09

Olvasónk meglepődött, amikor megtudta, hogy a belföldi vonatozás jóval drágább, mint a nemzetközi. Budapest – Békéscsaba távért többet fizetett, mint a hosszabb, Budapest – Pozsony távért:

Kedves MÁV-figyelő!

Remek a blog csak így tovább! Kivételesen nekem is lenne egy "történetem". Nem a szokásos késnek a vonatok, koszosak, stb. panaszkodás csupán egy apróság nem hagy nyugodni. Íme a történet:

A közelmúltban (december 3.) volt szerencsém elvonatozni Pozsonyból (Bratislava) Békéscsabára majd 5 nappal később vissza (természetesen BP-i átszállással). Azt ugye már most tisztázhatjuk, hogy a távolság Bratislava-Bp 214km, Bp-Békéscsaba 196km.

Ami feltűnt nekem és nem hagy nyugodni. hogy míg a Bratislava-Bp retúr NEMZETKÖZI jegyemért 5100 forintot (20 euro) fizettem addig a közel 20 km-rel kevesebb BELFÖLDI jegyem -  Bp-Békéscsaba retúr - 5560 forintba került. Egy röpke pillantás a MÁV belföldi tarifatáblájára és rögtön elárulhatom, hogy ha belföldi viszonylatban szeretnék 214 km-t utazni oda-vissza az bizony 6020 forintomba kerülne. Most szeretném megjegyezni hogy a szóban forgó nemzetközi jegyet nem a most futó Bp-Bratislava-Bp 16 euro-ért akció keretében vettem, hanem a jegyirodába besétálós "Kezit-csókolom-egy-Bratislava-Budapest-retúrjegyet-legyen-kedves!" történet.

Amit azóta sem értek, hogy hogyan lehetséges hogy egy nemzetközi jegy egy ezressel olcsóbb mint a ugyanolyan távolságra szóló belföldi jegy? Arról az apróságról nem is beszélve hogy a nemzetközi vonatom egy remek kényelmes tiszta és nem utolsó sorban gyors EC volt, a belföldiről inkább nem nyilatkozom.

A hitetlenkedők kedvéért mellékelem a nemzetközi jegyemről készült fotót.

Üdvözlettel: Szikora Dániel

Címkék: utazás máv ár utas nemzetközi jegy észrevétel belföldi


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr33842904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sura md 2009.01.02. 12:03:37

Nézd meg hozzá a szlovák vasút ártáblázatát is, hiszen a Bp-Rajka, pláne a Bp-Komárom útvonal jóval rövidebb, mint a Bp-Békéscsaba.

maglew 2009.01.02. 14:36:52

A tátrába is olcsóbb vonatozni, Pestről Poprád tavaly valami 6000 Ft volt oda vissza, és egész nap vonatozhattál

Szegedre nem mész le ennyiből :((
Éljen a környezetvédelem....

..::Froschlama::.. (törölt) 2009.01.02. 20:53:36

Szerintem a BP-BCS vonatok anynira nem koszosak mint pl a BP-Debrecen iek. Főleg azok nem, amelyikeknek a honállomásuk Bcs.
Elég szomorú dolog ez...Azt valaki elmagyarázhatná nekem, hogy hogy jön ki temesvárra a menettérti 4500ért cBécséről, amikor a csakoda 2500...valahogy így.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.01.03. 01:11:42

Bp-Rajka 5 km-rel rövidebb, mint Bp-BCS. Ugyanúgy 200 km-es jegy kell rá, tehát mindenképpen olcsóbb a belföldi szakasz is. Nemzetközi utakra külön tarifa van, nem a Mo.-i meg a Szlovák szakasz összege külön-külön.

Ákibard! 2009.01.03. 13:35:49

A nemzetközi menetjegyek árát nemzetközi megállapodások szabályozzák. Nyilván mindkét vasút érdeke, hogy a nemzetközi forgalomban az utaok az ő járataikat hazsnálják, ezért kedvezményeket adnak.

Nem ilyen párnapos hiperszuper akciókra kell gondolni, hanem a rendes alap díjszabás olcsóbb mintha külön külön vennéd meg, mindkét országban. Ez így van rendjén, ezen nem kell hitetlenkedni, értetlenkedni.
(Mint amikor 1 zacskó chips 200 ft de 10-et 1800-ért megkapsz. Ha külön megveszed, 10x 200 lesz, egyben kapsz kedvezményt. Ez mindenhol így van.)

