Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk 30 napos MÁV-bérletet szeretett volna venni, de a pénztárostól csak 28 naposat kapott, ugyan azért a pénzért, amennyibe a 30 napos kerül:

Tisztelt MÁV-START!

Gratulálok újabb akciójukhoz, mely a 30 napos bérlet nevet viseli. A Mosonmagyaróvár - Győr vonalon közlekedek nap, mint nap, mivel jelenleg Mosonmagyaróváron lakom, de a munkám Győrhöz köt. Ma vettem, most kezemben tartom aktuális 30 napos bérletemet. 2009.02.06-tól 2009.03.05-ig érvényes. Önök gondolom tanult, képzett emberek, legalábbis szeretném ezt gondolni. Önök szerint hány nap van ezen érvényességi időn belül? Nem harminc ugyanis, hanem a kezdő és végnapot beleszámítva 28 (azaz huszonnyolc), azonban az ára a régi, 24.000,- Ft.

Nem elég, hogy menetrend, indulási idő szintjén is kellemetlenné teszik a "MÁV-élményt", még az egyszerű, mezei utasról is újabb bőrt akarnak lehúzni, amihez ráadásul sem a pénztáros, sem a jegyvizsgáló nem tudott semmit hozzátenni, illetve utóbbi mosolyogva közölte, hogy ő sem érti, majd megkérdezi.

Önök szerint most mit tegyek? Mert szerintem a részemről jogos az lenne, hogy nem 03.05-ig használom a bérletet, hanem 03.07-ig, egyszer sztrájkolhatok én is, nem? Nem csak Önök.


Kérem, hogy ezt a helyzetet vizsgálják meg és a hiányzó két nap miatt valamilyen módon kártalanítsanak.

Tisztelettel: XY

Címkék: máv vonat vasút utas panasz bérlet észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr49929057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.02.07. 21:18:48

Ha januárban veszed, akkor viszont 31 napig jó. A bérlet neve rossz, mert nem 30 napos, hanem havi. Olyan, mint a BKV-nál. Evvel még jobban is jársz, mert egy évben csak 12-t kell venned, míg ha valóban 30 napos lenne, akkor lenne egy plusz 5 nap, ami 6 év alatt +1 bérlet.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 21:34:00

Ezt mintha már eljátszottuk volna a BKV-bérletekkel, amikor ott megszüntették a fix havi bérletet. Annyi naposat kapsz, ahány nap a váltás hónapjában van, nem?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.07. 21:38:33

@lacalaca:

Igen, de akkor megmagyarázták, hogy az nem 30 napos, hanem havi. A vásárlás napjától a következő hónap azonos napja előtti napig érvényes.

A MÁB bérlete 30 napos, tehát 30 napra kellene kiadni.

siófoki35 2009.02.07. 21:46:10

ha kézzel adták volan, érthető lenne. De így, géppel???

ZBR 2009.02.07. 21:50:39

Ej-ej, panaszlevelet írni tudni kéne. Nem hiszem, hogy a panaszos elnyerte volna az ügyintéző megértését, azzal, hogy beleírta a "sztrájk" szót a levelébe...

@BKV figyelő: Ez tuti, hogy a díjszabásban is így van leírva? Csak azért kérdezem, mert a MÁV-START honlapján kizárólag havi bérletekről van említés. Amennyiben így van, bármely pénztárban kicserélik. De majd jön Ákibard kollega és mondja a frankót. :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.07. 21:54:50

@ZBR:

"Kérjük ne blicceljen, váltson inkább 30 napos vasút bérletet". Ezzel van teleplakátolva a Flört is.

Mellesleg én is vettem egy időben 30 naposat addig, míg le nem ugatott az egyik pénztáros, hogy milyen hülye vagyok. Ugyan annyi árban, mint a havi, csak kevesebb napig érvényes :)

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 21:59:59

@BKV figyelő: ja éértem. Akkor viszont a MÁV-os felszerelést kéne összeismertetni egy naptárral. :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.07. 22:16:10

"A 30 napos bérlet a hónap bármely napján megváltható gépesített pénztárainkban 1. vagy 2. kocsiosztályra, amely az első érvényességi napot követő hónap azonos napját megelőző nap 24.00 órájáig érvényes. A 30 napos bérlet elővételben is megváltható, ilyenkor az érvényesség első napját meg kell adni." (MÁV)

Akkor milyen jogon hívják ezt a bérletet 30 napos bérletnek? Fogyasztóvédelmet érdemes lenne megkérdeni, ez nem sorolható-e a "vásárló megtévesztése" kategóriába.

