Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Tegnap egy eurót 302 forintért lehetett venni. A MÁV-Startot ez nem igazán érdekli, RailPlus kártyáját még mindig 285 Ft / 1 euró áron adja, egy drágább vásárláskor ez 4500 forint eltérés is lehet:

Hali!

A következőre lettem ma figyelmes ahogy nézegettem az internacionális utazási lehetőségeket:

Aktuális euró árfolyam

Az euróban megadott árak a MÁV-START Zrt. által meghatározott árfolyamon, forintban fizetendők. Az ajánlatok részleteiért hívja a MÁVDIREKT-et a 06 (40) 49 49 49-es számon, vagy keresse föl nemzetközi jegykiadó helyeinket.

*A nemzetközi jegyek vásárlásakor alkalmazott árfolyam 2008. november 11-től: 1 euró = 270 Ft.*

Ez már csak azért érdekes, mert gondolom az így mondjuk egy 300EUR körüli interrail bérlet árán már jelentős, 3-4ezer forintos különbség van amit valakinek ki kell fizetni gondolom én, a jelenlegi árfolyam mellett is... de még egy 29EUR-ba kerülő jegy esetében is mondjuk kb 435HUF a különbség. És ha egy nap utaznak mondjuk ennyiért 50-en, ami csak tipp, akkor ez az összeg napi 22000 HUF vezteséget jelent a mai középárfolyamon kb ami a http://mnb.hu szerint épp 285.76HUF/EUR és ez csak egy viszonylat egy alábecsült utasszámmal.

Megnézve szintén a nemzeti bank információs oldalán a november 11.-ei euró árfolyamot és az azóta mutatott ingadozást: január 7.-éig egészen rendben is volt, mert akkor a máv nyereséggel váltotta az eurot, egy elfogadhato szinten, tehát kb mintha vettem volna a pénzváltónál eurot, és bevittem volna a mávhoz... mondjuk rosszul jártam volna a legjobb váltókhoz képest kb 3-6 forinttal attól függően épp mennyire volt erős a forint, de jellemzően kb 3 forinttal, egykét 259 körüli középárfolyamú napot leszámítva, ebben az időszakban 263-266 közt mozgott az euro. De azóta: január 8.-án átvittük a 270 forintot, 9-19ig 275-280 közt ingadozott az euro árfolyam 20.-a óta pedig a 285-ös szint körül mozgott, napon belül elég jelentős ingadozással. Értem én hogy jót akarnak nekünk, de azt hallani hogy a cég veszteséges, azt hallani hogy a mi adónkból fizetik ki a vezteséget, mert miből fizetnék ki, akkor legalább a jegyárusításon ne vesszenek már pénzt, mennyiből tartana figyelni a cégnél valamelyik gizikének figyelni az euró árfolyamot minden nap, és ha esetleg aznap akkorát ugrott a forint, és másnap sem megy vissza, akkor azt mondani, hogy változtassátok meg a forintárfolyamot, a jegypénztárakban is, és a neten is, egy email kiküldése még aznap az illetékes helyi gizikéknek akik tájékoztatják a munkatársakat... a webes felületen jó eséllyel ez egy szám átírását jelenti (mivel remélhetőleg ha több helyen jelenik meg ez az információ a fejlesztők egy helyen kell átírják még jobb esetben az admin felületen átírható), az irodában pedig egy információs papír átírását, ami nem hiszem hogy nagy művészet, és valószínüleg kevesebbet emészt fel, mint az hogy majd három hete veszteség keletkezik az eladott nemzetközi jegyeken... ami így összeadva, már a fene se tudja mekkora összegre rúg, alsó hangon azért be merek rá vállalni egy nagyjából milliós méretű kárt, amit nem hiszem hogy a felelős vezető béréből finanszíroznak...

Csak az internet szolgál alapul a fenti állításomra, de az internetes tájékoztatás gondolom megegyezik a jegypénztárival, és a valósággal, ha nem akkor csak ez a szomorú, és felháborító, mert szerintem főleg a nemzetközi utasok zöme tájékozódik interneten, ha a napi munkába járó közösség nem is, és akkor meg ők vannak félrevezetve.

