Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Lehet tenni a rongálások ellen!

 2009.03.17. 09:00

Tegnap írtam egy levelet a MÁV-Startnak, hogy véleményem szerint minként lehetne a Stadler vonatokon visszaszorítani (megelőzni) a rongálásokat. Javaslatomban nincsen semmi komoly, és semmi pénzbe nem kerül, csupán egy kis odafigyelés az egész. Ezek olyan javaslatok, amiket én utas szemmel jónak találok, és hiszek bennük, ezért is osztottam meg a céggel ezeket. Persze az is érdekel, nektek hogyan tetszik az ötletem.

Tisztelt MÁV-Start Zrt!

Gál Mihály vagyok, a MÁV-figyelő blog szerkesztője. Blogomon a mai napon megjelent egy bejegyzés a Stadler motorvonatok rongálásairól. Bérletes utasuk vagyok Budapest és Érd között, valamit havi, kéthavi rendszerességgel utasok Budapest – Székesfehérvár, Budapest – Tatabánya viszonylaton is. Ha jól tudom ezeken a vonalakon közlekedik a Flirt vonatok számottevő része. Híradásokból értesültem, hogy ezek a vonatok egyre több vonalon közlekednek már, tapasztalatom az, hogy ezzel együtt a rongálások száma is megnőtt.

Több vonat WC-jét összefirkálták már, de láttam összekarcolt ablakot is, és a matricákat is rendszeresen letépkedik. Sajnos a vonatokon elhelyezett kamera nem mindig riasztja vissza a rongálókat, és az utasok sem mindig figyelnek, mert az esti órákban már kevesebben utaznak a vonatokon.

Nem szeretném, hogy ezek a vonatok úgy végezzék, mint a régebbiek, ezért szeretném Önöket megkérni, hogy az első körben átadott Flirt vonatokra is helyezzenek figyelemfelkeltő matricákat az ajtó környékére az utastérbe, amin felhívják az utasok figyelmét, hogy a vonaton videokamera üzemel, és a felvételeket rongálás esetén visszanézhetik. (Ilyen matrica csak a most érdekezett vonatokban van).

A rongálások visszaszorításában az is segíthet, ha a jegyvizsgálók vagy a vonatvezető minden indulás előtt és érkezés után végignézi a vonatot, és az esetleges rongálásokat jegyzi. (Lehet, hogy van ilyen szabály, viszont nagyon kevés a ténylegesen végigsétáló, hibát jegyző munkatársuk).

Így a rongálásokat szinte azonnal észre lehetne venni, és meg lehetne kezdeni a videók visszanézését, feljelentést lehet tenni.

Biztos vagyok benne, hogy Önöknek is fontos, hogy az új vonatok sokáig ilyen szépek maradjanak. Bízom benne, hogy a levelemben megfogalmazottak célba érnek, és lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a vonatokon kevesebb rongálás legyen. A leírtakkal kapcsolatosan várom válaszukat!

További jó munkát, és kellemes napot kívánok Önöknek!

Gál Mihály, MÁV-figyelő szerk.

Címkék: máv start vonat vasút ötlet levél javaslat rongálás flirt stadler mavfigyelo


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr991006580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.03.17. 09:26:07

"hogy az első körben átadott Flirt vonatokra is helyezzenek figyelemfelkeltő matricákat az ajtó környékére az utastérbe, amin felhívják az utasok figyelmét, hogy a vonaton videokamera üzemel, és a felvételeket rongálás esetén visszanézhetik."

Szerinted az a kis picsányi matrica fogja visszatartani a rongálót? Amikor a kamerába röhögve festi össze a kocsit?

"ha a jegyvizsgálók vagy a vonatvezető "
Kérlek, legalább Te jegyezd meg, ha már MÁV blogot szerkesztesz, hogy vonatvezető mint fogalom megszűnt, és korábban sem azt jelentette, aki a vonatot a vezetőállásról indítja-megállítja.
Korábban is csak a vörös csíkot a sapkáján vagy a táskáján viselő jegyvizsgálót jelentette, és lényege az volt, hogy figyelésre kötelezett dolgozóként utasításban meghatározott esetekben a mozdonyon kellett tartózkodnia (Éberségi berendezés meghibásodása, térközbiztosító berendezés meghibásodása stb.)
Azóta ez a funkció névlegesen megszűnt, de továbbra is fel kell mennie a jegyvágónak ilyen esetekre a gépre. De vonatvezetőről jelen időben már nem beszélhetünk.
Némileg utódja a vontatási vonatkísérő, de őt külön adják a vonatra meghatározott esetben.
Aki a vonatot ténylegesen vezeti, azt mozdonyvezetőnek nevezzük. (Legyen akár mozdony vagy motorvonat amit vezet)

"(Lehet, hogy van ilyen szabály,"
Van.
Csak mikor szeretnéd ezt kivitelezni? Amikor a mozdonyvezetőnek is annyi ideje van, hogy átszerel a másik vezérállásba, fékpróba, és indul vissza?
Amikor a jegyvágónak is csak a tárcsa kitételére van ideje? Amikor a vonatterhelési megírására vár a vonat az indulással, mert ilyen-olyan okból 5 perc a fordulóidő? (Késés vagy forgalmi okból?)
Amikor megáll a vonat utasok le, utasok fel?
Tehát a megoldást én nem látom ebben...

