Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk a vonaton felejtette pénztárcáját, melyet nagy nehézségek árán visszakapott. Luigi a megtalált pénztárcának és a dolgozók segítőkészségének örült, ám a MÁV rendszerében nagyobb hibákat is felfedezett, melyekről alant olvashattok:

Szia MÁV-figyelő!

Van egy történetem; ellentétek összecsapása ez, ahol a humán vonal csillagos ötöst, a rendszer fekete egyest kapott tőlem. Szerintem fordítva rosszabb lenne, így viszont még menthető a dolog, de most már elmondom, miről is beszélek, mert nagyon utálom, ha valaki fél oldalt pofáz egy kétsoros sztori előtt.

Fennhagytam a pénztárcám egy KöKi - Kunszentmiklós-Tass vonalon közlekedő vonaton (3728, annak, aki szerelmes), de  ezt már a leszállás utáni zsebcsekkoláskor egyből észleltem. A szerelvény már mozgott, irány haza, őrült telefonálás. A MÁV központban végtelenül segítőkész emberkékkel beszéltem, a menetrendnek megfelelően próbálták hívni az egyes állomásokat, hogy a helyi személyzeten keresztül jelezzék a jegyvizsgálónak a problémát. Nahát egyik állomást sem érték el telefonon. Más nem maradt, a végállomást hívták (Kunszentmiklós). Csakhogy állítólag ott nincs külső vonal, a belső vonal meg rossz lehet, mert folyamatosan foglalt (70-es évek fíling). Éjfélig (olyan este 9 körül szálltam le) még 4-szer próbáltuk, mindegyik ügyfeles segítőkész volt és kedves, de a kezük meg volt kötve, a technika adta lehetőségeket kihasználták. Reggel még egy utolsó próba, aztán akármilyen hihetetlen is, de eljutottunk arra a pontra, hogy az információért bizony le kell utazni Kunszentmiklósra. Ez már századfordulós hangulat, távirat, Sherlock Holmes, füstötvonat.

Mivel bíztam benne, hogy meglesz a tárca, ezért alternatívák helyett (mittudomén telefonon a helyi taxisokat megkérni, kérdezzenek rá, vagy ilyesmi) elutaztam oda, és a pénztárosnénitől átvettem az érintetlen pénztárcát pénzestül, bankkártyástul. Ja, előtte a forgalmi irodában próbálkoztam, ahol a fogalmista (éppen telefonált, hehe, és volt előtte vagy 3 készülék, amiből kettő valóban belső vonal lehetett...) kb. keresztet vetett rá, de szerencsémre épp benn volt a főpénztáros, és közölte a jó hírt.

Nemrég ugyanezen a vonalon láttam a megálló pénztárának ablakába kitéve egy másik pénztárcát. Szerintem napok óta ott fakul.

Szóval, sok rendes ember dolgozik egy olyan helyen, ahol jól megérdemelt hálálkodást se biztos, hogy be tudják seperni, mert gyakorlatilag lehetetlen információhoz jutni (vagy urambocsá belső rendelet írná elő a beazonosítható tulajdonos (benne volt jogsi, személyi, minden) kiértesítését). A sokat szapult MÁV arculatának nehogymár ne tenne jót egy-egy hasonló örömhír kifelé(is) történő kommunikálása, nevekkel.

Hát ennyi, szia.
luigi

Címkék: máv vonat vasút utas panasz észrevétel dicséret találttárgy


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr98900063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IndaMuncher 2009.01.27. 10:11:40

Még mindig jobb, ha közlekedési eszközön, vagy valami publikus helyen veszted el a cuccod, mintha az utcán egy padon vagy valami. Bár így is jó sokat utaztál miatta...

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.27. 14:22:39

Örülhetsz, hogy meglett.

Egy évvel ezelőtt egyik diáktársam (nem én, de tök mindegy) Kelenföldön hagyott fenn egy táskát egy győri vonaton. Flirt volt, kamerázott és egy megálló a Déli, a rákövetkező vonattal ott is voltunk. Táska megvolt, látszólag érintetlenül, de pénztárca s iratok már másnál voltak.

Ezek szerint Kunszentmiklós felé becsületesebbek, kamera nélkül is.

Ákibard! 2009.01.27. 15:29:58

Örülök, hogy meglett, és rendes emberkékkel találkoztál. Végre hús-vér ember is mondja még rajtamkívül, hogy nem csak orkok vannak a MÁV-nál.

Gondolom a direktet hívtad. Nekik belső telefonjuk nincs, ha nem ismeri a "belső szám hívása külsőről" trükköt, akkor megette a fene.
Hogy mindig foglalt legyen az üzemi teljességgel kizárt, mert azon adják a vonatok jelentéseit.

Legközeleb érdeme egy szolgálati helyre beballagni, Pl. Köi, és ott megkérni a forgalmistát hogy csörögjön oda, mondván a direkt nem érte el őket. Tuti fel fogják hívni.

És ráadásképp általában rendes emberek veszik fel.
Én üzemi telefonon tetettem el magamnak egy ritkaság vonatjegyet, küldték volna a zúzdába, de a pénztáros tök ismeretlenül, a saját pénzéből meghitelezte az árát, sőt, a forgalmistával kiküldette a vonathoz! Csak át kellett vennem :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.01.27. 23:20:01

@Közlekedésguru:

Talentről úgy loptak laptopot, hogy fent volt a csomagtartón a táska, a tulajdonos aludt, és kivették belőle a gépet. Kamerázott vonat ugye ez is... Egy rendes kalauz szólt, hogy óvatosan netezzek a vonaton, mert ilyen is van.

Néhány napja egy kalauz megijedt, amikor a MÁV blogot olvastam a martonvásári vonaton. Nem kért se bérletet, se semmit, nagyokat köszönt, szemembe nézett majd tovább ment. Érdekes volt. :O

@Ákibard!:

BKV-figyelőn és a M.Á.V.-on is megsokszorozódtak a pozitív észrevételek, hála az olvasóknak, akik már nem csak a rosszat, a jót is megírják! :)

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.01.28. 10:04:17

én a mizsein hagytam el a barettemet, , az nem lett meg :,-(

töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.01.28. 10:06:24

áki én is a Kökiről a szolgálatin keresztül hívtam fel mizsét.
kézséges volt,csak sajnos nem lett meg:(

4321 2009.01.28. 11:13:07

Tegnap utaztam 10.33-as vonattal Győrből Almásfüzitőre. A mostani kaller vidám volt és kedves, ami ezen a vonalon nem megszokott.
A mellettem lévő üléseknél két idősebb néni adta neki a jegyét, de az egyik nem találta. A kaller megkérdezte: "Nem ezt keresi véletlenül?" Nála volt a jegy. A néni ugyanis megvette a jegyet, eltette a visszajárót, de a jegyet nem vágta zsebre, a jegykiadó hölgy pedig futott ki a kallerhoz, hogy odaadja, hátha megtalálják a gazdáját. Ezek szerint meglett... :-) Sok-sok ilyen jegykiadó és kalauz kellene még!!!