Tisztelettel, Pifta

Címkék: budapest utazás máv euró utas panasz nemzetközi jegy észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr19921213

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.02.04. 14:44:04

A Sparban pedig 250 forint egy euró. Évek óta. Szeretem a konzerválódott állapotokat :)

Blackmore 2009.02.04. 18:28:39

Lehet h velem van a baj, de engem nem zavar, ha nem kell többet fizetnem. Ha a MÁV spórolni akar, csökkentse tizedére a vezetőség fizetését!

ZBR 2009.02.04. 19:06:33

Az árfolyammozgás=kockázat. Az árfolyamot nem változtathatják naponta, akkor lenne igazán felháborodás...

charlie 2009.02.04. 20:17:21

Mikor meg 270 alatt volt az euró, akkor meg nyert a máv rajta. hosszú távon meg kijön, hogy se nem nyer, se nem veszít ezen.

nem jobbikos 2009.02.06. 00:18:52

Persze, de ha megnézed 270-re mikor váltottak, akkor már csak az érdekel, hogy előtte mennyi volt...
És ahogy le is írtam, az a baj, hogy azóta akkorát mozdult az árfolyam, hogy már a veszteség valószínűleg jóvel meghaladja a nyereséget...

És csak hogy vitatkozzak az engem nem zavar jellegű hozzászólásokkal, engem is csak azért zavar, mert az én meg a Te adóforintjainkból fogják kompenzálni a Start veszteségét, és teszik ezt évről évre... így tulajdonképpen még az is megfizeti ezt, aki nem is utazott soha nemzetközi viszonylatban a Starttal, vagy anno a MÁV-val...

De csak a hecc kedvéért írok az ügyfélszolgálatuknak egy levelet, hátha bevallják vajon mekkora összeget tesz ki ez a "kis figyelmetlenség", mert gyanítom, illetve gyenge sacc alapján gondolom, hogy kb 2 vezető fizetése is kijön belőle könnyedén elég hosszú időre...

nem jobbikos 2009.02.06. 00:31:57

És hogy az árfolyamkockázatot nézzük egy kicsit még:
Jelenleg a szakértők egy része 320-340 forintos eurot is vizional, a Nemzeti Bank mai közbelépésének hála az árfolyam ma 296.44 volt. Ferbruár elsején ami hétvége a 30.-ai 294.93-mas árfolyam volt az irányadó. Azóta a hivatalos középárfolyam a következőképp alakult: 297.66, 298.73, 298.73, 300.00, és a mai 296.44, ennek ellenére a MÁV Start Zrt. akinek igazából felelősségre vonható vezetője nem nagyon van, 285 forintért számolja az eurót... tehát továbbra is veszteségesen...

Ezenkívül nem értek egyet a napi változtatás problémásságával, a mai világban a forint volatilis az eurohoz képest, erősen... Ilyen esetben szerintem érthető, ha naponta változik akár az árfolyam. A banknál nem zavar, hogy utalnak neked mondjuk 200 eurot, és mire a bank két nap múlva felkönyveli, a kiszámolt 2 nappal korábbi árfolyam helyett, mondjuk már kevesebbet ér a pénzed szélsőséges esetben 2000 forinttal, de volt példa arra is hogy többet...? Mégis elfogadod, hogy a pénzpiac így működik, főleg ha te jársz vele jól, akkor a MÁVnál ez miért lenne problémás... Szerintem közös érdekünk hogy egy állami cég ne termeljen veszteséget amit mindeki kifizet, hanem legyen minimum nullás, és aki nem használja a szolgáltatást, az ne fizessen azért mert működik. Vagy oké fizessek azért mert ki tudja mikor lehet rá szükségem, de akkor ne hülyeségre fizessek már...

Szemiramis 2009.02.07. 10:19:07

Igaz nem ehhez a témához tartozik..de mivel a START-ról van szó...ideirom!!
Szerintetek nem büntetendő az,hogy a START a jegyvizsgálók ellen olyan "embereket" alkalmaz,akik megvesztegetéssel próbálkoznak!?
Konkrét példákat tudok..pl "csövesnek" beöltözve kuncsorog az "ember" a kallernak hogy vigye már el mert nincs pénze..megtette,nem szállította le...a kaller kapott büntetést...Aztán másik példa...az "ember" vaknak öltözve akarta megvesztegetni a kallert..aki (sajnos) befutott a csőbe..elfogadta a 200forintot azóta már nem START dolgozó...és még tudnék ilyeneket sorolni!!
Szerintetek???

