Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Rendszeresen késik az InterCity

 2009.02.12. 10:26

Tisztelt MÁV!

Péntekenként lemegyek Pécsre egy IC járattal és vasárnap visszajövök Budapestre. Az elmúlt 2 hónapban nem volt olyan hétvége, hogy pontosan indult volna, és pontosan be is ért volna az önök üzemeltetésében lévő InterCity járat. Levitték a menetidőt 3 óráról 2:50-re, de ugyanúgy 3 óra továbbra is a menetidő, hisz mindig késik az IC legalább 10 percet. A Keletiben péntek délután a 17:45-ös járatot rendszeresen az utolsó pillanatban írják ki, hogy honnan indul, ezzel okozva kellemetlenséget az utasoknak, akik kénytelenek rohanni a kijelzőtől a pályaudvar másik feléig.
 
Az egybként is késve behúzott vagonok nincsenek kiszellőztetve, hisz késve érkeztek, és ezért rendszeresen állott, használt kellemetlen a légkör a pécsre induló IC vonaton. Vegyük Pécsről visszafelé az irányt, itt sem tudnak időben elindulni. Rendszeresen a hivatalosan kihirdetett indulás pillanatában tologatják még csak össze a kocsikat 3-asával, így mindig 10 perc késéssel indulunk minimum.
 
Összeségében az önök hivatalos menetrendjében 2:50 perces menetidőt ígérnek, de az elmúlt 2 hónapban ezt egyik pénteken vagy vasárnap sem tudták tartani. A vonat rendszeresen 30 km/h-val döcög, vagy megáll a puszta közepén hosszú percekre, miért? Amikor a kalauzt kérdezem, soha nem tudja megmondani, hogy mi a késés oka, viszont valami kis szemtelen visszaszólást mindig megenged magának, mint pl.: legutóbb: "Kettőt, de könnyebbet kérdezzen!".
 
Nem tudom, hogy az ellenőr az önök alkalmazásában áll-e, de ha igen, akkor kutya kötelessége lenne korrektül megvédenie a céget amellett, hogy kultúráltan informálja az utasokat. Az hogy fogalma sincs, hogy mi a késés oka, azt a kérdést veti fel az utasban, hogy akkor mégis ki látja át a MÁV-nál azt, hogy éppen mi is történik a vonattal. Az IC járat az valami véletlenszerű próbálkozás a MÁV részéről, ami vagy beér vagy nem, de ha nem, akkor senki sem tudja, hogy miért? Legalábbis bennem ez a kérdés fogalmazódik meg a jegykezelő hozzáállásából. Szeretném, ha betartanák a hivatalos menetrendet az indulási idő és a menetidő tekintetében.
 
Ne higyjék, hogy ki vagyunk segítve azzal, hogy 15 perc késés után visszakapjuk a helyjegy árát. Ugyanis nekem lemenni pécsre és visszajönni Bp-re, 7200 Ft-omba kerül, és ha esetleg nagy kegyesen még vissza is adja a MÁV a helyjegy árát, akkor is az csak a teljes bekerülési költség kis részét kárpótolja, ugyanis a retúrjegy önnmaga 5500 Ft körül van és abból egy fillért sem látok viszont.
 
Magyarul úgy alkották meg a kárpótlási rendszert, hogy önöknek a teljes menetköltségnek csak nagyon kis részét kelljen visszatéríteni késés esetén. Ez nem korrekt önöktől.
 
Miért? Azért, mert nem érvelhetnek azzal, hogy leértem Pécsre, ezért a jegy árával tartozom, ugyanis, ha tudom, hogy akár csak 10 percet is késünk, akkor már jobban megéri busszal mennem. Magyarul nem garantálnak semmit, de ha mégis már nagyon szorul a hurok az önök szolgáltatása körül, akkor is csak egy töredékkel kárpótolnak. Nem helyes!
 
Hogyan kívánják megoldani, hogy a 2:50 perces Budapest-Pécs menetidőt tartani is tudják, ahogy a hivatalos menetrendben ezt megígérik?
 