750 grammos kenyérre se írják rá, hogy 1 kiló...

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2009.02.07. 22:25:35

Hát igen, nem tudom miért nem lehetett ezt úgy kommunikálni, hogy "váltsa meg havibérletét bármikor", vagy mittudomén. És akkor mától nevezzük havinak azt, ami egy hónapig érvényes.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.02.07. 22:48:57

Ha 31 napos hónapban veszed, akkor 31 napig érvényes. Átlagosan 30 napos (na jó, 30,4166, de kerekítve már 30).

ZBR 2009.02.07. 23:23:39

@BKV figyelő: Hmm... Nem, nem a vásárló megtévesztése, hiszen definiálja, hogy mit nevez ő 30 naposnak. És az esetek egy szép részében ki is jön a 30 nap... Ettől még próbálkozni szabad, az én állásfoglalásom a kérdésben nem a hatóságé :P

Ákibard! 2009.02.08. 00:42:41

@ZBR:
"De majd jön Ákibard kollega és mondja a frankót. :D "

Megmondom én a frankót, de BKVf már megtette. Mindig az érvényesség első napját követő hónap azonos napja előtti 24. óra :D Huhh.
Az hogy a két dátum között 28 29 30 31 nap van-e az a naptártól függ.

És nem, Kedves BKV-n edződött BKVf ez nem fogyasztói megtévesztés, ugyanis definiálva van, hogyan érvényes.
Hívhatnánk akár "Mozdony vezetőállásra érvényes bérlet"-nek is, de ha alá van írva, hogy a jegy csak az utastárben érvényes a pecséttől számítva 30 napig, akkor hiába vered a nyálad, az az utastérben érvényes, nem pedig a vezetőállásra.

Amúgy az utast sem értem, mert ha havit vesz, a probléma ugyanez marad: Ugyanúgy 28 napra kapja meg a bérletét..... (Ugye febr 1-től Márc 3 de a következő havi márc 1-től érv. tehát az 5 nap elúszik úgyis...)

Amúgy meg sztrájkolj csak bátran, majd a jegyvizsgáló is sztrájkolva bűntet meg 6000.-ra :-)))))

Ákibard! 2009.02.08. 00:50:44

@BKV figyelő:
"750 grammos kenyérre se írják rá, hogy 1 kiló... "

Ráírhatják.
"KILÓS FEHÉR KENYÉR
Nettó súly: 750 gramm"

Mi akadálya van? Oda van írva a nettó súlya. Hívhatom annak aminek akarom....
Persze ha nincs ott a súly akkor gáz. Amúgy nem.

Ashi Valkoinen 2009.02.08. 10:39:37

@Ákibard!:

"Mozdony vezetőállásra érvényes bérlet"
Egy ilyet kérek szépen.

Mellesleg szerintem teljesen oké a "30 napos" bérlet. Működik. A kedves posztíró akkor meg nem szólt, amikor 30 helyett 31 napra kapott bérletet.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.08. 11:06:19

@Ákibard!: De a 30 napra kiadott bérleten van infó arról, hogy ez nem is 30 napig érvényes? Mert amikor én vettem, nem láttam rajta ilyet.

lakáskulcs 2009.02.08. 11:32:08

Valószínűleg azért nem a régi elnevezést használták, mert az az emberekben az "elsejétől a következő hónap ötödikéig érvényes" emléket ébreszti.
Amúgy a tizenkét hónap alatt hétszer nyersz egy napot, és egyszer veszítesz kettőt. Az egyetlen bibis hónap pont a február, ha csak arra a hónapra veszel, nem tudod visszanyerni a napokat, ez igaz. Lehetne harminc napra adni mindig, de így azok, akik egész évben megveszik, öt napot elvesztenének.
Ha a postíró a következő hónapra is megveszi a bérletet, kár nem éri, mert ha harminc napra lenne érvényes, akkor is meg kellene vennie a bérletet.
Nem járok ilyennel, ezért nem tudom, mennyire van reklámozva, hogy valójában nem harminc napig érvényes. Egyébként van egy olyan sejtésem, hogy a postíró már alig várta a februárt, hogy ezt megírhassa.
Ha valamivel le akar húzni a MÁV, akkor ez biztosan nem az, inkább az olyanok, minthogy anno az IC-re a három hónapos lányomnak is kellett helyjegyet venni.