Ákibard! 2009.02.07. 11:48:01

@Szemiramis:
Miért lenne szabálytalan? Nem szabad beugrani a csőbe főleg ilyen vészterhes-főellenőrzésekel teli időszakban.
Belső ellenőrök, úgy nem ellenőrizhetnek, hogy megkérdezik a kollégát: Neharagudjon, szokott ön lopni a cégtől???

Szemiramis 2009.02.07. 22:42:18

@Ákibard!: Szerintem azért pl,mert a kalauz feljelenthetné a START-ot mert hogy jön ahhoz,hogy megvesztegessen bárkit is!? Ugye nem csak zsivány kalauzok léteznek,hanem tisztességes becsületes a munkájukat szerető emberek is..és hálisten abból van több!
Az a helyzet hogy nem ott lent kéne elkezdeni a söprögetést hanem fent a vezetésben!!
Mert nem attól a 200forinttól megy csődbe a START hanem attól amit a vezetőik havonta ellopnak!!!

Ákibard! 2009.02.08. 00:46:04

@Szemiramis:
Hát jelentse fel bátran, de mi alapon? Akkor lenne jogos a feljelentés, ha nem fogadta volna el, és azonnal intézkedik, hogy hív rendőrt a köv állomásra, mert bizony, őt megpróbálták megvesztegetni.
Ahogy elfogadta, bűnrészessé vált, onnantól pedig...
A söprögetést minden szinten végre kell hajtani, mert nagy szinten nagyot lopnak, alacsony szinten kicsit, de a sok kicsi bizony nagyon sokra megy.
Egy vonaton 10 embertől vegyen el egy százast. Egy műszak legyen 8 vonat, az már 8000.- . Szép kis mellékes nem?
Tehát ilyennel védekezni, hogy bocsi, de a többi többet lop? :D :D Ugyan...

lurkó 2009.02.08. 05:01:02

@Ákibard!: Nem szoktam elfogadni zsebbe lóvét. Ezért ha nálam bepróbálkozik egy ilyen próbavásárló(gané) biztos lehetsz benne hogy följelentem. Persze csak ha nem hajlandó azonnal elhagyni a járművet :) Hidd el Bp. környékén kellene körülnézni mert a mutyizás nem kimondottan vidéki szokás. És az egészben az a felháboritó amilyen módon teszik az egésszet.

Szemiramis 2009.02.08. 10:48:24

@Ákibard!: Itt én nem azokra a kalauzokra gondoltam,akik elfogadják a pénzt..hanem pl olyanokra mint Lurkó..akinek többet ér a munkahelye,mint pár 100 forint a zsebbe..

szikor 2009.02.13. 21:49:21

Visszatérve az € árfolyamhoz, amióta az eszemet tudom az átváltási árfolyamok időközönként lettek megállapítva a MÁV-nál. Ha már nagyon alacsony volt emeltek rajta egy nagyot és vice versa. Ahogyan 'charlie' is írta kiegyenlíti a nyereség és a veszteség egymást. Mellesleg nincs olyan mértékű nemzetközi jegykiadás Magyarországon, hogy az akár csak említésre méltó veszteságet gerjesszen. Véleményem szerint ha naponta állapítanák meg az árfolyamot, az -köszönhetően az elmaradott nemzetközi jegykiadási rendszernek- olyan költségeket gerjesztene (elfaxolni minden jegyirodába, kiplakátolni. stb.), hogy egyszerűen nem éri meg. Hidd el nem itt van a gond :)

nem jobbikos 2009.02.14. 18:09:40

Hat... Hiszem is meg nem is...

Egyebként az hogy ez mekkora költséget generál, csak szervezés kérdése, elvileg minden vasutállomáson van mávos intranet kapcsolat, talán ezen keresztül elektronikusan elintézni mindezt nem is akkora gond. Főleg úgy hogy ez csak a nemzetközi pénztárakat érinti, ahol meg már elvárható egy alapfokú számítógépkezelési ismeret...

És való igaz fogalmam sincs, mekkora lehet a forgalom, és hogy valójában ez a reagálási idő mekkora kárt okoz, vagy hasznot hajt, február 6.-a óta várom a Start válaszát, szóval legalább feltételezhetően komolyan utánanéznek a dolognak...:) Mindenesetre vigasztaló hogy 300HUF-os középárfolyam körül megemelték 285-re a váltási árfolyamukat...:)