Hogyan fogják megoldani, hogy a Pécs-Budapest IC járatok pontosan, időben elinduljanak?

Üdvözlettel, Gábor

Címkék: budapest pécs máv vonat menetrend ic vasút észrevétel utasm panaszm


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3938557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.02.12. 14:09:09

Huhh, akkor kezdjük az elejéről.

Kedves Gábor!

Részemről a válaszok a következőek:

"Levitték a menetidőt 3 óráról 2:50-re, de ugyanúgy 3 óra továbbra is a menetidő, hisz mindig késik az IC legalább 10 percet."
Ez jelenleg még így van valóban, az idő pedig nem véletlenül csökkent. Egyaz, hogy a MÁV hozzá nem értése következtében, másrészt hamarosan távvezérelve lesznek Pécs felé az IC-k, ha a Hatóság, a Napisten, és a Hold-Nap szerencsés együttállása is összejön, és úgy akarja. Ezzel megszűnne a Keletiben tapasztalható, postban említett tili-toli, a mozdonvezető csak átballag a mozdonyból a vezérlőkocsiba, és vonatvizsgálat után usgyi vissza. Ez bő 15 perc spórolást jelent. Már rég be kellett volna vezetni, de mint tudjuk Hungarisztánban a hatóságnál feljebb már csak a Napisten van.

"A Keletiben péntek délután a 17:45-ös járatot rendszeresen az utolsó pillanatban írják ki, hogy honnan indul, ezzel okozva kellemetlenséget az utasoknak, akik kénytelenek rohanni a kijelzőtől a pályaudvar másik feléig."
Igen. Sajnos ez a Keleti technológiájával áll összefüggésben, és nem a kijelzőkkel, vagy az azt kezelő személyzettel. Sokan várták, hogy majd leszerelik azt a hülye lapozós táblát (Solari-Udine gyártmány) és akkor majd minden hipp-hopp megoldódik. De nem oldódott meg. Annyi változott, hogy a vonat hamarabb kikerül a táblára, mert több hely van, de a vágányszám sokszor az indulás időpontjában sem virít a helyén. Ez a Keleti technológiája, mint mondtam. Sajnos a Keleti jelenleg a teljesítőképesség határát már átlépte, ennyi és iylen minőségű vonat fogadására, indítására jelenleg alkalmatlan. Ez korábban is így volt, azonban amióta a józsefvárosi vonatk is innen indulnak, teljes a káosz... Ez sajnos így is fog maradni mindaddig, amíg vagy nem tehermentesítik valami módon a Keletit, esetleg néhány vonat Nyugatiba helyezésével, vagy új vágány nem épül, de sajnos egyik sem ma fog bekövetkezni.
Egyszer összeszámolták, hogy a Nyugati majdnem ugyanannyi vonatoto fogad és indít, mint a keleti, ellenben a Keletiben többször annyi vonatot kell tolatni-kihúzni, mint a Nyugatiban. És ezek a technológiai idők nagyon sokat számítanak. Rendszeresen hallom a Keleti rádiócsatornáján, hogy az érkező vonatot még nem tudják hova fogadják. Sokszor értetlenkednek, miért kell a tolatásnak előrébbvalónak lenni, mint a vonatfogadásnak. Hát azért, mert fel kell szabadítani a vágányt aamire betolják... Ezért van sok-sok állás a százlábú hídnál is...

"Az egybként is késve behúzott vagonok nincsenek kiszellőztetve, hisz késve érkeztek, és ezért rendszeresen állott, használt kellemetlen a légkör a pécsre induló IC vonaton. "
A fentiek fényében azt tudom mondani, hogy bárcsak ez lenne a legnagyobb probléma a vasútnál...

"A vonat rendszeresen 30 km/h-val döcög, vagy megáll a puszta közepén hosszú percekre, miért?"
Pályaállapot. Jobb helyen ilyen pályákon már rég betiltják a forgalmat, nálunk meg... Ez a Pécsi vonal teljes felújításáig így fog maradni, jeletős javulás nem, csak valamilyen szintentartás várható...