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.03.17. 09:38:41

Video kamera: Semmit nem ér, hiszen egy hét után törlik a felvételeket, ha addig nem jeleznek semmit, és sokszor nem jeleznek, mert 1 nem veszik észre, hogy ez náluk tortent, 2 inkabb nem jelzik (ez ritkabb).
Gyakorlatilag komolyabb felugyelet kell az allomasokon, illetve nem egy jegyvizsgalo az elovarosi vonalakra (felenk csak egy szokott lenni)...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.17. 09:50:46

@Ákibard!: Igazad van, de a lényeget bízom benne megértik:)

@georgejr: Ha elolvastad a levelet akkor láthatod, hogy épp ez a lényeg. Hogy a rongálásokat hamar felfedezzék. Ha minden indulás és érkezés előtt végigfut a vonaton, szinte egyből észreveszi, hogy rongálás történt. (Ugye attól függ milyen hosszú az út).

Nem utólag kell megnézni a felvételeket, hanem még aznap, egyből az esemény után.

Ez volt az írásom lényege.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.03.17. 11:14:39

@BKV figyelő: Az a baj, hogy csak akkor nezik meg, ha valaki jelzi. De meg ilyenkor se biztos:( De ne legyen igazam, es kapjak mar el vegre ezeket a genyokat

Budafuck 2009.03.17. 13:27:54

@BKV figyelő:
Szerintem jo a levél.
És ha megfogadsz eg javaslatot szerintem kéne inditani aláirás gyüjtést hogy minnél többen kérjék a vonatok rendszeres átnézését mikor bemegy a kocsi este.És ha van rongálás azonnal visszanézni.Arcképet kinyomtatni és kirakni a vasúton!Hisz magán tulajdon,igy jogosan keresi azt aki rongált!
És ezt átültetni a bkv-ra is!Én nagyon szeretnék már egyszer egy nagy aláirás dömpinget inditani a bkv ellen takarítás címén!Hogy igenis fordítsanak nagyobb gondot ezekre!
a levél amúgy jó!

Budafuck 2009.03.17. 13:31:52

@BKV figyelő:
Megkaptad amit küldtem levél a mávnak?Erről a cikkről jutott eszembe:)+ képeket is küldtem.??

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.03.17. 13:55:34

@Budafuck:

Megkaptam, megjöttek a képek is (asszem három levélben ugyan azt küldted) Holnap teszem majd ki. A BKV-s képeidet is lehet, hogy holnap, de lehet, hogy csak péntek fele:)

Türelem addig, köszi.

Budafuck 2009.03.17. 14:11:27

@BKV figyelő:
Köszi.Sorry az elcseszett küldésekért de a gépem totál megzakkant és álltalában késő este (hajnalban)van időm ilyenekre és akkor már én sem vagyok vmi ép állapotú!:)Ugyhogy nem direkte.Várok türelemmel.

jocee (törölt) 2009.03.17. 17:36:33

Mindíg is mondtam,hogy a megoldás a drákói szigor!Mocsokul megbüntetni(ha elkapják)de úgy,hogy még az unokáik is törlesszék az összeget!Vagy berakni a Csillagba 30 napra és ha már fütyül a segge,talán kijöhet!A szép szó már rég a múlté!

scooby doo 2009.03.17. 20:45:01

Egyetértek, kár lenne értük, bár nem vagyok oda a cégért. De azért örülök, hogy mostanában a 6.54-es Martonvásárról jövőn új szokott jönni. Szebb, tisztább, csendesebb (ezen nem kell maximumra állítani a zenét ahhoz, hogy halld).

Mesteri Margarita 2009.03.21. 14:11:19

Tegnap megint gyerekvasúton jöttem haza (általában a dél és kettő közötti vonatok, tele iskolásokkal), a mellettem lévő négyes helynél elővették az alkoholos filceket meg a kulcscsomót, hogy "Cicám, írjuk ide, mennyire szeretjük egymást" (3 fiú és 1 lány - nem akarom tudni, mi a trend a mai fiataloknál :D)

Kalauz sehol, a tömegen amúgy is nehezen tud végigmenni, de elhiszem, hogy valahol ott volt a vonaton, velem szemben utazók süketnémát játszottak, úgyhogy gondoltam, szólok én, hogy nem kéne. Röhögés és visszapofázás volt a reakció, de a filcet és a kulcscsomót is visszatették a táskájukba. Pedig nem vagyok (olyan) félelmetes (:

Amúgy meg tetoválja a seggére, de ne a vonatot rongálja.

ZBR 2009.03.25. 16:12:26

@Ákibard!: a vonatvezető KIZÁRÓLAG a vezetőálláson látott el szolgálatot. Akkoriban még vonatbefolyásolás és egyes mozdonyokon éberségi hiányában szükség volt rá.