Blackmore 2009.01.03. 16:39:42

Csak egy apróság a levélírónak: nem Bratislava, hanem Pozsony. Elvégre magyarok vunk.

Ákibard! 2009.01.03. 20:04:03

Hivatalosan Bratislava.
Az érzelmesség pedig nem témája a blognak.

A jegyre is Bratislava kerül a piros-fehér-zöld színű szívű szentmagyarnak, és az egyszerű magyar jegyére is...

Mesteri Margarita 2009.01.03. 21:41:07

@Blackmore: és ha már "elvégre magyarok vunk", akkor ne sajnáljuk azt a 3 másik karakert is leírni, hogy _vagyunk_

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.04. 03:36:27

mondjuk ez annyiból értelmetlen vita, hogy szlovákul Bratislava, magyarul meg Pozsony... magyar ember Pozsonynak mondja, mint ahogy Bukarestet is Bukarestnek, és Brazíliavárost is Brazíliavárosnak. ha van annyi esze, hogy nem keveri össze a helyesírást a turulmagyarkodással.

ettől függetlenül a jegyre persze, hogy Bratislava kerül.

Ákibard! 2009.01.04. 11:05:57

@gio:
SZerintem ez nem teljesen helyesírási kérdés, de mindegy... Én is Bratislava-nak írom vasúti szókörnyezetben, mert az a hivatalos neve...

És nem jegyzem meg utána azt, hogy :
Nem Bratislava, hanem Pozsony, mert magyarok vagyunk.......

..::Froschlama::.. (törölt) 2009.01.04. 14:46:39

Miért kell ezen még itt is vitázni. Írjuk korrektül Bratislava/Pozsonynak.
Elvégre a pályaudvarokon is a nemzetközi vonat desztinációját két nyelven is bemondják lásd: Kürticcsi(Cuirtici)/Kürtös

hcpetrov 2009.01.04. 17:29:52

Helló! Ha már a nyelveknél tartunk,akkor hadd jegyezzem meg,németül Pressburg-nak hívják Pozsonyt

Manyizga (törölt) 2009.01.05. 11:35:06

... és Bécsbe megyünk nem Wienbe, meg Pécsre és nem Fünfkirchenbe. :)

ZBR 2009.01.05. 18:59:01

@Manyizga: És Szombathelyre, nem Savariába...

szikor 2009.01.05. 22:37:48

Hey! Mint a levél írója két kommentre szeretnék reagálni:

1) >>> Blackmore 2009.01.03. 16:39:42
Csak egy apróság a levélírónak: nem Bratislava, hanem Pozsony. Elvégre magyarok vunk. > Ákibard! 2009.01.03. 13:35:49
A nemzetközi menetjegyek árát nemzetközi megállapodások szabályozzák. Nyilván mindkét vasút érdeke, hogy a nemzetközi forgalomban az utaok az ő járataikat hazsnálják, ezért kedvezményeket adnak.

tomi79 2009.01.11. 02:18:50

Nemzetközi jegyek esetében a retúrjegy az érintett vasutak megállapodása alapján általában kedvezményes árú, olcsóbb a két egy útra szóló menetjegynél. Belföldi jegy esetében nincs a retúrjegyre kedvezmény, az az egy útra szóló jegy árának kétszerese. Így tényleg előfordulhat, hogy a belföldi jegy drágább a nemzetközinél, ami azért ritkaság, mert az utasok nagy része valamilyen kedvezménnyel utazik belföldön (diák, 26 éven aluli, közalkalmazott, nyugdíjas stb.).

Miroslav 2009.03.06. 11:26:12

Ha jól emlékszem, ennek a neve "relációs kedvezmény"
Ez a jegytípus akkor érvényes, ha ugyanazon a vonalon jössz-mész, és megvásárolod mindkét irányba egyazon jeggyel- jelen esetben Szob-Párkány, de a Rajka-Pozsony is oda-vissza működik. A két vasúttársaság közötti megegyezésen alapuló jegykonstrukció. Működik ugyanígy Budapest felől Kassára is,oda-vissza.

Más kérdés a Budapest-Békéscsaba út...z nem csak a jegyárra "vonat"kozóan hagy maga után kívánnivalót...De ez már más lapra tartozik.