"Amikor a kalauzt kérdezem, soha nem tudja megmondani, hogy mi a késés oka, viszont valami kis szemtelen visszaszólást mindig megenged magának, mint pl.: legutóbb: "Kettőt, de könnyebbet kérdezzen!"."
Lehet, hogy másak az értékrendjeink, de számomra ez megfelelő gesztussal, és hanglejtéssel abszolút nem pimasz megnyilvánulás. Jelenleg az a helyzet, hogy a jegyvizsgáló kb ugyanannyit tud, mint mi utasok. Kicsit gondolj bele, őt ki értesíti? Ha megáll a vonat a puszta közepén szerinted ő megkapja az aranyértékű információt, de előle eltitkolják??
Volt már olyan eset, amikor anyukám hívott, hogy Hatvan előtt állnak, nem engedik be a vonatot, nézzek utána mi történt. Néztem, Isaszeg környékén valami gázszivárgás volt. Még a jegyvágó sem tudott róla... Honnan tudhatott volna?
Az oké, mostmár van ingyenes számuk, ahol az irányítót el lehet érti, de korábban a saját számlájukra lehetett telefonálgatni...

"Az hogy fogalma sincs, hogy mi a késés oka, azt a kérdést veti fel az utasban, hogy akkor mégis ki látja át a MÁV-nál azt, hogy éppen mi is történik a vonattal."
Nyilván a forgalom látja, és a vontatás, a jegyvizsgáló, mint MÁV-Start dolgozó a vonatért annak továbbításáért felel, az hogy előtte, mögötte a forgalom mit csinál azt... Nem véletlenül nem tudja...

"Azért, mert nem érvelhetnek azzal, hogy leértem Pécsre, ezért a jegy árával tartozom, ugyanis, ha tudom, hogy akár csak 10 percet is késünk, akkor már jobban megéri busszal mennem. "
Erre nem tudok mást mondani, minthogy ha tudod, hogy abusszal biztonságosabban jobban leérsz, akkor bátran menj busszal. Nekem rosszak a tapasztalataim, én sztrájk alatt is vonattal utaztam, egyszer mentem busszal, a vonat 1:30-hoz képest 2:10 volt, úgy nézett ki a busz mint egy marhaszállító, távolsági járaton még 20-an álltak, megmoccanni nem lehetett...
Ezzel ellentétben a vonat menetrend szerint közlekedett, igaz sokkal kevesebb vonat ment, de óránként egy biztosan indult, minden órában azonos időben...

"Hogyan fogják megoldani, hogy a Pécs-Budapest IC járatok pontosan, időben elinduljanak?"
Erre mindenképpen választ kell adni?

Én a helyes megoldást abban látnám, hogy a Hiv.Mr.Könyvben a valódi pályaadatokkal szerepelnének az időpontok. Mert az, hogy a pálya 160-ra van kiépítve Győr felé, és 160-ra írják meg a menetrendet, miközben Nagyszentjánosnál is 40-re (!!) kell lelassítani (ezzel min 2 perc késést okozva... :-/// )

Tényleg járj busszal, ha azzal biztosabbnak látod a közlekedést, én szem szerint a vasutat választom, nekem a volánnal van olyan tapasztalatom, hogy soha többé, még akkor sem, ha gyalog kell hazamennem...

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.02.12. 15:08:42

"Nem tudom, hogy az ellenőr az önök alkalmazásában áll-e, de ha igen, akkor kutya kötelessége lenne korrektül megvédenie a céget amellett, hogy kultúráltan informálja az utasokat."

Jobb lenne ha az igazat jelentő "nem tudom" helyett valami átlátszó baromsággal traktálna? Pláne akkor, ha tényleg nem tudja az okot?

