Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



600 ezres MÁV kártya

 2009.01.07. 11:01

Vajon mire elég 600 ezer forint ma Magyarországon? Egy használt autóra, és annak éves fenntartására? A MÁV szerint egy éves korlátlan vasúti „bérletre”:

Kedves BKV-figyelő!

A Máv-Start által meghirdetett Start Klub Prémium kártyával kapcsolatban: A vasúttársasság január 1-től bevezette a StartKlub Prémium kártyát, mely igénybevételével korlátlanul lehet utazni belföldön vasúton (azaz MÁV és GySEV járatokon). Apró szépséghiba, hogy elfelejtették közölni az árát, se a honlapon, sem máshol ez
nem található meg.

Nos, ezért levelemben tettem fel a kérdést, amelyre 3 nap elteltével válaszoltak az illetékesek, a kártya ára 599.000 Ft. Én kicsit(...) sokallom a majdnem hatszázezer forintot, tekintve, hogy az ugyanilyen, mindenhová fél áron utazást ígérő kártya 34.900 Ft egy évre. Kíváncsi lennék egy közvélemány-kutatásra, hogy sok-e vajon a kb. 40 000 Km- autóútra elegendő benzin ára egy efféle termékre, avagy sem.

Mindemellett kíváncsi leszek, egyáltalán hány darabot sikerül eladniuk belőle ilyen áron.

Üdv: Pittzu

Címkék: utazás máv kedvezmény utas észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr20862615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.07. 11:50:45

Azt még tegyük hozzá, hogy ez (ellentétben az 50%-sal) átruházható. Cégeknek, "szervezeteknek" árulják, a cég minden dolgozója használhatja.

ti

Ákibard! 2009.01.07. 13:58:39

Erről van szó, ahogy erminavet is mondta, átruházható, és cégeknek van.

Jelenleg is több céget ismerek, ahol ilyen felmutatásra szóló éves vasúti bérletet adnak a dolgozónak, amíg elintézi a feladatait utána dják a következőnek...

mildi 2009.01.07. 14:03:53

van ilyen a volánnak is. felszállókártya. buszos felszálló régen minden csomóponton volt, el lehetett kunyerálni a főnöktől, ha vmi miatt buszra szorultunk. de most már évek óta nincs...:(

Törzsgyökeres szentesi 2009.01.07. 16:52:43

Azért nem sok cégnak van hatszáz ruppója az ingyenvonatozásra. Inkább a Start klub kártya. Az jobban megtérhülhet, ha valaki elvetemült vasutazó.

Mozvez 2009.01.07. 17:02:02

Azért felhivnám figyelmeteket arra is, hogy a 600e Ft-ért bármely hazai vasút vállalat, bármely vonatának bármely osztályán lehet utazni, helybiztosítás nélkül akár ic-n is. Egy olyan cégnek nagyon megéri akinek olcsóbb, mint a kocsi.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.07. 17:05:35

@Mozvez: Én a MÁV-Cargo Szhbatta olajfinomító - Bp. Kelenföld járatán szeretnék utazni.

blarke 2009.01.07. 19:21:10

legalább első osztályra is jogosít?

..::Froschlama::.. (törölt) 2009.01.07. 19:39:06

Nem lehet h 59000? csak elirták....:D

retekvári 2009.01.07. 20:44:07

Szerintem is inkább 59.900, főleg a fél éves bérlet ára alapján.

Pistie 2009.01.07. 21:13:17

@blarke: bazze ha csak 10 komment van előtted elolvashatnád amit írtak!! :D Mozvez írta hogy:
"Azért felhivnám figyelmeteket arra is, hogy a 600e Ft-ért bármely hazai vasút vállalat, bármely vonatának bármely osztályán lehet utazni, helybiztosítás nélkül akár ic-n is. Egy olyan cégnek nagyon megéri akinek olcsóbb, mint a kocsi. "

ZBR 2009.01.07. 21:55:43

Egyébként díjszabásilag a névreszoló összvonalas bérlet első osztályra, ami CSAK MÁV, az kérem tisztelettel

1 500 000 Ft-ba kerül
(forrás: www.mav-start.hu/utazas/berlet.php?mid=146817ec16aaec&chapter=10)

Akkor 600 000-ért GySEV-vel együtt megéri, nem?!

1116001 2009.01.07. 22:43:48

És lehet vele használni a keletiben a Business várót :)

Abd 2009.01.08. 10:46:54

picit számoltam. mert elég irreális árnak tűnik még egy nagyobb cégnél is.
ez a kártya egy főre szol ugye? ha igen. vegyünk egy példát. szombathelyi lakos üdülne mondjuk Debrecenben 1 hosszu hétvégén. Előfordulhat. Vasuton utazva IC-kkel 6 óra kb. a teljesáru jegy első osztályon 9.215 ft. oda vissza 18e. (elvira forrás) ha ilyen irreális távolságban gondolkodunk és minden hétvégét (52) kihasznál a cég dolgozói akkor jön ki kb. 949e ft utazási költség. ez igaz több mint a kártya ára. De - minden hétvégén nem utazik minden munkavállaló, főleg nem ilyen nagy távra. és nagy valószinűség szerint nem egyedül kívánja eltölteni, igy a partnernek ki kéne csengetni a jegy árát. irreális nem? :D szerintem nonszensz az ár.