lakáskulcs 2009.02.08. 11:42:41

Még valami: a bérlet megalkotóinak is feltűnhetett, hogy az a bérlet az esetek kétharmadában pont nem 30 napig érvényes. Elegáns lett volna, ha a februárit tényleg harminc napra adják. Mindenki meg tudja jegyezni ezt a kivételt, senki sem háborog, hogy a csak februárban utazókkal miért kivételezik a MÁV, a vasutat kár nem éri, mert ha valaki egész évben bérlettel utazik, úgyis tizenkettőt vesz, az meg, hogy a februáriak egy-két napot "ingyen" utaznak, nem éri meg azt a cécót.
Ja, és a százéves háború sem száz évig tartott. Meg Te sem pont annyi vagy, amennyinak mondod magad, ha csak nem ma van a szülinapod.

UI.
Prága 10 ezer o-v, lehet menni sörözni!

Ákibard! 2009.02.08. 13:28:24

@Ashi Valkoinen:
"Egy ilyet kérek szépen."

Én is kérnék... :D
De amióta Kelenföldnél megtámadták a mozdonyvezetőt 1-2-3 éve azóta nagyon szigorúan veszik, sokszor még az sem kap, akinek a munkájához kellene...

Ákibard! 2009.02.08. 13:30:59

@BKV figyelő:
Miért kellene rajta lennie?
Ott van a szabályzat, ÜSZ, stb ha érdekel, nézz utána.
A mobilszerződésnél sincsen minden szar apró pont a szerződésen, oda van írva, hogy az itt nem tárgyalt részekre az ÁFSZ vagy ÜSZ rendelkezik.

Ugye a vasúttal a jegy v bérletváltással szerződést kötsz.

El kell fogadni, felnőtt (vagy felnőtt közeli) emberek vagyunk nem degós szefós hülyegyerekek, akiknek minden szart a szájukba kell rágni.
Engem is amit érdekel, fellapozom az ÜSZ-t, arra van. Fennvan a neten is, meg minden pénztárban megtekinthető.

Ákibard! 2009.02.08. 13:34:59

@BKV figyelő:
Amúgy felhívom a figyelmed a jegyalaptekercs hátoldalán lévő feliratra:

"A személyszállítási szerződés feltételeire belföldi fogalomban a MÁV-Start Zrt. Személyszállítási Üzletszabályzata (ÜSZ vagy SZÜSZ - Áki) érvényes."

Asszem innentől senkinek nem lehet egy szava sem.

Kopi3.14 2009.02.09. 12:27:09

Azert a 30 napos berlettel is siman megjarhato a 12 darabbal egy ev, leven az emberek konnyen sakkoznak, hogy kell nekik hatvegere berlet? Ha ugysem utaznak sehova, akkor nem veszik meg. Anno BKV berlettel is ezen jatszadoztam, hogy par nappal rendre el tudtam tologatni a vasarlast, ha penteken lejart, es csak hetfon kellett megint. A szaznaposnal is megvolt az elonye, sokszor sokat lehetett fogni rajta.

A MAVnak annyit, ha nem harminc naposozna, hanem csak siman berletezne, akkor nem kotne bele a beton sem, de igy, hogy definialtan 30 naprol beszel, bizony megteveszto. Hogy leirja neki mi a harminc nap, az egy dolog. De attol az meg nem harminc nap.

Ákibard! 2009.02.09. 18:50:34

@Kopi3.14:
Olvasni, olvasni, olvani.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.02.09. 22:34:23

@BKV figyelő: A "Fizető utasoknak fenntartott kocsi" plakát jobb volt?

A legelső nap bejátszották páran kallernál, hogy akkor itt még nem kell (az előtér; Flirtnél ajtórész a fizetetlen utasoké?) - gyorsan le is cserélték (átragasztották, ott van alatta).

(Csak azoknak írtam, akik nem találkoztak vele).