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.02.12. 15:15:42

Volán Vs MÁV-ra:

Vizsgaidőszakban ha tehetem Volánra váltok bérletet, mert kisebb a rizikófaktor. Felsővezeték-szakadás (Ferencvárosnál állandó újabban), gázolás stb. ok érthető, sokszor érthetetlen okból késünk, de ha a vizsgát lekésem és nagy kegyesen kapok igazolást - múltkor Győrben fel volt háborodva az információban, hogy elég sokunknak kellet, megoldásként a csoportoknak állított ki egyet! - akkor is feleslegesen utazgattam 5-6 órát, melyet megismételhetek, persze nem ingyen¤

¤ a következő vizsga pont túllóg a bérleten, amúgy semmi sem indokolná, hogy megvegyem és napokat veszítek stb.

Tavaly ilyenkor a Volán katasztrófa volt napokig a sztrájk alatt, a legutóbbi sztrájknál annyi többlet ment Győrbe, hogy nem hittem el. Két emeletes, három busz stb., nem volt álló utas.

Szombathelyre meg az ötödik mentesítőt közölte a hangos a felszállásomnál a Népligetnél, melyek többségére a jegyet előre kiadták, megtelt és elment.

A lényeg: volt fejlődés a Volán tekintetében.

Kalauz: Flirtön kérdeztük meg, mitől sípolhat ily' hangosan a szerkezet, de mitől tudná? Mi is csak megkérdeztük, hátha idegesítette már többször és utánajárt. Mi rájöttünk, hogy a légkondi alatt sípol, mert ajtónyitástól a zárás utáni késlekedés végéig abbahagyja, utána sípol újfent.

Nem kell neki tudnia.

Viszont egyszer senki sem kérdezte tőle és közölte, hogy most kerültük ki az elgázolt maradványait (a kitérőt észrevettük, az állomáson nagyon kitett bal szélre).

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.02.12. 15:37:04

A pécsi IC-k ma már halbis vezérlőkkel mennek, nem?

Mondjuk a harmadik generációs IC-kocsik elé besorolva nevetséges ahelyett, hogy lenne hozzá megfelelő vezérlős IC-kocsi, az elővárosban meg mozdony tili-toli, holott oda vásárolták meg őket.

A poszt értelmét vesztette, mert már ingaszerelvények járnak, a hibát kiküszöbölték úgy-ahogy.

esef 2009.02.12. 16:26:02

Azok a régi szép idők, amikor még én is Pécsre jártam...
Akkor a Déliből a 19:45-kor induló IC hamarabb(!) ért be Pécsre a menetrendben szereplő időpontnál. De ennek már lassan 10 éve is van. Sokat változott azóta a világ

Ákibard! 2009.02.12. 16:43:16

@Közlekedésguru:
"A pécsi IC-k ma már halbis vezérlőkkel mennek, nem?"
De. Csak vezérlési funkciót nem látnak el. Most az lesz az apropó, hogy vezérelni is fognak. (Akkor lesz tili-toli a szerelvény)

Most csak kerékpárszállítási funkciót látnak el.
Amúgy pár körIC is visz halbit, de szintén nem vezérel.

Ákibard! 2009.02.12. 16:44:43

@Közlekedésguru:
"a legutóbbi sztrájknál annyi többlet ment Győrbe, hogy nem hittem el. Két emeletes, három busz stb., nem volt álló utas."

Én dec 14.-én jöttem le Győrbe, akkor volt a legutóbbi sztrájk. 3 busz ment, nem emeletes, és mondom vagy 20-an álltak még. Brutális volt, soha többet...

Gonosz Bölcsész 2009.02.12. 16:49:35

Azt azért nem szabad elhanyagolni, hogy a jelenlegi pécsi ic-k miskolc tiszai-bp. keleti-pécs útvonalon közlekednek (ill. van naponta 1-2 nemzetközi vonat is; kassa, szarajevó felé/felől).
Így tehát nem csoda, ha nem érzi a kedves utas a frissességet a vonaton, mert az már zötykölődött két órát miskolcról, mikor megérkezik keletibe.
Valamint ebben keresendő az is, hogy a táblára indulás előtt 10-15 perccel kerül ki jobb esetben a vágány száma - óra 27kor kell(ene) miskolcról megérkeznie. (Mellesleg a leleményesek megtudhatják korábban is, ugyanis a miskolci ic érkezését relative hamar feltüntetik, és az jelzik azt is, hogy pécs felé megy.)