Snake 2009.01.08. 15:03:34

Abd 2009.01.08. 10:46:54 :
Rögtön az első kommentben ott van, hogy átruházható...

hbe 2009.01.08. 15:06:33

Nem olyan bonyolult. Ha egy cég naponta legalább 1642 Forintot elköltene vasútra úgy, hogy naponta legfeljebb csak egy fő utazik, akkor megéri a kártya.

Manyizga (törölt) 2009.01.08. 15:12:11

Én csak azt szeretném megérni, hogy az egyébként x km távolságra jogosító havibérletet ne csak EGY viszonylaton belül lehessen használni, hanem mondjuk csillagtúra szerűen egy pontból bárhova a távolságon belül. Olyan nagy kérés ez??

blarke 2009.01.08. 15:18:43

@PistiKSK: jogos, pedig direkt visszanéztem arra a szerkezetre >.>

maglew 2009.01.08. 15:50:49

Szerintem 200 ezres kártya jobban megérné, nem tudom melyik cég az ebben az országban aki ezt megveszi, de számolj utána:

Ha 1 évig minden Munkanap utazik a munkatárs:
600.000 / 240(munkanap) = 2500 Ft / nap.
Namost ilyen cég nincs hogy ennyit utazzanának szinte minden nap vonattal.
Viszont ha mondjuk 200 ezres kártya lenne, tuti lenne rá igény, sőt lehetne a nyári időszakban ilyen korlátlan bérleteket bevezetni:
1 hetes, 2 hetes havi felbontásban, illetve Dunántúlon illetve Kelet magyarországon (esetleg majd régiónként) Nem kerülne sokba ilyet kitalálni, nyáron tuti nagy sikere lenne. Egyébként ha a MÁV már több kedvezményt adna visszaszerezhetné az autóval közlekedő utasok nagy részét, de amíg 2 főnek olcsóbb kocsival háztól házig menni mint vonattal, addig ne várjunk itt nagy csodákat.

maglew 2009.01.08. 15:52:19

FIGYELő, a jobboldali görgetősáv se otthon sem a céges melóhelyemen nem működik normálisan, nézd már meg miért nem lehet görgetni egérrel vagy a húzókás szürke biszbasszal az oldalt)

HepiEnd (törölt) 2009.01.08. 15:59:13

@1116001: Elég gyakran vonatozok Pestre de még most,legutóbb tűnt fel ez a business-váró.Elmondaná nekem vki ez mit takar?köszi!

1116001 2009.01.08. 21:15:08

@HepiEnd:
Alapvetően a Railjet hez lett kitalálva. Az ÖBB útmutatási alapján lett kitalálva.
Igénybe lehet venni:
-1.osztályú nemzetközi jeggyel
-Single kabinba szóló hálókocsi jeggyel
-premium jeggyel (Railjet)
-és ezzel a start klub premium kártyával.
(ha valaki emlékszik még valami kérem javítson ki)
Van benne minden ami ilyenbe kell:) plazma tv, bár, kaja, pia:)

dontals 2009.01.09. 14:23:37

Nagyon kevés olyan céget tudok elképzelni, ahol megtérülhet ez az összeg. Még akkor sem, ha átruházható.

Helybiztosítás nélkül pedig nem tudom, hogy lehet vele utazni IC-n. Elvileg valamikor teljesen tele van a vonat. Olyan helayére meg nem ülhet mnég ilyen 600 ezres bérlettel sem, aki fizetett külön a helyéért.
Na mindegy.

Aki 600 ezret fizet máv bérletre egy évre, az meg is érdemli. Akkor inkább kocsit lízingeljen a cég.

1116001 2009.01.09. 14:50:04

@dontals:
Mivel ez első osztályra is érvényes, ott azért szokott lenni;)

HepiEnd (törölt) 2009.01.09. 14:51:00

@1116001: Köszi az infót!
akkor ez az a hely,ahová engem sosem fognak beengedni :)

Mozvez 2009.01.10. 15:04:40

@BKV figyelő: Ha gondolod és arra járok gyere:). De hozdd a kártyát is:). Mondjuk nek tudom, hogy a cargo-nak van e személyszállításra engedélye.

vasutassrác 2009.01.10. 22:29:35

Nem rossz ez a kártya, vannak cégek, akiknek még meg is érné.

zeugma 2009.01.13. 02:30:41

Más országokban az üzletemberek szívesen utaznak vonattal, mert kényelmesebb, nem kell a dugóban anyázni, út közben még átnézhetik a papírjaikat, és viszonylag kulturált kinézettel érkezhetnek meg egy tárgyalásra.
Ha ezt kis hazánkban próbálná meg az illető üzletember, akkor sok-sok órával korábban kéne elindulnia (l. új menetrend), de az esetek nem kis százalékában valószínűleg így is elkésne, büdösen, koszosan, átfagyva/leizzadva (évszaktól függ), derékfájással (ha kapott ülőhelyet) vagy lábfájással (ha másik utas is helyjegyet kapott arra az ülésre, amire ő), kimerülten érkezne meg.

Erősen gondolkodok, de kevés olyan cég jut eszembe, ami elég nagy ahhoz, hogy meg is engedhessen magának egy ilyen bérletet, és elég dolgozója vonatozik ahhoz, hogy ki is használják, de munkakörük megengedi, hogy beérjék a MÁV által nyújtott színvonallal is (hiába ülhetnek első osztályra; ha nincs csatlakozás, vagy a szerelvény késik, az mindegyik kocsiját ugyanúgy érinti...).

charlie 2010.06.13. 16:44:59

most már csak 375e. (névre szóló meg 280e) Helyjegyre meg lehet kérni hozzá 0 Ft-osat.