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.02.09. 22:37:48

BKV esetében a 30 napos tényleg 30 napos volt.

Később lett a havi és a 30 napos bérletből egyveleg, ez a mostani "következő hónap ugyanazon napja mínusz egy nap"-ig érvényes.

Szóval a MÁV bevezette a BKV-s már nem 30 napos bérletét 30 napos néven. Jogos a felháborodás.

Ákibard! 2009.02.09. 22:52:53

@Közlekedésguru:
"Jogos a felháborodás. "

Áhhhááá... Bezzeg azért senki nem háborog, hogy 30 nap áráért 31-et kap a 31 napos hónapokban...

Jogos a felháborodás, mert háborogni azt szeretünk, ám gondolkodni nem... Ugye?

Kopi3.14 2009.02.09. 23:48:45

Ákibard: A MÁV attól még megtévesztő amikor számozottan nevezi el a termékét. Lásd a midnenféle mosóporok, egyebek, amik forgalmazói kaptak iylenekért fogíyvédelmi bírságot.
Háborgás: ha 30 napos a bérlet, akkor adja harminc napra, ne többre, ne kevesebbre. A BKV ezt egy időben normálisan tudta intézni, eltévesztések nélkül, és nem midnenféle baorm elnevezésekkel odlotta meg. jobb helyeken ez így működik. Németeknél sem értem, hogy a hetijegy az miért nyolc napos, ráadásul hétfőtől hétfőig, a havi viszont elsejétúől utolsóadikáig teljesen korrekt, jogos elnevezésű. inkább hetit veszek, mert kicsi a különbség árban, és így azért többet fizetek a végén. Amikor hazautazom hoszabb időre, akkor tud előnyös lenni,de még kénylemes is, hogy nem kell szenvedni 100€-ssal, hogy nem tud visszadni a buszsofőr belőle. teljesen egyetértek a havi bérlet ittweni definíciójával. Jól hazsnálható, kultúráltan hozzáférhető, szinte bárhol, bármikor.

Kopi3.14 2009.02.10. 11:50:09

Ja, Akibard: a napra, mint ido mertekegysegre van a MAVnal hatarozottabb definicio, amit a teljes tarsadalom hasznal, elfogad, igy ok az elnevezesukkel bizony megtevesztoen jarnak el.

Reggaesun 2009.02.10. 12:53:54

egyszerűen nehéz a matek. ugyan én nem a máv-on tapasztaltam, de egy bolti eladó nem igazán tudta kiszámolni, h hány éves is vagyok, ha 2008 van én meg 1988-ban születtem. (az eset tavaly történt) ;)

Birdie · http://birdie.hu 2009.02.10. 14:04:01

Minden havi bérlet így működik, sem a BKV, sem más társaság nem kér kevesebb pénzt egy februári bérletért, de az a helyzet, hogy én sem kérek kevesebbet a hirdetőimtől, ha januártól máricus végéig hirdetnek, bár ők nem is panaszkodnak, hogy "hé, a február csak 28 napos, miért fizet ugyanannyit érte, mint a 31 napos márciusért..."

Egyetlen okból:
Mert a médiajánlatban nem 30 napként szerepel, hanem /hó-ként.

A MÁV is itt toszta el, hogy azt írta rá, hogy 30 napos, így aztán jogos a felháborodás. Ettől függetlenül nem az alacsonyabb árban, hanem a helyes megnevezésben látom a kiutat.

Monogenideriális 2009.02.11. 19:03:59

Hát én szinte mindig 30 naposat veszek, semmi panaszom nincs rá.Ha valakinek megtévesztőnek hat a neve találjon ki jobban értelmezhetőbbet.

Manyizga (törölt) 2009.02.12. 14:57:06

Lassan 12 éve veszek havonta MÁV-bérletet. Eszemben nem jutott volna soha (amikor bevezették se), hogy ne havibérletet vegyek. Mindig következő hónap 5.-ig jó, vagyis átlagosan 35 napig. A fene szórakozik a 30 napossal. Félhavit is egyszer akartam venni csak, mert nyaralás miatt azt hittem jobban járok. Nem jött össze, mert az meg 15.-ig vagy 15.-től jó, annyit meg nem vagyok egyvégtében szabin hó elején/végén. :)
süti beállítások módosítása