A busz meg lehet, hogy tartja a menetidőt, de ha nincs többlet utas, amikor rendkívül fontos beállítani még egy járatot, akkor elvétve lehet csak gyorsjáratot találni, és ilyenkor marad a 4 órás zötykölődés 5-6 megállóval, 2x10-15 perc pihenővel. Ennél még a vonat is gyorsabb, mégha számolunk a 10 perc késéssel.

Mondjuk ez a 10 perc késés számomra olyan, hogy ezt mindig, minden vonalon hozzászoktam számolni a menetidőhöz, mert sajnos ez a módi.
A legutóbbi tapasztalat (25 perces késéssel indulni vagoncsere miatt, 50 perces késéssel megérkezni keletibe) után tényleg csak azt tudom kívánni, hogy a 10 perces késés miatt mérgelődjünk csak...

petya.bacsi 2009.02.12. 18:37:19

@Ákibard!: Miért zárták be a Józsefvárosi Pályaudvart? Át kéne pakolni pár vonatot, és nem lenne túlzsúfolt a Keleti...

Ákibard! 2009.02.12. 19:28:29

@petya.bacsi:
Nem titkoltan ingatlanspeckó... Iroda meg bevásárlóközpontos hipreszuper központot akartak oda, de nem jött be...
Hivatalosan nincs megszűntetve, gyakorlatilag a vágányhálózatot erősen megrongálták a brazilok, illetve a PFT is termelt ki alkatrészeket...

Mounty (törölt) 2009.02.12. 21:16:09

@Ákibard!: Igen, a PFT-s alkatrészkitermelés is bejött: a Keleti pályaudvar első váltócsoportjához is onnan szerezték a feltűnően jó állapotú váltókat (vagy hozzájuk alkatrészeket), engedélyezték rajta a közlekedést minden irányban 40km/h-s sebességgel. Meg is volt az eredménye: a javítás után néhány nappal kiborult ott egy csíkos Bhv szerelvény, teljesen elzárva a Keleti forgalmát. Fasza...
A másik: azt hallottam én is, hogy akármennyire szeretnék, nem tudják a táblára kiírni a vágányszámokat - vagy mégis? Inkább az az igaz, hogy tényleg fogalmuk sincs, hogy melyik vonat hova érkezik / honnan indul! Az, hogy a tábla mit írjon ki csupán szoftver kérdése lenne, vagy manuálisan is bepötyöghető a vágányszám. Amúgy a Nyugatiban mindenhez ki van írva a vágányszám, bár ott sem mindig találják el. Olyankor bemondják, hogy bocs, nem onnan indul. Ennyi. Ez jobb? Másik: a vágányok között ugyebár átjárni tilos. A Keleti közepéből viszont hiányzik egy aluljáró! Mennyi idő alatt lehet a postai bejárattól eljutni mondjuk a 11. vágányhoz szabályosan? Ez csak egy dolog, mint ahogy az is, hogy nem képesek kitenni minden bejárathoz egy összesítő táblát, mint a Nyugatiban. Csak mindenhová el kéne vinni a kábelt, s felszerelni egy-egy táblát. Még két ilyen hely van: a postánál és a 13. vágánynál.

Kopi3.14 2009.02.13. 11:07:55

Nezzuk a tortenetet: mikor zsufolt a busz? Vasutassztrajk idejen. Ezen csodalkozunk? Van n darab busz a volanoknal, valamekkora meretezett kapacitasra. ellenben egy busz =/= egy vonat utasok teren, igy ha egy vonatnyi embert busszal viszunk, akkor az heringeket okoz.

Legutobbi sztrajk soran pl Pecs fele csak a busz volt hazsnalhato, a MAV egyaltalan nem, csak remenykedni lehetett, hogy megy valami, biztos info nem volt.

A MAV keseseivel a problema: amennyiben az ember nem tudja megoldani az utjat maskepp, pl Veszprembol Pecsre tipikusan ilyen vonal, akkor az utolso helyijaratu buszt siman lekesheti mar tiz perc kesessel is- jartam mar igy, bar akkor fel orat kesett az IC, visszaadni nem adtak a jegy arat, csak a pesti utasoknak, mert Sarbogardon allitasuk szerint bemodntak a kesest, ezzel szarva a sajat IC definiciojukra, persze a panaszomra azota sem jott valasz- ilyenkor az meber taxizhat, plusz x ezer forintokert, amit persze a ceg nem terit meg, holott ha idoben erkezne az ember, akkor nem lenne gond a tomegkozlekedes hasznalata.

A Keleti rohej, Pecs meginkabb.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.02.13. 17:42:13

@Ákibard!: Álltam végig párszor (főként a pozsonyi /első Pestről utolsó Győrből/ buszon) a távot, de a mostani sztrájknál egyszer sem volt, pedig heti 3x mentem nagyjából.

Egyszer volt pár álló Győrtől, de akkor már nem volt sztrájk (nem is volt többletbusz -> kiadták a szabadnapokat).

Én a Keletiben már érkező-induló pécsi IC-kel találkoztam, az már vezérléssel jött be halbival (két hete kb., ezért írtam).

A tele szerelvény beállt mellénk és hamarabb (10-12 perc után) ment is visszafelé, így biztos vezérelve volt már.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.02.13. 17:49:43

@Gonosz Bölcsész: Győrbe a busz menetideje megegyezik a gyorsvonattal, a többi vonalon ez persze nincs így.

@Mounty: Az Aréna Pláza és a Vágány utca között hiányzik egy aluljáró, lenne forgalma és a vágányok is elérhetőek lennének. Tényleg a legszarabb a Keleti, + körbeorkozták. Ma már Ők is szarnak rá, de az elején (csak mert átmegyek a túloldalra) mutassam 3x fel? Plusz a vonaton is?

@Kopi3.14: Sztrájk nélkül Győrbe többször nincs ülőhely, mint a sztrájk idején. Nagyobb buszok kellenének, pár álló miatt újabb nagyot nem állít be (végülis jogosan), míg sztrájknál megtelik a másik is, ezért berakják.

Adani 2009.02.15. 10:05:51

Én 4 évig jártam Kecskemétre Csabáról fősuli miatt, és bizony 2 év után mikor jött az ütemes menetrend soha többet többet nem ültem buszra, akkor sikerült olyan menetrendet alkotni, ami lekörözte a buszt.

Busszal 3:15 volt az idő, gyorsjárattal 2:40, kényelmetlen, akkor is ha nincs tele, nem lehet hová tenni a csomagot ( mikor sok kollégista utazik vissza mindenki utazótáskával hamar megtelik a csomagtartó, meg nem is merném otthagyni hiszen leszálláskor bárki ellophatja.

A vonat kényelmesebb, gyorsabb, több hely van rajta, lehet felállni kinyújtózni, van WC ( igaz, h olyan amilyen ,de legalább van, és kisdolognál megfelel), dohányzó vonaton cigizni is lehet. A késés benne van, de inkább a vonat mint a busz nagyobb távra a busz ha sok csomagod van akkor horror.

Gyógyfürdők Blog · http://gyogyfurdok.blog.hu/ 2009.02.16. 20:15:35

@Közlekedésguru: "Vizsgaidőszakban ha tehetem Volánra váltok bérletet, mert kisebb a rizikófaktor."
Én ugyanígy vagyok ezzel, csak a "vizsgaidőszak" nálam a "fontos, hogy pontosan odaérjek"-et takarja.
Az IC-re mondjuk nekem már nincs panaszom, mert felénk már nem járnak. :) Mondjuk amíg járt, addig nem késett. Ez viszont annak volt köszönhető, hogy telepakolták biztonsági tartalékkal a menetidőt, így az IC semmivel sem volt gyorsabb, mint egy sima gyorsvonat.
De legalább nem volt hugyszag és elvileg volt légkondi. :)

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.02.21. 14:59:28

@BalatonLove: +fontos, hogy pontosan odaérjek"-et takarja -> bérlettel járok, ha vasútra van (pl. félév közbeni zh) nem megyek busszal, eggyel előbbi vonalt és bízom, hogy leérek időben.

Másrészről ha van reggel 8-as vizsgám, busszal (8:20-ra érkezik a legelső + egyetemig gyalog még 20) nem jutok le időre, hiába pontos.

IC/EC és gyors között van félóra elvben, gyakorlatban sokszor 5 perc!

Ákibard! 2009.02.21. 20:35:56

@Közlekedésguru:
"IC/EC és gyors között van félóra elvben, gyakorlatban sokszor 5 perc!"
Jó túlozni tudom, de azért ennyire ne légyszi :-)
Ehét hétfőn késtem 20 percezt az EC-vel, mert Nagyszentjánosnál a gyorsvonat leverte az alállomást.
Egyszer pedig a Wiener késett valamiért 10 percet.
Amúgy a max késés 3-4 perc volt, menetrendváltás óta viszont az eheti volt az első késés. Leginkább hamarabb ért be, és Győrben állt 3-4 perceket.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.02.22. 21:57:01

2009. február 20., péntek

Liszt Ferenc EC
Győr, 13:20 -> Keleti pu. 14:49

Gyorsvonat
Győr, 13:33 -> Keleti pu. 15:19

Ehelyett Keletibe érkezés:
Liszt Ferenc EC: 15:21
Gyorsvonat: 15:26

HOL TÚLZOK?

(igaz, Győrből a Liszt 13:47-kor indult, de a gyorsot Nagyszentjánosnál előztük)

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.02.22. 21:58:39

Nekem van több hasonló példám is, mind valós.

Liszt: "külföldi késés miatt késik"..., a szemét osztrákoknak olyan szörnyű és szar pályájuk van, hogy hajjaj...

Ákibard! 2009.02.23. 11:12:42

@Közlekedésguru:
" a szemét osztrákoknak olyan szörnyű és szar pályájuk van, hogy hajjaj... "
Egy hónapja a railjetből olyan szerelvényt küldtek, aminek nincsen magyarországi futásengedélye. A határon meg kellett várni egy másik szerelvényt, aminek van.

Az osztrákoknál sem fenékig tejfel az élet...

Ákibard! 2009.02.23. 11:14:57

@Közlekedésguru:
Akárhogy számolom majd' 20 perc különbség van a kettő között. Plusz a keleti felé mindig hamarabb érünk be.
Nem nagy különbség, de köszönöm, nekem megér 390-et az, hogy ne egy háromkocsis gyorsvonaton nyomorogjak, annyi utassal, ami 6 kocsin sem férne el...

gerbriell 2009.03.17. 14:41:48

Na, örülök, hogy látok egy ilyen posztot, bár már elég régen volt, valószínű már nem is foglalkozik vele senki! Pedig az a helyzet, hogy a Budapest-Pécs közlekedés vonattal botrányos. Mivel rettenetesen jól hangzik az, hogy huha leljebb vittük a helyjegy árát, és még gyorsabbak is lettünk, ez egyáltalán nem igaz. Egyszer nem volt még olyan, hogy pontosan érkezzünk be, sőt többször is előfordult, hogy akár 40 percet is késett a vonat. Rendszerint ez akkor kellemetlen, ha például valaki Pécsről a 19.24-essel indul el. Ugyanis olyan jól össze van hangolva minden, hogyha Kelenföldre az eredetileg kiírt 21.58as érkezés helyett 22.20ra érünk be, akkor minden buszt lekések, és kb sosem érek haza. És, igen. Kipróbáltam a sztrájkuj alatt a buszozást, de igazából azon kívűl, hogy akkor voltak közvetlen buszok a többi halál. Ez sakk-matt szituációt teremt, hiszen a busz 4 óra 15 perc, a vonat meg mindig késik,és sosem kapom vissza a helyjegyem/pótjegyen árát. Konkrétan, ha csak 10 perc lenne, akkor leszarnám, de sajnos nem erről van szó.